Ik weet ook niet wat er voor haar nog te halen is, nog een nummer als dat zal niet hoger eindigen.quote:Op donderdag 21 december 2023 14:16 schreef Funhouse het volgende:
Ik zit eigenlijk helemaal niet te wachten op de terugkeer van Konstrakta. Er zijn genoeg andere leuke namen in de lineup.
Ben benieuwd naar wat Breskvica, Teya Dora, Filip Balo¨, Zorja en Zejna gaan brengen.
***Risicovolle post, want wellicht woke.***quote:Op donderdag 21 december 2023 14:16 schreef Funhouse het volgende:
Ik zit eigenlijk helemaal niet te wachten op de terugkeer van Konstrakta. Er zijn genoeg andere leuke namen in de lineup.
Klopt, Konstrakta was Jurylid A van Servië vorig jaar en alle Servische juryleden hadden Albanië op de laatste plaats. Het kan natuurlijk altijd toeval zijn, maar aangezien Albina en de Kelmendi familie uit Kosovo komen en Albanië het nergens zo slecht deed als bij Servië lijkt dat me sterk.quote:Op donderdag 25 januari 2024 14:24 schreef Rebel- het volgende:
[..]
***Risicovolle post, want wellicht woke.***
Ik hoorde dat Konstrakta vorig jaar als jurylid geen punten wilde geven aan Albanië, vanwege de etniciteit van de Kelmendi familie.
Mocht dit kloppen, dan valt me dat tegen. En dat gevoel neem ik dan mee als de artiest terug keert naar het ESC-podium.
https://eurovision.tv/eve(...)final/results/serbia
Alle juryleden van Servië hebben unaniem Albanië op de laatste plaatst gezet. Komt dat vaker voor?
Deze springt er bij mij ook uit. Ik vond haar inzending van een paar jaar geleden ook mooi.quote:
Ik wil graag m'n mening wat aanscherpen, dit is een waar meesterwerk.quote:
Ook de favoriet op My Eurovision Scoreboardquote:Op donderdag 25 januari 2024 19:37 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik wil graag m'n mening wat aanscherpen, dit is een waar meesterwerk.
Het nummer klinkt goed. Maar er schijnen problemen zijn met de tekst, het schijnt een duidelijk politieke lading te hebben. Wat ik begrijp link naar Srebrenica genocide en Kosovo.quote:Op donderdag 25 januari 2024 12:19 schreef Nexum het volgende:
Oh mijn god. Nog een pareltje. Ja. Eindelijk. WERD EENS TIJD!!
En ik maar wachten. Maar ESC plus werkt gelukkig wel.quote:
Is weer eens wat anders dan ABBAquote:
Niet dat ik weet. Maar hij heeft wel een nieuw eigen nummerquote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:15 schreef NailQueen het volgende:
Heeft Zeljko Joksimovic nog ergens een aandeel in gehad?
Hij mag van mij best nog een keer terug komen als songwriter/componistquote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:17 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. Maar hij heeft wel een nieuw eigen nummer
Maar 6 jaar verschil.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:25 schreef Momo het volgende:
Dit was deze Bojana in 2018, gaat toch snel he de tijd
Het komt zeker nog. Maar voorlopig nog geen winnaars of persoonlijke favorieten gehoordquote:
Ik zie dat Zorja nog komt. Die vond ik in 2022 prachtigquote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:34 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Het komt zeker nog. Maar voorlopig nog geen winnaars of persoonlijke favorieten gehoord
Dan ga je dit ook prachtig vinden of misschien zelfs wel beter.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:37 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik zie dat Zorja nog komt. Die vond ik in 2022 prachtig
Het zegt wel wat dat ze toch kiezen om hem dan weer mee te laten doen.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:54 schreef Momo het volgende:
Deze jongen had vorig jaar nogal veel haat gekregen voor zijn vrouwelijke optreden als man zijnde, dit lijkt ook gedeeltelijk een reactie daarop
Ja hij leek er wel op, kan het niet zo vinden hoe die Einstein uit 2018 heette, Sanja is ondertussen wel overleden (niet de Einstein man).quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:12 schreef NailQueen het volgende:
Einstein helemaal links, deed die in 2018 ook mee met Sanja Ilić & Balkanika?
Eens, dit was een mooi rustpunt waar je naar bleef kijken.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:15 schreef NailQueen het volgende:
Correctie, deze vind ik de beste tot nu toe
Mee eens. Hristina was de beste tot nu toe.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:15 schreef NailQueen het volgende:
Correctie, deze vind ik de beste tot nu toe
Het was leuk samen met jou en NailQueen.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:46 schreef Momo het volgende:
Dat waren de nummers van deze avond, ik haak nu af.
Donderdag onder andere Filip Balos, Konstrakta, Teya Dora en Zejna
Het zal je verbazen...quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:48 schreef NailQueen het volgende:
Zorja, Hristina en Breskvica voor mij
Moest je dit nou gaan jinxenquote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:08 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Is weer eens wat anders dan ABBA
Je kon er op wachten. ABBA is toch wel de gemene deler van veel nationale finales.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:08 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Is weer eens wat anders dan ABBA
Zou wel geinig zijn als een andere nationale finale voor de verandering eens een Mans Zelmerlow of The Herreys medley doetquote:
Of Carola. Gewoon omdat het kan.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 23:37 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Zou wel geinig zijn als een andere nationale finale voor de verandering eens een Mans Zelmerlow of The Herreys medley doet
Copyright is a b*tch.quote:Op woensdag 28 februari 2024 00:05 schreef NailQueen het volgende:
Een recappie van de eerste halve finale
(Dit kanaal heeft opeens Gustaph als intro. Geen La Venda meer)
Ze zijn weer vergeten om youtube aan te zetten.quote:
Wij benne hier ook ff aan t kijken. Althans, zonder beeld.quote:Op donderdag 29 februari 2024 21:07 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ze zijn weer vergeten om youtube aan te zetten.
Zouden we weer met z`n drieen zijn vandaag ?
Ik heb beeld via de esc-plus link. Die werkt wel.quote:Op donderdag 29 februari 2024 21:11 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Wij benne hier ook ff aan t kijken. Althans, zonder beeld.
Inmiddels kijken we via RTS.quote:Op donderdag 29 februari 2024 21:13 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik heb beeld via de esc-plus link. Die werkt wel.
Ik kan ook geen link vinden op rts.srquote:Op donderdag 29 februari 2024 21:24 schreef NailQueen het volgende:
ESC plus werkt ook niet lekker bij mij
Ze hebben de YouTube aangemaakt zodat ze niet meer op de website hoefde te klooien met geoblocks etc.quote:Op donderdag 29 februari 2024 21:29 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik kan ook geen link vinden op rts.sr
Dat zat echt heerlijk strak in elkaarquote:Op donderdag 29 februari 2024 21:39 schreef Momo het volgende:
Filip had vorig een bopje, die heb ik nog vaak gedraaid
quote:Op donderdag 29 februari 2024 21:48 schreef CarloV het volgende:
Die meid van LazyTown is ook opgegroeid zo te zien
Scheelt mij weer googlen. LazyTown is voor mijn tijd denk ik.quote:
Een goede balkanballad zit er niet bij dit jaar, denk ikquote:
Hristina voor mij!quote:Op donderdag 29 februari 2024 22:35 schreef NailQueen het volgende:
Ook Servie gaat geen terugkerende artiest kiezen. Zorja for the win!
Het zijn wel quotes waarbij het huis altijd wint. Maar ik ben benieuwd morgen!quote:
Een beetje als ons subforum!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:57 schreef NailQueen het volgende:
Hier ziten zeker wat pareltjes tussen. Ze zitten alleen een beetje verstopt
nu al!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:00 schreef Momo het volgende:
De vraag is deze avond, na hoeveel minuten zetten ze deze avond de YouTube stream aan?
Dat duurde maar 1 minuutquote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:00 schreef Momo het volgende:
De vraag is deze avond, na hoeveel minuten zetten ze deze avond de YouTube stream aan?
Jaquote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:02 schreef NailQueen het volgende:
Zeljko Joksimovic mag van mij best een keer teurgkomen als songwriter of componist
In Woerden in elk geval wel (daar was ik bij). En ook ergens in de buurt van Oss.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:03 schreef NailQueen het volgende:
Klopt het dat hij ooit in Almere heeft opgetreden?
Wat zingt deze gozer?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:05 schreef Strani het volgende:
@:billdauterive heeft mij gevraagd om ook vanavond weer de vertaling te verzorgen en natuurlijk doe ik dat dan ook met liefde.
Muchas corazon Strani! Muchasquote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:05 schreef Strani het volgende:
@:billdauterive heeft mij gevraagd om ook vanavond weer de vertaling te verzorgen en natuurlijk doe ik dat dan ook met liefde.
Wat een random plaatsen voor zo'n grote artiestquote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:05 schreef usagi414 het volgende:
[..]
In Woerden in elk geval wel (daar was ik bij). En ook ergens in de buurt van Oss.
Het ging over de in de jaren 70 befaamde maar ook beruchte zuid-Servische speelgoedautootjesindustrie.quote:
Als ik de 10de de staatsloterij win dan zorg ik ervoor dat hij in de Afas of Ziggo komt te staan.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:06 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Wat een random plaatsen voor zo'n grote artiest
Joost Klein gaat winnenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:11 schreef Fred_B het volgende:
En toen Waterloo won, was het ESF het jaar erna in Zweden. En weten welk land er (net als 50 jaar later gaat gebeuren) won in Zweden.
Leuke invalshoek inderdaad. Ludiek.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:11 schreef Strani het volgende:
Wat grappig dat ze die link leggen tussen Waterloo en het ESF.
Ja, ik denk misschien omdat de slag bij Waterloo ook een enorm effect heeft gehad op de toekomst van Europa?quote:
Nou ja, als de chauffeur van Franz Ferdinand gewoon een tosti had besteld in plaats van een broodje kaas in Sarajevo, keken we nu gewoon naar de voorronde van het altijd sterke Oostenrijk-Hongarije, dat Servië er vanzelf een keer bijgenomen had.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, ik denk misschien omdat de slag bij Waterloo ook een enorm effect heeft gehad op de toekomst van Europa?
Maar zou het ESF dan in dezelfde vorm bestaan? Zonder WO1 waarschijnlijk geen WO2 en was het ESF ook niet onderdeel van een poging om Europa te verenigen?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:17 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, als de chauffeur van Franz Ferdinand gewoon een tosti had besteld in plaats van een broodje kaas in Sarajevo, keken we nu gewoon naar de voorronde van het altijd sterke Oostenrijk-Hongarije, dat Servië er vanzelf een keer bijgenomen had.
Songfestivals had je vroeger wel in alle soorten en maten. Misschien was dit dan de voorronde van Knokke 2024 geweest.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar zou het ESF dan in dezelfde vorm bestaan? Zonder WO1 waarschijnlijk geen WO2 en was het ESF ook niet onderdeel van een poging om Europa te verenigen?
Nu.nl raakte ook al in de war. Ria Valk werd 4de op het ESF volgens hun maar dat was het Knokke festivalquote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Songfestivals had je vroeger wel in alle soorten en maten. Misschien was dit dan de voorronde van Knokke 2024 geweest.
Dit had in Ierland gewonnenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:24 schreef Sableheart het volgende:
Ik heb slechtere nummers in de voorrondes gehoord.
Mijn (licht verwaarloosde) lesbische kant vindt dit niet zo heel bijzonder.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:26 schreef BillDauterive het volgende:
Eerste liedje leuk. Tweede liedje heeft een erg lesbische vibe
Heeft einstein nu ook meegedaan in 2018?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:29 schreef Momo het volgende:
Derde nummer nu is een favoriet, maar ook nogal politiek, de boodschap schijnt vooral te zijn dat Kosovo van Servië is en schijnt nogal een middelvinger te zijn naar Albanië en Bosnië. (Natuurlijk niet te obvious in de tekst, maar wel duidelijk genoeg voor velen).
Ik kan het niet vindenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:30 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Heeft einstein nu ook meegedaan in 2018?
Deze finale bevalt mij ook erg goed.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:28 schreef BillDauterive het volgende:
Het niveau is nu al zoveel hoger dan IJsland. Ik denk dat ik hier wel bij blijf plakken en af en toe een stukje IJsland meepak
Ik denk dat Ierland of Polen een gooi doet naar die plek.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:35 schreef Fred_B het volgende:
Zou de EBU dit op de tweede startpositie zetten? Die is nogal nadrukkelijk vacant momenteel in de eerste semi.
Mwah, Ierland gaan ze wel echt graag laten kwalificeren.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:36 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik denk dat Ierland of Polen een gooi doet naar die plek.
Ik zou zeggen dat die kans groot is tenzij Konstraktaquote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:37 schreef grazz het volgende:
Ik kijk half mee. Nummer 4 klinkt tot nu toe het beste. Ik hoop dat we er een mooie ballade bij krijgen.
quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:37 schreef Moira het volgende:
Heb ik toppertjes gemist of gaan nog toppertjes komen?
We zijn nu bij 5quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:22 schreef Momo het volgende:
Nogmaals
Running Order
Iva Lorens – "Dom"
D¸ord¸i – "Luna park"
Breskvica – "Gnezdo orlovo"
Teya Dora – "Ramonda"
Hristina – "Bedem"
Marko Mandić – "Dno"
M.Ira – "Percepcija"
Nemanja Rado¨ević – "Jutra bez tebe"
Milan Bujaković – "Moje tvoje"
Keni nije mrtav – "Dijamanti"
Zorja – "Lik u ogledalu"
Zejna – "Najbolja"
Konstrakta – "Novo, bolje"
Bojana & David – "No No No"
Lena Kovačević – "Zovi me Lena"
Du¨an Kurtić – "Zbog tebe ¸ivim"
Vorig jaar hadden ze Malta op de tweede positie gezet zodat ze het feest van Noorwegen konden doorzetten. Eerst Kroatie en daarna Litouwen is dan ook een optie. Maar dit waren de woorden van Twan. En die heeft nu een andere bekende functie.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:37 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mwah, Ierland gaan ze wel echt graag laten kwalificeren.
Blijf zeker nog even kijken voor het volgende nummer.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:37 schreef Moira het volgende:
Zowel nummer 3 als 4, die allebei al geweest zijn, waren erg goed.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:37 schreef Moira het volgende:
Ja, al zou ik dan misschien eerder denken aan Litouwen-Cyprus. En met alle respect voor Twan, maar die logica slaat als een tang op @Hamlapjesquote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:39 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden ze Malta op de tweede positie gezet zodat ze het feest van Noorwegen konden doorzetten. Eerst Kroatie en daarna Litouwen is dan ook een optie. Maar dit waren de woorden van Twan. En die heeft nu een andere bekende functie.
Eerst even refreshen voor je ziedend bent volgende keer.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:42 schreef Strani het volgende:
Goed. Na vier liedjes er achtergekomen dat het geluid helemaal niet synchroon liep met het beeld. Toegegeven, tijdens de eerste twee was ik aan het koken.
FOK! of de stream?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:42 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Eerst even refreshen voor je ziedend bent volgende keer.
Paella?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:42 schreef Strani het volgende:
Goed. Na vier liedjes er achtergekomen dat het geluid helemaal niet synchroon liep met het beeld. Toegegeven, tijdens de eerste twee was ik aan het koken.
Ik weet niet eens echt wat dat is.quote:
Daar gaan we natuurlijk niet meer aan beginnen op mijn leeftijd.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Gewoon allebei. Of alle tabbladen die open staan.
Dat klinkt Borat-achtig.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:45 schreef BillDauterive het volgende:
Nu de favoriet bij IJsland. "Her er Bashar Murad"
American Song Contest zeiden ze net.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:46 schreef GeorgeM het volgende:
Bij San Remo verstond ik af en toe nog wat, hier kan ik niks van maken. Het enige dat ik verstond is Zlatan Ibrahimovic
Maar lied 3 is straks weer gezeur over de tekst die politiek geladen is, geen zin in 2 politieke inzendingen vanavond.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:58 schreef Moira het volgende:
Tot nu toe zou ik dan wel zeggen dat 3 nog steeds mijn favoriet is (ondanks dat ik die niet helemaal geluisterd heb)
Dan maar gewoon weer Konstrakta sturenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar lied 3 is straks weer gezeur over de tekst die politiek geladen is, geen zin in 2 politieke inzendingen vanavond.
Ik ga niet spoileren. Maar blijf kijken.quote:
Dat Kosovo eigenlijk van Servië is en spot drijven met Albanië schijnbaar (niet direct, maar verpakt)quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:01 schreef Moira het volgende:
[..]
Dan maar gewoon weer Konstrakta sturen
(waar gaat lied 3 over dan?)
Oh fuck 3 dan maarquote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat Kosovo eigenlijk van Servië is en spot drijven met Albanië schijnbaar (niet direct, maar verpakt)
Maar dit klinkt veelbelovend dus ik ben alvast #team13Konstraktaquote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:01 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik ga niet spoileren. Maar blijf kijken.
dat is nummer 11, inderdaad.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:27 schreef NailQueen het volgende:
Hierna komt Zorja volgens mij. Die heeft iets heel moois
Zorja is echt goed. @Cyan9quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:31 schreef Momo het volgende:
Zorja nu, daar moeten we @:Cyan9 voor taggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |