Voor een PVVer is het CDA links-progressief.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 09:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat is er links aan CDA of D66?
Of is centrumrechts het nieuwe links geworden?
Ja, dat is vermoedelijk ook wel weer zo. Als je zelf op een radicaal rechtse flank van het politieke spectrum zit, dan lijkt de rest natuurlijk al heel snel links en progressief.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 09:40 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Voor een PVVer is het CDA links-progressief.
D'66 met klimaat zelfs extreemlinks. Maargoed, dat gejank hier over links is wel typerend voor stemmers op Poetins Vrienden Vereniging. Laat ze maar eens zien wat ze kunnen die 4 rechtse partijen die nu met elkaar aan het verkennen zijn. Volgens mij komen ze niet tot een coalitie-akkoord. Eens zien hoe ze hier daar de schuld aan 'links' van gaan geven. Dat wordt een lachwekkende vertoning wat het nu al is eigenlijk.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 09:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ja, dat is vermoedelijk ook wel weer zo. Als je zelf op een radicaal rechtse flank van het politieke spectrum zit, dan lijkt de rest natuurlijk al heel snel links en progressief.
Je vergeet gemakshalve de PvdA en de CU. Het is onzin om te zeggen dat de VVD onder het juk van links heeft moeten regeren (hooguit bij Rutte III en IV kan je daar vraagtekens bij zetten), net zo min als het onzin is om te stellen dat NL al decennialang rechtse kabinetten heeft.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 09:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat is er links aan CDA of D66?
Of is centrumrechts het nieuwe links geworden?
Goh, hoe lang duurde die coalitie-vorming ook alweer bij Rutte 3?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 09:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
D'66 met klimaat zelfs als extreemlinks. Maargoed, dat gejank hier over links is wel typerend voor stemmers op Poetins Vrienden Vereniging. Laat ze maar eens zien wat ze kunnen die 4 rechtse partijen die nu met elkaar aan het verkennen zijn. Volgens mij komen ze niet tot een coalitie-akkoord. Eens zien hoe ze hier daar de schuld aan 'links' van gaan geven. Dat wordt een lachwekkende vertoning wat het nu al is eigenlijk.
Beschamend lang, maar deze vier komen er denk ik in het geheel niet uit omdat Geerts' ideëen onuitvoerbaar zijn en hij het zichzelf onmogelijk heeft gemaakt met zijn gescheld. Van mij mag hij het proberen hoor, maar hij zou afgaan als een gieter.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:01 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Goh, hoe lang duurde die coalitie-vorming ook alweer bij Rutte 3?
Nederland is toch nog steeds onleefbaar voor zwakkeren? Als er een links kabinet zou zijn geweest, dan was dat toch al veranderd?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:00 schreef nostra het volgende:
net zo min als het onzin is om te stellen dat NL al decennialang rechtse kabinetten heeft.
Als je onleefbaar voor zwakkeren wil zien, moet je eens een rondje LA doen. En dat is dan nog CA.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:19 schreef torentje het volgende:
[..]
Nederland is toch nog steeds onleefbaar voor zwakkeren? Als er een links kabinet zou zijn geweest, dan was dat toch al veranderd?
De VVD heeft zichzelf een kopje kleiner gemaakt en vervolgens een gespreid bedje voor Wilders gemaakt, dat is toch net iets anders.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Hij zal wel erg veel water bij de wijn moeten doen om met NSC en VVD iets te smeden om niet te zeggen dat zijn hele programma overboord zal moeten en dat kan hij niet aan zijn electoraat verkopen. Ik verwacht dat hij een zijlijnroeper blijft. Een alarmbelletje prima, maar een schreeuwlelijk op de rechterflank hebben we niets aan als land. Verder vind ik het wel top dat hij VVD een kopje kleiner heeft gemaakt.
Inderdaad en eigen schuld dikke bult.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:35 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
De VVD heeft zichzelf een kopje kleiner gemaakt en vervolgens een gespreid bedje voor Wilders gemaakt, dat is toch net iets anders.
Hier in Nederland is het voor zwakkeren echter ook onleefbaar en dat is niet de schuld van links Nederland.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je onleefbaar voor zwakkeren wil zien, moet je eens een rondje LA doen. En dat is dan nog CA.
CU was altijd een kleine partner en ook niet echt links. En de PvdA is alweer een behoorlijke tijd terug. Maar goed we hebben inderdaad al jaren vooral centrumkabinetten waarbij de balans wel doorslaat naar centrumrechts. Zeker als je de experimenten met PVV en LPF meerekent…quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Je vergeet gemakshalve de PvdA en de CU. Het is onzin om te zeggen dat de VVD onder het juk van links heeft moeten regeren (hooguit bij Rutte III en IV kan je daar vraagtekens bij zetten), net zo min als het onzin is om te stellen dat NL al decennialang rechtse kabinetten heeft.
In Amerika ga je volgens mij gewoon dood als je geen geld hebt.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je onleefbaar voor zwakkeren wil zien, moet je eens een rondje LA doen. En dat is dan nog CA.
In de kielzog hebben linkse partijen natuurlijk een hoop in de melk te brokkelen. PvdA levert veel burgermeesters en wethouders, heeft geestverwanten in de rechterlijke macht en op academische posities.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
CU was altijd een kleine partner en ook niet echt links. En de PvdA is alweer een behoorlijke tijd terug. Maar goed we hebben inderdaad al jaren vooral centrumkabinetten waarbij de balans wel doorslaat naar centrumrechts. Zeker als je de experimenten met PVV en LPF meerekent…
Het gaat er ook niet om welke partijen er altijd geregeerd hebben, gaat er meer om hoe de structuur is opgebouwd. En dat zijn over het algemeen geen mensen die écht VVD zijn, PVV, of conservatieve CDA'ers.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Je vergeet gemakshalve de PvdA en de CU. Het is onzin om te zeggen dat de VVD onder het juk van links heeft moeten regeren (hooguit bij Rutte III en IV kan je daar vraagtekens bij zetten), net zo min als het onzin is om te stellen dat NL al decennialang rechtse kabinetten heeft.
Is dit een suggestie om rechters en academici politiek te gaan benoemen?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In de kielzog hebben linkse partijen natuurlijk een hoop in de melk te brokkelen. PvdA levert veel burgermeesters en wethouders, heeft geestverwanten in de rechterlijke macht en op academische posities.
De hele kaste bestaat uit regenten.
Er is überhaupt geen "échte VVD"; daar zijn zoveel smaken binnen dat velen ook zo bij D66, Volt, de vroegere PvdA of juist verder naar rechts hadden kunnen zitten (zowel Wilders als Van Haga waren ook ras-VVD'ers, Yesilgoz komt van de SP travelling right). De tijden dat types als Bolkestein en Wiegel de dienst uitmaakten zijn toch echt wel definitief voorbij helaas.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om welke partijen er altijd geregeerd hebben, gaat er meer om hoe de structuur is opgebouwd. En dat zijn over het algemeen geen mensen die écht VVD zijn, PVV, of conservatieve CDA'ers.
Inderdaad, toen hadden de liberalen nog enige invloed binnen de VVD. Die tak is echter al jaren geleden vakkundig de nek omgedraaid ten faveure van de law and order types of de Bouwen, Bouwen, Bouwen Koerhuisjes…quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:14 schreef nostra het volgende:
[De tijden dat types als Bolkestein en Wiegel de dienst uitmaakten zijn toch echt wel definitief voorbij helaas.
De hele regentenkaste bestaat uit regenten?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:54 schreef phpmystyle het volgende:
De hele kaste bestaat uit regenten.
Je gaat langs mijn punt heen. Subtiel.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Er is überhaupt geen "échte VVD"; daar zijn zoveel smaken binnen dat velen ook zo bij D66, Volt, de vroegere PvdA of juist verder naar rechts hadden kunnen zitten (zowel Wilders als Van Haga waren ook ras-VVD'ers, Yesilgoz komt van de SP travelling right). De tijden dat types als Bolkestein en Wiegel de dienst uitmaakten zijn toch echt wel definitief voorbij helaas.
Ik snap hem vooral niet. De PVV heeft nooit geregeerd, dus het is vrij logisch dat er geen echte PVV'ers in het kabinet hebben gezeten. Conservatieve CDA'ers hebben we genoeg gehad. Blijft over wat ik benoem.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je gaat langs mijn punt heen. Subtiel.
quote:
Laat ik het simpel zeggen:quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik snap hem vooral niet. De PVV heeft nooit geregeerd, dus het is vrij logisch dat er geen echte PVV'ers in het kabinet hebben gezeten. Conservatieve CDA'ers hebben we genoeg gehad. Blijft over wat ik benoem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |