abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211415863
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:39 schreef michaelmoore het volgende:
De verkiezingsoverwinning van de PVV is gezien de reactie van het Gooi en Amsterdam dus eigenlijk ook een overwinning van de krimpregios op de Randstad
van de 4 grootste gemeenten waren er in 2 de PVV de grootste partij, volgens Henk Bres
pi_211415864
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:39 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het is wel moeilijk om "hier scheiden onze wegen" te interpreteren als "we gaan het samen weer doen" :+
Dat was een enorme fout van Kaag naar mijn opinie, ik snapte best wel dat de enige optie een coalitie met de VVD was maar optisch was het dramatisch slecht.

Het is nog steeds, voor mij, de grootste fout die D66 gemaakt heeft, men had absoluut moeten weigeren met Rutte door te gaan.
pi_211415869
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hongaars, die nationaliteit kun je inleveren en dus kan je wettelijk niet beide nationaliteiten hebben. Ze kan natuurlijk wel alleen Hongaars en niet Nederlands zijn.
Volgens mij is het opgeven van je oorspronkelijke nationaliteit bij naturalisatie een vrij recente eis, terwijl zijn vrouw al decennia in Nederland woont.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_211415879
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ah, inderdaad, dat kan na 3 jaar huwelijk.
En 15 jaar in Nederland ingeschreven te staan. Zo is mijn vrouw Nederlander geworden dit jaar en die heeft de Britse nationaliteit naast de Nederlandse.
pi_211415880
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt. Maar hier scheiden onze wegen betekende dan ook niet meer als "hier volg ik je niet meer in je uitleg, hier ben ik het niet meer met je eens".
Vreemde interpretatie. Die avond deed Kaag het wel degelijk overkomen of het een dubbeltje op zijn kant was of ook zij de motie van wantrouwen zou steunen toch?

Dat is wel iets meer dan de draai die jij eraan geeft.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_211415881
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
de bron van dit verhaal: 1limburg
https://www.1limburg.nl/n(...)er-een-nep-parlement

Hij zat dus nep te doen en kreeg echt betaald in de 1e Kamer ?
Overigens vind ik de 1e Kamer niet echt nodig voor een goed landsbestuur.
Het is een traditie
Gezien de huidige schommelingen in het electoraat lijkt het me heel hard nodig. BBB was nog geen 3 kwart jaar terug de grootste. Misschien nog een derde Kamer erbij!
pi_211415886
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Gezien de huidige schommelingen in het electoraat lijkt het me heel hard nodig. BBB was nog geen 3 kwart jaar terug de grootste. Misschien nog een derde Kamer erbij!
Laten we gewoon de 1e Kamer inruilen voor een Constitutioneel Hof. Goedkoper en effectiever.
  vrijdag 24 november 2023 @ 22:46:29 #133
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211415887
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:44 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
van de 4 grootste gemeenten waren er in 2 de PVV de grootste partij, volgens Henk Bres
Als de krimpregios zelfstandig zouden zijn , dan kan de randstad de asielzoekers opvangen met cruiseschepen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211415889
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat was een enorme fout van Kaag naar mijn opinie, ik snapte best wel dat de enige optie een coalitie met de VVD was maar optisch was het dramatisch slecht.

Het is nog steeds, voor mij, de grootste fout die D66 gemaakt heeft, men had absoluut moeten weigeren met Rutte door te gaan.
Hier ben ik het mee eens, als ze toen had gebroken was dat nieuw leiderschap niet als een boemerang teruggekomen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_211415900
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:46 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Hier ben ik het mee eens, als ze toen had gebroken was dat nieuw leiderschap niet als een boemerang teruggekomen
Inderdaad en dan was er ook mischien echt iets veranderd.
pi_211415903
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Vreemde interpretatie. Die avond deed Kaag het wel degelijk overkomen of het een dubbeltje op zijn kant was of ook zij de motie van wantrouwen zou steunen toch?

Dat is wel iets meer dan de draai die jij eraan geeft.
Wat ik zeg is wat Kaag er zelf later over heeft gezegd, maar ook hoe het op het moment zelf op mij overkwam. Ik heb het nooit als 'we kunnen niet samen regeren' geïnterpreteerd, zoals ik ook Omtzigt zijn toespraak woensdag niet interpreteerde als 'ik ga met Wilders in zee'.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211415930
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als de krimpregios zelfstandig zouden zijn , dan kan de randstad de asielzoekers opvangen met cruiseschepen
dat kan alleen als de verbindingen goed zijn
pi_211415931
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:39 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Vond het soortement van opvallend, ik sprak een Turkse expat collega over de verkiezingen die echt een hekel heeft aan Islam (niet Islamieten) en Erdogan en wel fan van Ataturk en die zei van "nee, Yesilgoz is Koerdisch, niet Turks" en hij grapte met deze tweet of hij geen PM van Turkije kon worden.

[ twitter ]
Het probleem met Wilders is dat hij mogelijk niet graag als premier naar Turkije zal willen afreizen en dit ook afgraden zal worden.

Maar aan de andere kant zal hij dit wel graag willen, want dat provoceert lekker. Net als met die cartoontekendag van 'm.
pi_211415955
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Laten we gewoon de 1e Kamer inruilen voor een Constitutioneel Hof. Goedkoper en effectiever.
Goedkoper vind ik een non-argument. We hebben het over enkele miljoenen.

Inruilen hoeft niet, het kan en-en zijn.

Effectiever zie ik geen argument voor. Dat geeft ook wel een erg nauwe invulling aan wat de Eerste Kamer doet.

Zo'n orgaan is mij best, maar dat loopt wel het risico een politieke speelbal te worden zoals bv. in de VS. De Eerste Kamer heeft een veel directere link met de kiezers dan een constitutioneel hof. Althans, tenzij je ervoor bent om rechters met een stemming te benoemen, maar ik vermoed van niet. En daarnaast leidt de Eerste Kamer tot vertraging van wetgeving in het huidige hijgerige en wisselvallige tijdsgewricht en verbreding van draagvlak.
pi_211415964
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat was juist niet stellig, ik ben nog steeds van mening dat dat (net als de woorden van Omtzigt van woensdagavond) volkomen verkeerd werd geïnterpreteerd.
Had ze niet de Engelse vertaling in haar hoofd toen ze dat zei? En die heeft een andere betekenis. Zoiets meen ik mij te herinneren. Zoiets kan ik goed begrijpen. Net als dat Omtzigt inderdaad niet gezegd heeft wat de media dacht te horen. De man volgt strikt de processen en heeft echt niet bedoeld om op de verkiezingsavond al te roepen "Wilders-1, here we come!". Dat is verwijtbaar aan de hijgerige media, maar die houden er niet van om verantwoordelijkheid te nemen voor verkeerde interpretaties dus we gaan hier nog tot in lengte van dagen over horen. Grappig hoe dat werkt.
pi_211415977
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat ik zeg is wat Kaag er zelf later over heeft gezegd, maar ook hoe het op het moment zelf op mij overkwam. Ik heb het nooit als 'we kunnen niet samen regeren' geïnterpreteerd, zoals ik ook Omtzigt zijn toespraak woensdag niet interpreteerde als 'ik ga met Wilders in zee'.
Het probleem met dat soort uitspraken is nooit hoe ze bedoeld waren maar hoe anderen ze uitleggen. Het optics probleem, zeg maar.
  vrijdag 24 november 2023 @ 22:55:16 #142
323876 michaelmoore
pi_211415986
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:50 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
dat kan alleen als de verbindingen goed zijn
Asielzoekers mogen toch niet werken, die sluiten we op in de krimpregios, dus die hoeven nergens heen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211415993
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Asielzoekers mogen toch niet werken, die sluiten we op in de krimpregios, dus die hoeven nergens heen
Bel van den Burg even, die is daar pas 2 jaar aan bezig maar het wil niet echt vlotten.
pi_211415996
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het probleem met dat soort uitspraken is nooit hoe ze bedoeld waren maar hoe anderen ze uitleggen. Het optics probleem, zeg maar.
Maar dat probleem ligt toch echt bij de uitleggers, misschien moeten de journalisten eens wat meer verslaan wat er wordt gezegd en minder aannemen wat er wordt bedoeld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 24 november 2023 @ 22:58:17 #145
323876 michaelmoore
pi_211416018
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Bel van den Burg even, die is daar pas 2 jaar aan bezig maar het wil niet echt vlotten.
Het is dat de stront weilanden in de krimpregios kennelijk natuur zijn, anders zouden we ze op kunnen sluiten in de varkensschuren en varkensvoer geven, want werken mogen ze niet
pi_211416030
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het wordt wel heel duur voor het Rijk om al die krimpregio's af te reizen
  vrijdag 24 november 2023 @ 23:14:41 #147
323876 michaelmoore
pi_211416160
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:59 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
het wordt wel heel duur voor het Rijk om al die krimpregio's af te reizen
ik geloof niet de de Randstedelijke daar heen gaat, er gaat geen hoogwaardig openbaar vervoer heen en dat is kennelijk noodzakelijk als je woningen wilt bouwen voor je kinderen

En in krimpregios ga je sowieso geen woningen bouwen, daarvoor heten ze ook krimpregios
En binnen stedelijk bouwen dat lukt niet in dorpen

Maar goed dat we de bejaarden centra hebben afgeschaft anders zouden alle woningen in de krimpregios leeg staan

Leve de VVD en de marktwerking

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 24-11-2023 23:56:45 ]
pi_211416223
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het probleem met Wilders is dat hij mogelijk niet graag als premier naar Turkije zal willen afreizen en dit ook afgraden zal worden.

Maar aan de andere kant zal hij dit wel graag willen, want dat provoceert lekker. Net als met die cartoontekendag van 'm.
Je kunt Wilders veel kwalijk nemen, maar niet de deplorabele staat waarin een groot deel van de islamitische wereld iverkeert....
pi_211416426
Ik sluit niet uit dat Dilan binnen een paar dagen/weken weg is met dit standpunt. De achterban zal dit niet pikken als ze voet bij stuk houdt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 24 november 2023 @ 23:37:25 #150
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211416472
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 23:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik sluit niet uit dat Dilan binnen een paar dagen/weken weg is met dit standpunt. De achterban zal dit niet pikken als ze voet bij stuk houdt.
Er zijn nog liberalen bij de VVD die niet zo houden van spruitjesconservatisme.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')