abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211478609
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
De Hond
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211478615
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 19:37 schreef kipknots het volgende: [..] De nummer 3 van de PVV werkte hiervoor als exploitant van een poffertjeskraam op de kermis. Volgens mij nul bestuurlijke of politieke ervaring. Als Wilders minister president wordt en Agema een bestuurlijke post krijgt in de zorg, wordt zei dan de fractievoorzitter van de grootste partij? Ik vond prima iets te zeggen voor praktisch geschoolden als volksvertegenwoordiger. Maar zo'n positie als fractievoorzitter (van een grote partij) is toch schier onmogelijk zonder ervaring in de kamer?
Nee, de fractie kiest de fractievoorzitter, ze mogen zelfs een ander dan de lijsttrekker kiezen als ze willen. De SP kan er bijvoorbeeld nu voor kiezen om Sandra Beckermann aan te wijzen. Maar het is dus zeker niet zo dat de nr 2 automatisch opschuift. Bij de PVV zal als Wilders naar het kabinet gaat de keuze worden gemaakt tussen Agema (idd ook kandidaat minister dan), fractiesecretaris Bosma en huidig Eerste Kamer fractievoorzitter Faber.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211478677
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 19:18 schreef timmmmm het volgende: [..] Da's niet te hopen want er is inmiddels zelfs bijna een meerderheid aan stemmers die het gewoonweg anders wil. Die hebben nu in meerderheid op Greet gestemd, maar het lijkt me helemaal geen verkeerd idee om iemand te hebben die niet extreem is, maar het wel anders wil. Anders zit je over een verkiezing of wat met een kabinet Geert 1 met BBB, FvD en Ja21
Het gedraai van Omtzigt kan mijn inziens onmogelijk leiden tot meer zetels. Een groot deel van de stemmers (57 zetels) stemt op Wilders en Omtzigt omdat ze de huidige politiek beu zijn. Vervolgens gaat de vertegenwoordiger van 20 van die zetels gewoon doodleuk verder met het zelfde politieke spelletje wat we al jaren gewend zijn. Verstoppertje spelen en proberen de schuld op een ander te steken. Ik denk echt dat er maar 1 partij is die garen spint bij nieuwe verkiezingen. Met daarbij als motto; zie je nou wel dat de gevestigde orde het helemaal niet anders wil, stem op mij dan komt het allemaal goed. Het beste voor de VVD en NSC lijkt mij om toch in te stappen. Dat legt gelijk het manco van PVV bloot.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vliegbaard op 30-11-2023 19:56:48 ]
pi_211478861

Wel gelachen om die laatste zin
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 30 november 2023 @ 20:02:43 #5
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211478895
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 20:00 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]

twitter
pi_211478920
Met cordiale groet :D
pi_211479073
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 20:03 schreef Bofjijff het volgende:
Met cordiale groet :D
Die moest ik zelfs even opzoeken:

quote:
definities op Encyclo Let op: Spelling van 1858 hartelijk, vertrouwd, getrouw, Cordialiteit, hartelijkheid, vertrouwelijkheid, goedhartigheid
Baudet loopt weer eens een beetje achter...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211479102
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 19:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het gedraai van Omtzigt kan mijn inziens onmogelijk leiden tot meer zetels. Een groot deel van de stemmers (57 zetels) stemt op Wilders en Omtzigt omdat ze de huidige politiek beu zijn. Vervolgens gaat de vertegenwoordiger van 20 van die zetels gewoon doodleuk verder met het zelfde politieke spelletje wat we al jaren gewend zijn. Verstoppertje spelen en proberen de schuld op een ander te steken. Ik denk echt dat er maar 1 partij is die garen spint bij nieuwe verkiezingen. Met daarbij als motto; zie je nou wel dat de gevestigde orde het helemaal niet anders wil, stem op mij dan komt het allemaal goed. Het beste voor de VVD en NSC lijkt mij om toch in te stappen. Dat legt gelijk het manco van PVV bloot.
VVD moet in elk geval gaan praten en als het dan klapt daar een moment voor zoeken dat ze duidelijk de schuld bij de PVV kunnen leggen, anders is de PVV straks inderdaad nog veel groter.
  donderdag 30 november 2023 @ 20:16:47 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211479110
quote:
[ afbeelding ]

Misschien kan Gideon van Meijeren minister van Justitie worden!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211479193
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 20:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Misschien kan Gideon van Meijeren minister van Justitie worden!
Tribunalen incoming...
pi_211479770
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 20:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
VVD moet in elk geval gaan praten en als het dan klapt daar een moment voor zoeken dat ze duidelijk de schuld bij de PVV kunnen leggen, anders is de PVV straks inderdaad nog veel groter.
Eerlijk gezegd zie ik niet zo snel hoe VVD dit in hun voordeel kan spinnen. Ze zullen gewoon mee moeten doen. Dilan is gewoon grandioos de fout in gegaan door de deur naar de PVV op een grote kier te zetten.
  donderdag 30 november 2023 @ 21:16:03 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211480073
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 21:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd zie ik niet zo snel hoe VVD dit in hun voordeel kan spinnen. Ze zullen gewoon mee moeten doen. Dilan is gewoon grandioos de fout in gegaan door de deur naar de PVV op een grote kier te zetten.
Ze zullen op een of andere manier Wilders uit zijn tent moeten lokken dat men het beeld krijgt dat de PVV helemaal niet zo gematigd is.
pi_211480119
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 21:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ze zullen op een of andere manier Wilders uit zijn tent moeten lokken dat men het beeld krijgt dat de PVV helemaal niet zo gematigd is.
Maar zou dat de kiezer doen bewegen naar een andere partij? Ik ben daar nog niet gelijk van overtuigd namelijk.
  donderdag 30 november 2023 @ 21:21:04 #14
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211480169
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 20:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die moest ik zelfs even opzoeken:
[..]
Baudet loopt weer eens een beetje achter...
Of klassiek geschoold.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  donderdag 30 november 2023 @ 21:22:22 #15
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211480188
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 21:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat kun je helemaal niet uitlokken.
Je hebt "momentum" nodig, en dat kun je dan als je geluk hebt uitbuiten.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  donderdag 30 november 2023 @ 21:26:21 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211480257
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 21:17 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Maar zou dat de kiezer doen bewegen naar een andere partij? Ik ben daar nog niet gelijk van overtuigd namelijk.
De hardcore PVV'ers vast niet. Maar wellicht de wat meer opportunistische stemmer wel.

Zo is het ook met de SP afgelopen. Men heeft die partij prima weten te framen als partij waar je uiteindelijk toch niks aan hebt.
pi_211480264
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2023 21:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat kun je helemaal niet uitlokken.
Je hebt "momentum" nodig, en dat kun je dan als je geluk hebt uitbuiten.
Uitlokken niet echt maar wachten tot Wilders (zoals 2 dagen geleden) weer wat net te extreme dingen doet of roept kan natuurlijk wel.

Ondanks dat Geert iets rustiger oogt kan hij nog steeds wel gekke dingen doen, het is echt aan hem nu een beetje rustig te blijven tot er een kabinet is. En dat kan nog wel even duren.
  donderdag 30 november 2023 @ 21:27:41 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211480304
De andere partijen lijken Geert nu vooral een beetje te ontregelen. In de hoop dat hij fouten gaat maken.
  donderdag 30 november 2023 @ 21:28:36 #19
346939 Janneke141
pi_211480319
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 21:26 schreef Hexagon het volgende:
Men heeft die partij prima weten te framen als partij waar je uiteindelijk toch niks aan hebt.
Nou, dat heeft de SP toch vooral zelf gedaan hoor.
  donderdag 30 november 2023 @ 21:28:59 #20
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211480325
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 21:27 schreef Hexagon het volgende:
De andere partijen lijken Geert nu vooral een beetje te ontregelen. In de hoop dat hij fouten gaat maken.
Dat doet de media wel.
Vraag is hoeveel bommetjes er nog zijn. Of als we het nu wel hebben gehad.
Vladimir Putin
pi_211480426
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2023 21:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Of klassiek geschoold.
Ik heb redelijk wat 19e eeuwse boeken gelezen (en ze beter begrepen dan Baudet, als je hoort hoe beroerd hij ze citeert), maar dit was toen ook al geen normale groet.
pi_211480630
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 21:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou, dat heeft de SP toch vooral zelf gedaan hoor.
Inderdaad. Je kunt van Geert van alles vinden maar hij weet zijn clubje toch verdomd goed te verkopen.
Ik ben zelf geen PVV-er maar met een klein beetje fantasie kan ik ook nog wel inkomen in de anti-asielzoekers filosofie. We hebben een woningtekort (wordt althans verondersteld), dan moet je geen asielzoeker binnenhalen en die zomaar een huis geven. We hebben een klimaatprobleem, dan moet je geen extra asielzoekers binnenhalen die alleen maar zorgen voor extra druk op het klimaat in Nederland. We hebben een probleem met vergrijzing, dan moet je geen nutteloze asielzoekers binnenhalen die toch niks toevoegen dan enkel nóg meer vergrijzing. We hebben eer armoedeprobleem, dan moet je je geld niet uitgeven aan asielzoekers die niks bijdragen.

Het staat allemaal even los van wat ik er zelf van denk of vind maar ik begrijp ergens nog wel waarom men op Geert stemt. De andere partijen spreken zich niet uit over de zorgen die mensen hebben. Geert heeft het in zijn minimale campagne gewoon uitstekend gedaan.
pi_211480645
Het ligt allemaal aan de asielzoekers
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211480671
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 21:44 schreef Caland het volgende:
Het ligt allemaal aan de asielzoekers
ok en nu?
pi_211480734
quote:
Inderdaad, en dat werkt de eerste week al best aardig.
pi_211480769
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2023 21:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat doet de media wel.
Vraag is hoeveel bommetjes er nog zijn. Of als we het nu wel hebben gehad.
Wat doen de media dan de precies?

Omtzigt legt in heldere bewoordingen uit waarom hij aarzelt over een samenwerking met de PVV, pleit daarom voor een traject met een informateur.

Wat doet Wilders? Die valt Omtzigt aan via Twitter.

Tsja, daarmee gooit Wilders toch echt z'n glazen in. Daar hebben de media niets mee van doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_211480797
quote:
Die arme man doet al een paar weken z'n uiterste best om zich 'redelijk' en 'mild' op te stellen. Dat houdt hij natuurlijk niet eeuwig vol.
pi_211480802
Dit is allemaal de schuld van de buitenlanders.

Het volk heeft gesproken!
pi_211480821
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 21:54 schreef Erasmus het volgende:
Dit is allemaal de schuld van de buitenlanders.

Het volk heeft gesproken!
Vrouw van Geert en die van Pieter eruit

Opgelost
pi_211480859
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 21:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wat doen de media dan de precies?

Omtzigt legt in heldere bewoordingen uit waarom hij aarzelt over een samenwerking met de PVV, pleit daarom voor een traject met een informateur.

Wat doet Wilders? Die valt Omtzigt aan via Twitter.

Tsja, daarmee gooit Wilders toch echt z'n glazen in. Daar hebben de media niets mee van doen.
Dat hele gepost van Wilders op X is voor zijn achterban bedoeld.
Niets meer en niets minder.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211480863
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 21:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Vrouw van Geert en die van Pieter eruit

Opgelost
Was dat niet "met familie en al"?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211480895
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 21:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Misschien is het niet voor meer bedoeld, maar dan had hij leden moeten hebben, dan had hij een mailgroep kunnen maken en de berichten puur naar zijn leden kunnen sturen. Nu doet hij het openbaar en noemt hij in het openbaar Omtzigt een 'katholieke gluiperd', wat vervolgens door de media wordt overgenomen: https://www.ad.nl/politie(...)-openbaren~ac5c611b/

Dan is het dus wel meer.

Edit: er zit daar toch iemand met verstand of Wilders schrok ook van de krant (hij schijnt 24u per dag nieuws te lezen, is geabonneerd op alle kranten en alle nieuwsbrieven), die retweet is wel weg.
pi_211480973
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 21:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Ongetwijfeld. Maar hij gooit daarmee dus wel z'n eigen glazen in.

Hoewel ik erbij blijf dat Wilders helemaal niet mee wil regeren, hij wil hooguit gedogen.
  donderdag 30 november 2023 @ 22:08:28 #34
346939 Janneke141
pi_211481002
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ongetwijfeld. Maar hij gooit daarmee dus wel z'n eigen glazen in.

Hoewel ik erbij blijf dat Wilders helemaal niet mee wil regeren, hij wil hooguit gedogen.
Ik denk zelfs dat niet. Zijn businessmodel is nu eenmaal gericht op conflict (zie dus ook de tweet 'naar' Omtzigt), en niet op samenwerking.
pi_211481097
Dit soort tweetjes van Geert zijn vast al langsgekomen hier. Maar dit kan dus eigenlijk niet, Pieter heeft er het karakter niet voor om hier simpel overheen te stappen.

twitter
  donderdag 30 november 2023 @ 22:17:54 #36
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_211481144
Iedereen die een beetje bij zinnen is begrijpt dat normale politici met de grootste tegenzin praten met extreem-rechtse figuren als wilders, laat staan daar afspraken mee maken. Niets anders dan ellende kan je toekomst zijn. Ellende vanwege chaos en mislukking of erger nog ellende omdat jouw legitimering van deze debiel het land daadwerkelijk naar de filistijnen heeft geholpen met idioterieën variërend van onwettige deportaties tot en met in een nexit gerommeld worden met een volledige economische collaps tot gevolg.

Wilders is niet gematigd, Wilders doet even gematigd om daarna weer vol aan de slag te gaan met zijn waanzinnige neo-nazi programma.

Leuk dat een kwart van de bevolking extreem-rechtse sympathieën heeft of te stom is om die te herkennen, geen enkele reden voor normale partijen om dat te legitimeren.
pi_211481146
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dit soort tweetjes van Geert zijn vast al langsgekomen hier. Maar dit kan dus eigenlijk niet, Pieter heeft er het karakter niet voor om hier simpel overheen te stappen.

[ twitter ]
De retweet van deze post was veel erger:

twitter
pi_211481175
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2023 21:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Of klassiek geschoold.
En gebruikelijk in het Frans natuurlijk, toch de lingua franca van weleer voor iemand als Thierry.

Prima briefje verder, genieten.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_211481192
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[ twitter ]
Dan moet Pietertje zich onderhand toch wel afvragen of hij wel geschikt is als lijsttrekker.
Ongetwijfeld een heel goed kamerlid, zo niet de beste. Maar maakt je dat geschikt als lijsttrekker?
pi_211481230
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:19 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dan moet Pietertje zich onderhand toch wel afvragen of hij wel geschikt is als lijsttrekker.
Ongetwijfeld een heel goed kamerlid, zo niet de beste. Maar maakt je dat geschikt als lijsttrekker?
Prinicpes maken je, gelukkig, niet ongeschikt als lijsttrekker.
pi_211481253
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
De retweet van deze post was veel erger:

[ twitter ]
Gaat eigenlijk ook nergens over nee. Dit is ook totaal niet op een normale manier je gesprekken voeren maar je potentiële medestanders van jezelf vervreemden.

Lijkt er weer enorm op dat Wilders de bui alweer voelt hangen en weer traditioneel overgaat tot gefrustreerd geschreeuw.
pi_211481286
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Prinicpes maken je, gelukkig, niet ongeschikt als lijsttrekker.
Ik denk dat Omtzigt het spel der politiek beter begrijpt dan PietjePuk2000. No offense
pi_211481312
quote:
[ afbeelding ]

Ik vond deze zin ook wel grappig:

''Hoewel onze partij natuurlijk niet tot de grote winnaars behoort''
pi_211481343
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik denk dat Omtzigt het spel der politiek beter begrijpt dan PietjePuk2000. No offense
Waar komt dit nou weer vandaan?
pi_211481369
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat zal best (Omtzigt is er al een paar keer buiten gegooid en toch terug gekomen, dan snap je iig iets van campagnevoeren), maar ik kan me niet voorstellen dat Omtzigt een retweet van een column waar hij en zijn geloof allebei door het slijk worden gehaald erg kan waarderen. Als je met iemand in gesprek wil en er samen uit wil komen, doe je dat niet.

Omtzigt snapt het politieke spel goed, Wilders lijkt het niet zo goed te beheersen.
  donderdag 30 november 2023 @ 22:30:47 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211481401
Wilders beheerst het politieke spel erg goed. Maar zichzelf beheersen dan weer niet. :D
pi_211481421

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2023 22:40:35 ]
pi_211481426
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:30 schreef Hexagon het volgende:
Wilders beheerst het politieke spel erg goed. Maar zichzelf beheersen dan weer niet. :D
Het spel van mensen zwart maken, profiteren van fouten en problemen en mensen voorliegen over simpele oplossing beheerst hij heel goed. Maar het spel van samenwerken, coalities smeden, iedereen te vriend houden (daar was Rutte een meester in)? Volgens mij beheerst hij dat deel voor geen meter.
pi_211481549
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het spel van mensen zwart maken, profiteren van fouten en problemen en mensen voorliegen over simpele oplossing beheerst hij heel goed. Maar het spel van samenwerken, coalities smeden, iedereen te vriend houden (daar was Rutte een meester in)? Volgens mij beheerst hij dat deel voor geen meter.
Het is in dat opzicht ook best veelzeggend dat zelfs een meerderheid van de centrumrechtse kiezers (BBB, NSC en VVD hebben toch nog altijd 51 zetels) op dit moment de kant van Wilders kiest. Dat zegt heel veel over de polarisatie in het land, zijn echt Amerikaanse toestanden.
pi_211481552
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:30 schreef Hexagon het volgende:
Denk dat het nog allemaal spel is.iemand die had verwacht dat een formatie met de pvv zich zou voltrekken volgens de bekende regels is tamelijk naïef en heeft nog weinig geleerd van de afgelopen campagne en uitslag.

Dat Omtzigt gewoon een variant op Maxime Verhagen is kan net zo min een verrassing zijn.

Popcorn tijden. VVD en NSC handelen vanuit de gedachte dat dit de laatste en enige kans van Wilders is, en dus wel door de pomp gaat. Ik denk dat dit net als bij de campagne een verkeerde inschatting is. Misschien wel de uitkomst, maar Wilders gaat zich er niet door laten leiden. Dan liever met opgeheven hoofd eruit en vvd en nsc meetrekken.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')