Het lijkt me vreemd dat "heel progressief links" zou "schuimbekken" over een column die gaat over de effecten van vvd-beleid.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:52 schreef Gehrman het volgende:
Dat columnpje in de NRC is behoorlijk raak. Heel progressief links loopt te schuimbekken.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-guur-land-a4183776
Het is natuurlijk net zo goed een aanklacht tegen het rechtse sociaaleconomische beleid van het afgelopen decennium. Links kun je verwijten dat ze hun sociaaleconomische idealen hebben laten verslonzen ten koste van meer culturele thema's.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:52 schreef Gehrman het volgende:
Dat columnpje in de NRC is behoorlijk raak. Heel progressief links loopt te schuimbekken.
Nee, want winnen van de PVV doen ze nooit op het onderwerp en ze zullen een heel aantal van hun huidige leden/vrijwilligers en kiezers tegen zich in het harnas jagen als ze richting de PVV schuiven op dit onderwerp.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
gewoon zeggen dat asiel heel beperkt moet zijn is fatsoenlijk doch hard. En haal je wat pvv zetels mee binnen.
quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
gewoon zeggen dat asiel heel beperkt moet zijn is fatsoenlijk doch hard. En haal je wat pvv zetels mee binnen.
quote:PVV-leider Geert Wilders wil geen enkel onderscheid maken tussen illegale vluchtelingen in ons land of asielzoekers die zijn gevlucht voor oorlog en geweld. “Tegen alle asielzoekers die hier nu zijn zeg ik: of je gaat terug, of we zetten je vast. Het is vastzetten, of uitzetten”, aldus Wilders in het televisieprogramma WNL Op Zondag op NPO 1.
Mijn inziens is het meer een aanklacht tegen het onbegrip en het dedain van 'rijk links' over verkiezingswinst van de PVV.quote:Op zaterdag 9 december 2023 16:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het is natuurlijk net zo goed een aanklacht tegen het rechtse sociaaleconomische beleid van het afgelopen decennium. Links kun je verwijten dat ze hun sociaaleconomische idealen hebben laten verslonzen ten koste van meer culturele thema's.
En de kiezer straft dat af door op partijen te stemmen die dat harde rechtse sociaaleconomische beleid juist al die jaren hebben omarmt (zoals de VVD). Waarbij de stem grotendeels wordt bepaald op basis van het standpunt over het thema migratie.
lol.quote:
quote:In Nederland zijn er 48 locaties waar mensen gevangen gezet kunnen worden. Deze cellencomplexen hebben een gezamenlijke capaciteit voor circa 14.500 gevangenen. Er zitten in Nederlandse gevangenissen ruim 10.500 mensen (sept. 2020).
Goed verhaal overigens. Kijk je vrij van politieke kaders naar de huidige migratieproblematiek dan is dit zo ongeveer de analyse en aanpak waar je naar mijn idee op uit moet komen.quote:Op zaterdag 9 december 2023 16:00 schreef Hanca het volgende:
Het standpunt van de SP is zeer helder: https://www.sp.nl/opinie/(...)s-maar-daar-horen-we
Ze zijn daar thuis ieder geval klaar om met de pvv in zee te gaan zo te lezen.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het lijkt me vreemd dat "heel progressief links" zou "schuimbekken" over een column die gaat over de effecten van vvd-beleid.
Van wanneer is dit?quote:
Nou ja, raak. De schrijver legt hier en daar de vinger op de zere plek en hij legt tamelijk accuraat bloot waarom een deel van het electors zich achtergesteld voelt.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:52 schreef Gehrman het volgende:
Nogmaals, Arjen van Veelen is een VVD'erquote:Op zaterdag 9 december 2023 15:52 schreef Gehrman het volgende:
Je gaat wel erg kort door de bocht.quote:Op zaterdag 9 december 2023 17:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, raak. De schrijver legt hier en daar de vinger op de zere plek en hij legt tamelijk accuraat bloot waarom een deel van het electors zich achtergesteld voelt.
Maar het probleem is dat het stuk inderdaad wordt gezien als een aanklacht tegen 'progressief links', of hoog opgeleiden. Want o wee als je je generaliserend uitlaat over PVV-stemmers, terwijl het geen probleem is om 'linksen' en moslims over een kam te scheren.
Het is jammerlijk dat deze column de verongelijkten sterkt in hun idee dat het inderdaad 'links' is die verantwoordelijk is voor alle problemen en alle zaken waar zij zich kwaad om maken. Zij zijn slachtoffer en die 'anderen' (lees: links) doen alles fout.
Ik vind het maar een luie column. Lange halen, snel thuis. Meest ergerlijk zijn de VVD'ers die driftig dit stukje delen en er van harte mee eens zijn, alsof hun partij niet al decennia aan de knoppen draait.
Dat. Nu weer blijven zitten zou toch wel tamelijk gek zijn.quote:
Het is niet token-based, die cbdc, dus geen chipknip, maar je moet je inloggen ervoor. Het is allemaal niet zo spannend, tot er een forse crisis komt waarna deze technologie naar voren (want hoe handig, die is er toch!) wordt geschoven om banken te vervangen (want ja, de euro moet gered worden) en de zero lower bound zonder nadelen (bankruns en zo) geschonden oan worden. En dan zijn de burgers de sjaak.quote:Op zaterdag 9 december 2023 10:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zoals de digitale euro nu wordt besproken is toch gewoon een soort chipknip? Je kunt een beperkt bedrag van je bankrekening er in omzetten om er makkelijk mee te kunnen betalen via je telefoon of een pas met saldo. Ik denk dat er trouwens bijna niemand dit in Nederland gaat gebruiken, aangezien we hier een prima betaalsysteem hebben. Maar erg spannend is het allemaal niet, het is eerder het reanimeren van een oud systeem.
Zo ook die Europese digitale identiteit. Misschien leuk voor ondernemers die veel zaken doen over de landsgrenzen heen en daar ook bankrekeningen hebben, maar de gemiddelde burger gaat er nooit wat van merken.
Niet dat ik per sé voorstander ben van beide (Grinwis vatte de digitale euro goed samen met "oplossing op zoek naar een probleem"), maar erg spannend is het allemaal niet.
Dan is het een knap idiote column. Maar goed, je kan er in lezen wat je wil, natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 december 2023 16:11 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Mijn inziens is het meer een aanklacht tegen het onbegrip en het dedain van 'rijk links' over verkiezingswinst van de PVV.
Dat is inherent aan een coalitie regering. Hij schopt ook naar het polderen terwijl dat voortkomt uit de tijd waarin staken de Nederlandse ziekte genoemd werd in de landen om ons heen.quote:Op zaterdag 9 december 2023 17:53 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Hier kan ik mij wel in vinden. Niet enkel een aanklacht tegen "elitair links" maar tegen de uitruil die de laatste jaren tussen links en rechts heeft plaatsgevonden. Een uitruil van sociaaleconomisch links en cultureel rechts/conservatief beleid heeft veel meer draagvlak in de samenleving.
Ik had (uiteraard tevergeefs) liever serieuze principes gezien bij die man / partij.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:31 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vind het heel goed dat hij piekert en worstelt, dat laat naar mijn idee zien dat hij zijn besluiten weloverwogen neemt. Zelfkritisch kunnen zijn is een heel belangrijke eigenschap.
Nog steeds? Zijn vrouw is nu immers kersvers kamerlid voor NSC.quote:Op zaterdag 9 december 2023 17:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nogmaals, Arjen van Veelen is een VVD'er
Ja, maar het gaat om het type uitruil dat heeft plaatsgevonden. Sociaaleconomisch beleid is grotendeels aan rechts gegund, het culturele beleid en het klimaatbeleid grotendeels aan links is gegund.quote:Op zaterdag 9 december 2023 18:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is inherent aan een coalitie regering. Hij schopt ook naar het polderen terwijl dat voortkomt uit de tijd waarin staken de Nederlandse ziekte genoemd werd in de landen om ons heen.
Maar goed, een VVD'er die roept dat alles de schuld van links is, wat een verrassing.
Ja dat is inderdaad een beetje de vraag, hij zal wel op rosanne gestemd hebben.quote:Op zaterdag 9 december 2023 19:03 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nog steeds? Zijn vrouw is nu immers kersvers kamerlid voor NSC.
Welk links? Want ik zie de afgelopen 13 jaar maar 4 jaar met een centrum-linkse partij in de regering en verder niet. Ik vind het verhaal vooral niet erg kloppen en er worden verbanden gelegd die er helemaal niet zijn.quote:Op zaterdag 9 december 2023 19:05 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat om het type uitruil dat heeft plaatsgevonden. Sociaaleconomisch beleid is grotendeels aan rechts gegund, het culturele beleid en het klimaatbeleid grotendeels aan links is gegund.
Terwijl het type uitruil dat ik in mijn vorige post noem waarschijnlijk veel meer draagvlak heeft onder de Nederlandse bevolking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |