abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211563286
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:54 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zegt het feit dat iemand een bedrijf goed kan leiden niet per se dat iemand ook in de politiek het goed zal doen.
Klopt, je moet sowieso politiek gevoel hebben. Zeker omdat meerderheden in de Eerste Kamer vinden altijd lastig gaat zijn. Je zag aan topdiplomaat Kaag dat die daar bijvoorbeeld ook gewoon moeite mee had.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211563354
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:13 schreef aTypisch het volgende:

[..]

ja hoor, in sommige zaken als de digitale euro bijvoorbeeld
https://www.volkskrant.nl(...)et-stoppen~bb4f8d3d/
Dit verslag gaat wel over een kamerdebat over een ouder voorstel, het huidige voorstel is de digitale munt volledig uitgekleed, niet programmeerbaar en met maximale bedragen op je rekening, een rekening die ook nog gekoppeld gaat worden aan je bankrekening waarschijnlijk. Feitelijk is het echt niet meer dan een europese chipknip geworden.

https://finance.ec.europa.eu/publications/digital-euro-package_en

Dat oude voorstel was ik ook fel tegen, het huidige voorstel maakt me niet warm of koud. Lijkt me iets wat na een paar jaar weer uit sterft wegens 'te weinig gebruikt'.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211563443
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat oude voorstel was ik ook fel tegen, het huidige voorstel maakt me niet warm of koud. Lijkt me iets wat na een paar jaar weer uit sterft wegens 'te weinig gebruikt'.
nee, het is een van de pijlers van het verenigen/verstevigen van europa

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2023 12:13:11 ]
pi_211563449
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:12 schreef aTypisch het volgende:

[..]
nee, het is een van de peilers van het verenigen/verstevigen van europa
In de huidige vorm? Echt niet. Het is echt heel erg uitgekleed.
pi_211563459
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
In de huidige vorm? Echt niet. Het is echt heel erg uitgekleed.
ik heb naar kaag zitten luisteren tijdens debatten over die digitale euro, daarin geeft ze na vragen ook vaak aan dat NL er zelf niets aan kan doen

dit is niet iets kleins of een probeerseltje

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2023 12:15:04 ]
pi_211563491
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:14 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ik heb naar kaag zitten luisteren tijdens debatten over die digitale euro, daarin geeft ze na vragen ook vaak aan dat NL er zelf niets aan kan doen

Duh, natuurlijk kan Nederland er niets aan doen, we hebben monetair beleid uit handen gegeven met de Euro en dat is volkomen democratisch gedaan indertijd. Niet dat de gulden soeverein was want die zat al decennia keihard vast aan de D-Mark.
pi_211563518
Mooie headline wel:

quote:
Pieter Omtzigt piekert en worstelt, hoe moet zijn NSC zich verhouden tot de PVV?

https://www.nrc.nl/nieuws(...)utelpositie-a4183777
Je verwacht het niet, he? Omtzigt die piekert en worstelt :D
pi_211563579
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:14 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Lees je dan zelf in over hoe het voorstel enorm gewijzigd is. Het voorstel van afgelopen zomer is echt volledig anders dan de oude voorstellen.
pi_211563639
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 22:33 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Kaag is echt goed, maar komt helaas niet tot haar maximale potentie in het politieke speelveld. Dit soort dingen zijn zo cruciaal voor een unie als de EU, maar haar tijd is eigenlijk te kort. Hopelijk krijgt ze inderdaad een internationale positie en de tijd om zaken op dit soort cruciale punten te verbeteren. Ik zou haar op Israël - Gaza zetten, ze komt daar meer tot haar recht dan als vice-premier in Nederland.
Ja het kostte vast een hoop overtuigingskracht om Spanje, Frankrijk en Italië te overtuigen tot het maken van soepelere begrotingsregels.

Misschien moeten wij ook zo omgaan met de stikstof crisis? We mogen prima meer uitstoten als we maar praten over hoe we in de toekomst minder uitstoten.
pi_211563661
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:35 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja het kostte vast een hoop overtuigingskracht om Spanje, Frankrijk en Italië te overtuigen tot het maken van soepelere begrotingsregels.

Misschien moeten wij ook zo omgaan met de stikstof crisis? We mogen prima meer uitstoten als we maar praten over hoe we in de toekomst minder uitstoten.
Dat hebben we rond stikstof / natuurdoelen dan ook heel vaak gedaan en zijn onze beloftes niet nagekomen.
pi_211563668
quote:

[..]

Dit is exact hoe we sinds 1998 met stikstof om zijn gegaan, ironisch dat je exact dat voorbeeld pakt.
pi_211563722
quote:

[..]

Zoals al opgemerkt, dat is exact wat wij gedaan hebben. En dat is nog maar een ding, kijk ook even naar het Nederlandse gedrag rond het pulsvissen. We zijn vooral goed in een grote mond hebben over anderen hebben zonder enige zelfkritiek, lijkt het.

Nota bene: In 1998 stelde de VVD dat de veestapel flink moest krimpen, het is niet alsof men het niet wist of het belang niet onderkende.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2023 12:47:43 ]
pi_211563822
Het valt me inderdaad op dat veel users denken dat Nederland het braafste jongetje van de klas is, in alles. Maar eigenlijk zijn we dat hooguit op financiën, bij alle andere onderwerpen bungelen we onderaan de lijstjes. Op klimaat, op natuurkwaliteit, op de kwaliteit van ons water, maar ook bijvoorbeeld in de opname van het aantal asielzoekers. Lijstjes waar we absoluut niet bij de top horen, maar ons juist helemaal niet aan de verdragen en afspraken houden.
pi_211563862
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:55 schreef Hanca het volgende:
Het valt me inderdaad op dat veel users denken dat Nederland het braafste jongetje van de klas is, in alles. Maar eigenlijk zijn we dat hooguit op financiën, bij alle andere onderwerpen bungelen we onderaan de lijstjes. Op klimaat, op natuurkwaliteit, op de kwaliteit van ons water, maar ook bijvoorbeeld in de opname van het aantal asielzoekers. Lijstjes waar we absoluut niet bij de top horen, maar ons juist helemaal niet aan de verdragen en afspraken houden.
Dat is voor de meeste mensen in Nederland niet laag genoeg. Onderaan de lijst moeten we staan, op alles!
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zaterdag 9 december 2023 @ 13:00:59 #190
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211563887
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:20 schreef Tijger_m het volgende:
Mooie headline wel:
[..]
Je verwacht het niet, he? Omtzigt die piekert en worstelt :D
Wat kennis inwinnen is nooit verkeerd.

Maar ik heb altijd mijn bedenkingen dat toch zulke details in de krant komen.
Als je wil dat iets niet bekend wordt, dan moet je het niet melden. Blijkbaar wordt er van alles gemeld.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211564112
twitter

Het politbureau heeft gesproken.
zie email 27 oktober
  zaterdag 9 december 2023 @ 13:26:27 #192
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211564131
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 13:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zeer verstandig besluit
  zaterdag 9 december 2023 @ 13:27:27 #193
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211564137
quote:
[ twitter ]
Tijd voor een frisse wind.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211564178
quote:
[ twitter ]
Dat werd eens tijd.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  zaterdag 9 december 2023 @ 13:39:04 #195
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211564251
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 13:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat werd eens tijd.
Aub foto niet verder kopieren/verspreiden, maar ik was erbij toen dat besluit werd genomen.
Zie foto :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 9 december 2023 @ 13:42:07 #196
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211564275
quote:
[ twitter ]
Toedeloe
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_211564279
Wie gaat het stokje overnemen en wie zou het stokje moeten overnemen als ze verstandig zijn?
  zaterdag 9 december 2023 @ 13:43:34 #198
12221 Tijn