Neppaard.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:18 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
je moet het gegeven paard niet in de bek kijken
1. 2015 is natuurlijk ook al 75 jaar geledenquote:Op vrijdag 24 november 2023 22:12 schreef capricia het volgende:
De beste man lijkt me ook geen helder licht.![]()
[ twitter ]
Ja. Dat nepparlement en -kamer van toen is door het stijgen van de zetels opeens niet meer zo nep.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
1. 2015 is natuurlijk ook 75 jaar geleden
2. Van Strien zat hier al redelijk vlug op 70% irritatie. De verslaggever had nog een tandje mogen bijschakelen.
Die gasten spuien elke dag zoveel onzin, dat het me niks verbaast dat ze een paar jaar geleden alweer vergeten zijn wat ze precies gezegd hebben.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:12 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
En de vrouw van Omtzigt is ook een probleem, neem ik aan?quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:18 schreef capricia het volgende:
En nu is Geert boos dat ze niet direct met hem wil knikkeren.
[ twitter ]
Als Van Strien een van de meest ervaren politici is die ze kunnen inzetten, dan ben ik wel benieuwd wat voor vulling er straks in die zetels komt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat nepparlement en -kamer van toen is door het stijgen van de zetels opeens niet meer zo nep.
de VVD gaat duidelijk in winterslaapquote:Op vrijdag 24 november 2023 22:29 schreef TheVulture het volgende:
Yesilgoz was in haar woorden wel vrij stellig, daar kun je niet heel makkelijk zonder gezichtsverlies op terugkomen.
Dat kan over een paar weken of maanden best, als de politieke realiteit weer is gedraaid en de onderhandelingspositie van de VVD is verbeterd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:29 schreef TheVulture het volgende:
Yesilgoz was in haar woorden wel vrij stellig, daar kun je niet heel makkelijk zonder gezichtsverlies op terugkomen.
Mja, als de nummer 3 op de lijst de uitbater van een poffertjeskraam op de kermis is...quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als Van Strien een van de meest ervaren politici is die ze kunnen inzetten, dan ben ik wel benieuwd wat voor vulling er straks in die zetels komt.
Zou ik niet zeggen waar ie bijzit. Dan gaat ie slaan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die gasten spuien elke dag zoveel onzin, dat het me niks verbaast dat ze een paar jaar geleden alweer vergeten zijn wat ze precies gezegd hebben.
Gaat best, Segers was net zo stellig.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:29 schreef TheVulture het volgende:
en Kaag “hier scheiden onze wegen” ook.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gaat best, Segers was net zo stellig.
Dan weet je wel wat er speelt onder het volk.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, als de nummer 3 op de lijst de uitbater van een poffertjeskraam op de kermis is...
Zou me ook niets verbazen als nota bene zijn eigen vrouw de dubbele nationaliteit heeft.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En de vrouw van Omtzigt is ook een probleem, neem ik aan?
Dat was juist niet stellig, ik ben nog steeds van mening dat dat (net als de woorden van Omtzigt van woensdagavond) volkomen verkeerd werd geïnterpreteerd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
en Kaag “hier scheiden onze wegen” ook.
Maar die gedoogsteun zijn ze niet vergeten.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
en Kaag “hier scheiden onze wegen” ook.
Verder malen ze bij de VVD niet zo om geloofwaardigheid met hun talloze leugens en “actieve herinneringen” (of beter gezegd; het gebrek daaraan).
Het is wel moeilijk om "hier scheiden onze wegen" te interpreteren als "we gaan het samen weer doen"quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat was juist niet stellig, ik ben nog steeds van mening dat dat (net als de woorden van Omtzigt van woensdagavond) volkomen verkeerd werd geïnterpreteerd.
Hongaars, die nationaliteit kun je inleveren en dus kan je wettelijk niet beide nationaliteiten hebben. Ze kan natuurlijk wel alleen Hongaars en niet Nederlands zijn.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zou me ook niets verbazen als nota bene zijn eigen vrouw de dubbele nationaliteit heeft.
Vond het soortement van opvallend, ik sprak een Turkse expat collega over de verkiezingen die echt een hekel heeft aan Islam (niet Islamieten) en Erdogan en wel fan van Ataturk en die zei van "nee, Yesilgoz is Koerdisch, niet Turks" en hij grapte met deze tweet of hij geen PM van Turkije kon worden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:18 schreef capricia het volgende:
En nu is Geert boos dat ze niet direct met hem wil knikkeren.
[ twitter ]
Klopt. Maar hier scheiden onze wegen betekende dan ook niet meer als "hier volg ik je niet meer in je uitleg, hier ben ik het niet meer met je eens".quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is wel moeilijk om "hier scheiden onze wegen" te interpreteren als "we gaan het samen weer doen"
de bron van dit verhaal: 1limburgquote:Op vrijdag 24 november 2023 22:12 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Dat is niet helemaal correct. Als je als vrouw Nederlander word via de optie regeling mag je beide paspoorten behouden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hongaars, die nationaliteit kun je inleveren en dus kan je wettelijk niet beide nationaliteiten hebben. Ze kan natuurlijk wel alleen Hongaars en niet Nederlands zijn.
Ah, inderdaad, dat kan na 3 jaar huwelijk.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal correct. Als je als vrouw Nederlander word via de optie regeling mag je beide paspoorten behouden.
van de 4 grootste gemeenten waren er in 2 de PVV de grootste partij, volgens Henk Bresquote:Op vrijdag 24 november 2023 22:39 schreef michaelmoore het volgende:
De verkiezingsoverwinning van de PVV is gezien de reactie van het Gooi en Amsterdam dus eigenlijk ook een overwinning van de krimpregios op de Randstad
Dat was een enorme fout van Kaag naar mijn opinie, ik snapte best wel dat de enige optie een coalitie met de VVD was maar optisch was het dramatisch slecht.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is wel moeilijk om "hier scheiden onze wegen" te interpreteren als "we gaan het samen weer doen"
Volgens mij is het opgeven van je oorspronkelijke nationaliteit bij naturalisatie een vrij recente eis, terwijl zijn vrouw al decennia in Nederland woont.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hongaars, die nationaliteit kun je inleveren en dus kan je wettelijk niet beide nationaliteiten hebben. Ze kan natuurlijk wel alleen Hongaars en niet Nederlands zijn.
En 15 jaar in Nederland ingeschreven te staan. Zo is mijn vrouw Nederlander geworden dit jaar en die heeft de Britse nationaliteit naast de Nederlandse.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah, inderdaad, dat kan na 3 jaar huwelijk.
Vreemde interpretatie. Die avond deed Kaag het wel degelijk overkomen of het een dubbeltje op zijn kant was of ook zij de motie van wantrouwen zou steunen toch?quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt. Maar hier scheiden onze wegen betekende dan ook niet meer als "hier volg ik je niet meer in je uitleg, hier ben ik het niet meer met je eens".
Gezien de huidige schommelingen in het electoraat lijkt het me heel hard nodig. BBB was nog geen 3 kwart jaar terug de grootste. Misschien nog een derde Kamer erbij!quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
de bron van dit verhaal: 1limburg
https://www.1limburg.nl/n(...)er-een-nep-parlement
Hij zat dus nep te doen en kreeg echt betaald in de 1e Kamer ?
Overigens vind ik de 1e Kamer niet echt nodig voor een goed landsbestuur.
Het is een traditie
Laten we gewoon de 1e Kamer inruilen voor een Constitutioneel Hof. Goedkoper en effectiever.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Gezien de huidige schommelingen in het electoraat lijkt het me heel hard nodig. BBB was nog geen 3 kwart jaar terug de grootste. Misschien nog een derde Kamer erbij!
Als de krimpregios zelfstandig zouden zijn , dan kan de randstad de asielzoekers opvangen met cruiseschepenquote:Op vrijdag 24 november 2023 22:44 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
van de 4 grootste gemeenten waren er in 2 de PVV de grootste partij, volgens Henk Bres
Hier ben ik het mee eens, als ze toen had gebroken was dat nieuw leiderschap niet als een boemerang teruggekomenquote:Op vrijdag 24 november 2023 22:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was een enorme fout van Kaag naar mijn opinie, ik snapte best wel dat de enige optie een coalitie met de VVD was maar optisch was het dramatisch slecht.
Het is nog steeds, voor mij, de grootste fout die D66 gemaakt heeft, men had absoluut moeten weigeren met Rutte door te gaan.
Inderdaad en dan was er ook mischien echt iets veranderd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens, als ze toen had gebroken was dat nieuw leiderschap niet als een boemerang teruggekomen
Wat ik zeg is wat Kaag er zelf later over heeft gezegd, maar ook hoe het op het moment zelf op mij overkwam. Ik heb het nooit als 'we kunnen niet samen regeren' geïnterpreteerd, zoals ik ook Omtzigt zijn toespraak woensdag niet interpreteerde als 'ik ga met Wilders in zee'.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vreemde interpretatie. Die avond deed Kaag het wel degelijk overkomen of het een dubbeltje op zijn kant was of ook zij de motie van wantrouwen zou steunen toch?
Dat is wel iets meer dan de draai die jij eraan geeft.
dat kan alleen als de verbindingen goed zijnquote:Op vrijdag 24 november 2023 22:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als de krimpregios zelfstandig zouden zijn , dan kan de randstad de asielzoekers opvangen met cruiseschepen
Het probleem met Wilders is dat hij mogelijk niet graag als premier naar Turkije zal willen afreizen en dit ook afgraden zal worden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Vond het soortement van opvallend, ik sprak een Turkse expat collega over de verkiezingen die echt een hekel heeft aan Islam (niet Islamieten) en Erdogan en wel fan van Ataturk en die zei van "nee, Yesilgoz is Koerdisch, niet Turks" en hij grapte met deze tweet of hij geen PM van Turkije kon worden.
[ twitter ]
Goedkoper vind ik een non-argument. We hebben het over enkele miljoenen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Laten we gewoon de 1e Kamer inruilen voor een Constitutioneel Hof. Goedkoper en effectiever.
Had ze niet de Engelse vertaling in haar hoofd toen ze dat zei? En die heeft een andere betekenis. Zoiets meen ik mij te herinneren. Zoiets kan ik goed begrijpen. Net als dat Omtzigt inderdaad niet gezegd heeft wat de media dacht te horen. De man volgt strikt de processen en heeft echt niet bedoeld om op de verkiezingsavond al te roepen "Wilders-1, here we come!". Dat is verwijtbaar aan de hijgerige media, maar die houden er niet van om verantwoordelijkheid te nemen voor verkeerde interpretaties dus we gaan hier nog tot in lengte van dagen over horen. Grappig hoe dat werkt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat was juist niet stellig, ik ben nog steeds van mening dat dat (net als de woorden van Omtzigt van woensdagavond) volkomen verkeerd werd geïnterpreteerd.
Het probleem met dat soort uitspraken is nooit hoe ze bedoeld waren maar hoe anderen ze uitleggen. Het optics probleem, zeg maar.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat ik zeg is wat Kaag er zelf later over heeft gezegd, maar ook hoe het op het moment zelf op mij overkwam. Ik heb het nooit als 'we kunnen niet samen regeren' geïnterpreteerd, zoals ik ook Omtzigt zijn toespraak woensdag niet interpreteerde als 'ik ga met Wilders in zee'.
Asielzoekers mogen toch niet werken, die sluiten we op in de krimpregios, dus die hoeven nergens heenquote:Op vrijdag 24 november 2023 22:50 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
dat kan alleen als de verbindingen goed zijn
Bel van den Burg even, die is daar pas 2 jaar aan bezig maar het wil niet echt vlotten.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Asielzoekers mogen toch niet werken, die sluiten we op in de krimpregios, dus die hoeven nergens heen
Maar dat probleem ligt toch echt bij de uitleggers, misschien moeten de journalisten eens wat meer verslaan wat er wordt gezegd en minder aannemen wat er wordt bedoeld.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het probleem met dat soort uitspraken is nooit hoe ze bedoeld waren maar hoe anderen ze uitleggen. Het optics probleem, zeg maar.
Het is dat de stront weilanden in de krimpregios kennelijk natuur zijn, anders zouden we ze op kunnen sluiten in de varkensschuren en varkensvoer geven, want werken mogen ze nietquote:Op vrijdag 24 november 2023 22:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bel van den Burg even, die is daar pas 2 jaar aan bezig maar het wil niet echt vlotten.
het wordt wel heel duur voor het Rijk om al die krimpregio's af te reizenquote:Op vrijdag 24 november 2023 22:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Asielzoekers mogen toch niet werken, die sluiten we op in de krimpregios, dus die hoeven nergens heen
ik geloof niet de de Randstedelijke daar heen gaat, er gaat geen hoogwaardig openbaar vervoer heen en dat is kennelijk noodzakelijk als je woningen wilt bouwen voor je kinderenquote:Op vrijdag 24 november 2023 22:59 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
het wordt wel heel duur voor het Rijk om al die krimpregio's af te reizen
Je kunt Wilders veel kwalijk nemen, maar niet de deplorabele staat waarin een groot deel van de islamitische wereld iverkeert....quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het probleem met Wilders is dat hij mogelijk niet graag als premier naar Turkije zal willen afreizen en dit ook afgraden zal worden.
Maar aan de andere kant zal hij dit wel graag willen, want dat provoceert lekker. Net als met die cartoontekendag van 'm.
Er zijn nog liberalen bij de VVD die niet zo houden van spruitjesconservatisme.quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik sluit niet uit dat Dilan binnen een paar dagen/weken weg is met dit standpunt. De achterban zal dit niet pikken als ze voet bij stuk houdt.
Wat dan meteen de vraag doet rijzen wie het over moet nemen want dat wordt dan wel een dingetje.quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik sluit niet uit dat Dilan binnen een paar dagen/weken weg is met dit standpunt. De achterban zal dit niet pikken als ze voet bij stuk houdt.
ze wachten totdat PVV'ers terugkerenoverstappen naar de VVDquote:Op vrijdag 24 november 2023 23:33 schreef TheVulture het volgende:
Dat standpunt houdt geen stand joh. Het is pas dag 1. De formatie duurt nog lang en de VVD heeft geen haast.quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het wel opvallend dat ze het vanavond nog een keer roept. Als je uiteindelijk toch wil meedoen was het wellicht al slimmer geweest om het alleen vanmorgen te droppen. Hoe vaker je het herhaalt, des te groter je gezichtsverlies wordt bij een ommezwaai.quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat standpunt houdt geen stand joh. Het is pas dag 1. De formatie duurt nog lang en de VVD heeft geen haast.
Ik denk dat deze dag over een paar weken/maanden lang vergeten is en er een nieuwe politieke realiteit ligt waarin de keuze voor een anschluss (quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind het wel opvallend dat ze het vanavond nog een keer roept. Als je uiteindelijk toch wil meedoen was het wellicht al slimmer geweest om het alleen vanmorgen te droppen. Hoe vaker je het herhaalt, des te groter je gezichtsverlies wordt bij een ommezwaai.
Het is natuurlijk wel hilarisch "Stem deze partijen weg, stuur ze naar huis!" gevolgd door "Neeeeeeeeeeeeee, ze moeten meeregeren!!!111!!!"quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat deze dag over een paar weken/maanden lang vergeten is en er een nieuwe politieke realiteit ligt waarin de keuze voor een anschluss () wel logisch is.
Onderdeel van het spel. Je neemt het allemaal veel te letterlijk joh.quote:Op zaterdag 25 november 2023 00:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel hilarisch "Stem deze partijen weg, stuur ze naar huis!" gevolgd door "Neeeeeeeeeeeeee, ze moeten meeregeren!!!111!!!"
Yesilgoz zegt het letterlijk vanavond, "De kiezer zegt dat het anders moet", nou, leef je uit
Dat kan best, ik heb geen idee welk spel de VVD speelt, er zijn meerdere opties, denk ik.quote:Op zaterdag 25 november 2023 00:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Onderdeel van het spel. Je neemt het allemaal veel te letterlijk joh.
1 lijkt me het meest plausibel ja. Maar goed, VVD kan natuurlijk ook eigenlijk geen kant op.quote:Op zaterdag 25 november 2023 00:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan best, ik heb geen idee welk spel de VVD speelt, er zijn meerdere opties, denk ik.
1. Het is strategisch om er meer uit te slepen wetende dat Wilders klem zit qua bewindslieden (lijst uitputting).
2. Het is strategisch en ze blijven bij gedogen om te tonen dat Wilders niet kan regeren, volgende verkiezingen grote winst pakken.
3. ???????
En dan is er nog de NSC die ook noodzakelijk is.
Nee, maar dat geld ook voor Wilders.quote:Op zaterdag 25 november 2023 00:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
1 lijkt me het meest plausibel ja. Maar goed, VVD kan natuurlijk ook eigenlijk geen kant op.
Of met de VVD wat dat betreftquote:Op zaterdag 25 november 2023 00:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb geen voorkeur, alle opties met de PVV vind ik een drama.
Onderdeel van het spel “Formeren”.quote:Op zaterdag 25 november 2023 00:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan best, ik heb geen idee welk spel de VVD speelt, er zijn meerdere opties, denk ik.
1. Het is strategisch om er meer uit te slepen wetende dat Wilders klem zit qua bewindslieden (lijst uitputting).
2. Het is strategisch en ze blijven bij gedogen om te tonen dat Wilders niet kan regeren, volgende verkiezingen grote winst pakken.
3. ???????
Dat is geen vergelijkbare situatie, natuurlijk, bij de vorige verkiezingen kon er geen kabinet gevormd worden zonder VVD en D66. Nu is dat anders en nu is er vanaf het begin de optie minderheidskabinet geweest. Verder ging het probleem toen specifiek over Rutte, dat probleem ligt er nu niet.quote:Op zaterdag 25 november 2023 00:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Onderdeel van het spel “Formeren”.
Feit dat je met 3 opties wil komen zegt genoeg. Het feit dat ze zegt dat ze best wil gedogen zet de deur al op een kier.
Kaag zei al eens “hier scheiden onze wegen”. De volgende poging stapte ze met haar clubje ook gewoon op de trein.
Ik zie alleen dat de deur naar een zakenkabinet wijd open staat voor alle partijen. Alleen BBB had misschien op iets anders gehoopt.quote:Op zaterdag 25 november 2023 00:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
3. ???????
BIj NSC mischien wel en bij de PVV omdat ze met een probleem zitten, VVD zal daar anders in staan maar dan is de vraag natuurlijk wie daar dan instapt namens de PVV.quote:Op zaterdag 25 november 2023 00:23 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik zie alleen dat de deur naar een zakenkabinet wijd open staat voor alle partijen. Alleen BBB had misschien op iets anders gehoopt.
Doorberekenen vind ik niet perse nodig, dat is een momentopname,quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je zou eigenlijk partijen moeten verplichten om hun programma door te laten berekenen.
Anders ga ik ook gewoon een partij beginnen waar ik gratis bier, hoeren, en cocaïne beloof aan elke NL'er.
Peilingen zijn ook ongewenst. Vooral omdat ze er (zoals deze keer weer) flink er naast kunnen zitten.
Met het systeem is verder niet veel mis. Andere partijen zullen een manier moeten vinden om de kiezers die nu op PVV hebben gestemd tot zich toe te trekken.
Als er iets was wat kut was de afgelopen jaren dan was het de VVD en Rutte volgens Wilders. De VVD zegt nu simpelweg als het zo makkelijk is, doe het dan zelf..quote:Op zaterdag 25 november 2023 00:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
3. ???????
ministerie dierenwelzijn en stikstof is vast wel iemand voor te vindenquote:Op zaterdag 25 november 2023 00:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
BIj NSC mischien wel en bij de PVV omdat ze met een probleem zitten, VVD zal daar anders in staan maar dan is de vraag natuurlijk wie daar dan instapt namens de PVV.
Ik denk dat het geen enkel probleem is voor de VVD en NSC om bewindslieden te vinden, de PVV? Dat lijkt mij toch een heel stuk lastiger.
In een zakenkabinet maakt het niet uit wie daar zit voor welke partij, dat is het mooie ervan. Ze kunnen gerust een paar partijlozen invliegen die ook partijloos blijven.quote:Op zaterdag 25 november 2023 00:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
BIj NSC mischien wel en bij de PVV omdat ze met een probleem zitten, VVD zal daar anders in staan maar dan is de vraag natuurlijk wie daar dan instapt namens de PVV.
Ik denk dat het geen enkel probleem is voor de VVD en NSC om bewindslieden te vinden, de PVV? Dat lijkt mij toch een heel stuk lastiger.
Dat betekent geen CU, SGP, PvdD, FvD, Denk, Volt of Ja21. Ondanks dat daar een paar partijen tussen zitten die ik liever kwijt dan rijk ben, vind ik het ook een enorme verschraling van de volksvertegenwoordiging als we daar afscheid van zouden moeten nemen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 00:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik ben wel voor een kiesdrempel van ±5zetels.
Dat klopt, de PVV heeft niets gedaan aan ontwikkeling of verandering en dat is ook volkomen logisch als je Wilders hebt als enige partijlid en leider, dat is niet voor niets. Hij wil alles in eigen hand en onder controle houden. Lees het relaas over Rutte 1 maar eens na, Verhagen had er een dagtaak aan om Wilders uit het vaarwater van de ministers te houden.quote:Op zaterdag 25 november 2023 00:34 schreef Jojoke het volgende:
[..]
In een zakenkabinet maakt het niet uit wie daar zit voor welke partij, dat is het mooie ervan. Ze kunnen gerust een paar partijlozen invliegen die ook partijloos blijven.
Het vergelijken van de lijsten voor de beide Kamers deed mij ook beseffen dat Wilders in 20 jaar nauwelijks een netwerk heeft opgebouwd. Dat je na 20 jaar nog steeds kamerleden hebt die dubbele en zelfs driedubbele banen hebben, zegt genoeg. Wilders mag wel zeggen dat hij een parlementair meerderheidskabinet wil, maar als Omtzigt op maandag een zakenkabinet voorstelt dan zal hij snel toehappen want hij heeft de mensen helemaal niet. En het sluit ook aan op de wensen van de VVD, die weten ook dat een samenwerking met PvdA-GL nu killing zou zijn.
Ja exact ja. Die partijen moeten dat dan maar op een andere manier proberen. Hoeven ze in ieder geval niet voor alles 10uur te debatteren omdat iedereen zoveel spreektijd krijgtquote:Op zaterdag 25 november 2023 00:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat betekent geen CU, SGP, PvdD, FvD, Denk, Volt of Ja21. Ondanks dat daar een paar partijen tussen zitten die ik liever kwijt dan rijk ben, vind ik het ook een enorme verschraling van de volksvertegenwoordiging als we daar afscheid van zouden moeten nemen.
Wilders is dan ook volkomen ongeschikt als premier. Ik gok dus dat er eerst een soort programma op hoofdlijnen wordt opgesteld met wat de vier partijen gezamenlijk willen bereiken. Daarna worden er vakministers bij gezocht die zich kunnen vinden in het programma.quote:Op zaterdag 25 november 2023 00:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt, de PVV heeft niets gedaan aan ontwikkeling of verandering en dat is ook volkomen logisch als je Wilders hebt als enige partijlid en leider, dat is niet voor niets. Hij wil alles in eigen hand en onder controle houden. Lees het relaas over Rutte 1 maar eens na, Verhagen had er een dagtaak aan om Wilders uit het vaarwater van de ministers te houden.
Maar je kan ook een zakenkabinet niet de wei insturen zonder een regeerakkoord, het is en blijft een politieke functie waarbij de Kamer bepaalt wat toelaatbaar en gewenst is.
Kijk, een echt technocratisch zakenkabinet zou ik van ganser harte toejuichen maar dat is een utopie want alle beslissingen die een minister neemt zijn uiteindelijk politiek en hebben politieke repercussies.
Wie wordt dan de premier? Iemand die onpartijdig is?quote:Op zaterdag 25 november 2023 01:04 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Wilders is dan ook volkomen ongeschikt als premier. Ik gok dus dat er eerst een soort programma op hoofdlijnen wordt opgesteld met wat de vier partijen gezamenlijk willen bereiken. Daarna worden er vakministers bij gezocht die zich kunnen vinden in het programma.
Klinkt leuk maar ik denk dat je er volkomen naast zit.quote:Op zaterdag 25 november 2023 01:04 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Wilders is dan ook volkomen ongeschikt als premier. Ik gok dus dat er eerst een soort programma op hoofdlijnen wordt opgesteld met wat de vier partijen gezamenlijk willen bereiken. Daarna worden er vakministers bij gezocht die zich kunnen vinden in het programma.
Ik dacht dat jij ook zoiets voorstond?quote:Op zaterdag 25 november 2023 01:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klinkt leuk maar ik denk dat je er volkomen naast zit.
Wat je wil dat er gebeurt en wat je denkt dat er gaat gebeuren zijn niet dezelfde dingen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 01:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij ook zoiets voorstond?
Mensen zullen Remkes zeggen, maar die gaat liever met pensioen denk ik. Qua partijlozen zijn er vast mensen te vinden, toen bij BBB de premiersvraag rond ging, kwam bijvoorbeeld de naam Louise Fresco naar boven maar die is ook niet de jongste. Als iemand een Pieter Elbers weet over te halen, dan staat ook menig Nederlander te applaudisseren.quote:Op zaterdag 25 november 2023 01:08 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wie wordt dan de premier? Iemand die onpartijdig is?
nou en? Brussel kan wel wachtenquote:Op zaterdag 25 november 2023 01:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja exact ja. Die partijen moeten dat dan maar op een andere manier proberen. Hoeven ze in ieder geval niet voor alles 10uur te debatteren omdat iedereen zoveel spreektijd krijgt
Op remkes na ken ik ze allebei niet om eerlijk te zijn, maar klinkt iig wel goed.quote:Op zaterdag 25 november 2023 01:16 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Mensen zullen Remkes zeggen, maar die gaat liever met pensioen denk ik. Qua partijlozen zijn er vast mensen te vinden, toen bij BBB de premiersvraag rond ging, kwam bijvoorbeeld de naam Louise Fresco naar boven maar die is ook niet de jongste. Als iemand een Pieter Elbers weet over te halen, dan staat ook menig Nederlander te applaudisseren.
We gaan het zienquote:Op zaterdag 25 november 2023 01:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klinkt leuk maar ik denk dat je er volkomen naast zit.
Nee, ministers zijn politiek verantwoordelijk tenslotte en hoewel ik een technocraat ben, ik zou dus toejuichen dat er geen politiek bedreven wordt maar dat beslissingen genomen worden op basis van data en advies van experts, geloof ik niet dat dit kan werken in het huidige bestel.quote:Op zaterdag 25 november 2023 01:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij ook zoiets voorstond?
Fresco was tot 2022 voorzitter van de Wageningen Universiteit en Elbers was tot 2022 president-directeur van KLM.quote:Op zaterdag 25 november 2023 01:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Op remkes na ken ik ze allebei niet om eerlijk te zijn, maar klinkt iig wel goed.
Fresco is 71, he? Elbers werkt voor IndiGo en word in 2024 voorzitter van de IATA. Die zou tonnen (of meer) moeten inleveren om minister te worden.quote:Op zaterdag 25 november 2023 01:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Fresco was tot 2022 voorzitter van de Wageningen Universiteit en Elbers was tot 2022 president-directeur van KLM.
Een goed minister draagt iets voor waarvan hij/zij weet dat er een meerderheid voor is of mogelijk kan krijgen. Het gaat uiteindelijk altijd om een meerderheid in de beide Kamers. De hele gedachte achter NSC is dat het parlement weer wat te zeggen krijgt. In de afgelopen kabinetten werd alles vastgelegd in coalitieakkoorden. Dus op 1 moment werden alle besluiten genomen en daarna moesten alle coalitie-kamerfracties erachter hobbelen, tenzij er nieuwe ontwikkelingen waren. Ze zullen nog steeds iets moeten afspreken, want als je een kabinet in het zadel helpt dan moet het voor de ondersteunende partijen interessant blijven om het kabinet te blijven steunen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 01:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, ministers zijn politiek verantwoordelijk tenslotte en hoewel ik een technocraat ben, ik zou dus toejuichen dat er geen politiek bedreven wordt maar dat beslissingen genomen worden op basis van data en advies van experts, geloof ik niet dat dit kan werken in het huidige bestel.
Uiteindelijk is iedere keuze politiek op het nivo van een minister. Een weg aanleggen is een politieke beslissing, welke weg eerst als het meerdere zijn is dat ook.
Dat Fresco niet de jongste was had ik opgemerkt. Dit waren gewoon wat voorbeelden van personen die als partijlozen in beeld zouden komen. Als ik Elbers was, zou ik inderdaad de baan van IATA verkiezen boven een premierschap.quote:Op zaterdag 25 november 2023 01:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Fresco is 71, he? Elbers werkt voor IndiGo en word in 2024 voorzitter van de IATA. Die zou tonnen (of meer) moeten inleveren om minister te worden.
Wie heeft het over Brussel?quote:Op zaterdag 25 november 2023 01:16 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
nou en? Brussel kan wel wachten
vanwaar jouw haast danquote:Op zaterdag 25 november 2023 01:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wie heeft het over Brussel?
remkes de schrijver van het stikstof plan en 100km per uur. jij denkt dat BBB met hem in een kabinet gaat zitten?quote:Op zaterdag 25 november 2023 01:16 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Mensen zullen Remkes zeggen, maar die gaat liever met pensioen denk ik. Qua partijlozen zijn er vast mensen te vinden, toen bij BBB de premiersvraag rond ging, kwam bijvoorbeeld de naam Louise Fresco naar boven maar die is ook niet de jongste. Als iemand een Pieter Elbers weet over te halen, dan staat ook menig Nederlander te applaudisseren.
Het mooiste van Brexit is nog wel dat ook dat deels een stem tegen migratie was, maar ruim acht jaar na het referendum is dit het resultaat:quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gevaar is trouwens dat de EU straks overal de schuld van krijgt. De mensen die eerst massaal op BBB hebben gestemd en nu op de PVV, zijn vast ook wel te porren voor een nexit als ze worden wijsgemaakt dat de EU alles voor ze verpest. Als het die kant op gaat, zijn de rapen helemaal gaar.
In het VK dachten ze ook ooit dat brexit maar een grap was.
Wilders wordt 100 % MP , dat er mensen zijn die hem niet geschikt daarvoor vinden zal hem aan zijn reet roesten//quote:Op zaterdag 25 november 2023 01:04 schreef Jojoke het volgende:
[..]
VVD wil niet meedoen he. Maar goed ik denk dat het een spelletje is. VVD achterban is totaal niet tevreden over deze move.quote:Op zaterdag 25 november 2023 06:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Wilders wordt 100 % MP , dat er mensen zijn die hem niet geschikt daarvoor vinden zal hem aan zijn reet roesten//
Doordat de EU de migratie niet kan handlen waait er een extreem rechtse wind door europa en die zijn allemaal premier geworden
Min AZ gaat naar PVV
Agema wil zorg gaan doen
Dilan mag Min BUZA gaan doen als beloning
De rest moeten ze vakministers voor zoeken
100 procent zeker zou ik niet zeggen, er is nog steeds een optie voor een midden-kabinet. Onwaarschijnlijk op dit moment maar zeker nog een optie als Geert weer eens uit de band springt.quote:Op zaterdag 25 november 2023 06:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Wilders wordt 100 % MP , dat er mensen zijn die hem niet geschikt daarvoor vinden zal hem aan zijn reet roesten//
Doordat de EU de migratie niet kan handlen waait er een extreem rechtse wind door europa en die zijn allemaal premier geworden
Min AZ gaat naar PVV
Agema wil zorg gaan doen
Dilan mag Min BUZA gaan doen als beloning
De rest moeten ze vakministers voor zoeken
Spanje, Polen, Bulgarije en Estland zijn het hier niet mee eens.quote:Op zaterdag 25 november 2023 06:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waait er een extreem rechtse wind door europa en die zijn allemaal premier geworden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |