abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211416484
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 23:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik sluit niet uit dat Dilan binnen een paar dagen/weken weg is met dit standpunt. De achterban zal dit niet pikken als ze voet bij stuk houdt.
Wat dan meteen de vraag doet rijzen wie het over moet nemen want dat wordt dan wel een dingetje.
pi_211416492
quote:
Ik sluit niet uit dat Dilan binnen een paar dagen/weken weg is met dit standpunt. De achterban zal dit niet pikken als ze voet bij stuk houdt.
ze wachten totdat PVV'ers terugkerenoverstappen naar de VVD
  vrijdag 24 november 2023 @ 23:40:45 #153
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_211416500
quote:
Dat standpunt houdt geen stand joh. Het is pas dag 1. De formatie duurt nog lang en de VVD heeft geen haast.
pi_211416529
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 23:40 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat standpunt houdt geen stand joh. Het is pas dag 1. De formatie duurt nog lang en de VVD heeft geen haast.
Ik vind het wel opvallend dat ze het vanavond nog een keer roept. Als je uiteindelijk toch wil meedoen was het wellicht al slimmer geweest om het alleen vanmorgen te droppen. Hoe vaker je het herhaalt, des te groter je gezichtsverlies wordt bij een ommezwaai.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_211416545
Ipsos onderzoek, de overgrote meerderheid van de PVV stemmers komen van rechts. VVD, FvD (50%) en JA21(50%) veriiezen allemaal flink stemmers aan de PVV en een op de 10 stemde bij vorige verkiezingen niet. Grootste motivator was asiel met zorg op twee en portemonnee of 3 (nogal hilarisch als je naar het programma van de PVV kijkt)

Ook CDA stemmers en SP stemmers stapten over naar de PVV, 16% van de SP stemmers zelfs en 10% van de CDA stemmers.

D66 verliest de meeste stemmers aan PvdA/GL met NSC als tweede, NSC wint vooral bij CDA stemmers, BBB trekt maar weinig, 6%, voormalige CDA stemmers

https://www.nrc.nl/nieuws(...)grote-winst-a4182241

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2023 23:50:26 ]
  vrijdag 24 november 2023 @ 23:49:01 #156
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_211416548
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 23:45 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik vind het wel opvallend dat ze het vanavond nog een keer roept. Als je uiteindelijk toch wil meedoen was het wellicht al slimmer geweest om het alleen vanmorgen te droppen. Hoe vaker je het herhaalt, des te groter je gezichtsverlies wordt bij een ommezwaai.
Ik denk dat deze dag over een paar weken/maanden lang vergeten is en er een nieuwe politieke realiteit ligt waarin de keuze voor een anschluss ( :+ ) wel logisch is.
pi_211416607
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 23:49 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik denk dat deze dag over een paar weken/maanden lang vergeten is en er een nieuwe politieke realiteit ligt waarin de keuze voor een anschluss ( :+ ) wel logisch is.
Het is natuurlijk wel hilarisch "Stem deze partijen weg, stuur ze naar huis!" gevolgd door "Neeeeeeeeeeeeee, ze moeten meeregeren!!!111!!!"

Yesilgoz zegt het letterlijk vanavond, "De kiezer zegt dat het anders moet", nou, leef je uit :D
pi_211416624
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 00:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het is natuurlijk wel hilarisch "Stem deze partijen weg, stuur ze naar huis!" gevolgd door "Neeeeeeeeeeeeee, ze moeten meeregeren!!!111!!!"

Yesilgoz zegt het letterlijk vanavond, "De kiezer zegt dat het anders moet", nou, leef je uit :D
Onderdeel van het spel. Je neemt het allemaal veel te letterlijk joh.
pi_211416642
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 00:09 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Onderdeel van het spel. Je neemt het allemaal veel te letterlijk joh.
Dat kan best, ik heb geen idee welk spel de VVD speelt, er zijn meerdere opties, denk ik.

1. Het is strategisch om er meer uit te slepen wetende dat Wilders klem zit qua bewindslieden (lijst uitputting).
2. Het is strategisch en ze blijven bij gedogen om te tonen dat Wilders niet kan regeren, volgende verkiezingen grote winst pakken.
3. ???????

En dan is er nog de NSC die ook noodzakelijk is.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2023 00:12:32 ]
  zaterdag 25 november 2023 @ 00:14:33 #160
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211416660
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 00:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat kan best, ik heb geen idee welk spel de VVD speelt, er zijn meerdere opties, denk ik.

1. Het is strategisch om er meer uit te slepen wetende dat Wilders klem zit qua bewindslieden (lijst uitputting).
2. Het is strategisch en ze blijven bij gedogen om te tonen dat Wilders niet kan regeren, volgende verkiezingen grote winst pakken.
3. ???????

1 lijkt me het meest plausibel ja. Maar goed, VVD kan natuurlijk ook eigenlijk geen kant op.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211416677
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 00:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
1 lijkt me het meest plausibel ja. Maar goed, VVD kan natuurlijk ook eigenlijk geen kant op.
Nee, maar dat geld ook voor Wilders.

Ik heb geen voorkeur, alle opties met de PVV vind ik een drama.
  zaterdag 25 november 2023 @ 00:16:55 #162
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_211416681
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 00:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb geen voorkeur, alle opties met de PVV vind ik een drama.
Of met de VVD wat dat betreft :+
pi_211416691
quote:

[..]

3. ???????

Onderdeel van het spel “Formeren”.

Feit dat je met 3 opties wil komen zegt genoeg. Het feit dat ze zegt dat ze best wil gedogen zet de deur al op een kier.

Kaag zei al eens “hier scheiden onze wegen”. De volgende poging stapte ze met haar clubje ook gewoon op de trein.
pi_211416712
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 00:19 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Onderdeel van het spel “Formeren”.

Feit dat je met 3 opties wil komen zegt genoeg. Het feit dat ze zegt dat ze best wil gedogen zet de deur al op een kier.

Kaag zei al eens “hier scheiden onze wegen”. De volgende poging stapte ze met haar clubje ook gewoon op de trein.
Dat is geen vergelijkbare situatie, natuurlijk, bij de vorige verkiezingen kon er geen kabinet gevormd worden zonder VVD en D66. Nu is dat anders en nu is er vanaf het begin de optie minderheidskabinet geweest. Verder ging het probleem toen specifiek over Rutte, dat probleem ligt er nu niet.

Optie 3 was meer grappig bedoeld maar de echte optie 3 is natuurlijk de andere coalitie die mogelijk is namelijk VVD-NSC-PvdA/GL en een vierde optie.

Maar we gaan het wel zien, ik ben vooral benieuwd wie voor de PVV bewindspersoon gaat worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2023 00:23:52 ]
pi_211416715
quote:

[..]

3. ???????

Ik zie alleen dat de deur naar een zakenkabinet wijd open staat voor alle partijen. Alleen BBB had misschien op iets anders gehoopt.
pi_211416723
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 00:23 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik zie alleen dat de deur naar een zakenkabinet wijd open staat voor alle partijen. Alleen BBB had misschien op iets anders gehoopt.
BIj NSC mischien wel en bij de PVV omdat ze met een probleem zitten, VVD zal daar anders in staan maar dan is de vraag natuurlijk wie daar dan instapt namens de PVV.
Ik denk dat het geen enkel probleem is voor de VVD en NSC om bewindslieden te vinden, de PVV? Dat lijkt mij toch een heel stuk lastiger.
pi_211416724
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:34 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Je zou eigenlijk partijen moeten verplichten om hun programma door te laten berekenen.
Anders ga ik ook gewoon een partij beginnen waar ik gratis bier, hoeren, en cocaïne beloof aan elke NL'er.

Peilingen zijn ook ongewenst. Vooral omdat ze er (zoals deze keer weer) flink er naast kunnen zitten.

Met het systeem is verder niet veel mis. Andere partijen zullen een manier moeten vinden om de kiezers die nu op PVV hebben gestemd tot zich toe te trekken.
Doorberekenen vind ik niet perse nodig, dat is een momentopname,

Peilingen zijn inderdaad ongewenst, die beïnvloeden de verkieziengen. Eens

Ik ben wel voor een kiesdrempel van ±5zetels. Sommige partijen worden er inderdaad groot mee (meestal tijdelijk), maar het houdt ook een hoop schreeuwpartijen buiten die onnodige spreektijd innemen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  zaterdag 25 november 2023 @ 00:26:55 #168
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_211416734
quote:

[..]

3. ???????

Als er iets was wat kut was de afgelopen jaren dan was het de VVD en Rutte volgens Wilders. De VVD zegt nu simpelweg als het zo makkelijk is, doe het dan zelf..

Want als de VVD zo kut was, dan heb je ze nu niet nodig om te regeren. Sterker nog je zou ze willen uitsluiten. Laat het nieuwe CDA zich er maar aan branden met de NSC en de BBB. De VVD heeft niets te winnen door in die coalitie te gaan zitten.

Voor Mark Rutte waren ze nooit de grootste, nu hebben ze voor de eerste keer in 10 jaar verloren. Ze zijn niet de stabiele partij die altijd maar in de coalitie gaat, dat was de CDA. Of de PVDA, de partij waar de VVD ook een keer een regering mee begonnen is.

Nu mag Wilders laten zien dat hij over zijn eigen schaduw heen stapt en wilt regeren. En dat betekend een coalitie smeden ten koste van alles. Als de VVD met de PVDA een regering kan vormen voor het lands belang. Dan moet Wilders dat toch ook lukken?

Of is die daar niet toe instaat.
  zaterdag 25 november 2023 @ 00:30:23 #169
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211416751
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 00:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
BIj NSC mischien wel en bij de PVV omdat ze met een probleem zitten, VVD zal daar anders in staan maar dan is de vraag natuurlijk wie daar dan instapt namens de PVV.
Ik denk dat het geen enkel probleem is voor de VVD en NSC om bewindslieden te vinden, de PVV? Dat lijkt mij toch een heel stuk lastiger.
ministerie dierenwelzijn en stikstof is vast wel iemand voor te vinden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211416761
Ja we moeten het afwachten maar het mag duidelijk zijn dat samen werken niet zo voor de hand ligt.
In feite is het diep triest te noemen, dat hele gedrag van de PVV en Wilders natuurlijk over de jaren en dat zoveel mensen die richting op gedrukt worden omdat in links geen vertrouwen meer is.

Volgens mij is dan het antwoord, 'vernieuwing' maar wat moet er dan nieuw?
En vooral, hoe kan het zijn dat een nieuwe partij zo even naar 20 zetels gaat ondanks een zeer vage campagne waarbij Pieter Omtzigt zelfs ook niet eens kan aangeven of hijzelf of wie dan premier zou worden...

Tja..
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_211416774
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 00:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
In een zakenkabinet maakt het niet uit wie daar zit voor welke partij, dat is het mooie ervan. Ze kunnen gerust een paar partijlozen invliegen die ook partijloos blijven.

Het vergelijken van de lijsten voor de beide Kamers deed mij ook beseffen dat Wilders in 20 jaar nauwelijks een netwerk heeft opgebouwd. Dat je na 20 jaar nog steeds kamerleden hebt die dubbele en zelfs driedubbele banen hebben, zegt genoeg. Wilders mag wel zeggen dat hij een parlementair meerderheidskabinet wil, maar als Omtzigt op maandag een zakenkabinet voorstelt dan zal hij snel toehappen want hij heeft de mensen helemaal niet. En het sluit ook aan op de wensen van de VVD, die weten ook dat een samenwerking met PvdA-GL nu killing zou zijn.
  zaterdag 25 november 2023 @ 00:52:31 #172
12221 Tijn