Duh, natuurlijk kan Nederland er niets aan doen, we hebben monetair beleid uit handen gegeven met de Euro en dat is volkomen democratisch gedaan indertijd. Niet dat de gulden soeverein was want die zat al decennia keihard vast aan de D-Mark.quote:Op zaterdag 9 december 2023 12:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik heb naar kaag zitten luisteren tijdens debatten over die digitale euro, daarin geeft ze na vragen ook vaak aan dat NL er zelf niets aan kan doen
dit is niet iets kleins of een probeerseltje
Je verwacht het niet, he? Omtzigt die piekert en worsteltquote:Pieter Omtzigt piekert en worstelt, hoe moet zijn NSC zich verhouden tot de PVV?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)utelpositie-a4183777
Lees je dan zelf in over hoe het voorstel enorm gewijzigd is. Het voorstel van afgelopen zomer is echt volledig anders dan de oude voorstellen.quote:Op zaterdag 9 december 2023 12:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik heb naar kaag zitten luisteren tijdens debatten over die digitale euro, daarin geeft ze na vragen ook vaak aan dat NL er zelf niets aan kan doen
dit is niet iets kleins of een probeerseltje
Ja het kostte vast een hoop overtuigingskracht om Spanje, Frankrijk en Italië te overtuigen tot het maken van soepelere begrotingsregels.quote:Op vrijdag 8 december 2023 22:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Kaag is echt goed, maar komt helaas niet tot haar maximale potentie in het politieke speelveld. Dit soort dingen zijn zo cruciaal voor een unie als de EU, maar haar tijd is eigenlijk te kort. Hopelijk krijgt ze inderdaad een internationale positie en de tijd om zaken op dit soort cruciale punten te verbeteren. Ik zou haar op Israël - Gaza zetten, ze komt daar meer tot haar recht dan als vice-premier in Nederland.
Dat hebben we rond stikstof / natuurdoelen dan ook heel vaak gedaan en zijn onze beloftes niet nagekomen.quote:Op zaterdag 9 december 2023 12:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja het kostte vast een hoop overtuigingskracht om Spanje, Frankrijk en Italië te overtuigen tot het maken van soepelere begrotingsregels.
Misschien moeten wij ook zo omgaan met de stikstof crisis? We mogen prima meer uitstoten als we maar praten over hoe we in de toekomst minder uitstoten.
Dit is exact hoe we sinds 1998 met stikstof om zijn gegaan, ironisch dat je exact dat voorbeeld pakt.quote:Op zaterdag 9 december 2023 12:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja het kostte vast een hoop overtuigingskracht om Spanje, Frankrijk en Italië te overtuigen tot het maken van soepelere begrotingsregels.
Misschien moeten wij ook zo omgaan met de stikstof crisis? We mogen prima meer uitstoten als we maar praten over hoe we in de toekomst minder uitstoten.
Zoals al opgemerkt, dat is exact wat wij gedaan hebben. En dat is nog maar een ding, kijk ook even naar het Nederlandse gedrag rond het pulsvissen. We zijn vooral goed in een grote mond hebben over anderen hebben zonder enige zelfkritiek, lijkt het.quote:Op zaterdag 9 december 2023 12:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is voor de meeste mensen in Nederland niet laag genoeg. Onderaan de lijst moeten we staan, op alles!quote:Op zaterdag 9 december 2023 12:55 schreef Hanca het volgende:
Het valt me inderdaad op dat veel users denken dat Nederland het braafste jongetje van de klas is, in alles. Maar eigenlijk zijn we dat hooguit op financiën, bij alle andere onderwerpen bungelen we onderaan de lijstjes. Op klimaat, op natuurkwaliteit, op de kwaliteit van ons water, maar ook bijvoorbeeld in de opname van het aantal asielzoekers. Lijstjes waar we absoluut niet bij de top horen, maar ons juist helemaal niet aan de verdragen en afspraken houden.
Wat kennis inwinnen is nooit verkeerd.quote:Op zaterdag 9 december 2023 12:20 schreef Tijger_m het volgende:
Mooie headline wel:
[..]
Je verwacht het niet, he? Omtzigt die piekert en worstelt
Zeer verstandig besluitquote:Op zaterdag 9 december 2023 13:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het politbureau heeft gesproken.
Tijd voor een frisse wind.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat werd eens tijd.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Aub foto niet verder kopieren/verspreiden, maar ik was erbij toen dat besluit werd genomen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Toedeloequote:Op zaterdag 9 december 2023 13:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het is jammer dat Renske Leijten al weg is.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wie gaat het stokje overnemen en wie zou het stokje moeten overnemen als ze verstandig zijn?
Beckerman zal het nu wel tijdelijk doen, neem ik aan.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wie gaat het stokje overnemen en wie zou het stokje moeten overnemen als ze verstandig zijn?
Toch alweer een kroonprins(es) die de verwachtingen niet waar maakt.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Beckerman zou wel echt een PvdA achtige keuze zijn. Maar denk dat ze er voor gaan ja. Ik zou van Kent of van Nispen doen. Laatste als interimmer. Wil je iemand nu klaarstomen dan van Kent.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Beckerman zal het nu wel tijdelijk doen, neem ik aan.
In elk geval verstandig dat Marijnissen weg is, dat zag ik niet aankomen.
Jan Marijnissen verliet de politiek met de SP op 25 (!) zetels. Onder Roemer daalde dat naar 15 en later 14, en vervolgens zakte het onder Lillian verder weg via 9 naar uiteindelijk 5 zetels. Zal wel aardige grafstemming daar intern zijn.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
In elk geval verstandig dat Marijnissen weg is, dat zag ik niet aankomen.
Ja, binnen 2 of 3 dagen had ik het ook wel begrepen, maar nu net na de beëdiging vind ik wel een heel opvallende keus.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jan Marijnissen verliet de politiek met de SP op 25 (!) zetels. Onder Roemer daalde dat naar 15 en later 14, en vervolgens zakte het onder Lillian verder weg via 9 naar uiteindelijk 5 zetels. Zal wel aardige grafstemming daar intern zijn.
Dat word nog wel een ding omdat alle kandidaten toch wel aardig afgeserveerd zijn in het verleden.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
Een Beckerman, toch wel één van de gezichten van de strijd van Groningen tegen de overheid, is toch niet afgeserveerd?quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat word nog wel een ding omdat alle kandidaten toch wel aardig afgeserveerd zijn in het verleden.
Hm, ik heb een nieuwsbericht gemist kennelijk.quote:
Er is een verschil tussen een goed Kamerlid en een fractieleider of lijsttrekker. Ron Meyer was een kandidaat daarvoor, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een Beckerman, toch wel één van de gezichten van de strijd van Groningen tegen de overheid, is toch niet afgeserveerd?
Uiteindelijk zal de opvolger denk ik niet uit de Kamer moeten komen, ik zie in allemaal niet de leider waar de potentiële achterban zich in kan herkennen. Jasper van Dijk had dat, maar die is helaas weg. Peter Kwint had dat natuurlijk helemaal, maar leek me geen leider. In Van Kent en Van Nispen zie ik het niet echt. Prima kamerleden, maar beide niet echt een figuur zoals Jan Marijnissen of Roemer, iemand die de achterban echt kan mobiliseren.
Want men zegt wel dat de SP kiezer naar de PVV is overgelopen, een heel deel van de potentiële SP achterban komt gewoon helemaal niet opdagen.
Ik vind het heel goed dat hij piekert en worstelt, dat laat naar mijn idee zien dat hij zijn besluiten weloverwogen neemt. Zelfkritisch kunnen zijn is een heel belangrijke eigenschap.quote:Op zaterdag 9 december 2023 12:20 schreef Tijger_m het volgende:
Mooie headline wel:
[..]
Je verwacht het niet, he? Omtzigt die piekert en worstelt
Ik neem aan dat ze er eentje uitzoeken die er tot de ellebogen inzit bij het hogere partijkader, ook als dat voor de (potentiële) achterban een compleet nietszeggend gezicht is. Dat op basis van het functioneren van de partij in de afgelopen jaren.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een Beckerman, toch wel één van de gezichten van de strijd van Groningen tegen de overheid, is toch niet afgeserveerd?
Uiteindelijk zal de opvolger denk ik niet uit de Kamer moeten komen, ik zie in allemaal niet de leider waar de potentiële achterban zich in kan herkennen. Jasper van Dijk had dat, maar die is helaas weg. Peter Kwint had dat natuurlijk helemaal, maar leek me geen leider. In Van Kent en Van Nispen zie ik het niet echt. Prima kamerleden, maar beide niet echt een figuur zoals Jan Marijnissen of Roemer, iemand die de achterban echt kan mobiliseren.
Want men zegt wel dat de SP kiezer naar de PVV is overgelopen, een heel deel van de potentiële SP achterban komt gewoon helemaal niet opdagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |