SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
nog 4 maanden herfst te gaanquote:Op vrijdag 24 november 2023 11:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit soort dynamiek kan ik normaal wel waarderen, maar het is me al net even te lang kut weer
Als we weer zo'n kansloos voorjaar als vorig jaar krijgen mag je daar 7 maanden van makenquote:Op vrijdag 24 november 2023 12:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
nog 4 maanden herfst te gaan. Met soms wat kwakkelend winter weer tussendoor
Dat klopt nog echt ook.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik merk het, de zon schijnt.
@:Haags
Ik geloof deze cherrypick nog steeds nietquote:Op vrijdag 24 november 2023 14:51 schreef INViCTuS het volgende:
Pakketten zijn nog steeds mogelijk
[ twitter ]
Vastzetten :pquote:Op vrijdag 24 november 2023 15:27 schreef heywoodu het volgende:
Goeie genade, joekel van een hagelbui en toen die ging liggen ineens een paar windvlagen waar ik gewoon even van schrok. Ik maak me niet vaak zorgen om de eikenboom hier, maar nu stond ik hem voor de zekerheid wel even in de gaten te houden
Alles wat uit rusland komt is kut.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:25 schreef dick_laurent het volgende:
Damn, check die noordelijke aanvoer dan in Nederland. Windje komt praktisch helemaal vanuit Nova Zembla momenteel.
Hele jaar al.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit soort dynamiek kan ik normaal wel waarderen, maar het is me al net even te lang kut weer
Net even de aira22 uitgelaten op de nieuwe maas. Stevig briesje waardoor ik mijn Oakleys Sutro ben kwijtgeraakt, ligt ergens op de bodem. Blosjes op de wangen en koude klauwen weer in de haven aangehouden. Geeindigd met planted based chocomelk, heeurlijk oud hollandsch dagje.quote:
Lekker man, karton met chocolade smaak.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Net even de aira22 uitgelaten op de nieuwe maas. Stevig briesje waardoor ik mijn Oakleys Sutro ben kwijtgeraakt, ligt ergens op de bodem. Blosjes op de wangen en koude klauwen weer in de haven aangehouden. Geeindigd met planted based chocomelk, heeurlijk oud hollandsch dagje.
Als het koud, zonnig en droog wordtquote:
Het zal qua statistiek vast niet zo zijn, maar zo ervoer ik het ook. Op juni na, dat was lang heet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hele jaar al.
Winter, nat, regen. Toen een hele koude oostenwind die 3 maanden bleef waaien
Daarna tyfus hooikoorts 2 maanden omdat er geen druppel viel
Daarna gelijk pleuris heet voor 2 maanden of weg worden gewaaid en buien
Afgelopen 2 maanden de natste ooit.
Wanneer is het serieus langdurig bestendig knap rustig weer geweest dit jaar? Kan me geen kutter jaar herinneren dan 2023 qua weer.
Lies, damned lies and statistics...quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zal qua statistiek vast niet zo zijn, maar zo ervoer ik het ook. Op juni na, dat was lang heet.
Geen idee wat voor eik het is, maar ik weet sinds het lezen van deze post dus dat het geen Amerikaanse eik is.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vastzetten :p
Als het Amerikaanse eik is, dan is iig her blad er al af
Die hitte kwam precies op het goede moment: die begon op het moment dat mijn vakantie begon en een dag voor we naar huis gingen was het weg. Prima timing.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lies, damned lies and statistics...
Je ervaring zit er niet ver naast.
Juni zat ik binnen omdat de hooikoortspollen erger waren dan ooit.
Die hebben daarvoor 3 maanden moeten schuilen voor de oosterwind die alles tegenhield. Was die eindelijk weg, ontplofte alles. En door de afwezigheid van regen bleef het hangen tot Juli.
En toen het Juli was, eindelijk zomer, was er al meer regen dan eigenlijk gezond was voor een zomer.
Augustus, dat was ok. Op de alles verschroeiende blafhitte na dan. De zomer was nat en ok temperatuur, dus had je er geen flikker aan. Of droog en heet. Had je ook geen flikker aan.
Het is altijd een beetje afhankelijk van wat je zelf wel of niet prettig vindt denk ikquote:Op vrijdag 24 november 2023 16:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zal qua statistiek vast niet zo zijn, maar zo ervoer ik het ook. Op juni na, dat was lang heet.
Ik ben echt binnen een minuut thuis met die windquote:Op vrijdag 24 november 2023 16:43 schreef Pisces29 het volgende:
Je zal op de fiets zitten nu. Wat een gekte.
Beiden kloppen ook wel natuurlijkquote:Op vrijdag 24 november 2023 16:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is altijd een beetje afhankelijk van wat je zelf wel of niet prettig vindt denk ik
Dit jaar gaat in mijn herinnering ook gewoon de boeken in (mijn geheugenboeken dan, niet de officiële) als jaar waarin het wéér heel lang smerig warm was, wat al vroeg begon en pas laat eindigde, terwijl anderen de focus vooral op 'nat!' hebben (en zeker niet onterecht natuurlijk)
Het begon heel vroeg warm? Kun je m’n geheugen opfrissen? Er was geen lente. Laat eindigen, met na een slechte zomer, onverwachts veel warme dagen in september wel, ja.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is altijd een beetje afhankelijk van wat je zelf wel of niet prettig vindt denk ik
Dit jaar gaat in mijn herinnering ook gewoon de boeken in (mijn geheugenboeken dan, niet de officiële) als jaar waarin het wéér heel lang smerig warm was, wat al vroeg begon en pas laat eindigde, terwijl anderen de focus vooral op 'nat!' hebben (en zeker niet onterecht natuurlijk)
Nou ja, 'vroeg'....misschien ben ik nog wat gefrustreerd dat het een hele tijd richting de grofweg 20 leek te gaan voor een Bruce Springsteen-concert (11 juni), helemaal prima dus, en het in de dagen ervoor ineens omhoog knalde en het een tijd walgelijk warm werdquote:Op vrijdag 24 november 2023 17:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het begon heel vroeg warm? Kun je m’n geheugen opfrissen? Er was geen lente. Laat eindigen, met na een slechte zomer, onverwachts veel warme dagen in september wel, ja.![]()
-edit
Bedoel je 1 januari met het begin?![]()
Strontweer... Vandaag echt zowat alles gezien; harde wind, kou, regen, zon, hagel en natte sneeuwquote:
Voor ons is dit genieten.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:46 schreef Mani89 het volgende:
Hoop dat alle koutisten en wintertijd fetisjisten momenteel de tijd van hun leven hebben. Dit is jullie schuld.
quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:46 schreef Mani89 het volgende:
Hoop dat alle koutisten en wintertijd fetisjisten momenteel de tijd van hun leven hebben. Dit is jullie schuld.
In mei warm? Het werd pas de 3e week een keer acceptabel. Daarvoor was het gewoon triest knake weer. En juni was eindelijk eens stabiel droog en lekker warmquote:Op vrijdag 24 november 2023 17:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, 'vroeg'....misschien ben ik nog wat gefrustreerd dat het een hele tijd richting de grofweg 20 leek te gaan voor een Bruce Springsteen-concert (11 juni), helemaal prima dus, en het in de dagen ervoor ineens omhoog knalde en het een tijd walgelijk warm werd![]()
Maar inderdaad, dat het in juni smerig heet is is nou ook weer niet zo vroeg. En in mei was het ook al vrij regelmatig redelijk warm
Hier in Gelderland al de hele dag buitenquote:Op vrijdag 24 november 2023 17:52 schreef Kriegel het volgende:
Maf om te lezen over al die terreur, hier in Gelderland gebeurt er niks. Lichte wind, soms een buitje, graad of 5. Wel guur maar niet bijzonder.
Beetje van dat net-niet weer.
quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:16 schreef Zipportal het volgende:
Sneeuwklok overtreden. @:coco @:wereldgozer
Het zal afhangen van je definitie van warm. In mei hebben we eigenlijk drie keer een dipje gehad waarbij het maximum een paar dagen onder de 20 bleef, maar net zo goed meerdere periodes van een paar dagen tussen de 20 en 25. Alleen duurt die voor veel mensen aangename temperatuur wat minder lang, want het is 's nachts natuurlijk nog gewoon vrij fris.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In mei warm? Het werd pas de 3e week een keer acceptabel. Daarvoor was het gewoon triest knake weer. En juni was eindelijk eens stabiel droog en lekker warm
Terreur wil ik het niet noemen, maar hier in Gelderland ging het met name vanmiddag toch af en toe even stevig tekeer. Ik was aan het bellen met het volume van de telefoon op maximaal en had tijdens de hagel echt géén idee wat de ander zei, zoveel herriequote:Op vrijdag 24 november 2023 17:52 schreef Kriegel het volgende:
Maf om te lezen over al die terreur, hier in Gelderland gebeurt er niks. Lichte wind, soms een buitje, graad of 5. Wel guur maar niet bijzonder.
Beetje van dat net-niet weer.
Blijf maar mooi thuusquote:Op vrijdag 24 november 2023 18:16 schreef Zipportal het volgende:
Sneeuwklok overtreden. @:coco @:wereldgozer
quote:
Niet hierheenquote:
quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:46 schreef Mani89 het volgende:
Het is geen moment warm geweest tot eind mei, en we waren hard op weg naar een graad onder gemiddeld tot het plots wel warm werd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het zal afhangen van je definitie van warm. In mei hebben we eigenlijk drie keer een dipje gehad waarbij het maximum een paar dagen onder de 20 bleef, maar net zo goed meerdere periodes van een paar dagen tussen de 20 en 25. Alleen duurt die voor veel mensen aangename temperatuur wat minder lang, want het is 's nachts natuurlijk nog gewoon vrij fris.
Zoals gezegd: ligt er een beetje aan hoe je het zelf bekijkt natuurlijk. KNMI gaat uit van 20 graden, dus ja, dan zijn er in mei gewoon dertien van dergelijke dagen geweest, met een fors aantal waarbij het boven de 20 zat. Dat is niet 'heet' nee, dat niet. April is een ander verhaal, toen zaten de uitschieters net boven de 15 ipv, zoals in mei, regelmatig boven de 20.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is geen moment warm geweest tot eind mei, en we waren hard op weg naar een graad onder gemiddeld tot het plots wel warm werd.
Dat zijn de laatste 13 dagen zeker? Vanaf de 3e week. Daarvoor was het gewoon fris/koud. Dat komt neer op kleine 2 weken lente want daarna gingen we gelijk de zomer inquote:Op vrijdag 24 november 2023 19:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zoals gezegd: ligt er een beetje aan hoe je het zelf bekijkt natuurlijk. KNMI gaat uit van 20 graden, dus ja, dan zijn er in mei gewoon dertien van dergelijke dagen geweest, met een fors aantal waarbij het boven de 20 zat. Dat is niet 'heet' nee, dat niet. April is een ander verhaal, toen zaten de uitschieters net boven de 15 ipv, zoals in mei, regelmatig boven de 20.
Nopequote:Op vrijdag 24 november 2023 19:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat zijn de laatste 13 dagen zeker? Vanaf de 3e week.
Het was toen zeker zeer primaquote:Op vrijdag 24 november 2023 19:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nope
Iets onder de 20 in het begin, daarna een tijdje omhoog en een dipje rond 10 mei, een week later en twee weken later ook een dipje van een paar dagen. Tussenin gewoon prima en grotendeels rond de 20 (qua temperatuur dan).
Je was bij een Guus Meeuwis concert?quote:
Prettig weekend allen.quote:In de rest van het land blijft het regenen en wordt het zo'n 2 graden.
quote:Op zaterdag 25 november 2023 00:43 schreef Salina het volgende:
[..]
Je was bij een Guus Meeuwis concert?
quote:
Coolquote:Op zaterdag 25 november 2023 13:20 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
4cm
Voorpret is begonnen, mijn polar langlaufers staan inmiddels in de living. Verwacht maandagavond eerste keer de omloop van de Alblasserwaard te kunnen doen. Dit weekend even mijn Montec Fawk winterjas en Protest skibroek opzoeken achter het schot op zolder. Zin in!
Langlaufen is wel erg leuk.quote:Op zaterdag 25 november 2023 13:20 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
4cm
Voorpret is begonnen, mijn polar langlaufers staan inmiddels in de living. Verwacht maandagavond eerste keer de omloop van de Alblasserwaard te kunnen doen. Dit weekend even mijn Montec Fawk winterjas en Protest skibroek opzoeken achter het schot op zolder. Zin in!
Uh, ja want als er een bui over trekt regent het en anders niet inderdaad?quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Tussen de buien door regent het niet, dat is ook best wel fijn.
Ja heerlijk met (of een aantal dagen voor ) kerst.quote:Op zaterdag 25 november 2023 22:34 schreef DemonRage het volgende:
Opbokken met die kutsneeuw!
Doe maar met kerst als ik niet door die ellende heen moet ofzo.
Geen foto voor ons gemaakt?quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:18 schreef Dven het volgende:
Het duurde 10 uur maar de sneeuw blijft nu zowaar ook liggen
Neequote:
Wowquote:Op zondag 26 november 2023 07:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Neemaar inmiddels ligt er een kleine halve meter.
Gisteravond:
[ afbeelding ]
Leuk als je niet weg hoeft.quote:
Dan de weg op moeten is niet prettig inderdaadquote:Op zondag 26 november 2023 10:51 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Leuk als je niet weg hoeft.
Jaar of 2 geleden of wanneer was dat lag hier ook een centimeter of 50, dat was niet te doen.
Een autorit van normaliter 10 minuten deed men toen 50 minuten over.
Sommige wegen werd niet eens meer geveegd en waren totaal onbegaanbaar.
The bastardsquote:Op zondag 26 november 2023 10:59 schreef dick_laurent het volgende:
Ik was gister in Benidorm.
Wilde een scootmobiel huren maar mocht niet, want ik was te jong.
Eenmaal in Nijmegen was het 'te doen', maar bij mij op het platteland was het verschrikkelijk.quote:Op zondag 26 november 2023 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan de weg op moeten is niet prettig inderdaad
Als het aan Geert ligt wel.quote:
It giet oanquote:Op zondag 26 november 2023 12:51 schreef MissHobje het volgende:
het heeft een halve graad gevroren vannacht in mijn dorp
Ik zou er niet op rekenen.quote:
Laat dat hoop maar weg. mini laagje evtquote:Op zondag 26 november 2023 12:47 schreef Haags het volgende:
Krijgen we straks een 2010 scenario. Hoop sneeuw begin en verder verloop van december.
Luie aap ben je.quote:Op zondag 26 november 2023 10:59 schreef dick_laurent het volgende:
Ik was gister in Benidorm.
Wilde een scootmobiel huren maar mocht niet, want ik was te jong.
Sneeuw die overgaat op gras, dat moet ik zien.quote:Op zondag 26 november 2023 13:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Laat dat hoop maar weg. mini laagje evt
[ twitter ]
quote:Op zondag 26 november 2023 14:07 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Sneeuw die overgaat op gras, dat moet ik zien.
quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Tussen de buien door regent het niet, dat is ook best wel fijn.
Groene Kerst 😱quote:Op zondag 26 november 2023 14:07 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Sneeuw die overgaat op gras, dat moet ik zien.
Is wit ook goed?quote:Op zondag 26 november 2023 19:57 schreef Pisces29 het volgende:
Ik ga dinsdag een huis bezichtigen. Kan het alsjeblieft even een kwartier een beetje zonnig en niet grijs zijn?
je hebt geluk dat het geen Black Friday isquote:Op zondag 26 november 2023 19:57 schreef Pisces29 het volgende:
Ik ga dinsdag een huis bezichtigen. Kan het alsjeblieft even een kwartier een beetje zonnig en niet grijs zijn?
in spanje?quote:Op zondag 26 november 2023 19:57 schreef Pisces29 het volgende:
Geen sneeuw please.quote:
Nee, bedankt.quote:
Zij worden teleurgesteld met de hele dag kutweer, wij weten nu al dat we de hele dag kutweer krijgen.quote:
kunnen we beter code geel hebben, zitten wij de hele dag in de zon.quote:Op zondag 26 november 2023 20:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zij worden teleurgesteld met de hele dag kutweer, wij weten nu al dat we de hele dag kutweer krijgen.
Het is ons niet gegundquote:Op zondag 26 november 2023 20:28 schreef Haags het volgende:
[..]
kunnen we beter code geel hebben, zitten wij de hele dag in de zon.
Hele dag zon is onmogelijk in Nederland in novemberquote:Op zondag 26 november 2023 20:28 schreef Haags het volgende:
[..]
kunnen we beter code geel hebben, zitten wij de hele dag in de zon.
Laten we hopen dat het dan gewoon dezelfde temperatuur is, maar dan droogquote:Op maandag 27 november 2023 07:06 schreef INViCTuS het volgende:
Niet alleen vandaag veel neerslag, maar ook de komende 2 weken blijft er gewoon veel vallen. Inclusief kou. Wat een zielloos weer. Hopen dat het rond oud en nieuw dan maar weer 14/15 graden is
Net als de jaarwisseling 15 graden gewoon 2022/2023quote:Op maandag 27 november 2023 07:06 schreef INViCTuS het volgende:
Niet alleen vandaag veel neerslag, maar ook de komende 2 weken blijft er gewoon veel vallen. Inclusief kou. Wat een zielloos weer. Hopen dat het rond oud en nieuw dan maar weer 14/15 graden is
quote:Op maandag 27 november 2023 07:33 schreef josja het volgende:
Nou liever sneeuw dan die klote regen aan een stuk door. Het is net maandag en ik heb nu al geen zin meer in deze week met 4 keer per dag zeiknat regenen
Ben heel benieuwd of het vanmiddag / vanavond overgaat in sneeuw inderdaad. Ook de kaarten voor later deze week geven serieuze sneeuwsignalen. Als alles klopt volgens de voorspellingen zou er wel 10-20cm sneeuw kunnen vallen.quote:Op maandag 27 november 2023 07:22 schreef Perrin het volgende:
Vandaag waarschijnlijk al wat sneeuwval in delen van Nederland.
Mag in de avond en nacht best een graad of 10 zijn. Toch zo nu en dan buitenquote:Op maandag 27 november 2023 07:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het dan gewoon dezelfde temperatuur is, maar dan droog
19mm regenquote:Op maandag 27 november 2023 07:22 schreef Perrin het volgende:
Vandaag waarschijnlijk al wat sneeuwval in delen van Nederland.
Pass maar door. Jullie hebben wel genoeg gehad inmiddels denk ik... Krijgen jullie de 23 graden en zon die hier vandaag op het programma staatquote:
Doe maar een gluhweintje, heerlijkquote:Op maandag 27 november 2023 08:27 schreef monkyyy het volgende:
Het wordt tijd voor 20 graden vorst en een dikke ijslaag.
quote:Op maandag 27 november 2023 08:56 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb liever de hele winter regen dan sneeuw. Sneeuw is stom, zou verboden moeten worden.
Ga de mond spoelenquote:Op maandag 27 november 2023 08:56 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb liever de hele winter regen dan sneeuw. Sneeuw is stom, zou verboden moeten worden.
Jij hoeft zeker niet door die bende heen te fietsen? Het is echt een hel, met ongelukken tot gevolg.quote:Op maandag 27 november 2023 09:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ga de mond spoelen
Sneeuw, het ultieme mooie weer (mits het niet met meters naar beneden komt natuurlijk)
Liever sneeuw dan deze ellende.quote:Op maandag 27 november 2023 08:56 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij hoeft zekers ook niet door die gladheid te fietsen?quote:
Die zeer zeldzame keer dat er in Nederland meer dan een dun laagje sneeuw ligt fiets ik er zeker nog wel eens doorheen ja. Ik ben er overigens geen voorstander van dat het overal op de wegen blijft liggen, er moet wel even gestrooid en geveegd worden zodat met name de ouderen ook nog veilig kunnen fietsen (die zie je vaak al moeite hebben om recht te fietsen als het gewoon droog is, met sneeuw is dat wel erg lastig)quote:Op maandag 27 november 2023 09:13 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Jij hoeft zeker niet door die bende heen te fietsen? Het is echt een hel, met ongelukken tot gevolg.
Sneeuw is prachtig als ik niet naar buiten hoef, voor de rest mag het van mij opbokken. Wat er gestrooid en geveegd wordt, is slecht. Of er wordt zo'n beperkt gedeelte van de weg gedaan dat je als fietser van de weg wordt gedrukt door de automobilist. En er zijn altijd sneaky bochten die toch gladder zijn dan je verwacht.quote:Op maandag 27 november 2023 09:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die zeer zeldzame keer dat er in Nederland meer dan een dun laagje sneeuw ligt fiets ik er zeker nog wel eens doorheen ja. Ik ben er overigens geen voorstander van dat het overal op de wegen blijft liggen, er moet wel even gestrooid en geveegd worden zodat met name de ouderen ook nog veilig kunnen fietsen (die zie je vaak al moeite hebben om recht te fietsen als het gewoon droog is, met sneeuw is dat wel erg lastig)
Ik doelde meer op alles buiten de wegen en fietspaden om.
Jawel.quote:Op maandag 27 november 2023 09:42 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Jij hoeft zekers ook niet door die gladheid te fietsen?
Als dat zou kunnenquote:Op maandag 27 november 2023 08:27 schreef monkyyy het volgende:
Het wordt tijd voor 20 graden vorst en een dikke ijslaag.
Vast niet, tegen die tijd is het weer grijs, nat en 15 graden.quote:
Maar… morgen blijft het volgens al mijn weerapps droog hier…quote:
quote:Op maandag 27 november 2023 12:00 schreef Drass het volgende:
Staat daar midden in België een kerncentrale of wat 🥴
Cyber Monday, te treft het. Krijgt er een 2e gratis bij voor je schoonmoeder.quote:Op maandag 27 november 2023 12:41 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Wat een verschrikkelijk deprimerend kut weer
*rijdt naar Gamma voor touw
quote:Op maandag 27 november 2023 13:04 schreef Drass het volgende:
[..]
Cyber Monday, te treft het. Krijgt er een 2e gratis bij voor je schoonmoeder.
quote:Op maandag 27 november 2023 13:32 schreef Arizona het volgende:
Natte sneeuw hier in Noord-oost Twente.
Kom dan niet in het weertopicquote:
Iemand heeft het in een weerforum in de weer sc over het weer. Schokkend zeg ik je, echt schokkend!quote:
I rest my case.quote:
In Noord Arizona (omgeving Flagstaff) is afgelopen week al sneeuw gevallenquote:Op maandag 27 november 2023 14:24 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Hoe zou het in Arizona zijn met de natte sneeuw?
Fijn. Als ik iets nog erger haat dan die voortdurende zeikregen is het wel gladheid. Lekker onderuit op het fietsjequote:Op maandag 27 november 2023 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Als het vannacht (of de komende nachten) gaat vriezen krijg je echt gevaarlijke situaties met die kletsnatte wegen overal.
Ik zeg het niet snel, maar deprimerend zou ik het vandaag ook noemen ja.quote:Op maandag 27 november 2023 12:41 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Wat een verschrikkelijk deprimerend kut weer
*rijdt naar Gamma voor touw
En als je dan ook nog eens geveld bent met de griep is het helemaal ruk.quote:Op maandag 27 november 2023 15:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zeg het niet snel, maar deprimerend zou ik het vandaag ook noemen ja.
Eenmaal thuis met kaarsjes aan vind ik het wel knus.
quote:Op maandag 27 november 2023 15:17 schreef Oriente het volgende:
[..]
En als je dan ook nog eens geveld bent met de griep is het helemaal ruk.
Gelukkig zijn wij er om je warmte te geven en op te beuren.quote:Op maandag 27 november 2023 15:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit zijn de dagen waarop ik ons klimaat echt haat. Wat een droevenis
Beterschap!quote:Op maandag 27 november 2023 15:17 schreef Oriente het volgende:
[..]
En als je dan ook nog eens geveld bent met de griep is het helemaal ruk.
Daar hebben ze strooizout voor uitgevonden.quote:Op maandag 27 november 2023 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Als het vannacht (of de komende nachten) gaat vriezen krijg je echt gevaarlijke situaties met die kletsnatte wegen overal.
Moet toch zout strooien!quote:Op maandag 27 november 2023 16:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Daar hebben ze strooizout voor uitgevonden.
Ik schenk alvast een drankje voor ons in, fix jij de handdoeken?quote:Op maandag 27 november 2023 16:39 schreef cherrycoke het volgende:
ik wil de 35'ers zonder wind en 80% luchtvochtigheid weer terug.
Nee, dan nog liever 365 dagen per jaar dit dan hitte horrorquote:Op maandag 27 november 2023 16:39 schreef cherrycoke het volgende:
Ik fix de handdoeken geen probleem!quote:Op maandag 27 november 2023 17:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik schenk alvast een drankje voor ons in, fix jij de handdoeken?
Hell noquote:Op maandag 27 november 2023 16:39 schreef cherrycoke het volgende:
Ook fijn dat minimaal de helft van dit jaar al dit soort intens trieste droevenis dagen hadquote:Op maandag 27 november 2023 15:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit zijn de dagen waarop ik ons klimaat echt haat. Wat een droevenis
En zon.quote:Op maandag 27 november 2023 18:09 schreef Momo het volgende:
Morgen lijkt vrijwel droge dag te worden, alleen regen-sneeuw in de avond.
Ik heb ruim een uur van mijn werkdagquote:Op maandag 27 november 2023 17:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik schenk alvast een drankje voor ons in, fix jij de handdoeken?
Ben er bang voor ja, het blijft hier maar natte-sneeuwen en het is nu al rond het vriespunt.quote:Op maandag 27 november 2023 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Vandaag is het ook niet licht geworden. Deze hele week overheerst de donkere treurnis. Maar er is niks andersquote:Op maandag 27 november 2023 18:26 schreef Straatcommando. het volgende:
Ben wel toe aan de zon. Dit is de zoveelste dag waarbij het uren regent en het niet licht wordt. Nu is het alleen ook nog eens waterkoud
quote:Op maandag 27 november 2023 18:26 schreef Straatcommando. het volgende:
Ben wel toe aan de zon. Dit is de zoveelste dag waarbij het uren regent en het niet licht wordt. Nu is het alleen ook nog eens waterkoud
Yep. Ik weet hoe die shit voelt en ik weet hoe slecht ik er persoonlijk tegen kan/kon.quote:Op maandag 27 november 2023 18:26 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb het elk jaar wel, de korte dagen icm het weinige zonlicht doen me weinig goeds, maar dit jaar is het wel heel erg.quote:Op maandag 27 november 2023 18:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yep. Ik weet hoe die shit voelt en ik weet hoe slecht ik er persoonlijk tegen kan/kon.
quote:Op maandag 27 november 2023 18:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yep. Ik weet hoe die shit voelt en ik weet hoe slecht ik er persoonlijk tegen kan/kon.
Sterkte...quote:Op maandag 27 november 2023 18:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb het elk jaar wel, de korte dagen icm het weinige zonlicht doen me weinig goeds, maar dit jaar is het wel heel erg.
Ja ik denk, van wat ik iig meegekregen heb, dat de grote hoeveelheden regen die al in oktober begonnen, i.c.m. een zomer die niet super was, wel daaraan hebben bijgedragen ja.quote:Op maandag 27 november 2023 18:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb het elk jaar wel, de korte dagen icm het weinige zonlicht doen me weinig goeds, maar dit jaar is het wel heel erg.
We hebben 2 weken lente gehad en 5 weken zomer, dus "niet super" is zacht uitgedrukt. Tussendoor nog een paar mooie dagen. September was gelukkig ook wel acceptabel.quote:Op maandag 27 november 2023 18:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja ik denk, van wat ik iig meegekregen heb, dat de grote hoeveelheden regen die al in oktober begonnen, i.c.m. een zomer die niet super was, wel daaraan hebben bijgedragen ja.
Ik ben dus in augustus nog in NL geweest en verbaasde me toen al over de bakken met regen![]()
Maar moet wel eerlijk zeggen, de dagen dat de zon erbij kwam was het gewoon enorm relaxt weer.
NLse zomer is in mijn optiek veel fijner dan de Spaanse, hier fik je gewoon weg in juli en augustus.
Ik was maar 25% van de hele zomer in Nederland. Dus ik mag en zal daar niet over oordelenquote:Op maandag 27 november 2023 18:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
We hebben 2 weken lente gehad en 5 weken zomer, dus "niet super" is zacht uitgedrukt. Tussendoor nog een paar mooie dagen. September was gelukkig ook wel acceptabel.
Dat vind geen mens leuk.quote:Op maandag 27 november 2023 18:45 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ik heb weinig problemen met weinig daglicht, kou en wat regen an sich.
Maar dagen achter nonstop elkaar alleen maar regen, regen, regen wordt ik echt moedeloos van
Bij de Gamma waren alle touwen uitverkocht, dus toen maar naar de slijter gereden voor een fles Jägermeisterquote:Op maandag 27 november 2023 18:48 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat vind geen mens leuk.
Maar wat doe je er verder aan...boos worden, depressief worden of wat dan ook verandert het weer echt niet.
Gewoon doorquote:Op maandag 27 november 2023 18:48 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat vind geen mens leuk.
Maar wat doe je er verder aan...boos worden, depressief worden of wat dan ook verandert het weer echt niet.
quote:Op maandag 27 november 2023 18:50 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Bij de Gamma waren alle touwen uitverkocht, dus toen maar naar de slijter gereden voor een fles Jägermeister
Dit ja. Hoppa naar buiten en ervaar die kou, regen en stormquote:Op maandag 27 november 2023 18:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gewoon door. Ooit wordt het weer lente na 6 maanden herfst
Ja, moet toch werkenquote:Op maandag 27 november 2023 18:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit ja. Hoppa naar buiten en ervaar die kou, regen en storm
Helemaal niets. Hier af en toe ventileren helpt wel. Iedereen hier heeft een bovengemiddelde interesse in het weerquote:Op maandag 27 november 2023 18:48 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat vind geen mens leuk.
Kan niet wachten tot we deze plaatjes kunnen schieten van een Ster met veel temperament, vergeleken met andere sterren is de onze nogal rustig.quote:
Ik vind dit weer ook kut, maar weet wel dat het een keer beter wordtquote:Op maandag 27 november 2023 19:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Helemaal niets. Hier af en toe ventileren helpt wel. Iedereen hier heeft een bovengemiddelde interesse in het weer
Zul je net zien dat er morgen plotseling uit het niets een grote asteroïde op aarde stort 😱quote:Op maandag 27 november 2023 19:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik vind dit weer ook kut, maar weet wel dat het een keer beter wordt
Zonder dalen geen pieken natuurlijkquote:Op maandag 27 november 2023 19:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik vind dit weer ook kut, maar weet wel dat het een keer beter wordt
Als ie op NL valt, verdwijnt ie gewoon diep in de blubber.quote:Op maandag 27 november 2023 19:26 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Zul je net zien dat er morgen plotseling uit het niets een grote asteroïde op aarde stort 😱
Nog steeds natte sneeuw.quote:Op maandag 27 november 2023 19:49 schreef Perrin het volgende:
In Overijssel/Achterhoek valt er nu sneeuw zo te zien.
Gruwelijk nat!quote:Op maandag 27 november 2023 19:38 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
't is de laatste tijd wel erg nat in het zuiden van het land. Dit jaar heeft het hier in Eindhoven behoorlijk wat geregend bij elkaar.
Ja, maar valt dat als sneeuw? Die gele vlek hangt daar boven m'n huis maar hier alleen maar regen.quote:
In het zuiden is nog flink wat in te halen, hier in Noord-Holland is het echt gruwlijk nat deze maand :quote:Op maandag 27 november 2023 19:38 schreef DemonRage het volgende:
't is de laatste tijd wel erg nat in het zuiden van het land. Dit jaar heeft het hier in Eindhoven behoorlijk wat geregend bij elkaar.
Het lijkt me eigenlijk nog kutter in de periode dat de zon juist niet ondergaat en het continu daglicht ik.quote:Op maandag 27 november 2023 21:32 schreef INViCTuS het volgende:
Dit lijkt me dus echt verschrikkelijk. Jeetje, je zou maar in Svalbard leven. Al zijn die andere net zo erg. geen daglicht. Al schijnt hier de zon ook amper in de "winter" maanden. het wordt iig nog enigszins licht
[ twitter ]
het is ook verschrikkelijk, veroorzaakt veel depressies en zelfmoord.quote:Op maandag 27 november 2023 21:32 schreef INViCTuS het volgende:
Dit lijkt me dus echt verschrikkelijk. Jeetje, je zou maar in Svalbard leven. Al zijn die andere net zo erg. geen daglicht. Al schijnt hier de zon ook amper in de "winter" maanden. het wordt iig nog enigszins licht
[ twitter ]
Is er ook een kaartje van het hele jaar?quote:Op maandag 27 november 2023 21:07 schreef ddx het volgende:
[..]
In het zuiden is nog flink wat in te halen, hier in Noord-Holland is het echt gruwlijk nat deze maand :
[ afbeelding ]
Even een maandje naar het thuisland geweest ja?quote:Op maandag 27 november 2023 18:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik was maar 25% van de hele zomer in Nederland. Dus ik mag en zal daar niet over oordelen
Grootste nadeel is dat het in de zomer andersom is en de zon een tijdlang geen moment oprotquote:Op maandag 27 november 2023 21:32 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
En ik dacht dat het hier al zeiknat was. Heeft half Nederland 2x zoveel op z'n kop gehad.quote:Op maandag 27 november 2023 21:07 schreef ddx het volgende:
[..]
In het zuiden is nog flink wat in te halen, hier in Noord-Holland is het echt gruwlijk nat deze maand :
[ afbeelding ]
Ik heb geen eigen regenmater, maar er is inderdaad bizar veel water gevallen de afgelopen tijd.quote:Op maandag 27 november 2023 21:07 schreef ddx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is op zich redelijk eenvoudig op te lossenquote:Op maandag 27 november 2023 22:37 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Het lijkt me eigenlijk nog kutter in de periode dat de zon juist niet ondergaat en het continu daglicht ik.
Ik kan niet slapen als het buiten licht is, hoe moe ik ook ben.
Vond ik met nachtdienst vroeger al zo vreselijk kut.
2,5 weken ja. Was fijn hoor, heb toen ook op meerdere dagen een lange broek en een vestje aan moeten doen, erg interessante gewaarwording zo midden in de zomerquote:Op dinsdag 28 november 2023 07:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Even een maandje naar het thuisland geweest ja?
Dat lijkt mij erger jaquote:Op dinsdag 28 november 2023 07:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Grootste nadeel is dat het in de zomer andersom is en de zon een tijdlang geen moment oprot
Bizar. Hier op de Veluwe was dat geen moment nodig geweest, integendeelquote:Op dinsdag 28 november 2023 08:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
2,5 weken ja. Was fijn hoor, heb toen ook op meerdere dagen een lange broek en een vestje aan moeten doen, erg interessante gewaarwording zo midden in de zomer
Naja in de avond vooral. Bedoel, dan koelde het vaak af naar een graad of 12 ofzo terwijl ik avond temperaturen van 26c gewend wasquote:Op dinsdag 28 november 2023 08:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bizar. Hier op de Veluwe was dat geen moment nodig geweest, integendeel
Woonwagenkamp. Al betaal je me bij.quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit is op zich redelijk eenvoudig op te lossen
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Woonwagenkamp. Al betaal je me bij.
Oh ja, we hebben ook nog eventjes gehad in de zomer dat het 's nachts wel een beetje normaal afkoeldequote:Op dinsdag 28 november 2023 08:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja in de avond vooral. Bedoel, dan koelde het vaak af naar een graad of 12 ofzo terwijl ik avond temperaturen van 26c gewend wasdus ja
Ik las voorhuid bevrorenquote:Op dinsdag 28 november 2023 08:51 schreef Pisces29 het volgende:
Voorruit bevroren. Maar wel blauw-roze lucht met zon.
Daarvoor moet het nog wel 10-20 graden kouder zijn.quote:
Mag van mij zo blijven. Dan neem ik de lagere temperatuur wel voor lief.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:43 schreef INViCTuS het volgende:
Het is al best lang droog met blauwe lucht en weinig wind. Bizar en uniek
Dit weer tot aan het voorjaar, daar teken ik voor.quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:04 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Mag van mij zo blijven. Dan neem ik de lagere temperatuur wel voor lief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |