abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211562394
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:13 schreef aTypisch het volgende:
Ik vind het ook grappig dat er bij Wilders wordt gesproken over grondwettelijke problemen met zijn beloftes en uitspraken.

Terwijl er aan de andere kant van het spectrum campagne wordt gevoerd om helemaal af te stappen van een Nederlandse grondwet als leidraad en steeds meer naar Europa te brengen. Zoals de digitale euro en identiteit, iets waar de hele Kamer overigens tegen was. :)

D66 en VDD strijden er samen voor, in Europa :)

Dan wordt art 81 Grondwet geschonden maar dat is dan prima. Ook bij Europese leningen. Dit argument werkt altijd een kant op.
Zoals de digitale euro nu wordt besproken is toch gewoon een soort chipknip? Je kunt een beperkt bedrag van je bankrekening er in omzetten om er makkelijk mee te kunnen betalen via je telefoon of een pas met saldo. Ik denk dat er trouwens bijna niemand dit in Nederland gaat gebruiken, aangezien we hier een prima betaalsysteem hebben. Maar erg spannend is het allemaal niet, het is eerder het reanimeren van een oud systeem.

Zo ook die Europese digitale identiteit. Misschien leuk voor ondernemers die veel zaken doen over de landsgrenzen heen en daar ook bankrekeningen hebben, maar de gemiddelde burger gaat er nooit wat van merken.

Niet dat ik per sé voorstander ben van beide (Grinwis vatte de digitale euro goed samen met "oplossing op zoek naar een probleem"), maar erg spannend is het allemaal niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211562424
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Als Elbers nou ergens ervaring mee heeft is het wel dat, al blijft politiek natuurlijk een ander spelletje dan het bedrijfsleven. Toch, de slangenkuil van die Fransen kunnen managen én op handen gedragen worden door je personeel is uitzonderlijk. Het is in ieder geval geen autistiche vaktechneut.
Elbers wordt voorzitter van de IATA per 1 januari en verdient momenteel een veelvoud van wat de MP baan hem zou betalen terwijl hij nog volop carriere kan maken. Wat heb je zo iemand te bieden om plaats te nemen in een kabinet waar de PVV deel van uitmaakt?
pi_211562475
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Elbers wordt voorzitter van de IATA per 1 januari en verdient momenteel een veelvoud van wat de MP baan hem zou betalen terwijl hij nog volop carriere kan maken. Wat heb je zo iemand te bieden om plaats te nemen in een kabinet waar de PVV deel van uitmaakt?
Sommige mensen zijn niet alleen op geld gericht, maar bijvoorbeeld ook op wat ze voor de samenleving kunnen betekenen. Alles af doen met "minder salaris, dus kansloos" vind ik wel een heel bekrompen kijk, ook een zeer cynische kijk, trouwens.

Iemand als Hoekstra verdiende trouwens ook een veelvoud van wat hij als minister ging verdienen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211562492
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
oei..... je weet dat je liegt ?

Van mijn mag elke partij in het programma voorstellen doen de grondwet te wijzigen of plannen uitvouwen die tegen de grondwet ingaan. Maar Wilders heeft plannen in het programma staan die discriminerend zijn voor mensen van islamitisch geloof en afkomst en voor mensen die een dubbele nationaliteit hebben. Voor mensen die vluchten uit eigen land voor geweld. En er zijn meer asociale uitspraken van hem door de jaren heen, gesproken en geschreven.

Wilders bedreigt islamieten:
[ twitter ]

Over wilders haat gesproken....haat leidt tot liegen en demonisering van de vijand[ twitter ]

probeer het eens zonder Wilders in je post?
pi_211562531
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:24 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Juistem!
Nu nog even het vetorecht eraf lobbyen en dan kunnen we spreken van een schijndemocratie in Nederland.
https://en.wikipedia.org/(...)f_the_European_Union

Verder is er al jarenlang, die momenteel weer aangezwengeld is door Poetin pijper Orban, discussie over het (beperkte) veto recht in de EU.

Nederland is een van de landen die het al dan niet tijdelijk wil opschorten:
https://www.euronews.com/(...)-and-dent-veto-power
pi_211562537
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:51 schreef aTypisch het volgende:

[..]
probeer het eens zonder Wilders in je post?
copy-past de tekst, schrap dan Wilders,
probeer dat eens
pi_211562563
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Elbers zat ook voor "maar" 5 ton bij de KLM en zag vrijwillig af van zijn bonus en op korting van zijn basissalaris, terwijl de rest harkte, dus dat zal niet zijn primaire drijfveer zijn. Maar in de basis heb je gelijk, ik heb verder geen idee van de persoonlijke ambities van de beste man.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_211562597
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:13 schreef aTypisch het volgende:
Ik vind het ook grappig dat er bij Wilders wordt gesproken over grondwettelijke problemen met zijn beloftes en uitspraken.

Terwijl er aan de andere kant van het spectrum campagne wordt gevoerd om helemaal af te stappen van een Nederlandse grondwet als leidraad en steeds meer naar Europa te brengen. Zoals de digitale euro en identiteit, iets waar de hele Kamer overigens tegen was. :)

D66 en VDD strijden er samen voor, in Europa :)

Dan wordt art 81 Grondwet geschonden maar dat is dan prima. Ook bij Europese leningen. Dit argument werkt altijd een kant op.
"De andere kant van het spectrum", "de hele kamer was tegen". Juist ja.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_211562672
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
copy-past de tekst, schrap dan Wilders,
probeer dat eens
dan staat er niet zoveel meer

ik haat wilders niet, of andere politici :+
pi_211562693
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Elbers zat ook voor "maar" 5 ton bij de KLM en zag vrijwillig af van zijn bonus en op korting van zijn basissalaris, terwijl de rest harkte, dus dat zal niet zijn primaire drijfveer zijn. Maar in de basis heb je gelijk, ik heb verder geen idee van de persoonlijke ambities van de beste man.
In 2021 ontving Elbers 705.000 euro als salaris, in 2020 723.000, in 2019 1.4 miljoen. Bij IndieGo zal hij eerder weer boven de miljoen zitten dan er onder. Elbers toucheerde ook nog bijna 9 ton ontslagvergoeding overigens.

Het half miljoen waar jij het over hebt was in zijn laatste jaar maar dat was zijn salaris tot 1 oktober, niet het hele jaar.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)bers-klm-staatssteun

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2023 11:11:19 ]
pi_211562743
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:02 schreef Monolith het volgende:

[..]
"De andere kant van het spectrum",

ja, hoe zou je anders politieke partijen die nederland meer of minder onderdeel van de europese unie willen maken? dan heb je aan de ene kant de eurosceptische partijen, en aan de andere kant van het spectrum partijen die lidmaatschap in de grondwet willen opnemen (lol)

quote:
"de hele kamer was tegen". Juist ja.
ja hoor, in sommige zaken als de digitale euro bijvoorbeeld
https://www.volkskrant.nl(...)et-stoppen~bb4f8d3d/
pi_211562762
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
In 2021 ontving Elbers 705.000 euro als salaris, in 2020 723.000, in 2019 1.4 miljoen. Bij IndieGo zal hij eerder weer boven de miljoen zitten dan er onder. Elbers toucheerde ook nog bijna 9 ton ontslagvergoeding overigens.

Het half miljoen waar jij het over hebt was in zijn laatste jaar maar dat was zijn salaris tot 1 oktober, niet het hele jaar.

good for him, toch?
pi_211562787
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:13 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ja, hoe zou je anders politieke partijen die nederland meer of minder onderdeel van de europese unie willen maken? dan heb je aan de ene kant de eurosceptische partijen, en aan de andere kant van het spectrum partijen die lidmaatschap in de grondwet willen opnemen (lol)
[..]
ja hoor, in sommige zaken als de digitale euro bijvoorbeeld
https://www.volkskrant.nl(...)et-stoppen~bb4f8d3d/
Het kwartje valt nog niet echt.
pi_211562794
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:16 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het kwartje valt nog niet echt.
vertel
pi_211562809
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

quote:
Over 2020 moest het personeel van KLM, vanaf een bepaald salarisniveau, maximaal 20 procent van het salaris inleveren. KLM werd immers door de belastingbetaler op de been gehouden en de werknemers werden daarom om een loonoffer gevraagd.

Elbers zag in 2020 af van zijn bonus en ging er vrijwillig mee akkoord dat ook zijn basissalaris werd gekort. Van juni tot en met december leverde hij een deel van zijn salaris in.

KLM
Lees ook:
KLM moet eind maken aan faciliteren belastingontwijking piloten
Daardoor kreeg hij over heel 2020 niet het basissalaris van 600.000 euro dat in zijn contract staat, maar 'slechts' 535.185 euro.

Voetvolk leverde wel in
Of Elbers ook in 2021 af zag van een deel van zijn salaris wilde hij vorig jaar niet zeggen. Nu blijkt dus dat hij dat niet doet.

Maar andere werknemers van de luchtvaartmaatschappij leverden vorig jaar nog wel in. Wie drie keer modaal of meer verdient, moet 20 procent inleveren. Bij mensen met een modaal salaris of minder wordt er overigens niet gekort.

Topman
Lees ook:
Topman Air France-KLM krijgt zijn miljoenenbonus, ondanks Nederlands verzet
KLM: Elbers leverde wel in
Wat KLM betreft heeft Elbers trouwens meer dan genoeg ingeleverd. Dat is omdat hij over 2021 geen bonus kreeg, ook dat was een voorwaarde voor het krijgen van de staatssteun.

Daarmee was het totale inkomen van Elbers over vorig jaar van 705.000 euro (dit is inclusief pensioenpremie) 47 procent lager dan zijn totale inkomen van ruim 1,3 miljoen euro over pre-coronajaar 2019, aldus KLM.

Daarmee houdt Elbers zich dus wel aan de voorwaarden voor staatssteun door de Nederlandse overheid.

Pilotenvakbond VNV (Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers) wil geen formele reactie geven op het feit dat Elbers vorig jaar niet afzag van een deel van zijn vaste salaris.

Ben Smith kreeg wel bonus
Overigens levert topman Ben Smith van Air France-KLM helemaal niet in. Hij kreeg over afgelopen jaar zelfs een bonus van maar liefst 2 miljoen euro, ondanks het feit dat de hele groep over 2021 nog een nettoverlies van 3,3 miljard euro leed.
Het gaat me niet zozeer om die 5 ton of 9 ton, ten opzichte van de rest van AF verdiende hij altijd al matig en hij was dus (weliswaar niet altijd) bereid om ook vrijwillig in te leveren. Nu valt het bedrag dat je als MP verdient sowieso weg bij eender welk bedrag het ook is, dus zal er een zeker niveau van landsbelang en ook ego moeten prevaleren - ik heb geen idee of dat bij Elbers het geval is.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_211562831
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:18 schreef nostra het volgende:

[..]
[..]
Het gaat me niet zozeer om die 5 ton of 9 ton, ten opzichte van de rest van AF verdiende hij altijd al matig en hij was dus (weliswaar niet altijd) bereid om ook vrijwillig in te leveren. Nu valt het bedrag dat je als MP verdient sowieso weg bij eender welk bedrag het ook is, dus zal er een zeker niveau van landsbelang en ook ego moeten prevaleren - ik heb geen idee of dat bij Elbers het geval is.
snap ook niet waarom dit een issue is
als hij de boel niet heeft besodemietert, maar gewoon zijn geld kreeg van een bedrijf dat iets met hem heeft afgesproken, dan maakt dat toch niets uit voor zijn politieke carriere?

sterker nog: het lijkt mij juist een pré dat je mensen binnenhengelt die hebben laten zien in de echte wereld te kunnen opereren, in plaats van langzitters in de kamer zoals Omtzigt en Wilders
pi_211562859
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:21 schreef aTypisch het volgende:

[..]
als hij de boel niet heeft besodemietert, maar gewoon zijn geld kreeg van een bedrijf dat iets met hem heeft afgesproken, dan maakt dat toch niets uit voor zijn politieke carriere?

sterker nog: het lijkt mij juist een pré dat je mensen binnenhengelt die hebben laten zien in de echte wereld te kunnen opereren, in plaats van langzitters in de kamer zoals Omtzigt en Wilders
Volgens mij begrijp jij niet goed waar wij het over hadden. Niemand zegt dat er een probleem is met Elbers.
pi_211562872
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:17 schreef aTypisch het volgende:

[..]
vertel
Als de hele kamer tegen is, dan is 'de andere kant van het spectrum' ook tegen hè?
pi_211562889
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:25 schreef Monolith het volgende:

[..]
Als de hele kamer tegen is, dan is 'de andere kant van het spectrum' ook tegen hè?
nee
pi_211562925
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:26 schreef aTypisch het volgende:

[..]
nee
Ah, de kamer wordt slechts bevolkt door 1 kant van het politieke spectrum? Goed verhaal Hans.
pi_211562950
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:29 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ah, de kamer wordt slechts bevolkt door 1 kant van het politieke spectrum? Goed verhaal Hans.
ook nee
pi_211563005
pi_211563186
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:21 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Het issue is dus niet dat hij teveel verdient, maar dat zo iemand dat salaris zou moeten opgeven om voor het vrij schamele loon van een minister of premier te gaan werken. Denken dat je bij een zakenkabinet de top van Nederland op hun vakgebieden bij elkaar krijgt is wat dat betreft dan ook een vreemde gedachte, de minister-president of een minister (die verdienen gelijk) zit onder de 200.000 euro en een staatssecretaris zelfs onder de 175.000 euro.

Dan zul je er wel wat vinden die salaris willen inleveren voor landsbelang en/of macht, maar echt makkelijk is dat nou ook weer niet, omdat het ministerschap tegenwoordig ook nog eens met allemaal bedreigingen komt.
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:54:56 #174
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211563227
Overigens zegt het feit dat iemand een bedrijf goed kan leiden niet per se dat iemand ook in de politiek het goed zal doen.
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:57:58 #175
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211563266
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:31 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ook nee
Welke politieke spectrum heb je het over als de hele kamer tegen was?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')