1 2 3
Apex Predator
180px-Seal_of_the_President_of_the_United_States.svg.png
330px-Joe_Biden_official_portrait_2013_cropped.jpg
Joe Biden

180px-Seal_of_the_Vice_President_of_the_United_States.svg.png
330px-Senator_Harris_official_senate_portrait.jpg
Kamala Harris

House of Representatives:
Democratic (221)
Republican (212)
Vacant (2)

United States Senate:
Republican (50)
Democratic (48)
Independents (2)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Kevin McCarthy (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
Media-Bias-Chart-5.1-Licensed.jpg

Voor de liefhebber hier de officile livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Voor wie graag een video timeline wil zien van de gebeurtenissen op 6 januari in Washington:

https://projects.propublica.org/parler-capitol-videos/

SPOILER: Op verzoek de hearings
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hier links naar de video's en het tijdstip waarop de hoorzittingen ongeveer beginnen:

Een link voor vandaag: niet naar een direct tijdstip, dus je krijgt wat beschouwing vooraf. Kun je ook voor kiezen bij de 1e 4 links als je dat wilt. Alles integraal en als je beschouwing wilt is dit van het neutrale en journalistiek uitstekende PBS op de 5e dag na, die ik niet vond van PBS.

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!

Moderator
42
Stop maar weer met op de man spelen en andere onzin. De eerste 3 posts liggen alweer in de kliko

"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.

twitter

Die kennen we toch ? Wereldberoemd geworden.

2833.jpg?width=445&dpr=1&s=none
Jake_Angeli_Qanon_Shamon_seen_holding_a_Qanon_sign-1.jpg
FOK!-Schrikkelbaas
Look closer
10s.gif Op zaterdag 18 november 2023 15:07 schreef xpompompomx het volgende:
Kijk deze zorgvuldig geselecteerde 1,5 minuut aan beelden van de in totaal 44k uur aan beeldmateriaal dan mense!!!11

:')
Zijn het nu ineens ook wel gewoon Trump-fans in plaats van rellende als Trump-fans verklede BLM'ers en antifa? Of geldt dat laatste alleen voor de overige 39.999 uur en 58,5 minuut? :Y)

wat was er nou zo bijzonder aan die 862?

Q1VbKZJ.png

jpr.gif
yzca9YG.gifp

Ja joh, gewoon een excursietje was het. Als je 90 door wat propagandisten gekozen seconden ziet en verder vergeet wat je op de dag zelf gezien hebt.

Kennelijk nog altijd te moeilijk om toe te geven dat mensen die hetzelfde aanhangen zich op lieten zwepen door de leugens van hem en zijn bondgenoten over de verkiezingen.
evil-are-we-the-baddies.gif
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 14:56 schreef HeatWave het volgende:
Zijn er na de 44.000 uur net gelekte video's
Als je enig idee had waar je over praatte wist je dat er op dit moment slechts een zeer gering deel (90 uur) is vrijgegeven, Ik vind het wel knap dat jij er blijkbaar in bent geslaagd deze binnen een dag te bekijken!
Verder zijn de politici die deze beelden vrijgeven niet erg objectief, dus ze zullen vast niet beginnen met het vrijgeven van de beelden die het narratief dat zij proberen te schetsen tegenspreken.
Maar ze zullen je dankbaar zijn dat jij je weer braaf voor hun karretje hebt laten spannen, door hun propaganda kritiekloos na te papagaaien.
Fuck you and your eyebrows
Jongens, McCarthy is al een tijdje niet meer de speakert.

Ja inderdaad, V. ja.

^(;,;)^
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 17:20 schreef V. het volgende:
Jongens, McCarthy is al een tijdje niet meer de speakert.
Dat meeeeen je niet! :o

ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn

Dogmaticus Irritantus
Niemand leest de OP dus dat maakt niet uit. :P

Gn kloon van tvlxd!

Ik kan jullie ook echt geen moment alleen laten he? :D
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 14:56 schreef HeatWave het volgende:
Jan 6th was en is een hoax.
Um, nee. Je middelste filmpje bijvoorbeeld is niet echt vrijpleitend, integendeel. De man ziet momenteel tientallen jaren gevangenisstraf op zich af stormen. (Kostte me wel 10 hele seconden om te vinden wie en/of wat.) ;)
This is January 6 defendant Jared Luther Owens, who is currently facing multiple felony and misdemeanor charges.
* brokjespoes schudt meewarig het hoofd :P

Help Puerto Rico! (PayPal)

0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:28 schreef brokjespoes het volgende:
Ik kan jullie ook echt geen moment alleen laten he? :D
[..]
Um, nee. Je middelste filmpje bijvoorbeeld is niet echt vrijpleitend, integendeel. (Kostte me wel 10 hele seconden om te vinden wie en/of wat.) ;)
[..]
* brokjespoes schudt meewarig het hoofd :P
Een eigen onderzoek buiten de conservatieve vreemd narratief pushende bubbel dat is vals spelen. :P
Moderator
42
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Een eigen onderzoek buiten de conservatieve vreemd narratief pushende bubbel dat is vals spelen. :P
We kunnen dit simpel samen vatten: Cognitieve dissonantie.

"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.

Het valt mij op dat een bepaald type user de laatste paar dagen zich weer wat meer toont.
Iemand enig idee hoe en waarom?
No ma\'am I cannot...
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:44 schreef ITs_relative het volgende:
Het valt mij op dat een bepaald type user de laatste paar dagen zich weer wat meer toont.
Iemand enig idee hoe en waarom?
Het is als een fikse boer...die komt ook ineens opzetten, maakt even lawaai en daarna is het weer rustig :)
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 19:00 schreef Tijger_m het volgende:
We kunnen dit simpel samen vatten: Cognitieve dissonantie.
Ik was even bang dat jullie het stiekum over mij hadden :o maar toch dus weer niet, want ik eet braaf op tijd mijn anti-CD pillen[1], dus dat kan het niet zijn :D

[1] ik ben wl super-doodmoe omdat de apotheek nogal in gebreke is gebleven met mijn doorslaapmedicatie... deze mocht wegens schaarste tijdelijk in het buitenland worden bijbesteld, waarbij de overheid t/m 27 september de meerkosten zou vergoeden (wat kan oplopen tot een paar honderd euro, klik HIERRRR voor details), maar dat was de apotheek allemaal "te veel gedoe."[2] Gaat waarschijnlijk een officile klacht worden, misschien wel met Kamervragen.
[2] (voetnoot bij voetnoot): het aflopen van de regeling betekent overigens niet dat de apotheek per dato opeens zou zijn vrijgelsteld van nakoming / levering, maar alleen dat ze de meerkosten / schade nu zelf zullen moeten ophoesten. OK, en dan nu weer on-topic, BroPo! Foei! :P

* brokjespoes dankt hierbij iedereen trouwens hartelijk voor de gedoneerde opduimpjes + zoen van de meester! :@ :D

Help Puerto Rico! (PayPal)

met filter
0s.gif Op zondag 19 november 2023 01:24 schreef brokjespoes het volgende:

[..]
Ik was even bang dat jullie het stiekum over mij hadden :o maar toch dus weer niet, want ik eet braaf op tijd mijn anti-CD pillen[1], dus dat kan het niet zijn :D

[1] ik ben wl super-doodmoe omdat de apotheek nogal in gebreke is gebleven met mijn doorslaapmedicatie... deze mocht wegens schaarste tijdelijk in het buitenland worden bijbesteld, waarbij de overheid t/m 27 september de meerkosten zou vergoeden (wat kan oplopen tot een paar honderd euro, klik HIERRRR voor details), maar dat was de apotheek allemaal "te veel gedoe."[2] Gaat waarschijnlijk een officile klacht worden, misschien wel met Kamervragen.
[2] (voetnoot bij voetnoot): het aflopen van de regeling betekent overigens niet dat de apotheek per dato opeens zou zijn vrijgelsteld van nakoming / levering, maar alleen dat ze de meerkosten / schade nu zelf zullen moeten ophoesten. OK, en dan nu weer on-topic, BroPo! Foei! :P

* brokjespoes dankt hierbij iedereen trouwens hartelijk voor de gedoneerde opduimpjes + zoen van de meester! :@ :D
Die apotheek vond dat je maar even zonder die medicatie moest doen :?

Djeez .... ;( :*

Oh en on topic: ook gestoord 8)7

twitter

twitter

Bericht 11% gewijzigd door Kijkertje op 19-11-2023 04:54:02

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell

Apex Predator
twitter

Er is iemand een beetje boos geloof ik :7.

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!

met filter
6s.gif Op zondag 19 november 2023 20:37 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]

Tja MTG is niet bepaald een betrouwbare bron. Over welke 'lies and deceit' heeft ze het?

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell

Overall beste user 2022
you aint no punk you punk
Trump wil weer Amerikaanse troepen in Afghanistan.

twitter

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.

Geneuzel
0s.gif Op maandag 20 november 2023 00:30 schreef Ulx het volgende:
Trump wil weer Amerikaanse troepen in Afghanistan.

[ twitter ]
Didn't he during his term...just undo that?

Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

#MakeLanciaGreatAgain
Rosalynn Carter, first lady who championed mental health, dies at 96
https://www.washingtonpos(...)NzFDBWreLk&itid=gfta

Best lang getrouwd

When Jimmy was 3 yrs old, his mother was a nurse/midwife and she took 3 yr old Jimmy with her to Roselyn's mother's house, put him down in their living room with some wooden toys and assisted Roselyn's mother in the birth of Roselyn. (Jimmy's 3 yrs older then Roselyn)...so Jimmy was with Roselyn literally the rest of her life.

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?

0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 15:01 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Kijk de beelden ipv meteen weer krampachtig in de reet van "de overheid" te kruipen :W.
Beelden van paar Repugnicans op 6 januari die het achteraf hebben over een "toeristisch bezoekje"
twitter

twitter

Ja inderdaad, V. ja.

6s.gif Op zondag 19 november 2023 20:37 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]

Die engnek is constant boos.

Ja inderdaad, V. ja.

10s.gif Op zondag 19 november 2023 20:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Tja MTG is niet bepaald een betrouwbare bron. Over welke 'lies and deceit' heeft ze het?
MTG over het geweld van 6 januari 2021, de aanval op de democratie:
.............. I’ve said it all along, MAGA did not do this......................

Ze suggereert een complot, dan wel een links collectieve poging 6 januari in de schoenen te schuiven van Trump en aanhangers.
Zo onbehouwen ontkennen en een complot suggereren deed ze ook met de Parkland shooting
https://www.forbes.com/sites/nicholasreimann/2021/01/19/marjorie-taylor-greene-supported-conspiracy-theory-that-parkland-massacre-was-false-flag-planned-shooting/

Bericht 12% gewijzigd door Bluesdude op 20-11-2023 12:29:16
Iemand, die wil luisteren?
twitter
Slava Ukraini
twitter

First, Boebert has been in the middle of more drama during the tumultuous Speaker elections, where she backed McCarthy in January, then backed Jim Jordan, and continued to incoherently flip-flop her positions on the Speaker repeatedly.

Then, the "family values" candidate went through a divorce and was caught vaping and fondling her date in a crowded theater where children were present before being asked to leave.

Fundraising has also been a problem, as her challenger Adam Frisch is much more organized and well-funded than he was during his last campaign, outraising Boebert nearly 4-1 last quarter.

Now, the next bomb to drop on Boebert's campaign is Colorado's looming ballot initiatives for 2024, which are likely to turn Democratic-leaning voters out in droves. There is a ballot initiative to enshrine abortion rights in the CO Constitution - favored by a large majority of voters and Frisch but opposed by Boebert. These initiatives have also turned out young voters in huge numbers already in the most conservative states like Kansas and Ohio.

https://www.youtube.com/watch?v=d2xE84Yt1WE
https://foreignpolicy.com(...)eir-absurd-politics/
https://podcasts.apple.co(...)0737?i=1000552560617
https://www.reddit.com/r/(...)ines_war_from_april/

met filter
Oh ja deze complottheorie moet ook warm gehouden worden natuurlijk. Wanneer wordt Fauci nou vervolgd :?

twitter

Geneuzel
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
[..]

Nou, die zal gemist worden :') Good riddance, ik hoop dat ze verliest.

Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

De forumkrokodil
Ik had gisteren een Amerikaanse vriend aan de lijn.
En toen hadden we het over onze verkiezingen en zei hij dat hij niet stemt.
Omdat, en dat wist ik niet, wat je stemt blijkbaar openbaar is of althans in te zien is door anderen.
Hij heeft nogal een groot social media bereik dus wilde hij van beide kanten geen inkomen verliezen zeg maar.

Klopt dit?
Leek me ver gezocht maar het blijft de Oe Es of EE natuurlijk.

N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen

omg
Nee, dat klopt niet. Dat je geregistreerd bent en dat je gestemd hebt wel, niet voor wie.

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."

Hold me closer, Tony Danza
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 14:09 schreef OMG het volgende:
Nee, dat klopt niet. Dat je geregistreerd bent en dat je gestemd hebt wel, niet voor wie.
Maar moet je bij het registreren niet zeggen bij welke partij je hoort? (of je er dan wel of niet voor stemt)

The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.

omg
99s.gif Op dinsdag 21 november 2023 14:19 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]
Maar moet je bij het registreren niet zeggen bij welke partij je hoort? (of je er dan wel of niet voor stemt)
Hoeft niet, no party is een optie, en bij welke partij je hoort is eigenlijk alleen belangrijk voor staten met closed primaries omdat je dan alleen op de partij waar je bij hoort stemt.

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."

Bitch please

[..]
Volgens mij hoef je dat alleen te registreren om te kunnen stemmen in de primaries - maar ik ben geen expert :)

Frankly, my dear, I don't give a damn.

Moderator
42

[..]
Je kan gewoon aangeven dat je Independent bent. Dat houdt in sommige Staten wel in dat je niet in primaries voor een bepaalde partij mag stemmen. In andere Staten wel.

Ergo…lees het draadje🙃
twitter
#MakeLanciaGreatAgain
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 07:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
…and his cognitive exams were exceptional.
Ze konden geen echte dokter, MD, vinden voor deze "diagnose"?

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?

met filter
twitter

twitter

Bericht 33% gewijzigd door Kijkertje op 23-11-2023 00:22:06

Broertje van Katlaah
9s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:05 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Merk vaak dat Amerikanen vaak niet goed snappen hoe ons systeem werkt (verschillende partijen moeten samen regeren) en heb niks met PVV maar radical right (zoals ze dat in de VS kennen) is het zeker niet.

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!

met filter
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 03:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Merk vaak dat Amerikanen vaak niet goed snappen hoe ons systeem werkt (verschillende partijen moeten samen regeren) en heb niks met PVV maar radical right (zoals ze dat in de VS kennen) is het zeker niet.
De uitspraken/denkbeelden van Wilders zijn anders behoorlijk radicaal tov de Islam en moslim-immigranten?

Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 23-11-2023 03:36:12

leeg
5s.gif Op donderdag 23 november 2023 03:25 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
De uitspraken/denkbeelden van Wilders zijn anders behoorlijk radicaal tov de Islam en moslim-immigranten?
De islam vooral en dat is niet zo gek aangezien hij al vele jaren streng beveiligd door het leven moet.

De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.

1 2 3
steun FOK! en koop via een van deze links
bol.com Coolblue