abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 november 2023 @ 13:17:10 #1
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_211334212

Crypto?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Bitcoin is bedoeld als peer-to-peer geld, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is pseudoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain. Ook zijn de laatste jaren Layer2 oplossingen populair zoals bijv. Lightning Network. Hiermee kun je instant betalingen doen voor slechts een fractie van de fees die je op de basislaag zou betalen.

Naast Bitcoin zijn er o.a. concurrenten van Bitcoin (bijv. Monero), utility chains (bijv. Ethereum) en memecoins (bijv. Dogecoin). Dit noemen we altcoins, zie bijv. Coingecko voor een impressie. Vele zijn experimenteel en overleven de bearmarkets niet.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus. In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain.

Wie houdt de blockchain bij?
Transacties worden door nodes verzonden naar het netwerk. Een node is een computer die de software van Bitcoin draait. Miners stoppen deze transacties in een blok en als dank krijgen zij hiervoor een beloning. Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en Proof of Stake (PoS). PoW is een vorm van mining, waarbij de rekenkracht van een computer wordt gebruikt ten dienste van de blockchain. De computer lost als het ware mathematische puzzels op en moet intensief werk (de W in PoW) leveren om transacties te controleren en nieuwe blokken te creëren. Deze inspanningen worden beloond in cryptocurrency. PoS is in principe een vorm van virtuele mining. Des te groter het aantal (stake) van een bepaalde cryptocurrency iemand bezit, des te meer transacties er kunnen worden gevalideerd en des te groter de reward voor de persoon in kwestie. Met andere woorden: Des te meer je bezit, des te meer je zult worden beloond.

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
Satoshi Nakamoto zocht een vorm van bescherming tegen centrale banken. Vanaf de jaren 70 waren cyberpunks al op zoek naar zoiets. Met Bitcoin is die oplossing er gekomen. Doordat de software open-source is kan het makkelijk gekloond worden. Dit gebeurde in de eerste jaren dan ook. Later begonnen bedrijfen en individuen andere voordelen te zien in blockchain en zijn daar op door gegaan. Sommige zullen je vertellen dat geld (dus Bitcoin) de enige usecase voor blockchain is, andere zullen je vertellen dat het de oplossing voor alles is. Echter het grootste verschil zit hem in decentraliteit. Bitcoin is tot op heden nog de enige decentrale cryptocurrency. Daarom is Bitcoin veilig voor vele attack factors. Dit betekend niet dat het gebruik van Bitcoin zonder risico is! DYOR (Do Your Own Research)!

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via brokers of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een broker. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc/laptop/telefoon/tablet en daar je coin in opslaan. Daarnaast zijn er ook hardware wallets te koop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Bewaar je private key (seed) ten allen tijde goed! Dit is je backup om je wallet te restoren. Vul deze ook nergens anders in dan in je wallet. Twijfel je hoe je precies je wallet moet restoren? Stel je vraag in het n00b-topic.

Probeer closed-source wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van! Hoe kan ik kopen?
Bekijk hier stap voor stap handleidingen: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #6 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).
Holden - Holden is ook traden, alleen zit er meer tijd tussen.

Exchanges;
Kraken - Betrouwbare exchange
Binance - Chinese exchange met een groot aanbod van crypto
BL3P - Nederlandse Bitcoin exchange, zelfde partij als broker Bitonic
Bitvavo - Nederlandse exchange met een ruim aanbod van crypto

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitonic
BTC Direct
Satos

Bitcoin block explorers
Mempool.space
Blockchain.info

Crypto koersen
Preev simple bitcoin price
CoinGecko - Cryptocurrency Prices and Market Capitalization
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges
Agrr - Trades en koers van de grootste exchanges.

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine (NL)
Bitcoin.nl (NL)
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin

Informatie
Bitcoinstart (NL)
BTCWiki (NL)
Bitcoin Information & Resources

Podcasts:
Beginnen met Bitcoin (NL)
Satoshi Radio (NL)
Cryptocast (NL)

Boeken:
Ons Geld is Stuk
De Bitcoin Standaard
De Fiat Standaard
Gelaagd geld

Bitcoin en belastingaangifte
Bitcoin als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoin en andere crypcurrencies wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro's) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw cryptocurrencies op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw cryptocurrencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw portfolio in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.
pi_211334237
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 13:16 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Zaken remote betalen continentaal, daar is het wel ideaal voor. Dat klopt. Mits de volatiliteit eruit is. Een currency die op dagbasis %en op en neer vliegt, zou ik als een te hoog risico zien als serieuze valuta om te accepteren. Zag je overigens ook gebeuren, steeds meer bedrijven accepteerden Bitcoin toen het omhoog ging. Daar is nu nog maar weinig van over. Je vermogen in zo een hoog tempo afschrijven in je reguliere cashflow is killing als bedrijf.
Daar zijn stablecoins voor.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211334258
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 13:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
het heeft geen zin
  zaterdag 18 november 2023 @ 13:20:50 #4
36431 bleiblei
pi_211334268
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 13:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
De stablecoins zijn nu ook 50% waard van wat het op de top was. En dan negeer ik het moment dat ze 25% waard waren van de top.

Inflatie is binnen de marge voorspelbaar (én beïnvloedbaar doordat ze gereguleerd worden). Volatiliteit is en enorm risico.
pi_211334365
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 13:20 schreef bleiblei het volgende:

[..]
De stablecoins zijn nu ook 50% waard van wat het op de top was. En dan negeer ik het moment dat ze 25% waard waren van de top.

Inflatie is binnen de marge voorspelbaar (én beïnvloedbaar doordat ze gereguleerd worden). Volatiliteit is en enorm risico.
Er zijn stablecoins die mislukt zijn. Dat was ontluisterend. Maar de grote stablecoins zijn er nog gewoon en zijn gekoppeld aan de waarde van de dollar. Die gebruik je dan om zonder risico's van betekenis geld naar de andere kant van de wereld te sturen.

Volatiliteit is voor niet-stablecoins een risico en er zijn strategieën om daarmee om te gaan waardoor dat risico op lange termijn veel kleiner is. Je perceptie van dat risico hangt samen met je vertrouwen in de toekomst van cryptovaluta. Als jij dat vertrouwen niet hebt, dan geef ik je groot gelijk dat je je geld op een bankrekening zet waar het gegarandeerd minder waard wordt.
pi_211334549
quote:

[..]
lol
  Moderator zondag 19 november 2023 @ 20:45:41 #7
18653 crew  D.
pi_211352034
Voor wie nog een gokje wil wagen, vanavond laatste kans

BTC / Het Grote Crypto Waarzeggerstopic - editie 2023
pi_211354974
quote:
Wat was dan precies de top van een stablecoin?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_211361801
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 08:38 schreef dimmak het volgende:

[..]
Wat was dan precies de top van een stablecoin?
De top was $1
  Moderator maandag 20 november 2023 @ 19:54:50 #10
18653 crew  D.
pi_211361859
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 19:51 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
De top was $1
USDT heeft ooit $1,32 aangetikt :Y

https://www.coingecko.com/en/coins/tether
  Forum Admin dinsdag 21 november 2023 @ 09:47:19 #11
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_211365929
Stablecoins zijn een soort ETF van fiat geld.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_211366522
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 19:54 schreef D. het volgende:

[..]
USDT heeft ooit $1,32 aangetikt :Y

https://www.coingecko.com/en/coins/tether
En ook $0,57
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_211367023
Het is nou niet echt dat stablecoins worden gemeten op een top en een low. Een stablecoin moet 1 op 1 de waarde vertegenwoordigen van een valuta. Door vraag en aanbod kan dat per markt iets verschillen. Maar in wezen blijft de waarde 1 op 1. Tether kun je bijv. bij Tether zelf altijd inwisselen tegen 1 dollar buiten een exchange om.
  Moderator dinsdag 21 november 2023 @ 12:20:06 #14
18653 crew  D.
pi_211367188
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 11:00 schreef recursief het volgende:

[..]
En ook $0,57
Correct, maar het ging om de top ;)
  Moderator dinsdag 21 november 2023 @ 12:22:53 #15
18653 crew  D.
pi_211367208
Over USDT gesproken, vorige cycles was het algemene advies terug te gaan naar FIAT,
maar wordt inmiddels USDT niet al veilig genoeg geacht om in 'uit te stappen'?
pi_211370776
Bittrex stopt ermee en net kwam het volgende ook nog even in het nieuws:

twitter
pi_211372993
Mijn leven heeft geen zin meer zonder CZ als de grote leider
pi_211373726
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:53 schreef FundsAreSafu het volgende:
Mijn leven heeft geen zin meer zonder CZ als de grote leider
Mag ik je crypto?
pi_211374950
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 21:18 schreef recursief het volgende:

[..]
Mag ik je crypto?
Nee maar ik zal mijn seeds vernietigen zodat iedereen er profijt van heeft
pi_211375957
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:27 schreef dimmak het volgende:
Bittrex stopt ermee en net kwam het volgende ook nog even in het nieuws:

[ twitter ]
En een schikking van 4 miljard. Koekoek!

NOS bericht er ook over.
https://nos.nl/artikel/24(...)rden-topman-stapt-op
pi_211376764
twitter
  woensdag 22 november 2023 @ 06:56:47 #22
80382 manny
30 is best veel
pi_211377044
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 13:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Er zijn stablecoins die mislukt zijn. Dat was ontluisterend. Maar de grote stablecoins zijn er nog gewoon en zijn gekoppeld aan de waarde van de dollar. Die gebruik je dan om zonder risico's van betekenis geld naar de andere kant van de wereld te sturen.

Volatiliteit is voor niet-stablecoins een risico en er zijn strategieën om daarmee om te gaan waardoor dat risico op lange termijn veel kleiner is. Je perceptie van dat risico hangt samen met je vertrouwen in de toekomst van cryptovaluta. Als jij dat vertrouwen niet hebt, dan geef ik je groot gelijk dat je je geld op een bankrekening zet waar het gegarandeerd minder waard wordt.
Is ook een beetje hoe je naar crypto kijkt uiteraard. Als je het echt ziet als een serieus alternatief voor geld, dan kun het nog steeds zien als een belegging omdat je verwacht dat de koers van die munt gaat stijgen, maar als we eerlijk zijn zit 99,9% van de mensen in Crypto om hun muntje later weer duurder ver verkopen en niet om met je BTC straks een pakje boter op een handige manier te kopen. Maar wellicht zit ik mis in deze aanname, maar dat in zichzelf maakt het al heel risicovol.

Dat geldt uiteraard ook voor aandelen of in grondstoffen gaan, maar daar zou je nog kunnen zeggen dat die aandelen daadwerkelijk een piepklein deel van een echte waarde vertegenwoordigen; als in stenen, producten, mensen, etc, er is meer regulering, er zijn institutionele beleggers, etc. Nu kun je met aandelen ook vreselijk op je muil gaan uiteraard..

Anyway: crypto vergelijken met op de bank zetten kun je doen, maar denk dat het meer fair is het dan ook te vergelijken met andere manieren van "investeren" met een bepaald risico en een verwachte opbrengst. En dan is voor mij Crypto een klein risicovol zijpaadje om een beetje in te klooien, maar niet de hoofdstrategie. Ieder zijn afweging daarin..
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_211377376
quote:
19s.gif Op woensdag 22 november 2023 06:56 schreef manny het volgende:

[..]
Is ook een beetje hoe je naar crypto kijkt uiteraard. Als je het echt ziet als een serieus alternatief voor geld, dan kun het nog steeds zien als een belegging omdat je verwacht dat de koers van die munt gaat stijgen, maar als we eerlijk zijn zit 99,9% van de mensen in Crypto om hun muntje later weer duurder ver verkopen en niet om met je BTC straks een pakje boter op een handige manier te kopen. Maar wellicht zit ik mis in deze aanname, maar dat in zichzelf maakt het al heel risicovol.

Dat geldt uiteraard ook voor aandelen of in grondstoffen gaan, maar daar zou je nog kunnen zeggen dat die aandelen daadwerkelijk een piepklein deel van een echte waarde vertegenwoordigen; als in stenen, producten, mensen, etc, er is meer regulering, er zijn institutionele beleggers, etc. Nu kun je met aandelen ook vreselijk op je muil gaan uiteraard..

Anyway: crypto vergelijken met op de bank zetten kun je doen, maar denk dat het meer fair is het dan ook te vergelijken met andere manieren van "investeren" met een bepaald risico en een verwachte opbrengst. En dan is voor mij Crypto een klein risicovol zijpaadje om een beetje in te klooien, maar niet de hoofdstrategie. Ieder zijn afweging daarin..
“Crypto” is niet één ding. Je kunt ook een stablecoin staken en dan lijkt het meer op sparen. Wij ontvangen daardoor een veel hoger rendement dan we op dit moment van een bank zouden ontvangen.

En het gebrek aan regulering is niet een nadeel maar voordeel aan crypto’s. Als je dat niet zo ziet, dan mis je iets essentieels. Maar je hebt gelijk hoor: ieder z’n afweging.
  woensdag 22 november 2023 @ 09:04:40 #24
80382 manny
30 is best veel
pi_211377773
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 08:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
“Crypto” is niet één ding. Je kunt ook een stablecoin staken en dan lijkt het meer op sparen. Wij ontvangen daardoor een veel hoger rendement dan we op dit moment van een bank zouden ontvangen.

En het gebrek aan regulering is niet een nadeel maar voordeel aan crypto’s. Als je dat niet zo ziet, dan mis je iets essentieels. Maar je hebt gelijk hoor: ieder z’n afweging.
Stablecoin is in feite toch een digitaal aandeel in een oudewetse munt als de dollar, evt goud, of in sommige gevallen zelfs investeringen in aandelen? (Ik ben geen expert hier, dus vergeef me als ik mis zit)

En dan profiteer je er toch van dat de "waarde" die de stable-coin vertegenwoordigd uit gereguleerde markten komt, en je dus veel veel minder risico loopt. De voorkant is "crypto", maar de hele achterkant is lekker veilig en gereguleerd.

Gebrek aan regulering is bijna nooit een voordeel trouwens.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 22 november 2023 @ 12:23:43 #25
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_211379861
Weet iemand waar ik een betrouwbare Stop Loss kan plaatsen voor een DEX zoals Uniswap (Ethereum tokens)? Unibot deed het niet bij mij.
pi_211384203
twitter
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 november 2023 @ 09:15:16 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211451913
Oh leuk, Bittrex nokt ermee.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211452007
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 09:15 schreef Nattekat het volgende:
Oh leuk, Bittrex nokt ermee.
Die lopen al weken te mailen dat ze ermee gaan stoppen. Dat was sowieso toch al een beetje vergane glorie?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 november 2023 @ 09:27:15 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211452018
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 09:26 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Die lopen al weken te mailen dat ze ermee gaan stoppen. Dat was sowieso toch al een beetje vergane glorie?
Ik kan er niet inloggen en was te beroerd om dat probleem te fixen, nu moet ik er funds vandaan halen :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator dinsdag 28 november 2023 @ 09:33:18 #30
18653 crew  D.
pi_211452080
Ik zie dat ik daar nog $5,83 aan BTC heb staan, maar even werk van maken :P
  woensdag 29 november 2023 @ 18:46:54 #31
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_211467377
Rijke TomNook heeft geïnvesteerd in FX1Sports

https://dexscreener.com/e(...)79dd3b80a60da98460a2

[ Bericht 69% gewijzigd door TomNook op 29-11-2023 18:58:09 ]
Eerst je hypotheek afbetalen!
  donderdag 30 november 2023 @ 13:38:10 #32
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_211475512
600,- euro geïnvesteerd en nu staat ie op 3250... Heb een heel maandsalaris winst.

Welvaart is in mijn geval niet eerlijk verdeeld dus ik ben erg blij en dankbaar. :Y
pi_211475583
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:38 schreef TomNook het volgende:
600,- euro geïnvesteerd en nu staat ie op 3250... Heb een heel maandsalaris winst.

Welvaart is in mijn geval niet eerlijk verdeeld dus ik ben erg blij en dankbaar. :Y
Heb je het uitbetaald? Zo nee dan is het nog geen winst :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 30 november 2023 @ 14:12:24 #34
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_211475815
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:45 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Heb je het uitbetaald? Zo nee dan is het nog geen winst :D
Nee, ik verwacht een x100 dus ik laat het staan.

Ik raadt aan hier eens naar te kijken: https://dexscreener.com/e(...)e1b1c6095977d2ab4b8a
pi_211476407
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 14:12 schreef TomNook het volgende:

[..]

Ik raadt aan hier eens naar te kijken: https://dexscreener.com/e(...)e1b1c6095977d2ab4b8a
Beste man, als ik één ding heb geleerd van zo'n 7 jaar in de crypto zitten is dat je je winst moet pakken en niet met hopium moet gaan zitten dat je een nog grotere klapper gaat maken. Als ik dat had gedaan was ik nu dik multi miljonair.
  Moderator donderdag 30 november 2023 @ 15:44:57 #36
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211476415
Saylor strikes again.

twitter
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_211480384
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 14:12 schreef TomNook het volgende:

[..]

quote:
According to GoPlus, the contract creator can make changes to the token contract such as disabling sells, changing fees, minting, transferring tokens etc. Exercise caution.
|:)
pi_211480722
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 15:42 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Beste man, als ik één ding heb geleerd van zo'n 7 jaar in de crypto zitten is dat je je winst moet pakken en niet met hopium moet gaan zitten dat je een nog grotere klapper gaat maken. Als ik dat had gedaan was ik nu dik multi miljonair.
Same here ;( nou ja geen multimiljonair
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211482708
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:23 schreef Plots het volgende:
Weet iemand waar ik een betrouwbare Stop Loss kan plaatsen voor een DEX zoals Uniswap (Ethereum tokens)? Unibot deed het niet bij mij.
1inch en matcha in principe maar als de coin niet super liquide is / veel handelt krijg je niet altijd de fill die je verwacht,
pi_211482918
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 15:42 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Dit.

Gewoon tevreden zijn met winst en pakken wat je pakken kan. De volgende kans doet zich toch wel voor.

[ Bericht 7% gewijzigd door Erasmus op 01-12-2023 08:07:05 ]
pi_211483975
lekker wakker worden wel weer zo
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211484328
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 10:21 schreef over_hedge het volgende:
lekker wakker worden wel weer zo
Geen grappen hoor voor de peildatum!!
pi_211484686
Denk dat AI het hype narrative wordt deze bullrun. De AI coins doen het al een tijdje goed ook.
  Forum Admin vrijdag 1 december 2023 @ 13:01:33 #44
54263 crew  Pharkus
pi_211485699
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 11:22 schreef Gehrman het volgende:
Denk dat AI het hype narrative wordt deze bullrun. De AI coins doen het al een tijdje goed ook.
Ik heb me er nog niet in verdiept. Ik zie AI en blockchain/coins nog niet rijmen. Ben ook nog deels 'teleurgesteld' in het NFT (wat amper verder kwam dan apen jpg's) en metaverse 'utilities'.
pi_211486513
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 13:01 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Ik heb me er nog niet in verdiept. Ik zie AI en blockchain/coins nog niet rijmen. Ben ook nog deels 'teleurgesteld' in het NFT (wat amper verder kwam dan apen jpg's) en metaverse 'utilities'.
Als crypto me iets heeft geleerd is het dat hype niet logisch hoeft te zijn
  Forum Admin vrijdag 1 december 2023 @ 15:15:08 #46
54263 crew  Pharkus
pi_211486768
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2023 14:42 schreef FundsAreSafu het volgende:

[..]
Dat is waar. Maakt het wel lastig om de juiste projecten te kiezen.
pi_211486829
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2023 14:42 schreef FundsAreSafu het volgende:

[..]
pi_211489389
twitter
  Moderator zondag 3 december 2023 @ 23:45:26 #49
18653 crew  D.
pi_211511705
BTC 40K molcheerly.gif
  Moderator maandag 4 december 2023 @ 07:34:49 #50
18653 crew  D.
pi_211512189
Bijna 42K :o
pi_211512765
Heerlijk wakker worden. O+
pi_211513310
Dit is geil @RamboDirk @onlogisch
  Moderator maandag 4 december 2023 @ 10:37:24 #54
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211513376
https://www.thestreet.com(...)trillions-to-bitcoin

quote:
BlackRock ETF Poised to Bring 'Trillions' to Bitcoin
A proposed spot ETF from BlackRock, which would require the firm to purchase the asset directly, is going to have a major impact on price.
Broekje uit.

@Wereldgozer
@aTypisch
4045
onlogisch
  maandag 4 december 2023 @ 11:15:21 #55
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211513659

We zijn vertrokken
pi_211513750
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 10:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Broekje uit.

@:Wereldgozer
@:aTypisch
Dit is wat de spot ETF deed met de goudprijs:

Moderator maandag 4 december 2023 @ 11:45:06 #57
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211513978
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 11:15 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]

We zijn vertrokken
4045
onlogisch
pi_211513986
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 11:23 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Dit is wat de spot ETF deed met de goudprijs:

[ afbeelding ]
Hopelijk krijgen we nog een rood dagje na deze pump, dan kan ik nog wat extra dukaten aanschaffen voor deze ruimtereis.
pi_211514063
De moon gifjes kunnen onder het stof vandaan gehaald worden. Moeten ff paar jaar terug :P
pi_211514779
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 10:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Broekje uit.

@:Wereldgozer
@:aTypisch
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 11:15 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]

We zijn vertrokken
lambo in de pre-order
pi_211515836
twitter
pi_211515986
Weinig FOMO nog ook hier, vraag me toch af of we ooit weer die hysterische 2021-taferelen gaan zien.
blablablabla
pi_211516007
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 15:40 schreef Elan het volgende:
Weinig FOMO nog ook hier, vraag me toch af of we ooit weer die hysterische 2021-taferelen gaan zien.
Zodra we weer dagelijks met "kripteau kurrensie" op de Nederlandse mainstream media gespamd worden is dat een mooi moment om alles te verkopen. Want toen stortte alles in elkaar.

Buy the rumor, sell the news.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 04-12-2023 15:43:17 ]
pi_211516067
quote:
9s.gif Op maandag 4 december 2023 15:42 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Zodra we weer dagelijks met "kripteau kurrensie" op de Nederlandse mainstream media gespamd worden is dat een mooi moment om alles te verkopen. Want toen stortte alles in elkaar.

Buy the rumor, sell the news.
Mja meeste hypes keren niet in volle glorie terug. Iedereen zat zich thuis de tering te vervelen en vroeg zich af waar hij zijn geld in hemelsnaam op kon stukslaan.
blablablabla
pi_211516132
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2023 15:48 schreef Elan het volgende:

[..]
Mja meeste hypes keren niet in volle glorie terug. Iedereen zat zich thuis de tering te vervelen en vroeg zich af waar hij zijn geld in hemelsnaam op kon stukslaan.
En nu hebben we het probleem dat driekwart van de wereld in een dikke recessie zit en geen geld meer heeft om te investeren.

Daarom ben ik enorm nieuwsgierig naar hoe de total market cap zich gaat ontwikkelen de komende tijd. Heb ergens angst dat er een dump op de loer ligt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 04-12-2023 15:54:21 ]
pi_211516346
quote:
9s.gif Op maandag 4 december 2023 15:53 schreef Erasmus het volgende:

[..]
En nu hebben we het probleem dat driekwart van de wereld in een dikke recessie zit en geen geld meer heeft om te investeren.

Daarom ben ik enorm nieuwsgierig naar hoe de total market cap zich gaat ontwikkelen de komende tijd. Heb ergens angst dat er een dump op de loer ligt.
Volgens mij is geen econoom het er nu over eens of we in een wereldwijde recessie zitten, we er op afstevenen of we er juist aan het uitkomen zijn _O-

De krankzinnige mate van hebzucht en behoefte om geld te maken is wel redelijk uniek te noemen en had een sterke correlatie met de bijna negatieve rentestanden overal. Plus dat het fenomeen crypto toen voor veel mensen nieuw was. Inmiddels heeft iedereen er wel een mening over en daar wel/geen positie bij ingenomen.
blablablabla
pi_211516405
quote:
9s.gif Op maandag 4 december 2023 15:53 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Is er echt zo'n dikke recessie?
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211516422
quote:
Ligt er aan of nu.nl enzo weer elke dag 3 berichten er over gaan plaatsen :P
levert wel altijd mooie comments van zure mensen op
pi_211516429
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 16:20 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Is er echt zo'n dikke recessie?
Mwah, zoals Elan het terecht stelt, zijn zelfs economen onder elkaar daar nog niet over uit. Wel is de inflatie een wereldwijd probleem.

Persoonlijk vind ik het gebrek aan klandizie tijdens Black Friday, voor het eerst, wel tekenend daarvoor. Mensen passen op hun uitgaves.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 04-12-2023 16:24:31 ]
pi_211516714
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 16:23 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Mwah, zoals Elan het terecht stelt, zijn zelfs economen onder elkaar daar nog niet over uit. Wel is de inflatie een wereldwijd probleem.

Persoonlijk vind ik het gebrek aan klandizie tijdens Black Friday, voor het eerst, wel tekenend daarvoor. Mensen passen op hun uitgaves.
Dat laatste valt toch wel mee? https://www.emerce.nl/nie(...)-opzichte-vorig-jaar
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211516735
De recessie zit voornamelijk ook in groei van de economie, niet in de beschikbaarheid van geld. Met dat laatste zit het wel goed, want wereldwijd staan de geldkranen weer wagenwijd open. Dat is ook terug te zien in de markten van o.a. aandelen, goud en bitcoin.
pi_211516780
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:01 schreef dimmak het volgende:
De recessie zit voornamelijk ook in groei van de economie, niet in de beschikbaarheid van geld. Met dat laatste zit het wel goed, want wereldwijd staan de geldkranen weer wagenwijd open. Dat is ook terug te zien in de markten van o.a. aandelen, goud en bitcoin.
Goudprijs stijgt normaliter juist bij onrust of dreiging voor een recessie.
blablablabla
pi_211516783
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 16:59 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Dat laatste valt toch wel mee? https://www.emerce.nl/nie(...)-opzichte-vorig-jaar
Heb je ook cijfers van Black Friday in de VS?

Black Friday in NL is verwaarloosbaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 04-12-2023 17:10:50 ]
pi_211516814
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:10 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Heb je ook cijfers van Black Friday in de VS?

Black Friday in NL is verwaarloosbaar.
https://www.forbes.com/si(...)ales-by-the-numbers/
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211516867
quote:
Senk joe!

Dan snap ik niet waarom de media de focus gingen leggen op teruglopend bezoek van de brick-and-mortar stores (fysieke winkels)
pi_211516986
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 16:23 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Black Friday is dan ook een grotere scam dan Bitconneeeeeect
pi_211516989
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 17:38 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Bitconnect :D :'( _O-

Dat die scam ooit in de top 10 van CMC stond is hilarisch. Erg leuke meme.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 04-12-2023 17:39:03 ]
pi_211517358
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Goudprijs stijgt normaliter juist bij onrust of dreiging voor een recessie.
Het ene sluit het andere niet uit.. Bovendien zeg ik toch dat er recessie is?
pi_211517500
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 17:38 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Hoezo is het een scam? Mits je beetje weet hoe google werkt. Zijn er prima deals.
Ja ook deals die even duur waren als toen het nog geen deal was. Maar daar komt google dus van pas :D
pi_211518610
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 18:21 schreef dimmak het volgende:

[..]
Het ene sluit het andere niet uit.. Bovendien zeg ik toch dat er recessie is?
Dat laatste is helemaal niet zeker. En al helemaal niet in de VS.

https://www.reuters.com/m(...)ed-up-52-2023-11-29/
blablablabla
pi_211518692
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:05 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat laatste is helemaal niet zeker. En al helemaal niet in de VS.

https://www.reuters.com/m(...)ed-up-52-2023-11-29/
Maar dat is mijn punt toch helemaal niet beste man. Het ging mij er om dat er genoeg geld is om te investeren, al zou er recessie zijn. De geldkranen staan wagenwijd open en dat is de zien aan verschillende assets zoals aandelen, goud, bitcoin en huizen.

Het vermoeden is zelfs dat de rentes weer gaan dalen en de rentekosten omlaag gaan.
pi_211518935
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 20:10 schreef dimmak het volgende:

[..]
Maar dat is mijn punt toch helemaal niet beste man. Het ging mij er om dat er genoeg geld is om te investeren, al zou er recessie zijn. De geldkranen staan wagenwijd open en dat is de zien aan verschillende assets zoals aandelen, goud, bitcoin en huizen.

Het vermoeden is zelfs dat de rentes weer gaan dalen en de rentekosten omlaag gaan.
Welke geldkranen? Dat laatste is geen vermoeden dat is een zekerheidje en al aan de gang :P
blablablabla
  Moderator maandag 4 december 2023 @ 20:35:53 #83
18653 crew  D.
pi_211519093
quote:
Duurt nog een paar maanden :Y
pi_211519315
quote:
2021 Was inderdaad wel mooi, vooral de hele NFT hysterie.
Toch vind 2017 nog steeds wel stukje erger, ook qua FOMO. Met alle alt coins en ICO's. Iedereen stapte toen in. Elke gemiddelde persoon bij een gemiddeld bedrijf had het er toen over. Het maakte ook niet uit wat je kocht, alles ging x10 - x100.
De topics hier gingen ook per dag vol.
2021 was toch stukje braver/rustiger ofzo
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_211522665
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:51 schreef Gremen het volgende:

[..]
2021 Was inderdaad wel mooi, vooral de hele NFT hysterie.
Toch vind 2017 nog steeds wel stukje erger, ook qua FOMO. Met alle alt coins en ICO's. Iedereen stapte toen in. Elke gemiddelde persoon bij een gemiddeld bedrijf had het er toen over. Het maakte ook niet uit wat je kocht, alles ging x10 - x100.
De topics hier gingen ook per dag vol.
2021 was toch stukje braver/rustiger ofzo
Dat is ook je perspectief. Hype komt voornamelijk door nieuwe aanwas. Als je zelf al 1, 2 of zelfs 3 bullruns hebt meegemaakt is het allemaal wat minder. Helemaal als bitcoiner.

pi_211522682
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 10:52 schreef dimmak het volgende:

[..]
Dat is ook je perspectief. Hype komt voornamelijk door nieuwe aanwas. Als je zelf al 1, 2 of zelfs 3 bullruns hebt meegemaakt is het allemaal wat minder. Helemaal als bitcoiner.

[ afbeelding ]
Ik wil weer zo'n bullrun meemaken toen BTC van 100 naar 1000 ging, of van 1000 naar 10k. Beide keren was ik daarbij.

Dit is nog niks.
pi_211523717
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 10:52 schreef dimmak het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D!
pi_211523797
Het gaat pas waar leuk worden als Bitcoin naar 100k gaat en we vervolgens alt season krijgen
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211524476
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:21 schreef Mortaxx het volgende:
Het gaat pas waar leuk worden als Bitcoin naar 100k gaat en we vervolgens alt season krijgen
De alt season kan ook daarvoor komen.

Het enige wat we inmiddels kunnen concluderen is dat The Flippening nooit zal gebeuren. Dat gaan we dus nooit (meer) zien. Behalve van de diehard ETH-pelgrims.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 05-12-2023 13:29:45 ]
pi_211524585
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 13:18 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Het enige wat we inmiddels kunnen concluderen is dat The Flippening ooit zal gebeuren. Dat gaan we dus nooit (meer) zien. Behalve van de diehard ETH-pelgrims.
ooit of nooit?

Denk zelf nooit
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211524594
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 13:28 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
ooit of nooit?

Denk zelf nooit
Typo, moest nooit zijn idd
pi_211524707
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 december 2023 10:53 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ik wil weer zo'n bullrun meemaken toen BTC van 100 naar 1000 ging, of van 1000 naar 10k. Beide keren was ik daarbij.

Dit is nog niks.
Een x10 vanaf het dieptepunt vorig jaar naar 150k zou wel lekker zijn.
blablablabla
pi_211525734
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 13:18 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Het enige wat we inmiddels kunnen concluderen is dat The Flippening nooit zal gebeuren. Dat gaan we dus nooit (meer) zien. Behalve van de diehard ETH-pelgrims.
ETH in BTC is in 2021 niet eens boven de top van 2017 gekomen. Heel zwakjes. Nu weer een laggard.
Plaats hier uw advertentie
pi_211527005
Koning BTC blijft doorpompen.
pi_211527079
--- verkeerd gelezen
pi_211527344
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 17:44 schreef Gehrman het volgende:
Koning BTC blijft doorpompen.
Gaat hard ja, wie had dat nou verwacht (ik wel)
blablablabla
pi_211527406
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 18:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Datadash niet :|W Wat een clown.
Plaats hier uw advertentie
  Moderator dinsdag 5 december 2023 @ 19:21:49 #98
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211527735
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 18:26 schreef Elan het volgende:

[..]
Zit je nog vuistdiep in Cardano?
4045
onlogisch
pi_211528532
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 19:21 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Zit je nog vuistdiep in Cardano?
Nee, dat is echt wel mn allergrootste fiasco geweest op gebied van crypto.

Gekocht op 0,50, na hype verkocht op 1.20 en toen er weer ingestapt op 1.75 en verkocht voor 0.65 _O-
blablablabla
  Moderator dinsdag 5 december 2023 @ 20:33:59 #100
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211528576
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 20:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Gekocht op 0,50, na hype verkocht op 1.20 en toen er weer ingestapt op 1.75 en verkocht voor 0.65 _O-
4045
onlogisch
  Moderator dinsdag 5 december 2023 @ 21:00:36 #101
18653 crew  D.
pi_211528803
quote:

[..]
...en toen er weer ingestapt op 1.75 en verkocht voor 0.65 _O-
Dat heb je verkeerd om gedaan :Y
  Moderator dinsdag 5 december 2023 @ 21:23:30 #102
42184 crew  DaMart
pi_211529009
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 21:00 schreef D. het volgende:

[..]
Buy high, sell low, dat is toch precies hoe het moet?
pi_211529090
Ik heb maar wat omgezet in usdc. Wat verstandig
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211529113
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 21:00 schreef D. het volgende:

[..]
Klopt ja, heb met LUNC wel weer kunnen verdienen en nu een SOL nu ook een leuke positie maar meh. Hele altcoins is mij iets teveel casino. Lekker bitcoin kopen.
blablablabla
  Moderator dinsdag 5 december 2023 @ 21:56:55 #105
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211529431
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 21:29 schreef Mortaxx het volgende:
4045
onlogisch
  dinsdag 5 december 2023 @ 23:22:37 #106
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_211530682
Wordt weer tijd voor een nu.nl artikel O+ altijd genieten in de reacties
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_211530759
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 23:22 schreef Maikuuul het volgende:
Wordt weer tijd voor een nu.nl artikel O+ altijd genieten in de reacties
Nog steeds Verge holder? |:)
pi_211530809
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 21:29 schreef Mortaxx het volgende:
Paper hands gespot @RamboDirk
  woensdag 6 december 2023 @ 00:08:59 #109
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_211530898
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 23:32 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Nog steeds Verge holder? |:)
80% btc en de rest altcoins. Waaronder uiteraard Verge, maar dat is meer om nostalgische reden ;) kan er moeilijk afscheid van doen na al het goeds het mij heeft gebracht :9
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_211531064
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 13:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Een x10 vanaf het dieptepunt vorig jaar naar 150k zou wel lekker zijn.
[ afbeelding ]
Deze screen is niet van vorig jaar hoor....ik vermoed van Maart 2020.
pi_211531070
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 02:07 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Deze screen is niet van vorig jaar hoor....ik vermoed van Maart 2020.
Correct. Toen de pandemie net begon.
Vanaf daar een 10x gezien tot eind 2021. Zoiets zou prachtig zijn, 150k BTC halverwege volgend jaar.
blablablabla
pi_211531071
Overigens ook interessante ontwikkelingen rondom HBAR @onlogisch

Ga daar maar weer eens een paar knaken ingooien.
blablablabla
  Moderator woensdag 6 december 2023 @ 16:10:12 #113
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211535317
AVAX _O_
4045
onlogisch
pi_211535648
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 02:11 schreef Elan het volgende:
Overigens ook interessante ontwikkelingen rondom HBAR @:onlogisch

Ga daar maar weer eens een paar knaken ingooien.
quote:
6s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:10 schreef onlogisch het volgende:
AVAX _O_
:')

degenerate gamblers
  Moderator woensdag 6 december 2023 @ 16:47:53 #115
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211535658
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:47 schreef aTypisch het volgende:

[..]
[..]

degenerate gamblers
4045
onlogisch
pi_211535672
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:47 schreef aTypisch het volgende:

[..]
[..]

degenerate gamblers
Hee rustig ben van blind mee gaan met elke altcoinhype naar een 80 % BTC portfolio gegaan, af en toe een gokje houd het interessant.
blablablabla
pi_211535692
Ah, het shillen is alweer begonnen zie ik
  Moderator woensdag 6 december 2023 @ 16:53:03 #118
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211535723
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:51 schreef aTypisch het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

AVAXstront :')
Dat hangt er (net als VET) helemaal vanaf wanneer je gekocht hebt, makker. Uiteindelijk verkopen we het voor inferieure dollars _O_
4045
onlogisch
pi_211535741
quote:
6s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:53 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Dat hangt er (net als VET) helemaal vanaf wanneer je gekocht hebt, makker. Uiteindelijk verkopen we het voor inferieure dollars _O_
dat zeg ik: degenerate gambling
  Moderator woensdag 6 december 2023 @ 16:55:47 #120
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211535756
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:50 schreef Erasmus het volgende:
Ah, het shillen is alweer begonnen zie ik
Altijd mooi als eerwaarde @aTypisch weer komt posten :)
4045
onlogisch
pi_211535784
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:54 schreef aTypisch het volgende:

[..]
dat zeg ik: degenerate gambling
Ik dacht dat alleen Pancakeswap tokens daartoe behoorde.
pi_211535790
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:55 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Altijd mooi als eerwaarde @:aTypisch weer komt posten :)
hopelijk komt er met @Nattekat nog een moderator langs die pure poeptokens loopt te vermarkten hier

genot
pi_211535819
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:58 schreef aTypisch het volgende:

[..]
hopelijk komt er met @:nattekat nog een moderator langs die pure poeptokens loopt te vermarkten hier

genot
Brb ff snel een BEP-20 token maken en vermarkten

Ik ga hem FOK!coin noemen
pi_211536030
Ik zit niet meer echt in crypto, ga er ook niet meer aan beginnen. Na de vorige 3 goed verlopen bull runs moet ik m'n zegeningen tellen denk ik ;)

Heb nog 1 BTC als aandenken en wat los grut aan tokens.

Evengoed kan dat nog wel leuk wat waard worden, die BTC dan.
pi_211536534
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 17:00 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Brb ff snel een BEP-20 token maken en vermarkten

Ik ga hem FOK!coin noemen
je bent niet de eerste :+

wel met BEP-20 gok ik
pi_211536545
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2023 18:03 schreef aTypisch het volgende:

[..]
je bent niet de eerste :+

wel met BEP-20 gok ik
Als ik een ERC-20 token ging maken, zou iedereen al afknappen bij de GAS fees.

Zou niet zo slim van mij zijn.
pi_211537873
Doe dan ERC op Polygon netwerk
pi_211539645
twitter
  donderdag 7 december 2023 @ 07:28:59 #129
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_211541205

:') _O-

Ik had een aantal andere softwareprojecten maar ben vanmorgen overal uitgestapt. ¤250 euro verlies.

FXI heeft vanmorgen een harde crash gehad maar hersteld nu weer naar normaal niveau. Spannend wakker worden zo. :D

Tegen januari/februari komt er veel nieuw spul uit dus ik ga holden.

[ Bericht 7% gewijzigd door TomNook op 07-12-2023 08:02:38 ]
pi_211542044
quote:

[..]

Kan altijd erger, ingestapt op 2.40 in 2021 :') :') en nog niet verkocht.
pi_211542416
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:59 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Als projecten nog bestaan en nog actief ontwikkeld worden dan is het gewoon "hodl" en wachten op de volgend bull run ;)
pi_211542529
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 10:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als projecten nog bestaan en nog actief ontwikkeld worden dan is het gewoon "hodl" en wachten op de volgend bull run ;)
Een regel die heel veel mensen nog steeds glad vergeten vanwege greed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 07-12-2023 10:46:08 ]
pi_211542738
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 10:45 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Een regel die heel veel mensen nog steeds glad vergeten vanwege greed.
Wel een beetje een slecht advies. Maar je kan beter in een bearmarket je verlies nemen en het omzetten naar Bitcoin om vervolgens het begin van de volgende bearmarket mee te pakken. Daarna zou je weer tijdens altseason kunnen gaan gamblen als je dat wil (nog steeds beter van niet).

Gewaardeerd in bitcoin gaan de meeste alts gewoon door het putje. Zelfs wanneer Bitcoin zijn low heeft gehad, krijgen alts het nog moeilijker. HODLen van alts is nooit een goed idee.
pi_211542749
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 17:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zit niet meer echt in crypto, ga er ook niet meer aan beginnen. Na de vorige 3 goed verlopen bull runs moet ik m'n zegeningen tellen denk ik ;)

Heb nog 1 BTC als aandenken en wat los grut aan tokens.

Evengoed kan dat nog wel leuk wat waard worden, die BTC dan.
Geniet van je pensioen. :D
pi_211542790
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 11:07 schreef dimmak het volgende:

[..]
[..]
Wel een beetje een slecht advies. Maar je kan beter in een bearmarket je verlies nemen en het omzetten naar Bitcoin om vervolgens het begin van de volgende bearmarket mee te pakken. Daarna zou je weer tijdens altseason kunnen gaan gamblen als je dat wil (nog steeds beter van niet).

Gewaardeerd in bitcoin gaan de meeste alts gewoon door het putje. Zelfs wanneer Bitcoin zijn low heeft gehad, krijgen alts het nog moeilijker. HODLen van alts is nooit een goed idee.
Ik heb het uiteraard over de situatie van nu, als je nog altcoins over hebt van de vorige bull run en ze bestaan nog.

Slimste is om gewoon in bitcoin te blijven.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 11:08 schreef dimmak het volgende:

[..]
Geniet van je pensioen. :D
Dat lukt heel goed :+
pi_211542810
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 11:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik heb het uiteraard over de situatie van nu, als je nog altcoins over hebt van de vorige bull run en ze bestaan nog.

Slimste is om gewoon in bitcoin te blijven.
Is zou op dit moment zelfs nog even mijn verlies nemen en de Bitcoin wave rijden. Voordat altseason aan de beurt is duurt het nog wel even denk ik.
pi_211542861
Ik wou dat ik na de 13 en 17 bullruns mijn eigen bovenstaande advies had opgevolgd, dan kon ik ook met pensioen. Helaas toen ook teveel gehodlt. ;( Ik mag niet klagen, maar met pensioen kan ik helaas nog niet. :P
pi_211543674
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 11:07 schreef dimmak het volgende:

[..]
[..]

Maar VET gaat de wereld nog domineren !!11!
pi_211545064
quote:

[..]
We wachten nog iedere dag af :P
pi_211545143
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 11:12 schreef dimmak het volgende:

[..]
Is zou op dit moment zelfs nog even mijn verlies nemen en de Bitcoin wave rijden. Voordat altseason aan de beurt is duurt het nog wel even denk ik.
Ook in overweging genomen.

Vandaag maar weer eens m'n oude wallets opgegraven en vrijwel alles omgezet naar BTC.
Alleen nog wat Dogecoin voor de lol.

Kreeg er nog ongeveer voor terug in BTC wat ik er 12 maanden geleden voor betaalde dus dan is de schade te overzien, het verlies was net geen 2%.
pi_211545907
quote:

[..]
Mja vaak doen oudere projecten het minder goed in deze hype/narratief gedreven markt (uitzonderingen daargelaten uiteraard). Men wil vaak liever iets nieuws. Nu lijkt AI een van die hypes te gaan worden terwijl het de vorige keer metaverse en NFT's was.
pi_211546001
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:28 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Mja vaak doen oudere projecten het minder goed in deze hype/narratief gedreven markt (uitzonderingen daargelaten uiteraard). Men wil vaak liever iets nieuws. Nu lijkt AI een van die hypes te gaan worden terwijl het de vorige keer metaverse en NFT's was.
Zeker, er is iedere bull-run wel een hype geweest.

Maar ik heb even geen zin meer om daar achteraan te rennen met alle bijkomende stress.

Had ik na 2012 gewoon de BTC gehouden die ik toen had en die jaren daarna niets meer gedaan met crypto, dan had ik er nu nog beter voorgestaan. Daar probeer ik voorzichtig wat van te leren ;)
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 18:05:52 #143
18653 crew  D.
pi_211546169
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:59 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Pas verkopen als je in het groen staat zou ik niet 'erger' noemen ;)
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 06:38:52 #144
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211550925
Solana _O_
4045
onlogisch
pi_211551957
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 18:05 schreef D. het volgende:

[..]
Pas verkopen als je in het groen staat zou ik niet 'erger' noemen ;)
Maar komt die ooit nog in het groen? ;)
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 10:11:41 #146
18653 crew  D.
pi_211552193
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 09:49 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Maar komt die ooit nog in het groen? ;)
Ik heb er alle vertrouwen in :Y
pi_211552230
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:11 schreef D. het volgende:

[..]
Ik heb er alle vertrouwen in :Y
Dat zou niet verkeerd zijn :P

Op de een of andere manier kan ik altcoins niet verkopen met verlies, dan maar lekker laten staan.
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 10:13:47 #148
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211552237
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:13 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Dat zou niet verkeerd zijn :P

Op de een of andere manier kan ik altcoins niet verkopen met verlies, dan maar lekker laten staan.
Bij een volgende bullrun staat alles toch weer in het groen.
4045
onlogisch
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 10:29:37 #149
18653 crew  D.
pi_211552463
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:13 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Bij een volgende bullrun staat alles toch weer in het groen.
Ligt aan wat en wanneer je gekocht hebt, maar het grootste gedeelte zal wel nieuwe ATH’s gaan maken :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door D. op 08-12-2023 11:12:19 ]
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 10:40:04 #150
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211552578
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:29 schreef D. het volgende:

[..]
Ligt aan wat en wanneer je gekocht hebt, maar het grootste gedeelte wel nieuwe ATH’s gaan maken :Y
4045
onlogisch
pi_211553454
Cardano komt nu ook ff lekker los.
  vrijdag 8 december 2023 @ 15:53:16 #152
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211555465
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:09 schreef FL_Freak het volgende:

pi_211555521
quote:
Werd eens tijd
blablablabla
pi_211555648
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:58 schreef aTypisch het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dus nu kopen en ergens juni 2025 op de top verkopen.
pi_211555973
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 16:00 schreef Elan het volgende:

[..]
Werd eens tijd
Nou zeg dat.
pi_211555988
Ik zet alles op Doge
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 19:34:13 #157
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211557568
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 16:48 schreef Mortaxx het volgende:
Ik zet alles op Doge
Hoor je Elon ook nooit meer over.
4045
onlogisch
pi_211559822
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:34 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Hoor je Elon ook nooit meer over.
Heel mooi dat die kleuter eindelijk z'n mond houdt over crypto
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator zaterdag 9 december 2023 @ 06:28:25 #159
18653 crew  D.
pi_211561072
ADA :D
  Forum Admin zaterdag 9 december 2023 @ 08:12:14 #160
54263 crew  Pharkus
pi_211561279
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 06:28 schreef D. het volgende:
Op naar de euro
pi_211561332
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 06:28 schreef D. het volgende:
0.56 nu 💪🏻
  Moderator zaterdag 9 december 2023 @ 09:02:23 #162
18653 crew  D.
pi_211561465
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 08:12 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Op naar de euro
De dollar is ook goed :Y
pi_211561754
quote:
cardano is helemaal niet los
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:18:01 #164
36431 bleiblei
pi_211562148
Heb net begin deze week de helft van mijn ADA omgezet in SOL ;( :') . Want ADA deed bar weinig.
pi_211562596
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:18 schreef bleiblei het volgende:
Heb net begin deze week de helft van mijn ADA omgezet in SOL ;( :') . Want ADA deed bar weinig.
SOL verkopen :')
blablablabla
pi_211562684
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:02 schreef Elan het volgende:

[..]
SOL verkopen :')
gaat naar de maan maat, heb het gezien in mijn theebladen
pi_211562691
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:18 schreef bleiblei het volgende:
dit is toch gewoon gokken?
pi_211562826
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:09 schreef aTypisch het volgende:

[..]
gaat naar de maan maat, heb het gezien in mijn theebladen
Heb 5X daar voor moet BTC 150k worden.
blablablabla
  Moderator zaterdag 9 december 2023 @ 11:50:08 #169
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211563160
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:41 schreef aTypisch het volgende:

[..]
cardano is helemaal niet los
4045
onlogisch
  Moderator zaterdag 9 december 2023 @ 11:50:18 #170
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211563165
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:09 schreef aTypisch het volgende:

[..]
dit is toch gewoon gokken?
4045
onlogisch
  Moderator zaterdag 9 december 2023 @ 12:26:23 #171
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211563566
Avax _O_
4045
onlogisch
  zaterdag 9 december 2023 @ 13:53:32 #172
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211564417
Ik heb een beetje in BTC (90%) en ETH (10%) zitten, op de vorige piek ingestapt :'( , maar sindsdien gewoon periodiek ingelegd en nu eindelijk sta ik fatsoenlijk op wat winst.

Nu worden hier random andere coins als ADA, SOL, Avax geroepen. Maar waar baseren jullie het op om daarop in te gaan zetten? Gaat dat over achterliggende technieken? Of is het gewoon op alle paarden wedden en zodra één het er goed doet, dat dat dan hier genoemd wordt?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_211564477
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 13:53 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik heb een beetje in BTC (90%) en ETH (10%) zitten, op de vorige piek ingestapt :'( , maar sindsdien gewoon periodiek ingelegd en nu eindelijk sta ik fatsoenlijk op wat winst.

Nu worden hier random andere coins als ADA, SOL, Avax geroepen. Maar waar baseren jullie het op om daarop in te gaan zetten? Gaat dat over achterliggende technieken?
Je zit prima met bitcoin.

quote:
Of is het gewoon op alle paarden wedden en zodra één het er goed doet, dat dat dan hier genoemd wordt?
Dit. Er is altijd wel iets dat "moon" gaat, daar kan je dan achteraan huppelen. Het is een soort loterij / casino.

Zelf heb ik geluk gehad met Safemoon, gewoon een flutcoin die x200 ging in enkele weken.
Maar dat lukt me ook geen 2e keer meer.

Als ik gewoon m'n BTC uit 2015 had gehouden en nooit een altcoin had aangeraakt, stond ik er nu beter voor ;)
  zaterdag 9 december 2023 @ 14:04:55 #174
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_211564553
quote:

Nu worden hier random andere coins als ADA, SOL, Avax geroepen. Maar waar baseren jullie het op om daarop in te gaan zetten? Gaat dat over achterliggende technieken? Of is het gewoon op alle paarden wedden en zodra één het er goed doet, dat dat dan hier genoemd wordt?
Mijn motivatie is vooral dat ik denk meer winst te kunnen pakken op Alt coins zoals ada, avax, sol op korte termijn. Het is een dikke gok, maar bij die coins ben ik vroeg ingestapt en is de winst groter dan het verlies.
Bij Bitcoin moet ik een dusdanig aandeel hebben wil ik grote winst maken over dezelfde periode.

Ben zelf pas tijdens vorige bullrun begonnen in crypto.
Heb hoge pieken gehad en diepe dalen. Afgelopen weken zit ik op +30% van wat ik nog had.

M'n hardloper afgelopen maand is Bonk geweest ( :D ). Ben x55 ermee. ¤10 inleg nu 550¤.

Ben trouwens geen grote whale. Doe het met kleingeld voor de Fun.

Edit: ben ook hard gegaan bij safemoon maar helaas te laat eruit gestapt. Nu room ik regelmatig af bij coins zoals bonk en koop ik er andere bekendere alt coins voor zodat m'n portefeuille lekker groeit.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_211564601
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 13:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als ik gewoon m'n BTC uit 2015 had gehouden en nooit een altcoin had aangeraakt, stond ik er nu beter voor ;)
Ik heb laatst eens teruggezocht wat ik aan fiat in crypto heb gestopt. Als gekocht via bitonic en dan zie je in de transactiehistorie de aantallen in btc. Als ik dat allemaal gewoon gehouden had was ik miljonair ;(

En nu gewoon weer losses chasen door op alts te gokken :s)
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 9 december 2023 @ 14:12:03 #176
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211564604
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 14:04 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]
Mijn motivatie is vooral dat ik denk meer winst te kunnen pakken op Alt coins zoals ada, avax, sol op korte termijn. Het is een dikke gok, maar bij die coins ben ik vroeg ingestapt en is de winst groter dan het verlies.
Bij Bitcoin moet ik een dusdanig aandeel hebben wil ik grote winst maken over dezelfde periode.

Ben zelf pas tijdens vorige bullrun begonnen in crypto.
Heb hoge pieken gehad en diepe dalen. Afgelopen weken zit ik op +30% van wat ik nog had.

M'n hardloper afgelopen maand is Bonk geweest ( :D ). Ben x55 ermee. ¤10 inleg nu 550¤.

Ben trouwens geen grote whale. Doe het met kleingeld voor de Fun.

Edit: ben ook hard gegaan bij safemoon maar helaas te laat eruit gestapt. Nu room ik regelmatig af bij coins zoals bonk en koop ik er andere bekendere alt coins voor zodat m'n portefeuille lekker groeit.
Maar op hoeveel coins heb je dan ¤10 ingelegd? Zo'n x55 geluk tref je natuurlijk niet veel.

Stel, ik room nu ¤500 af van BTC en wil dat in pakketjes van ¤50 verdelen over 10 altcoins. Welke dan? En is dat de moeite waard?
  zaterdag 9 december 2023 @ 14:34:05 #177
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_211564800
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 14:12 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Maar op hoeveel coins heb je dan ¤10 ingelegd? Zo'n x55 geluk tref je natuurlijk niet veel.

Stel, ik room nu ¤500 af van BTC en wil dat in pakketjes van ¤50 verdelen over 10 altcoins. Welke dan? En is dat de moeite waard?
Ik heb op moment enkel avax, ada, xrp,sol, zil, vet, agix & GMT.
Vorige bullrun had ik zo een stuk of 150 munten in totaal en idd kwestie van overal een tientje en hopen op geluk. Alles ging hard maar slechts enkele dagen/uren.

Ik kijk nu welke coins ik hard zie gaan bij exchanges dan kijk ik hoe de charts ervan zijn. Veel coins stap ik na paar dagen weer uit, soms beetje verlies soms beetje winst, soms nog wat meer winst.

Hierboven FF een grafiek van Bonk met m'n koop/verkoop momenten.

Het is iets wat je niet 1x per dag FF checkt.
Elk uur FF checken of het wel goed gaat of niet enorm crashed.

Verder heb ik er niet echt verstand van en kijk ook niet naar de projecten die erachter zitten. De een doet Toto de ander Crypto.

[ Bericht 8% gewijzigd door Erosjuhhh op 09-12-2023 14:39:49 ]
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_211564827
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 14:12 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

dat weet niemand

dit is namelijk gewoon gokken

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2023 14:36:55 ]
pi_211564835
quote:

Op hype en de hoop dat er meer mensen gokken op die coin. Het gaat niet om de achterliggende technieken
pi_211565214
Maatje van me zit in XRP dat is toch ook echt een shitshow, constant hopium maar op een piekje in de zomer na nog geen fatsoenlijke bullrun gehad.
blablablabla
pi_211565307
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 15:21 schreef Elan het volgende:
Maatje van me zit in XRP dat is toch ook echt een shitshow, constant hopium maar op een piekje in de zomer na nog geen fatsoenlijke bullrun gehad.
hoe voorkom je dat je zelf dat maatje van je wordt?
pi_211565338
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 15:34 schreef aTypisch het volgende:

[..]
hoe voorkom je dat je zelf dat maatje van je wordt?
Wat ben je zuur.
Altseizoen is weer begonnen zeker.
blablablabla
pi_211566333
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 14:11 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Ik heb laatst eens teruggezocht wat ik aan fiat in crypto heb gestopt. Als gekocht via bitonic en dan zie je in de transactiehistorie de aantallen in btc. Als ik dat allemaal gewoon gehouden had was ik miljonair ;(

Yep. Ik zou altijd minimaal 50% in bitcoin zitten, wat je verder ook doet met je alts.
Dat heb ik zelf niet altijd opgevolgd, had wel gemoeten.

Heb wel het verkopen bij alle 3 bullruns goed getimed, niet altijd op de top maar wel op tijd voor de daling daarna.
En dat komt vooral omdat ik afspraken met mezelf maakte over het totaalbedrag, als in "als het zoveel ¤ waard is dan verkoop ik 80% van alles".
  zaterdag 9 december 2023 @ 17:52:54 #184
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211566538
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2023 14:38 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Op hype en de hoop dat er meer mensen gokken op die coin. Het gaat niet om de achterliggende technieken
Check. Was benieuwd of er nog bijzondere usecases zijn bij sommige altcoins. Voor zover ik begrijp is dat bij ETH ten opzichte van BTC wel het geval. Maar het is gewoon financiële speculatie dus.

Heb geen zin om (nog meer) te gaan gokken, of om elk uur koersen te checken.

Hou het wel bij BTC en ETH.
pi_211569948
quote:

Niemand zegt hier dat je iets op die coins in moet zetten.
  Moderator zondag 10 december 2023 @ 08:00:35 #186
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211572263
quote:
. Maar waar baseren jullie het op om daarop in te gaan zetten?
Hierom

4045
onlogisch
  Moderator zondag 10 december 2023 @ 08:06:51 #187
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211572280
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 17:52 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Check. Was benieuwd of er nog bijzondere usecases zijn bij sommige altcoins. Voor zover ik begrijp is dat bij ETH ten opzichte van BTC wel het geval. Maar het is gewoon financiële speculatie dus.

Heb geen zin om (nog meer) te gaan gokken, of om elk uur koersen te checken.

Hou het wel bij BTC en ETH.
Solana bijna 2x zo snel als Ethereum.
4045
onlogisch
  zondag 10 december 2023 @ 20:47:37 #188
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_211578449
Just another day on Dextools:

[ Bericht 49% gewijzigd door Plots op 12-12-2023 18:31:45 ]
  zondag 10 december 2023 @ 20:57:23 #189
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_211578580
quote:
6s.gif Op zondag 10 december 2023 08:00 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Hierom
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, dat is een lekkere stijging, maar dat zijn achteraf statistieken. Weet je ook waarom AVAX zo aan het stijgen is?
pi_211578596
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 20:57 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ja, dat is een lekkere stijging, maar dat zijn achteraf statistieken. Weet je ook waarom AVAX zo aan het stijgen is?
nee
moderator @onlogisch is aan het gokken

en heeft ook al het een ander verloren, o.a omdat hij niet wist wat hij aan het doen was :)
  Moderator maandag 11 december 2023 @ 04:29:43 #192
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211580318
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2023 20:58 schreef aTypisch het volgende:

[..]
nee
moderator @:onlogisch is aan het gokken

en heeft ook al het een ander verloren, o.a omdat hij niet wist wat hij aan het doen was :)
V-v-verloren????? _O-
4045
onlogisch
pi_211581018
quote:
10s.gif Op maandag 11 december 2023 04:29 schreef onlogisch het volgende:

[..]
V-v-verloren????? _O-
Ja zoals je wallet, Warren Buffet
  Moderator maandag 11 december 2023 @ 09:15:24 #194
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211581090
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 09:08 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Ja zoals je wallet, Warren Buffet
Oh, ik schrok al.
4045
onlogisch
  maandag 11 december 2023 @ 09:41:23 #195
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211581364
HET ENIGE WAAR IK DE AFGELOPEN JAREN AAN VERLOREN HEB ZIJN FIAT COINS DE DOLLAR EN DE EURO. ALLES

MAAR DAN OOK ALLES

GAAT

IN

BITCOIN
  Moderator maandag 11 december 2023 @ 10:24:18 #196
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211581765
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 09:41 schreef RamboDirk het volgende:
HET ENIGE WAAR IK DE AFGELOPEN JAREN AAN VERLOREN HEB ZIJN FIAT COINS DE DOLLAR EN DE EURO. ALLES

MAAR DAN OOK ALLES

GAAT

IN

BITCOIN
Bitcoinmaxi gespot.
4045
onlogisch
  Moderator maandag 11 december 2023 @ 19:32:39 #197
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211587836
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 20:57 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ik denk hierom.
4045
onlogisch
pi_211588054
Bohhh dikke rode kaars.
  Moderator maandag 11 december 2023 @ 19:44:42 #199
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211588072
Bitcoin krijgt mokerharde klappen.
4045
onlogisch
pi_211588088
Terug naar de 38k?
  Moderator maandag 11 december 2023 @ 19:46:44 #201
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211588115
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 19:45 schreef Gehrman het volgende:
Terug naar de 38k?
1 BITCOIN = 1 BITCOIN
4045
onlogisch
pi_211588936
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 19:45 schreef Gehrman het volgende:
Terug naar de 38k?
Who cares man.
blablablabla
  Moderator maandag 11 december 2023 @ 20:22:11 #203
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211588965
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 20:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Who cares man.
Inderdaad. Superieure bitcoin terugrekenen naar inferieure fiat _O-

Wie doet zoiets???!
4045
onlogisch
pi_211588982
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 20:22 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Inderdaad. Superieure bitcoin terugrekenen naar inferieure fiat _O-

Wie doet zoiets???!
Er zullen vast wat mensen leuk verkocht hebben.
blablablabla
  maandag 11 december 2023 @ 20:23:03 #205
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_211588987
quote:

[..]
Who cares man.
60 btc is 60 btc zeg ik altijd maar
pi_211589191
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 19:32 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Ik denk hierom.
While investors were mostly focused on Bitcoin, funds giving exposure to Solana and Avalanche last week received $3 million and $2 million, respectively, digital asset fund manager CoinShares said on Monday.

ja man, die miljoenen zorgen hiervoor
pi_211589200
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 19:44 schreef onlogisch het volgende:
Bitcoin krijgt mokerharde klappen.
verstandige jongens zitten nu in AVAX
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 11 december 2023 @ 20:45:06 #208
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_211589259
Verstandige jongens zitten in romige dukaten
pi_211589377
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 20:39 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
verstandige jongens zitten nu in AVAX
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 14:11 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

(lol)
pi_211589386
quote:

[..]
Who cares man.
Mensen die sats in de aanbieding willen kopen.
  maandag 11 december 2023 @ 20:58:12 #211
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_211589409
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 20:56 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Mensen die sats in de aanbieding willen kopen.
Vijf procent eraf
  maandag 11 december 2023 @ 21:17:38 #212
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_211589612
Ik wil double digit swings.
Ik wil 5+ topics per dag.
Ik wil lossporn.
Ik wil mensen die hun hele stufi in bitcoin gooien.

Dan praat ik pas over aanbiedingen.
pi_211589705
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 21:17 schreef Bezsen het volgende:
Ik wil double digit swings.
Ik wil 5+ topics per dag.
Ik wil lossporn.
Ik wil mensen die hun hele stufi in bitcoin gooien.

Dan praat ik pas over aanbiedingen.
De cowboytijden zijn wel geweest
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 11 december 2023 @ 21:27:43 #214
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_211589714
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 21:26 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
De cowboytijden zijn wel geweest
Wat hebben we gelachen he
@Mortaxx @aTypisch @Elan
pi_211589729
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 21:27 schreef Bezsen het volgende:

[..]
@:mortaxx @:atypisch @:elan
je vergeet @Oriente

TIPS :')
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 11 december 2023 @ 21:29:18 #216
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_211589739
en we missen allemaal @Zith ;(
pi_211589784
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 21:27 schreef Bezsen het volgende:

[..]
@:mortaxx @:atypisch @:elan
2024 gaat weer zo'n jaar worden, zeker richting het einde. Mooie halving op komst.
blablablabla
  maandag 11 december 2023 @ 21:36:47 #218
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_211589796
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 21:34 schreef Elan het volgende:

[..]
2024 gaat weer zo'n jaar worden, zeker richting het einde. Mooie halving op komst.
Wie gaat dan degene zijn die z'n hele hebben en houwen erin gooit voor de banter?
pi_211589851
Waar is eigenlijk die dwaas gebleven die alles in Fluffy ofzo had gegooid
En de vorige bull run was er ook iemand die het alleen maar over Mina had (die coin is trouwens wel gestegen)
pi_211589902
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 21:43 schreef Gremen het volgende:
Waar is eigenlijk die dwaas gebleven die alles in Fluffy ofzo had gegooid
En de vorige bull run was er ook iemand die het alleen maar over Mina had (die coin is trouwens wel gestegen)
mina was toch van @Nattekat
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211589971
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 21:36 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Wie gaat dan degene zijn die z'n hele hebben en houwen erin gooit voor de banter?
@Nattekat ongetwijfeld
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 december 2023 @ 22:27:31 #222
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211590193
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 21:55 schreef Elan het volgende:

[..]
@:nattekat ongetwijfeld
Mijn hebben en houden is momenteel alleen niet zo veel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 december 2023 @ 22:27:41 #223
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211590196
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 21:48 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
mina was toch van @:nattekat
:Y

Enige coin die ik momenteel nog heb.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211590256
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 22:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]
:Y

Enige coin die ik momenteel nog heb.
gelachen
pi_211590261
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 21:29 schreef Bezsen het volgende:
en we missen allemaal @:zith ;(
zithgod

samen dit forum heropend

zat achter het doel

:T
  maandag 11 december 2023 @ 22:37:58 #226
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_211590274
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2023 22:36 schreef aTypisch het volgende:

[..]
zithgod

samen dit forum heropend

zat achter het doel

:T
Geweldig persoon.
pi_211590454
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 21:29 schreef Bezsen het volgende:
en we missen allemaal @:zith ;(
Dat sowieso.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2023 23:09:01 ]
pi_211590797
Ik heb mijn dertiende maand in godencoin Telos gestopt, ze hebben een paar weken geleden een nieuwe grote sterke leider aangesteld dus hopelijk kan dat het gemis van CZ opvangen

Tevens een plukje van het altijd sympathieke SOUL bijgekocht
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 04:39:56 #229
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211591272
Avax _O_
4045
onlogisch
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 10:04:15 #230
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211592496
Avax maar verkocht. Lekker gegokt weer.

@aTypisch
4045
onlogisch
pi_211592536
13de maand in crypto gegooid.

Hopelijk zal dit "de dip" minder erg maken.
  dinsdag 12 december 2023 @ 18:05:30 #233
104963 ETA
European Travel Author
pi_211596579
Vergeten jullie niet rekening te houden met box3?

Alles wat je nog in crypto houdt tijdens jaarwisseling mag je flink aftikken. Ik ga vanuit dat jullie allemaal succesvolle traders zijn en dus hoog in box3 zitten :D
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_211600121
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 18:05 schreef ETA het volgende:
ten jullie niet rekening te houden met box3?

Alles wat je nog in crypto houdt tijdens jaarwisseling mag je flink aftikken. Ik ga vanuit dat jullie allemaal succesvolle traders zijn en dus hoog in
Geen probleem joh. Met tonnen aan crypto kan die 1000 euro belasting er wel af!
pi_211600159
quote:

Alles wat je nog in crypto houdt tijdens jaarwisseling mag je flink aftikken. Ik ga vanuit dat jullie allemaal succesvolle traders zijn en dus hoog in box3 zitten :D
vorig jaar voor het eerst belasting betaald over mijn crypto helaas
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211601998
quote:

Je mag niet voor een paar dagen verkopen om zo het bedrag op peildatum laag te houden. Volgens mij moet er 3 maanden tussen zitten ofzo.
  Moderator woensdag 13 december 2023 @ 09:57:31 #237
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211602346
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 09:19 schreef dimmak het volgende:

[..]
Je mag niet voor een paar dagen verkopen om zo het bedrag op peildatum laag te houden. Volgens mij moet er 3 maanden tussen zitten ofzo.
Het gaat toch gewoon om je totaal vermogen? Of het nou in crypto of fiat zit.
4045
onlogisch
pi_211602507
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 09:57 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Je zou op creatieve manieren wat weg kunnen sluizen natuurlijk.

https://www.belastingdien(...)laatsen_vanuit_box_3

https://www.belastingdien(...)laatsen-binnen-box-3
  woensdag 13 december 2023 @ 10:15:25 #239
62913 Blik
The one and Only!
pi_211602521
quote:

Huis gekocht dit jaar, dus zit even niet meer zo hoog in het spaargeld. Geen VRH voor mij
  woensdag 13 december 2023 @ 11:03:47 #240
104963 ETA
European Travel Author
pi_211603118
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 09:57 schreef onlogisch het volgende:

[..]
spaargeld wordt veel lager belast dan beleggingen. Sparen wordt fictief 0,01% rendement gerekend, op beleggingen iets van 6%. Daar mag je dan 32% over betalen, met aftrek nog uiteraard.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  woensdag 13 december 2023 @ 11:05:37 #241
104963 ETA
European Travel Author
pi_211603140
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 09:19 schreef dimmak het volgende:

[..]
Als je een flinke hap crypto wil gaan kopen voor jaarwisseling, dan moet je overwegen of het de moeite waard is, of het niet handiger is te wachten tot 1 jan.

Of als je toch al winst wilden gaan cashen, kan je dat beter voor 31-12 doen.
Mijn reisfotos!
  woensdag 13 december 2023 @ 11:32:48 #242
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_211603525
Zijn er nog mensen die FX1Sports gekocht hebben?
pi_211603810
Ik ben niet rijk genoeg om me druk te moeten maken over welke box :'(
pi_211604624
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 11:32 schreef TomNook het volgende:
Je huppelt wel echt achter iedere nieuwe crypto gokkast aan geloof ik?
pi_211604653
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 11:32 schreef TomNook het volgende:
Als je wil kan ik binnen 15 minuten ook een ZiggoSportCoin op Uniswap of Pancakeswap starten. _O-

Wat is in hemelsnaam het nut van de zoveelste bagger token?

[ Bericht 5% gewijzigd door Erasmus op 13-12-2023 12:57:29 ]
pi_211604697
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 12:56 schreef Erasmus het volgende:

[..]
pi_211604717
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 11:05 schreef ETA het volgende:

[..]
Als je een flinke hap crypto wil gaan kopen voor jaarwisseling, dan moet je overwegen of het de moeite waard is, of het niet handiger is te wachten tot 1 jan.

Of als je toch al winst wilden gaan cashen, kan je dat beter voor 31-12 doen.
mensen die hier zo over fantaseren hebben volgens mij zelf weinig last van box 3

je mag ook niet zomaar winst cashen net voor de deadline en dat dan weer er in stoppen

kun je wel doen, maar als je het moet verantwoorden kom je in de problemen :)
pi_211604722
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 12:56 schreef Erasmus het volgende:

[..]
het zelfde als al die casino tokens :)

gokverslaving
pi_211604755
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:02 schreef aTypisch het volgende:

[..]

gokverslaving
Correct.

Wel sneu.
pi_211604758
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 00:07 schreef FundsAreSafu het volgende:
Ik heb mijn dertiende maand in godencoin Telos gestopt, ze hebben een paar weken geleden een nieuwe grote sterke leider aangesteld dus hopelijk kan dat het gemis van CZ opvangen

Tevens een plukje van het altijd sympathieke SOUL bijgekocht
Ik zit nu al jaren in Telos, verwacht dat die tijdens de komende bullrun wel aardig gaat stijgen.

Op basis van fundamentals maar zeker ook op goede hoop.
What Would Goku Do
pi_211604778
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:06 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ik zit nu al jaren in Telos, verwacht dat die tijdens de komende bullrun wel aardig gaat stijgen.

Op basis van fundamentals maar zeker ook op goede hoop.
welke 'fundamentals' dan?
  woensdag 13 december 2023 @ 13:12:25 #252
104963 ETA
European Travel Author
pi_211604834
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:08 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Je kan beargumenteren dat fundamentals in crypto vooral hun marketing is. Hoe beter ze marketing doen, hoe groter de kans dat ze tijdelijk omhoog knallen.

Traditionele fundamentals waar je naar daadwerkelijke product kijkt, dat speelt bij crypto minder dan op bijvoorbeeld aandeel markten.
Mijn reisfotos!
pi_211604835
quote:
9s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:00 schreef Gehrman het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Heeeey fundamentals!

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 13-12-2023 13:12:34 ]
pi_211604862
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:12 schreef ETA het volgende:

[..]
Je kan beargumenteren dat fundamentals in crypto vooral hun marketing is. Hoe beter ze marketing doen, hoe groter de kans dat ze tijdelijk omhoog knallen.

Traditionele fundamentals waar je naar daadwerkelijke product kijkt, dat speelt bij crypto minder dan op bijvoorbeeld aandeel markten.
o oke
dankje
  woensdag 13 december 2023 @ 13:21:06 #255
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_211604940
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:02 schreef aTypisch het volgende:

[..]

gokverslaving
50k in FUN jaaaaa
pi_211605432
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:08 schreef aTypisch het volgende:

[..]
De snelheid en aantal transacties etc die mogelijk zijn op hun netwerk. En qua marketing zijn ze een stuk verder dan de vorige bullrun, wat ETA zei klopt ook aardig natuurlijk.
What Would Goku Do
pi_211605557
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:57 schreef viagraap het volgende:

[..]
De snelheid en aantal transacties etc die mogelijk zijn op hun netwerk.
Als advocaat van de duivel: oké, maar er zijn al >25 concurrerende blockchains die dat ook allemaal bieden.

quote:
En qua marketing zijn ze een stuk verder dan de vorige bullrun, wat ETA zei klopt ook aardig natuurlijk.
Marketing naar nieuwe investeerders of marketing naar bedrijven die het moeten gaan inzetten?
Hoeveel betalende klanten hebben ze?

Verder niet om te treiteren, ik had ook m'n favoriete blockchains en bij een bull-run vliegt doorgaans "alles" omhoog, dus heeft iedereen "gelijk" ;)
pi_211605660
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:57 schreef viagraap het volgende:

[..]
De snelheid en aantal transacties etc die mogelijk zijn op hun netwerk. En qua marketing zijn ze een stuk verder dan de vorige bullrun, wat ETA zei klopt ook aardig natuurlijk.
Ik kan letterlijk binnen 15 minuten een nieuwe "coin" tradable maken op een casino swap en ik kan ook binnen 30 minuten een compleet nieuw kekke website uit de grond stampen vol met overtuigende marketingpraat. Misschien een Afrikaan of een Indiër van Fiverr huren om bot accounts te maken die mijn coin gaan spammen op social media.

Tenzij die coin geen grote community en een market cap heeft van enkele miljarden, is dit een kansloos verhaal.

(Bedoel het niet gemeen ofzo, dit is echt iets wat de helft van de top 20 MC coins beloven, jaar in jaar uit.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 13-12-2023 14:22:58 ]
pi_211605669
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als advocaat van de duivel: oké, maar er zijn al >25 concurrerende blockchains die dat ook allemaal bieden.
[..]
Marketing naar nieuwe investeerders of marketing naar bedrijven die het moeten gaan inzetten?
Hoeveel betalende klanten hebben ze?

Verder niet om te treiteren, ik had ook m'n favoriete blockchains en bij een bull-run vliegt doorgaans "alles" omhoog, dus heeft iedereen "gelijk" ;)
Ja dit dus :P
pi_211606070
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:20 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ik kan letterlijk binnen 15 minuten een nieuwe "coin" tradable maken op een casino swap en ik kan ook binnen 30 minuten een compleet nieuw kekke website uit de grond stampen vol met overtuigende marketingpraat. Misschien een Afrikaan of een Indiër van Fiverr huren om bot accounts te maken die mijn coin gaan spammen op social media.

Tenzij die coin geen grote community en een market cap heeft van enkele miljarden, is dit een kansloos verhaal.

(Bedoel het niet gemeen ofzo, dit is echt iets wat de helft van de top 20 MC coins beloven, jaar in jaar uit.)
Er zijn hele teams die niets anders doen dan nieuwe coins creëren, promoten op socials, aanmelden bij CoinGecko, de winst pakken en het dan dood laten bloeden. Ze verdelen de poet en bedenken weer wat nieuws. Het is een makkelijke manier om geld te verdienen. Dat geldt voor >99% van de coins momenteel.

En daar hobbelen "investeerders" dan achteraan.
pi_211609079
Ok, dit vind ik frustrerend worden. Zoals eerder hier gevraagd wil ik graag de kleinste coins (met de kleinste caps) op Coinbase terug vinden om te kopen.

Ik zie ze vaak veelal als grote stijgers in het overzicht terug komen, maar het is onmogelijk om alle beschikbare coins op Coinbase door te browsen. Als je simpelweg bij beschikbare assets kijkt, geeft Coinbase maar een selectief overzicht van welke coins het aanbiedt. Dus de kleinsten met microcaps die ook op Coinbase worden aangeboden, vindt je simpelweg niet.

Ook CMC en coinpaprika of tradingview hebben niet de mogelijkheid om alle beschikbare coins op Coinbase te laten zien.

Hoe en waar kom ik er achter wat Coinbase beschikbaar heeft in de categorie microcaps? (Dus flink onder de 5 miljoen mcap)
pi_211609384
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 19:13 schreef Apekoek het volgende:
Ok, dit vind ik frustrerend worden. Zoals eerder hier gevraagd wil ik graag de kleinste coins (met de kleinste caps) op Coinbase terug vinden om te kopen.

Ik zie ze vaak veelal als grote stijgers in het overzicht terug komen, maar het is onmogelijk om alle beschikbare coins op Coinbase door te browsen. Als je simpelweg bij beschikbare assets kijkt, geeft Coinbase maar een selectief overzicht van welke coins het aanbiedt. Dus de kleinsten met microcaps die ook op Coinbase worden aangeboden, vindt je simpelweg niet.

Ook CMC en coinpaprika of tradingview hebben niet de mogelijkheid om alle beschikbare coins op Coinbase te laten zien.

Hoe en waar kom ik er achter wat Coinbase beschikbaar heeft in de categorie microcaps? (Dus flink onder de 5 miljoen mcap)
Ze laten van meer coins de statistieken zien dan dat je kan kopen
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211609587
quote:

sorteren op volume?

en dan lekker gokken
pi_211609776
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 19:34 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Ze laten van meer coins de statistieken zien dan dat je kan kopen
Ik zie vaak kleine caps die net gestegen bij grootste stijgers die je gewoon kunt kopen op Coinbase, bij de andere coins staat inderdaad geen koop button. Deze dus wel, maar zijn op geen mogelijkheid via de search in Coinbase zelf te vinden.

Er moet toch ergens een totaal overzicht zijn van wat er te koop is op Coinbase?
pi_211609794
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2023 19:42 schreef aTypisch het volgende:

[..]
sorteren op volume?

en dan lekker gokken
Ook op die manier vind je niet de kleinere caps die ook te koop zijn op Coinbase. Een voorbeeld van een coin die ik heb is Monavale, kwam ik toevallig tegen, maar kan nergens via Coinbase vinden dat deze daar te koop zou zijn.
  Moderator woensdag 13 december 2023 @ 20:09:42 #266
18653 crew  D.
pi_211610092
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 19:52 schreef Apekoek het volgende:

[..]
Ook op die manier vind je niet de kleinere caps die ook te koop zijn op Coinbase. Een voorbeeld van een coin die ik heb is Monavale, kwam ik toevallig tegen, maar kan nergens via Coinbase vinden dat deze daar te koop zou zijn.
(bijna*) alle coins van Coinbase:

https://www.coingecko.com/en/exchanges/coinbase-exchange

*op 10 na, coins die (nog) niet op Coingecko staan
pi_211610334
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 20:09 schreef D. het volgende:

[..]
(bijna*) alle coins van Coinbase:

https://www.coingecko.com/en/exchanges/coinbase-exchange

*op 10 na, coins die (nog) niet op Coingecko staan
Ook hier zie ik niet de coins met marketcaps onder de 5 miljoen (die dus verkrijgbaar zijn op Coinbase) en dat zijn er toch echt meer dan 10 zoals ik tot nu toe heb gezien.
  Moderator woensdag 13 december 2023 @ 21:29:03 #268
18653 crew  D.
pi_211611165
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 20:27 schreef Apekoek het volgende:

[..]
Ook hier zie ik niet de coins met marketcaps onder de 5 miljoen (die dus verkrijgbaar zijn op Coinbase) en dat zijn er toch echt meer dan 10 zoals ik tot nu toe heb gezien.
Ik heb het aantal via Google. Nu heb ik even op Coinbase gekeken, en daar zie ik idd tig 'kleine' coins, maar zie geen koopopties erbij. Coinbase vind ik sowieso erg onduidelijk.
pi_211612970
quote:

Coins met een market cap van onder de 5 miljoen heb je denk niet bij Coinbase. Daarvoor zul je naar de obscure exchanges moeten. Maar dan nog, zulke coins koop je meestal via een DEX voordat ze überhaupt op een gewone exchange staan.
  Moderator donderdag 14 december 2023 @ 08:14:56 #270
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211613674
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2023 19:42 schreef aTypisch het volgende:

[..]
sorteren op volume?

en dan lekker gokken
Weer een gokje gezet op AVAX _O_
4045
onlogisch
pi_211614118
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 23:44 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Coins met een market cap van onder de 5 miljoen heb je denk niet bij Coinbase. Daarvoor zul je naar de obscure exchanges moeten. Maar dan nog, zulke coins koop je meestal via een DEX voordat ze überhaupt op een gewone exchange staan.
Dat zeg ik net hierboven, die zijn er dus wel! Ik heb bij Coinbase Monavale gekocht, marketcap is 4 miljoen. Maar is dus nergens op een gewone manier te vinden dat die dus beschikbaar is via Coinbase. Ik vind dat gek.

Nee ik heb het niet op de losse wallet van Coinbase gekocht, gewoon via hun platform.
pi_211617530
twitter

Het is weer zover..

twitter

Ouch..

Het gaat om de Ledger Connect Kit. De hardware wallet en Ledger Live zijn niet aangetast.
  donderdag 14 december 2023 @ 15:07:45 #273
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_211617754
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:06 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Correct.

Wel sneu.
Je bent zelf sneu, Erasmus.
  donderdag 14 december 2023 @ 15:08:47 #274
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_211617763
Zou iemand een coin op kunnen noemen waarbij je aan de hand van AI sportwedstrijden kunt voorspellen en kunt wedden? Iemand?
pi_211617859
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:07 schreef TomNook het volgende:

[..]
Je bent zelf sneu, Erasmus.
Hierbij indirect toegegeven dat je gokverslaafd bent (lol).

Sterkte!
  donderdag 14 december 2023 @ 15:25:10 #276
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_211617939
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:19 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Hierbij indirect toegegeven dat je gokverslaafd bent (lol).

Sterkte!
:* :D
pi_211618056
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:08 schreef TomNook het volgende:
Zou iemand een coin op kunnen noemen waarbij je aan de hand van AI sportwedstrijden kunt voorspellen en kunt wedden? Iemand?
:') Geen enkele "coin" kan dat. Misschien heeft iemand dat wel voor ogen waardoor ze een coin uit brengen om dat te realiseren. Die coin dient in het beste geval als funding voor het project, maar is hoogstwaarschijnlijk een get rich scheme voor de makers.

Zo kun je ieder mogelijke usecase bedenken, maar 99,99% van de gevallen komt uit op het laatste.
pi_211618088
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:45 schreef dimmak het volgende:
[ twitter ]

Het is weer zover..

[ twitter ]

Ouch..

Het gaat om de Ledger Connect Kit. De hardware wallet en Ledger Live zijn niet aangetast.
Tsja ledger is meer bezig met allerlei randzaken dan security.
pi_211618113
Daarom heb ik geen ledger
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator donderdag 14 december 2023 @ 15:47:33 #280
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211618224
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:39 schreef Mortaxx het volgende:
Daarom heb ik geen ledger
Gewoon een A4tje toch.

@TheFreshPrince
4045
onlogisch
pi_211618954
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:34 schreef dimmak het volgende:

[..]
:') Geen enkele "coin" kan dat. Misschien heeft iemand dat wel voor ogen waardoor ze een coin uit brengen om dat te realiseren. Die coin dient in het beste geval als funding voor het project, maar is hoogstwaarschijnlijk een get rich scheme voor de makers.

Zo kun je ieder mogelijke usecase bedenken, maar 99,99% van de gevallen komt uit op het laatste.
Het is niet eens een coin, gewoon de zoveelste ERC20-tokentje met een goede get-rich-quick marketing.

Zo'n "coin" kan ik ook binnen een uur op de markt brengen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 14-12-2023 16:49:56 ]
pi_211619207
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:45 schreef dimmak het volgende:
[ twitter ]

Het is weer zover..

[ twitter ]

Ouch..

Zo, dit is echt ruk. Wat toegankelijker uitgelegd:

twitter
pi_211619278
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:47 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Gewoon een A4tje toch.

@:TheFreshprince
Werkt al 12,5 jaar feilloos hier 8-)
pi_211619474
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 17:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik werk met een A5je. Werkt nog beter 8-)
Vakman pur sang
pi_211619547
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 17:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
ligt er wel een beetje aan hoe je de tekens op dat papiertje genereert :+
pi_211619675
quote:
14s.gif Op donderdag 14 december 2023 17:56 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ligt er wel een beetje aan hoe je de tekens op dat papiertje genereert :+
Gewoon 24x hetzelfde woord in de seed, dan vergeet je 't ook niet zo snel :+
pi_211624320
A letter from Ledger chairman & CEO Pascal Gauthier regarding Leder Connect Kit exploit

quote:
Hi everyone,

Today we experienced an exploit on the Ledger Connect Kit, a Javascript library that implements a button allowing users to connect their Ledger device to third party DApps (wallet-connected Web sites).

This exploit was the result of a former employee falling victim to a phishing attack, which allowed a bad actor to upload a malicious file to Ledger’s NPMJS (a package manager for Javascript code shared between apps).

We worked swiftly, alongside our partner WalletConnect, to address the exploit, updating the NPMJS to remove and deactivate the malicious code within 40 minutes of discovery. This is a good example of the industry working swiftly together to address security challenges.

Now, I’d like to address why this happened, how we will improve our security practices to mitigate this specific risk in the future, and share our recommendation to the industry, so we can be stronger together.

The standard practice at Ledger is that no single person can deploy code without review by multiple parties. We have strong access controls, internal reviews, and code multi-signatures when it comes to most parts of our development. This is the case in 99% of our internal systems. Any employee who leaves the company has their access revoked from every Ledger system.

This was an unfortunate isolated incident. It is a reminder that security is not static, and Ledger must continuously improve our security systems and processes. In this area, Ledger will implement stronger security controls, connecting our build pipeline that implements strict software supply chain security to the NPM distribution channel.

It is also a reminder that collectively we need to continue to raise the bar for security around DApps where users will engage in browser-based signing. It was Ledger’s service that was exploited this time, but in the future this could happen to another service or library.

At Ledger, we believe clear signing, as opposed to blind signing, will help mitigate these issues. If the user can see what they sign on a trusted display, unintentionally signing rogue transactions can be avoided.

Ledger devices are open platforms. Ethereum has a plugin system that allows DApps to implement clear signing, and DApps who would like to implement this protection for their users can learn how on developer.ledger.com. In the same way we saw the community come together today, we look forward to your help bringing clear signing to all DApps.

Ledger has engaged with authorities and is doing all we can to help as this investigation unfolds. Ledger will support affected users in helping to find this bad actor, bring them to justice, track the funds, and work with law enforcement to help recover stolen assets from the hacker. We deeply regret the events that unfolded today for affected individuals.

The situation is now under control and the threat has passed. We understand the panic this caused for the community and broader ecosystem.

A full timeline is available below so you can see how our teams and partners responded.

Merci,
Pascal Gauthier

Chairman & CEO

—–

Here is the timeline of what we know about the exploit at this moment:

This morning CET, a former Ledger Employee fell victim to a phishing attack that gained access to their NPMJS account. The attacker published a malicious version of the Ledger Connect Kit (affecting versions 1.1.5, 1.1.6, and 1.1.7). The malicious code used a rogue WalletConnect project to reroute funds to a hacker wallet. Ledger’s technology and security teams were alerted and a fix was deployed within 40 minutes of Ledger becoming aware. The malicious file was live for around 5 hours, however we believe the window where funds were drained was limited to a period of less than two hours. Ledger coordinated with WalletConnect who quickly disabled the the rogue project. The genuine and verified Ledger Connect Kit version 1.1.8 is now propagating and is safe to use.

For builders who are developing and interacting with the Ledger Connect Kit code: connect-kit development team on the NPM project are now read-only and can’t directly push the NPM package for safety reasons. We have internally rotated the secrets to publish on Ledger’s GitHub. Developers, please check again that you’re using the latest version, 1.1.8.

Ledger, along with WalletConnect and our partners, have reported the bad actor’s wallet address. The address is now visible on Chainalysis. Tether has frozen the bad actor’s USDT.

We remind users to always Clear Sign with your Ledger. What you see on the Ledger screen is what you actually sign. If you still need to blind sign, use an additional Ledger mint wallet or parse your transaction manually. We are actively talking with customers whose funds might have been affected, and working proactively to help those individuals at this time. We are also filing a complaint and working with law enforcement on the investigation to find the attacker. On top of that, we’re studying the exploit in order to avoid further attacks. We believe the attacker’s address where the funds were drained is here: 0x658729879fca881d9526480b82ae00efc54b5c2d

We would like to thank WalletConnect, Tether, Chainalysis, zachxbt, and the whole community that helped us and continue to help us quickly identify and solve this attack. Security will always prevail with the help of the whole ecosystem.

The Ledger team
pi_211624449
Ja dat is k?¤&&(;t en een slechte beurt van Ledger.

Dit baart me nog de meeste zorgen:

quote:
We have strong access controls, internal reviews, and code multi-signatures when it comes to most parts of our development. This is the case in 99% of our internal systems.
Je kan geen strenge protocollen hanteren voor 99% van je systemen. Dat moet 100% zijn. De zwakste schakel bepaalt hoe secure je bent.

Verder zou ik browser signing altijd wantrouwen. Bijvoorbeeld voor PCS en Metamask gebruik(te) ik altijd een aparte wallet met maar een beperkte hoeveelheid assets.
pi_211624598
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2023 08:37 schreef recursief het volgende:
Ja dat is k?¤&&(;t en een slechte beurt van Ledger.

Dit baart me nog de meeste zorgen:
[..]
Je kan geen strenge protocollen hanteren voor 99% van je systemen. Dat moet 100% zijn. De zwakste schakel bepaalt hoe secure je bent.
Inderdaad. En ze leggen ook nergens uit hoe het kan dat een oud-medewerker nog toegang had.

quote:
Verder zou ik browser signing altijd wantrouwen. Bijvoorbeeld voor PCS en Metamask gebruik(te) ik altijd een aparte wallet met maar een beperkte hoeveelheid assets.
Wij doen vanwege dit soort potentiële gevaren aan risicospreiding. Door dit incident moeten we maar weer eens kijken of we dat nog beter kunnen doen.
  Moderator vrijdag 15 december 2023 @ 09:08:29 #290
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211624675
Ja, of je moet gewoon accepteren dat er nooit 100% garantie geboden kan worden. Er is ook geen 100% garantie dat je hart morgen nog tikt, je auto het nog doet of je portemonnee niet wordt gestolen.

[ Bericht 1% gewijzigd door onlogisch op 15-12-2023 09:15:59 ]
4045
onlogisch
pi_211625035
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 08:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Inderdaad. En ze leggen ook nergens uit hoe het kan dat een oud-medewerker nog toegang had.
[..]
Wij doen vanwege dit soort potentiële gevaren aan risicospreiding. Door dit incident moeten we maar weer eens kijken of we dat nog beter kunnen doen.
coldcard is mooi spul als je nog eens wil kijken naar je bitcoinopslag :)
pi_211625108
twitter
  Moderator vrijdag 15 december 2023 @ 09:58:27 #293
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211625174
Vandaag zijn ook verschillende mensen mijn Solana bags aan het pumpen.

Booohhhhh
4045
onlogisch
pi_211625329
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 december 2023 09:08 schreef onlogisch het volgende:
Ja, of je moet gewoon accepteren dat er nooit 100% garantie geboden kan worden. Er is ook geen 100% garantie dat je hart morgen nog tikt, je auto het nog doet of je portemonnee niet wordt gestolen.
Niks is 100% veilig maar als je besluit strenge protocollen te hanteren voor je interne systemen dan moet je dat voor al je systemen doen.

Ik weet van een broker die voor hun cold-wallets multisigadressen aanmaken op bare metal laptops in een kooi van Faraday, en daarna de gebruikte hardware vernietigen. Dat werkt, maar alleen als de procedure voor het beveiligen en het gebruik van de bijbehorende private keys voor 100% is afgetimmerd. Je kan 100 sloten op de voordeur zetten, maar als je vervolgens de achterdeur op een kier laat staan heeft dat niet zoveel zin.
pi_211625495
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 december 2023 09:08 schreef onlogisch het volgende:
En toch eet ik gezond om het risico op hart-en vaatziekten te verminderen, breng ik mijn auto periodiek naar de garage voor onderhoud, berg ik mijn portemonnee zo veilig mogelijk op en tref ik nog véél meer andere maatregelen ten behoeve van veiligheid.

Waar je aan voorbij gaat, is dat je met cryptovaluta niet terug kunt vallen op zoiets als depositogarantie. Dat maakt de noodzaak groter om zelf bewust met veiligheid bezig te zijn. Dat 100% veiligheid niet mogelijk is, wil niet zeggen dat het niet helpt om maatregelen te treffen.
pi_211625600
Als je wilt gokken met altcoins moet je dat lekker in hot wallets en exchanges doen. Gebruik je hardware wallet als cold storage. En besef dat des te meer functies je hardware wallet heeft, des te meer attack factors er zijn.

Voor mij daarom dus ook alleen een bitcoin only hardware wallet.
pi_211625735
quote:
13s.gif Op vrijdag 15 december 2023 10:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En toch eet ik gezond om het risico op hart-en vaatziekten te verminderen, breng ik mijn auto periodiek naar de garage voor onderhoud, berg ik mijn portemonnee zo veilig mogelijk op en tref ik nog véél meer andere maatregelen ten behoeve van veiligheid.

Waar je aan voorbij gaat, is dat je met cryptovaluta niet terug kunt vallen op zoiets als depositogarantie. Dat maakt de noodzaak groter om zelf bewust met veiligheid bezig te zijn. Dat 100% veiligheid niet mogelijk is, wil niet zeggen dat het niet helpt om maatregelen te treffen.
onlogisch snapt er niet zoveel van
  vrijdag 15 december 2023 @ 10:45:10 #298
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_211625752
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 december 2023 10:43 schreef aTypisch het volgende:

[..]
onlogisch snapt er niet zoveel van
Niet voor niets verloor onlogisch zijn waves wallet
pi_211625795
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 10:45 schreef Bezsen het volgende:

[..]
en snapte hij niet dat feyenoord een eerste keeper haalde na de blessure van Vermeer
  Moderator vrijdag 15 december 2023 @ 10:48:34 #300
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211625796
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 10:45 schreef Bezsen het volgende:

[..]
:'(
4045
onlogisch