abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211339508
Welkom bij de Zwarte Pietendiscussie. Bijna een traditie in ons koude kikkerlandje.
In deze reeks hebben we het over de oorsprong van onze geliefde Pieterbaas. Is het een uiting van racisme voortgekomen uit de tijd van de slavernij of is het zwart schminken van gezichten een eeuwenoud gebruik dat gekoesterd moet worden?

Het Sinterklaasfeest is onderdeel van de voor-christelijke midwinterfeesten. Het feest wordt al duizenden jaren in Europa en zelfs daarbuiten gevierd. Uiteraard zijn er uiterlijke verschillen maar er zijn verrassend veel overeenkomsten.
Er is een Sinterklaasfiguur, een oude man met lange witte haren en baard en vaak in de persoon van Sint Nicolaas. Deze wordt vergezeld door een knecht die meestal zwart geschminkt is, overal aan schoorstenen luistert of er nog stoute kinderen zijn en in het bezit is van een roe en zak.

Argumentenoverzicht voor- en tegenstanders Zwarte Piet

Geen herhaling van discussies, zie in de spoiler een overzicht van argumenten en tegenargumenten van zowel voor- als tegenstanders, van extreem tot gematigd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het niet-rolbevestigende Sinterklaasfeest bij de familie Doorzon (door Gerrit de Jager in diverse delen van de stripserie aangekaart)

INFORMATIE OVER DE ACHTERGRONDEN VAN ZWARTE PIET EN DE DISCUSSIE:

• Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:

Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
http://www.volkskrant.nl/(...)t af van kindslaven'

Het Sint en Pietengilde heeft een historisch verantwoorde pagina over Zwarte Piet.

Zwarte piet-lobby draait uiteindelijk om geld:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:42 schreef Montagui het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 13:53 schreef Montagui het volgende:
Infographic verbanden en sponsoring
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Documentaire 'Wild Geraas':
De documentaire van Arnold Jan Scheer (over de WARE oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet) is namelijk eindelijk af en is online te bestellen of te bekijken via Vimeo. Het lijkt erop dat Scheer geen televisiemaatschappij heeft kunnen vinden die de documentaire zou willen uitzenden maar het is in ieder geval een begin.

http://www.wildgeraasdefilm.nl/
https://vimeo.com/ondemand/wildgeraas/188727445
http://www.arnoldjanscheer.nl/

Diverse video's en afbeeldingen in de spoiler:
SPOILER

quote:
Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!

Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...

Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.

quote:
Een mysterieuze oorsprong

Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.

Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.

Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.
Het boekje van Schenkman is online in te zien: https://www.slideshare.net/FeenyNL/sint-nikolaas-en-zijn-knecht

quote:
Het is toch wel een hele mooie dag aan het worden. KOZP word echt op alle fronten vernederd.
Eerst schrappen ze de meeste demonstraties omdat ze te weinig deelnemers hebben, vervolgens word hun door de gemeentes een hoop beperkende maatregelen opgelegd. De bussen naar Den Helder werden 2x tot stoppen gedwongen door de politie. Vervolgens worden ze overal weggejaagd en aangevallen. In Rotterdam zelfs door zowel voetbalfans als de politie zelf.

En de enige arrestaties zijn er onder KOZP'ers _O_
Alternatieve Sinterklaas journaals:
SPOILER

ZWARTE PIET _O_ *O* *O* *O*

Verbied Kick Out Zwarte Piet
64.085 ondertekeningen

zo. zondag kwamen er weer 2293 handtekeningen bij.

https://verbiedkozp.petities.nl/

quote:
Wij

Nederlanders met gezond verstand,

constateren

dat Kick Out Zwarte Piet (KOZP) zich schuldig maakt aan:

• VALSE beschuldigingen van racisme jegens bijna alle Nederlanders
• intimidatie
• verpesten Kinderfeest
• voor onveilige of zelfs gewelddadige situaties zorgen
• dreigen met geweld
• opruïen en haat zaaien
• het verstoren van de openbare orde
• binnendringen overheidsgebouwen
Lach met een schone bips
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:02:11 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211339511
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Airfryer wil op het platteland gaan demonstreren tegen ZP. Ik zweer het je, daar gaan doden bij vallen. Die lui sporen niet en hebben het niet zo op Randstedelingen die even de dienst willen komen uitmaken.
Maar je mag daar demonstreren, en als het platteland dat niet leuk vindt is hun probleem.
En als ze mensen doodmaken gewoon zwaar aanpakken natuurlijk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211339527
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:36 schreef Harvest89 het volgende: [..] Nee hoor. Zij kaarten het alleen maar aan. Met schuimbekkende hooligans als gevolg.
Eh met een zo overduidelijk provocatieve naam is de actiegroep niet helemaal onschuldig. En we mogen ons afvragen of de afstammeling van slavenhandelaren de geëigende persoon is om te spreken voor de nakomelingen van tot slaaf gemaakten te spreken. Een zwarte huid is in Afrika geen bewijs van onschuld om het zo maar eventjes te stellen. Elke Ghanees van nu komt uit een land dat heeft geprofiteerd van honderden jaren slavenhandel.
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:03:14 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211339543
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je post al 10 jaar hier zonder ooit een serieuze bijdrage te hebben geleverd, dus ik zie je inderdaad vandaag niet opeens beginnen, dat zou een regelrecht wonder zijn. Het valt me alles mee dat je nog niet aan het janken bent in FB, normaliter hang je daar gelijk aan het been van de mods te roepen om interventie.
Wat is dit nu weer voor uit de duim gezogen onzin?
Ik zit zelden in FB.
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:03:26 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_211339546
Links of rechtsom is het diep en diep triest wat er daar in de Lier gebeurd is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_211339554
quote:
13s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:03 schreef kanovinnie het volgende:
Dit!
Lach met een schone bips
pi_211339566
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:02 schreef HiZ het volgende:

[..]
Eh met een zo overduidelijk provocatieve naam is de actiegroep niet helemaal onschuldig. En we mogen ons afvragen of de afstammeling van slavenhandelaren de geëigende persoon is om te spreken voor de nakomelingen van tot slaaf gemaakten te spreken. Een zwarte huid is in Afrika geen bewijs van onschuld om het zo maar eventjes te stellen. Elke Ghanees van nu komt uit een land dat heeft geprofiteerd van honderden jaren slavenhandel.
Ik ken genoeg Surinamers die echt een teringhekel hebben aan de uitvreter Airfryer. Toevallig ook de lui die mega racistische taal uitslaan over andere groepen :D en die-hard zwarte piet fan zijn. Mooie combo.
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:04:51 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211339575
:')

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211339602
quote:
Hoezo? Als ik de officiële berichten mag geloven is de burgemeester tevreden, de organisator is tevreden, vind Airfryer dat hij bijna dood was gegaan samen met zijn matties en was hij boos dat hij de stoet niet mocht verstoren.

Mis ik iets ?
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:05:58 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211339604
quote:
Trieste figuren.
pi_211339607
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wat is dit nu weer voor uit de duim gezogen onzin?
Ik zit zelden in FB.
Dezelfde onzin dat Zwarte Piet racistisch is misschien?

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Of het een feest voor kinderen, volwassenen, of marsmannetjes is maakt geen reet uit. Het is een racistisch feest.
Een feest voor iedereen. Voor kinderen, omdat ze genoeten. Voor de racisme!-roepers, omdat zolang dat feest bestaat de inkomsten uit subsidiepotjes en de aandacht die ze krijgen gegarandeerd zijn.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:33 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ik denk 2010 ofzo, mijn zusje was hoogzwanger van haar 2e en haar toenmalige man reed op de vrachtwagen. Dus ze vroeg mij of ik haar oudste mee kon nemen naar de intocht van sinterklaas.

Prima, zo gezegd zo gedaan. Die kleine en alle kinderen om haar heen riepen "Zwarte Piet" blanke kindjes, donkere kindjes.. Allemaal riepen ze hetzelfde terwijl ze bij elkaar stonden.. Geen enkel kind keek anders naar elkaar. Het waren kinderen. Het is een kinderfeest.

Deze hele wanvertoning hebben wij als volwassenen gemaakt.
Potverdomme! Die zwarte kindjes moeten wel gigantisch getraumatiseerd zijn inmiddels. Doordrongen van het feit dat ze -als zwart kindje nota bene!- zo'n racistische zwartgeschminkte kindervriend (lees: zwarte piet) openlijk leuk hebben gevonden terwijl dat figuur zo racistisch als wat zou moeten zijn.

Al die kindjes zullen nu wel getraumatiseerd zijn nu ze wat ouder zijn en beseffen dat dat zwarte figuur in werkelijkheid een blanke, gore racist was natuurlijk en dat ze hartstikke fout waren als kind om te hebben genoten van dat kinderfeestje :(

Slaven die snoepgoed, kadootjes en mandarijntjes uitdelen aan kinderen zijn trouwens liev <3 <3 <3
pi_211339614
quote:
Geen idee wat er gebeurd is.. Zo maar eens de berichten lezen.
Heb er niet aan gedacht, anders had ik er misschien wel heengegaan om het met eigen ogen te zien :/
pi_211339632
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:06 schreef Inbox het volgende:
Potverdomme! Die zwarte kindjes moeten wel gigantisch getraumatiseerd zijn inmiddels. Doordrongen van het feit dat ze -als zwart kindje nota bene!- zo'n racistische zwartgeschminkte kindervriend (lees: zwarte piet) openlijk leuk hebben gevonden terwijl dat figuur zo racistisch als wat zou moeten zijn.

Al die kindjes zullen nu wel getraumatiseerd zijn nu ze wat ouder zijn en beseffen dat dat zwarte figuur in werkelijkheid een blanke, gore racist was natuurlijk en dat ze hartstikke fout waren als kind om te hebben genoten van dat kinderfeestje :(

Slaven die snoepgoed, kadootjes en mandarijntjes uitdelen aan kinderen zijn trouwens liev <3 <3 <3
Moest grinniken :)
Lach met een schone bips
pi_211339648
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik ken genoeg Surinamers die echt een teringhekel hebben aan de uitvreter Airfryer. Toevallig ook de lui die mega racistische taal uitslaan over andere groepen :D en die-hard zwarte piet fan zijn. Mooie combo.
Prachtig, prachtig.

En die worden natuurlijk utigekotst door Airfryer en kornuiten omdat ze een andere mening hebben die die polariserende jankerds willen inpeperen. Zo kortzichtig zijn die lui. Hun mening MOET opgedrongen worden.
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:08:05 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211339650
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:06 schreef Inbox het volgende:

Al die kindjes zullen nu wel getraumatiseerd zijn nu ze wat ouder zijn en beseffen dat dat zwarte figuur in werkelijkheid een blanke, gore racist was natuurlijk en dat ze hartstikke fout waren als kind om te hebben genoten van dat kinderfeestje
Je snapt er echt totaal niets van.
Ik vermoed dat je nu gewoon maar wat aan het trollen bent.
pi_211339662
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Trieste figuren.
Kijk eens in de spiegel? Oordeel dan nogmaals wie er triester is.
pi_211339707
twitter
pi_211339709
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:07 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Moest grinniken :)
Vuile racist! Ga je schamen, vlegel! Lachen om getraumatiseerde kinderen kan echt niet :(
Dat lachen doe je alleen maar omdat ze zwart zijn :(

SPOILER
pi_211339711
Oeh ff serietje opzetten... Zag iets met Friet @sp3c :)
Lach met een schone bips
pi_211339718
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:08 schreef Inbox het volgende:

[..]
Prachtig, prachtig.

En die worden natuurlijk utigekotst door Airfryer en kornuiten omdat ze een andere mening hebben die die polariserende jankerds willen inpeperen. Zo kortzichtig zijn die lui. Hun mening MOET opgedrongen worden.
Je merkt echt een tweedeling. Die lui in mijn vrienden kring hebben ook echt wat bereikt, op eigen kracht, en die hoor je niet over achtergesteld worden. En de groep waartoe Airfryer behoort, die achter elke boom racisme ziet, altijd een slachtoffer is, die nooit eens zelf iets voor elkaar wil boksen maar altijd anderen de schuld wil geven. Die lui liggen elkaar niet zo - het zijn net Nederlanders wat dat betreft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2023 21:11:54 ]
pi_211339722
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:11 schreef Inbox het volgende:

[..]
Vuile racist! Ga je schamen, vlegel! Lachen om getraumatiseerde kinderen kan echt niet :(
Dat lachen doe je alleen maar omdat ze zwart zijn :(

SPOILER
Zo rol ik
Lach met een schone bips
pi_211339747
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:08 schreef Inbox het volgende:

[..]
Kijk eens in de spiegel? Oordeel dan nogmaals wie er triester is.
Put je hier uit eigen ervaringen
pi_211339753
quote:
Jij bent ook volledig gedraaid zeg op dit onderwerp. Andere jaren konden de rellen jou niet hard genoeg gaan.
Ongeacht wie er aan het rellen waren of klappen kregen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_211339771
Het blijft jammer dat de malloten van KOZP door het land trekken om Sinterklaasintochten te verstoren.
pi_211339796
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Je snapt er echt totaal niets van.
Ik vermoed dat je nu gewoon maar wat aan het trollen bent.
Ik snap inderdaad niets van jouw aangepraatte trauma en dat je ons wil doordringen van jouw mening -waar niet van afgeweken mag worden- dat zwarte piet een gore racist is, ondanks dat ie geen onderscheid maakt welk kindje ie een handje snoep of kadootje geeft en ieder kindje gelijk behandelt.

Zal je pigment wel zijn, daar schijnt nogal wat haat jegens blanken ingebakken te zitten als ik de verhalen moet geloven. De hang naar het slaaf zijn, pijn voelen daaromtrent en de haat schijnt in het dna te zitten ofzo. Ik snap dr inderdaad geen reet van.. Of zal het toch gewoon een drang naar aandacht zijn, psychologisch van aard?
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 november 2023 @ 21:16:03 #26
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_211339806
Laten we Keti Koti dan afschaffen. En het Suikerfeest, want dat is aanstootgevend naar diabetici toe.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_211339809
Iedereen is vrij om Sinterklaas te vieren met Zwarte piet, of zonder Zwarte piet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:16:10 #28
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211339811
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Jij bent ook volledig gedraaid zeg op dit onderwerp. Andere jaren konden de rellen jou niet hard genoeg gaan.
Ik heb het licht gezien.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211339823
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Inderdaad!!
pi_211339841
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
Iedereen is vrij om Sinterklaas te vieren met Zwarte piet, of zonder Zwarte piet.
Comités zijn echter een laf zooitje en buigen voor kozp.
pi_211339844
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Laten we Keti Koti dan afschaffen. En het Suikerfeest, want dat is aanstootgevend naar diabetici toe.
Black Friday kan ook echt niet. Alle andere (niet-black) dagen zijn overheersend. Er moet meer diversiteit in een week.

Zwart werken zou ook moeten worden hernoemd, want het klinkt te negatief. Werken zonder garantie of werken zonder bon is een idee.
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:18:23 #32
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211339860
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:15 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ik snap inderdaad niets van jouw aangepraatte trauma en dat je ons wil doordringen van jouw mening -waar niet van afgeweken mag worden- dat zwarte piet een gore racist is, ondanks dat ie geen onderscheid maakt welk kindje ie een handje snoep of kadootje geeft en ieder kindje gelijk behandelt.

Zal je pigment wel zijn, daar schijnt nogal wat haat jegens blanken ingebakken te zitten als ik de verhalen moet geloven. De hang naar het slaaf zijn, pijn voelen daaromtrent en de haat schijnt in het dna te zitten ofzo. Ik snap dr inderdaad geen reet van.. Of zal het toch gewoon een drang naar aandacht zijn, psychologisch van aard?
Ik heb nergens gezegd dat ZP een racist is sjappie. :')

Als je nu gewoon wat trollende onzin als bliksemafleider wil gebruiken hoef je het maar te zeggen, dan ga ik gewoon niet meer op je reageren.
pi_211339862
quote:
84s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:16 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik heb het licht gezien.
Prima als je minder fan van rellen bent geworden, maar nogal jammer en opmerkelijk als je dan vol de kant kiest voor KOZP.
Ophitsing en escalatie is hun handelswijze.
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:19:44 #34
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211339886
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:14 schreef luxerobots het volgende:
Het blijft jammer dat de malloten van KOZP door het land trekken .
Het is juist jammer dat ze nog erg nodig zijn.
pi_211339906
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je merkt echt een tweedeling. Die lui in mijn vrienden kring hebben ook echt wat bereikt, op eigen kracht, en die hoor je niet over achtergesteld worden. En de groep waartoe Airfryer behoort, die achter elke boom racisme ziet, altijd een slachtoffer is, die nooit eens zelf iets voor elkaar wil boksen maar altijd anderen de schuld wil geven. Die lui liggen elkaar niet zo - het zijn net Nederlanders wat dat betreft.
Het zijn idd twee kampen. Zo zie ik het ook.

-Het ene kamp denkt met zn hersenen, benut elke kans die ie pakken kan en bereikt wat in het leven.

-Het andere kamp denkt met zn pigmentcellen, ziet een kans niet en geeft anderen de schuld van zn eigen falen en trekt de racisme!-kaart. Te dom om te poepen.

En ondertussen kotst kamp 1 , kampt 2 uit en vice versa.
pi_211339907
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:17 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Black Friday kan ook echt niet. Alle andere (niet-black) dagen zijn overheersend. Er moet meer diversiteit in een week.
Pas geleden was er nog het jaarlijkse Black Achievement Award in Amsterdam. Met als grootste winnaar dit jaar Sylvana Simons. Blijkbaar is zoiets volkomen geaccepteerd.
pi_211339910
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
:') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211339919
quote:

[..]
Nodig voor wat? Ze doen het alleen maar voor een misplaatst gevoel van eigen belang hoor. En hun acties komen vooral voort uit hun racistische gedachtegoed dat alles in kleurtjes opgedeeld moet zijn.
Conscience do cost.
pi_211339922
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Keti Koti is by far het meest racistische feest in Nederland. Daar mag geen witman in de organisatie zitten.
pi_211339965
Zwarte piet is volstrekt overbodig voor het kinderfeest.

Alleen zielepieten houden nog vast een zwarte piet, maar die zijn zelf sowieso geen kind meer doch leven in het verleden.
pi_211339992
quote:
We zouden dat Keti koti sowieso moeten ontdoen van subsidie wegens racisme. Er mag geen blanke plaatsnemen in het bestuur

.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik heb nergens gezegd dat ZP een racist is sjappie. :')

Als je nu gewoon wat trollende onzin als bliksemafleider wil gebruiken hoef je het maar te zeggen, dan ga ik gewoon niet meer op je reageren.
Huh, zwarte piet is toch racisme? Sinterklaas een racistisch feest met zwarte piet?
Dan is die blanke man/vrouw/jongen/meisje en iedereen die zwarte piet speelt of leuk vind toch gewoon een gore racist. En dus ook de gekleurde medemens die niet jankt over zwarte piet of zelf meedoet als zwarte piet tijdens optochten waar dan ook?

[ Bericht 2% gewijzigd door Inbox op 18-11-2023 21:30:28 ]
pi_211340013
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Keti Koti is by far het meest racistische feest in Nederland. Daar mag geen witman in de organisatie zitten.
Daar zie ik in de toekomst dit ook nog gebeuren:
NWS / Prijs festivaltickets is afhankelijk van je huidskleur
pi_211340018
quote:

[..]
Waarom was het 15 of 25 jaar terug niet nodig, en nu opeens wel?

Wat nodig is, is dat die Airfryer en zn kornuiten eens moeten kappen met dr haat jegens zwarte piet. Laat ze dr jeugd opvoeden, leren dat ze kansen krijgen en moeten pakken in plaats van te jammeren over aangepraat racisme.
pi_211340026
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:23 schreef Hatseflats22 het volgende:

Alleen zielepieten houden nog vast een zwarte piet, maar die zijn zelf sowieso geen kind meer doch leven in het verleden.
Zo'n Ayfirie met z'n slavernij en kolonialisme gelul doet dat niet?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211340027
quote:

Niet volstrekt overbodig, misschien wel een beetje

Het leuke van zwarte piet is vooral dat je je als oom, neef, buurman kunt verkleden als zwarte piet, zonder dat het kind doorheeft dat jij het bent. Bij gele, rode of roetveeg piet werkt dat effect iig niet.
pi_211340055
quote:

[..]
Ze moeten toch iets doen voor de subsidie die ze krijgen, stelletje profiteurs
pi_211340079
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Pas geleden was er nog het jaarlijkse Black Achievement Award in Amsterdam. Met als grootste winnaar dit jaar Sylvana Simons. Blijkbaar is zoiets volkomen geaccepteerd.
Sylvana Simons met dr rariteitenkabinet BIJ1.

Ik hoop dat er een keer een nieuwe strontvlieg wordt ontdekt en naar haar wordt genoemd. Dat wijf is echt helemaal het pad kwijt. Wel jammer, want ten tijde van TMF was het een leuk, tof wijf. Ergens is het echt gigantisch misgegaan met haar..
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:31:08 #48
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211340124
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:26 schreef Inbox het volgende:
Waarom was het 15 of 25 jaar terug niet nodig, en nu opeens wel?
Toen was het ook nodig. Er was jarenlang al veel kritiek op het uiterlijk en gedrag van dat figuur.
pi_211340138
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Simons is het levende bewijs van een politicus van kleur die ten onder is gegaan door haar eigen extreme woke - anti-racistisch beleid en gedachtegoed.
pi_211340157
quote:

Neen. Een stel beroepsdemonstranten uit Amsterdam Zuidoost denkt te bepalen hoe jij Sinterklaas moet vieren. Doordat mensen de discussie zat zijn, krijgen ze hun zin. Dat is een vreemde manier van invloed uitoefenen. Let wel, dit zijn mensen die jaren achter elkaar zijn opgepakt voor verstoring van de openbare orde, inclusief het uitoefenen van geweld tegen agenten.

Waarom zijn het beroepsdemonstranten? Omdat die meneer Airfryer doodleuk op zijn social media vraagt of er naast Zwarte piet nog meer onderwerpen zijn waar hij op kan gaan varen. Omdat zijn praatclub het heeft over subsidies en invloed uitoefenen. Die kerel grossiert in stichtingen. Maar geen enkele stichting krijgt een ANBI-status, door zijn veroordeling wegens een geweldsincident.
pi_211340165
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zo'n Ayfirie met z'n slavernij en kolonialisme gelul doet dat niet?
Alsnog volstrekt overbodig voor de beleving van de kinderen.
pi_211340173
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:32 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Alsnog volstrekt overbodig voor de beleving van de kinderen.
Zeg dat tegen KOZP.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211340203
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Simons is het levende bewijs van een politicus van kleur die ten onder is gegaan door haar eigen extreme woke - anti-racistisch beleid en gedachtegoed.
Ze heeft o.a. voor elkaar gekregen dat alle blanke Amsterdamse ambtenaren nu een verplichte training white privilege moeten volgen.:
NWS / Ambtenaren krijgen ’white privilege’ training
pi_211340224
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ze heeft o.a. voor elkaar gekregen dat alle blanke Amsterdamse ambtenaren nu een verplichte training white privilege krijgen.:
Wit privilege

Donder toch op
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:34:56 #55
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211340226
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:24 schreef Inbox het volgende:
Huh, zwarte piet is toch racisme? Sinterklaas een racistisch feest met zwarte piet?
Dan is die blanke man/vrouw/jongen/meisje en iedereen die zwarte piet speelt of leuk vind toch gewoon een gore racist. En dus ook de gekleurde medemens die niet jankt over zwarte piet of zelf meedoet als zwarte piet tijdens optochten waar dan ook?
Leg me geen woorden in de mond.
Ik zeg dat het een racistisch feest is. Het personage ZP is een karikatuur op een negerslaaf.
Nergens heb ik gezegd dat iemand die zich verkleedt als dat figuur zelf een racist is.
pi_211340244
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zeg dat tegen KOZP.
Waarom? Bij de intocht van Sinterklaas in de stad vandaag heb ik KOZP en de zwarte pieten niet gezien.

Weet wat ik wel zag? Intens gelukkige kinderen.
pi_211340248
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wit privilege

Donder toch op
Dat vind ik nou ook. Maar een meerderheid van de Amsterdamse gemeenteraad heeft dat plan van Sylvana aangenomen.
pi_211340249
quote:
Het Suikernaam is, zoals mij verteld is, dan ook niet de naam waar moslims gelukkig mee zijn. Eid-al-Fitr is meer geschikt.
pi_211340281
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:35 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Waarom? Bij de intocht van Sinterklaas in de stad vandaag heb ik KOZP en de zwarte pieten niet gezien.

wat loop je dan te zeuren
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211340286
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ze heeft o.a. voor elkaar gekregen dat alle blanke Amsterdamse ambtenaren nu een verplichte training white privilege moeten volgen.:
Vriendjespolitiek he? Gebeurt vaak in dat soort kringen.

Gewoon een verkapte vorm van subsidie binnenharken, want die cursus -opgezet door jankers- is natuurlijk wel een fors betaalde cursus. Zou je er echt voor staan, zou je die cursus als cursusleider/subsidieclubje geheel gratis aanbieden of tegen de werkelijke kosten.
pi_211340302
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wit privilege

Donder toch op
Zwart privilige: sneller bananen en cocosnoten kunnen plukken dan de blanke toerist die jouw land bezoekt.
pi_211340305
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
wat loop je dan te zeuren
Ik loop niet zeuren, jij loop te zuren.

Ik vertelde dat zwarte pleit echt volstrekt overbodig is voor het kinderfeest.
pi_211340312
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:39 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik loop niet zeuren, jij loop te zuren.

Ik vertelde dat zwarte pleit echt volstrekt overbodig is voor het kinderfeest.
KOZP ook.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211340320
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:34 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik zeg dat het een racistisch feest is. Het personage ZP is een karikatuur op een negerslaaf.
Nergens heb ik gezegd dat iemand die zich verkleedt als dat figuur zelf een racist is.
Hij speelt toch een racistisch figuur? Hoe kun je dan niet-racisitisch zijn als je openlijk zwarte piet - een zogenaamd racistisch karikatuur - speelt en steunt?

Elke blanke of liefhebber van zwarte piet is toch gewoon een gore racist voor KOZP?
pi_211340334
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:35 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Dat is het mooie aan kinderen: ze denken niet overal over na. Zijn onschuldig, bekijken dingen zonder vooroordelen.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 november 2023 @ 21:41:46 #66
Brabo Bastard
pi_211340342
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Toen was het ook nodig. Er was jarenlang al veel kritiek op het uiterlijk en gedrag van dat figuur.
En er zijn aanpassingen geweest. En nog is het niet genoeg. Dus moet er geprovoceerd worden zodat ze lekker zielig kunnen doen als ze dan tegenslag krijgen.

Ik herhaal wat ik al een paar dagen terug zei:

Als KZOP er niet geweest was, was deze hele ongein er niet eens geweest.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:41:47 #67
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211340343
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:40 schreef Inbox het volgende:

[..]
Hij speelt toch een racistisch figuur? Hoe kun je dan niet-racisitisch zijn als je openlijk zwarte piet speelt en steunt?
Elke blanke of liefhebber van zwarte piet is toch gewoon een gore racist?
Volgens jouw visie blijkbaar.
pi_211340344
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
KOZP ook.
Kick out zeur piet
pi_211340364
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:41 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Kick out zeur piet
Kick out dat achterlijke woke in Nederland.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 november 2023 @ 21:43:01 #70
Brabo Bastard
pi_211340367
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:34 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Jij loopt hier constant te zeuren dat Zwarte Piet racistisch is en dat mensen die eraan meedoen dan ook racistisch zijn.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_211340377
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Kick out dat achterlijke woke in Nederland.
En de vuurwerkgooiers?
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:44:09 #72
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211340391
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
En er zijn aanpassingen geweest. En nog is het niet genoeg. Dus moet er geprovoceerd worden zodat ze lekker zielig kunnen doen als ze dan tegenslag krijgen.

Ik herhaal wat ik al een paar dagen terug zei:

Als KZOP er niet geweest was, was deze hele ongein er niet eens geweest.
Nee logisch is het niet genoeg. Wat dacht je van die afropruiken en zwarte schminck weg? :')
pi_211340402
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:43 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
En de vuurwerkgooiers?
Neem ze mee
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211340405
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Volgens jouw visie blijkbaar.
Iets (zwarte piet) is racistisch, maar dat iets zelf (zwarte piet, degene die zwarte piet speelt) is geen racist. Verklaar je nader.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 november 2023 @ 21:44:46 #75
Brabo Bastard
pi_211340407
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nee logisch is het niet genoeg. Wat dacht je van die afropruiken en zwarte schminck weg? :')
Wat dacht je van KZOP weg? Dan heeft niemand meer ergens last van.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_211340420
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Neem ze mee
Jij bent vandaag niet op een kinderfeest geweest zo te merken, allemachtig wat een chagrijnige indruk maak jij.

Kom, zet je schoen en sta morgen vrolijk op.
pi_211340425
quote:

[..]
En de vuurwerkgooiers?
Triest volk.. lekker paar dagen op water en brood zetten en vervolgen, net als de oproerkraaiers van KOZP wegens verstoren van de openbare orde en provoceren.
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:46:16 #78
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211340434
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:43 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Jij loopt hier constant te zeuren dat Zwarte Piet racistisch is en dat mensen die eraan meedoen dan ook racistisch zijn.
Laatste klopt niet.
Er zullen vast wat racisten hier en daar tussen zitten die extra mad zijn dat het figuur langzaam verdwijnt. Maar iedereen? Heb ik niet gezegd.
pi_211340438
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Joh, het is niets meer dan een manier van aandacht opeisen. Ookal heb je nergens meer zwarte piet, dan zullen ze opnieuw klagen over hoe piet er dan uit ziet. Die kerel komt nooit met oplossingen, alleen maar met klachten.

Probleem is dat men toegeeft aan al die flauwekul. Had gewoon de klachten genegeerd. 6 december is het sinterklaasfeest voorbij, dan kan hij weer ergens anders over klagen.
pi_211340441
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:45 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Jij bent vandaag niet op een kinderfeest geweest zo te merken, allemachtig wat een chagrijnige indruk maak jij.

Kom, zet je schoen en sta morgen vrolijk op.
Ja, je kunt hier proberen de 'redelijkheid' zelve uit te hangen, je bent gewoon een handige meeloper voor dat KOZP volk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 november 2023 @ 21:46:58 #81
Brabo Bastard
pi_211340447
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Laatste klopt niet.
Er zullen vast wat racisten hier en daar tussen zitten die extra mad zijn dat het figuur langzaam verdwijnt. Maar iedereen? Heb ik niet gezegd.
Geïmpliceerd wel zeker.
"Omae wa mou shindeiru."
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:47:11 #82
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211340453
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:44 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Wat dacht je van KZOP weg? Dan heeft niemand meer ergens last van.
Die hebben goed werk verricht, en hopelijk in de toekomst nog steeds.
pi_211340464
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Trolololololol
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211340465
quote:
Neen. Een stel beroepsdemonstranten uit Amsterdam Zuidoost denkt te bepalen hoe jij Sinterklaas moet vieren. Doordat mensen logisch nadenken en inzien dat de beroepsdemonstranten een punt hebben, krijgen ze hun zin.

In 1999 had ik een blanke leraar geschiedenis die mij voor het eerst wees op onze rare zwarte Pieten traditie. Hij wees ons erop dat deze vorm van viering echt opgetrokken wenkbrauwen opleveren in mening land. Ik was toen 14 en vond het flauwekul, maar blijkbaar is het toch blijven hangen.

Inmiddels kan ik mij de hardliner houding hier echt niet meer voorstellen. Het lijkt mij aan een ieder zelf te bepalen wat hij of zij racistisch vindt en als er een significante groep is die dit zo voelt en ervaart dan is de traditie toch gewoon over zijn uiterste houdbaarheid. Ik zou het echt een beetje beschamend vinden als mijn kinderfeest kwetsend voor anderen kan zijn. Zeker als de oplossing, roetveeg, zo simpel is.
pi_211340469
quote:

[..]
En de vuurwerkgooiers?
Ik heb geleerd dat je dat in context moet zien. Dit zijn vrijheidsstrijders die vechten tegen een bezettingsmacht genaamd KOZP die al
13 jaar erop uit is om hun cultuur te vernietigen.

Dan is een daad van verzet zoals vuurwerk gooien begrijpelijk.
Of werkt deze redenatie alleen bij Gaza VS de Joden?
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 november 2023 @ 21:48:26 #86
Brabo Bastard
pi_211340473
quote:

[..]
Provoceren is goed werk?
"Omae wa mou shindeiru."
pi_211340474
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:46 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Joh, het is niets meer dan een manier van aandacht opeisen. Ookal heb je nergens meer zwarte piet, dan zullen ze opnieuw klagen over hoe piet er dan uit ziet. Die kerel komt nooit met oplossingen, alleen maar met klachten.

Probleem is dat men toegeeft aan al die flauwekul. Had gewoon de klachten genegeerd. 6 december is het sinterklaasfeest voorbij, dan kan hij weer ergens anders over klagen.
Die wil ook geen oplossingen. Die wil zn inkomsten veilig stellen en daarbij is racisme keihard nodig. Zonder beschuldigingen daarvoor is ie werkloos.
pi_211340490
Volgend Maurice de Hond staat PVV in de peilingen op een gedeelde eerste Plaats met de VVD.

Ja, dat hoort wel in dit topic. Dat heeft er indirect mee te maken.

twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:49:17 #89
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211340491
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Trolololololol
Iemand die het niet met me eens is.
Is een troll.......

Oke dan.
pi_211340493
quote:

[..]
Ja, lekker polariseren. Fantastisch werk *O*
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 november 2023 @ 21:49:22 #91
Brabo Bastard
pi_211340495
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:47 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Neen. Een stel beroepsdemonstranten uit Amsterdam Zuidoost denkt te bepalen hoe jij Sinterklaas moet vieren. Doordat mensen logisch nadenken en inzien dat de beroepsdemonstranten een punt hebben, krijgen ze hun zin.

In 1999 had ik een blanke leraar geschiedenis die mij voor het eerst wees op onze rare zwarte Pieten traditie. Hij wees ons erop dat deze vorm van viering echt opgetrokken wenkbrauwen opleveren in mening land. Ik was toen 14 en vond het flauwekul, maar blijkbaar is het toch blijven hangen.

Inmiddels kan ik mij de hardliner houding hier echt niet meer voorstellen. Het lijkt mij aan een ieder zelf te bepalen wat hij of zij racistisch vindt en als er een significante groep is die dit zo voelt en ervaart dan is de traditie toch gewoon over zijn uiterste houdbaarheid. Ik zou het echt een beetje beschamend vinden als mijn kinderfeest kwetsend voor anderen kan zijn. Zeker als de oplossing, roetveeg, zo simpel is.
Waarom zouden andere landen zich wat van onze tradities aan moeten trekken?
"Omae wa mou shindeiru."
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:49:32 #92
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211340498
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Provoceren is goed werk?
Demonstreren.
pi_211340499
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:48 schreef Inbox het volgende:

[..]
Die wil ook geen oplossingen. Die wil zn inkomsten veilig stellen en daarbij is racisme keihard nodig. Zonder beschuldigingen daarvoor is ie werkloos.
Ja zal toch subsidie moeten blijven slurpen, zou een geweldige bezuiniging zijn om daar geen euro meer aan te geven
pi_211340506
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Iemand die het niet met me eens is.
Is een troll.......

Oke dan.
Nee, het ligt er gewoon te dik bovenop.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 november 2023 @ 21:50:05 #95
Brabo Bastard
pi_211340514
quote:

[..]
Demonstreren.
Nee, provoceren. Ze gebruiken demonstreren als een schil.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_211340516
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:47 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Ik vind het Suikerfeest zwaar achterlijk, en met mij vele Nederlanders. Als ik jouw redenatie mag volgen mogen we dus ook op scholen gaan demonstreren, bedrijven en sponsors aanschrijven, ultimatums stellen en intimidatie toepassen om dit achterlijke feest afgeschaft te krijgen?
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:50:49 #97
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211340530
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, het ligt er gewoon te dik bovenop.
We zullen het onthouden als jij iets zegt waar ik het niet mee eens ben.
pi_211340545
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
We zullen het onthouden als jij iets zegt waar ik het niet mee eens ben.
I.t.t. tot jou, onderbouw ik mijn argumenten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:52:16 #99
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211340558
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik vind het Suikerfeest zwaar achterlijk, en met mij vele Nederlanders. Als ik jouw redenatie mag volgen mogen we dus ook op scholen gaan demonstreren, bedrijven en sponsors aanschrijven, ultimatums stellen en intimidatie toepassen om dit achterlijke feest afgeschaft te krijgen?
Dit topic gaat niet over het Suikerfeest. Open er een nieuw topic over als je dat wil afschaffen.
pi_211340591
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:49 schreef tesssssssss het volgende:
Volgend Maurice de Hond staat PVV in de peilingen op een gedeelde eerste Plaats met de VVD.

[ twitter ]
Daar helpt het gedram van KOZP zeker bij, denk ik.
EIgenlijk moeten we KOZP dus dankbaar zijn w/
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:53:46 #101
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211340598
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
I.t.t. tot jou, onderbouw ik mijn argumenten.
Ik gaf gewoon mijn mening.

Ze hebben goed werk verricht.
Het ZP figuur is in steeds meer steden en dorpen afgeschaft.

Hoe is dit een troll?
pi_211340607
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, je kunt hier proberen de 'redelijkheid' zelve uit te hangen, je bent gewoon een handige meeloper voor dat KOZP volk.
Waar heb je het over?

Voor mij is dat hele zware pieten gedoe gewoon een totaal gepasseerd station, ik heb er geen seconde over nagedacht vandaag totdat ik dit topic zag. Ik had niet eens het nieuws gezien, het was een drukke dag met kinderen over de vloer vanavond en eerder bij de intocht.

Dat er allemaal idioten ergens anders een kinderfeest in het Westland verstieren, komt doordat er idioten aan alle kanten zijn.

Maar het kinderfeest gaat prima zonder zwarte piet, kinderen die nu in Sinterklaas geloven die weten niet beter. Behalve als hun ouders bij KOZP zitten of in burgelijke dorp als De Lier wonen. Het is totaal van de pot gerukt eraan vast te houden, het is volstrekt irrelevant voor de jonge kinderen, ik zie dat gewoon in de praktijk vandaag.

Ik ben een meeloper achter Sinterklaas, niet achter woke.
pi_211340612
quote:

[..]
Demonstreren.
Demonsteren en polariseren komt in het geval van KOZP behoorlijk overeen.
pi_211340622
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dit topic gaat niet over het Suikerfeest. Open er een nieuw topic over als je dat wil afschaffen.
Het achterlijke KOZP verbieden, beste oplossing voor alles
pi_211340627
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nee, dit topic gaat over het afschaffen van Zwarte Piet, omdat hij racistisch zou zijn.

...en ondertussen staat de PVV op 1 in de peilingen gedeeld met de VVD.

Nou.
pi_211340629
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:49 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja zal toch subsidie moeten blijven slurpen, zou een geweldige bezuiniging zijn om daar geen euro meer aan te geven
Sowieso vind ik dat er heel wat minder gesubsidieerd moet worden :Y
pi_211340636
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik heb geleerd dat je dat in context moet zien. Dit zijn vrijheidsstrijders die vechten tegen een bezettingsmacht genaamd KOZP die al
13 jaar erop uit is om hun cultuur te vernietigen.

Dan is een daad van verzet zoals vuurwerk gooien begrijpelijk.
Of werkt deze redenatie alleen bij Gaza VS de Joden?
Jij slaat de plank echt helemaal mis
pi_211340662
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:53 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik gaf gewoon mijn mening.

Ze hebben goed werk verricht.
Het ZP figuur is in steeds meer steden en dorpen afgeschaft.

Hoe is dit een troll?
En de blik op donkere mensen, is die erdoor verbeterd denk je?
pi_211340687
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Zwaar achterlijk is wat andere dan je gediscrimineerd voelen.
pi_211340697
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:56 schreef Inbox het volgende:

[..]
Nee juist niet, het werkt tegenovergesteld
pi_211340707
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:57 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Oh jank jank
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:58:42 #112
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211340709
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:55 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Nee, dit topic gaat over het afschaffen van Zwarte Piet, omdat hij racistisch zou zijn.

...en ondertussen staat de PVV op 1 in de peilingen gedeeld met de VVD.

Nou.
Dat is jammer. Maar of Geertje nu op plaats 1 of plaats 10 staat. In de huidige vorm zitten er in het sinterklaasfeest racistische elementen.
pi_211340720
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:54 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Waar heb je het over?

Voor mij is dat hele zware pieten gedoe gewoon een totaal gepasseerd station, ik heb er geen seconde over nagedacht vandaag totdat ik dit topic zag. Ik had niet eens het nieuws gezien, het was een drukke dag met kinderen over de vloer vanavond en eerder bij de intocht.

Dat er allemaal idioten ergens anders een kinderfeest in het Westland verstieren, komt doordat er idioten aan alle kanten zijn.

Maar het kinderfeest gaat prima zonder zwarte piet, kinderen die nu in Sinterklaas geloven die weten niet beter. Behalve als hun ouders bij KOZP zitten of in burgelijke dorp als De Lier wonen. Het is totaal van de pot gerukt eraan vast te houden, het is volstrekt irrelevant voor de jonge kinderen, ik zie dat gewoon in de praktijk vandaag.

Ik ben een meeloper achter Sinterklaas, niet achter woke.
Notendopverhaal dit ! ^O^
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 november 2023 @ 21:59:38 #114
Brabo Bastard
pi_211340729
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:58 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nee juist niet, het werkt tegenovergesteld
Ik vind het ook wel typerend dat de veelal donkere mensen juist geen probleem hebben met de oude Zwarte Piet.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_211340743
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:58 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat is jammer. Maar of Geertje nu op plaats 1 of plaats 10 staat. In de huidige vorm zitten er in het sinterklaasfeest racistische elementen.
Snap jij nou echt niet dat dat proteststemmen zijn?

Met andere woorden, dat mensen juist veel bozer worden door dit soort acties?
  zaterdag 18 november 2023 @ 22:00:07 #116
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211340746
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:56 schreef Inbox het volgende:

[..]
Dat zou niets uit moeten maken.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 november 2023 @ 22:00:21 #117
Brabo Bastard
pi_211340752
quote:

[..]
Dat vind jij. Wij vinden van niet.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_211340761
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat zou niets uit moeten maken.
Ja, dat maakt wel uit, de hele fucking top 3 in de peilingen is rechts!!!!!

Ik ga naar bed hoor :{w

|:( |:( |:( |:(
  zaterdag 18 november 2023 @ 22:03:04 #119
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211340812
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:59 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Wat interesseert het me nou dat ze boos worden?
Dat heb ik op dat filmpje vorig topic kunnen zien. Voor mij part schuimbek je je tot je een ons weegt, dat jaarlijkse kinderfeest in de vorm met zwarte pieten deugt gewoon niet.
pi_211340814
quote:

[..]
:D

Welnee. Er is niks racistisch aan Zwarte Piet, nooit zo geweest. Er werd gewoon de link gelegd met Blackface, een link die niet bestaat maar hardnekkig wordt volgehouden. Zou niet ons probleem moeten zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cuendillar op 18-11-2023 22:14:48 ]
Intolerant voor intolerantie
  zaterdag 18 november 2023 @ 22:03:39 #121
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_211340828
Grappig is dat op de Antillen, waar donkere mensen Zwarte Piet spelen, ze zichzelf pikzwart hebben gemaakt, met een bleekscheet als Sinterklaas.

Moderator / Redactie FP zaterdag 18 november 2023 @ 22:04:13 #122
Brabo Bastard
pi_211340846
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat heb ik op dat filmpje vorig topic kunnen zien. Voor mij part schuimbek je je tot je een ons weegt, dat jaarlijkse kinderfeest in de vorm met zwarte pieten deugt gewoon niet.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Dat vind jij. Wij vinden van niet.
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 november 2023 @ 22:04:26 #123
Brabo Bastard
pi_211340856
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:03 schreef spapaars het volgende:
Grappig is dat op de Antillen, waar donkere mensen Zwarte Piet spelen, ze zichzelf pikzwart hebben gemaakt, met een bleekscheet als Sinterklaas.

[ afbeelding ]
Heerlijk :D
"Omae wa mou shindeiru."
pi_211340860
quote:

[..]
Dus jij hebt liever Geert Wilders als premier, dan een Zwarte Piet?

Okee, dan.
  zaterdag 18 november 2023 @ 22:04:55 #125
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211340867
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:04 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dus jij hebt liever Geert Wilders als premier, dan een Zwarte Piet?
Allebei niet.
pi_211340874
quote:

[..]
Blijf dat jezelf wijs maken en het 100 keren herhalen, het is onzin wat je schrijft
pi_211340878
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Allebei niet.
Maar dat kan niet.

Het is het 1 of het ander.

Nou, welterusten.
pi_211340900
Het is ook nooit naar de zin van die beroepsdemonstranten.
Lees dat er roetveegpieten zijn met teveel roetvegen.

De tering.... Volgend jaar weer gewoon overal Zwarte piet. Dan heb je ook minder kans op gelazer van beroepsdemonstranten.
  zaterdag 18 november 2023 @ 22:06:52 #129
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211340914
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:05 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Maar dat kan niet.

Het is het 1 of het ander.

Nou, welterusten.
Onzin.
pi_211340916
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:57 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik voel me gediscrimineerd, ze vieren iets wat ik als niet-moslim nooit zal kunnen ervaren.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 november 2023 @ 22:07:07 #131
Brabo Bastard
pi_211340920
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:06 schreef spectrumanalyser het volgende:

De tering.... Volgend jaar weer gewoon overal Zwarte piet. Dan heb je ook minder kans op gelazer van beroepsdemonstranten.
Zijn gewoon heel veel roetvegen.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_211341134
quote:

[..]
En die protesterende KOZP-lieden? Deugen die wel? Zij die al schreeuwend om aandacht een kinderfeest proberen te verzieken..

Soms is het gewoon beter om de provocatie niet op te zoeken, en dat is wat zij bewust doen: de provocatie opzoeken. Aandacht vergaren voor het leed dat overgepigmenteerdheid heet.

Waren zeker weer voornamelijke blanke woke-meisjes, of niet? Ook zo raar. Gekleurde mensen zijn gekwestst, maar wat protesteert is grotendeels niet van kleur :/ Best wel zwak, dat de gekleurde gekwetste mens zich moet laat vertegenwoordig in dr leed door blanke (en dus racistsche!) huppelkutjes .

[ Bericht 6% gewijzigd door Inbox op 18-11-2023 22:26:12 ]
pi_211341173
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:06 schreef spectrumanalyser het volgende:

Nou, ik stel voor dat ze volgend jaar gaan protesteren bij de overkoepelende organisatie van schoorsteenvegers om de kwaliteit van schoorsteenvegen omhoog te krijgen. Bedoel, toch schandalig dat zwarte piet door het belabberende werk van schoorsteenvegers zo zwart ziet :(
pi_211341332
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:59 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat werk toch beide kanten op?

Of snap je dat nou echt niet?
pi_211341419
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:27 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Dat werk toch beide kanten op?

Of snap je dat nou echt niet?
Volgens mij snap jij het niet
pi_211341428
quote:

Gewoon overal zwarte piet :Y
Maak een eind van het gezeik, maak een eind aan KOZP en vooral: stop de aandacht aan ze in de media, dan is het zo afgelopen met dit gezeik. Ik vind de media ook schuldig aan deze tweedeling in de maatschappij.
  zaterdag 18 november 2023 @ 22:33:27 #137
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211341433
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:18 schreef Inbox het volgende:

[..]
En die protesterende KOZP-lieden? Deugen die wel? Zij die al schreeuwend om aandacht een kinderfeest proberen te verzieken..

Soms is het gewoon beter om de provocatie niet op te zoeken, en dat is wat zij bewust doen: de provocatie opzoeken. Aandacht vergaren voor het leed dat overgepigmenteerdheid heet.

Waren zeker weer voornamelijke blanke woke-meisjes, of niet? Ook zo raar. Gekleurde mensen zijn gekwestst, maar wat protesteert is grotendeels niet van kleur :/ Best wel zwak, dat de gekleurde gekwetste mens zich moet laat vertegenwoordig in dr leed door blanke (en dus racistsche!) huppelkutjes .
Denk aan je hart.
pi_211341492
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:33 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Denk aan je hart.
Denk jij dan aan je pigment, in plaats van met je pigment.
pi_211341499
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:33 schreef Inbox het volgende:

[..]
Gewoon overal zwarte piet :Y
Maak een eind van het gezeik, maak een eind aan KOZP en vooral: stop de aandacht aan ze in de media, dan is het zo afgelopen met dit gezeik. Ik vind de media ook schuldig aan deze tweedeling in de maatschappij.
Inderdaad doodzwijgen dit racistenclubje
  zaterdag 18 november 2023 @ 22:38:21 #140
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211341555
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:49 schreef tesssssssss het volgende:

[ twitter ]
Maurice de Hond :') Die geeft extreemrechts altijd extra zetels.
pi_211341565
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:03 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
:D

Welnee. Er is niks racistisch aan Zwarte Piet, nooit zo geweest. Er werd gewoon de link gelegd met Blackface, een link die niet bestaat maar hardnekkig wordt volgehouden. Zou niet ons probleem moeten zijn.
Volgens onderzoek van Ingrid de Koning is deze link er historisch wel degelijk link.
pi_211341646
Who the fuck is Ingrid de Koning
pi_211341650
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:32 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Volgens mij snap jij het niet
Leg het uit dan

Volgens mij mij worden beide partijen bozer door de stellingen die worden in genomen. Of heb je niet door waar ik op reageer?
pi_211341660
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:38 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Volgens onderzoek van Ingrid de Koning is deze link er historisch wel degelijk link.
Lekker nu boeiend wat zij vind. Relevanter is wat de kijk er nu op is.
pi_211341700
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik voel me gediscrimineerd, ze vieren iets wat ik als niet-moslim nooit zal kunnen ervaren.
Je mag zonder de juiste vooropleiding ook niet naar de universiteit. Discriminatie is niet het maken van onderscheid, maar van verboden onderscheid. Je zou een punt hebben als je je bekeert tot de Islam maar buitengesloten word.
  zaterdag 18 november 2023 @ 22:46:01 #146
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211341726
quote:
84s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Maurice de Hond :') Die geeft extreemrechts altijd extra zetels.
Klopt, maar zelfs als GW op 70 zetels staat blijft dit gewoon een racistisch kinderfeest.
Slaat nergens op om die kerel in dit topic er bij te halen.
  zaterdag 18 november 2023 @ 22:47:30 #147
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211341746
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:42 schreef Cupfighter het volgende:
Who the fuck is Ingrid de Koning
Een historicus.
pi_211341760
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:47 schreef Harvest89 het volgende:
Ingrid de Koning
En Elisabeth Koning?
  zaterdag 18 november 2023 @ 22:50:18 #149
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211341782
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:48 schreef RegularOrange het volgende:

[..]
En Elisabeth Koning?
Ah, die bedoel ik. :)
Een historicus.
pi_211341806
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:42 schreef Inbox het volgende:

[..]
Lekker nu boeiend wat zij vind. Relevanter is wat de kijk er nu op is.
Ik reageer op de reactie
quote:
Als reactie hierop is het zeker relevant of deze link er ooit geweest is want dat maakt deze reactie gewoon pertinent onwaar.

Betreft de kijk die er nu op is zijn we ook snel klaar.

Een meerderheid is voor roetveegpiet en als een dergelijke meerderheid genoeg voor de Brexit is, moet dit ook voldoende zijn voor deze discussie.

We zijn klaar jongens (of zijn hier ook vrouwen).
pi_211341820
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:42 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Leg het uit dan

Volgens mij mij worden beide partijen bozer door de stellingen die worden in genomen. Of heb je niet door waar ik op reageer?
Nee want de zeurpieten krijgen toch hun zin dat ze nog demonstreren is gewoon achterlijk, het doel is bereikt toch, om nog in een enkel gehucht waar het nog niet zo is vind ik zoeken naar problemen maar dat kun je overlaten aan de racistenclub van KOZP
Het volk wat voor Zwarte Piet is gaat meer rechts stemmen over het algemeen
pi_211341821
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Klopt, maar zelfs als GW op 70 zetels staat blijft dit gewoon een racistisch kinderfeest.
Dat jij iets vind, wil niet zeggen dat het zo is.

Ik zie niemand op het kinderfeest discrimineren. Ik zie niemand uitgesloten worden. Nergens hoor ik racisitische leuzen van de goedheiligman of zijn zwarte pieten.

Ik zie alleen een groep jankerts die psychische problemen hebben en een gezamenlijke hobby hebben gevonden in het provoceren op een kinderfeest.
pi_211341843
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
In zoverre, dat een deel van de beroepsjankerts waar dit topic om draait er een bijdrage aan leveren dat mensen de multiculti samenleving en de polarisatie daarin allemaal zat worden en daarom op Geert Wilders stemmen.
pi_211341870
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:52 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik reageer op de reactie
[..]
Als reactie hierop is het zeker relevant of deze link er ooit geweest is want dat maakt deze reactie gewoon pertinent onwaar.

Betreft de kijk die er nu op is zijn we ook snel klaar.
[ link | afbeelding ]
Een meerderheid is voor roetveegpiet en als een dergelijke meerderheid genoeg voor de Brexit is, moet dit ook voldoende zijn voor deze discussie.

We zijn klaar jongens (of zijn hier ook vrouwen).
Nee, een meerderheid vind een roetveegpiet acceptabel. Acceptabel vinden is wat anders dan dat je voorkeur legt bij dezielfde roetveegpiet.

Ik op mijn beurt vind het ook acceptabel, maar als je mij de keuze geeft voor een zwarte piet of een roetveegpiet dan kies ik toch echt voor de zwarte piet.
  zaterdag 18 november 2023 @ 23:02:31 #155
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211341934
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:53 schreef Inbox het volgende:

[..]
Dat jij iets vind, wil niet zeggen dat het zo is.

Ik zie niemand op het kinderfeest discrimineren. Ik zie niemand uitgesloten worden. Nergens hoor ik racisitische leuzen van de goedheiligman of zijn zwarte pieten.

Ik zie alleen een groep jankerts die psychische problemen hebben en een gezamenlijke hobby hebben gevonden in het provoceren op een kinderfeest.
Oke, leuk dat je met ons hebt gedeeld wat jij ziet. Proficiat.
  zaterdag 18 november 2023 @ 23:03:56 #156
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211341956
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:55 schreef Inbox het volgende:

[..]
In zoverre, dat een deel van de beroepsjankerts waar dit topic om draait er een bijdrage aan leveren dat mensen de multiculti samenleving en de polarisatie daarin allemaal zat worden en daarom op Geert Wilders stemmen.
Dat je je politieke stem laat afhangen van dit feest laat gewoon weer zien wat voor een mafketels er in dit land rond lopen.
pi_211341960
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
E
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Graag gedaan, pigmentdenker!
pi_211341969
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat je je politieke stem laat afhangen van dit feest laat gewoon weer zien wat voor een mafketels er in dit land rond lopen.
Dezelfde mafketels heb je ook aan de andere zijde van het politieke spectrum. Moslims die op DENK stemmen, pigmentdenkers als jij die op BIJ1 stemmen want tante Silly, enz.

Wilders heeft gewoon punten die mensen aanspreekt, net zoals DENK en PvdA en.. en.. dat ook heeft.
pi_211341970
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:57 schreef Inbox het volgende:

[..]
Nee, een meerderheid vind een roetveegpiet acceptabel. Acceptabel vinden is wat anders dan dat je voorkeur legt bij dezielfde roetveegpiet.

Ik op mijn beurt vind het ook acceptabel, maar als je mij de keuze geeft voor een zwarte piet of een roetveegpiet dan kies ik toch echt voor de zwarte piet.
Je hebt helemaal gelijk betreffende het acceptabel gebeuren, excuses. Betreffende zwarte piet en roetveegpiet verschillen onze meningen.
pi_211341998
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:06 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk betreffende het acceptabel gebeuren, excuses. Betreffende zwarte piet en roetveegpiet verschillen onze meningen.
Dat mensen het acceptabel vinden, komt denk ik ook omdat ze het gedram eromheen zat zijn en weer een fijn kinderfeest willen, zonder dat gezeik. Of zonder KOZP. Helaas is dat laatste een illusie, voorlopig.
  zaterdag 18 november 2023 @ 23:08:01 #161
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211342002
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:53 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nee want de zeurpieten krijgen toch hun zin dat ze nog demonstreren is gewoon achterlijk, het doel is bereikt toch, om nog in een enkel gehucht waar het nog niet zo is vind ik zoeken naar problemen maar dat kun je overlaten aan de racistenclub van KOZP
Het volk wat voor Zwarte Piet is gaat meer rechts stemmen over het algemeen
Racistische tradities moeten ook in achtergestelde gehuchtjes aangepakt worden. Demonstreren tegen ZP is blijkbaar nog nodig. Dat kunnen we dit jaar gewoon weer zien.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 november 2023 @ 23:08:49 #162
Brabo Bastard
pi_211342014
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Racistische tradities moeten ook in achtergestelde gehuchtjes aangepakt worden. Demonstreren tegen ZP is blijkbaar nog nodig. Dat kunnen we dit jaar gewoon weer zien.
Het is geen racistische traditie.
"Omae wa mou shindeiru."
  zaterdag 18 november 2023 @ 23:09:18 #163
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211342020
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:05 schreef Inbox het volgende:

[..]
Dezelfde mafketels heb je ook aan de andere zijde van het politieke spectrum. Moslims die op DENK stemmen, pigmentdenkers als jij die op BIJ1 stemmen want tante Silly, enz.

Hou je valse aannames eens voor je.
Ik stem niet eens op die partij.
pi_211342024
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het is nodig, om het verdienmodel in stand te houden.

KOZP wil simpelweg media-aandacht. Dat is de enige reden. Niets meer, niets minder.
  zaterdag 18 november 2023 @ 23:10:33 #165
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211342030
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Het is geen racistische traditie.
Als je de racistische elementen gaat verbannen inderdaad niet meer.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 november 2023 @ 23:10:54 #166
Brabo Bastard
pi_211342035
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:10 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Als je de racistische elementen gaat verbannen inderdaad niet meer.
Er zitten geen racistische elementen in.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_211342041
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:07 schreef Inbox het volgende:

[..]
Dat mensen het acceptabel vinden, komt denk ik ook omdat ze het gedram eromheen zat zijn en weer een fijn kinderfeest willen, zonder dat gezeik. Of zonder KOZP. Helaas is dat laatste een illusie, voorlopig.
Ik vind enkel en alleen roetveegpiet acceptabel. Dit is bij mij gebaseerd op empathie en niet omdat ik van het gezeik af wil zijn. Dus voor mij is dit grote onzin!
  zaterdag 18 november 2023 @ 23:13:30 #168
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211342054
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:10 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Er zitten geen racistische elementen in.
En Mick Jagger is nog maagd.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 november 2023 @ 23:13:59 #169
Brabo Bastard
pi_211342065
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Fijn voor hem. Zwarte Piet is niet racistisch.
"Omae wa mou shindeiru."
  zaterdag 18 november 2023 @ 23:14:06 #170
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211342067
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
_O-
pi_211342070
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hou je valse aannames eens voor je.
Ik stem niet eens op die partij.
Zeg ik dat jij op die partij stemt? Nee.

Ik zeg dat pigmentdenkers als jij op die partij stemmen. Niet dat jij erop stemt. Wel gelijkgestemden als jij of denk jij werkelijk dat een blanke, werkende man met een gezond stel hersens op Tante Silly of haar circusclubje gaat stemmen?

Gezien je denkwijze, zou het me overigens niks verbazen als je wel gewoon BIJ1 zou stemmen, want dat zijn dezelfde racisme!-roepers als jij ;)
pi_211342074
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:11 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik vind enkel en alleen roetveegpiet acceptabel. Dit is bij mij gebaseerd op empathie en niet omdat ik van het gezeik af wil zijn. Dus voor mij is dit grote onzin!
Ik ik ik ik ik ik... _O-
pi_211342114
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:11 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Voor veel mensen geldt dit wel denk ik, die denken ach laat maar zitten dan maar roetveegpiet of geen Piet want ze blijven er toch over doorzeuren, bij mij werkt het tegenovergesteld, hoe meer men gaat drammen hoe meer ik er ook tegen in ga, de manier hoe KOZP zijn zin heeft doorgedramd vind ik onacceptabel en dat blijf ik ook vinden, hun gedram heeft mij meer naar Zwarte Piet doen brengen in plaats van eraf.

Stop gewoon met die demonstraties, het is echt zoeken naar iets wat uiteindelijk een averechts uitwerking heeft en het doel voorbij schiet, een fijn en gezellig kinderfeest
pi_211342159
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:14 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ik ik ik ik ik ik... _O-
Hij geeft zijn mening. Wat is daar mis mee?

Als het aan mij ligt, wordt roetveegpiet het land uitgetrapt en wel per direct. Terug naar Zwarte piet en dat ligt vooral in het gezeik eromheen waardoor ik hen letterlijk nul succes gun omtrent verandering. Zodra dat gezeik weg is, mag wat mij betreft roetveegpiet terugkomen.

En toch vind ik ondertussen roetveegpiet wel weer acceptabel als compromis.
  zaterdag 18 november 2023 @ 23:21:13 #175
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211342174
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:14 schreef Inbox het volgende:

[..]
Zeg ik dat jij op die partij stemt? Nee.

Ik zeg dat pigmentdenkers als jij op die partij stemmen. Niet dat jij erop stemt. Wel gelijkgestemden als jij of denk jij werkelijk dat een blanke, werkende man met een gezond stel hersens op Tante Silly of haar circusclubje gaat stemmen?

Gezien je denkwijze, zou het me overigens niks verbazen als je wel gewoon BIJ1 zou stemmen, want dat zijn dezelfde racisme!-roepers als jij ;)
Kerel wat een onzin weer. Log gewoon uit.
Ik ben geen pigmentdenker. En als iedereen die vindt dat zp niet meer kan op BIJ1 zou stemmen dan zou die partij nu een van de grootste in de peilingen zijn.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 november 2023 @ 23:21:28 #176
Brabo Bastard
pi_211342178
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:21 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik ben geen pigmentdenker. En als iedereen die vindt dat zp niet meer kan op BIJ1 zou stemmen dan zou die partij nu een van de grootste in de peilingen zijn.
Log zelf uit :')
"Omae wa mou shindeiru."
pi_211342198
quote:

[..]
Je gedraagt je als pigmentdenker met je racisme!-gejank. Helperwhitey dan, dat kan ook?
BIJ1 is de politieke partij voor kneusjes die zich bij het minste geringste gediscrimineerd voelen en de racismekaart trekken in dit verschrikkelijk racisitisch land. Dus zij die janken om een zwartgeschminkte Zwarte piet passen prima in hun doelgroep. JIj dus ook.

Uitloggen gebeurt hier vanzelf, hoef ik niet te doen. Ik moet alleen weer inloggen op zn tijd :D
pi_211342209
quote:

[..]
quote:

[..]
Je maakt jezelf wel heel belachelijk nu met je Bij1
pi_211342247
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:20 schreef Inbox het volgende:

[..]
Hij geeft zijn mening. Wat is daar mis mee?

Als het aan mij ligt, wordt roetveegpiet het land uitgetrapt en wel per direct. Terug naar Zwarte piet en dat ligt vooral in het gezeik eromheen waardoor ik hen letterlijk nul succes gun omtrent verandering. Zodra dat gezeik weg is, mag wat mij betreft roetveegpiet terugkomen.

En toch vind ik ondertussen roetveegpiet wel weer acceptabel als compromis.
Schaf gewoon dat Sinterklaasjournaal en de nationale intocht op tv af, dan kan iedereen Sinterklaas vieren zoals hij of zij dat wil. In Amsterdam kunnen ze het dan met CO2-vrije transgenderpieten vieren, Afriyie, Sylvana en Co. vieren uiteraard niets want zuurpruimen en de rest van land kan dan gewoon het racistische kinderfeestje blijven vieren waar we zo verknocht aan zijn geraakt.
pi_211342256
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:27 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Schaf gewoon dat Sinterklaasjournaal en de nationale intocht op tv af, dan kan iedereen Sinterklaas vieren zoals hij of zij dat wil. In Amsterdam kunnen ze het dan met CO2-vrije transgenderpieten vieren, Afriyie, Sylvana en Co. vieren uiteraard niets want zuurpruimen en de rest van land kan dan gewoon het racistische kinderfeestje blijven vieren waar we zo verknocht aan zijn geraakt.
_O-
  zaterdag 18 november 2023 @ 23:29:39 #181
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211342259
quote:

[..]
Schaf gewoon dat Sinterklaasjournaal en de nationale intocht op tv af
Dat is voor kinderen 70% van het hele ‘feest’

Goed plan wel
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 18 november 2023 @ 23:30:36 #182
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211342264
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:23 schreef Inbox het volgende:

[..]
Je gedraagt je als pigmentdenker met je racisme!-gejank.

Uitloggen gebeurt hier vanzelf, hoef ik niet te doen. Ik moet alleen weer inloggen op zn tijd :D
Racistische stereotypes mag je blijkbaar niet benoemen want dan ben je een pigmentdenker en janker die op BIJ1 gaat stemmen.

Vind je die beschuldigingen van je ook niet een klein beetje triest worden? Eerlijk.

Ik heb jou hier nog nergens in een hokje geduwd.
  zaterdag 18 november 2023 @ 23:32:41 #183
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211342288
quote:
Schaf gewoon dat Sinterklaasjournaal en de nationale intocht op tv af
Nergens voor nodig.
quote:
dan kan iedereen Sinterklaas vieren zoals hij of zij dat wil.
Zonder racistische elementen.
  zaterdag 18 november 2023 @ 23:33:29 #184
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211342294
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:24 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
[..]
Je maakt jezelf wel heel belachelijk nu met je Bij1
Ik heb BIJ1 er niet bij gehaald. Anders lees je eens terug.
  zaterdag 18 november 2023 @ 23:34:14 #185
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211342299
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Racistische stereotypes mag je blijkbaar niet benoemen want dan ben je een pigmentdenker en janker die op BIJ1 gaat stemmen.

Vind je die beschuldigingen van je ook niet een klein beetje triest worden? Eerlijk.

Dat mag prima, dat mocht altijd al. Waar mensen nu massaal tegen ageren is de dwang, het aangekondige controleren van KOZP bij optochten. Ze hebben NUL bevoegdheid om iets af te dwingen, maar ze gaan het toch doen.

Ik zeg 2 recente termen uit de VS, FAFO & Try that in a small town.

Ze zijn overduidelijk uit op confrontatie, die gaan ze krijgen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211342303
quote:

[..]

Ik val in het hokje 'vuile racist'. Moet je toch wel weten dat ik een voorstander van die vreselijke racistische Zwarte Piet ben en ook nog eens blank. Ok, dat laatste weet je niet maar kon je natuurlijk wel bedenken. Nou, dan hoef je me niet in een hokje te duwen want dat zit ik al ;)
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 november 2023 @ 23:34:55 #187
Brabo Bastard
pi_211342306
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat mag prima, dat mocht altijd al. Waar mensen nu massaal tegen ageren is de dwang, het aangekondige controleren van KOZP bij optochten. Ze hebben NUL bevoegdheid om iets af te dwingen, maar ze gaan het toch doen.

Sterker, die kregen ze ook.
"Omae wa mou shindeiru."
  zaterdag 18 november 2023 @ 23:35:05 #188
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211342308
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:34 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ik val in het hokje 'racist'.
Daar duw je jezelf blijkbaar in.
  zaterdag 18 november 2023 @ 23:35:48 #189
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211342314
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Sterker, die kregen ze ook.
So be it, we didn't start the fire.....
Get woke, go broke!
pi_211342338
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Daar duw je jezelf blijkbaar in.
Ben ik toch ook? IK sta namelijk achter zwarte piet en een leuk sinterklaasfeest zoals het altijd geweest was. Ik vind die racistische karikatuur geweldig. Als kind, als volwassene. Kan met een gerust hart stellen dat zwarte pieten de tofste negers/zwarten/slaven zijn die ik heb gekend oO/

Maakt mij geen flikker uit hoor, want dat woordje racisme en/of racisme heeft voor mij 0,0 waarde door lui die bij het minste geringste al racisme! roepen.
  zaterdag 18 november 2023 @ 23:42:26 #191
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211342362
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Die dwang valt reuze mee.En als je ergens midden in het bos gaat demonstreren waar niemand je ziet bereik je natuurlijk niets. Het is logisch dat je de aandacht zoekt. Grote kans dat je op die manier een discussie op gang krijgt.
  zaterdag 18 november 2023 @ 23:43:47 #192
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211342370
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:39 schreef Inbox het volgende:
Ben ik toch ook?
Als jij het zegt.
pi_211342373
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Die dwang valt reuze mee.En als je ergens midden in het bos gaat demonstreren waar niemand je ziet bereik je natuurlijk niets. Het is logisch dat je de aandacht zoekt. Grote kans dat je op die manier een discussie op gang krijgt.
Ze willen geen discussie. Ze willen provoceren, aandacht genereren, de subsidiepot veilgstellen en vooral polariseren.

Een discussie is op een gegeven moment afgelopen. Na 13 jaar (?) zeuren, zeiken en 'discussieren' moet je dr wel een keertje klaar mee zijn, maar discussie is het doel niet.
  zaterdag 18 november 2023 @ 23:44:14 #194
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211342376
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Was het daarbij gebleven, helemaal prima. Maar op de Dam roepen dat je ZP gaat schoppen (waarschijnlijk gewoon een brave huisvader oid) en winkeliers gaat bedreigen om pieten in de etalage ga je te ver.

Ik ben het de hele dag met mensen oneens, maar ik ga ze daar niet persoonlijk op aanspreken, dan kan ik terecht wel eens een tik krijgen.
Get woke, go broke!
pi_211342429
quote:

[..]

Jij VINDT Zwarte Piet een racistisch stereotiep.

Dat maakt nog niet dat het racistisch IS.

Ook de kracht van herhaling maakt jou aanname geen juist feit. Ook al is de kracht van herhaling een machtig wapen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 18 november 2023 @ 23:55:37 #196
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211342442
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:54 schreef Montagui het volgende:

[..]
Jij VINDT Zwarte Piet een racistisch stereotiep.

Dat maakt nog niet dat het racistisch IS.

Ook de kracht van herhaling maakt jou aanname geen juist feit. Ook al is de kracht van herhaling een machtig wapen.
Inderdaad, iets met schoorsteen en zo, en lief voor kinderen.
pi_211342446
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Zonder racistische elementen.
Ja, dan is het geen Sinterklaas meer hè. Sinterklaas valt of staat juist met die racistische elementen. Met de afschaffing van het plaatsen van brandende kruisen in tuinen op 5 december is er al een enorme concessie gedaan.
pi_211342453
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat is 1 van de mogelijke lagen van de zwarte schmink. klopt. Niks mis mee.
  zaterdag 18 november 2023 @ 23:59:32 #199
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211342475
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:56 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ja, dan is het geen Sinterklaas meer hè. Sinterklaas valt of staat juist met die racistische elementen. Met de afschaffing van het plaatsen van brandende kruisen in tuinen op 5 december is er al een enorme concessie gedaan.
Zwarte Piet wordt gewoon Piet. Geen zwarte schminck en pruik, en dan ben je al een eind op weg.
  zondag 19 november 2023 @ 00:00:24 #200
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211342485
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:57 schreef Montagui het volgende:

[..]
Dat is 1 van de mogelijke lagen van de zwarte schmink. klopt. Niks mis mee.
Ik krijg ook altijd zo'n last van kroeshaar, rode lippen, en oorbellen als ik daar doorheen kruip.
pi_211342511
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Zwarte Piet wordt gewoon Piet. Geen zwarte schminck en pruik, en dan ben je al een eind op weg.
Het begint met het afschaffen van zwarte schmink en eindigt met een intocht met transgender- en aan het asfalt vastgeplakte klimaatpieten. Dan is het geen Sinterklaas meer, maar gewoon een doorsnee dag in de randstad.
pi_211342514
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Lief voor kinderen ja. Ongeacht de kleur van de kinderen. Of ze nou rood, wit, geel of zwart zijn. Elk kind krijgt een handje kruidnoten, wat lekkers of een kadootje van dat racistische karikatuur en die ouwe grijsaard met lange baard :Y
  zondag 19 november 2023 @ 00:04:09 #203
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_211342515
Boh, net ff terug en zo slapen....

We maken er hier wel een kinderfeestje van zie ik <O) :X
Lach met een schone bips
  zondag 19 november 2023 @ 00:04:29 #204
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211342519
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 00:03 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Het begint met het afschaffen van zwarte schmink en eindigt met een intocht met transgender- en aan het asfalt vastgeplakte klimaatpieten. Dan is het geen Sinterklaas meer, maar gewoon een doorsnee dag in de randstad.
Mwa, dat zie ik niet snel gebeuren.
  zondag 19 november 2023 @ 00:05:05 #205
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211342527
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:04 schreef Inbox het volgende:

[..]
Lief voor kinderen ja. Ongeacht de kleur van de kinderen. Of ze nou rood, wit, geel of zwart zijn. Elk kind krijgt een handje kruidnoten, wat lekkers of een kadootje van dat racistische karikatuur en die ouwe grijsaard met lange baard :Y
Ja alleen zegt het niets natuurlijk.
Er waren vroeger ook slaven die helemaal tevreden waren in hun rol als slaaf.
pi_211342533
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nee hoor, dan hebben we nog steeds beroepsdemonstranten die een verschrikkelijke teringhekel hebben aan de blanken in het landje waar ze maar wat graag wonen. Die verzinnen dan gewoon wat anders om dr schreeuw naar aandacht te bevredigen.
pi_211342542
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik krijg ook altijd zo'n last van kroeshaar, rode lippen, en oorbellen als ik daar doorheen kruip.
Je moet je schaamhaar ook bedekken, je lippen platspuiten met botox zodat die niet kunnen gaan bloeden en gewoon met een breekijzer een deur of raam forceren als je gaat inbreken.

Als een boef een zwarte bivakmuts draagt, is dat dan ook racisme eigenlijk? Bedoel, met bivakmuts op is het net of je een neger bent van een afstand als je die bivakmuts niet zo 123 ziet.
  zondag 19 november 2023 @ 00:09:36 #208
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211342551
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 00:03 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Tikkeltje overdreven, maar het gaat idd niet stoppen met Zwarte Piet.

Andere dingen zullen moeten volgen, straatnamen aanpassen, scholen vernoemd naar zeehelden, en steeds meer en meer van onze geschiedenis. Dit zie je nu al in engeland en in de VS, en echt, de eerste FOK!ker die nu nog iets zegt als "dat soort gekkigheid komt nooit hierheen" gaat echt in de zak :').
Get woke, go broke!
pi_211342557
quote:
14s.gif Op zondag 19 november 2023 00:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Andere dingen zullen moeten volgen, straatnamen aanpassen, scholen vernoemd naar zeehelden, en steeds meer en meer van onze geschiedenis. Dit zie je nu al in engeland en in de VS, en echt, de eerste FOK!ker die nu nog iets zegt als "dat soort gekkigheid komt nooit hierheen" gaat echt in de zak :').
Het is wachten op de eerste Jerry Airfryer-straat in de Bijlmer.
pi_211342569
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Mwa, dat zie ik niet snel gebeuren.
Hamaspieten die blanke (en dus per definitie stoute) kinderen levend in een oven gooien is waarschijnlijk idd eerder de natte droom van de gemiddelde KOZP-aanhanger.
  zondag 19 november 2023 @ 00:16:34 #211
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211342588
Een beetje offtopic, maar ook weer niet helemaal. Geeft een beetje aan hoe doorgeslagen men is op alles wat racisme is opkloppen. En nee, wat dat joch schreef keur ik niet goed, maar even het verschil in straf:

twitter

Iemand doodslaan is half zo erg als een racistische opmerking over een grifter blijkbaar......
Get woke, go broke!
  zondag 19 november 2023 @ 00:16:42 #212
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211342590
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:10 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ik dacht meer aan een latrine. Meer verdienen die zeikerds niet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 19 november 2023 @ 00:17:34 #213
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211342597
quote:

[..]

Dit gaat over ZP, maar het is inderdaad de vraag of bepaalde straatnamen en en scholen vernoemd naar bepaalde zeehelden nog wenselijk zijn.
  zondag 19 november 2023 @ 00:19:16 #214
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211342606
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:17 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dit gaat over ZP, maar het is inderdaad de vraag of bepaalde straatnamen en en scholen vernoemd naar bepaalde zeehelden nog wenselijk zijn.
Nou ja, dat jij dat een goed iets zou vinden was voorspelbaarder dan het weer van de afgelopen weken :').
Get woke, go broke!
  zondag 19 november 2023 @ 00:20:09 #215
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211342608
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:16 schreef HeatWave het volgende:
Een beetje offtopic, maar ook weer niet helemaal. Geeft een beetje aan hoe doorgeslagen men is op alles wat racisme is opkloppen. En nee, wat dat joch schreef keur ik niet goed, maar even het verschil in straf:

[ twitter ]

Iemand doodslaan is half zo erg als een racistische opmerking over een grifter blijkbaar......
Die linker was nog een kind blijkbaar.
  zondag 19 november 2023 @ 00:22:34 #216
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211342621
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:20 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Far right teen en Teenager, allebei dus. 2 keer zo lang de bak in voor een puberale opmerking dan voor moord....
Get woke, go broke!
  zondag 19 november 2023 @ 00:24:18 #217
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211342630
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Far right teen en Teenager, allebei dus. 2 keer zo lang de bak in voor een puberale opmerking dan voor moord....
Ik vind het ook een flink verschil qua straffen hoor.
Maar die rechter was meerderjarig, en die linker niet. Ook lijkt het me sterk dat de minderjarige jongen die bejaarde man bewust dood wou slaan.
  zondag 19 november 2023 @ 00:27:46 #218
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211342644
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik vind het ook een flink verschil qua straffen hoor.
Maar die rechter was meerderjarig, en die linker niet. Ook lijkt het me sterk dat de minderjarige jongen die bejaarde man bewust dood wou slaan.
Teen is teen :P.

Maar het is toch van de zotte dat je om een domme puberale opmerking tegenwoordig de bak in draait?

Maar goed, het was offtopic, ik zag hem toevallig voorbijkomen ;).
Get woke, go broke!
  zondag 19 november 2023 @ 00:32:21 #219
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211342668
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Maar het is toch van de zotte dat je om een domme puberale opmerking tegenwoordig de bak in draait?

Maar goed, het was offtopic, ik zag hem toevallig voorbijkomen ;).
Dat klopt, maar toch even dit artikel gelezen en hij heeft blijkbaar meer gedaan dan alleen 1 onschuldig frusti tweetje:
https://edition.cnn.com/2(...)scli-intl/index.html

Maar ik weet zelf dat het verleidelijk is om je blindelings door Twitter posts te laten misleiden.
  zondag 19 november 2023 @ 00:35:44 #220
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211342681
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat klopt, maar toch even dit artikel gelezen en hij heeft blijkbaar meer gedaan dan alleen 1 onschuldig frusti tweetje:
https://edition.cnn.com/2(...)scli-intl/index.html

Maar ik weet zelf dat het verleidelijk is om je blindelings door Twitter posts te laten misleiden.
Het was ook meer een late night tussendoortje ;).
Get woke, go broke!
pi_211342688
quote:

[..]
Een gebiedsgebod voor snelgekwetsenden in die straat zou ook al helpen.

Gewoon een bord ophangen "Let op, racistische straatnaam! en dan een verwjziing naar de dichtbijzijnde huisarts voor een GGZ-verwijzing :Y
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:20 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Prachtvoorbeeld van een jeugdige cultuurverrijker. Aleen daarom zouden de grenzen wagenwijd open moeten :Y
Rechter ook trouwens. Zouden ze als ie Pools paspoort heeft enkeltje Polen moeten geven.
pi_211342702
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:05 schreef Inbox het volgende:

[..]
Nee hoor, dan hebben we nog steeds beroepsdemonstranten die een verschrikkelijke teringhekel hebben aan de blanken in het landje waar ze maar wat graag wonen. Die verzinnen dan gewoon wat anders om dr schreeuw naar aandacht te bevredigen.
Klopt, of het nou het klimaat is, Palestina, Zwarte Piet, LBTQetc, die links extremisten maakt het geen hol uit, als ze maar tegen de maatschappij kunnen schoppen (of (veel) erger). Discussie, overleg, whatever is net als met terroristen niet mogelijk. Het onvoorwaardelijke geloof van het eigen gelijk is net als een onverwrikbaar geloven in iets. Het is sektarisch.

Terrorisme en sektarisme: mijn leus is dan "laat ze niet lopen". ;)
pi_211342705
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:10 schreef Inbox het volgende:

[..]
Dat zou niet misstaan in de Republiek Amsterdam.
  zondag 19 november 2023 @ 00:42:58 #224
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211342707
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat vind ik nou ook. Maar een meerderheid van de Amsterdamse gemeenteraad heeft dat plan van Sylvana aangenomen.
Dat is nu een voorbeeld van institutioneel racisme.
Blanken krijgen wel een training, zwarten niet. Principieel weigeren.

Naar kleur kijken zouden we niet meer doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211342712
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:41 schreef Montagui het volgende:

[..]
Klopt, of het nou het klimaat is, Palestina, Zwarte Piet, LBTQetc, die links extremisten maakt het geen hol uit, als ze maar tegen de maatschappij kunnen schoppen (of (veel) erger). Discussie, overleg, whatever is net als met terroristen niet mogelijk. Het onvoorwaardelijke geloof van het eigen gelijk is net als een onverwrikbaar geloven in iets. Het is sektarisch.

Terrorisme en sektarisme: mijn leus is dan "laat ze niet lopen". ;)
Ik zie het gewoon als mensen met een hobby. Gezellig samenkomen met jankende mensen om samen dr frustraties in het leven eruit te schreeuwen op een demonstratie.
pi_211342717
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:42 schreef Montagui het volgende:

[..]
Dat zou niet misstaan in de Republiek Amsterdam.
Loodrecht op de 'Rachel Hazes'-straat :Y
Airfyer, verbrande kroket. U snapt 'm wel ;)
pi_211342722
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat is nu een voorbeeld van institutioneel racisme.
Blanken krijgen wel een training, zwarten niet. Principieel weigeren.

Naar kleur kijken zouden we niet meer doen.
Ze hadden die hele cursus niet eens moeten doen. Maar ja, waarschijnlijk ziet de akkoordgever daarvoor het als een subsidieverstrekking waar op een andere grond geen goedkeuring voor zou komen.
pi_211342728
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:16 schreef HeatWave het volgende:

[ twitter ]

En dan is het ook nog eens een Afghaan. Als zelfs de Pakistanen en de Iraniers die lui er massaal uitgooien, moet je je toch eens gaan afvragen of er misschien wat mis is met die lui.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_211342737
quote:

[..]
WTF maak je je druk om??? Het is onderdeel van onze geschiedenis. Alles maar uitwissen dan?
  zondag 19 november 2023 @ 00:51:19 #230
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211342744
Die trainingen :'). Echt, je zoekt het lekker uit als dat verplicht zou zijn.
Get woke, go broke!
  zondag 19 november 2023 @ 00:52:05 #231
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211342746
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:50 schreef Hathor het volgende:

[..]
WTF maak je je druk om??? Het is onderdeel van onze geschiedenis. Alles maar uitwissen dan?
Dat mag je niet suggereren, dat is een BNW conspiracy O-).
Get woke, go broke!
pi_211342750
twitter

En ook: "Wegwezen, wegwezen takkewijf"

Deze politieagent heeft duidelijk zijn zaakjes niet op orde.
pi_211342773
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:52 schreef Montagui het volgende:
[ twitter ]

Herstel...hij zei kankerwijf.
  zondag 19 november 2023 @ 01:03:22 #234
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211342793
quote:

[..]
Niet alles natuurlijk.
Maar het ligt er aan of bepaalde figuren verheerlijkt worden.
  zondag 19 november 2023 @ 01:04:54 #235
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211342799
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 01:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Niet alles natuurlijk.
Ja, Che, Marx en George Floyd voornamelijk, en recenter Osama Bin Laden :').
Get woke, go broke!
pi_211342816
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 01:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Niet alles natuurlijk.
Jaja ik hoor het alweer. :')
pi_211343874
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:52 schreef Montagui het volgende:
[ twitter ]

Ik zie 4 tokkies die niet weglopen maar nog even "stoer" blijven staan. Prima aansporende tik.
pi_211343928
quote:

[..]

JP Coen is een massamoordenaar, geen zeeheld.
pi_211343945
quote:

[..]
Wie heeft het over uitwissen? Zn Wikipediapagina kan gewoon blijven bestaan hoor.
pi_211343947
quote:
10s.gif Op zondag 19 november 2023 01:04 schreef HeatWave het volgende:

[..]
George Floyd :D dat standbeeld in de VS is wel het teken dat de hele woke linkse kliek geen enkel probleem met crimineel tuig heeft zolang het hun agenda maar pusht.

En die lui hebben we blijkbaar hier nu in NL ook met hun verering van Akwasi en co.
  zondag 19 november 2023 @ 07:55:37 #241
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211343962
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 07:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]
George Floyd :D dat standbeeld in de VS is wel het teken dat de hele woke linkse kliek geen enkel probleem met crimineel tuig heeft zolang het hun agenda maar pusht.

En die lui hebben we blijkbaar hier nu in NL ook met hun verering van Akwasi en co.
Dat bedoel ik dus, het grootste goorste tuig staat op een voetstuk bij dat virmin, maar Coen, die is erg joh!

Marxisten :').
Get woke, go broke!
pi_211343973
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Een tiener kan 12 of 19 zijn dus die benaming zegt vrij weinig.
pi_211343995
quote:
10s.gif Op zondag 19 november 2023 01:04 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Echt hè. Deze lui hebben zo’n intense haat tegen alles wat wit & westers is.
  zondag 19 november 2023 @ 07:59:50 #244
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211344018
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 07:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Maar blijven gewoon met droge ogen the moral high ground claimen :').

Volkertjes O+.
Get woke, go broke!
pi_211344058
quote:
14s.gif Op zondag 19 november 2023 07:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat bedoel ik dus, het grootste goorste tuig staat op een voetstuk bij dat virmin, maar Coen, die is erg joh!

Dilan/Pieter/Geert gaan gelukkig niet mee met die hele weg-met-ons-erin-met-de-anti-westerse-haatbaarden kliek die je nu dit soort dingen ziet roepen over zeevaarders (die er grotendeels voor gezorgd hebben dat ze er nu zo bij zitten, volop gepamperd door de NL maatschappij).

Beetje dankbaarheid zouden die lieden wel sieren, we weten dat dit soort types in andere landen waarschijnlijk op straat hadden moeten leven door hun beperkte cognitieve vaardigheden en mentale fragiele mindset.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2023 08:04:09 ]
pi_211344076
quote:
14s.gif Op zondag 19 november 2023 07:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dit soort figuren riepen ook direct na 7 oktober “context is belangrijk! Als je onderdrukt wordt sla je terug!” Om vervolgens doodleuk in dit topic hun haat te spuwen tegen pro-ZP mensen, want “die strijd is wel gestreden”.

Hypocriet much?
  zondag 19 november 2023 @ 08:03:31 #247
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211344083
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 08:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dilan/Pieter/Geert gaan gelukkig niet mee met die hele weg-met-ons-erin-met-de-anti-westerse-haatbaarden kliek die je nu dit soort dingen ziet roepen over zeevaarders die er gedeeltelijk voor gezorgd hebben dat ze er nu zo bij zitten.

Beetje dankbaarheid zouden die lieden wel sieren, we weten dat dit soort types in andere landen waarschijnlijk op straat hadden moeten leven door hun beperkte cognitieve vaardigheden en mentale fragiele mindset.
Alleen die timmermans moet nog even flink aanschuiven bij de NPO om nog wat zetels te verliezen met dom inhoudsloos gewauwel zonder enige vakkennis. Die enge kliek staat nog best hoog.
Get woke, go broke!
  zondag 19 november 2023 @ 08:04:39 #248
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211344094
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 08:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dit soort figuren riepen ook direct na 7 oktober “context is belangrijk! Als je onderdrukt wordt sla je terug!” Om vervolgens doodleuk in dit topic hun haat te spuwen tegen pro-ZP mensen, want “die strijd is wel gestreden”.

Hypocriet much?
Het is gewoon de zieligheidsbrigade bijelkaar :').

Ik ben zieligur dan jij want ik ben een joodse queer man van kleur, das 12.4 deugpunten!
Get woke, go broke!
pi_211344108
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 08:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Alleen die timmermans moet nog even flink aanschuiven bij de NPO om nog wat zetels te verliezen met dom inhoudsloos gewauwel zonder enige vakkennis. Die enge kliek staat nog best hoog.
Nou zijn totale afgang bij Genee afgelopen week komt als een mokerslag aan. Daarnaast implodeert links weer eens omdat ze als de totaaldebielen die ze zijn het afleggen op inhoud dus dan maar anti-rechts geluid gaan produceren. Hierdoor verliezen ze nog meer stemmen, met hun #stoprechts .

Wat een volk :')
  zondag 19 november 2023 @ 08:07:00 #250
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211344124
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 08:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nou zijn totale afgang bij Genee afgelopen week komt als een mokerslag aan. Daarnaast implodeert links weer eens omdat ze als de totaaldebielen die ze zijn het afleggen op inhoud dus dan maar anti-rechts geluid gaan produceren. Hierdoor verliezen ze nog meer stemmen, met hun #stoprechts .

Wat een volk :')
Het tij lijkt een beetje te keren wereldwijd, South Park heeft het grote publiek eindelijk even op het "woke" geneuzel in de entertainment gewezen, Trump (het is niet anders op rechts daar) lijkt weer een grote kans te maken op het presidentschap, Nederland is wakker gezien de enorme winst voor rechts in de peilingen.

En "links" begint nerveus te worden en dan kunnen ze alleen nog maar met modder gooien.

Het is doorzichtig, voorspelbaar en totaal verwacht :).
Get woke, go broke!
  zondag 19 november 2023 @ 08:26:13 #251
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_211344425
Wat is de boze rechtse man toch een stumperd van een Karen, als ik dat hier zo allemaal lees.
Dit, dus.
  zondag 19 november 2023 @ 08:28:21 #252
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211344447
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 08:26 schreef Buitendam het volgende:
Wat is de boze rechtse man toch een stumperd van een Karen, als ik dat hier zo allemaal lees.
Komt vol scheldwoorden, inhoudsloos een topic binnen en heeft het lef om over boze rechtse mannen te ranten.

Linksch kan dat O+.

[ Bericht 0% gewijzigd door HeatWave op 19-11-2023 08:40:50 ]
Get woke, go broke!
  zondag 19 november 2023 @ 08:31:28 #253
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_211344498
quote:
10s.gif Op zondag 19 november 2023 08:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Komt vol scheldwoorden, inhoudsloos een topic binnen en heeft het lef om over boze rechtsen mannen te ranten.

Linksch kan dat O+.
Komt goed, Karen.
Dit, dus.
  zondag 19 november 2023 @ 08:31:55 #254
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211344505
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 08:31 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Komt goed, Karen.
OK Volkert O+.
Get woke, go broke!
  zondag 19 november 2023 @ 08:41:29 #255
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_211344719
Het moment dat je zo vastloopt dat je veroordeelde moordenaars gaat aanwijzen :D dan ben je wel koningin Karen.
Dit, dus.
  zondag 19 november 2023 @ 08:44:01 #256
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211344780
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 08:41 schreef Buitendam het volgende:
Het moment dat je zo vastloopt dat je veroordeelde moordenaars gaat aanwijzen :D dan ben je wel koningin Karen.
Nee, jij komt met gedegen, betekenisvolle posts :').

En liever Karen dan een Volkertje :W.
Get woke, go broke!
  zondag 19 november 2023 @ 08:45:24 #257
182233 thedeedster
pi_211344800
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 07:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Op Twitter (deze oer- en oerconservatieve blanke man weigert natuurlijk om het X te noemen) heerst nu de hashtag #stoprechts.

Die lui hópen gewoon op de komst van een nieuwe van der Graaf. Stelletje engnekken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 19 november 2023 @ 08:47:28 #258
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211344835
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 08:45 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Op Twitter (deze oer- en oerconservatieve blanke man weigert natuurlijk om het X te noemen) heerst nu de hashtag #stoprechts.

Die lui hópen gewoon op de komst van een nieuwe van der Graaf. Stelletje engnekken.
De angst bij links is echt bijna letterlijk te ruiken, wereldwijd O+.
Get woke, go broke!
  zondag 19 november 2023 @ 08:49:55 #259
182233 thedeedster
pi_211344869
quote:
6s.gif Op zondag 19 november 2023 08:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Kritiek op immigratie is allemaal angst, maar zelf zijn ze vanwege het milieu onderhand bang om zelf kinderen te krijgen. Maar dat is geen angst of fobie natuurlijk.

Echt, wat een koekenbakkers.
pi_211344883
quote:
6s.gif Op zondag 19 november 2023 08:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 08:26 schreef Buitendam het volgende:
En zo te zien ook veel boosheid, zo boos dat je zo een topic binnen moet komen.
  Moderator / Redactie FP zondag 19 november 2023 @ 08:52:08 #261
Brabo Bastard
pi_211344909
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 08:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]
[..]
En meteen mensen voor Karens gaat uitmaken.
"Omae wa mou shindeiru."
  zondag 19 november 2023 @ 08:55:06 #262
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211344975
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 08:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]
[..]
Dat is toch mooi, zoveel hypocriete posts, zo weinig zelfinzicht. Daarom moet er ook zo weinig mogelijk gemodereerd worden, laat ze hun innerlijke fantasietjes maar hardop zeggen, de maskers op links gaan sinds Gaza meer en meer af en dat zie je in de peilingen :7.
Get woke, go broke!
pi_211345189
quote:
17s.gif Op zondag 19 november 2023 08:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat is toch mooi, zoveel hypocriete posts, zo weinig zelfinzicht. Daarom moet er ook zo weinig mogelijk gemodereerd worden, laat ze hun innerlijke fantasietjes maar hardop zeggen, de maskers op links gaan sinds Gaza meer en meer af en dat zie je in de peilingen :7.
We gaan echt mensen zien die een totale meltdown krijgen na de verkiezingsuitslag, links gaat wederom een smadelijke nederlaag tegemoet. De grootste demagoog Fransie begon donderdag al te schuimbekken bij Genee toen hij geconfronteerd werd met de straatvechters Dilan en Geert. Helemaal woedend.
  zondag 19 november 2023 @ 09:13:53 #264
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_211345225
Gaza! Volkert! Doe toch eens een beetje ontspannen joh :') niet zo theatraal.
Dit, dus.
  zondag 19 november 2023 @ 09:15:42 #265
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211345237
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 09:13 schreef Buitendam het volgende:
Gaza! Volkert! Doe toch eens een beetje ontspannen joh :') niet zo theatraal.
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 08:41 schreef Buitendam het volgende:
Het moment dat je na schelden en inhoudsloos ranten zo vastloopt dat je als aanstichter van de rellerigheid maar aan gaat sturen op ontspannen doen :).

Ik ben enorm onspannen, zoals altijd op FOK! :).
Get woke, go broke!
pi_211345258
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 19 november 2023 @ 09:19:42 #267
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_211345269
quote:
4s.gif Op zondag 19 november 2023 09:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]
[..]
Het moment dat je na schelden en inhoudsloos ranten zo vastloopt dat je als aanstichter van de rellerigheid maar aan gaat sturen op ontspannen doen :).

Ik ben enorm onspannen, zoals altijd op FOK! :).
Nee, ik noem jou een theatrale dandy. Omdat je om alles boos wordt.
Dit, dus.
  zondag 19 november 2023 @ 09:20:10 #268
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211345273
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 09:19 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nou, dat is je goed recht hoor :).
Get woke, go broke!
  zondag 19 november 2023 @ 09:30:03 #269
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_211345369
quote:
Hoop lawaai en de absurde black face onzin. Ze hebben in feite geen goed verhaal en dat maakt deze mensen extra irritant, volgen domweg de * racisme * kaart zonder dat ze daar een bewijs voor op tafel kunnen leggen. Dat is natuurlijk ook moeilijk omdat het niks met racisme te maken heeft. Nou ja ZIJ zijn natuurlijk racisme aan het bedrijven. Maar dat gaat nooit door die betonplaat heen die ze voor hun kop hebben. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door deedeetee op 19-11-2023 09:41:49 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 19 november 2023 @ 10:07:38 #270
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_211345676
quote:
14s.gif Op zondag 19 november 2023 09:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nou, dat is je goed recht hoor :).
Ik ben blij dat we in goed overleg tot elkaar komen. Ik stel voor dat we elkaar over een uur treffen in het Star Wars topic.
Dit, dus.
  zondag 19 november 2023 @ 10:08:01 #271
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211345680
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 10:07 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik ben blij dat we in goed overleg tot elkaar komen. Ik stel voor dat we elkaar over een uur treffen in het Star Wars topic.
Star Wars is dood :7.
Get woke, go broke!
pi_211346004
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 09:30 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Hoop lawaai en de absurde black face onzin. Ze hebben in feite geen goed verhaal en dat maakt deze mensen extra irritant, volgen domweg de * racisme * kaart zonder dat ze daar een bewijs voor op tafel kunnen leggen. Dat is natuurlijk ook moeilijk omdat het niks met racisme te maken heeft. Nou ja ZIJ zijn natuurlijk racisme aan het bedrijven. Maar dat gaat nooit door die betonplaat heen die ze voor hun kop hebben. :D
Uiteindelijk gaat het deze mensen alleen maar om geld. Herstelbetalingen.
pi_211346045
De kentering is nabij.

En nog steeds (na bijna 10 jaar van actievoeren) vind de meerderheid van Nederland dat Zwarte Piet zwart moet blijven. 55%

https://eenvandaag.avrotr(...)veegpiet-acceptabel/
pi_211346053
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 10:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Exact. het gaat ze niet om zwarte piet, het gaat om invloed en geld.
Zometeen zal vast wel iemand een linkje plaatsen naar de video waarin Mitchel van KOZP dat doodleuk verteld tijdens een vergadering van dat clubje graaigajes.
pi_211346086
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 10:51 schreef Montagui het volgende:
De kentering is nabij.

En nog steeds (na bijna 10 jaar van actievoeren) vind de meerderheid van Nederland dat Zwarte Piet zwart moet blijven. 55%

https://eenvandaag.avrotr(...)veegpiet-acceptabel/
Mja, mensen zijn het gedoe zat. de discussie, het geirriteer van die voor- en tegenstanders.
Men had nooit moeten toegeven aan de eisen van dat gespuis. Als er overal Zwarte pieten zijn, dan is de uitslag wel anders.
pi_211346153
Je geeft ze een vinger en ze pakken de hele hand

Terreurbeweging KZOP verbieden!
  Moderator / Redactie FP zondag 19 november 2023 @ 11:12:09 #277
Brabo Bastard
pi_211346246
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 09:19 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Zegt de persoon die meteen iedereen Karens noemt.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_211346283
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 11:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Zegt de persoon die meteen iedereen Karens noemt.
Ach ja je kan weinig meer verwachten van iemand die fan is van die club uit Eindhoven
  Moderator / Redactie FP zondag 19 november 2023 @ 11:21:09 #279
Brabo Bastard
pi_211346328
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 11:17 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ach ja je kan weinig meer verwachten van iemand die fan is van die club uit Eindhoven
Over smaak valt niet te twisten :P
"Omae wa mou shindeiru."
  zondag 19 november 2023 @ 11:24:41 #280
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211346362
Het is ook zo heerlijk, "kijk-mij-hip-meedoen-met-een-dooie-meme" met je Karen.

Eigenlijk net zoals Ok Boomer nu ook alleen nog gebruikt wordt door Boomers :').
Get woke, go broke!
  Moderator / Redactie FP zondag 19 november 2023 @ 11:26:01 #281
Brabo Bastard
pi_211346377
quote:
10s.gif Op zondag 19 november 2023 11:24 schreef HeatWave het volgende:
Het is ook zo heerlijk, "kijk-mij-hip-meedoen-met-een-dooie-meme" met je Karen.

Eigenlijk net zoals Ok Boomer nu ook alleen nog gebruikt wordt door Boomers :').
Boomer Piet!
"Omae wa mou shindeiru."
pi_211346476
Als volwassenen in een bus gaan zitten om een kinderfeest te gaan verzieken, KOZP is de fail van de eeuw.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_211346573
Urk https://www.ed.nl/binnenl(...)eruit-ziet~aa8e0936/

'Urk is om: volgend jaar roetveegpieten.' Het besluit haalt elf maanden geleden het landelijke nieuws. Deze zaterdag meert Sinterklaas opnieuw aan in de haven. Is het eigenzinnige Urk daadwerkelijk overstag? ,,Wij bepalen ons eigen tempo."

Sinterklaas is amper terug naar Spanje, of de organisatie van de intocht op Urk hakt de knoop door. In 2023 keert de goedheiligman met roetveegpieten terug naar Urk. Want de organisatie wil geen ongeregeldheden, zoals bij de intocht in Staphorst. Waar inwoners zich keren tegen actievoerders van Kick Out Zwarte Piet en medewerkers van Amnesty International. Dit jaar heeft Staphorst geen intocht.

Die situatie wil de Stichting Intocht Sinterklaas Urk voorkomen: 'Het staat zo ver af van onze mooie traditie. We realiseren ons dat dit ook op en rond Urk had kunnen gebeuren. Wij willen de naam van ons mooie dorp niet op deze manier te grabbel gooien. (...)Zwarte piet is op school, op tv, in reclames, het Sinterklaasjournaal, Facebook, Instagram en TikTok niet meer te vinden.'

Hoe groot is de overgang op het conservatieve Urk? In het half uur voordat de Sint voet aan wal zet, verzamelt de lokale jeugd zich in de haven. Ze dragen pietenpakken en delen met een pikzwart geschminkt gezicht pepernoten uit. ,,Misschien is dit wel ons protest", zegt Siemen (14)- 'ook namens deze vier vrienden'. ,,Anderen bepalen niet hoe de intocht op Urk eruit ziet. Zeker Kick Out Zwarte Piet niet."

,,Ik moet het nog zien in hoeverre zwarte piet verandert", zegt een vader van twee jongens. ,,Het kan tactisch zijn. De boodschap houdt actievoerders op afstand. Van Urkers hoeft die verandering niet." Een man naast hem knikt instemmend: ,,Mensen buiten Urk maken zich drukker om het uiterlijk van piet op Urk dan de inwoners zelf."

Plots klinkt een zware hoorn in de haven. Het is even na vijf uur, de pakjesboot vaart vanaf het IJsselmeer de haven in. Ondanks het gure weer speuren enthousiaste kinderogen tussen de pieten naar Sinterklaas..

Moeder Anke zoekt naar roetveegpieten: ,,Tot nu toe één, naast Sinterklaas. Van mij mag het meer zijn. We moeten niet per se vasthouden aan zwartepiet. Mijn kinderen zien andere pieten op school en internet. Zij gaan zich afvragen: waarom is het in mijn dorp anders?"

Een opa en oma naast haar speuren ook naar roetveegpieten. Ze zien een aantal 'twijfelgevallen'. ,,Misschien zijn ze lichter of bruiner geschminkt. Dat is ook een stap in de goede richting", aldus opa Meindert. Hij ziet dat het overgrote deel van de 95 pieten zwart is.

Een moeder zegt: ,,Het is prima dat de piet op Urk verandert, kinderen snappen dat ook. Maar wij doen het op ons tempo. Wij hoeven toch niet te veranderen, omdat de rest van Nederland dat wil? In hun eis houden ze ook geen rekening met ons."

Dat vooral zwarte pieten meelopen bij de intocht op Urk is niet heel verrassend. Organisator Richard Oost, die dit jaar de stilte verkiest, zei vorig jaar dat hij vrijwilligers ruimte wil geven én niet voor het hoofd wil stoten. Zij kiezen zelf in hoeverre ze meegaan met de verandering. Na deze intocht volgt een evaluatie over het tempo waarin dat gebeurt.

Hoewel de meningen onder de toeschouwers verschillen, klinkt er geen wanklank. Vader Jelle haast zich te zeggen: ,,Zie eens hoe mooi en gezellig deze intocht is. En hoe rustig het verloopt. Zo kan het ook!"

[ Bericht 16% gewijzigd door RipCity op 19-11-2023 11:54:31 ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 19 november 2023 @ 11:57:07 #284
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_211346702
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 10:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat natuurlijk óók ja. Ik vind het hele gedoe over dat slavernij verleden absurd. Wij hebben er niks mee te maken. Het is te lang geleden om er in het heden nog moeilijk over te doen. Herstel betalen kan alleen aan slachtoffers die je wat hebt aangedaan en die zijn al vele jaren dood.
Als er een neger is die zich serieus gekwetst voelt vanwege zwarte piet heeft die een mentaal probleem waarvoor hij beter hulp kan zoeken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_211346921
Gelachen om alle boze systeembeheerders in dit topic.
pi_211347028
Blijkbaar gaat het zo goed met Nederland dat men zich druk gaat maken of met elkaar op de vuist gaan voor een kinderfeestje.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_211347387
quote:
7s.gif Op zondag 19 november 2023 12:36 schreef HSG het volgende:
Blijkbaar gaat het zo goed met Nederland dat men zich druk gaat maken of met elkaar op de vuist gaan voor een kinderfeestje.
KOZP vind straks wel weer iets anders om te verpesten.
pi_211347421
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 13:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
KOZP vind straks wel weer iets anders om te verpesten.
Klopt. Het zijn rupsjes-nooit-genoeg.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zondag 19 november 2023 @ 14:07:31 #289
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_211347903
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 14:03 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Echt een toevoeging in de discussie dit, maar liever een Karen dan een KZOP racist
Tja, als zelfs Urk om is. Het laatste Zwarte Piet bastion is gevallen. Het tijdperk van de volledig Zwarte Piet is nu officieel voorbij, ben ik bang.
Dit, dus.
pi_211347929
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 14:07 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Tja, als zelfs Urk om is. Het laatste Zwarte Piet bastion is gevallen. Het tijdperk van de volledig Zwarte Piet is nu officieel voorbij, ben ik bang.
Ik denk het niet, er zijn nog meer Zwarte Piet aanhangers dan je denkt, de meeste laten zich niet zo horen, mij zie je ook niet tijdens intochten protesteren tegen KOZP maar ik ben wel een voorstander van Zwarte Piet en kom niet uit Urk, dank je wel trouwens voor deze wel nuttige bijdrage
  zondag 19 november 2023 @ 14:43:47 #291
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_211348201
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 14:10 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik denk het niet, er zijn nog meer Zwarte Piet aanhangers dan je denkt, de meeste laten zich niet zo horen, mij zie je ook niet tijdens intochten protesteren tegen KOZP maar ik ben wel een voorstander van Zwarte Piet en kom niet uit Urk, dank je wel trouwens voor deze wel nuttige bijdrage
Alsjeblieft! Bijna elk kind groeit nu op zonder de volledig zwarte Piet. Is natuurlijk een kwestie van tijd voor die gezien wordt als een neppert, want wat ze op tv zien is waar. Zelfde als met de Sint die op school kwam. Een hulpsint, niet de échte.
Dit, dus.
pi_211348682
Hoe zit het eigenlijk met de liedjes? Zwarte piet zo zwart als roet etc. Wordt dat ook aangepast?
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  Moderator / Redactie FP zondag 19 november 2023 @ 15:41:53 #293
Brabo Bastard
pi_211348710
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 15:38 schreef GwanGwaa het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de liedjes? Zwarte piet zo zwart als roet etc. Wordt dat ook aangepast?
Nee, gewoon blijven zingen.
"Omae wa mou shindeiru."
  zondag 19 november 2023 @ 15:44:35 #294
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211348744
quote:
99s.gif Op zondag 19 november 2023 11:47 schreef RipCity het volgende:
Urk https://www.ed.nl/binnenl(...)eruit-ziet~aa8e0936/

'Urk is om: volgend jaar roetveegpieten.' Het besluit haalt elf maanden geleden het landelijke nieuws. Deze zaterdag meert Sinterklaas opnieuw aan in de haven. Is het eigenzinnige Urk daadwerkelijk overstag? ,,Wij bepalen ons eigen tempo."

Sinterklaas is amper terug naar Spanje, of de organisatie van de intocht op Urk hakt de knoop door. In 2023 keert de goedheiligman met roetveegpieten terug naar Urk. Want de organisatie wil geen ongeregeldheden, zoals bij de intocht in Staphorst. Waar inwoners zich keren tegen actievoerders van Kick Out Zwarte Piet en medewerkers van Amnesty International. Dit jaar heeft Staphorst geen intocht.

Die situatie wil de Stichting Intocht Sinterklaas Urk voorkomen: 'Het staat zo ver af van onze mooie traditie. We realiseren ons dat dit ook op en rond Urk had kunnen gebeuren. Wij willen de naam van ons mooie dorp niet op deze manier te grabbel gooien. (...)Zwarte piet is op school, op tv, in reclames, het Sinterklaasjournaal, Facebook, Instagram en TikTok niet meer te vinden.'

Hoe groot is de overgang op het conservatieve Urk? In het half uur voordat de Sint voet aan wal zet, verzamelt de lokale jeugd zich in de haven. Ze dragen pietenpakken en delen met een pikzwart geschminkt gezicht pepernoten uit. ,,Misschien is dit wel ons protest", zegt Siemen (14)- 'ook namens deze vier vrienden'. ,,Anderen bepalen niet hoe de intocht op Urk eruit ziet. Zeker Kick Out Zwarte Piet niet."

,,Ik moet het nog zien in hoeverre zwarte piet verandert", zegt een vader van twee jongens. ,,Het kan tactisch zijn. De boodschap houdt actievoerders op afstand. Van Urkers hoeft die verandering niet." Een man naast hem knikt instemmend: ,,Mensen buiten Urk maken zich drukker om het uiterlijk van piet op Urk dan de inwoners zelf."

Plots klinkt een zware hoorn in de haven. Het is even na vijf uur, de pakjesboot vaart vanaf het IJsselmeer de haven in. Ondanks het gure weer speuren enthousiaste kinderogen tussen de pieten naar Sinterklaas..

[ afbeelding ]

Moeder Anke zoekt naar roetveegpieten: ,,Tot nu toe één, naast Sinterklaas. Van mij mag het meer zijn. We moeten niet per se vasthouden aan zwartepiet. Mijn kinderen zien andere pieten op school en internet. Zij gaan zich afvragen: waarom is het in mijn dorp anders?"

Een opa en oma naast haar speuren ook naar roetveegpieten. Ze zien een aantal 'twijfelgevallen'. ,,Misschien zijn ze lichter of bruiner geschminkt. Dat is ook een stap in de goede richting", aldus opa Meindert. Hij ziet dat het overgrote deel van de 95 pieten zwart is.

Een moeder zegt: ,,Het is prima dat de piet op Urk verandert, kinderen snappen dat ook. Maar wij doen het op ons tempo. Wij hoeven toch niet te veranderen, omdat de rest van Nederland dat wil? In hun eis houden ze ook geen rekening met ons."

Dat vooral zwarte pieten meelopen bij de intocht op Urk is niet heel verrassend. Organisator Richard Oost, die dit jaar de stilte verkiest, zei vorig jaar dat hij vrijwilligers ruimte wil geven én niet voor het hoofd wil stoten. Zij kiezen zelf in hoeverre ze meegaan met de verandering. Na deze intocht volgt een evaluatie over het tempo waarin dat gebeurt.

Hoewel de meningen onder de toeschouwers verschillen, klinkt er geen wanklank. Vader Jelle haast zich te zeggen: ,,Zie eens hoe mooi en gezellig deze intocht is. En hoe rustig het verloopt. Zo kan het ook!"
Nou dat is nog steeds een racistische intocht zo te zien.
Leuk dat de mensen in Urk daar hun kinderen mee vergiftigen.
  Moderator / Redactie FP zondag 19 november 2023 @ 15:45:13 #295
Brabo Bastard
pi_211348748
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 15:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nou dat is nog steeds een racistische intocht zo te zien.
Leuk dat de mensen in Urk daar hun kinderen mee vergiftigen.
Er is niets racistisch aan.
"Omae wa mou shindeiru."
  zondag 19 november 2023 @ 16:22:52 #296
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_211349040
Je zou je maar druk maken om een sminkfeestje en schmink racistisch vinden :') . Ik heb een potje schmink nooit een negroide persoon zien uitschelden. Jullie wel?
pi_211349197
Vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')