Want dat hebben ze de afgelopen jaren niet gedaan?quote:
Dat is meer pvda.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze er eentje uitzoeken die er tot de ellebogen inzit bij het hogere partijkader, ook als dat voor de (potentiële) achterban een compleet nietszeggend gezicht is. Dat op basis van het functioneren van de partij in de afgelopen jaren.
Daar hoort nog een onderwerp bij. Maar dat wordt krampachtig vermeden.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Want dat hebben ze de afgelopen jaren niet gedaan?
Daarvoor moet je denk ik in de gemeentes gaan zoeken. In de provincies is het namelijk ook niet echt wat, alleen in Limburg hebben ze het tot het bestuur geschopt. Maar de SP is wat dat betreft toch nog wel groot genoeg?quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een goed Kamerlid en een fractieleider of lijsttrekker. Ron Meyer was een kandidaat daarvoor, bijvoorbeeld.
Benoem het eens? Als het immigranten is dan is de SP toevallig wel daarover duidelijk geweest en dat is niet nieuw.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar hoort nog een onderwerp bij. Maar dat wordt krampachtig vermeden.
Jawel, maar toen deden ze eigenlijk alles nog. Nu is de fractie gehalveerd met ook nog vrij weinig ervaring, dan kun je je beter echt op een paar specifieke thema's richten en de rest wat meer laten lopen.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Want dat hebben ze de afgelopen jaren niet gedaan?
Kennelijk.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hm, ik heb een nieuwsbericht gemist kennelijk.
Over asiel? Heb ze daar nooit over gehoord.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Benoem het eens? Als het immigranten is dan is de SP toevallig wel daarover duidelijk geweest en dat is niet nieuw.
https://www.sp.nl/onderwerp/asiel-en-integratiequote:Op zaterdag 9 december 2023 15:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Over asiel? Heb ze daar nooit over gehoord.
Als je asiel bedoelt: dat is geen onderwerp waar de SP kiezers mee gaat winnen, omdat hun potentiële achterban, net als hun leden, zwaar verdeeld is op dit onderwerp. Verder win je het op asiel nooit van de PVV als je een redelijke partij wil blijven. aangezien de PVV alleen maar de meest onware en onmogelijke dingen roept. Als je binnen de grenzen van het fatsoen en van de werkelijke oplossingen wil blijven, kun je dat dus niet van de PVV winnen en moet je die strijd als SP dus helemaal niet aan willen gaan.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar hoort nog een onderwerp bij. Maar dat wordt krampachtig vermeden.
Verstandig besluit. Wel betreurenswaardig in mijn ogen, ik vond haar betrouwbaar en genuanceerd in de politieke koers die zij heeft gevaren. Eigenschappen waarmee je doorgaans helaas weinig kiezers trekt.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het politbureau heeft gesproken.
Sp kan alleen regeren met progressief links, weegt ook mee in wat de algemene kiezer wil.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:43 schreef Breekfast het volgende:
Ik heb mij altijd wel afgevraagd waarom de SP het telkens zo lastig heeft. Want ze zitten eigenlijk in een niche met een enorm potentieel: sociaaleconomisch links, cultureel conservatief. Het enige wat ik kan bedenken is dat de concurrentie van populistisch-rechtse partijen zoals de PVV de SP telkens de das om doet.
gewoon zeggen dat asiel heel beperkt moet zijn is fatsoenlijk doch hard. En haal je wat pvv zetels mee binnen.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je asiel bedoelt: dat is geen onderwerp waar de SP kiezers mee gaat winnen, omdat hun potentiële achterban, net als hun leden, zwaar verdeeld is op dit onderwerp. Verder win je het op asiel nooit van de PVV als je een redelijke partij wil blijven. aangezien de PVV alleen maar de meest onware en onmogelijke dingen roept. Als je binnen de grenzen van het fatsoen en van de werkelijke oplossingen wil blijven, kun je dat dus niet van de PVV winnen en moet je die strijd als SP dus helemaal niet aan willen gaan.
Over immigratie als geheel is de SP vrij duidelijk.
Het lijkt me vreemd dat "heel progressief links" zou "schuimbekken" over een column die gaat over de effecten van vvd-beleid.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:52 schreef Gehrman het volgende:
Dat columnpje in de NRC is behoorlijk raak. Heel progressief links loopt te schuimbekken.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-guur-land-a4183776
Het is natuurlijk net zo goed een aanklacht tegen het rechtse sociaaleconomische beleid van het afgelopen decennium. Links kun je verwijten dat ze hun sociaaleconomische idealen hebben laten verslonzen ten koste van meer culturele thema's.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:52 schreef Gehrman het volgende:
Dat columnpje in de NRC is behoorlijk raak. Heel progressief links loopt te schuimbekken.
Nee, want winnen van de PVV doen ze nooit op het onderwerp en ze zullen een heel aantal van hun huidige leden/vrijwilligers en kiezers tegen zich in het harnas jagen als ze richting de PVV schuiven op dit onderwerp.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
gewoon zeggen dat asiel heel beperkt moet zijn is fatsoenlijk doch hard. En haal je wat pvv zetels mee binnen.
quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
gewoon zeggen dat asiel heel beperkt moet zijn is fatsoenlijk doch hard. En haal je wat pvv zetels mee binnen.
quote:PVV-leider Geert Wilders wil geen enkel onderscheid maken tussen illegale vluchtelingen in ons land of asielzoekers die zijn gevlucht voor oorlog en geweld. “Tegen alle asielzoekers die hier nu zijn zeg ik: of je gaat terug, of we zetten je vast. Het is vastzetten, of uitzetten”, aldus Wilders in het televisieprogramma WNL Op Zondag op NPO 1.
Mijn inziens is het meer een aanklacht tegen het onbegrip en het dedain van 'rijk links' over verkiezingswinst van de PVV.quote:Op zaterdag 9 december 2023 16:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het is natuurlijk net zo goed een aanklacht tegen het rechtse sociaaleconomische beleid van het afgelopen decennium. Links kun je verwijten dat ze hun sociaaleconomische idealen hebben laten verslonzen ten koste van meer culturele thema's.
En de kiezer straft dat af door op partijen te stemmen die dat harde rechtse sociaaleconomische beleid juist al die jaren hebben omarmt (zoals de VVD). Waarbij de stem grotendeels wordt bepaald op basis van het standpunt over het thema migratie.
lol.quote:
quote:In Nederland zijn er 48 locaties waar mensen gevangen gezet kunnen worden. Deze cellencomplexen hebben een gezamenlijke capaciteit voor circa 14.500 gevangenen. Er zitten in Nederlandse gevangenissen ruim 10.500 mensen (sept. 2020).
Goed verhaal overigens. Kijk je vrij van politieke kaders naar de huidige migratieproblematiek dan is dit zo ongeveer de analyse en aanpak waar je naar mijn idee op uit moet komen.quote:Op zaterdag 9 december 2023 16:00 schreef Hanca het volgende:
Het standpunt van de SP is zeer helder: https://www.sp.nl/opinie/(...)s-maar-daar-horen-we
Ze zijn daar thuis ieder geval klaar om met de pvv in zee te gaan zo te lezen.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het lijkt me vreemd dat "heel progressief links" zou "schuimbekken" over een column die gaat over de effecten van vvd-beleid.
Van wanneer is dit?quote:
Nou ja, raak. De schrijver legt hier en daar de vinger op de zere plek en hij legt tamelijk accuraat bloot waarom een deel van het electors zich achtergesteld voelt.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:52 schreef Gehrman het volgende:
Nogmaals, Arjen van Veelen is een VVD'erquote:Op zaterdag 9 december 2023 15:52 schreef Gehrman het volgende:
Je gaat wel erg kort door de bocht.quote:Op zaterdag 9 december 2023 17:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, raak. De schrijver legt hier en daar de vinger op de zere plek en hij legt tamelijk accuraat bloot waarom een deel van het electors zich achtergesteld voelt.
Maar het probleem is dat het stuk inderdaad wordt gezien als een aanklacht tegen 'progressief links', of hoog opgeleiden. Want o wee als je je generaliserend uitlaat over PVV-stemmers, terwijl het geen probleem is om 'linksen' en moslims over een kam te scheren.
Het is jammerlijk dat deze column de verongelijkten sterkt in hun idee dat het inderdaad 'links' is die verantwoordelijk is voor alle problemen en alle zaken waar zij zich kwaad om maken. Zij zijn slachtoffer en die 'anderen' (lees: links) doen alles fout.
Ik vind het maar een luie column. Lange halen, snel thuis. Meest ergerlijk zijn de VVD'ers die driftig dit stukje delen en er van harte mee eens zijn, alsof hun partij niet al decennia aan de knoppen draait.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |