Maar schreeuwen fans hun artiest niet altijd graag naar het ESF? Ik ben niet op de hoogte dus geloof je meteen.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:25 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee, het is juist veel meer een ding buiten ESF-kringen.
Mensen die het hardst schreeuwen dat artiest x naar het songfestival moet zijn meestal niet de ESF fans maar mensen die benadrukken dat ze normaal niet kijkenquote:Op donderdag 7 december 2023 19:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar schreeuwen fans hun artiest niet altijd graag naar het ESF? Ik ben niet op de hoogte dus geloof je meteen.
Toenemende populariteit voor ESF is wel leuk meegenomen als het even kan.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen die het hardst schreeuwen dat artiest x naar het songfestival moet zijn meestal niet de ESF fans maar mensen die benadrukken dat ze normaal niet kijken
Denk dat je daar ook het meeste aan hebtquote:Op donderdag 7 december 2023 19:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zie Joost er wel voor aan om dat gewoon netjes en tof aan te pakken als hij het niet werd (of alleen voor de grap/PR heeft ingezonden). Dat hij gewoon iedereen bedankt voor het plezier dat hij eraan beleefde ofzo en het niet serieus bedoelde. En degene die wel gaat veel succes wenst. Ken hem verder totaal niet maar lijkt me best een sympathieke gast die niet iets wil verzieken ofzo.
Haar enige nummer in de top-200 van Spotify in Nederland is "Duurt te lang"... nog steeds. Ik denk dat die luisteraars over de hele wereld verspreid zitten, dan kom je met heel veel beetjes ook aan 1,6 miljoen.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:09 schreef Em31 het volgende:
[..]
Haar nummers worden wat bij betreft steeds simpeler, doet me denken aan Avril Lavigne ofzo, met wat ze nu steeds uitbrengt lijkt het me beter om het Songfestival nog even over te slaan. Alleen als ik op haar Spotify kijk heeft ze 1,6 miljoen luisteraars per maand en Heartbeat heeft 15 miljoen streams? Of is dat tegenwoordig allemaal al laag.
Precies.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:52 schreef Meke het volgende:
[..]
Denk dat je daar ook het meeste aan hebtZeker als hij op een later moment echt zou willen gaan.
Nouja als de demensethuis dat graag willen weten.quote:Op donderdag 7 december 2023 18:55 schreef Momo het volgende:
Wel meteen weer songfestival aandacht bij
[ twitter ]
Ik lees wel vaker dit soort opmerkingen van jou, ook over Duncan Laurence. Maar die liedjes van Davina en Duncan halen nonstop de Top 40, en dat doen ze echt niet puur op airplay. enkel streams moet je ook niet overschatten, streams worden voor een groot deel volgens mij ook gekocht door sommige artiesten. Die geruchten gaan al veel langer...quote:Op donderdag 7 december 2023 18:53 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Haar nummers slaan ook totaal niet aan. De radio draait ze wel, maar de mensen streamen ze niet. Dat vind ik het rare in Nederland: ze schreeuwen dan om bepaalde zangers die naar Eurovisie moeten, maar ze luisteren zelf hun muziek niet. Waarom verwacht je dan dat Europa dat wel gaat doen?
Dat moet je die Zweden toch nageven, Tattoo is echt niet een bijzonder nummer maar het is wel precies wat de mensen willen horen. Nederlanders kunnen dat gewoon niet, helaas.
Je kunt gewoon zien of iets in de top-200 staat op Spotify. Als zo'n nummer dan 175e of zoiets staat, maar wel de top-40 haalt is dat dus vooral gebaseerd op airplay. Aangezien die lijst wordt samengesteld uit zowel streams als airplay. Ik leg daar verder geen waardeoordeel in, maar dat Duncan weinig wordt gestreamd in Nederland in verhouding tot de airplay die hij krijgt is gewoon een feit.quote:Op donderdag 7 december 2023 22:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik lees wel vaker dit soort opmerkingen van jou, ook over Duncan Laurence. Maar die liedjes van Davina en Duncan halen nonstop de Top 40, en dat doen ze echt niet puur op airplay. enkel streams moet je ook niet overschatten, streams worden voor een groot deel volgens mij ook gekocht door sommige artiesten. Die geruchten gaan al veel langer...
-
Los daarvan vind ik 15 miljoen streams voor een Heartbeat of zelfs 31 miljoen voor dat F1-nummer best prima.
Son Mieux had vorig jaar de zomerhit met Multicolor, 21 miljoen streams. Ik weet niet wat bij jou dan een criteria is dat iets een Spotify-hit is?
Eens. Nu Spotify hun streamingnummers openbaar deelt is dat gewoon heel makkelijk te achterhalen. S10 heeft meer succes op streaming dan Duncan terwijl ze een slechter resultaat had op het ESF.quote:Op donderdag 7 december 2023 22:58 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Je kunt gewoon zien of iets in de top-200 staat op Spotify. Als zo'n nummer dan 175e of zoiets staat, maar wel de top-40 haalt is dat dus vooral gebaseerd op airplay. Aangezien die lijst wordt samengesteld uit zowel streams als airplay. Ik leg daar verder geen waardeoordeel in, maar dat Duncan weinig wordt gestreamd in Nederland in verhouding tot de airplay die hij krijgt is gewoon een feit.
Bij Son Mieux vind ik het nog wat anders, dat is echt een lokale artiest die in het buitenland helemaal niemand kent, dus die streams zullen wel vooral van Nederlanders zijn. Dan is 20 miljoen wel knap inderdaad. Heartbeat van Davina is ook echt een hit, ik zeg ook niet dat ze helemaal geen hits heeft.
Emotie en gevoel kan ook positief zijn natuurlijkquote:Op vrijdag 8 december 2023 16:00 schreef Greys het volgende:
(Alleen heeft Toine het ook weer over gevoel en emotie..)
Tuuk, Moldavië bracht de emotie 'ENORME VROLIJKHEID' dus het kán!quote:Op vrijdag 8 december 2023 16:03 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Emotie en gevoel kan ook positief zijn natuurlijk
De kans bestaat dat we alsnog een ballad krijgen ja, maar het lijkt wel alsof ze er goed werk van hebben gemaakt een hele goede uit te kiezen.
Zin in !!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |