abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 14:02:09 #251
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211544130
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 13:58 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Wie zal dan de fractie verlaten? Bij NSC meer kans omdat ze een stuk groter zijn.
Ik gok dat die club eerder dit jaar te hard is gegroeid en daardoor ook wel weer eens snel uit elkaar kan vallen :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211544132
Agema is toch het prototype van schreeuwen vanaf de kant dat het allemaal helemaal kut is zonder echt oplossingen aan te dragen die ook haalbaar zijn. Een soort Wilders 2.0 :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_211544169
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:02 schreef TheVulture het volgende:
Agema is toch het prototype van schreeuwen vanaf de kant dat het allemaal helemaal kut is zonder echt oplossingen aan te dragen die ook haalbaar zijn. Een soort Wilders 2.0 :+
K heb juist het idee dat ze met veel anderen samenwerkt, bijv met joba vd berg van het cda en met andere van de zorg.
  Forum Admin donderdag 7 december 2023 @ 14:07:07 #254
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211544196
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:02 schreef TheVulture het volgende:
Stereotype, mijn waarde.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211544217
quote:
12s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Stereotype, mijn waarde.
Excuus, u heeft gelijk :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_211544361
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 13:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ze pleitte ook voor schrapping van andere debatten dus wat dat betreft.
Samenvoegen. Ja, met de huidige wachtlijst nogal logisch. Ze debateren nu steeds over nieuwsberichten van meer dan een half jaar geleden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 7 december 2023 @ 15:32:02 #257
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211544827
"Het was opnieuw een goed en constructief gesprek." Dat was wat PVV-leider Wilders kwijt wilde na de bijeenkomst met verkenner Plasterk en NSC-leider Omtzigt. "We wachten af waar de verkenner mee komt."

https://nos.nl/collectie/(...)en-vvd-komen-ook-nog

Vanmiddag nog Yesilgoz en Van der Plas alleen bij Plasterk en dan mag hij verslagje gaan schrijven. Maandag is ie klaar als het goed is, dan dinsdag of woensdag debat.
pi_211544838
NSC en VVD playen hard to get, maar sturen toch aan op een rechtse regering olv een extreemrechtse islamietenterminator BBB huppelt te kwispelstaarten om met zijn allen in bed te duiken.
pi_211544919
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:33 schreef Bluesdude het volgende:
NSC en VVD playen hard to get, maar sturen toch aan op een rechtse regering olv een extreemrechtse islamietenterminator BBB huppelt te kwispelstaarten om met zijn allen in bed te duiken.
We weten niet waar Omtzigt op aan stuurt. "Het was een goed gesprek" zegt namelijk net niks.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211545079
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
We weten niet waar Omtzigt op aan stuurt. "Het was een goed gesprek" zegt namelijk net niks.
We kunnen dat niet zeker weten. Maar ik vermoed dat Omtzigt wel in kabinet Wilders wil, mits de VVD volwaardig meegaat. Dus niet in een gedoogcoalitie.
Hoe dan ook ... VVD en NSC moeten wel in onderhandelingen meedoen, want weigeren kost hen zetels als er direct daarop nieuwe verkiezingen komen
pi_211545108
quote:

[..]
Hij wil in elk geval niet al te opzichtig laten blijken dat hij het niet heeft geprobeerd. En sowieso ook niet te snel toehappen.
pi_211546099
quote:

[..]
Omtzigt stond al niet bekend als een kamerlid wat daadwerkelijk doorbeet maar hij is nu wel heel nadrukkelijk bezig de deur naar de PVV open te zetten…
pi_211547399
Is het eigenlijk een keer voorgekomen dat er na verkiezingen een tweede verkiezingsronde is geweest zonder dat er een nieuw kabinet is gevormd?
Ik kan zo 1,2,3 niks vinden.

Is het überhaupt eigenlijk wettelijk toegestaan?
  donderdag 7 december 2023 @ 19:55:25 #264
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211547413
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 13:23 schreef TheVulture het volgende:
Ben heel benieuwd wanneer we de eerste afsplitsing gaan krijgen en bij welke partij :9
BVNL
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 7 december 2023 @ 20:41:48 #265
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211548065
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Omtzigt stond al niet bekend als een kamerlid wat daadwerkelijk doorbeet maar hij is nu wel heel nadrukkelijk bezig de deur naar de PVV open te zetten…
Wat velen vanaf het begin al zeiden, hij speelt gewoon een rolletje.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 7 december 2023 @ 20:43:13 #266
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211548076
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 19:54 schreef Kickinalfa het volgende:
Is het eigenlijk een keer voorgekomen dat er na verkiezingen een tweede verkiezingsronde is geweest zonder dat er een nieuw kabinet is gevormd?
Ik kan zo 1,2,3 niks vinden.

Is het überhaupt eigenlijk wettelijk toegestaan?
Kamer bepaalt of er nieuwe verkiezingen komt dus wettelijk kan het zeker
pi_211549360
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 20:43 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Kamer bepaalt of er nieuwe verkiezingen komt dus wettelijk kan het zeker
Het kan en mag zeker. Het is echter wel zeer ongebruikelijk in Nederland en zou ook als een grote nederlaag gelden voor de (grotere) politieke partijen…
  donderdag 7 december 2023 @ 22:19:46 #268
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211549407
Nieuwe verkiezingen zouden de boel alleen maar meer opschudden en vastzetten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 7 december 2023 @ 22:52:06 #269
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211549848
quote:
12s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Stereotype, mijn waarde.
Nee hoor, prototype kan. Je had ook kunnen zeggen, stereotype populist.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  donderdag 7 december 2023 @ 23:34:49 #270
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211550270
Ben het met die Omtzigt wel zat, en ik denk wel meer.
Bij nieuwe verkiezingen haalt hij echt geen 20 zetels meer.

Ik zie nog wel voordeel in nieuwe verkiezingen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211550447
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 10:40 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Je kunt je afvragen of dat nog zo zwaar weegt. Het vorige kabinet heeft met miljarden gesmeten zonder deugdelijke dekking. Dat geld moet gewoon geleend worden.
Bestaanszekerheid aanpakken vraagt om structurele verandering. Eenmalige uitgaven, zoals gedaan door Rutte IV, zijn niet zo'n probleem voor een economisch stabiel land als Nederland.

Je kunt niet zomaar even de BTW op de boodschappen schrappen, zeg maar. Dan moet je ergens anders geld vandaan halen en dat wil de PVV niet. De PVV beschuldigt dan liever links van graaien. Gedrag wat weinig constructief, onterecht en toch ietwat huichelachtig is.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_211550471
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 00:14 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Bestaanszekerheid aanpakken vraagt om structurele verandering. Eenmalige uitgaven, zoals gedaan door Rutte IV, zijn niet zo'n probleem voor een economisch stabiel land als Nederland.

Je kunt niet zomaar even de BTW op de boodschappen schrappen, zeg maar. Dan moet je ergens anders geld vandaan halen en dat wil de PVV niet. De PVV beschuldigt dan liever links van graaien. Gedrag wat weinig constructief, onterecht en toch ietwat huichelachtig is.
Meer geld naar de zorg, idem. AOW terug naar 65, idem. 10.000 politie agenten erbij. En ga zo maar door.

Maar goed, Wilders kan zonder enig probleem zijn programma in de vuilnisbak gooien, geen partij bestuur of leden die daar moeite mee gaan hebben. Dat is wel het mooie van een eenmanszaak.

Of daar waardering van de kiezers voor is zal afhangen van de reden waarom men op Wilders stemde.
pi_211551020
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 00:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Meer geld naar de zorg, idem. AOW terug naar 65, idem. 10.000 politie agenten erbij. En ga zo maar door.

Maar goed, Wilders kan zonder enig probleem zijn programma in de vuilnisbak gooien, geen partij bestuur of leden die daar moeite mee gaan hebben. Dat is wel het mooie van een eenmanszaak.

Of daar waardering van de kiezers voor is zal afhangen van de reden waarom men op Wilders stemde.
Hier staan wat redenen: https://www.trouw.nl/poli(...)skeeen-weg~be725b4d/

Zwarte Piet terug: 87% (niet dat de landelijke politiek daar over gaat, maar ik hoorde van mijn vrouw ook dat dit voor 2 collega's een hoofdreden was)
Tandarts in basispakket: 93%
Afschaffen eigen risico in de zorg: 83%
AOW leeftijd naar 65: 89%
Geen enkele asielzoeker meer: 87%
Moskeeën sluiten: 32%
Koran verbieden: 22%

Helaas zijn de vragen 'zorgpremie met 50 euro in de maand omhoog' en 'inkomstenbelasting fors verhogen' niet gesteld, die zou je moeten combineren met die dure plannen.

Tandarts kan ik niet vinden, maar Eigen risico afschaffen + AOW omlaag is al zo'n 20 miljard structureel, totaal onbetaalbaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanca op 08-12-2023 07:28:41 ]
  vrijdag 8 december 2023 @ 07:41:39 #274
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211551096
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 07:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hier staan wat redenen: https://www.trouw.nl/poli(...)skeeen-weg~be725b4d/

Zwarte Piet terug: 87% (niet dat de landelijke politiek daar over gaat, maar ik hoorde van mijn vrouw ook dat dit voor 2 collega's een hoofdreden was)
Tandarts in basispakket: 93%
Afschaffen eigen risico in de zorg: 83%
AOW leeftijd naar 65: 89%
Geen enkele asielzoeker meer: 87%
Moskeeën sluiten: 32%
Koran verbieden: 22%

Helaas zijn de vragen 'zorgpremie met 50 euro in de maand omhoog' en 'inkomstenbelasting fors verhogen' niet gesteld, die zou je moeten combineren met die dure plannen.

Tandarts kan ik niet vinden, maar Eigen risico afschaffen + AOW omlaag is al zo'n 20 miljard structureel, totaal onbetaalbaar.
Nee joh. Gewoon wat ‘Linkse hobby’s’ afschaffen en je hebt die 20 miljard boven water. Oke, je hebt ook geen cultureel leven meer, maar ja, PVV kiezers zijn toch al van de stroming “Als ik het woord cultuur hoor, grijp ik naar mijn revolver.”
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 8 december 2023 @ 07:44:34 #275
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_211551104
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 07:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat is je bron?
En heeft die bron rekening gehouden dat erg veel mensen voor hun AOW een andere, vaak hogere, uitkering hebben?

Eigen risico afschaffen wordt gedekt door de premie met een gedeelte van het eigen risico te verhogen. Niet zoveel als het nu kost, want veel boekhouding staken zijn moet meer nodig omdat er geen rekeningen en incasso meer nodig zijn
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')