quote:Op woensdag 6 december 2023 22:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mensen die stoer lopen te doen met een omgekeerde Nederlandse vlag hoef je echt niet serieus te nemen.
Wat verder los staat van z'n naam overigens, want da's een beetje flauw.
Dat je niet verwacht dat je verkozen wordt kan ik me iets bij voorstellen. Maar zoals hij het nu verteld is het alsof hij op verkiezingsavond, als kandidaat-Kamerlid, naar een programma van Frans Bauer zit te kijken en zijn vrouw tijdens de reclame even naar de uitslagen zapt. Dat maakt een niet heel geïnteresseerde indruk.quote:Op woensdag 6 december 2023 19:59 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Dit gaat een unaniem belachelijk groot succes worden
Het feit dat-ie de formatie niet volgt ook nietquote:Op donderdag 7 december 2023 08:51 schreef Berkery het volgende:
[..]
Dat maakt een niet heel geïnteresseerde indruk.
De Nazi's legde ook snelwegen aan. Laten we ze er nog een bloemetje om sturen.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:05 schreef Dutchguy het volgende:
Jammer dat dit zo'n coping topic geworden is. Er is namelijk ook goed nieuws te melden. Er kunnen weer echte zorgdebatten gevoerd worden die door Agema geagendeerd zijn en steeds door links gesteund werden. Daardoor werd er een meerderheid gehaald en kon de coalitie die niet meer blokken. Ook op bestaanszekerheid is de PVV vaak links en kan er voor debatten op dat vlak nu makkelijker door links een meerderheid gehaald worden, zeker ook door NSC.
Deze nieuwe werkelijkheid is niet allemaal kommer en kwel.
Op bestaanszekerheid is PVV alleen links als het voorstellen zijn zonder deugdelijke dekking, zodra er een dekking om de hoek komt kijken (verhogen belasting voor rijken of bedrijven), zijn ze tegen.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:05 schreef Dutchguy het volgende:
Jammer dat dit zo'n coping topic geworden is. Er is namelijk ook goed nieuws te melden. Er kunnen weer echte zorgdebatten gevoerd worden die door Agema geagendeerd zijn en steeds door links gesteund werden. Daardoor werd er een meerderheid gehaald en kon de coalitie die niet meer blokken. Ook op bestaanszekerheid is de PVV vaak links en kan er voor debatten op dat vlak nu makkelijker door links een meerderheid gehaald worden, zeker ook door NSC.
Je zou er ook voor kunnen kiezen het topic op wat inhoudelijker hoger niveau te tillen. Of blijven hangen in platitudes natuurlijk.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:21 schreef Steven184 het volgende:
[..]
De Nazi's legde ook snelwegen aan. Laten we ze er nog een bloemetje om sturen.
Je kunt je afvragen of dat nog zo zwaar weegt. Het vorige kabinet heeft met miljarden gesmeten zonder deugdelijke dekking. Dat geld moet gewoon geleend worden.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op bestaanszekerheid is PVV alleen links als het voorstellen zijn zonder deugdelijke dekking, zodra er een dekking om de hoek komt kijken (verhogen belasting voor rijken of bedrijven), zijn ze tegen.
Het gaat met de stijgende rente nu juist wel wegen, het begrotingstekort loopt nu weer op. En dat 'miljarden smijten' was incidenteel, niet structureel.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:40 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen of dat nog zo zwaar weegt. Het vorige kabinet heeft met miljarden gesmeten zonder deugdelijke dekking. Dat geld moet gewoon geleend worden.
Van de middelen voor stikstof is uiteindelijk weinig echt uitgegeven en is nog bijna al het geld gereserveerd. De wet om het fonds te installeren is controversieel verklaard, gaat om ca 24 mld. En er staat nog 10 mld op de aanvullende post bij minfin. Geld wat wel een bestemming had, maar niet al is verplicht (in begrotinstermen).quote:Op donderdag 7 december 2023 10:40 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen of dat nog zo zwaar weegt. Het vorige kabinet heeft met miljarden gesmeten zonder deugdelijke dekking. Dat geld moet gewoon geleend worden.
Ja dat wel, dat was afgelopen jaar al een tegenvaller en gaat nog wel paar keer terugkomenquote:Op donderdag 7 december 2023 11:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het gaat met de stijgende rente nu juist wel wegen, het begrotingstekort loopt nu weer op. En dat 'miljarden smijten' was incidenteel, niet structureel.
Op bestaanszekerheid en de zorg is het PVV programma links, wat ook heel erg links is van de PVV is dat ze nergens aangeven waar ze het van gaan betalen, al dat gratis bier.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:05 schreef Dutchguy het volgende:
De plannen van Geert 1 zijn al gedekt door de inkomsten van de kopvoddentaks.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op bestaanszekerheid is PVV alleen links als het voorstellen zijn zonder deugdelijke dekking, zodra er een dekking om de hoek komt kijken (verhogen belasting voor rijken of bedrijven), zijn ze tegen.
Met die laatste zin geef je eigenlijk precies aan wat er tijdens het vorige kabinet zo fout ging, de totale coalitiediscipline waardoor debatten steeds gesmoord werden. Stel je zou een vorm van kabinet krijgen waarin steeds wisselende meerderheden gezocht moeten worden dan zou dat anders kunnen werken.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op bestaanszekerheid en de zorg is het PVV programma links, wat ook heel erg links is van de PVV is dat ze nergens aangeven waar ze het van gaan betalen, al dat gratis bier.
In het programma staat ook een verbod op de Islam, overigens maar dat positieve punt hoor ik je ineens niet over. Of over Nexit.
Echter, als we kijken naar wat de PVV daadwerkelijk stemt in de 2e Kamer dan is er bar weinig links aan maar is het economisch rechts.
Laten we, voor we iets positief noemen, eerst maar eens kijken wat er uit die debatten komt voordat we gaan roepen dat het allemaal zo positief is.
PS: Als Wilders een regering weet te vormen dan komen er ook geen debatten over de zorg meer vanuit zijn partij, dat snap jij toch ook wel?
Je doet alsof dit iets bijzonders is, dat een meerderheid geen debatten gaat doen over zaken waar ze zich al aan gecommiteerd hebben in een regeerakkoord. Dat is niet zo en ook volkomen logisch omdat er simpelweg al een meerderheid is voor een beleid wat de minister uitvoert.quote:Op donderdag 7 december 2023 12:37 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Met die laatste zin geef je eigenlijk precies aan wat er tijdens het vorige kabinet zo fout ging, de totale coalitiediscipline waardoor debatten steeds gesmoord werden. Stel je zou een vorm van kabinet krijgen waarin steeds wisselende meerderheden gezocht moeten worden dan zou dat anders kunnen werken.
Ik zeg verder niet dat alles positief is. Ik zeg alleen van hou een open blik naar de mogelijkheden. Gisteren liet zien dat er 7 zorgdebatten door Agema er door heen kwamen, MET steun van Groenlinks PvdA en notabene Denk. Omdat ook zij te maken hadden met een coalitie die werkelijk alles blokte om de eigen ministers uit de wind te houden.
Of de PVV gaat regeren? Geen idee. Ik heb zelf op Omtzigt gestemd en ik snap zijn grondwettelijke bezwaren om met de PVV in zee te gaan. Maar dan nog is er een andere politieke realiteit waar we mee te dealen hebben.
Ik vind het eerlijk gezegd niet positief als Agema inderdaad zoals ze vaak wil over elk krantenartikel of twitterbericht een debat kan gaan houden. Laten ze in de Tweede Kamer alsjeblieft nuttige debatten gaan houden waar ook wat uit kan komen, tijd nemen voor wetten. En juist minder hijgerig debatteren over elk nieuwsbericht. Juist dat hijgerige kwam de toeslagenaffaire ook uit voort. En de zorg zit helemaal niet te wachten op continue veranderingen zodra er ook maar iemand iets heeft geroepen in het nieuws.quote:Op donderdag 7 december 2023 12:37 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Met die laatste zin geef je eigenlijk precies aan wat er tijdens het vorige kabinet zo fout ging, de totale coalitiediscipline waardoor debatten steeds gesmoord werden. Stel je zou een vorm van kabinet krijgen waarin steeds wisselende meerderheden gezocht moeten worden dan zou dat anders kunnen werken.
Ik zeg verder niet dat alles positief is. Ik zeg alleen van hou een open blik naar de mogelijkheden. Gisteren liet zien dat er 7 zorgdebatten door Agema er door heen kwamen, MET steun van Groenlinks PvdA en notabene Denk. Omdat ook zij te maken hadden met een coalitie die werkelijk alles blokte om de eigen ministers uit de wind te houden.
Of de PVV gaat regeren? Geen idee. Ik heb zelf op Omtzigt gestemd en ik snap zijn grondwettelijke bezwaren om met de PVV in zee te gaan. Maar dan nog is er een andere politieke realiteit waar we mee te dealen hebben.
Laten we positief blijven, ik weet zeker dat Agema nu met een oplossing komt voor het openhouden van de SEH in Heerlen en het benodigde personeel daarvoor gevonden heeft. Toch?quote:Op donderdag 7 december 2023 13:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd niet positief als Agema inderdaad zoals ze vaak wil over elk krantenartikel of twitterbericht een debat kan gaan houden. Laten ze in de Tweede Kamer alsjeblieft nuttige debatten gaan houden waar ook wat uit kan komen, tijd nemen voor wetten. En juist minder hijgerig debatteren over elk nieuwsbericht. Juist dat hijgerige kwam de toeslagenaffaire ook uit voort. En de zorg zit helemaal niet te wachten op continue veranderingen zodra er ook maar iemand iets heeft geroepen in het nieuws.
Ik gok op de BBB.quote:Op donderdag 7 december 2023 13:23 schreef TheVulture het volgende:
Ben heel benieuwd wanneer we de eerste afsplitsing gaan krijgen en bij welke partij
Ik zet mijn geld op NSCquote:
Ze pleitte ook voor schrapping van andere debatten dus wat dat betreft.quote:Op donderdag 7 december 2023 13:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd niet positief als Agema inderdaad zoals ze vaak wil over elk krantenartikel of twitterbericht een debat kan gaan houden. Laten ze in de Tweede Kamer alsjeblieft nuttige debatten gaan houden waar ook wat uit kan komen, tijd nemen voor wetten. En juist minder hijgerig debatteren over elk nieuwsbericht. Juist dat hijgerige kwam de toeslagenaffaire ook uit voort. En de zorg zit helemaal niet te wachten op continue veranderingen zodra er ook maar iemand iets heeft geroepen in het nieuws.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |