Alsnog volstrekt overbodig voor de beleving van de kinderen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo'n Ayfirie met z'n slavernij en kolonialisme gelul doet dat niet?
Zeg dat tegen KOZP.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:32 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Alsnog volstrekt overbodig voor de beleving van de kinderen.
Ze heeft o.a. voor elkaar gekregen dat alle blanke Amsterdamse ambtenaren nu een verplichte training white privilege moeten volgen.:quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Simons is het levende bewijs van een politicus van kleur die ten onder is gegaan door haar eigen extreme woke - anti-racistisch beleid en gedachtegoed.
Wit privilegequote:Op zaterdag 18 november 2023 21:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze heeft o.a. voor elkaar gekregen dat alle blanke Amsterdamse ambtenaren nu een verplichte training white privilege krijgen.:
NWS / Ambtenaren krijgen ’white privilege’ training
Leg me geen woorden in de mond.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:24 schreef Inbox het volgende:
Huh, zwarte piet is toch racisme? Sinterklaas een racistisch feest met zwarte piet?
Dan is die blanke man/vrouw/jongen/meisje en iedereen die zwarte piet speelt of leuk vind toch gewoon een gore racist. En dus ook de gekleurde medemens die niet jankt over zwarte piet of zelf meedoet als zwarte piet tijdens optochten waar dan ook?
Waarom? Bij de intocht van Sinterklaas in de stad vandaag heb ik KOZP en de zwarte pieten niet gezien.quote:
Dat vind ik nou ook. Maar een meerderheid van de Amsterdamse gemeenteraad heeft dat plan van Sylvana aangenomen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wit privilege
Donder toch op
Het Suikernaam is, zoals mij verteld is, dan ook niet de naam waar moslims gelukkig mee zijn. Eid-al-Fitr is meer geschikt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Laten we Keti Koti dan afschaffen. En het Suikerfeest, want dat is aanstootgevend naar diabetici toe.
wat loop je dan te zeurenquote:Op zaterdag 18 november 2023 21:35 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Waarom? Bij de intocht van Sinterklaas in de stad vandaag heb ik KOZP en de zwarte pieten niet gezien.
Weet wat ik wel zag? Intens gelukkige kinderen.
Vriendjespolitiek he? Gebeurt vaak in dat soort kringen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze heeft o.a. voor elkaar gekregen dat alle blanke Amsterdamse ambtenaren nu een verplichte training white privilege moeten volgen.:
NWS / Ambtenaren krijgen ’white privilege’ training
Zwart privilige: sneller bananen en cocosnoten kunnen plukken dan de blanke toerist die jouw land bezoekt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wit privilege
Donder toch op
Ik loop niet zeuren, jij loop te zuren.quote:
KOZP ook.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:39 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik loop niet zeuren, jij loop te zuren.
Ik vertelde dat zwarte pleit echt volstrekt overbodig is voor het kinderfeest.
Hij speelt toch een racistisch figuur? Hoe kun je dan niet-racisitisch zijn als je openlijk zwarte piet - een zogenaamd racistisch karikatuur - speelt en steunt?quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Leg me geen woorden in de mond.
Ik zeg dat het een racistisch feest is. Het personage ZP is een karikatuur op een negerslaaf.
Nergens heb ik gezegd dat iemand die zich verkleedt als dat figuur zelf een racist is.
Dat is het mooie aan kinderen: ze denken niet overal over na. Zijn onschuldig, bekijken dingen zonder vooroordelen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:35 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Waarom? Bij de intocht van Sinterklaas in de stad vandaag heb ik KOZP en de zwarte pieten niet gezien.
Weet wat ik wel zag? Intens gelukkige kinderen.
En er zijn aanpassingen geweest. En nog is het niet genoeg. Dus moet er geprovoceerd worden zodat ze lekker zielig kunnen doen als ze dan tegenslag krijgen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Toen was het ook nodig. Er was jarenlang al veel kritiek op het uiterlijk en gedrag van dat figuur.
Volgens jouw visie blijkbaar.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:40 schreef Inbox het volgende:
[..]
Hij speelt toch een racistisch figuur? Hoe kun je dan niet-racisitisch zijn als je openlijk zwarte piet speelt en steunt?
Elke blanke of liefhebber van zwarte piet is toch gewoon een gore racist?
Jij loopt hier constant te zeuren dat Zwarte Piet racistisch is en dat mensen die eraan meedoen dan ook racistisch zijn.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Leg me geen woorden in de mond.
Ik zeg dat het een racistisch feest is. Het personage ZP is een karikatuur op een negerslaaf.
Nergens heb ik gezegd dat iemand die zich verkleedt als dat figuur zelf een racist is.
En de vuurwerkgooiers?quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kick out dat achterlijke woke in Nederland.
Nee logisch is het niet genoeg. Wat dacht je van die afropruiken en zwarte schminck weg?quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
En er zijn aanpassingen geweest. En nog is het niet genoeg. Dus moet er geprovoceerd worden zodat ze lekker zielig kunnen doen als ze dan tegenslag krijgen.
Ik herhaal wat ik al een paar dagen terug zei:
Als KZOP er niet geweest was, was deze hele ongein er niet eens geweest.
Iets (zwarte piet) is racistisch, maar dat iets zelf (zwarte piet, degene die zwarte piet speelt) is geen racist. Verklaar je nader.quote:
Wat dacht je van KZOP weg? Dan heeft niemand meer ergens last van.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee logisch is het niet genoeg. Wat dacht je van die afropruiken en zwarte schminck weg?
Jij bent vandaag niet op een kinderfeest geweest zo te merken, allemachtig wat een chagrijnige indruk maak jij.quote:
Triest volk.. lekker paar dagen op water en brood zetten en vervolgen, net als de oproerkraaiers van KOZP wegens verstoren van de openbare orde en provoceren.quote:
Laatste klopt niet.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:43 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Jij loopt hier constant te zeuren dat Zwarte Piet racistisch is en dat mensen die eraan meedoen dan ook racistisch zijn.
Joh, het is niets meer dan een manier van aandacht opeisen. Ookal heb je nergens meer zwarte piet, dan zullen ze opnieuw klagen over hoe piet er dan uit ziet. Die kerel komt nooit met oplossingen, alleen maar met klachten.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Toen was het ook nodig. Er was jarenlang al veel kritiek op het uiterlijk en gedrag van dat figuur.
Ja, je kunt hier proberen de 'redelijkheid' zelve uit te hangen, je bent gewoon een handige meeloper voor dat KOZP volk.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Jij bent vandaag niet op een kinderfeest geweest zo te merken, allemachtig wat een chagrijnige indruk maak jij.
Kom, zet je schoen en sta morgen vrolijk op.
Geïmpliceerd wel zeker.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Laatste klopt niet.
Er zullen vast wat racisten hier en daar tussen zitten die extra mad zijn dat het figuur langzaam verdwijnt. Maar iedereen? Heb ik niet gezegd.
Die hebben goed werk verricht, en hopelijk in de toekomst nog steeds.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:44 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Wat dacht je van KZOP weg? Dan heeft niemand meer ergens last van.
Trololololololquote:Op zaterdag 18 november 2023 21:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die hebben goed werk verricht, en hopelijk in de toekomst nog steeds.
Neen. Een stel beroepsdemonstranten uit Amsterdam Zuidoost denkt te bepalen hoe jij Sinterklaas moet vieren. Doordat mensen logisch nadenken en inzien dat de beroepsdemonstranten een punt hebben, krijgen ze hun zin.quote:
Ik heb geleerd dat je dat in context moet zien. Dit zijn vrijheidsstrijders die vechten tegen een bezettingsmacht genaamd KOZP die alquote:
Provoceren is goed werk?quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die wil ook geen oplossingen. Die wil zn inkomsten veilig stellen en daarbij is racisme keihard nodig. Zonder beschuldigingen daarvoor is ie werkloos.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Joh, het is niets meer dan een manier van aandacht opeisen. Ookal heb je nergens meer zwarte piet, dan zullen ze opnieuw klagen over hoe piet er dan uit ziet. Die kerel komt nooit met oplossingen, alleen maar met klachten.
Probleem is dat men toegeeft aan al die flauwekul. Had gewoon de klachten genegeerd. 6 december is het sinterklaasfeest voorbij, dan kan hij weer ergens anders over klagen.
Iemand die het niet met me eens is.quote:
Ja, lekker polariseren. Fantastisch werkquote:Op zaterdag 18 november 2023 21:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarom zouden andere landen zich wat van onze tradities aan moeten trekken?quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Neen. Een stel beroepsdemonstranten uit Amsterdam Zuidoost denkt te bepalen hoe jij Sinterklaas moet vieren. Doordat mensen logisch nadenken en inzien dat de beroepsdemonstranten een punt hebben, krijgen ze hun zin.
In 1999 had ik een blanke leraar geschiedenis die mij voor het eerst wees op onze rare zwarte Pieten traditie. Hij wees ons erop dat deze vorm van viering echt opgetrokken wenkbrauwen opleveren in mening land. Ik was toen 14 en vond het flauwekul, maar blijkbaar is het toch blijven hangen.
Inmiddels kan ik mij de hardliner houding hier echt niet meer voorstellen. Het lijkt mij aan een ieder zelf te bepalen wat hij of zij racistisch vindt en als er een significante groep is die dit zo voelt en ervaart dan is de traditie toch gewoon over zijn uiterste houdbaarheid. Ik zou het echt een beetje beschamend vinden als mijn kinderfeest kwetsend voor anderen kan zijn. Zeker als de oplossing, roetveeg, zo simpel is.
Demonstreren.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Provoceren is goed werk?
Ja zal toch subsidie moeten blijven slurpen, zou een geweldige bezuiniging zijn om daar geen euro meer aan te gevenquote:Op zaterdag 18 november 2023 21:48 schreef Inbox het volgende:
[..]
Die wil ook geen oplossingen. Die wil zn inkomsten veilig stellen en daarbij is racisme keihard nodig. Zonder beschuldigingen daarvoor is ie werkloos.
Nee, het ligt er gewoon te dik bovenop.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:49 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Iemand die het niet met me eens is.
Is een troll.......
Oke dan.
Nee, provoceren. Ze gebruiken demonstreren als een schil.quote:
Ik vind het Suikerfeest zwaar achterlijk, en met mij vele Nederlanders. Als ik jouw redenatie mag volgen mogen we dus ook op scholen gaan demonstreren, bedrijven en sponsors aanschrijven, ultimatums stellen en intimidatie toepassen om dit achterlijke feest afgeschaft te krijgen?quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Neen. Een stel beroepsdemonstranten uit Amsterdam Zuidoost denkt te bepalen hoe jij Sinterklaas moet vieren. Doordat mensen logisch nadenken en inzien dat de beroepsdemonstranten een punt hebben, krijgen ze hun zin.
In 1999 had ik een blanke leraar geschiedenis die mij voor het eerst wees op onze rare zwarte Pieten traditie. Hij wees ons erop dat deze vorm van viering echt opgetrokken wenkbrauwen opleveren in mening land. Ik was toen 14 en vond het flauwekul, maar blijkbaar is het toch blijven hangen.
Inmiddels kan ik mij de hardliner houding hier echt niet meer voorstellen. Het lijkt mij aan een ieder zelf te bepalen wat hij of zij racistisch vindt en als er een significante groep is die dit zo voelt en ervaart dan is de traditie toch gewoon over zijn uiterste houdbaarheid. Ik zou het echt een beetje beschamend vinden als mijn kinderfeest kwetsend voor anderen kan zijn. Zeker als de oplossing, roetveeg, zo simpel is.
We zullen het onthouden als jij iets zegt waar ik het niet mee eens ben.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het ligt er gewoon te dik bovenop.
I.t.t. tot jou, onderbouw ik mijn argumenten.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
We zullen het onthouden als jij iets zegt waar ik het niet mee eens ben.
Dit topic gaat niet over het Suikerfeest. Open er een nieuw topic over als je dat wil afschaffen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vind het Suikerfeest zwaar achterlijk, en met mij vele Nederlanders. Als ik jouw redenatie mag volgen mogen we dus ook op scholen gaan demonstreren, bedrijven en sponsors aanschrijven, ultimatums stellen en intimidatie toepassen om dit achterlijke feest afgeschaft te krijgen?
Daar helpt het gedram van KOZP zeker bij, denk ik.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:49 schreef tesssssssss het volgende:
Volgend Maurice de Hond staat PVV in de peilingen op een gedeelde eerste Plaats met de VVD.
Ja, dat hoort wel in dit topic. Dat heeft er indirect mee te maken.
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |