Ik gok dat die club eerder dit jaar te hard is gegroeid en daardoor ook wel weer eens snel uit elkaar kan vallenquote:Op donderdag 7 december 2023 13:58 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wie zal dan de fractie verlaten? Bij NSC meer kans omdat ze een stuk groter zijn.
K heb juist het idee dat ze met veel anderen samenwerkt, bijv met joba vd berg van het cda en met andere van de zorg.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:02 schreef TheVulture het volgende:
Agema is toch het prototype van schreeuwen vanaf de kant dat het allemaal helemaal kut is zonder echt oplossingen aan te dragen die ook haalbaar zijn. Een soort Wilders 2.0
Stereotype, mijn waarde.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:02 schreef TheVulture het volgende:
Agema is toch het prototype van schreeuwen vanaf de kant dat het allemaal helemaal kut is zonder echt oplossingen aan te dragen die ook haalbaar zijn. Een soort Wilders 2.0
Excuus, u heeft gelijkquote:Op donderdag 7 december 2023 14:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Stereotype, mijn waarde.
Samenvoegen. Ja, met de huidige wachtlijst nogal logisch. Ze debateren nu steeds over nieuwsberichten van meer dan een half jaar geleden.quote:Op donderdag 7 december 2023 13:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ze pleitte ook voor schrapping van andere debatten dus wat dat betreft.
We weten niet waar Omtzigt op aan stuurt. "Het was een goed gesprek" zegt namelijk net niks.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:33 schreef Bluesdude het volgende:
NSC en VVD playen hard to get, maar sturen toch aan op een rechtse regering olv een extreemrechtse islamietenterminator BBB huppelt te kwispelstaarten om met zijn allen in bed te duiken.
We kunnen dat niet zeker weten. Maar ik vermoed dat Omtzigt wel in kabinet Wilders wil, mits de VVD volwaardig meegaat. Dus niet in een gedoogcoalitie.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
We weten niet waar Omtzigt op aan stuurt. "Het was een goed gesprek" zegt namelijk net niks.
Hij wil in elk geval niet al te opzichtig laten blijken dat hij het niet heeft geprobeerd. En sowieso ook niet te snel toehappen.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
We weten niet waar Omtzigt op aan stuurt. "Het was een goed gesprek" zegt namelijk net niks.
Omtzigt stond al niet bekend als een kamerlid wat daadwerkelijk doorbeet maar hij is nu wel heel nadrukkelijk bezig de deur naar de PVV open te zetten…quote:Op donderdag 7 december 2023 15:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
BVNLquote:Op donderdag 7 december 2023 13:23 schreef TheVulture het volgende:
Ben heel benieuwd wanneer we de eerste afsplitsing gaan krijgen en bij welke partij
Wat velen vanaf het begin al zeiden, hij speelt gewoon een rolletje.quote:Op donderdag 7 december 2023 17:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Omtzigt stond al niet bekend als een kamerlid wat daadwerkelijk doorbeet maar hij is nu wel heel nadrukkelijk bezig de deur naar de PVV open te zetten…
Kamer bepaalt of er nieuwe verkiezingen komt dus wettelijk kan het zekerquote:Op donderdag 7 december 2023 19:54 schreef Kickinalfa het volgende:
Is het eigenlijk een keer voorgekomen dat er na verkiezingen een tweede verkiezingsronde is geweest zonder dat er een nieuw kabinet is gevormd?
Ik kan zo 1,2,3 niks vinden.
Is het überhaupt eigenlijk wettelijk toegestaan?
Het kan en mag zeker. Het is echter wel zeer ongebruikelijk in Nederland en zou ook als een grote nederlaag gelden voor de (grotere) politieke partijen…quote:Op donderdag 7 december 2023 20:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Kamer bepaalt of er nieuwe verkiezingen komt dus wettelijk kan het zeker
Nee hoor, prototype kan. Je had ook kunnen zeggen, stereotype populist.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Stereotype, mijn waarde.
Bestaanszekerheid aanpakken vraagt om structurele verandering. Eenmalige uitgaven, zoals gedaan door Rutte IV, zijn niet zo'n probleem voor een economisch stabiel land als Nederland.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:40 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen of dat nog zo zwaar weegt. Het vorige kabinet heeft met miljarden gesmeten zonder deugdelijke dekking. Dat geld moet gewoon geleend worden.
Meer geld naar de zorg, idem. AOW terug naar 65, idem. 10.000 politie agenten erbij. En ga zo maar door.quote:Op vrijdag 8 december 2023 00:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Bestaanszekerheid aanpakken vraagt om structurele verandering. Eenmalige uitgaven, zoals gedaan door Rutte IV, zijn niet zo'n probleem voor een economisch stabiel land als Nederland.
Je kunt niet zomaar even de BTW op de boodschappen schrappen, zeg maar. Dan moet je ergens anders geld vandaan halen en dat wil de PVV niet. De PVV beschuldigt dan liever links van graaien. Gedrag wat weinig constructief, onterecht en toch ietwat huichelachtig is.
Hier staan wat redenen: https://www.trouw.nl/poli(...)skeeen-weg~be725b4d/quote:Op vrijdag 8 december 2023 00:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meer geld naar de zorg, idem. AOW terug naar 65, idem. 10.000 politie agenten erbij. En ga zo maar door.
Maar goed, Wilders kan zonder enig probleem zijn programma in de vuilnisbak gooien, geen partij bestuur of leden die daar moeite mee gaan hebben. Dat is wel het mooie van een eenmanszaak.
Of daar waardering van de kiezers voor is zal afhangen van de reden waarom men op Wilders stemde.
Nee joh. Gewoon wat ‘Linkse hobby’s’ afschaffen en je hebt die 20 miljard boven water. Oke, je hebt ook geen cultureel leven meer, maar ja, PVV kiezers zijn toch al van de stroming “Als ik het woord cultuur hoor, grijp ik naar mijn revolver.”quote:Op vrijdag 8 december 2023 07:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier staan wat redenen: https://www.trouw.nl/poli(...)skeeen-weg~be725b4d/
Zwarte Piet terug: 87% (niet dat de landelijke politiek daar over gaat, maar ik hoorde van mijn vrouw ook dat dit voor 2 collega's een hoofdreden was)
Tandarts in basispakket: 93%
Afschaffen eigen risico in de zorg: 83%
AOW leeftijd naar 65: 89%
Geen enkele asielzoeker meer: 87%
Moskeeën sluiten: 32%
Koran verbieden: 22%
Helaas zijn de vragen 'zorgpremie met 50 euro in de maand omhoog' en 'inkomstenbelasting fors verhogen' niet gesteld, die zou je moeten combineren met die dure plannen.
Tandarts kan ik niet vinden, maar Eigen risico afschaffen + AOW omlaag is al zo'n 20 miljard structureel, totaal onbetaalbaar.
Wat is je bron?quote:Op vrijdag 8 december 2023 07:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tandarts kan ik niet vinden, maar Eigen risico afschaffen + AOW omlaag is al zo'n 20 miljard structureel, totaal onbetaalbaar.
Ja, maar het stoppen met asielzoekers levert 80 miljard per jaar op. Snap dat dan!quote:Op vrijdag 8 december 2023 07:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zwarte Piet terug: 87% (niet dat de landelijke politiek daar over gaat, maar ik hoorde van mijn vrouw ook dat dit voor 2 collega's een hoofdreden was)
Helaas zijn de vragen 'zorgpremie met 50 euro in de maand omhoog' en 'inkomstenbelasting fors verhogen' niet gesteld, die zou je moeten combineren met die dure plannen.
20 miljard volgens @KoosVogels volgens Geert Wilders.quote:Op vrijdag 8 december 2023 07:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, maar het stoppen met asielzoekers levert 80 miljard per jaar op. Snap dat dan!
Doe dat vier jaar en je hebt 80 miljard ruimte.quote:Op vrijdag 8 december 2023 07:52 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
20 miljard volgens @:KoosVogels volgens Geert Wilders.
Ja, maar het aantal asielzoekers stijgt dus als je er dan mee stopt bespaar je ook meer.quote:Op vrijdag 8 december 2023 07:52 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Mijn bronnen zijn zijn de rekenmeesters van de politiek zelf, dus zeer betrouwbaar.quote:Op vrijdag 8 december 2023 07:44 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Wat is je bron?
En heeft die bron rekening gehouden dat erg veel mensen voor hun AOW een andere, vaak hogere, uitkering hebben?
Eigen risico afschaffen wordt gedekt door de premie met een gedeelte van het eigen risico te verhogen. Niet zoveel als het nu kost, want veel boekhouding staken zijn moet meer nodig omdat er geen rekeningen en incasso meer nodig zijn
Lala, gratis bier voor iedereen!quote:Op vrijdag 8 december 2023 07:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Laat deze gratis bier partij nu een coalitie vormen met de ondertekenaars van deze gratis bier motie: https://www.tweedekamer.n(...)15686&did=2023D38288quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lala, gratis bier voor iedereen!
De politiek wordt steeds infantieler.
+ stopzetten ontwikkelinghulp is 150 miljard.quote:Op vrijdag 8 december 2023 07:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, maar het stoppen met asielzoekers levert 80 miljard per jaar op. Snap dat dan!
Ik zie ook wel kansen bij een nieuwe verkiezing: als die niet in Sinterklaastijd zijn, verliest de PVV zo weer een paar zetels.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:29 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moet ik zelf maar een partij oprichten met als punt: "Zwarte Piet terug" en verder gewoon hardcore D66 beleid. Krijg ik wel een paar zetels misschien.
Bier is de drank van het volk, wijn van de elite. Snap dat dan.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:20 schreef Janneke141 het volgende:
Waarom is het altijd gratis bier maar nooit gratis wijn
Met goede aandacht voor goed zwartepieten-onderwijs, een gekozen hoofdpiet, en goede samenwerking met zwarte pieten binnen de EU?quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:29 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moet ik zelf maar een partij oprichten met als punt: "Zwarte Piet terug" en verder gewoon hardcore D66 beleid. Krijg ik wel een paar zetels misschien.
Nee, dat is wat Wilders claimt. En hij baseert zich dan weer op een onderzoek van Jan van der Beek (UvA), dat is uitgevoerd in opdracht van FvD.quote:Op vrijdag 8 december 2023 07:52 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat is dan ook wat ik bedoel te zeggen.quote:Op vrijdag 8 december 2023 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat is wat Wilders claimt. En hij baseert zich dan weer op een onderzoek van Jan van der Beek (UvA), dat is uitgevoerd in opdracht van FvD.
Zie ook dit stuk: Kost immigratie en asiel ons echt 20 miljard euro per jaar?
Ik klonk misschien negatiever dan ik was. Ik hou gewoon van bronvermelding.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn bronnen zijn zijn de rekenmeesters van de politiek zelf, dus zeer betrouwbaar.
Eigen risico is zo'n 5 miljard, blijkt uit de doorrekeningen van de verkiezingsprogramma's van dit jaar. Dit jaar heeft niemand een plan laten doorrekenen met de AOW naar 65, maar eerder wel en toen kostte dat 13 miljard per jaar. En ja, daar is de verandering in de toeslagen in meegenomen.
Zit je dus al op 18 miljard per jaar. En nee, met cultuur en media subsidies afschaffen ben je er dan niet, cultuur krijgt 1,1 miljard en media krijgt 900 miljoen, dus er zal wat meer bij moeten.
Primair onderwijs krijgt bijvoorbeeld 13 miljard, voortgezet onderwijs 10 miljard. Defensie is 21 miljard. Dan weet je even in welke orde van grootte je moet zoeken.
Simpel, wijn is een elite drankjequote:Op vrijdag 8 december 2023 08:20 schreef Janneke141 het volgende:
Heb je gezien wat het kost? Ze zitten nu aan iets van 340 miljoen pond voor 200 asielzoekersquote:Op vrijdag 8 december 2023 09:15 schreef Perrin het volgende:
Het schijnt dat ze in Groot-Brittanië ook een slim plannetje hebben rondom Rwanda en asielzoekers. Dat zal het komende kabinet ongetwijfeld inspireren.
Áls er een afschrikkende werking van uit gaat dan krijg je een andere case.quote:Op vrijdag 8 december 2023 10:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heb je gezien wat het kost? Ze zitten nu aan iets van 340 miljoen pond voor 200 asielzoekers
Buiten het feit dat het wettelijk niet kan, natuurlijk.
Oh ja, want we weten dat dit werkt na alle andere afschrikmaatregelen en opvang in de regio plannen, toch?quote:Op vrijdag 8 december 2023 10:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Áls er een afschrikkende werking van uit gaat dan krijg je een andere case.
Of die in Calais in een vrachtwagen kruipen.quote:Op vrijdag 8 december 2023 11:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh ja, want we weten dat dit werkt na alle andere afschrikmaatregelen en opvang in de regio plannen, toch?
Mensen die in een gammel bootje stappen om een zee over te steken met een gerede kans dat ze niet levend aankomen zullen zich ongetwijfeld laten afschrikken hierdoor.
Ik wil gratis medequote:Op vrijdag 8 december 2023 08:20 schreef Janneke141 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |