Nee, de fractie kiest de fractievoorzitter, ze mogen zelfs een ander dan de lijsttrekker kiezen als ze willen. De SP kan er bijvoorbeeld nu voor kiezen om Sandra Beckermann aan te wijzen. Maar het is dus zeker niet zo dat de nr 2 automatisch opschuift. Bij de PVV zal als Wilders naar het kabinet gaat de keuze worden gemaakt tussen Agema (idd ook kandidaat minister dan), fractiesecretaris Bosma en huidig Eerste Kamer fractievoorzitter Faber.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:37 schreef kipknots het volgende: [..] De nummer 3 van de PVV werkte hiervoor als exploitant van een poffertjeskraam op de kermis. Volgens mij nul bestuurlijke of politieke ervaring. Als Wilders minister president wordt en Agema een bestuurlijke post krijgt in de zorg, wordt zei dan de fractievoorzitter van de grootste partij? Ik vond prima iets te zeggen voor praktisch geschoolden als volksvertegenwoordiger. Maar zo'n positie als fractievoorzitter (van een grote partij) is toch schier onmogelijk zonder ervaring in de kamer?
Het gedraai van Omtzigt kan mijn inziens onmogelijk leiden tot meer zetels. Een groot deel van de stemmers (57 zetels) stemt op Wilders en Omtzigt omdat ze de huidige politiek beu zijn. Vervolgens gaat de vertegenwoordiger van 20 van die zetels gewoon doodleuk verder met het zelfde politieke spelletje wat we al jaren gewend zijn. Verstoppertje spelen en proberen de schuld op een ander te steken. Ik denk echt dat er maar 1 partij is die garen spint bij nieuwe verkiezingen. Met daarbij als motto; zie je nou wel dat de gevestigde orde het helemaal niet anders wil, stem op mij dan komt het allemaal goed. Het beste voor de VVD en NSC lijkt mij om toch in te stappen. Dat legt gelijk het manco van PVV bloot.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:18 schreef timmmmm het volgende: [..] Da's niet te hopen want er is inmiddels zelfs bijna een meerderheid aan stemmers die het gewoonweg anders wil. Die hebben nu in meerderheid op Greet gestemd, maar het lijkt me helemaal geen verkeerd idee om iemand te hebben die niet extreem is, maar het wel anders wil. Anders zit je over een verkiezing of wat met een kabinet Geert 1 met BBB, FvD en Ja21
quote:Op donderdag 30 november 2023 20:00 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Wel gelachen om die laatste zin
Die moest ik zelfs even opzoeken:quote:
Baudet loopt weer eens een beetje achter...quote:definities op Encyclo Let op: Spelling van 1858 hartelijk, vertrouwd, getrouw, Cordialiteit, hartelijkheid, vertrouwelijkheid, goedhartigheid
VVD moet in elk geval gaan praten en als het dan klapt daar een moment voor zoeken dat ze duidelijk de schuld bij de PVV kunnen leggen, anders is de PVV straks inderdaad nog veel groter.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het gedraai van Omtzigt kan mijn inziens onmogelijk leiden tot meer zetels. Een groot deel van de stemmers (57 zetels) stemt op Wilders en Omtzigt omdat ze de huidige politiek beu zijn. Vervolgens gaat de vertegenwoordiger van 20 van die zetels gewoon doodleuk verder met het zelfde politieke spelletje wat we al jaren gewend zijn. Verstoppertje spelen en proberen de schuld op een ander te steken. Ik denk echt dat er maar 1 partij is die garen spint bij nieuwe verkiezingen. Met daarbij als motto; zie je nou wel dat de gevestigde orde het helemaal niet anders wil, stem op mij dan komt het allemaal goed. Het beste voor de VVD en NSC lijkt mij om toch in te stappen. Dat legt gelijk het manco van PVV bloot.
Misschien kan Gideon van Meijeren minister van Justitie worden!quote:Op donderdag 30 november 2023 20:00 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Wel gelachen om die laatste zin
Tribunalen incoming...quote:Op donderdag 30 november 2023 20:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien kan Gideon van Meijeren minister van Justitie worden!
Eerlijk gezegd zie ik niet zo snel hoe VVD dit in hun voordeel kan spinnen. Ze zullen gewoon mee moeten doen. Dilan is gewoon grandioos de fout in gegaan door de deur naar de PVV op een grote kier te zetten.quote:Op donderdag 30 november 2023 20:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
VVD moet in elk geval gaan praten en als het dan klapt daar een moment voor zoeken dat ze duidelijk de schuld bij de PVV kunnen leggen, anders is de PVV straks inderdaad nog veel groter.
Ze zullen op een of andere manier Wilders uit zijn tent moeten lokken dat men het beeld krijgt dat de PVV helemaal niet zo gematigd is.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zie ik niet zo snel hoe VVD dit in hun voordeel kan spinnen. Ze zullen gewoon mee moeten doen. Dilan is gewoon grandioos de fout in gegaan door de deur naar de PVV op een grote kier te zetten.
Maar zou dat de kiezer doen bewegen naar een andere partij? Ik ben daar nog niet gelijk van overtuigd namelijk.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze zullen op een of andere manier Wilders uit zijn tent moeten lokken dat men het beeld krijgt dat de PVV helemaal niet zo gematigd is.
Of klassiek geschoold.quote:Op donderdag 30 november 2023 20:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die moest ik zelfs even opzoeken:
[..]
Baudet loopt weer eens een beetje achter...
Dat kun je helemaal niet uitlokken.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze zullen op een of andere manier Wilders uit zijn tent moeten lokken dat men het beeld krijgt dat de PVV helemaal niet zo gematigd is.
De hardcore PVV'ers vast niet. Maar wellicht de wat meer opportunistische stemmer wel.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar zou dat de kiezer doen bewegen naar een andere partij? Ik ben daar nog niet gelijk van overtuigd namelijk.
Uitlokken niet echt maar wachten tot Wilders (zoals 2 dagen geleden) weer wat net te extreme dingen doet of roept kan natuurlijk wel.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kun je helemaal niet uitlokken.
Je hebt "momentum" nodig, en dat kun je dan als je geluk hebt uitbuiten.
Nou, dat heeft de SP toch vooral zelf gedaan hoor.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:26 schreef Hexagon het volgende:
Men heeft die partij prima weten te framen als partij waar je uiteindelijk toch niks aan hebt.
Dat doet de media wel.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:27 schreef Hexagon het volgende:
De andere partijen lijken Geert nu vooral een beetje te ontregelen. In de hoop dat hij fouten gaat maken.
Ik heb redelijk wat 19e eeuwse boeken gelezen (en ze beter begrepen dan Baudet, als je hoort hoe beroerd hij ze citeert), maar dit was toen ook al geen normale groet.quote:
Inderdaad. Je kunt van Geert van alles vinden maar hij weet zijn clubje toch verdomd goed te verkopen.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, dat heeft de SP toch vooral zelf gedaan hoor.
ok en nu?quote:Op donderdag 30 november 2023 21:44 schreef Caland het volgende:
Het ligt allemaal aan de asielzoekers
Inderdaad, en dat werkt de eerste week al best aardig.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:27 schreef Hexagon het volgende:
De andere partijen lijken Geert nu vooral een beetje te ontregelen. In de hoop dat hij fouten gaat maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |