Beckerman zou wel echt een PvdA achtige keuze zijn. Maar denk dat ze er voor gaan ja. Ik zou van Kent of van Nispen doen. Laatste als interimmer. Wil je iemand nu klaarstomen dan van Kent.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Beckerman zal het nu wel tijdelijk doen, neem ik aan.
In elk geval verstandig dat Marijnissen weg is, dat zag ik niet aankomen.
Jan Marijnissen verliet de politiek met de SP op 25 (!) zetels. Onder Roemer daalde dat naar 15 en later 14, en vervolgens zakte het onder Lillian verder weg via 9 naar uiteindelijk 5 zetels. Zal wel aardige grafstemming daar intern zijn.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
In elk geval verstandig dat Marijnissen weg is, dat zag ik niet aankomen.
Ja, binnen 2 of 3 dagen had ik het ook wel begrepen, maar nu net na de beëdiging vind ik wel een heel opvallende keus.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jan Marijnissen verliet de politiek met de SP op 25 (!) zetels. Onder Roemer daalde dat naar 15 en later 14, en vervolgens zakte het onder Lillian verder weg via 9 naar uiteindelijk 5 zetels. Zal wel aardige grafstemming daar intern zijn.
Dat word nog wel een ding omdat alle kandidaten toch wel aardig afgeserveerd zijn in het verleden.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wie gaat het stokje overnemen en wie zou het stokje moeten overnemen als ze verstandig zijn?
Een Beckerman, toch wel één van de gezichten van de strijd van Groningen tegen de overheid, is toch niet afgeserveerd?quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat word nog wel een ding omdat alle kandidaten toch wel aardig afgeserveerd zijn in het verleden.
Hm, ik heb een nieuwsbericht gemist kennelijk.quote:
Er is een verschil tussen een goed Kamerlid en een fractieleider of lijsttrekker. Ron Meyer was een kandidaat daarvoor, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een Beckerman, toch wel één van de gezichten van de strijd van Groningen tegen de overheid, is toch niet afgeserveerd?
Uiteindelijk zal de opvolger denk ik niet uit de Kamer moeten komen, ik zie in allemaal niet de leider waar de potentiële achterban zich in kan herkennen. Jasper van Dijk had dat, maar die is helaas weg. Peter Kwint had dat natuurlijk helemaal, maar leek me geen leider. In Van Kent en Van Nispen zie ik het niet echt. Prima kamerleden, maar beide niet echt een figuur zoals Jan Marijnissen of Roemer, iemand die de achterban echt kan mobiliseren.
Want men zegt wel dat de SP kiezer naar de PVV is overgelopen, een heel deel van de potentiële SP achterban komt gewoon helemaal niet opdagen.
Ik vind het heel goed dat hij piekert en worstelt, dat laat naar mijn idee zien dat hij zijn besluiten weloverwogen neemt. Zelfkritisch kunnen zijn is een heel belangrijke eigenschap.quote:Op zaterdag 9 december 2023 12:20 schreef Tijger_m het volgende:
Mooie headline wel:
[..]
Je verwacht het niet, he? Omtzigt die piekert en worstelt
Ik neem aan dat ze er eentje uitzoeken die er tot de ellebogen inzit bij het hogere partijkader, ook als dat voor de (potentiële) achterban een compleet nietszeggend gezicht is. Dat op basis van het functioneren van de partij in de afgelopen jaren.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een Beckerman, toch wel één van de gezichten van de strijd van Groningen tegen de overheid, is toch niet afgeserveerd?
Uiteindelijk zal de opvolger denk ik niet uit de Kamer moeten komen, ik zie in allemaal niet de leider waar de potentiële achterban zich in kan herkennen. Jasper van Dijk had dat, maar die is helaas weg. Peter Kwint had dat natuurlijk helemaal, maar leek me geen leider. In Van Kent en Van Nispen zie ik het niet echt. Prima kamerleden, maar beide niet echt een figuur zoals Jan Marijnissen of Roemer, iemand die de achterban echt kan mobiliseren.
Want men zegt wel dat de SP kiezer naar de PVV is overgelopen, een heel deel van de potentiële SP achterban komt gewoon helemaal niet opdagen.
Want dat hebben ze de afgelopen jaren niet gedaan?quote:
Dat is meer pvda.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze er eentje uitzoeken die er tot de ellebogen inzit bij het hogere partijkader, ook als dat voor de (potentiële) achterban een compleet nietszeggend gezicht is. Dat op basis van het functioneren van de partij in de afgelopen jaren.
Daar hoort nog een onderwerp bij. Maar dat wordt krampachtig vermeden.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Want dat hebben ze de afgelopen jaren niet gedaan?
Daarvoor moet je denk ik in de gemeentes gaan zoeken. In de provincies is het namelijk ook niet echt wat, alleen in Limburg hebben ze het tot het bestuur geschopt. Maar de SP is wat dat betreft toch nog wel groot genoeg?quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een goed Kamerlid en een fractieleider of lijsttrekker. Ron Meyer was een kandidaat daarvoor, bijvoorbeeld.
Benoem het eens? Als het immigranten is dan is de SP toevallig wel daarover duidelijk geweest en dat is niet nieuw.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar hoort nog een onderwerp bij. Maar dat wordt krampachtig vermeden.
Jawel, maar toen deden ze eigenlijk alles nog. Nu is de fractie gehalveerd met ook nog vrij weinig ervaring, dan kun je je beter echt op een paar specifieke thema's richten en de rest wat meer laten lopen.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Want dat hebben ze de afgelopen jaren niet gedaan?
Kennelijk.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hm, ik heb een nieuwsbericht gemist kennelijk.
Over asiel? Heb ze daar nooit over gehoord.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Benoem het eens? Als het immigranten is dan is de SP toevallig wel daarover duidelijk geweest en dat is niet nieuw.
https://www.sp.nl/onderwerp/asiel-en-integratiequote:Op zaterdag 9 december 2023 15:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Over asiel? Heb ze daar nooit over gehoord.
Als je asiel bedoelt: dat is geen onderwerp waar de SP kiezers mee gaat winnen, omdat hun potentiële achterban, net als hun leden, zwaar verdeeld is op dit onderwerp. Verder win je het op asiel nooit van de PVV als je een redelijke partij wil blijven. aangezien de PVV alleen maar de meest onware en onmogelijke dingen roept. Als je binnen de grenzen van het fatsoen en van de werkelijke oplossingen wil blijven, kun je dat dus niet van de PVV winnen en moet je die strijd als SP dus helemaal niet aan willen gaan.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar hoort nog een onderwerp bij. Maar dat wordt krampachtig vermeden.
Verstandig besluit. Wel betreurenswaardig in mijn ogen, ik vond haar betrouwbaar en genuanceerd in de politieke koers die zij heeft gevaren. Eigenschappen waarmee je doorgaans helaas weinig kiezers trekt.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het politbureau heeft gesproken.
Sp kan alleen regeren met progressief links, weegt ook mee in wat de algemene kiezer wil.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:43 schreef Breekfast het volgende:
Ik heb mij altijd wel afgevraagd waarom de SP het telkens zo lastig heeft. Want ze zitten eigenlijk in een niche met een enorm potentieel: sociaaleconomisch links, cultureel conservatief. Het enige wat ik kan bedenken is dat de concurrentie van populistisch-rechtse partijen zoals de PVV de SP telkens de das om doet.
gewoon zeggen dat asiel heel beperkt moet zijn is fatsoenlijk doch hard. En haal je wat pvv zetels mee binnen.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je asiel bedoelt: dat is geen onderwerp waar de SP kiezers mee gaat winnen, omdat hun potentiële achterban, net als hun leden, zwaar verdeeld is op dit onderwerp. Verder win je het op asiel nooit van de PVV als je een redelijke partij wil blijven. aangezien de PVV alleen maar de meest onware en onmogelijke dingen roept. Als je binnen de grenzen van het fatsoen en van de werkelijke oplossingen wil blijven, kun je dat dus niet van de PVV winnen en moet je die strijd als SP dus helemaal niet aan willen gaan.
Over immigratie als geheel is de SP vrij duidelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |