Het is vast de schuld van links!quote:Op vrijdag 8 december 2023 20:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Begrijp ik nou goed dat het rechtse kabinet er toch gaat komen? Wat is dit weer voor extreem ondoorzichtig gedoe? Plasterk die heeft gehamerd op het landsbelang ofzo?
Er is komt nog niets, er wordt over wat dingen gesproken.quote:Op vrijdag 8 december 2023 20:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Begrijp ik nou goed dat het rechtse kabinet er toch gaat komen? Wat is dit weer voor extreem ondoorzichtig gedoe? Plasterk die heeft gehamerd op het landsbelang ofzo?
Lol. Leest alsof ze zelf vraag en antwoord heeft getikt. Maar ook gevalletje, probeert te graag.quote:Op vrijdag 8 december 2023 19:47 schreef trein2000 het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)ou-stoppen~a5abb6ed/
Belachelijk interview met Vera Bergkamp waarin alles de schuld is van iedereen behalve van Vera.
Bergkamp die het kabinet sommeerde terug te komen en ze dat braaf deden omdat zij het zei?quote:Bij de algemene politieke beschouwingen vorig jaar liep het hele kabinet de plenaire zaal uit toen FVD-leider Baudet insinueerde dat Sigrid Kaag spionne was.
,,Dat was mijn moeilijkste moment. Ik dacht, wat maken jullie me nu? Oh nee... Ik ben hier mijn werk aan het doen en jullie lopen weg. Dan weet je: dit wordt heel groot. Ik probeerde eerst te de-escaleren met Baudet en stond op het punt verder in te grijpen. Daarop heb ik geschorst en tegen de premier gezegd: jullie moeten terugkomen. Dit kan gewoon niet. Laat mij m’n werk doen. Uiteindelijk zijn ze teruggekomen.’
Ik heb dat gevoel bij half Fok onderhand, als ik de verschillende topics lees.quote:Op vrijdag 8 december 2023 20:07 schreef Caland het volgende:
Pietje maakt voor het eerst het formeren mee.
Ooit een doorzichtige onderhandeling gezien?quote:Op vrijdag 8 december 2023 20:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
tja, wat is er op links te vinden dan?quote:Op vrijdag 8 december 2023 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Jippie... een rechts kabinet. Alsof we dat sinds 2002 niet hebben gehad.
Huh, ik denk dat jij eerst eens een paar boekjes moet lezen over wat links inhoudt.quote:Op vrijdag 8 december 2023 21:07 schreef aTypisch het volgende:
[..]
tja, wat is er op links te vinden dan?
GroenLinks is geen echt links
Nouja het heeft er nu toch alle schijn van dat de VVD toch in een kabinet wil.quote:Op vrijdag 8 december 2023 21:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ooit een doorzichtige onderhandeling gezien?
Vertel, wat zou jij graag zien?quote:Op vrijdag 8 december 2023 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Jippie... een rechts kabinet. Alsof we dat sinds 2002 niet hebben gehad.
welke raad je aan?quote:Op vrijdag 8 december 2023 21:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Huh, ik denk dat jij eerst eens een paar boekjes moet lezen over wat links inhoudt.
De herinstelling van de verzorgingsstaat vooralquote:Op vrijdag 8 december 2023 21:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vertel, wat zou jij graag zien?
Dat snap ik maar met welke partijen in het kabinet?quote:Op vrijdag 8 december 2023 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De herinstelling van de verzorgingsstaat vooral
"The Great Debate: Edmund Burke, Thomas Paine, and the Birth of Right and Left" van Yuval Levin is een mooi begin.quote:
PvdA/GL, NSC en CDA.quote:Op vrijdag 8 december 2023 21:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat snap ik maar met welke partijen in het kabinet?
Ja dat is wel jammer, het zal niet voor komende tijd zijn. Misschien voor een volgende verkiezing.quote:
Dat opperde Remkes de vorige keer ook al.quote:Op vrijdag 8 december 2023 21:49 schreef Hexagon het volgende:
Zoals ik het zie gaan ze waarschijnlijk naar een extraparlementaire constructie.
Ach van 2003 tot 2010 hebben we volgens mij dat soort kabinetten gehad toch? Was een mooie tijd met Balkenende en Bos.quote:Op vrijdag 8 december 2023 21:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja dat is wel jammer, het zal niet voor komende tijd zijn. Misschien een volgende verkiezingen.
Klopt ja, ik zie in Bontenbal ook wel een toekomstig premier. Intelligente kerel die goed overkomt.quote:Op vrijdag 8 december 2023 21:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ach van 2003 tot 2010 hebben we volgens mij dat soort kabinetten gehad toch? Was een mooie tijd met Balkenende en Bos.
Iemand als Pieter Elbers of Herna Verhagen is niet uit te sluiten voor zo'n kabinet.quote:Op vrijdag 8 december 2023 19:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik geef Yeşilgöz de meeste kans, of anders een oud-CDA'er. Of echt iemand die helemaal niet uit de politiek komt, ook dat is vaker gedaan, Piet de Jong kwam rechtstreeks van de onderzeeboot het torentje in. Dan kan iedereen het worden die groot is geweest in het maatschappelijk middenveld.
Premier zal beetje liggen aan de verhoudingen straks maar hij gaat cda wel weer terugbrengen naar de macht ja. Er is nog best veel vraag naar gedachtegoed van cda.quote:Op vrijdag 8 december 2023 22:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt ja, ik zie in Bontenbal ook wel een toekomstig premier. Intelligente kerel die goed overkomt.
Verhagen wordt al heel lang genoemd. Begint beetje rinnooy kan achtig te worden. Als minister zou nog kunnen, maar als premier heb je volgens mij nou net geen technocraat nodig. Maar iemand die goed emoties kan managen, zowel in een kabinet als richting de maatschappij. En zeker met veel onervaren en/of technocraten is dat belangrijk.quote:Op vrijdag 8 december 2023 22:14 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Iemand als Pieter Elbers of Herna Verhagen is niet uit te sluiten voor zo'n kabinet.
Toch maar Remkes danquote:Op vrijdag 8 december 2023 22:17 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Verhagen wordt al heel lang genoemd. Begint beetje rinnooy kan achtig te worden. Als minister zou nog kunnen, maar als premier heb je volgens mij nou net geen technocraat nodig. Maar iemand die goed emoties kan managen, zowel in een kabinet als richting de maatschappij. En zeker met veel onervaren en/of technocraten is dat belangrijk.
quote:
quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Misschien kan problemsolver Remkes als premier.
Kaag is echt goed, maar komt helaas niet tot haar maximale potentie in het politieke speelveld. Dit soort dingen zijn zo cruciaal voor een unie als de EU, maar haar tijd is eigenlijk te kort. Hopelijk krijgt ze inderdaad een internationale positie en de tijd om zaken op dit soort cruciale punten te verbeteren. Ik zou haar op Israël - Gaza zetten, ze komt daar meer tot haar recht dan als vice-premier in Nederland.quote:Op vrijdag 8 december 2023 20:59 schreef Hanca het volgende:
Kaag is op de valreep nog goed werk aan het doen in de EU: https://www.trouw.nl/buit(...)wel-slagen~badd92a4/
Ik heb geen hoge pet van haar als minister van financiën, maar zulk onderhandelen kan ze. Zou me niet verbazen als ze binnenkort opduikt op een mooie functie die aan de EU verbonden is.
Verhagen was ten tijde van de kabinetten-Balkenende een enorme kwal, en ik heb nou niet het idee dat dat nu minder zou zijn. Waarom zouden we die griezel op een belangrijke positie willen hebben? Alleen maar omdat Wilders nog erger is?quote:Op vrijdag 8 december 2023 22:17 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Verhagen wordt al heel lang genoemd. Begint beetje rinnooy kan achtig te worden. Als minister zou nog kunnen, maar als premier heb je volgens mij nou net geen technocraat nodig. Maar iemand die goed emoties kan managen, zowel in een kabinet als richting de maatschappij. En zeker met veel onervaren en/of technocraten is dat belangrijk.
Dit gaat over Herna Verhagen, niet Maxime. Daarover helemaal eens overigensquote:Op vrijdag 8 december 2023 22:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Verhagen was ten tijde van de kabinetten-Balkenende een enorme kwal, en ik heb nou niet het idee dat dat nu minder zou zijn. Waarom zouden we die griezel op een belangrijke positie willen hebben? Alleen maar omdat Wilders nog erger is?
Ohquote:Op vrijdag 8 december 2023 22:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dit gaat over Herna Verhagen, niet Maxime. Daarover helemaal eens overigens
Doe dan maar ons Camiel Eurlings.quote:Op vrijdag 8 december 2023 23:05 schreef -XOR- het volgende:
Dit clowntjesland verdient Maxime "rat" Verhagen als premier en eigenlijk is die daar nog te goed voor. Wel voorzitter geweest van Bouwend Nederland dus met die nieuwe woningen komt het dan wel goed.
Dion Graus gaat daar voorliggen. Die vindt dat je vrouwen met een beetje respect moet behandelen.quote:Op vrijdag 8 december 2023 23:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Doe dan maar ons Camiel Eurlings.
Nee dat waren (circus)dieren.quote:Op vrijdag 8 december 2023 23:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dion Graus gaat daar voorliggen. Die vindt dat je vrouwen met een beetje respect moet behandelen.
Wat een rancune, waarom ga je zelf niet de politiek in?quote:Op vrijdag 8 december 2023 23:05 schreef -XOR- het volgende:
Dit clowntjesland verdient Maxime "rat" Verhagen als premier en eigenlijk is die daar nog te goed voor. Wel voorzitter geweest van Bouwend Nederland dus met die nieuwe woningen komt het dan wel goed.
Neuh, een online Statler/Waldorf-rol past me beter.quote:Op vrijdag 8 december 2023 23:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat een rancune, waarom ga je zelf niet de politiek in?
Nederland, het land waar niemand ooit protesteert maar iedereen alles beter weet
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 8 december 2023 23:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, een online Statler/Waldorf-rol past me beter.
Van Haga mag niet meepraten over de huizenmarkt, maar Kaag wel over Israel - Palestinaquote:Op vrijdag 8 december 2023 22:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Kaag is echt goed, maar komt helaas niet tot haar maximale potentie in het politieke speelveld. Dit soort dingen zijn zo cruciaal voor een unie als de EU, maar haar tijd is eigenlijk te kort. Hopelijk krijgt ze inderdaad een internationale positie en de tijd om zaken op dit soort cruciale punten te verbeteren. Ik zou haar op Israël - Gaza zetten, ze komt daar meer tot haar recht dan als vice-premier in Nederland.
Als het leven van jezelf en je familie je dierbaar is zou je die vraag niet stellen. Welke gek gaat daar nog aan beginnen in een land waarin leidende politici en hun familie voortdurend uitgekotst en bedreigd worden?quote:Op vrijdag 8 december 2023 23:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat een rancune, waarom ga je zelf niet de politiek in?
Nederland, het land waar niemand ooit protesteert maar iedereen alles beter weet
Overdrijven is ook een vak.quote:Op zaterdag 9 december 2023 03:06 schreef J.B. het volgende:
[..]
Als het leven van jezelf en je familie je dierbaar is zou je die vraag niet stellen. Welke gek gaat daar nog aan beginnen in een land waarin leidende politici en hun familie voortdurend uitgekotst en bedreigd worden?
Kaag verdedigt de juiste clubkleuren hequote:Op vrijdag 8 december 2023 23:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Van Haga mag niet meepraten over de huizenmarkt, maar Kaag wel over Israel - Palestina
Als Elbers nou ergens ervaring mee heeft is het wel dat, al blijft politiek natuurlijk een ander spelletje dan het bedrijfsleven. Toch, de slangenkuil van die Fransen kunnen managen én op handen gedragen worden door je personeel is uitzonderlijk. Het is in ieder geval geen autistiche vaktechneut.quote:Op vrijdag 8 december 2023 22:17 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Feike Sijbesma werd vorige keer nog genoemd (ik dacht door wat CDA'ers) als mogelijke premier in een zakenkabinet, maar die lijkt me wat te progressief voor de huidige samenstelling van de Kamer.quote:Op zaterdag 9 december 2023 09:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Als Elbers nou ergens ervaring mee heeft is het wel dat, al blijft politiek natuurlijk een ander spelletje dan het bedrijfsleven. Toch, de slangenkuil van die Fransen kunnen managen én op handen gedragen worden door je personeel is uitzonderlijk. Het is in ieder geval geen autistiche vaktechneut.
Juistem!quote:Op zaterdag 9 december 2023 10:13 schreef aTypisch het volgende:
Ik vind het ook grappig dat er bij Wilders wordt gesproken over grondwettelijke problemen met zijn beloftes en uitspraken.
Terwijl er aan de andere kant van het spectrum campagne wordt gevoerd om helemaal af te stappen van een Nederlandse grondwet als leidraad en steeds meer naar Europa te brengen. Zoals de digitale euro en identiteit, iets waar de hele Kamer overigens tegen was.
D66 en VDD strijden er samen voor, in Europa
Dan wordt art 81 Grondwet geschonden maar dat is dan prima. Ook bij Europese leningen. Dit argument werkt altijd een kant op.
oei..... je weet dat je liegt ?quote:Op zaterdag 9 december 2023 10:13 schreef aTypisch het volgende:
Terwijl er aan de andere kant van het spectrum campagne wordt gevoerd om helemaal af te stappen van een Nederlandse grondwet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |