Dat gaat niet zomaar ben ik bang, dit zijn geen simpele plaatjes of filmpjes, je kunt niet zomaar zoiets plaatsen hier.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:06 schreef Tarado het volgende:
geen idee hoe je dat hier geplaatst krijgt.
"IT'S LIGHTS OUT AND AWAY WE GO!"quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:06 schreef Tarado het volgende:
https://lightsouts.com/formula-1
Op deze site tellen ze af, geen idee hoe je dat hier geplaatst krijgt.
Erg leuk weer.quote:
Wederom van genoten.quote:
Behoorlijk overdreven weer, imho.quote:
Soms, als hij goede zin heeftquote:Op donderdag 28 december 2023 13:59 schreef shiz het volgende:
Wat nieuws voor mij is, is dat Lance talent heeft?
Niveautje Maldonado. Af en toe een succesje, maar meestal ook niet.quote:Op donderdag 28 december 2023 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
idd overdreven. Hij kan best een potje sturen, anders haal je de F1 niet, maar hij komt niet boven het middenveld uit
Die heeft wel 1 zege meer dan bijvoorbeeld Lando Norrisquote:Op donderdag 28 december 2023 20:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Niveautje Maldonado. Af en toe een succesje, maar meestal ook niet.
Wat ik vooral bij hem jammer vind, tenminste zo lijkt het, dat hij het allemaal wel prima vindt en wacht op het moment dat papa zegt, het is nu echt genoeg geweest.quote:Op donderdag 28 december 2023 20:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Niveautje Maldonado. Af en toe een succesje, maar meestal ook niet.
Ik krijg zelf heel erg het gevoel dat papa zijn eigen droom via Lance leeft, en dat Lance het allemaal een stuk minder boeitquote:Op vrijdag 29 december 2023 23:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat ik vooral bij hem jammer vind, tenminste zo lijkt het, dat hij het allemaal wel prima vindt en wacht op het moment dat papa zegt, het is nu echt genoeg geweest.
Beetje gelijkwaardig. Ze hebben bedie goede momenten maar het is vaak net niet. Meer dan de helt van het veld is tegenwoordig beter dan die 2. Norris,Russel,Leclerc,Sainz,Alonso,Hamilton,Max natuurlijk,Albon,Piastri....allemaal een stuk beter.quote:Op zaterdag 30 december 2023 06:39 schreef Sorella het volgende:
Het gekke is dat toen lance met zijn pols reed hij het heel goed deed en toen die beter was ging het weer bergafwaarts met heel af en toe een goede race, hij kan het wel maar het komt er niet uit. Ik schat hem wel hoger in als perez (raar maar waar).
Wauwquote:
Er was toch een gerucht dat hij de F1 zou verlaten, omdat-ie tennis prof wil worden?quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat ik vooral bij hem jammer vind, tenminste zo lijkt het, dat hij het allemaal wel prima vindt en wacht op het moment dat papa zegt, het is nu echt genoeg geweest.
Ook opvallend dat Perez zo'n outlier is vergeleken met de WK-stand. De rest volgt nog wel enigszins de ranglijst, met een bonus voor Albon.quote:Op zaterdag 30 december 2023 23:46 schreef Sodemieters het volgende:
De 10 beste coureurs van 2023, volgens de teambazen:
1. Verstappen
2. Alonso
3. Norris
4. Leclerc
5. Hamilton
6. Sainz
7. Piastri
8. Albon
9. Russell
10. Perez
De 10 beste coureurs van 2023, volgens de coureurs zelf:
1. Verstappen
2. Hamilton
3. Alonso
4. Norris
5. Leclerc
6. Sainz
7. Albon
8. Piastri
9. Gasly
10. Perez
Veel overeenkomsten, of één plaatsje verschil. Alleen de positie van Hamilton verschilt wel diverse plekken. Ook Russell en Gasly die slechts in één van de lijstjes voorkomen.
Hamilton heeft overigens zelf niet gestemd, als enige coureur. Dus hij kan zichzelf niet omhoog gestemd hebben in het lijstje door de coureurs.
Rijders zien het toch beduidend beter.quote:Op zaterdag 30 december 2023 23:46 schreef Sodemieters het volgende:
1. Verstappen
2. Alonso
3. Norris
4. Leclerc
5. Hamilton
6. Sainz
7. Piastri
8. Albon
9. Russell
10. Perez
1. Verstappen
2. Hamilton
3. Alonso
4. Norris
5. Leclerc
6. Sainz
7. Albon
8. Piastri
9. Gasly
10. Perez
Veel overeenkomsten, of één plaatsje verschil. Alleen de positie van Hamilton verschilt wel diverse plekken. Ook Russell en Gasly die slechts in één van de lijstjes voorkomen.
Hamilton heeft overigens zelf niet gestemd, als enige coureur. Dus hij kan zichzelf niet omhoog gestemd hebben in het lijstje door de coureurs.
Leuk om te zien dat - op Ricciardo na - de teammates van Max toch best hoog ingeschat worden door de teambazen en de coureurs (minus Hamilton).quote:Op zaterdag 30 december 2023 23:46 schreef Sodemieters het volgende:
1. Verstappen
2. Alonso
3. Norris
4. Leclerc
5. Hamilton
6. Sainz
7. Piastri
8. Albon
9. Russell
10. Perez
1. Verstappen
2. Hamilton
3. Alonso
4. Norris
5. Leclerc
6. Sainz
7. Albon
8. Piastri
9. Gasly
10. Perez
Vind Pia te laag staan, voor zijn 1ste jaar was hij echt super.quote:Op zaterdag 30 december 2023 23:46 schreef Sodemieters het volgende:
1. Verstappen
2. Alonso
3. Norris
4. Leclerc
5. Hamilton
6. Sainz
7. Piastri
8. Albon
9. Russell
10. Perez
1. Verstappen
2. Hamilton
3. Alonso
4. Norris
5. Leclerc
6. Sainz
7. Albon
8. Piastri
9. Gasly
10. Perez
Echt wel. Die kan nog wel vaker op het podium eindigen.quote:Op zondag 31 december 2023 12:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Vind Pia te laag staan, voor zijn 1ste jaar was hij echt super.
Die moet nog wat meer aan zijn bandenmanagement werken.quote:Op zondag 31 december 2023 12:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Mwa, heel goed eerste jaar maar als je ziet wie er boven hem staan ook niet zo heel vreemd waar hij nu staat, dan vind ik eerder Norris wat te hoog staan tov hem, verwacht wel veel van Piastri aankomend seizoen.quote:Op zondag 31 december 2023 12:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
logisch als rookie, waar je de helft van de banen nog niet kent en alleen wat FP's hebt om die banden te testen.quote:Op zondag 31 december 2023 12:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die moet nog wat meer aan zijn bandenmanagement werken.
snap echt niet dat Sainz boven hem staat, die had niet zo'n goed jaar.quote:Op zondag 31 december 2023 12:14 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Echt wel. Die kan nog wel vaker op het podium eindigen.
Wel een race gewonnen.quote:Op zondag 31 december 2023 13:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
snap echt niet dat Sainz boven hem staat, die had niet zo'n goed jaar.
vind ik hem nog beter dan Sainzquote:Op zondag 31 december 2023 13:41 schreef Sodemieters het volgende:
En mensen die zeggen dat Piastri het heel goed heeft gedaan voor een rookie... ja, natuurlijk is dat zo. Volgens mij is dat echter niet waar dit lijstje over gaat. Je moet niet kijken of hij het goed gedaan heeft 'voor een rookie'. Je moet kijken of hij het goed gedaan heeft. Punt.
Voor z'n eerste jaar echt heel goed inderdaad, maar bij zo'n lijstje wordt niet gekeken hoe lang je al rijdt. Anders zouden Hamilton en Alonso ook lager moeten staan.quote:Op zondag 31 december 2023 12:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Tja, Norris reed op zondag wel naar voren terwijl Piastri juist vaak posities verloor tijdens de race.quote:Op zondag 31 december 2023 13:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mwa, heel goed eerste jaar maar als je ziet wie er boven hem staan ook niet zo heel vreemd waar hij nu staat, dan vind ik eerder Norris wat te hoog staan tov hem, verwacht wel veel van Piastri aankomend seizoen.
Ja, dit. Dat hij überhaupt in beide lijstjes voorkomt is al een hele prestatie. Voor een rookie.quote:Op zondag 31 december 2023 13:41 schreef Sodemieters het volgende:
En mensen die zeggen dat Piastri het heel goed heeft gedaan voor een rookie... ja, natuurlijk is dat zo. Volgens mij is dat echter niet waar dit lijstje over gaat. Je moet niet kijken of hij het goed gedaan heeft 'voor een rookie'. Je moet kijken of hij het goed gedaan heeft. Punt.
Leclerc II ?quote:Op zondag 31 december 2023 14:19 schreef Jane het volgende:
Het is iig geen geboren bandenfluisteraar.
Lecllerc?quote:
Nou ja, ik heb idd persoonlijk nooit zoveel met coureurs die heel goed zijn in kwalificeren, maar in de race ineens terugvallen. Dat zijn doorgaans ook coureurs die, als ze wegens pech of penalties een keer verder achteraan moeten starten, maar met moeite naar voren komen. Dat soort coureurs kan dus in feite eventueel alleen van pole winnen, tenzij er rare dingen gebeuren.quote:
Ging in dit geval om het bandenmanagementquote:Op zondag 31 december 2023 14:40 schreef Jane het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb idd persoonlijk nooit zoveel met coureurs die heel goed zijn in kwalificeren, maar in de race ineens terugvallen. Dat zijn doorgaans ook coureurs die, als ze wegens pech of penalties een keer verder achteraan moeten starten, maar met moeite naar voren komen. Dat soort coureurs kan dus in feite eventueel alleen van pole winnen, tenzij er rare dingen gebeuren.
Ik zie liever coureurs die zich vanuit een 'onmogelijke' positie toch naar het podium kunnen rijden. En dat is echt niet alleen Max. Alonso, Hamilton en Norris reken ik er ook onder. Plus nog een aantal coureurs die meestal de auto niet hebben voor het podium, zoals Albon en Gasly.
Daarom snap ik ook nooit waarom sommige mensen zijn kwaliteiten met die van Verstappen vergelijken. Over een rondje is Leclerc snel, maar verder valt-ie eigenlijk altijd een beetje tegen.quote:Op zondag 31 december 2023 14:42 schreef Sally het volgende:
[..]
Ging in dit geval om het bandenmanagementIs onze Sjarrel ook niet echt geweldig in
![]()
(naast de domme strategieën van zn Ferrari-team)
Racen lukt m wel als je kijkt naar rijdersstijl. Die gevechten aan het begin van 2022 tussen die 2 waren prachtig.quote:Op zondag 31 december 2023 14:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom snap ik ook nooit waarom sommige mensen zijn kwaliteiten met die van Verstappen vergelijken. Over een rondje is Leclerc snel, maar verder valt-ie eigenlijk altijd een beetje tegen.
Ja, en een seizoen is ook meer dan een race. Ik zou zeggen dat de échte kwaliteit van Verstappen is dat-ie elk weekend het onderste uit de kan haalt. Die consistentie is bij Leclerc ver te zoeken.quote:Op zondag 31 december 2023 14:48 schreef Sally het volgende:
[..]
Racen lukt m wel als je kijkt naar rijdersstijl. Die gevechten aan het begin van 2022 tussen die 2 waren prachtig.
Maar... een race is meer dan 2, 3 rondes lang....
Ja, soms, nee, soms.quote:Op zondag 31 december 2023 14:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
Om nu Charles af te zetten tegen de rijder met veruit de beste auto is een beetje oneerlijk. Charles is op meerdere punten sterk. Kwali, race, strategie, en wiel to wiel.
Eh. Ik had het specifiek over Bandenmanagement.quote:Op zondag 31 december 2023 14:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
Om nu Charles af te zetten tegen de rijder met veruit de beste auto is een beetje oneerlijk. Charles is op meerdere punten sterk. Kwali, race, strategie, en wiel to wiel.
Strategie not so much. Het komt op mij over alsof hij zich er vooraf weinig mee bemoeit en als het in de race dan niet werkt, moppert 'ie op de radio dat ze er na de race eens een hartig woordje over moeten spreken. Een beetje - dare I say it? - als Hamilton, alleen zegt Charles het allemaal iets beleefder. Het is tenslotte een nette jongen.quote:Op zondag 31 december 2023 14:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
Vraag me af waarop je dit baseertquote:Op zondag 31 december 2023 15:09 schreef Sally het volgende:
[..].
Sjarrel is erg goed in zn bandjes oproken.
Op het afgelopen seizoen.quote:Op zondag 31 december 2023 15:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vraag me af waarop je dit baseert
Hij heeft wel pech dat hij voor Ferrari rijdt. Net als Sainz.quote:Op zondag 31 december 2023 15:16 schreef Jane het volgende:
Maar uiteindelijk is Leclerc gewoon mentaal niet sterk genoeg. Dat is mijn indruk en dus vraag ik me af of hij ooit WDC kan worden, wat daarvoor moet je toch een heel seizoen lang sterk in je schoenen staan. Je niet door tegenslag uit het veld laten slaan, etc.
Ik denk dat dat ook de oorzaak van z'n inconsistentie is: niet rustig in z'n hoofd, meer willen dan eigenlijk kan. Daardoor ontstaan fouten, waar-ie alleen maar opgefokter van wordt, en alles in een neerwaartse spiraal komt.quote:Op zondag 31 december 2023 15:16 schreef Jane het volgende:
Maar uiteindelijk is Leclerc gewoon mentaal niet sterk genoeg. Dat is mijn indruk en dus vraag ik me af of hij ooit WDC kan worden, wat daarvoor moet je toch een heel seizoen lang sterk in je schoenen staan. Je niet door tegenslag uit het veld laten slaan, etc.
Dit jaar was met Vasseur, de strategie in de race al een verbetering te merkbaar.quote:Op zondag 31 december 2023 14:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Voor z'n eerste jaar echt heel goed inderdaad, maar bij zo'n lijstje wordt niet gekeken hoe lang je al rijdt. Anders zouden Hamilton en Alonso ook lager moeten staan.
Denk dat het bij Ferrari nog wel een probleem gaat worden. Leclerc en Sainz zijn duidelijk aan elkaar gewaagd, en Leclerc is echt niet de onbetwiste nummer 1. Dat rommelt al wel eens, en zal wel meer gaan rommelen komend jaar.
Leclerc, Sainz en Ferrari pieken te vroeg. Daarna zakt het in. Snel over 1 rondje, daarna niet meer. Maar dat is algemeen bekend.quote:Op zondag 31 december 2023 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook de oorzaak van z'n inconsistentie is: niet rustig in z'n hoofd, meer willen dan eigenlijk kan. Daardoor ontstaan fouten, waar-ie alleen maar opgefokter van wordt, en alles in een neerwaartse spiraal komt.
quote:Op zondag 31 december 2023 15:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vraag me af waarop je dit baseert
Seizoenen.quote:Op zondag 31 december 2023 15:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Op het afgelopen seizoen.
Dat de Ferrari snel door de banden heen ging was meer vorig jaar. En dus niet een eigenschap van Charles leclerc zelf.quote:Op zondag 31 december 2023 15:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Op het afgelopen seizoen.
Sainz had er beduidend minder last van.quote:Op zondag 31 december 2023 15:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat de Ferrari snel door de banden heen ging was meer vorig jaar. En dus niet een eigenschap van Charles leclerc zelf.
Is precies niet een kenmerk van Charles maar van de Ferrari zelf.quote:Op zondag 31 december 2023 15:21 schreef Sally het volgende:
[..]
[..]
Seizoenen.
Zijn banden waren vrijwel altijd als eerste aan vervanging toe.
Oh, maar Sainz deed er langer meequote:Op zondag 31 december 2023 15:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Is precies niet een kenmerk van Charles maar van de Ferrari zelf.
Omdat die de pace ook niet heeft misschienquote:Op zondag 31 december 2023 15:23 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Sainz had er beduidend minder last van.
Heeft de pace niet.quote:Op zondag 31 december 2023 15:23 schreef Sally het volgende:
[..]
Oh, maar Sainz deed er langer mee
Zit die niet bij Ferrari, dan?
quote:Op zondag 31 december 2023 15:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Omdat die de pace ook niet heeft misschien
Of Sainz weet beter te managen.quote:
Maar hij is nog een rookiequote:Op zondag 31 december 2023 15:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is het knappe van Piastri: die heeft én de pace niet, en rijdt toch z'n banden eraan
Is ook zo. Wie weet wordt het nog wat. Het valt ook niet mee om gelijk bij een top-team in te stappen.quote:Op zondag 31 december 2023 15:29 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Maar hij is nog een rookie
Oh, ik krijg niet de "misschien" erbij?quote:
Toch meerdere races gezien afgelopen seizoen waarin Leclerc Sainz niet kon inhalen. Vreemd...quote:
Van mij wel hoor, misschienquote:Op zondag 31 december 2023 15:30 schreef Sally het volgende:
[..]
Oh, ik krijg niet de "misschien" erbij?
Lol.quote:Op zondag 31 december 2023 15:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Van mij wel hoor, misschien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
quote:Op zondag 31 december 2023 15:35 schreef Sally het volgende:
[..]
Lol.
Muts.
Nou dan neem ik het wel weer terug hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
Leclerc maak inderdaad nog steeds te vaak fouten als hij onder druk staat. Dat moet er toch echt uit.quote:Op zondag 31 december 2023 15:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dit jaar was met Vasseur, de strategie in de race al een verbetering te merkbaar.
niet optimaal, maar ik verwacht het weer beter in 2024. Lec heeft soms moeite met de druk en wil nog weleens op de grote momenten eraf schieten.
quote:Op zondag 31 december 2023 15:35 schreef Sally het volgende:
[..]
Lol.
Muts.
Wtf?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Hm ja, tegen de Stig zeg je 'heeft de pace ook niet misschien'.quote:
Denk dat momenteel niemand met Verstappen te vergelijken is maar Leclerc vind ik wel erg goed en gaat altijd tot het randje met als gevolg dat hij er af en toe overheen gaat.quote:Op zondag 31 december 2023 14:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom snap ik ook nooit waarom sommige mensen zijn kwaliteiten met die van Verstappen vergelijken. Over een rondje is Leclerc snel, maar verder valt-ie eigenlijk altijd een beetje tegen.
Maar dat jij er niet zoveel van snapt heeft toch niks te maken met het zijn van een vrouw?quote:Op zondag 31 december 2023 16:04 schreef Sally het volgende:
[..]
Hm ja, tegen de Stig zeg je 'heeft de pace ook niet misschien'.
Ik krijg een wat bruusker 'Heeft de pace niet' om de oren. Kwam een beetje... .lullig over. Alsof ik er niks van weet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2023 16:15:44 ]
Nee.... niet jij ook al...quote:Op zondag 31 december 2023 16:14 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Maar dat jij er niet zoveel van snapt heeft toch niks te maken met het zijn van een vrouw?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit:
Je edit dus net gemist![]()
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
quote:Op zondag 31 december 2023 16:16 schreef Sally het volgende:
[..]
Nee.... niet jij ook al...
Ja, ik heb vrijwel alle races live gekeken de afgelopen jaren.
Dus kan denk ik wel oordelen over de bandjes van Leclerc.Je zou de cursus PI-interpretatie nog eens opnieuw moeten doen, misschien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je edit dus net gemist![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2023 16:17:39 ]
Die PI gemist.quote:Op zondag 31 december 2023 16:17 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je zou de cursus PI-interpretatie nog eens opnieuw moeten doen, misschien.
Max had dat ook toen de RB nog niet de snelste van het veld wasquote:Op zondag 31 december 2023 16:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat momenteel niemand met Verstappen te vergelijken is maar Leclerc vind ik wel erg goed en gaat altijd tot het randje met als gevolg dat hij er af en toe overheen gaat.
Max was dat al kwijt voor de RB de snelste was. Hij ging toen nog wel tot het randje, zoals in 2021 een aantal keer, maar op een andere manier.quote:Op zondag 31 december 2023 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Max had dat ook toen de RB nog niet de snelste van het veld was
Het is wat te simpel om het zo te stellen, waar haal je de rondetijden uit, het is gebleken dat Leclerc dat over 1 rondje heel goed kan in de huidige/recentere Ferrari, maar het is dus ook moeilijk om met die auto constant snel te zijn over meerdere rondjes.quote:Op maandag 1 januari 2024 10:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Max was dat al kwijt voor de RB de snelste was. Hij ging toen nog wel tot het randje, zoals in 2021 een aantal keer, maar op een andere manier.
Toen Verstappen zijn wilde haren kwijt raakte zocht hij in die situaties de randjes van de sportiviteit op. De randjes van de mogelijkheden van zijn auto had hij toen al haarfijn uitgevogeld en de volwassenheid en kwaliteit om daar mee om te gaan is in de loop van de jaren gekomen.
Leclerc mist die kwaliteit simpelweg. Die maakt veel te veel kleine foutjes en is helemaal niet in staat om op de rand van wat zijn materiaal kan te rijden, want daar is hij niet consistent genoeg voor over meerdere ronden.
Leclerc zit echt in een hele andere klasse dan Verstappen.
Lieve Sallyquote:Op zondag 31 december 2023 16:04 schreef Sally het volgende:
[..]
Hm ja, tegen de Stig zeg je 'heeft de pace ook niet misschien'.
Ik krijg een wat bruusker 'Heeft de pace niet' om de oren. Kwam een beetje... .lullig over. Alsof ik er niks van weet.
quote:Op maandag 1 januari 2024 11:46 schreef greysbones het volgende:
[..]
Lieve Sally
Ik hecht meer waarde aan jouw duidelijke onderbouwde antwoord dan aan dat van Chevy
Geen Sauber?🧐quote:
Ik zie iegenlijk hetzelfde gebeuren wat in de kart tijd ook al zo was. Leclerc was eigenlijkde enige die Max bij kon houden maar moest dat doen door veel meer risico te nemen. Dat zie je nu ook in de F1 terug. Lecerlc moet zijn dag hebben dan is ie net zo snel als Max. Maar hij neemt te veel risico wat vaak resulteert in aanvaringen met de muur oid. Hij overschat zijn kunnen een beetje.quote:Op maandag 1 januari 2024 10:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Max was dat al kwijt voor de RB de snelste was. Hij ging toen nog wel tot het randje, zoals in 2021 een aantal keer, maar op een andere manier.
Toen Verstappen zijn wilde haren kwijt raakte zocht hij in die situaties de randjes van de sportiviteit op. De randjes van de mogelijkheden van zijn auto had hij toen al haarfijn uitgevogeld en de volwassenheid en kwaliteit om daar mee om te gaan is in de loop van de jaren gekomen.
Leclerc mist die kwaliteit simpelweg. Die maakt veel te veel kleine foutjes en is helemaal niet in staat om op de rand van wat zijn materiaal kan te rijden, want daar is hij niet consistent genoeg voor over meerdere ronden.
Leclerc zit echt in een hele andere klasse dan Verstappen.
Lecler is te onstabiel. Sainz als die een keer geen pech heeft is een stabiele puntenpakker. Beetje Prost vs Senna in het klein, Leclerc is echt wel sneller over1 ronde maar Sainz ziet het stategisch beter. Sainz durtf ook calls te maken naar het team en dat mist Leclerc een beetje.quote:Op zondag 31 december 2023 14:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Voor z'n eerste jaar echt heel goed inderdaad, maar bij zo'n lijstje wordt niet gekeken hoe lang je al rijdt. Anders zouden Hamilton en Alonso ook lager moeten staan.
Denk dat het bij Ferrari nog wel een probleem gaat worden. Leclerc en Sainz zijn duidelijk aan elkaar gewaagd, en Leclerc is echt niet de onbetwiste nummer 1. Dat rommelt al wel eens, en zal wel meer gaan rommelen komend jaar.
In 2022 toen de Red Bull nog wat te zwaar was en Ferrari eigenlijk wel goed was het toch Leclerc die de grootste concurrent was, ik geloof dus niet dat hij instabiel is, de auto is dat wel ja.quote:Op maandag 1 januari 2024 14:07 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik zie iegenlijk hetzelfde gebeuren wat in de kart tijd ook al zo was. Leclerc was eigenlijkde enige die Max bij kon houden maar moest dat doen door veel meer risico te nemen. Dat zie je nu ook in de F1 terug. Lecerlc moet zijn dag hebben dan is ie net zo snel als Max. Maar hij neemt te veel risico wat vaak resulteert in aanvaringen met de muur oid. Hij overschat zijn kunnen een beetje.
Dat laatste vind ik erg sterk van Sainz.quote:Op maandag 1 januari 2024 14:13 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Lecler is te onstabiel. Sainz als die een keer geen pech heeft is een stabiele puntenpakker. Beetje Prost vs Senna in het klein, Leclerc is echt wel sneller over1 ronde maar Sainz ziet het stategisch beter. Sainz durtf ook calls te maken naar het team en dat mist Leclerc een beetje.
Klopt, en ik denk dat dat komend jaar wel problemen gaat geven binnen het team. Afgelopen jaar was Leclerc echt nog wel de nr1, en kreeg hij wat voordeel van het team met tactische beslissingen. Benieuwd of dat zal kantelen naar neutraal, of zelfs in het voordeel van Sains komend jaar. En hoe Leclerc, Sainz en het team daarmee om zullen gaan.quote:Op maandag 1 januari 2024 14:13 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Lecler is te onstabiel. Sainz als die een keer geen pech heeft is een stabiele puntenpakker. Beetje Prost vs Senna in het klein, Leclerc is echt wel sneller over1 ronde maar Sainz ziet het stategisch beter. Sainz durtf ook calls te maken naar het team en dat mist Leclerc een beetje.
En als Ferrari hem niet uitschakelde door domme tactiek, dan schakelde hij zichzelf uit met fouten. En was hij (bijvoorbeeld) veel minder consistent in zijn rondetijden.quote:Op maandag 1 januari 2024 14:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
In 2022 toen de Red Bull nog wat te zwaar was en Ferrari eigenlijk wel goed was het toch Leclerc die de grootste concurrent was, ik geloof dus niet dat hij instabiel is, de auto is dat wel ja.
Geloof niet dat het echt gaat kantelenquote:Op maandag 1 januari 2024 17:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Klopt, en ik denk dat dat komend jaar wel problemen gaat geven binnen het team. Afgelopen jaar was Leclerc echt nog wel de nr1, en kreeg hij wat voordeel van het team met tactische beslissingen. Benieuwd of dat zal kantelen naar neutraal, of zelfs in het voordeel van Sains komend jaar. En hoe Leclerc, Sainz en het team daarmee om zullen gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thinking is difficult, that’s why most people judge
quote:Op maandag 1 januari 2024 18:29 schreef greysbones het volgende:
[..]
Geloof niet dat het echt gaat kantelen
Sainz krijgt ( volgens zeggen) met pijn en moeite een jaar contract
Ze willen graag volgend jaar Norris ( is wat er gefluisterd wordt )
Dus helaas zal Sainz niet het voordeel of zelfs gelijkwaardige behandeling hebbenMaar Leclerc ligt ook tot einde 2024 vast, dus die zou er ook uit kunnen, Norris ligt nog tot 2025 vast geloof ik. Norris - Piastri zou ook wel leuk kunnen worden dit jaar als Piastri zo vooruit blijft gaan, en wat minder foutjes gaat maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Agree to disagree dan maar, beter is Verstappen uiteraard, de rest niet echt maar het is aan Leclerc om wat meer mensen daarvan te overtuigen.quote:Op maandag 1 januari 2024 17:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En als Ferrari hem niet uitschakelde door domme tactiek, dan schakelde hij zichzelf uit met fouten. En was hij (bijvoorbeeld) veel minder consistent in zijn rondetijden.
Ik ben er van overtuigd dat er betere coureurs in de F1 rijden dan Leclerc. Ik denk ook niet dat Leclerc de kwaliteiten heeft om in een echt snelle auto er uit te halen wat er in zit, dat hebben we ook gezien begin 2022.
Toch wel de intro der intro's hoor.quote:Op zondag 31 december 2023 19:01 schreef Sodemieters het volgende:
Omdat the Chain van Fleetwood Mac net voorbij kwam in de Top 2000. F1-nostalgie:
Stake Sauber F1 team was niet leuk genoeg?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
quote:Op maandag 1 januari 2024 18:29 schreef greysbones het volgende:
[..]
Geloof niet dat het echt gaat kantelen
Sainz krijgt ( volgens zeggen) met pijn en moeite een jaar contract
Ze willen graag volgend jaar Norris ( is wat er gefluisterd wordt )
Dus helaas zal Sainz niet het voordeel of zelfs gelijkwaardige behandeling hebbenNorris en Ferrari, lijkt me een hele slechte combi.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een team met enorme druk combineren met een coureur die depressief is geweest van de druk toen hij startte in de f1.
Ik zie dat ook niet gebeuren en waarom zou Norris dat doen, zou alleen interessant zijn als Piastri echt stappen zet op race pace en hem dus passeert, maar dan wil Ferrari hem niet meer.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Norris en Ferrari, lijkt me een hele slechte combi.
Een team met enorme druk combineren met een coureur die depressief is geweest van de druk toen hij startte in de f1.
Ik ook niet, plus why the fuck zou Norris weg gaan bij een team dat sinds vorig jaar duidelijk in de lift zit? Zijn kansen zijn beter bij Mclaren denk ik.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zie dat ook niet gebeuren en waarom zou Norris dat doen, zou alleen interessant zijn als Piastri echt stappen zet op race pace en hem dus passeert, maar dan wil Ferrari hem niet meer.
Dit ja al heeft Ferrari ook wel wat goeie stappen gezet na de zomer, maar het blijft Ferrari, ik las iets over/van die technische man daar wat me weinig hoopvol stemt dat ze het Red Bull dit jaar moeilijk gaan maken. Het enige wat ik wel goed van hun vind is dat ze hun eigen weg gaan want met Red Bull volgen word je ook geen eerste.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:09 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik ook niet, plus why the fuck zou Norris weg gaan bij een team dat sinds vorig jaar duidelijk in de lift zit? Zijn kansen zijn beter bij Mclaren denk ik.
https://www.motorsportmag(...)m_medium=Zoho+Socialquote:"Suspension set up for me is a bit overrated," he said. "Because you design your set-up options to cover a wide range. [With] set-up you try to have it so you have options for the biggest aero window. Suspension you try to design it to gain aero and have reasonable kinematic. The tyre wear is about how the car is operated, which is ruled by the aero behaviour of the car unless the suspension is massively wrong in compliance or kinematics. Suspension can play a role only if it's bad."
Dit zie ik eerlijk gezegd niet zo snel gebeuren.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zie dat ook niet gebeuren en waarom zou Norris dat doen, zou alleen interessant zijn als Piastri echt stappen zet op race pace en hem dus passeert, maar dan wil Ferrari hem niet meer.
Dit jaar denk ik ook niet maar als hij zich ontwikkelt en geleerd heeft van afgelopen jaar zou hij er toch wel dichterbij moeten zitten.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit zie ik eerlijk gezegd niet zo snel gebeuren.
Dichterbij wel inderdaad, maar ik vraag me af of hij ooit daadwerkelijk beter zal worden dan Norris. Die laatste is natuurlijk ook gewoon een enorm talentvolle coureur van wie er gezegd wordt dat hij in gelijk materiaal in ieder geval in de buurt kan komen van Verstappen. Hartstikke leuk dat Piastri in zijn debuutseizoen een sprintrace won en in die zin Norris aftroefde en hem een paar keer versloeg in de kwalificatie maar objectief gezien zat hij over het gehele seizoen toch nog wel heel ver van het niveau van Norris af.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 17:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit jaar denk ik ook niet maar als hij zich ontwikkelt en geleerd heeft van afgelopen jaar zou hij er toch wel dichterbij moeten zitten.
Dat is uiteraard afwachten maar ook wel interessant om te volgen, zelfde geldt op een wat ander niveau voor Russell, voor hem is het nu ook laten zien dat hij de betere is want anders ook niet echt meer serieus te nemen als een toekomstige WK.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 20:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dichterbij wel inderdaad, maar ik vraag me af of hij ooit daadwerkelijk beter zal worden dan Norris. Die laatste is natuurlijk ook gewoon een enorm talentvolle coureur van wie er gezegd wordt dat hij in gelijk materiaal in ieder geval in de buurt kan komen van Verstappen. Hartstikke leuk dat Piastri in zijn debuutseizoen een sprintrace won en in die zin Norris aftroefde en hem een paar keer versloeg in de kwalificatie maar objectief gezien zat hij over het gehele seizoen toch nog wel heel ver van het niveau van Norris af.
Russel is ( net als Hamilton maar die komt er vaker mee weg) een beetje een brokkenpiloot. Hij maakt vaak contact in de start en doet nogal eens domme dingen zoals de muur toucheren. Dat moet er toch echt uit als je WK wilt worden.quote:Op zondag 7 januari 2024 10:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is uiteraard afwachten maar ook wel interessant om te volgen, zelfde geldt op een wat ander niveau voor Russell, voor hem is het nu ook laten zien dat hij de betere is want anders ook niet echt meer serieus te nemen als een toekomstige WK.
Denk je dat hij het echt in zich heeft??quote:Op zondag 7 januari 2024 15:04 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Russel is ( net als Hamilton maar die komt er vaker mee weg) een beetje een brokkenpiloot. Hij maakt vaak contact in de start en doet nogal eens domme dingen zoals de muur toucheren. Dat moet er toch echt uit als je WK wilt worden.
We gaan vanzelf merken of de strategieën beter worden of nietquote:Op maandag 8 januari 2024 14:40 schreef THEFXR het volgende:
Vasseur ontslaat Hoofd strategie Iñaki Rueda.
.
https://www.gpfans.com/nl(...)ie-in-reorganisatie/
.
heeft nog lang geduurd
Russell heeft in zich om wk te worden, maar ja hij Lewis als teamgenoot en dat is de golden boy bij Mercedes.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:35 schreef greysbones het volgende:
[..]
Denk je dat hij het echt in zich heeft??
Ik denk dat ze ook dit jaar tekort komen voor een titel maar wie weet wel een paar racewins met de nieuwe auto, George weet wat hij moet doen en dat is Lewis verslaan.quote:Op maandag 8 januari 2024 16:13 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Russell heeft in zich om wk te worden, maar ja hij Lewis als teamgenoot en dat is de golden boy bij Mercedes.
russel zit overal tegen aan.quote:Op maandag 8 januari 2024 16:13 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Russell heeft in zich om wk te worden, maar ja hij Lewis als teamgenoot en dat is de golden boy bij Mercedes.
Russell doet idd vaak domme dingen die meer bij een rookie horen, maar die hij bij Williams niet of veel minder vaak maakte. Daarom denk ik dat het bij hem vooral veroorzaakt wordt door de druk en/of frustratie. Geen excuus, maar wel een verklaring.quote:Op zondag 7 januari 2024 15:04 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Russel is ( net als Hamilton maar die komt er vaker mee weg) een beetje een brokkenpiloot. Hij maakt vaak contact in de start en doet nogal eens domme dingen zoals de muur toucheren. Dat moet er toch echt uit als je WK wilt worden.
Dat was er al af voordat hij WK werd en nog met de Renault motor reed. Leclerc gaat te vaak over zijn kunnen heen en leert daar niet van zoals Max zich wel verbeterd heeft. En Max is een machine die constant bijna hetzelfde rondje eruit kan persen ongeacht materiaal, hij is gewoon snel in alles, die kwaliteit heeft Leclerc ook niet.quote:Op zondag 31 december 2023 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Max had dat ook toen de RB nog niet de snelste van het veld was
Ik vind Russell zo’n net nietjequote:Op maandag 8 januari 2024 16:13 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Verstappen heeft meer rondjes op P1 gereden dan Perez in de top 10 afgelopen jaar dus dat zegt wel genoeg over hoe goed hij is maar vooraan is het wel makkelijker om constant te zijn dan als je moet volgen en/of racen.quote:Op maandag 8 januari 2024 17:49 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dat was er al af voordat hij WK werd en nog met de Renault motor reed. Leclerc gaat te vaak over zijn kunnen heen en leert daar niet van zoals Max zich wel verbeterd heeft. En Max is een machine die constant bijna hetzelfde rondje eruit kan persen ongeacht materiaal, hij is gewoon snel in alles, die kwaliteit heeft Leclerc ook niet.
Dat. Hij is een coureur die niet echt geboren is voor het gelukquote:Op maandag 8 januari 2024 17:57 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik vind Russell zo’n net nietje
En ja zolang Hamilton er rijdt
Helemaal niet
Die positie had hij afgelopen jaar al niet meer. Alleen lijkt hij nu definitief weg te zijn bij Ferrari.quote:Op maandag 8 januari 2024 16:12 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
We gaan vanzelf merken of de strategieën beter worden of niet
Ja, ik vind inderdaad ook dat Leclerc die vele pole positions niet echt verdiend heeft...quote:
quote:Op dinsdag 9 januari 2024 02:14 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, ik vind inderdaad ook dat Leclerc die vele pole positions niet echt verdiend heeft...
O wacht, dat bedoelen ze niet.![]()
Maar wat willen ze er wel mee zeggen?
Leclerc had het verdiend om al die races ook te winnen? (omdat het zo'n aardige jongen is?)
De uiteindelijke winnaars van die races (Verstappen, Hamilton, Perez, Vettel) hebben onverdiend gewonnen? (omdat het van die eikels zijn?)
Serieus, wat staat daar?
Of is het "MaarLeclerc
heeft
altijd
zoveel
pech"? Want dat roept hij zelf natuurlijk wel - en daar oogst hij bij velen sympathie mee - maar volgens mij heeft hij niet meer (echte) pech dan anderen. Ik bedoel, híj reed niet over een putdeksel in Las Vegas. Híj werd niet door z'n teammaat van de baan gekegeld in Qatar. Híj had geen klapband in Baku 2021, enz.
Die laatste race heb ik vanavond toevallig zitten terugkijken. Leclerc stond daar ook op pole, maar uiteindelijk werd hij zelfs na het wegvallen van VER en HAM slechts 4de achter Gasly in de AT. De Ferrari was daar echt wel de snellere auto, maar Gasly reed slimmer en het lukte LEC gewoon niet om hem in te halen.
Toen het eerder over Russell ging, wilde ik nog opmerken dat een van zijn sterkste punten in mijn ogen is dat hij vaak het maximale uit een zwakke/matige auto kan halen, zowel bij Williams als bij Mercedes. Bij Leclerc heb ik, behalve tijdens kwalificatie, eigenlijk nooit het gevoel dat hij boven de auto uitstijgt.
Btw, dit is geen persoonlijke tirade tegen jou, Tarado.![]()
Sorry als het zo overkomt. Het woordje 'undeserving' in de tweet van The Race is me alleen even in het verkeerde keelgat geschoten. Dat is pure fanboy-talk.
Op die ene pijnlijke na waarmee hij een overwinning weggooide, valt het bij Norris mee, maar verder eens. Wat Ferrari en Leclerc betreft snap ik de frustratie van de fans wel. Hun auto is nooit echt slecht en je hebt eigenlijk altijd het gevoel dat er meer in had gezeten, zeker over een heel seizoen. Ik heb wel goede hoop dat het Vasseur lukt om die domme fouten van het team verder te beperken. Dat waren er afgelopen seizoen al een stuk minder dan het jaar ervoor.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:04 schreef Evenstar het volgende:
Leclerc heeft gewoon bijna nooit de auto gehad om te winnen en Ferrari heeft het ook heel vaak verprutst. Allemaal waar, maar Leclerc heeft ook vaak genoeg zelf een totaal onnodig moment gehad waardoor hij een overwinning of een tweede plaats heeft weggegooid.
Norris, Leclerc en Russell gooien allemaal af en toe een mooie klassering weg door hele domme fouten en/of gretigheid.
Wat ik interessant vind is dat in 2023, 2021 en 2020 het verschil tussen Leclerc en Norris uiteindelijk maar 1 punt was. 2022 is een uitzondering omdat Ferrari toen echt een goede gooi naar het kampioenschap deed en Leclerc uiteindelijk 2e is geworden in het klassement, maar al die andere jaren waren de resultaten van Leclerc nou niet echt om over naar huis te schrijven.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:04 schreef Evenstar het volgende:
Norris, Leclerc en Russell gooien allemaal af en toe een mooie klassering weg door hele domme fouten en/of gretigheid.
Het is wel tijd dat 1 of meer van deze kroonprinsen het de koning van het moment wat moeilijker gaan maken, ik vrees dat het meer elkaar gaat zijn.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:04 schreef Evenstar het volgende:
Leclerc heeft gewoon bijna nooit de auto gehad om te winnen en Ferrari heeft het ook heel vaak verprutst. Allemaal waar, maar Leclerc heeft ook vaak genoeg zelf een totaal onnodig moment gehad waardoor hij een overwinning of een tweede plaats heeft weggegooid.
Is hij dan hoger gerankt dan Hamilton?quote:
Nee. Dan moeten Max en Hamilton eerst stoppen of een ernstig ongeluk krijgen oid. Voor die tijd is ie compleet kansloos.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:35 schreef greysbones het volgende:
[..]
Denk je dat hij het echt in zich heeft??
Nee, weer nietquote:Op dinsdag 9 januari 2024 21:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nog geen cake @:TheStigsDutchCousin
Hm.quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:30 schreef 4-elements het volgende:
In navolging op mijn vorige bericht:
[ twitter ]
"BREAKING: Steiner joins Red Bull."quote:Op woensdag 10 januari 2024 17:01 schreef Rianne84 het volgende:
Iemand heeft z'n deur gefoksmashed?
Of hij heeft iets leukers gevonden?
Of Haas doet eindelijk het verstandige en verkoopt z'n team aan Andretti, niks tegen Haas verder maar waarom heb je een F1 team als je geen ambitie hebt om te winnen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 17:01 schreef Rianne84 het volgende:
Iemand heeft z'n deur gefoksmashed?
Of hij heeft iets leukers gevonden?
quote:Op woensdag 10 januari 2024 17:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
"BREAKING: Steiner joins Red Bull."
Met mayo? @Van_Poppelquote:Op dinsdag 9 januari 2024 21:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nog geen cake @:TheStigsDutchCousin
Om 18:00 uur weten we mogelijk meerquote:Op woensdag 10 januari 2024 15:43 schreef 4-elements het volgende:
Voor wat het waard is...
[ twitter ]
Jup, de pit die hij had mag Toto ook wel gebruiken richting zijn rijdersquote:
quote:Haas heeft afscheid genomen van teambaas Guenther Steiner. Dat meldt het team in een persbericht. De Italiaan nam de honneurs waar vanaf het moment dat Haas haar intrede deed in de Formule 1, een periode waar nu een einde aan komt. Ayao Komatsu is zijn opvolger. De 47-jarige Japanner was als Director of Engineering al verbonden aan Haas en moet de prestaties van het team flink gaan verbeteren. Haas eindigde in 2023 voor de tweede keer in drie jaar als laatste in het constructeurskampioenschap.
CEO Gene Haas bedankt Steiner voor zijn bewezen diensten. "Allereerst wil ik Guenther Steiner bedanken voor al zijn harde werk in de afgelopen tien jaar en hem het allerbeste voor de toekomst wensen. Voor de organisatie was het duidelijk dat we onze prestaties op het circuit moesten verbeteren. Met de aanstelling van Ayao Komatsu hebben we engineering fundamenteel in het hart van ons management geplaatst."
"We hebben een aantal successen geboekt, maar we moeten consistenter zijn in onze resultaten", stelt Haas. "Dat gaat ons helpen om de bredere doelen van de organisatie te behalen. We moeten efficiënt omgaan met de middelen die we hebben, maar het verbeteren van onze ontwerp- en engineeringcapaciteiten is onze sleutel tot succes. Ik kijk ernaar uit om er met Ayao fundamenteel voor te zorgen dat we ons potentieel maximaliseren in de Formule 1."
Ja, hij gaat zijn opvolger, Adrian Newey, vervangenquote:Op woensdag 10 januari 2024 17:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
"BREAKING: Steiner joins Red Bull."
GMTAquote:Op woensdag 10 januari 2024 18:05 schreef Starflyer het volgende:
DtS wordt een stuk minder interessant zo
Die maakt alleen maar koptelefoons en tafels stuk als hij böse isquote:Op woensdag 10 januari 2024 18:14 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Jup, de pit die hij had mag Toto ook wel gebruiken richting zijn rijders![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Dat valt nog te bezien, natuurlijk, het kan best zijn dat een ander team hem graag wil binnenhalen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 18:37 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dus komend seizoen DTS is de laatste met de Steiner memes
DiResta is weg, Steiner is weg en de problemen met de auto lijken mij niet opgelost dus ik zie dat ook niet gebeuren.quote:Op woensdag 10 januari 2024 18:38 schreef Rianne84 het volgende:
Ik zie HAAS niet heel snel betere resultaten neerzetten.
Dat vat het wel mooi samenquote:Op woensdag 10 januari 2024 19:39 schreef Tijn het volgende:
Ach ja, het was natuurlijk wel een markant figuur, maar of het nou echt een goede teambaas was...? Er zat niet bepaald een stijgende lijn in dat team onder zijn leiding.
Ow. interessante optiequote:Op woensdag 10 januari 2024 21:13 schreef SiGNe het volgende:
Zal me niet verbazen als we Guenther bij Audi terug gaan zien.
Hoe lang zou het nog duren voor dat team in de verkoop gaat?quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:39 schreef Tijn het volgende:
Ach ja, het was natuurlijk wel een markant figuur, maar of het nou echt een goede teambaas was...? Er zat niet bepaald een stijgende lijn in dat team onder zijn leiding.
Volgend jaar het bericht dat Andretti het team opgekocht heeft. Zet deze post maar sticky ergens.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe lang zou het nog duren voor dat team in de verkoop gaat?
Het is nogal wat 50%, als je dat denkt te hebben.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:17 schreef beantherio het volgende:
Er waren een paar maanden geleden wel wat geruchten over onenigheid tussen Steiner en Haas over het (gedeelde) eigendom van het team. Dat werd ontkent maar misschien dat er toch wel iets waar van was.
Zie o.a. https://www.si.com/fannat(...)ership-disputes-lm22
Gedaanquote:Op donderdag 11 januari 2024 09:10 schreef DjVero het volgende:
[..]
Volgend jaar het bericht dat Andretti het team opgekocht heeft. Zet deze post maar sticky ergens.
Voor een stijgende lijn, zie Williams maar ook AMR, is investering nodig.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:39 schreef Tijn het volgende:
Zeker niet als Haas weigert te investeren in zijn team.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
DiResta is weg, Steiner is weg en de problemen met de auto lijken mij niet opgelost dus ik zie dat ook niet gebeuren.
Weet je, dit klinkt allemaal heel bekend...quote:Op donderdag 11 januari 2024 11:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zeker niet als Haas weigert te investeren in zijn team.
Tja, Haas heeft nu een lucratieve toko die winst maakt ondanks een gebrek aan investeringen en je kan nog zo hard "Do more with less" roepen maar in de F1 werkt dat niet. Maar blijkbaar heeft Haas wel degelijk ambities met het team, hij is alleen niet bereid de benodigde fondsen voor die ambitie op tafel te leggen.quote:Op donderdag 11 januari 2024 11:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zeker niet als Haas weigert te investeren in zijn team.
Dit gaat hun nog steeds pijn doen. Misschien zelfs nog in 2025.quote:Op donderdag 11 januari 2024 11:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, Haas heeft nu een lucratieve toko die winst maakt ondanks een gebrek aan investeringen en je kan nog zo hard "Do more with less" roepen maar in de F1 werkt dat niet. Maar blijkbaar heeft Haas wel degelijk ambities met het team, hij is alleen niet bereid de benodigde fondsen voor die ambitie op tafel te leggen.
quote:Op donderdag 11 januari 2024 11:32 schreef Sodemieters het volgende:
Dus Steiner wordt eruit geknikkerd en op precies dezelfde dag maakt Ernst Kuipers bekend dat ie vertrekt als minister. Vanwege een functie in het buitenland, waar-ie nog niks over kan zeggen.
Eén en één is twee, dus ik durf de conclusie wel aan: Kuipers wordt teambaas in de F1.
Ik betwijfel dat ambitie verhaal een beetje, dat vermeende aandeel verhaal lijkt me dan eerder de reden dat Steiner eruit gegooid is.quote:Op donderdag 11 januari 2024 11:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, Haas heeft nu een lucratieve toko die winst maakt ondanks een gebrek aan investeringen en je kan nog zo hard "Do more with less" roepen maar in de F1 werkt dat niet. Maar blijkbaar heeft Haas wel degelijk ambities met het team, hij is alleen niet bereid de benodigde fondsen voor die ambitie op tafel te leggen.
Toch niet als teambaas, want daar hebben ze Seidl al voor...quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:13 schreef SiGNe het volgende:
Zal me niet verbazen als we Guenther bij Audi terug gaan zien.
Seidl is de CEO. Ze zoeken nog een team principal/representative. Die rol wordt nu tijdelijk door Alessandro Alunni Bravi (de managing director) ingevuld.quote:Op donderdag 11 januari 2024 12:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Toch niet als teambaas, want daar hebben ze Seidl al voor...
Dus een beetje zoals Renault (Alpine)? Die hebben ook de ambitie maar durven de echte investeringen die nodig zijn niet aan.quote:Op donderdag 11 januari 2024 11:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wel sneu voor Hulk.quote:Op donderdag 11 januari 2024 11:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Haas weer op naar de laatste plaats.
Die bouwen nog wel hun eigen motoren en voor 1 team is dat ook niet zo heel rendabel waarschijnlijk.quote:Op donderdag 11 januari 2024 16:25 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dus een beetje zoals Renault (Alpine)? Die hebben ook de ambitie maar durven de echte investeringen die nodig zijn niet aan.
Tja, Ik blijf zeggen dat Hulk een betere keuze zou zijn geweest dan Perez. Hulk had zich denk ik wat makkelijker in de 2e rijders rol geschikt en is lang niet zo wisselvallig als Perez.quote:
Willen ze hem op 8 februari presenteren, maar houd iemand ze tegen of is dit gewoon een lelijk anglicisme? (Nee, ik heb het stuk niet gelezen)quote:
De echte auto zien we op z'n vroegst 23 februari, alles wat ze eerder laten zien zal er wel wat op lijken.quote:Op donderdag 11 januari 2024 18:07 schreef Jane het volgende:
[..]
Willen ze hem op 8 februari presenteren, maar houd iemand ze tegen of is dit gewoon een lelijk anglicisme? (Nee, ik heb het stuk niet gelezen)
Geldt natuurlijk voor alle teams. Tot de wintertest is er niks te zeggen, maar ja, de F1-media moeten wat natuurlijkquote:Op donderdag 11 januari 2024 18:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
De echte auto zien we op z'n vroegst 23 februari, alles wat ze eerder laten zien zal er wel wat op lijken.
Plus commercieel qua exposure wel handig, zeker voor de kleinere teams.quote:Op donderdag 11 januari 2024 18:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Geldt natuurlijk voor alle teams. Tot de wintertest is er niks te zeggen, maar ja, de F1-media moeten wat natuurlijk
Die motor is juist hun achilleshiel. Met afstand de slechtste motor van het veld. En niet alleen nu, dat is al tijden zo qua betrouwbaarheid. Als dat ding wat beter was hadden meer teams hem willen hebben.quote:Op donderdag 11 januari 2024 16:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die bouwen nog wel hun eigen motoren en voor 1 team is dat ook niet zo heel rendabel waarschijnlijk.
Uiteraard maar het kost Renault wel (veel) geld al is het buiten het budgetcap.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 11:01 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Die motor is juist hun achilleshiel. Met afstand de slechtste motor van het veld. En niet alleen nu, dat is al tijden zo qua betrouwbaarheid. Als dat ding wat beter was hadden meer teams hem willen hebben.
Ja, dit zal eerder de RB19 in de "nieuwe" kleuren zijn dan de echte RB 20 en geef ze eens ongelijk.quote:Op donderdag 11 januari 2024 18:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
De echte auto zien we op z'n vroegst 23 februari, alles wat ze eerder laten zien zal er wel wat op lijken.
Ik betwijfel ten zeerste dat Andretti de financieele ruimte heeft om een F1 team te kopen, eigenlijk.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 22:55 schreef Starflyer het volgende:
Andretti heeft vaker geprobeerd om Haas te kopen. Tot nog toe heeft Gene steeds geweigerd om te verkopen.
Ik weet het niet, maar een paar jaar geleden hadden ze in totaal ongeveer $ 600 miljoen over voor Sauber.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 00:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik betwijfel ten zeerste dat Andretti de financieele ruimte heeft om een F1 team te kopen, eigenlijk.
Met de steun van GM natuurlijk wel, maar of Haas verkopen wil is de vraag, zag een AMuS video met Schmidt waarin hij stelde dat Steiner wilde dat Haas zou investeren maar dat wil Haas niet en verkopen zou hij ook niet willen.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 00:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik betwijfel ten zeerste dat Andretti de financieele ruimte heeft om een F1 team te kopen, eigenlijk.
Televaag.... hoog emo-gehaltequote:
Een klein sigaartje uit eigen doos natuurlijk.quote:Op maandag 15 januari 2024 17:49 schreef Starflyer het volgende:
Three more years for Toto Wolff!
https://www.ad.nl/formule(...)m-mercedes~a6771e24/
Wel leuk, al vind ik hem niet zo goed omgaan met de tegenvallers die ze sinds 2022 hebben, voor die tijd was het altijd hecht en als één naar buiten toe, maar het is een beetje een blamegame geworden en dat is wel een teken van zwakte, beetje wat ze bij Ferrari nagenoeg altijd doen.quote:Op maandag 15 januari 2024 17:49 schreef Starflyer het volgende:
Three more years for Toto Wolff!
https://www.ad.nl/formule(...)m-mercedes~a6771e24/
Nu al?quote:
Ja zijn er vroeg bij maar is alleen de livery hè, zo op het eerste gezicht wel mooier dan vorig jaar, ze hebben het blauw weggelaten.quote:
Andere teams zouden pas in februari zijn, toch?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja zijn er vroeg bij maar is alleen de livery hè, zo op het eerste gezicht wel mooier dan vorig jaar, ze hebben het blauw weggelaten.
Op zich best wel slim dit, nu zijn ze de eerste en krijgen veel aandacht want de echte auto van alle teams zie je toch pas in Bahrein.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:20 schreef Sally het volgende:
[..]
Andere teams zouden pas in februari zijn, toch?
Ziet er idd goed uit![]()
Edit: krijg nu net het pushbericht van Formula1.com
zoals? Zou wel een brevet van onvermogen zijn van alle teams als er opeens iets heel anders op de auto's zit.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:32 schreef beantherio het volgende:
Die livery onthullingen zijn echt pure marketing. Laat ze eens met echt spectaculaire veranderingen komen.
Zeropods bijvoorbeeld die bij het testen plots weer verdwenen zijnquote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:32 schreef beantherio het volgende:
Die livery onthullingen zijn echt pure marketing. Laat ze eens met echt spectaculaire veranderingen komen.
Marlboro livery voor Mclaren natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
zoals? Zou wel een brevet van onvermogen zijn van alle teams als er opeens iets heel anders op de auto's zit.
Jup.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:20 schreef NicolasJoy het volgende:
Lijken deze starttijden (NL tijd) een beetje te kloppen?
Australië 05:00 Nederlandse tijd?
Die verschilt wel weer van deze; https://nl.motorsport.com(...)-overzicht/10566623/quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:23 schreef shiz het volgende:
[..]
Jup.
Ik vind deze altijd wel praktisch: https://www.motorsport-total.com/formel-1/termin-kalender/2024
Zodra alle teams hun autos en liverys hebben voorgesteld, komt er weer een nieuwe OP.
De rest heb ik eigenlijk al voorbereid en kan eigenlijk ook geüpdatet worden.
Schijnbaar speculatieve tijden gebaseerd op vergelijkbare historische venues daar ze op https://www.formula1.com/en/racing/2024.html nog 'TBC' ofwel 'to be confirmed' zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:29 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Die verschilt wel weer van deze; https://nl.motorsport.com(...)-overzicht/10566623/
(Zie dat ik de link niet goed gekopieerd had kennelijk..)
O.a. China en Miami is de tijd anders.
Ik zou het echt prachtig vinden als RB met zeropods komt.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeropods bijvoorbeeld die bij het testen plots weer verdwenen zijn
De West-livery in de tijd van Hakkinen vond ik ook fantastisch!quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:53 schreef beantherio het volgende:
[..]
Marlboro livery voor Mclaren natuurlijk.![]()
![]()
Of voor RBR een van die mooie creatieve livery's die ze tot een paar jaar geleden wel eens bij de shakedown hadden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 00:19 schreef Starflyer het volgende:
De nieuwe naam van AlphaTauri zou Visa CashApp Racing Bulls zijn volgens hun nieuwe Instagram handle.
[ twitter ]
Hoewel opmerkelijk bevestigt dit eigenlijk toch alleen maar wat iedereen al wel wist?quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
Bizar statistiekje over Vettel: hij heeft nooit van buiten de top 3 gewonnen
Dat gaat over speciale liveries, ik zou dat in een nieuw livery topic doenquote:Op vrijdag 19 januari 2024 01:40 schreef Sally het volgende:
Is het iets om de bekendmaking van de nieuwe liveries in dit aparte topic te doen?
F1 / Speciale liveriestopic #1
Wat slechtquote:Op vrijdag 19 januari 2024 00:19 schreef Starflyer het volgende:
De nieuwe naam van AlphaTauri zou Visa CashApp Racing Bulls zijn volgens hun nieuwe Instagram handle.
[ twitter ]
Monaco winnen van P14 gaat zo snel meer verbeterd worden, goud wel van Panis en het geluid hè, hopelijk vanaf 2026 wat beter.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
Bizar statistiekje over Vettel: hij heeft nooit van buiten de top 3 gewonnen
Visa CashApp Racing Bulls is ook meteen een mooie TT voor het volgende topic.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 00:19 schreef Starflyer het volgende:
[ twitter ]
Commercie, commerciequote:Op vrijdag 19 januari 2024 00:19 schreef Starflyer het volgende:
[ twitter ]
Dart was echt een bizarre race ...quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Monaco winnen van P14 gaat zo snel meer verbeterd worden, goud wel van Panis en het geluid hè, hopelijk vanaf 2026 wat beter.
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 00:19 schreef Starflyer het volgende:
[ twitter ]
AUS was om 5.00 uur toch? Onze tijd?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
Klopt de racetijd van Australië wel? Ik ben zo gewend dat GP van Australie als die van Japan om 7:00 uur is.
Vorige edities waren om 7:00 uur onze tijd.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:18 schreef Sally het volgende:
[..]
AUS was om 5.00 uur toch? Onze tijd?
Het is al zo lang ik me kan heugen om 7:00. Of 6:00 als het net aan de verkeerde kant van zomertijd zat.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:18 schreef Sally het volgende:
[..]
AUS was om 5.00 uur toch? Onze tijd?
quote:Hot-housed by his father, Jos, Red Bull's Flying Dutchman is accelerating towards becoming the greatest (and richest) Formula One driver in history. Can anyone catch him?
quote:At a public meeting last week between city, the prefecture and the Kansai Economic Federation, the boss of the Osaka Tourism Bureau Hiroshi Mizohata said that it would be possible to go ahead with a bid for a race because F1 “has changed into a business model that can be operated on a private-sector basis” and said that he would like to push with a project to investigate a race. The governor of the prefecture Hirofumi Yoshimura later said that he would welcome the opportunity to take on the challenge of Formula 1 race, if
the business model was privately-funded.
Cool, ben benieuwdquote:Op maandag 22 januari 2024 21:49 schreef Starflyer het volgende:
Blijkbaar wordt morgen het circuit waar Madrid een F1 Grand Prix wil organiseren gepresenteerd!
[ twitter ]
Las trouwens ook dat Osaka interesse zou hebben om een Grand Prix te organiseren.
[..]
Wat voor tenderquote:Op dinsdag 23 januari 2024 00:00 schreef hole1988 het volgende:
Chris Woerts zegt dat volgende week de nieuwe tender wordt uitgegeven. Partijen zijn uitgenodigd om naar Londen te komen.
NL Rechten 2025-2027quote:
Diezelfde Chris Woerts zegt dat Viaplay de rechten gaat behouden voor de komende jaar. Het gehele bedrijf is evenveel waard wat ze per jaar betalen aan die rechten.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 00:00 schreef hole1988 het volgende:
Chris Woerts zegt dat volgende week de nieuwe tender wordt uitgegeven. Partijen zijn uitgenodigd om naar Londen te komen.
Yum.quote:
Ziet er wel tof uit!quote:
5,4 km als ik het net goed las.quote:
Zit er echt totaal niet op te wachten, nog een stratenrace.. Hopelijk houden ze wel een beetje rekening met het weer in Madrid..quote:
ViaPlayGodenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 07:01 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Diezelfde Chris Woerts zegt dat Viaplay de rechten gaat behouden voor de komende jaar. Het gehele bedrijf is evenveel waard wat ze per jaar betalen aan die rechten.
Ik vind dat er gewoon teveel stratencircuits zijn en teveel traditionele banen die niet gebruikt worden.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:00 schreef beantherio het volgende:
Niet dat ik Barcelona nou zo'n spannend circuit vond maar weer een (half) stratencircuit is dan niet perse een verbetering.
Er is blijkbaar trouwens een kleine kans dat beide circuits op de kalender blijven. In 2026 zullen ze dat in ieder geval doen.
Eens!quote:
99% van de fans zijn het met je eens. Niemand (heywoodu uitgezonderd) zit hierop te wachten.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik vind dat er gewoon teveel stratencircuits zijn en teveel traditionele banen die niet gebruikt worden.
Barcelona is/was wel een "ijk" circuit om te kijken hoe de auto's ervoor staan, dat was er wel interessant aan.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:00 schreef beantherio het volgende:
Niet dat ik Barcelona nou zo'n spannend circuit vond maar weer een (half) stratencircuit is dan niet perse een verbetering.
Er is blijkbaar trouwens een kleine kans dat beide circuits op de kalender blijven. In 2026 zullen ze dat in ieder geval doen.
En het was best een leuke baan om te bezoeken (voordat het vanaf 2022 veel te druk werd). Maargoed, dat geldt voor Madrid ook. Ik sluit ook niet uit dat ik het een keer ga bezoeken, aangezien de alternatieven in Europa niet (meer) voor het oprapen liggen..quote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Barcelona is/was wel een "ijk" circuit om te kijken hoe de auto's ervoor staan, dat was er wel interessant aan.
(semi) stratencircuits maken inmiddels een derde uit van de kalender. Voor 2024 tel ik momenteel 16 permanente circuits en 8 (semi) stratencircuits. Dan reken ik Spa en Melbourne trouwens ook mee bij de laatste categorie.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik vind dat er gewoon teveel stratencircuits zijn en teveel traditionele banen die niet gebruikt worden.
Spa is sinds 2000 een volledig circuit.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:14 schreef beantherio het volgende:
[..]
(semi) stratencircuits maken inmiddels een derde uit van de kalender. Voor 2024 tel ik momenteel 16 permanente circuits en 8 (semi) stratencircuits. Dan reken ik Spa en Melbourne trouwens ook mee bij de laatste categorie.
Spa is inmiddels echt geen stratencircuit meer. Melbourne inderdaad wel. Eigenlijk vind ik alleen Singapore wel echt een aanwinst. En de race in Las Vegas was in elk geval leuk om naar te kijken. Maar verder..quote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:14 schreef beantherio het volgende:
[..]
(semi) stratencircuits maken inmiddels een derde uit van de kalender. Voor 2024 tel ik momenteel 16 permanente circuits en 8 (semi) stratencircuits. Dan reken ik Spa en Melbourne trouwens ook mee bij de laatste categorie.
Melbourne is een circuit waar buiten de races om auto's over mogen rijden (maar daar geen enkele reden voor hebben aangezien het in een park ligt). Dat is toch wat anders dan een echt stratencircuit.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:16 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Spa is inmiddels echt geen stratencircuit meer. Melbourne inderdaad wel. Eigenlijk vind ik alleen Singapore wel echt een aanwinst. En de race in Las Vegas was in elk geval leuk om naar te kijken. Maar verder..
Edit: ooh ja, HET ultieme stratencircuit was natuurlijk Adelaide
Ik zit nog steeds in mijn hoofd met dat we er vroeger altijd voor een deel over reden op weg naar vakantie.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Spa is sinds 2000 een volledig circuit.
Ik ookquote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:19 schreef beantherio het volgende:
Ik zit nog steeds in mijn hoofd met dat we er vroeger altijd voor een deel over reden op weg naar vakantie.
Ga mee klagen met NatKatje danquote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:35 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Zucht weer n (deels) stratencircuit
Hooguit 33% is een stratencircuit en dat percentage is discutabel vanwege Albert Park. Er zijn vijf échte stratencircuits (Miami, Singapore, Monaco, Las Vegas en Azerbeidzjan), dus om en nabij 25% (op een kalender van 24 races). Daar komt nu een zesde bij.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:35 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Zucht weer n (deels) stratencircuit
Dat is echt veel te veel omdat je gewoon weet dat inhalen heel lastig is. Je wil toch niet 6 circuits waarbij de startopstelling en Lech de uitslag bepalen?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:38 schreef DjVero het volgende:
[..]
Hooguit 33% is een stratencircuit en dat percentage is discutabel vanwege Albert Park. Er zijn vijf échte stratencircuits (Miami, Singapore, Monaco, Las Vegas en Azerbeidzjan), dus om en nabij 25% (op een kalender van 24 races). Daar komt nu een zesde bij.
Aanstellers hier, zeg.
Jesus wat kut.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:41 schreef Tarado het volgende:
Madrid to join Formula 1 calendar from 2026 in new long-term deal
[ afbeelding ]
https://www.formula1.com/(...)74MczwzDhHVxdQz.html
Ach misschien is het te vergelijken met Valencia.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jesus wat kut.
Weer zo'n hoeren stratenbaan. Barca is helemaal prima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |