Nee, de fractie kiest de fractievoorzitter, ze mogen zelfs een ander dan de lijsttrekker kiezen als ze willen. De SP kan er bijvoorbeeld nu voor kiezen om Sandra Beckermann aan te wijzen. Maar het is dus zeker niet zo dat de nr 2 automatisch opschuift. Bij de PVV zal als Wilders naar het kabinet gaat de keuze worden gemaakt tussen Agema (idd ook kandidaat minister dan), fractiesecretaris Bosma en huidig Eerste Kamer fractievoorzitter Faber.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:37 schreef kipknots het volgende: [..] De nummer 3 van de PVV werkte hiervoor als exploitant van een poffertjeskraam op de kermis. Volgens mij nul bestuurlijke of politieke ervaring. Als Wilders minister president wordt en Agema een bestuurlijke post krijgt in de zorg, wordt zei dan de fractievoorzitter van de grootste partij? Ik vond prima iets te zeggen voor praktisch geschoolden als volksvertegenwoordiger. Maar zo'n positie als fractievoorzitter (van een grote partij) is toch schier onmogelijk zonder ervaring in de kamer?
Het gedraai van Omtzigt kan mijn inziens onmogelijk leiden tot meer zetels. Een groot deel van de stemmers (57 zetels) stemt op Wilders en Omtzigt omdat ze de huidige politiek beu zijn. Vervolgens gaat de vertegenwoordiger van 20 van die zetels gewoon doodleuk verder met het zelfde politieke spelletje wat we al jaren gewend zijn. Verstoppertje spelen en proberen de schuld op een ander te steken. Ik denk echt dat er maar 1 partij is die garen spint bij nieuwe verkiezingen. Met daarbij als motto; zie je nou wel dat de gevestigde orde het helemaal niet anders wil, stem op mij dan komt het allemaal goed. Het beste voor de VVD en NSC lijkt mij om toch in te stappen. Dat legt gelijk het manco van PVV bloot.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:18 schreef timmmmm het volgende: [..] Da's niet te hopen want er is inmiddels zelfs bijna een meerderheid aan stemmers die het gewoonweg anders wil. Die hebben nu in meerderheid op Greet gestemd, maar het lijkt me helemaal geen verkeerd idee om iemand te hebben die niet extreem is, maar het wel anders wil. Anders zit je over een verkiezing of wat met een kabinet Geert 1 met BBB, FvD en Ja21
quote:Op donderdag 30 november 2023 20:00 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Wel gelachen om die laatste zin
Die moest ik zelfs even opzoeken:quote:
Baudet loopt weer eens een beetje achter...quote:definities op Encyclo Let op: Spelling van 1858 hartelijk, vertrouwd, getrouw, Cordialiteit, hartelijkheid, vertrouwelijkheid, goedhartigheid
VVD moet in elk geval gaan praten en als het dan klapt daar een moment voor zoeken dat ze duidelijk de schuld bij de PVV kunnen leggen, anders is de PVV straks inderdaad nog veel groter.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het gedraai van Omtzigt kan mijn inziens onmogelijk leiden tot meer zetels. Een groot deel van de stemmers (57 zetels) stemt op Wilders en Omtzigt omdat ze de huidige politiek beu zijn. Vervolgens gaat de vertegenwoordiger van 20 van die zetels gewoon doodleuk verder met het zelfde politieke spelletje wat we al jaren gewend zijn. Verstoppertje spelen en proberen de schuld op een ander te steken. Ik denk echt dat er maar 1 partij is die garen spint bij nieuwe verkiezingen. Met daarbij als motto; zie je nou wel dat de gevestigde orde het helemaal niet anders wil, stem op mij dan komt het allemaal goed. Het beste voor de VVD en NSC lijkt mij om toch in te stappen. Dat legt gelijk het manco van PVV bloot.
Misschien kan Gideon van Meijeren minister van Justitie worden!quote:Op donderdag 30 november 2023 20:00 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Tribunalen incoming...quote:Op donderdag 30 november 2023 20:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien kan Gideon van Meijeren minister van Justitie worden!
Eerlijk gezegd zie ik niet zo snel hoe VVD dit in hun voordeel kan spinnen. Ze zullen gewoon mee moeten doen. Dilan is gewoon grandioos de fout in gegaan door de deur naar de PVV op een grote kier te zetten.quote:Op donderdag 30 november 2023 20:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
VVD moet in elk geval gaan praten en als het dan klapt daar een moment voor zoeken dat ze duidelijk de schuld bij de PVV kunnen leggen, anders is de PVV straks inderdaad nog veel groter.
Ze zullen op een of andere manier Wilders uit zijn tent moeten lokken dat men het beeld krijgt dat de PVV helemaal niet zo gematigd is.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zie ik niet zo snel hoe VVD dit in hun voordeel kan spinnen. Ze zullen gewoon mee moeten doen. Dilan is gewoon grandioos de fout in gegaan door de deur naar de PVV op een grote kier te zetten.
Maar zou dat de kiezer doen bewegen naar een andere partij? Ik ben daar nog niet gelijk van overtuigd namelijk.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze zullen op een of andere manier Wilders uit zijn tent moeten lokken dat men het beeld krijgt dat de PVV helemaal niet zo gematigd is.
Of klassiek geschoold.quote:Op donderdag 30 november 2023 20:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die moest ik zelfs even opzoeken:
[..]
Baudet loopt weer eens een beetje achter...
Dat kun je helemaal niet uitlokken.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze zullen op een of andere manier Wilders uit zijn tent moeten lokken dat men het beeld krijgt dat de PVV helemaal niet zo gematigd is.
De hardcore PVV'ers vast niet. Maar wellicht de wat meer opportunistische stemmer wel.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar zou dat de kiezer doen bewegen naar een andere partij? Ik ben daar nog niet gelijk van overtuigd namelijk.
Uitlokken niet echt maar wachten tot Wilders (zoals 2 dagen geleden) weer wat net te extreme dingen doet of roept kan natuurlijk wel.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kun je helemaal niet uitlokken.
Je hebt "momentum" nodig, en dat kun je dan als je geluk hebt uitbuiten.
Nou, dat heeft de SP toch vooral zelf gedaan hoor.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:26 schreef Hexagon het volgende:
Men heeft die partij prima weten te framen als partij waar je uiteindelijk toch niks aan hebt.
Dat doet de media wel.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:27 schreef Hexagon het volgende:
De andere partijen lijken Geert nu vooral een beetje te ontregelen. In de hoop dat hij fouten gaat maken.
Ik heb redelijk wat 19e eeuwse boeken gelezen (en ze beter begrepen dan Baudet, als je hoort hoe beroerd hij ze citeert), maar dit was toen ook al geen normale groet.quote:
Inderdaad. Je kunt van Geert van alles vinden maar hij weet zijn clubje toch verdomd goed te verkopen.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, dat heeft de SP toch vooral zelf gedaan hoor.
ok en nu?quote:Op donderdag 30 november 2023 21:44 schreef Caland het volgende:
Het ligt allemaal aan de asielzoekers
Inderdaad, en dat werkt de eerste week al best aardig.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:27 schreef Hexagon het volgende:
De andere partijen lijken Geert nu vooral een beetje te ontregelen. In de hoop dat hij fouten gaat maken.
Wat doen de media dan de precies?quote:Op donderdag 30 november 2023 21:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat doet de media wel.
Vraag is hoeveel bommetjes er nog zijn. Of als we het nu wel hebben gehad.
Die arme man doet al een paar weken z'n uiterste best om zich 'redelijk' en 'mild' op te stellen. Dat houdt hij natuurlijk niet eeuwig vol.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:27 schreef Hexagon het volgende:
Vrouw van Geert en die van Pieter eruitquote:Op donderdag 30 november 2023 21:54 schreef Erasmus het volgende:
Dit is allemaal de schuld van de buitenlanders.
Het volk heeft gesproken!
Dat hele gepost van Wilders op X is voor zijn achterban bedoeld.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat doen de media dan de precies?
Omtzigt legt in heldere bewoordingen uit waarom hij aarzelt over een samenwerking met de PVV, pleit daarom voor een traject met een informateur.
Wat doet Wilders? Die valt Omtzigt aan via Twitter.
Tsja, daarmee gooit Wilders toch echt z'n glazen in. Daar hebben de media niets mee van doen.
Was dat niet "met familie en al"?quote:Op donderdag 30 november 2023 21:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vrouw van Geert en die van Pieter eruit
Opgelost
Misschien is het niet voor meer bedoeld, maar dan had hij leden moeten hebben, dan had hij een mailgroep kunnen maken en de berichten puur naar zijn leden kunnen sturen. Nu doet hij het openbaar en noemt hij in het openbaar Omtzigt een 'katholieke gluiperd', wat vervolgens door de media wordt overgenomen: https://www.ad.nl/politie(...)-openbaren~ac5c611b/quote:Op donderdag 30 november 2023 21:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat hele gepost van Wilders op X is voor zijn achterban bedoeld.
Niets meer en niets minder.
Ongetwijfeld. Maar hij gooit daarmee dus wel z'n eigen glazen in.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat hele gepost van Wilders op X is voor zijn achterban bedoeld.
Niets meer en niets minder.
Ik denk zelfs dat niet. Zijn businessmodel is nu eenmaal gericht op conflict (zie dus ook de tweet 'naar' Omtzigt), en niet op samenwerking.quote:Op donderdag 30 november 2023 22:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar hij gooit daarmee dus wel z'n eigen glazen in.
Hoewel ik erbij blijf dat Wilders helemaal niet mee wil regeren, hij wil hooguit gedogen.
De retweet van deze post was veel erger:quote:Op donderdag 30 november 2023 22:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dit soort tweetjes van Geert zijn vast al langsgekomen hier. Maar dit kan dus eigenlijk niet, Pieter heeft er het karakter niet voor om hier simpel overheen te stappen.
[ twitter ]
En gebruikelijk in het Frans natuurlijk, toch de lingua franca van weleer voor iemand als Thierry.quote:
Dan moet Pietertje zich onderhand toch wel afvragen of hij wel geschikt is als lijsttrekker.quote:Op donderdag 30 november 2023 22:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dit soort tweetjes van Geert zijn vast al langsgekomen hier. Maar dit kan dus eigenlijk niet, Pieter heeft er het karakter niet voor om hier simpel overheen te stappen.
[ twitter ]
Prinicpes maken je, gelukkig, niet ongeschikt als lijsttrekker.quote:Op donderdag 30 november 2023 22:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dan moet Pietertje zich onderhand toch wel afvragen of hij wel geschikt is als lijsttrekker.
Ongetwijfeld een heel goed kamerlid, zo niet de beste. Maar maakt je dat geschikt als lijsttrekker?
Gaat eigenlijk ook nergens over nee. Dit is ook totaal niet op een normale manier je gesprekken voeren maar je potentiële medestanders van jezelf vervreemden.quote:Op donderdag 30 november 2023 22:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
De retweet van deze post was veel erger:
[ twitter ]
Ik denk dat Omtzigt het spel der politiek beter begrijpt dan PietjePuk2000. No offensequote:Op donderdag 30 november 2023 22:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Prinicpes maken je, gelukkig, niet ongeschikt als lijsttrekker.
Ik vond deze zin ook wel grappig:quote:Op donderdag 30 november 2023 20:00 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Waar komt dit nou weer vandaan?quote:Op donderdag 30 november 2023 22:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik denk dat Omtzigt het spel der politiek beter begrijpt dan PietjePuk2000. No offense
Dat zal best (Omtzigt is er al een paar keer buiten gegooid en toch terug gekomen, dan snap je iig iets van campagnevoeren), maar ik kan me niet voorstellen dat Omtzigt een retweet van een column waar hij en zijn geloof allebei door het slijk worden gehaald erg kan waarderen. Als je met iemand in gesprek wil en er samen uit wil komen, doe je dat niet.quote:Op donderdag 30 november 2023 22:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik denk dat Omtzigt het spel der politiek beter begrijpt dan PietjePuk2000. No offense
Het spel van mensen zwart maken, profiteren van fouten en problemen en mensen voorliegen over simpele oplossing beheerst hij heel goed. Maar het spel van samenwerken, coalities smeden, iedereen te vriend houden (daar was Rutte een meester in)? Volgens mij beheerst hij dat deel voor geen meter.quote:Op donderdag 30 november 2023 22:30 schreef Hexagon het volgende:
Wilders beheerst het politieke spel erg goed. Maar zichzelf beheersen dan weer niet.
Het is in dat opzicht ook best veelzeggend dat zelfs een meerderheid van de centrumrechtse kiezers (BBB, NSC en VVD hebben toch nog altijd 51 zetels) op dit moment de kant van Wilders kiest. Dat zegt heel veel over de polarisatie in het land, zijn echt Amerikaanse toestanden.quote:Op donderdag 30 november 2023 22:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het spel van mensen zwart maken, profiteren van fouten en problemen en mensen voorliegen over simpele oplossing beheerst hij heel goed. Maar het spel van samenwerken, coalities smeden, iedereen te vriend houden (daar was Rutte een meester in)? Volgens mij beheerst hij dat deel voor geen meter.
Denk dat het nog allemaal spel is.iemand die had verwacht dat een formatie met de pvv zich zou voltrekken volgens de bekende regels is tamelijk naïef en heeft nog weinig geleerd van de afgelopen campagne en uitslag.quote:Op donderdag 30 november 2023 22:30 schreef Hexagon het volgende:
Wilders beheerst het politieke spel erg goed. Maar zichzelf beheersen dan weer niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |