Ja dit ja.quote:Op donderdag 21 december 2023 09:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik heb toch liever tyfushitte dan tyfusregen
To be fair, bij 35 graden kan je ook vrij weinig behalve in de schaduw hangen of binnen zitten met de airco aan (mocht je die hebben)quote:Op donderdag 21 december 2023 10:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja dit ja.
Ben er zo klaar mee. Je kan helemaal niks buiten.
Ik was bijzonder gelukkig dat ik dit jaar niet met haar mee ben gegaan inderdaad, precies in die periodequote:Op donderdag 21 december 2023 09:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dus die hittegolf in Brazilië dit jaar was niets voor jou
Eens, maar ongetwijfeld om een andere (weer)reden.quote:Op donderdag 21 december 2023 10:34 schreef Nattekat het volgende:
Maar 2023 als geheel was ook echt een afschuwelijk triest jaar
Maar dan nog liever dat. En er is dan wel een periode in de ochtend en in de avond dat je nog wel van alles kunt doen en dat het gewoon lekker is.quote:Op donderdag 21 december 2023 10:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
To be fair, bij 35 graden kan je ook vrij weinig behalve in de schaduw hangen of binnen zitten met de airco aan (mocht je die hebben)
Lekker man, tuin hangen. Insmeren, beetje zwemmen. Dan kan je in ieder geval lekker de bbq aanzetten en van een mooie dag genieten met wss nog een mooie avond ook. Werkelijk, 35 graden heb ik zoveel liever dan dit maaaaaaaaaaaaaaanden lang al.quote:Op donderdag 21 december 2023 10:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
To be fair, bij 35 graden kan je ook vrij weinig behalve in de schaduw hangen of binnen zitten met de airco aan (mocht je die hebben)
Geen 1 dag 25 graden, zee bries en klein wolkje. Geen een.quote:Op donderdag 21 december 2023 10:34 schreef Nattekat het volgende:
Maar 2023 als geheel was ook echt een afschuwelijk triest jaar
Zonder die ene hitteprik in juni was het al helemaal niets geweest.
Fijn siësta houden. Helemaal prima dat soort dagen.quote:Op donderdag 21 december 2023 11:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar dan nog liever dat. En er is dan wel een periode in de ochtend en in de avond dat je nog wel van alles kunt doen en dat het gewoon lekker is.
Gelukkig maar 75 mm regen de komende 2 wekenquote:Op donderdag 21 december 2023 11:49 schreef ACT-F het volgende:
Vandaag de kortste dag. Het kan vanaf nu alleen maar beter worden
Juni en september gemist?quote:Op donderdag 21 december 2023 11:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geen 1 dag 25 graden, zee bries en klein wolkje. Geen een.
De kortste ochtend moet nog komen hoorquote:Op donderdag 21 december 2023 11:49 schreef ACT-F het volgende:
Ik heb me jaren geleden autonoom verklaard en bepaal sindsdien zelf wel hoe laat het is. Door GMT te hanteren heb ik een uur langer ochtendquote:Op donderdag 21 december 2023 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De kortste ochtend moet nog komen hoor
quote:Op donderdag 21 december 2023 11:49 schreef ACT-F het volgende:
Dan idd liever dit.quote:Op donderdag 21 december 2023 11:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar dan nog liever dat. En er is dan wel een periode in de ochtend en in de avond dat je nog wel van alles kunt doen en dat het gewoon lekker is.
Waarom geen zonnescherm aanschaffen voor je woonkamer? Scheelt veel in temperatuur.quote:Op donderdag 21 december 2023 12:35 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dan idd liever dit.
Mijn huis (recht op het zuiden, geen tuin, geen zonwering, geen airco) wordt letterlijk een hel met die hoge temperaturen.
Ik hou alles dicht maar vroeg of laat wordt het binnen 28-31 graden in de woonkamer.
Boven 30+.
En het is zo ontzettend kloten als je in je eigen huis nergens verkoeling hebt.
Plus de slapeloze nachten.
Je wordt daar echt óntzettend depressief en hopeloos van.
September zat ik in Frankrijk en Juni zat ik binnen vanwege een hooikoortsboem van heb ik jou daar. Ontplofte ineens omdat het daarvoor 3,5 maand stil had gelegen wegens de oostenwindinfinity der oostenwindinfinities.quote:
Dit ja. En dan om je heen al die mensen die het over 'lekker weer!' hebben, en in de weerberichten gaat het over een 'heerlijke zomerdag!' en alles is mooi en fijnquote:Op donderdag 21 december 2023 12:35 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dan idd liever dit.
Mijn huis (recht op het zuiden, geen tuin, geen zonwering, geen airco) wordt letterlijk een hel met die hoge temperaturen.
Ik hou alles dicht maar vroeg of laat wordt het binnen 28-31 graden in de woonkamer.
Boven 30+.
En het is zo ontzettend kloten als je in je eigen huis nergens verkoeling hebt.
Plus de slapeloze nachten.
Je wordt daar echt óntzettend depressief en hopeloos van.
Het waren drie prachtige minutenquote:
Waar het echt om gaat, de zonsondergang, is al een aantal dagen hetzelfde en wordt vanaf dit weekend weer elke avond een stukje later.quote:
Ik verbaas me er elk jaar weer over dat het nú alweer later donker wordt enzoquote:Op donderdag 21 december 2023 13:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waar het echt om gaat, de zonsondergang, is al een aantal dagen hetzelfde en wordt vanaf dit weekend weer elke avond een stukje later.
quote:Op donderdag 21 december 2023 13:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waar het echt om gaat, de zonsondergang, is al een aantal dagen hetzelfde en wordt vanaf dit weekend weer elke avond een stukje later.
Komt omdat het zo vroeg in het winterseizoen valt.quote:Op donderdag 21 december 2 [quote]
[b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2697865/5/50#p211691003]donderdag 21 december 2023 13:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik verbaas me er elk jaar weer over dat het nú alweer later donker wordt enzo
Nee, morgen. Vannacht om 04:27 start de winterquote:Op donderdag 21 december 2023 13:35 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Vandaag idd de kortse dag, vanaf nu wordt het beter
TJAKKAAAAA
Bijna lente
Laat mij raden je woont ergens in het binnenland en ervaart dus niet windkracht 8 of 9?quote:Op donderdag 21 december 2023 13:44 schreef Rnie het volgende:
Sorry hoor, maar dit is toch geen storm?
Ik reken hem toch goedquote:Op donderdag 21 december 2023 13:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, morgen. Vannacht om 04:27 start de winter
Nope, ik woon aan de kust.quote:Op donderdag 21 december 2023 13:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Laat mij raden je woont ergens in het binnenland en ervaart dus niet windkracht 8 of 9?
Net alsof je bij code geel een allesverwoestende wind verwacht.
De kortste ochtend moet nog steeds komen. Morgen is de kortste dag, aankomende nacht is de langste nacht en 31 december de laatste zonsopkomst.quote:Op donderdag 21 december 2023 12:17 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik heb me jaren geleden autonoom verklaard en bepaal sindsdien zelf wel hoe laat het is. Door GMT te hanteren heb ik een uur langer ochtend
Hier in de Kop van Noord-Holland vind ik het ook nog meevallen. Moet ik er wel bij zeggen dat ik enkel alleen buiten om het huis ben geweest vandaag en niet verder dan dat. Misschien is het op open stukken wel meer te voelen.quote:Op donderdag 21 december 2023 13:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Laat mij raden je woont ergens in het binnenland en ervaart dus niet windkracht 8 of 9?
Net alsof je bij code geel een allesverwoestende wind verwacht.
Code geel heeft niet met een gevoel te maken of het hard waait of niet. Definitie voor een code geel in de winter voor wind is windstoten van meer dan 90 km/h en die zijn ook gemeten op de waddeneilanden en noorden van Friesland en Groningen. Code oranje is meer dan 120 km/h.quote:Op donderdag 21 december 2023 13:59 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Hier in de Kop van Noord-Holland vind ik het ook nog meevallen. Moet ik er wel bij zeggen dat ik enkel alleen buiten om het huis ben geweest vandaag en niet verder dan dat. Misschien is het op open stukken wel meer te voelen.
*meldtquote:Op donderdag 21 december 2023 14:18 schreef ACT-F het volgende:
Je zal maar een hont hebben met dit weer.
Like gegeven want hont.quote:Op donderdag 21 december 2023 14:18 schreef ACT-F het volgende:
Ach, beestje moet toch uit denk ik dan maar. Laagjes aan en een goede regenjas en gaan.. hoort er bij.quote:Op donderdag 21 december 2023 14:18 schreef ACT-F het volgende:
Je hebt dan een hond en geen kat. Een normale hond is weerbestendig. Of je hebt hem als baas verpest.quote:Op donderdag 21 december 2023 14:18 schreef ACT-F het volgende:
Ja en natte hont ruikt ook altijd zo héérlijk!quote:Op donderdag 21 december 2023 14:38 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Honden worden altijd lekker zacht als ze opgedroogd zijn na de regen.
Zuid en Noord Holland ook zie ik. https://www.buienradar.nl(...)t/weerwaarschuwingenquote:Op donderdag 21 december 2023 14:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
Code oranje in Friesland vanwege hoge waterstanden
Gelukkig heb ik alleen een virtuele hont.quote:Op donderdag 21 december 2023 14:18 schreef ACT-F het volgende:
quote:Op donderdag 21 december 2023 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja en natte hont ruikt ook altijd zo héérlijk!
Die ene minuut of twee ten opzichte van een paar dagen geleden zal het verschil nog niet maken.quote:Op donderdag 21 december 2023 15:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Gisteren merkte je voor het eerst al dat het later donker wordt. Ik had mijn paard naar de wei gebracht en liep terug om 17.00, toen was het nog maar schemerig.
quote:Op donderdag 21 december 2023 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja en natte hont ruikt ook altijd zo héérlijk!
Dat kan niet. De zonsondergang is net pas één minuut terug omhoog gekrabbeld van het vroegste moment in het jaar (dat was maandag nog 16:29 in het westen van het land, sinds dinsdag dus weer 16:30). Einde schemering ging van 17:08 naar 17:09.quote:Op donderdag 21 december 2023 15:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Gisteren merkte je voor het eerst al dat het later donker wordt. Ik had mijn paard naar de wei gebracht en liep terug om 17.00, toen was het nog maar schemerig.
Hier net ook. Icm regen. Was wel ff leuk rijden. G'dumme wat een weerquote:
Waardeloosquote:Op donderdag 21 december 2023 17:00 schreef monkyyy het volgende:
Tennisles gaat niet door@:wereldgozer
Ik had ook al het gevoel dat jouw schuur straks geen dak meer heeft.quote:Op donderdag 21 december 2023 17:51 schreef Pisces29 het volgende:
Ik heb het gevoel dat m’n schuur straks geen dak meer heeft.
quote:Op donderdag 21 december 2023 17:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik had ook al het gevoel dat jouw schuur straks geen dak meer heeft.
in Zeeland gaan ze nu wel met het licht aan slapen, de Oosterscheldekering is nu dicht namelijkquote:Op donderdag 21 december 2023 19:04 schreef Nattekat het volgende:
Ik woon aan de kust en vind het gewoon een doorsnee storm
Jullie binnenlanders zijn niets gewend.
En dat met doodtij.quote:Op donderdag 21 december 2023 19:17 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
in Zeeland gaan ze nu wel met het licht aan slapen, de Oosterscheldekering is nu dicht namelijk
https://www.omroepzeeland(...)wege-hoge-waterstand
Jullie hebben ook geen bomen (meer) die om kunnen waaienquote:Op donderdag 21 december 2023 19:04 schreef Nattekat het volgende:
Ik woon aan de kust en vind het gewoon een doorsnee storm
Jullie binnenlanders zijn niets gewend.
autodakschade?quote:Op donderdag 21 december 2023 18:27 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Een énorme hagelbui nu, enorme stenen.
Was heel even van de het badkamer raam (schuin dak) zou sneuvelen.
Gelukkig nu weer minder.
Helemaal nog niet aan gedacht 😱quote:
ja, dat wordt vergoedquote:Op donderdag 21 december 2023 20:20 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Helemaal nog niet aan gedacht 😱
Morgen bij daglicht maar eens kijken.
Zou wel kut zijn want ik heb deze auto nog geen 2 maanden.
Weliswaar oud beestje uit 2006, maar toch.
Wordt dat eigenlijk vergoed met een WA Extra verzekering (of WA Beperkt Casco zoals dat officeel heet)?
Dat zou dan voor het eerst zijn dat ie écht dicht moet of niet?quote:Op donderdag 21 december 2023 20:27 schreef Tijn het volgende:
Liveblog van Rijkswaterstaat: https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/archief/2023/12/storm-pia
Binnen een uur verwachten ze te weten of de Maeslantkering gaat sluiten. Zou wel episch zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |