quote:Angy & Rafa Ela -Drop
Chaild - Hold On
Edsun - Finally Alive
Joel Marques - Believer
Krick - Drowning In The Rain
Naomi Ayé - Paumée sur terre
One Last Time - Devil In The Detail
Tali - Fighter
Hij is wel echt enthousiast over niveau van de nummers. Hij wordt natuurlijk ook betaald door hun, maar toch, hij heeft er altijd wel kijk op. Ook met opzetten van Tsjechische selectie. Moderne nummers, verschillende genres. Neem aan dat hij dat niet zou zeggen van de nummers van Malta bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 29 november 2023 17:42 schreef Nashipeer het volgende:
Jan Bors
Na 8:45min uitleg over hoe de zaal eruitziet; oa de helft publiek, de helft stage, 12 camera's, steady cams, spidercams, complete LED-vloer, lange catwalk die door de zaal loopt, green room etc. Wordt de grootste liveshow voor Luxemburg in jaren (is niet zo moeilijk)
Klinkt iig beter dan de nationale finale van San Marino
Hij is meestal wel realistisch ja ook over de kansen van bepaalde nummersquote:Op woensdag 29 november 2023 18:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij is wel echt enthousiast over niveau van de nummers. Hij wordt natuurlijk ook betaald door hun, maar toch, hij heeft er altijd wel kijk op. Ook met opzetten van Tsjechische selectie. Moderne nummers, verschillende genres. Neem aan dat hij dat niet zou zeggen van de nummers van Malta bijvoorbeeld.
Ik denk helaas alleen de namen van de artiesten, want het artikel had niks over de liedjes gezegdquote:
Ze gaan vandaag ieder uur een naam bekend geven van deelnemers van hun selectie eind januari...quote:Op maandag 11 december 2023 07:38 schreef molloot200 het volgende:
Wel oké. Maar ik neem aan dat ze niet gelijk al hun kruit verschieten en er echt nog wel betere voorbij zullen komen door de dag heen. Wel een mooie stem deze man!
Op eerste oogopslag lijkt hij op deze manquote:Op maandag 11 december 2023 07:16 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Pas net een aantal dagen afgevallen bij The Voice of Germany vlak voor de finale.
Hartstikke saai.quote:Op maandag 11 december 2023 07:21 schreef Nashipeer het volgende:
Ik heb het net gemist want ik moest wat anders doen, maar in de lijst van RTL Today radio staat onder z'n naam de titel 'Stranger' en dat is een nieuw lied van 3 minuten. Ik denk dat dat zijn lied is? Hier te beluisteren
https://music.apple.com/t(...)e/1720172648?l=en-GB
Edit: en hier
Ja en het nummer is niet Night Call uit post 3 met een andere artiest, een ander nummer van hem is gekozen (hij had er meerdere ingestuurd).quote:Op maandag 11 december 2023 14:59 schreef molloot200 het volgende:
Ah de grootste naam voor het laatst lees ik elders.
Zo heerlijk ditquote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:26 schreef Momo het volgende:
Alle 8 de nummers zijn bekend nu, een recap
Oeh mooi lied, deze was mede-geschreven door Elsie Bay denk ik? Je kunt het wel goed horen.quote:
Elsa Søllesvik is de echte naam van Elsie Bayquote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:32 schreef Nashipeer het volgende:
[..]
Oeh mooi lied, deze was mede-geschreven door Elsie Bay denk ik? Je kunt het wel goed horen.
Edit; ze staat niet in de tekst eronder, ik weet het niet meer zeker
Ah weer wat geleerdquote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Elsa Søllesvik is de echte naam van Elsie Bay
Ah zonde van die Engelse tekst. Best leuk deze, maar helemaal in het Frans was beter geweest denk ik.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 20:34 schreef NailQueen het volgende:
Dit is ook best oke. Grote deels in het Frans
volgens mij is het vooral succesvol als ze de emotie van dat refrein over kan brengen, de treurigheid en het verdriet.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:52 schreef Fred_B het volgende:
Mooi liedje van Krick inderdaad. Het mist wel iets van een magisch einde, waardoor het opbouwt naar niets, maar finale is voor een klein land al lastig genoeg, en dat heb je hiermee wel eenvoudig binnen.
Als dit live goed is en ook daadwerkelijk de NF wint, zou dit nog best eens een juryfavoriet kunnen worden. Beetje zoals Alika vorig jaar.quote:
Dat is een mooi historisch tintje. Hopelijk voor de Luxemburgers wordt het een mooie terugkeer in de ESF-wereld.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:53 schreef Momo het volgende:
Désirée Nosbusch die Eurovision 1984 gepresenteerd heeft zal onder andere de host zijn zaterdag.
Krick staat hier wel op repeat. Als het live net zo pakkend is dan zou dit een hele toffe keuze zijn, ben heel benieuwd!quote:
Als ik me de recap goed herinner, kan ik leven met de drie nummers aan top.quote:
Ja dit. Had 'm net op m'n oortjes in tijdens het wandelen en de orchestratie is toch wel mooi hoor bij dit nummerquote:Op woensdag 10 januari 2024 21:35 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Als dit live goed is en ook daadwerkelijk de NF wint, zou dit nog best eens een juryfavoriet kunnen worden. Beetje zoals Alika vorig jaar.
Gewoon in Hei Elei Kuck Elei’s neem ik aan.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:19 schreef Thrts het volgende:
Is de presentatie in het Engels of in het Luxemburgs?
Hmmm, en Luxemburg is al niet zo groot. Dan is mijn vermoeden dat de act die bij de internationale fans het populairst is, ook de televote gaat winnen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:18 schreef Fred_B het volgende:
Naar het schijnt kunnen wij vanavond ook meestemmen uit het buitenland. 99 cent per stem, te betalen met een creditcard.
Klinkt wel weer als gedoe eventueel om vanuit buitenland te stemmen. Niet zo makkelijk als een sms'jequote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:40 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Hmmm, en Luxemburg is al niet zo groot. Dan is mijn vermoeden dat de act die bij de internationale fans het populairst is, ook de televote gaat winnen.
Ja, ik heb geen idee hoe hard het normaal met stemmen gaat in dit soort programma’s in Luxemburg, maar dat kunnen er best minder dan 10.000 zijn. Dan wil je niet dat een willekeurige artiest zijn hele voetbalclub ofzo heeft gemobiliseerd en dat de stemming onevenredig beïnvloedt.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:40 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Hmmm, en Luxemburg is al niet zo groot. Dan is mijn vermoeden dat de act die bij de internationale fans het populairst is, ook de televote gaat winnen.
Als Krick zometeen wint verslaat ze Slimane van de troon in mijn top zoveel. Ja, dat leest u goed.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 16:37 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja dit. Had 'm net op m'n oortjes in tijdens het wandelen en de orchestratie is toch wel mooi hoor bij dit nummer
Is het niet gewoon Letzembourgish? De presentatie althans.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:45 schreef NailQueen het volgende:
Het journaal is in het Duits (met een luxemburg tintje) dus ik gok dat de finale ook in het Duits is.
Ja nu wel. Het interview net was in het Duitsquote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Is het niet gewoon Letzembourgish? De presentatie althans.
Ja dat wel ja.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:51 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja nu wel. Het interview net was in het Duits
Dat hele land is één grote leugen joh.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:52 schreef NailQueen het volgende:
Of het is gewoon Duits en Frans door elkaar
Ik herinner mij slechts een vakantie in Luxemburg met alleen maar regenquote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:58 schreef Strani het volgende:
Ik heb er toch een paar leuke vakanties gehad als kind. Ik was maar 4 en 5 jaar oud, respectievelijk, maar herinner me er toch nog best veel van.
Toen ik jong was scheen de zon nog Hamlapjesquote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:59 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ik herinner mij slechts een vakantie in Luxemburg met alleen maar regen
Ja verschil is wel om te huilenquote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:02 schreef Hamlapjes het volgende:
Verschilletje wel met de Ieren, nu al!
Mocht die jouw portie hebben?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:06 schreef Fred_B het volgende:
Ik sprak gisteren nog met iemand die Vicky heet. Het komt wel heel dichtbij zo.
Mag Maggie Macneal dan ook erbij zijn ?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:04 schreef NailQueen het volgende:
He, als wij weer een NF hebben nodigt Getty Kaspers zichzelf ook gewoon uit
Dat is een prachtliedjequote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:06 schreef Fred_B het volgende:
L’Amour Est Bleu is eigenlijk beter.
/muzieksnobmodus
De muzikale versie van Paul Mariat is ook erg mooi.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is een prachtliedjeVooral in het Frans ja.
Het wordt tijd de Betuwelijn naar Luxemburg door te trekken dan.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:09 schreef Strani het volgende:
Leuk feitje, Luxemburg heeft zo'n 17.000 inwoners meer dan Rotterdam.
Maar de haven van Luxemburg is dan weer heel slecht bereikbaar.
Dit schreef ik twee maanden geleden. Ik blijf hier nog steeds bijquote:Op dinsdag 28 november 2023 12:15 schreef NailQueen het volgende:
Ik ga heel voorzichtig voorspellen dat dit de verrassing van het NF seizoen gaat worden.
Maar krijgt het publiek hier ook pinda's van de spar?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:10 schreef H_T het volgende:
Luxemburg pakt wel behoorlijk uit voor een voorronde
Hopelijk voor haar gaat ze in de puntentelling op de brommer.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:10 schreef Momo het volgende:
Naomi is pas net 16 jaar geworden 3 dagen terug
Ik kijk toch maar in de originele taal. Of nou ja, zonder commentaar dus. Totale immersie.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:10 schreef usagi414 het volgende:
Leuk dat engelse commentaar, maar ze praten wel over de nummers heen.
Toch maar de ESCplus stream aangezet.
Daar hebben ze nog met geen woord over gerept. Ook nog geen Groninger metworst gezien trouwensquote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar krijgt het publiek hier ook pinda's van de spar?
Ja, zag het. Leuk.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Ook al een soort flagparade, ze hebben goed gekeken naar de echte show
Dus België maakt zelfs buiten België alles vies?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:13 schreef Fred_B het volgende:
In Esch staat een ondertussen gesloten kolencentrale die vroeger weleens werd ingeschakeld als er in België tekorten aan stroom waren. Dat ding stootte bij het opstarten zoveel rook, roet en smurrie uit dat elk raam, wasgoed of auto daarna meteen smerig was.
/nutteloosfeitje
Misschien Litouwen?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:14 schreef Sableheart het volgende:
wat is de kans dat we in een van de drie voorrondes van vanavond een nummer horen dat slechter is dan het beste nummer van Ierland gisteren?
Ik dacht dat jij iets jonger was.quote:
Ja, dat gaat niet alleen met het dumpen van rommel in de Maas.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Dus België maakt zelfs buiten België alles vies?
100%. Die is als 6de aan de beurtquote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:14 schreef Sableheart het volgende:
wat is de kans dat we in een van de drie voorrondes van vanavond een nummer horen dat slechter is dan het beste nummer van Ierland gisteren?
Ik ken haar niet. Maar jij vast welquote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:15 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij iets jonger was.
Jeetje heb je zo een hekel aan Krickquote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:16 schreef NailQueen het volgende:
[..]
100%. Die is als 6de aan de beurt
Ik las beter ipv slechterquote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Jeetje heb je zo een hekel aan Krick
Jazeker. Dit is de mevrouw die de Herreys als winnaar mocht aankondigen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:16 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik ken haar niet. Maar jij vast wel
Je mist Toto Cutugno hier.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:19 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Alles in 80 talen uitleggen, duurt gewoon wel eventjes
Iets meer dan een weekquote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:19 schreef Strani het volgende:
Nou, Zucht.lu zal wel een forum vol lange monologen zijn. Man het lijkt San Remo wel.
Misschien in Duitsland ook nog.quote:
quote:The final of Luxembourg Song Contest is being held on 27 January 2024.[6] Vicky Leandros and Anne-Marie David and (1972 and 1973 Eurovision winners for Luxembourg) opened the show with excerpts from their winning songs "Après toi" and "Tu te reconnaîtras", respectively, followed by all participating artists singing a rendition of "Poupée de cire, poupée de son". Alexander Rybak (2009 winner for Norway) will perform as a guest during the show.
Dat is de afvaller inderdaad. Zijn pak gaf het al weg.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Die in het rood mag waarschijnlijk dan niet mee op het podium in Malmö.
Dat is niet handig als mini-land.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:30 schreef Momo het volgende:
Alle 8 nummers zijn wel jury veilig, maar nog niet televote veilig
Is denk ik ook de leeftijd, net 16 jaarquote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:31 schreef NailQueen het volgende:
Ik heb herten in de koplampen gehad die minder bang waren.
Hier was dus ook al bang voor. Het nummer zelf is gewoon primaquote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Is denk ik ook de leeftijd, net 16 jaar
Ja ik heb het nu al 2.5 liedjes volgehoudenquote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:32 schreef MMF93 het volgende:
Ik tune ook even in. Wat een verschil met gisterenavond, nu al
Woest deel van het land, dat Groningenquote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:31 schreef NailQueen het volgende:
Ik heb herten in de koplampen gehad die minder bang waren.
Sinds Luke Littler is de leeftijd geen excuus meer.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:33 schreef usagi414 het volgende:
Ze is zo zenuwachtig. Maar wel goed gedaan voor een 16-jarige.
Wakker In Grunn had in Ierland ook gewonnen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:33 schreef H_T het volgende:
[..]
Woest deel van het land, dat Groningen
@NailQueen gaat regelmatig naar Zweden om daar op volle snelheid in haar Subaru op herten te jagen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:33 schreef H_T het volgende:
[..]
Woest deel van het land, dat Groningen
Ik juichte voor die goal tegen Argentinië van Dennis Bergkamp.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:34 schreef NailQueen het volgende:
'Wat deed jij op je 16de?' Ik zat op Habbo Hotel.
Ierland had niet eens een aparte stream met Engels commentaarquote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:34 schreef Em31 het volgende:
Mooie beelden
Goed geluid
Engels commentaar
Engelse ondertiteling
LuxemburgGoden
Zat ik ook al aan te denkenquote:
Eigenlijk best ernstig dat we dit weten.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:38 schreef H_T het volgende:
[..]
Zat ik ook al aan te denken
Just like my country I'm young, scrappy and hungry and I'm not gonna waste my shot
Keiino begint nuquote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:38 schreef NailQueen het volgende:
Hoe is het ondertussen in Noorwegen en Litouwen?
Het is wel even schakelenquote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:37 schreef Sableheart het volgende:
Van de 13 nummers die ik tot nu toe op 3 zenders heb gehoord, is er geen enkele die in Ierland niet zou winnen.
zoals gezegd, alles beter dan Ierland.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:38 schreef NailQueen het volgende:
Hoe is het ondertussen in Noorwegen en Litouwen?
Nee hoor, topshowquote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Eigenlijk best ernstig dat we dit weten.
Dat lijkt me goed nieuws!quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:40 schreef Fred_B het volgende:
Barcelona heeft een groot probleem @:strani
Ivo Niehe presenteerde ooit bij ons het NSF, dus het had in Nederland ook zo gekund.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:41 schreef ijs_beer het volgende:
Vind het wel knap hoe die presentatrice tussen 3 talen schakelt.
Ze is nu aan haar afscheidstournee bezig (komt ook in België) en gaat daarna kookboeken schrijven.quote:
Een aanname van het niveau Tommie Beugelsdijk, dat wel.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:43 schreef Strani het volgende:
Wacht sorry dat was een absolute aanname dat zij de zangeres zou zijn
Wat ben je toch weer seksistischquote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:43 schreef Strani het volgende:
Wacht sorry dat was een absolute aanname dat zij de zangeres zou zijn
Ja, ik had helemaal niet bedacht dat een man ook zo goed zou kunnen zingenquote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:45 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Wat ben je toch weer seksistisch
Het begint leuk maar daarna kabbelt het wat voort.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:46 schreef Em31 het volgende:
Dit is nogal saai, maar wordt alsnog wel goed gebracht. Maar nee next
Maar dit dus, te braaf om écht impact te maken.quote:
En toch harder dan Di-Rect van tegenwoordigquote:
Jaquote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:47 schreef ijs_beer het volgende:
Krick was de favoriet vooraf, toch??
Alika ging inderdaad ook maar net door.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:49 schreef Em31 het volgende:
Vrees een beetje voor dit nummer in een semi zonder jury
Ja maar Andreas Stone Johansson is een Zweed.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Yep Elsie Bays team zit hier achter , ook zelf bijna 2 keer voor Noorwegen naar ESF gegaan.
Eens, maar ik schrijf dit nog niet met pen op voor de finale hoor.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:49 schreef Sableheart het volgende:
Dit zou een finale waardige inzending zijn. Zeker met de relatief grote hoeveelheid shownummers dit jaar.
quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar Andreas Stone Johansson is een Zweed.
Ja, ik geloof dat dit weleens de juryfavoriet kan worden.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:51 schreef usagi414 het volgende:
Ik geloof dat @:NailQueen de vergelijking maakte met Alika (Estland) van vorig jaar.
Dit nummer is inderdaad net zo goed. Go Krick
Nee, wacht. Geen piano. Dat lijkt teveel op Alikaquote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:51 schreef NailQueen het volgende:
De staging is nog een beetje leeg. Een piano of een beetje regen kan een verschil maken. Maar Krick kan het brengen
Ja dat hij een smaakloos persoon is komt niet als een verrassingquote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:53 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Strani vindt het wel leuk geloof ik.
Ja. Saaie melodie, slecht gezongen, weinig uitstraling, povere staging. Ik genietquote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:53 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Strani vindt het wel leuk geloof ik.
Hier wordt stevig uitgedeeld.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:53 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja dat hij een smaakloos persoon is komt niet als een verrassing
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |