Daar zijn stablecoins voor.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zaken remote betalen continentaal, daar is het wel ideaal voor. Dat klopt. Mits de volatiliteit eruit is. Een currency die op dagbasis %en op en neer vliegt, zou ik als een te hoog risico zien als serieuze valuta om te accepteren. Zag je overigens ook gebeuren, steeds meer bedrijven accepteerden Bitcoin toen het omhoog ging. Daar is nu nog maar weinig van over. Je vermogen in zo een hoog tempo afschrijven in je reguliere cashflow is killing als bedrijf.
De stablecoins zijn nu ook 50% waard van wat het op de top was. En dan negeer ik het moment dat ze 25% waard waren van de top.quote:
Er zijn stablecoins die mislukt zijn. Dat was ontluisterend. Maar de grote stablecoins zijn er nog gewoon en zijn gekoppeld aan de waarde van de dollar. Die gebruik je dan om zonder risico's van betekenis geld naar de andere kant van de wereld te sturen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:20 schreef bleiblei het volgende:
[..]
De stablecoins zijn nu ook 50% waard van wat het op de top was. En dan negeer ik het moment dat ze 25% waard waren van de top.
Inflatie is binnen de marge voorspelbaar (én beïnvloedbaar doordat ze gereguleerd worden). Volatiliteit is en enorm risico.
lolquote:Op zaterdag 18 november 2023 13:20 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Inflatie is binnen de marge voorspelbaar (én beïnvloedbaar doordat ze gereguleerd worden). Volatiliteit is en enorm risico.
Wat was dan precies de top van een stablecoin?quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:20 schreef bleiblei het volgende:
De stablecoins zijn nu ook 50% waard van wat het op de top was. En dan negeer ik het moment dat ze 25% waard waren van de top.
De top was $1quote:Op maandag 20 november 2023 08:38 schreef dimmak het volgende:
[..]
Wat was dan precies de top van een stablecoin?
En ook $0,57quote:Op maandag 20 november 2023 19:54 schreef D. het volgende:
[..]
USDT heeft ooit $1,32 aangetikt
https://www.coingecko.com/en/coins/tether
Mag ik je crypto?quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:53 schreef FundsAreSafu het volgende:
Mijn leven heeft geen zin meer zonder CZ als de grote leider
En een schikking van 4 miljard. Koekoek!quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:27 schreef dimmak het volgende:
Bittrex stopt ermee en net kwam het volgende ook nog even in het nieuws:
[ twitter ]
Is ook een beetje hoe je naar crypto kijkt uiteraard. Als je het echt ziet als een serieus alternatief voor geld, dan kun het nog steeds zien als een belegging omdat je verwacht dat de koers van die munt gaat stijgen, maar als we eerlijk zijn zit 99,9% van de mensen in Crypto om hun muntje later weer duurder ver verkopen en niet om met je BTC straks een pakje boter op een handige manier te kopen. Maar wellicht zit ik mis in deze aanname, maar dat in zichzelf maakt het al heel risicovol.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er zijn stablecoins die mislukt zijn. Dat was ontluisterend. Maar de grote stablecoins zijn er nog gewoon en zijn gekoppeld aan de waarde van de dollar. Die gebruik je dan om zonder risico's van betekenis geld naar de andere kant van de wereld te sturen.
Volatiliteit is voor niet-stablecoins een risico en er zijn strategieën om daarmee om te gaan waardoor dat risico op lange termijn veel kleiner is. Je perceptie van dat risico hangt samen met je vertrouwen in de toekomst van cryptovaluta. Als jij dat vertrouwen niet hebt, dan geef ik je groot gelijk dat je je geld op een bankrekening zet waar het gegarandeerd minder waard wordt.
“Crypto” is niet één ding. Je kunt ook een stablecoin staken en dan lijkt het meer op sparen. Wij ontvangen daardoor een veel hoger rendement dan we op dit moment van een bank zouden ontvangen.quote:Op woensdag 22 november 2023 06:56 schreef manny het volgende:
[..]
Is ook een beetje hoe je naar crypto kijkt uiteraard. Als je het echt ziet als een serieus alternatief voor geld, dan kun het nog steeds zien als een belegging omdat je verwacht dat de koers van die munt gaat stijgen, maar als we eerlijk zijn zit 99,9% van de mensen in Crypto om hun muntje later weer duurder ver verkopen en niet om met je BTC straks een pakje boter op een handige manier te kopen. Maar wellicht zit ik mis in deze aanname, maar dat in zichzelf maakt het al heel risicovol.
Dat geldt uiteraard ook voor aandelen of in grondstoffen gaan, maar daar zou je nog kunnen zeggen dat die aandelen daadwerkelijk een piepklein deel van een echte waarde vertegenwoordigen; als in stenen, producten, mensen, etc, er is meer regulering, er zijn institutionele beleggers, etc. Nu kun je met aandelen ook vreselijk op je muil gaan uiteraard..
Anyway: crypto vergelijken met op de bank zetten kun je doen, maar denk dat het meer fair is het dan ook te vergelijken met andere manieren van "investeren" met een bepaald risico en een verwachte opbrengst. En dan is voor mij Crypto een klein risicovol zijpaadje om een beetje in te klooien, maar niet de hoofdstrategie. Ieder zijn afweging daarin..
Stablecoin is in feite toch een digitaal aandeel in een oudewetse munt als de dollar, evt goud, of in sommige gevallen zelfs investeringen in aandelen? (Ik ben geen expert hier, dus vergeef me als ik mis zit)quote:Op woensdag 22 november 2023 08:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
“Crypto” is niet één ding. Je kunt ook een stablecoin staken en dan lijkt het meer op sparen. Wij ontvangen daardoor een veel hoger rendement dan we op dit moment van een bank zouden ontvangen.
En het gebrek aan regulering is niet een nadeel maar voordeel aan crypto’s. Als je dat niet zo ziet, dan mis je iets essentieels. Maar je hebt gelijk hoor: ieder z’n afweging.
Die lopen al weken te mailen dat ze ermee gaan stoppen. Dat was sowieso toch al een beetje vergane glorie?quote:
Ik kan er niet inloggen en was te beroerd om dat probleem te fixen, nu moet ik er funds vandaan halenquote:Op dinsdag 28 november 2023 09:26 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Die lopen al weken te mailen dat ze ermee gaan stoppen. Dat was sowieso toch al een beetje vergane glorie?
Heb je het uitbetaald? Zo nee dan is het nog geen winstquote:Op donderdag 30 november 2023 13:38 schreef TomNook het volgende:
600,- euro geïnvesteerd en nu staat ie op 3250... Heb een heel maandsalaris winst.
Welvaart is in mijn geval niet eerlijk verdeeld dus ik ben erg blij en dankbaar.
Nee, ik verwacht een x100 dus ik laat het staan.quote:Op donderdag 30 november 2023 13:45 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Heb je het uitbetaald? Zo nee dan is het nog geen winst
Beste man, als ik één ding heb geleerd van zo'n 7 jaar in de crypto zitten is dat je je winst moet pakken en niet met hopium moet gaan zitten dat je een nog grotere klapper gaat maken. Als ik dat had gedaan was ik nu dik multi miljonair.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:12 schreef TomNook het volgende:
[..]
Nee, ik verwacht een x100 dus ik laat het staan.
Ik raadt aan hier eens naar te kijken: https://dexscreener.com/e(...)e1b1c6095977d2ab4b8a
quote:Op donderdag 30 november 2023 14:12 schreef TomNook het volgende:
[..]
Nee, ik verwacht een x100 dus ik laat het staan.
Ik raadt aan hier eens naar te kijken: https://dexscreener.com/e(...)e1b1c6095977d2ab4b8a
quote:According to GoPlus, the contract creator can make changes to the token contract such as disabling sells, changing fees, minting, transferring tokens etc. Exercise caution.
Same herequote:Op donderdag 30 november 2023 15:42 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Beste man, als ik één ding heb geleerd van zo'n 7 jaar in de crypto zitten is dat je je winst moet pakken en niet met hopium moet gaan zitten dat je een nog grotere klapper gaat maken. Als ik dat had gedaan was ik nu dik multi miljonair.
1inch en matcha in principe maar als de coin niet super liquide is / veel handelt krijg je niet altijd de fill die je verwacht,quote:Op woensdag 22 november 2023 12:23 schreef Plots het volgende:
Weet iemand waar ik een betrouwbare Stop Loss kan plaatsen voor een DEX zoals Uniswap (Ethereum tokens)? Unibot deed het niet bij mij.
Dit.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:42 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Beste man, als ik één ding heb geleerd van zo'n 7 jaar in de crypto zitten is dat je je winst moet pakken en niet met hopium moet gaan zitten dat je een nog grotere klapper gaat maken. Als ik dat had gedaan was ik nu dik multi miljonair.
Ik heb me er nog niet in verdiept. Ik zie AI en blockchain/coins nog niet rijmen. Ben ook nog deels 'teleurgesteld' in het NFT (wat amper verder kwam dan apen jpg's) en metaverse 'utilities'.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:22 schreef Gehrman het volgende:
Denk dat AI het hype narrative wordt deze bullrun. De AI coins doen het al een tijdje goed ook.
Als crypto me iets heeft geleerd is het dat hype niet logisch hoeft te zijnquote:Op vrijdag 1 december 2023 13:01 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ik heb me er nog niet in verdiept. Ik zie AI en blockchain/coins nog niet rijmen. Ben ook nog deels 'teleurgesteld' in het NFT (wat amper verder kwam dan apen jpg's) en metaverse 'utilities'.
Dat is waar. Maakt het wel lastig om de juiste projecten te kiezen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 14:42 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Als crypto me iets heeft geleerd is het dat hype niet logisch hoeft te zijn
quote:Op vrijdag 1 december 2023 14:42 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Als crypto me iets heeft geleerd is het dat hype niet logisch hoeft te zijn
Broekje uit.quote:BlackRock ETF Poised to Bring 'Trillions' to Bitcoin
A proposed spot ETF from BlackRock, which would require the firm to purchase the asset directly, is going to have a major impact on price.
Dit is wat de spot ETF deed met de goudprijs:quote:Op maandag 4 december 2023 10:37 schreef onlogisch het volgende:
https://www.thestreet.com(...)trillions-to-bitcoin
[..]
Broekje uit.
@:Wereldgozer
@:aTypisch
Hopelijk krijgen we nog een rood dagje na deze pump, dan kan ik nog wat extra dukaten aanschaffen voor deze ruimtereis.quote:Op maandag 4 december 2023 11:23 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Dit is wat de spot ETF deed met de goudprijs:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 4 december 2023 10:37 schreef onlogisch het volgende:
https://www.thestreet.com(...)trillions-to-bitcoin
[..]
Broekje uit.
@:Wereldgozer
@:aTypisch
lambo in de pre-orderquote:
Zodra we weer dagelijks met "kripteau kurrensie" op de Nederlandse mainstream media gespamd worden is dat een mooi moment om alles te verkopen. Want toen stortte alles in elkaar.quote:Op maandag 4 december 2023 15:40 schreef Elan het volgende:
Weinig FOMO nog ook hier, vraag me toch af of we ooit weer die hysterische 2021-taferelen gaan zien.
Mja meeste hypes keren niet in volle glorie terug. Iedereen zat zich thuis de tering te vervelen en vroeg zich af waar hij zijn geld in hemelsnaam op kon stukslaan.quote:Op maandag 4 december 2023 15:42 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Zodra we weer dagelijks met "kripteau kurrensie" op de Nederlandse mainstream media gespamd worden is dat een mooi moment om alles te verkopen. Want toen stortte alles in elkaar.
Buy the rumor, sell the news.
En nu hebben we het probleem dat driekwart van de wereld in een dikke recessie zit en geen geld meer heeft om te investeren.quote:Op maandag 4 december 2023 15:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Mja meeste hypes keren niet in volle glorie terug. Iedereen zat zich thuis de tering te vervelen en vroeg zich af waar hij zijn geld in hemelsnaam op kon stukslaan.
Volgens mij is geen econoom het er nu over eens of we in een wereldwijde recessie zitten, we er op afstevenen of we er juist aan het uitkomen zijnquote:Op maandag 4 december 2023 15:53 schreef Erasmus het volgende:
[..]
En nu hebben we het probleem dat driekwart van de wereld in een dikke recessie zit en geen geld meer heeft om te investeren.
Daarom ben ik enorm nieuwsgierig naar hoe de total market cap zich gaat ontwikkelen de komende tijd. Heb ergens angst dat er een dump op de loer ligt.
Is er echt zo'n dikke recessie?quote:Op maandag 4 december 2023 15:53 schreef Erasmus het volgende:
[..]
En nu hebben we het probleem dat driekwart van de wereld in een dikke recessie zit en geen geld meer heeft om te investeren.
Daarom ben ik enorm nieuwsgierig naar hoe de total market cap zich gaat ontwikkelen de komende tijd. Heb ergens angst dat er een dump op de loer ligt.
Ligt er aan of nu.nl enzo weer elke dag 3 berichten er over gaan plaatsenquote:Op maandag 4 december 2023 15:40 schreef Elan het volgende:
Weinig FOMO nog ook hier, vraag me toch af of we ooit weer die hysterische 2021-taferelen gaan zien.
Mwah, zoals Elan het terecht stelt, zijn zelfs economen onder elkaar daar nog niet over uit. Wel is de inflatie een wereldwijd probleem.quote:
Dat laatste valt toch wel mee? https://www.emerce.nl/nie(...)-opzichte-vorig-jaarquote:Op maandag 4 december 2023 16:23 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Mwah, zoals Elan het terecht stelt, zijn zelfs economen onder elkaar daar nog niet over uit. Wel is de inflatie een wereldwijd probleem.
Persoonlijk vind ik het gebrek aan klandizie tijdens Black Friday, voor het eerst, wel tekenend daarvoor. Mensen passen op hun uitgaves.
Goudprijs stijgt normaliter juist bij onrust of dreiging voor een recessie.quote:Op maandag 4 december 2023 17:01 schreef dimmak het volgende:
De recessie zit voornamelijk ook in groei van de economie, niet in de beschikbaarheid van geld. Met dat laatste zit het wel goed, want wereldwijd staan de geldkranen weer wagenwijd open. Dat is ook terug te zien in de markten van o.a. aandelen, goud en bitcoin.
Heb je ook cijfers van Black Friday in de VS?quote:Op maandag 4 december 2023 16:59 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat laatste valt toch wel mee? https://www.emerce.nl/nie(...)-opzichte-vorig-jaar
https://www.forbes.com/si(...)ales-by-the-numbers/quote:Op maandag 4 december 2023 17:10 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Heb je ook cijfers van Black Friday in de VS?
Black Friday in NL is verwaarloosbaar.
Senk joe!quote:Op maandag 4 december 2023 17:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
https://www.forbes.com/si(...)ales-by-the-numbers/
Black Friday is dan ook een grotere scam dan Bitconneeeeeectquote:Op maandag 4 december 2023 16:23 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Mwah, zoals Elan het terecht stelt, zijn zelfs economen onder elkaar daar nog niet over uit. Wel is de inflatie een wereldwijd probleem.
Persoonlijk vind ik het gebrek aan klandizie tijdens Black Friday, voor het eerst, wel tekenend daarvoor. Mensen passen op hun uitgaves.
Bitconnectquote:Op maandag 4 december 2023 17:38 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Black Friday is dan ook een grotere scam dan Bitconneeeeeect
Het ene sluit het andere niet uit.. Bovendien zeg ik toch dat er recessie is?quote:Op maandag 4 december 2023 17:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Goudprijs stijgt normaliter juist bij onrust of dreiging voor een recessie.
Hoezo is het een scam? Mits je beetje weet hoe google werkt. Zijn er prima deals.quote:Op maandag 4 december 2023 17:38 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Black Friday is dan ook een grotere scam dan Bitconneeeeeect
Dat laatste is helemaal niet zeker. En al helemaal niet in de VS.quote:Op maandag 4 december 2023 18:21 schreef dimmak het volgende:
[..]
Het ene sluit het andere niet uit.. Bovendien zeg ik toch dat er recessie is?
Maar dat is mijn punt toch helemaal niet beste man. Het ging mij er om dat er genoeg geld is om te investeren, al zou er recessie zijn. De geldkranen staan wagenwijd open en dat is de zien aan verschillende assets zoals aandelen, goud, bitcoin en huizen.quote:Op maandag 4 december 2023 20:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat laatste is helemaal niet zeker. En al helemaal niet in de VS.
https://www.reuters.com/m(...)ed-up-52-2023-11-29/
Welke geldkranen? Dat laatste is geen vermoeden dat is een zekerheidje en al aan de gangquote:Op maandag 4 december 2023 20:10 schreef dimmak het volgende:
[..]
Maar dat is mijn punt toch helemaal niet beste man. Het ging mij er om dat er genoeg geld is om te investeren, al zou er recessie zijn. De geldkranen staan wagenwijd open en dat is de zien aan verschillende assets zoals aandelen, goud, bitcoin en huizen.
Het vermoeden is zelfs dat de rentes weer gaan dalen en de rentekosten omlaag gaan.
Duurt nog een paar maandenquote:Op maandag 4 december 2023 15:40 schreef Elan het volgende:
2021 Was inderdaad wel mooi, vooral de hele NFT hysterie.quote:Op maandag 4 december 2023 15:40 schreef Elan het volgende:
Dat is ook je perspectief. Hype komt voornamelijk door nieuwe aanwas. Als je zelf al 1, 2 of zelfs 3 bullruns hebt meegemaakt is het allemaal wat minder. Helemaal als bitcoiner.quote:Op maandag 4 december 2023 20:51 schreef Gremen het volgende:
[..]
2021 Was inderdaad wel mooi, vooral de hele NFT hysterie.
Toch vind 2017 nog steeds wel stukje erger, ook qua FOMO. Met alle alt coins en ICO's. Iedereen stapte toen in. Elke gemiddelde persoon bij een gemiddeld bedrijf had het er toen over. Het maakte ook niet uit wat je kocht, alles ging x10 - x100.
De topics hier gingen ook per dag vol.
2021 was toch stukje braver/rustiger ofzo
Ik wil weer zo'n bullrun meemaken toen BTC van 100 naar 1000 ging, of van 1000 naar 10k. Beide keren was ik daarbij.quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:52 schreef dimmak het volgende:
[..]
Dat is ook je perspectief. Hype komt voornamelijk door nieuwe aanwas. Als je zelf al 1, 2 of zelfs 3 bullruns hebt meegemaakt is het allemaal wat minder. Helemaal als bitcoiner.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:52 schreef dimmak het volgende:
[..]
Dat is ook je perspectief. Hype komt voornamelijk door nieuwe aanwas. Als je zelf al 1, 2 of zelfs 3 bullruns hebt meegemaakt is het allemaal wat minder. Helemaal als bitcoiner.
[ afbeelding ]
De alt season kan ook daarvoor komen.quote:Op dinsdag 5 december 2023 12:21 schreef Mortaxx het volgende:
Het gaat pas waar leuk worden als Bitcoin naar 100k gaat en we vervolgens alt season krijgen
ooit of nooit?quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:18 schreef Erasmus het volgende:
[..]
De alt season kan ook daarvoor komen.
Het enige wat we inmiddels kunnen concluderen is dat The Flippening ooit zal gebeuren. Dat gaan we dus nooit (meer) zien. Behalve van de diehard ETH-pelgrims.
Een x10 vanaf het dieptepunt vorig jaar naar 150k zou wel lekker zijn.quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:53 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik wil weer zo'n bullrun meemaken toen BTC van 100 naar 1000 ging, of van 1000 naar 10k. Beide keren was ik daarbij.
Dit is nog niks.
ETH in BTC is in 2021 niet eens boven de top van 2017 gekomen. Heel zwakjes. Nu weer een laggard.quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:18 schreef Erasmus het volgende:
[..]
De alt season kan ook daarvoor komen.
Het enige wat we inmiddels kunnen concluderen is dat The Flippening nooit zal gebeuren. Dat gaan we dus nooit (meer) zien. Behalve van de diehard ETH-pelgrims.
quote:Op dinsdag 5 december 2023 18:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Gaat hard ja, wie had dat nou verwacht (ik wel)
Zit je nog vuistdiep in Cardano?quote:Op dinsdag 5 december 2023 18:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Gaat hard ja, wie had dat nou verwacht (ik wel)
Nee, dat is echt wel mn allergrootste fiasco geweest op gebied van crypto.quote:Op dinsdag 5 december 2023 19:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zit je nog vuistdiep in Cardano?
quote:Op dinsdag 5 december 2023 20:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee, dat is echt wel mn allergrootste fiasco geweest op gebied van crypto.
Gekocht op 0,50, na hype verkocht op 1.20 en toen er weer ingestapt op 1.75 en verkocht voor 0.65
Dat heb je verkeerd om gedaanquote:Op dinsdag 5 december 2023 20:30 schreef Elan het volgende:
[..]
...en toen er weer ingestapt op 1.75 en verkocht voor 0.65
Klopt ja, heb met LUNC wel weer kunnen verdienen en nu een SOL nu ook een leuke positie maar meh. Hele altcoins is mij iets teveel casino. Lekker bitcoin kopen.quote:
quote:Op dinsdag 5 december 2023 21:29 schreef Mortaxx het volgende:
Ik heb maar wat omgezet in usdc. Wat verstandig
Nog steeds Verge holder?quote:Op dinsdag 5 december 2023 23:22 schreef Maikuuul het volgende:
Wordt weer tijd voor een nu.nl artikelaltijd genieten in de reacties
Paper hands gespot @RamboDirkquote:Op dinsdag 5 december 2023 21:29 schreef Mortaxx het volgende:
Ik heb maar wat omgezet in usdc. Wat verstandig
80% btc en de rest altcoins. Waaronder uiteraard Verge, maar dat is meer om nostalgische redenquote:
Deze screen is niet van vorig jaar hoor....ik vermoed van Maart 2020.quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Een x10 vanaf het dieptepunt vorig jaar naar 150k zou wel lekker zijn.
[ afbeelding ]
Correct. Toen de pandemie net begon.quote:Op woensdag 6 december 2023 02:07 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Deze screen is niet van vorig jaar hoor....ik vermoed van Maart 2020.
quote:Op woensdag 6 december 2023 02:11 schreef Elan het volgende:
Overigens ook interessante ontwikkelingen rondom HBAR @:onlogisch
Ga daar maar weer eens een paar knaken ingooien.
quote:
Hee rustig ben van blind mee gaan met elke altcoinhype naar een 80 % BTC portfolio gegaan, af en toe een gokje houd het interessant.quote:
Dat hangt er (net als VET) helemaal vanaf wanneer je gekocht hebt, makker. Uiteindelijk verkopen we het voor inferieure dollarsquote:
dat zeg ik: degenerate gamblingquote:Op woensdag 6 december 2023 16:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat hangt er (net als VET) helemaal vanaf wanneer je gekocht hebt, makker. Uiteindelijk verkopen we het voor inferieure dollars
Altijd mooi als eerwaarde @aTypisch weer komt postenquote:Op woensdag 6 december 2023 16:50 schreef Erasmus het volgende:
Ah, het shillen is alweer begonnen zie ik
hopelijk komt er met @Nattekat nog een moderator langs die pure poeptokens loopt te vermarkten hierquote:Op woensdag 6 december 2023 16:55 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Altijd mooi als eerwaarde @:aTypisch weer komt posten
Brb ff snel een BEP-20 token maken en vermarktenquote:Op woensdag 6 december 2023 16:58 schreef aTypisch het volgende:
[..]
hopelijk komt er met @:nattekat nog een moderator langs die pure poeptokens loopt te vermarkten hier
genot
je bent niet de eerstequote:Op woensdag 6 december 2023 17:00 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Brb ff snel een BEP-20 token maken en vermarkten
Ik ga hem FOK!coin noemen
Als ik een ERC-20 token ging maken, zou iedereen al afknappen bij de GAS fees.quote:Op woensdag 6 december 2023 18:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
je bent niet de eerste
wel met BEP-20 gok ik
Kan altijd erger, ingestapt op 2.40 in 2021quote:Op dinsdag 5 december 2023 20:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee, dat is echt wel mn allergrootste fiasco geweest op gebied van crypto.
Gekocht op 0,50, na hype verkocht op 1.20 en toen er weer ingestapt op 1.75 en verkocht voor 0.65
Als projecten nog bestaan en nog actief ontwikkeld worden dan is het gewoon "hodl" en wachten op de volgend bull runquote:Op donderdag 7 december 2023 09:59 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Kan altijd erger, ingestapt op 2.40 in 2021![]()
en nog niet verkocht.
Een regel die heel veel mensen nog steeds glad vergeten vanwege greed.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als projecten nog bestaan en nog actief ontwikkeld worden dan is het gewoon "hodl" en wachten op de volgend bull run
quote:Op donderdag 7 december 2023 10:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als projecten nog bestaan en nog actief ontwikkeld worden dan is het gewoon "hodl" en wachten op de volgend bull run
Wel een beetje een slecht advies. Maar je kan beter in een bearmarket je verlies nemen en het omzetten naar Bitcoin om vervolgens het begin van de volgende bearmarket mee te pakken. Daarna zou je weer tijdens altseason kunnen gaan gamblen als je dat wil (nog steeds beter van niet).quote:Op donderdag 7 december 2023 10:45 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Een regel die heel veel mensen nog steeds glad vergeten vanwege greed.
Geniet van je pensioen.quote:Op woensdag 6 december 2023 17:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zit niet meer echt in crypto, ga er ook niet meer aan beginnen. Na de vorige 3 goed verlopen bull runs moet ik m'n zegeningen tellen denk ik
Heb nog 1 BTC als aandenken en wat los grut aan tokens.
Evengoed kan dat nog wel leuk wat waard worden, die BTC dan.
Ik heb het uiteraard over de situatie van nu, als je nog altcoins over hebt van de vorige bull run en ze bestaan nog.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:07 schreef dimmak het volgende:
[..]
[..]
Wel een beetje een slecht advies. Maar je kan beter in een bearmarket je verlies nemen en het omzetten naar Bitcoin om vervolgens het begin van de volgende bearmarket mee te pakken. Daarna zou je weer tijdens altseason kunnen gaan gamblen als je dat wil (nog steeds beter van niet).
Gewaardeerd in bitcoin gaan de meeste alts gewoon door het putje. Zelfs wanneer Bitcoin zijn low heeft gehad, krijgen alts het nog moeilijker. HODLen van alts is nooit een goed idee.
Dat lukt heel goedquote:
Is zou op dit moment zelfs nog even mijn verlies nemen en de Bitcoin wave rijden. Voordat altseason aan de beurt is duurt het nog wel even denk ik.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb het uiteraard over de situatie van nu, als je nog altcoins over hebt van de vorige bull run en ze bestaan nog.
Slimste is om gewoon in bitcoin te blijven.
Maar VET gaat de wereld nog domineren !!11!quote:Op donderdag 7 december 2023 11:07 schreef dimmak het volgende:
[..]
[..]
Wel een beetje een slecht advies. Maar je kan beter in een bearmarket je verlies nemen en het omzetten naar Bitcoin om vervolgens het begin van de volgende bearmarket mee te pakken. Daarna zou je weer tijdens altseason kunnen gaan gamblen als je dat wil (nog steeds beter van niet).
Gewaardeerd in bitcoin gaan de meeste alts gewoon door het putje. Zelfs wanneer Bitcoin zijn low heeft gehad, krijgen alts het nog moeilijker. HODLen van alts is nooit een goed idee.
We wachten nog iedere dag afquote:Op donderdag 7 december 2023 10:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ook in overweging genomen.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:12 schreef dimmak het volgende:
[..]
Is zou op dit moment zelfs nog even mijn verlies nemen en de Bitcoin wave rijden. Voordat altseason aan de beurt is duurt het nog wel even denk ik.
Mja vaak doen oudere projecten het minder goed in deze hype/narratief gedreven markt (uitzonderingen daargelaten uiteraard). Men wil vaak liever iets nieuws. Nu lijkt AI een van die hypes te gaan worden terwijl het de vorige keer metaverse en NFT's was.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zeker, er is iedere bull-run wel een hype geweest.quote:Op donderdag 7 december 2023 17:28 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Mja vaak doen oudere projecten het minder goed in deze hype/narratief gedreven markt (uitzonderingen daargelaten uiteraard). Men wil vaak liever iets nieuws. Nu lijkt AI een van die hypes te gaan worden terwijl het de vorige keer metaverse en NFT's was.
Pas verkopen als je in het groen staat zou ik niet 'erger' noemenquote:Op donderdag 7 december 2023 09:59 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Kan altijd erger, ingestapt op 2.40 in 2021![]()
en nog niet verkocht.
Maar komt die ooit nog in het groen?quote:Op donderdag 7 december 2023 18:05 schreef D. het volgende:
[..]
Pas verkopen als je in het groen staat zou ik niet 'erger' noemen
Ik heb er alle vertrouwen inquote:Op vrijdag 8 december 2023 09:49 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Maar komt die ooit nog in het groen?
Dat zou niet verkeerd zijnquote:
Bij een volgende bullrun staat alles toch weer in het groen.quote:Op vrijdag 8 december 2023 10:13 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Dat zou niet verkeerd zijn
Op de een of andere manier kan ik altcoins niet verkopen met verlies, dan maar lekker laten staan.
Ligt aan wat en wanneer je gekocht hebt, maar het grootste gedeelte zal wel nieuwe ATH’s gaan makenquote:Op vrijdag 8 december 2023 10:13 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Bij een volgende bullrun staat alles toch weer in het groen.
quote:Op vrijdag 8 december 2023 10:29 schreef D. het volgende:
[..]
Ligt aan wat en wanneer je gekocht hebt, maar het grootste gedeelte wel nieuwe ATH’s gaan maken
Heel mooi dat die kleuter eindelijk z'n mond houdt over cryptoquote:Op vrijdag 8 december 2023 19:34 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hoor je Elon ook nooit meer over.
SOL verkopenquote:Op zaterdag 9 december 2023 10:18 schreef bleiblei het volgende:
Heb net begin deze week de helft van mijn ADA omgezet in SOL![]()
. Want ADA deed bar weinig.
dit is toch gewoon gokken?quote:Op zaterdag 9 december 2023 10:18 schreef bleiblei het volgende:
Heb net begin deze week de helft van mijn ADA omgezet in SOL![]()
. Want ADA deed bar weinig.
Heb 5X daar voor moet BTC 150k worden.quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:09 schreef aTypisch het volgende:
[..]
gaat naar de maan maat, heb het gezien in mijn theebladen
Je zit prima met bitcoin.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:53 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik heb een beetje in BTC (90%) en ETH (10%) zitten, op de vorige piek ingestapt, maar sindsdien gewoon periodiek ingelegd en nu eindelijk sta ik fatsoenlijk op wat winst.
Nu worden hier random andere coins als ADA, SOL, Avax geroepen. Maar waar baseren jullie het op om daarop in te gaan zetten? Gaat dat over achterliggende technieken?
Dit. Er is altijd wel iets dat "moon" gaat, daar kan je dan achteraan huppelen. Het is een soort loterij / casino.quote:Of is het gewoon op alle paarden wedden en zodra één het er goed doet, dat dat dan hier genoemd wordt?
Mijn motivatie is vooral dat ik denk meer winst te kunnen pakken op Alt coins zoals ada, avax, sol op korte termijn. Het is een dikke gok, maar bij die coins ben ik vroeg ingestapt en is de winst groter dan het verlies.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:53 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik heb een beetje in BTC (90%) en ETH (10%) zitten, op de vorige piek ingestapt, maar sindsdien gewoon periodiek ingelegd en nu eindelijk sta ik fatsoenlijk op wat winst.
Nu worden hier random andere coins als ADA, SOL, Avax geroepen. Maar waar baseren jullie het op om daarop in te gaan zetten? Gaat dat over achterliggende technieken? Of is het gewoon op alle paarden wedden en zodra één het er goed doet, dat dat dan hier genoemd wordt?
Ik heb laatst eens teruggezocht wat ik aan fiat in crypto heb gestopt. Als gekocht via bitonic en dan zie je in de transactiehistorie de aantallen in btc. Als ik dat allemaal gewoon gehouden had was ik miljonairquote:Op zaterdag 9 december 2023 13:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als ik gewoon m'n BTC uit 2015 had gehouden en nooit een altcoin had aangeraakt, stond ik er nu beter voor
Maar op hoeveel coins heb je dan ¤10 ingelegd? Zo'n x55 geluk tref je natuurlijk niet veel.quote:Op zaterdag 9 december 2023 14:04 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
Mijn motivatie is vooral dat ik denk meer winst te kunnen pakken op Alt coins zoals ada, avax, sol op korte termijn. Het is een dikke gok, maar bij die coins ben ik vroeg ingestapt en is de winst groter dan het verlies.
Bij Bitcoin moet ik een dusdanig aandeel hebben wil ik grote winst maken over dezelfde periode.
Ben zelf pas tijdens vorige bullrun begonnen in crypto.
Heb hoge pieken gehad en diepe dalen. Afgelopen weken zit ik op +30% van wat ik nog had.
M'n hardloper afgelopen maand is Bonk geweest (). Ben x55 ermee. ¤10 inleg nu 550¤.
Ben trouwens geen grote whale. Doe het met kleingeld voor de Fun.
Edit: ben ook hard gegaan bij safemoon maar helaas te laat eruit gestapt. Nu room ik regelmatig af bij coins zoals bonk en koop ik er andere bekendere alt coins voor zodat m'n portefeuille lekker groeit.
Ik heb op moment enkel avax, ada, xrp,sol, zil, vet, agix & GMT.quote:Op zaterdag 9 december 2023 14:12 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Maar op hoeveel coins heb je dan ¤10 ingelegd? Zo'n x55 geluk tref je natuurlijk niet veel.
Stel, ik room nu ¤500 af van BTC en wil dat in pakketjes van ¤50 verdelen over 10 altcoins. Welke dan? En is dat de moeite waard?
dat weet niemandquote:Op zaterdag 9 december 2023 14:12 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Maar op hoeveel coins heb je dan ¤10 ingelegd? Zo'n x55 geluk tref je natuurlijk niet veel.
Stel, ik room nu ¤500 af van BTC en wil dat in pakketjes van ¤50 verdelen over 10 altcoins. Welke dan? En is dat de moeite waard?
Op hype en de hoop dat er meer mensen gokken op die coin. Het gaat niet om de achterliggende techniekenquote:Op zaterdag 9 december 2023 13:53 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Nu worden hier random andere coins als ADA, SOL, Avax geroepen. Maar waar baseren jullie het op om daarop in te gaan zetten? Gaat dat over achterliggende technieken? Of is het gewoon op alle paarden wedden en zodra één het er goed doet, dat dat dan hier genoemd wordt?
hoe voorkom je dat je zelf dat maatje van je wordt?quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:21 schreef Elan het volgende:
Maatje van me zit in XRP dat is toch ook echt een shitshow, constant hopium maar op een piekje in de zomer na nog geen fatsoenlijke bullrun gehad.
Wat ben je zuur.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]
hoe voorkom je dat je zelf dat maatje van je wordt?
Yep. Ik zou altijd minimaal 50% in bitcoin zitten, wat je verder ook doet met je alts.quote:Op zaterdag 9 december 2023 14:11 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik heb laatst eens teruggezocht wat ik aan fiat in crypto heb gestopt. Als gekocht via bitonic en dan zie je in de transactiehistorie de aantallen in btc. Als ik dat allemaal gewoon gehouden had was ik miljonair
En nu gewoon weer losses chasen door op alts te gokken
Check. Was benieuwd of er nog bijzondere usecases zijn bij sommige altcoins. Voor zover ik begrijp is dat bij ETH ten opzichte van BTC wel het geval. Maar het is gewoon financiële speculatie dus.quote:Op zaterdag 9 december 2023 14:38 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Op hype en de hoop dat er meer mensen gokken op die coin. Het gaat niet om de achterliggende technieken
Niemand zegt hier dat je iets op die coins in moet zetten.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:53 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Hieromquote:Op zaterdag 9 december 2023 13:53 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
. Maar waar baseren jullie het op om daarop in te gaan zetten?
Solana bijna 2x zo snel als Ethereum.quote:Op zaterdag 9 december 2023 17:52 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Check. Was benieuwd of er nog bijzondere usecases zijn bij sommige altcoins. Voor zover ik begrijp is dat bij ETH ten opzichte van BTC wel het geval. Maar het is gewoon financiële speculatie dus.
Heb geen zin om (nog meer) te gaan gokken, of om elk uur koersen te checken.
Hou het wel bij BTC en ETH.
Ja, dat is een lekkere stijging, maar dat zijn achteraf statistieken. Weet je ook waarom AVAX zo aan het stijgen is?quote:Op zondag 10 december 2023 08:00 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hierom
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
neequote:Op zondag 10 december 2023 20:57 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ja, dat is een lekkere stijging, maar dat zijn achteraf statistieken. Weet je ook waarom AVAX zo aan het stijgen is?
V-v-verloren?????quote:Op zondag 10 december 2023 20:58 schreef aTypisch het volgende:
[..]
nee
moderator @:onlogisch is aan het gokken
en heeft ook al het een ander verloren, o.a omdat hij niet wist wat hij aan het doen was
Oh, ik schrok al.quote:Op maandag 11 december 2023 09:08 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ja zoals je wallet, Warren Buffet
Bitcoinmaxi gespot.quote:Op maandag 11 december 2023 09:41 schreef RamboDirk het volgende:
HET ENIGE WAAR IK DE AFGELOPEN JAREN AAN VERLOREN HEB ZIJN FIAT COINS DE DOLLAR EN DE EURO. ALLES
MAAR DAN OOK ALLES
GAAT
IN
BITCOIN
Ik denk hierom.quote:Op zondag 10 december 2023 20:57 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ja, dat is een lekkere stijging, maar dat zijn achteraf statistieken. Weet je ook waarom AVAX zo aan het stijgen is?
Er zullen vast wat mensen leuk verkocht hebben.quote:Op maandag 11 december 2023 20:22 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Inderdaad. Superieure bitcoin terugrekenen naar inferieure fiat![]()
Wie doet zoiets???!
While investors were mostly focused on Bitcoin, funds giving exposure to Solana and Avalanche last week received $3 million and $2 million, respectively, digital asset fund manager CoinShares said on Monday.quote:
quote:Op maandag 11 december 2023 20:39 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
verstandige jongens zitten nu in AVAX
(lol)quote:Op zaterdag 9 december 2023 14:11 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik heb laatst eens teruggezocht wat ik aan fiat in crypto heb gestopt. Als gekocht via bitonic en dan zie je in de transactiehistorie de aantallen in btc. Als ik dat allemaal gewoon gehouden had was ik miljonair
En nu gewoon weer losses chasen door op alts te gokken
Vijf procent erafquote:Op maandag 11 december 2023 20:56 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Mensen die sats in de aanbieding willen kopen.
De cowboytijden zijn wel geweestquote:Op maandag 11 december 2023 21:17 schreef Bezsen het volgende:
Ik wil double digit swings.
Ik wil 5+ topics per dag.
Ik wil lossporn.
Ik wil mensen die hun hele stufi in bitcoin gooien.
Dan praat ik pas over aanbiedingen.
je vergeet @Orientequote:Op maandag 11 december 2023 21:27 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Wat hebben we gelachen he
@:mortaxx @:atypisch @:elan
2024 gaat weer zo'n jaar worden, zeker richting het einde. Mooie halving op komst.quote:Op maandag 11 december 2023 21:27 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Wat hebben we gelachen he
@:mortaxx @:atypisch @:elan
Wie gaat dan degene zijn die z'n hele hebben en houwen erin gooit voor de banter?quote:Op maandag 11 december 2023 21:34 schreef Elan het volgende:
[..]
2024 gaat weer zo'n jaar worden, zeker richting het einde. Mooie halving op komst.
mina was toch van @Nattekatquote:Op maandag 11 december 2023 21:43 schreef Gremen het volgende:
Waar is eigenlijk die dwaas gebleven die alles in Fluffy ofzo had gegooid
En de vorige bull run was er ook iemand die het alleen maar over Mina had (die coin is trouwens wel gestegen)
@Nattekat ongetwijfeldquote:Op maandag 11 december 2023 21:36 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Wie gaat dan degene zijn die z'n hele hebben en houwen erin gooit voor de banter?
gelachenquote:Op maandag 11 december 2023 22:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Enige coin die ik momenteel nog heb.
Geweldig persoon.quote:Op maandag 11 december 2023 22:36 schreef aTypisch het volgende:
[..]
zithgod
samen dit forum heropend
zat achter het doel
Geen probleem joh. Met tonnen aan crypto kan die 1000 euro belasting er wel af!quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:05 schreef ETA het volgende:
ten jullie niet rekening te houden met box3?
Alles wat je nog in crypto houdt tijdens jaarwisseling mag je flink aftikken. Ik ga vanuit dat jullie allemaal succesvolle traders zijn en dus hoog in
vorig jaar voor het eerst belasting betaald over mijn crypto helaasquote:Op dinsdag 12 december 2023 18:05 schreef ETA het volgende:
Vergeten jullie niet rekening te houden met box3?
Alles wat je nog in crypto houdt tijdens jaarwisseling mag je flink aftikken. Ik ga vanuit dat jullie allemaal succesvolle traders zijn en dus hoog in box3 zitten
Je mag niet voor een paar dagen verkopen om zo het bedrag op peildatum laag te houden. Volgens mij moet er 3 maanden tussen zitten ofzo.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:05 schreef ETA het volgende:
Alles wat je nog in crypto houdt tijdens jaarwisseling mag je flink aftikken. Ik ga vanuit dat jullie allemaal succesvolle traders zijn en dus hoog in box3 zitten
Het gaat toch gewoon om je totaal vermogen? Of het nou in crypto of fiat zit.quote:Op woensdag 13 december 2023 09:19 schreef dimmak het volgende:
[..]
Je mag niet voor een paar dagen verkopen om zo het bedrag op peildatum laag te houden. Volgens mij moet er 3 maanden tussen zitten ofzo.
Je zou op creatieve manieren wat weg kunnen sluizen natuurlijk.quote:Op woensdag 13 december 2023 09:57 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het gaat toch gewoon om je totaal vermogen? Of het nou in crypto of fiat zit.
Huis gekocht dit jaar, dus zit even niet meer zo hoog in het spaargeld. Geen VRH voor mijquote:Op dinsdag 12 december 2023 18:05 schreef ETA het volgende:
spaargeld wordt veel lager belast dan beleggingen. Sparen wordt fictief 0,01% rendement gerekend, op beleggingen iets van 6%. Daar mag je dan 32% over betalen, met aftrek nog uiteraard.quote:Op woensdag 13 december 2023 09:57 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het gaat toch gewoon om je totaal vermogen? Of het nou in crypto of fiat zit.
Als je een flinke hap crypto wil gaan kopen voor jaarwisseling, dan moet je overwegen of het de moeite waard is, of het niet handiger is te wachten tot 1 jan.quote:Op woensdag 13 december 2023 09:19 schreef dimmak het volgende:
[..]
Je mag niet voor een paar dagen verkopen om zo het bedrag op peildatum laag te houden. Volgens mij moet er 3 maanden tussen zitten ofzo.
Je huppelt wel echt achter iedere nieuwe crypto gokkast aan geloof ik?quote:Op woensdag 13 december 2023 11:32 schreef TomNook het volgende:
Zijn er nog mensen die FX1Sports gekocht hebben?
Als je wil kan ik binnen 15 minuten ook een ZiggoSportCoin op Uniswap of Pancakeswap starten.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:32 schreef TomNook het volgende:
Zijn er nog mensen die FX1Sports gekocht hebben?
quote:Op woensdag 13 december 2023 12:56 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Wat is in hemelsnaam het nut van de zoveelste bagger token?
mensen die hier zo over fantaseren hebben volgens mij zelf weinig last van box 3quote:Op woensdag 13 december 2023 11:05 schreef ETA het volgende:
[..]
Als je een flinke hap crypto wil gaan kopen voor jaarwisseling, dan moet je overwegen of het de moeite waard is, of het niet handiger is te wachten tot 1 jan.
Of als je toch al winst wilden gaan cashen, kan je dat beter voor 31-12 doen.
het zelfde als al die casino tokensquote:Op woensdag 13 december 2023 12:56 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Wat is in hemelsnaam het nut van de zoveelste bagger token?
Correct.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:02 schreef aTypisch het volgende:
[..]
het zelfde als al die casino tokens
gokverslaving
Ik zit nu al jaren in Telos, verwacht dat die tijdens de komende bullrun wel aardig gaat stijgen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 00:07 schreef FundsAreSafu het volgende:
Ik heb mijn dertiende maand in godencoin Telos gestopt, ze hebben een paar weken geleden een nieuwe grote sterke leider aangesteld dus hopelijk kan dat het gemis van CZ opvangen
Tevens een plukje van het altijd sympathieke SOUL bijgekocht
welke 'fundamentals' dan?quote:Op woensdag 13 december 2023 13:06 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik zit nu al jaren in Telos, verwacht dat die tijdens de komende bullrun wel aardig gaat stijgen.
Op basis van fundamentals maar zeker ook op goede hoop.
Je kan beargumenteren dat fundamentals in crypto vooral hun marketing is. Hoe beter ze marketing doen, hoe groter de kans dat ze tijdelijk omhoog knallen.quote:
o okequote:Op woensdag 13 december 2023 13:12 schreef ETA het volgende:
[..]
Je kan beargumenteren dat fundamentals in crypto vooral hun marketing is. Hoe beter ze marketing doen, hoe groter de kans dat ze tijdelijk omhoog knallen.
Traditionele fundamentals waar je naar daadwerkelijke product kijkt, dat speelt bij crypto minder dan op bijvoorbeeld aandeel markten.
50k in FUN jaaaaaquote:Op woensdag 13 december 2023 13:02 schreef aTypisch het volgende:
[..]
het zelfde als al die casino tokens
gokverslaving
De snelheid en aantal transacties etc die mogelijk zijn op hun netwerk. En qua marketing zijn ze een stuk verder dan de vorige bullrun, wat ETA zei klopt ook aardig natuurlijk.quote:
Als advocaat van de duivel: oké, maar er zijn al >25 concurrerende blockchains die dat ook allemaal bieden.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:57 schreef viagraap het volgende:
[..]
De snelheid en aantal transacties etc die mogelijk zijn op hun netwerk.
Marketing naar nieuwe investeerders of marketing naar bedrijven die het moeten gaan inzetten?quote:En qua marketing zijn ze een stuk verder dan de vorige bullrun, wat ETA zei klopt ook aardig natuurlijk.
Ik kan letterlijk binnen 15 minuten een nieuwe "coin" tradable maken op een casino swap en ik kan ook binnen 30 minuten een compleet nieuw kekke website uit de grond stampen vol met overtuigende marketingpraat. Misschien een Afrikaan of een Indiër van Fiverr huren om bot accounts te maken die mijn coin gaan spammen op social media.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:57 schreef viagraap het volgende:
[..]
De snelheid en aantal transacties etc die mogelijk zijn op hun netwerk. En qua marketing zijn ze een stuk verder dan de vorige bullrun, wat ETA zei klopt ook aardig natuurlijk.
Ja dit dusquote:Op woensdag 13 december 2023 14:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als advocaat van de duivel: oké, maar er zijn al >25 concurrerende blockchains die dat ook allemaal bieden.
[..]
Marketing naar nieuwe investeerders of marketing naar bedrijven die het moeten gaan inzetten?
Hoeveel betalende klanten hebben ze?
Verder niet om te treiteren, ik had ook m'n favoriete blockchains en bij een bull-run vliegt doorgaans "alles" omhoog, dus heeft iedereen "gelijk"
Er zijn hele teams die niets anders doen dan nieuwe coins creëren, promoten op socials, aanmelden bij CoinGecko, de winst pakken en het dan dood laten bloeden. Ze verdelen de poet en bedenken weer wat nieuws. Het is een makkelijke manier om geld te verdienen. Dat geldt voor >99% van de coins momenteel.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:20 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik kan letterlijk binnen 15 minuten een nieuwe "coin" tradable maken op een casino swap en ik kan ook binnen 30 minuten een compleet nieuw kekke website uit de grond stampen vol met overtuigende marketingpraat. Misschien een Afrikaan of een Indiër van Fiverr huren om bot accounts te maken die mijn coin gaan spammen op social media.
Tenzij die coin geen grote community en een market cap heeft van enkele miljarden, is dit een kansloos verhaal.
(Bedoel het niet gemeen ofzo, dit is echt iets wat de helft van de top 20 MC coins beloven, jaar in jaar uit.)
Ze laten van meer coins de statistieken zien dan dat je kan kopenquote:Op woensdag 13 december 2023 19:13 schreef Apekoek het volgende:
Ok, dit vind ik frustrerend worden. Zoals eerder hier gevraagd wil ik graag de kleinste coins (met de kleinste caps) op Coinbase terug vinden om te kopen.
Ik zie ze vaak veelal als grote stijgers in het overzicht terug komen, maar het is onmogelijk om alle beschikbare coins op Coinbase door te browsen. Als je simpelweg bij beschikbare assets kijkt, geeft Coinbase maar een selectief overzicht van welke coins het aanbiedt. Dus de kleinsten met microcaps die ook op Coinbase worden aangeboden, vindt je simpelweg niet.
Ook CMC en coinpaprika of tradingview hebben niet de mogelijkheid om alle beschikbare coins op Coinbase te laten zien.
Hoe en waar kom ik er achter wat Coinbase beschikbaar heeft in de categorie microcaps? (Dus flink onder de 5 miljoen mcap)
sorteren op volume?quote:Op woensdag 13 december 2023 19:13 schreef Apekoek het volgende:
Ok, dit vind ik frustrerend worden. Zoals eerder hier gevraagd wil ik graag de kleinste coins (met de kleinste caps) op Coinbase terug vinden om te kopen.
Ik zie ze vaak veelal als grote stijgers in het overzicht terug komen, maar het is onmogelijk om alle beschikbare coins op Coinbase door te browsen. Als je simpelweg bij beschikbare assets kijkt, geeft Coinbase maar een selectief overzicht van welke coins het aanbiedt. Dus de kleinsten met microcaps die ook op Coinbase worden aangeboden, vindt je simpelweg niet.
Ook CMC en coinpaprika of tradingview hebben niet de mogelijkheid om alle beschikbare coins op Coinbase te laten zien.
Hoe en waar kom ik er achter wat Coinbase beschikbaar heeft in de categorie microcaps? (Dus flink onder de 5 miljoen mcap)
Ik zie vaak kleine caps die net gestegen bij grootste stijgers die je gewoon kunt kopen op Coinbase, bij de andere coins staat inderdaad geen koop button. Deze dus wel, maar zijn op geen mogelijkheid via de search in Coinbase zelf te vinden.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:34 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ze laten van meer coins de statistieken zien dan dat je kan kopen
Ook op die manier vind je niet de kleinere caps die ook te koop zijn op Coinbase. Een voorbeeld van een coin die ik heb is Monavale, kwam ik toevallig tegen, maar kan nergens via Coinbase vinden dat deze daar te koop zou zijn.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:42 schreef aTypisch het volgende:
[..]
sorteren op volume?
en dan lekker gokken
(bijna*) alle coins van Coinbase:quote:Op woensdag 13 december 2023 19:52 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ook op die manier vind je niet de kleinere caps die ook te koop zijn op Coinbase. Een voorbeeld van een coin die ik heb is Monavale, kwam ik toevallig tegen, maar kan nergens via Coinbase vinden dat deze daar te koop zou zijn.
Ook hier zie ik niet de coins met marketcaps onder de 5 miljoen (die dus verkrijgbaar zijn op Coinbase) en dat zijn er toch echt meer dan 10 zoals ik tot nu toe heb gezien.quote:Op woensdag 13 december 2023 20:09 schreef D. het volgende:
[..]
(bijna*) alle coins van Coinbase:
https://www.coingecko.com/en/exchanges/coinbase-exchange
*op 10 na, coins die (nog) niet op Coingecko staan
Ik heb het aantal via Google. Nu heb ik even op Coinbase gekeken, en daar zie ik idd tig 'kleine' coins, maar zie geen koopopties erbij. Coinbase vind ik sowieso erg onduidelijk.quote:Op woensdag 13 december 2023 20:27 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ook hier zie ik niet de coins met marketcaps onder de 5 miljoen (die dus verkrijgbaar zijn op Coinbase) en dat zijn er toch echt meer dan 10 zoals ik tot nu toe heb gezien.
Coins met een market cap van onder de 5 miljoen heb je denk niet bij Coinbase. Daarvoor zul je naar de obscure exchanges moeten. Maar dan nog, zulke coins koop je meestal via een DEX voordat ze überhaupt op een gewone exchange staan.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:13 schreef Apekoek het volgende:
Weer een gokje gezet op AVAXquote:Op woensdag 13 december 2023 19:42 schreef aTypisch het volgende:
[..]
sorteren op volume?
en dan lekker gokken
Dat zeg ik net hierboven, die zijn er dus wel! Ik heb bij Coinbase Monavale gekocht, marketcap is 4 miljoen. Maar is dus nergens op een gewone manier te vinden dat die dus beschikbaar is via Coinbase. Ik vind dat gek.quote:Op woensdag 13 december 2023 23:44 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Coins met een market cap van onder de 5 miljoen heb je denk niet bij Coinbase. Daarvoor zul je naar de obscure exchanges moeten. Maar dan nog, zulke coins koop je meestal via een DEX voordat ze überhaupt op een gewone exchange staan.
quote:Op donderdag 14 december 2023 15:19 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Hierbij indirect toegegeven dat je gokverslaafd bent (lol).
Sterkte!
quote:Op donderdag 14 december 2023 15:08 schreef TomNook het volgende:
Zou iemand een coin op kunnen noemen waarbij je aan de hand van AI sportwedstrijden kunt voorspellen en kunt wedden? Iemand?
Tsja ledger is meer bezig met allerlei randzaken dan security.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:45 schreef dimmak het volgende:
[ twitter ]
Het is weer zover..
[ twitter ]
Ouch..
Het gaat om de Ledger Connect Kit. De hardware wallet en Ledger Live zijn niet aangetast.
Het is niet eens een coin, gewoon de zoveelste ERC20-tokentje met een goede get-rich-quick marketing.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:34 schreef dimmak het volgende:
[..]Geen enkele "coin" kan dat. Misschien heeft iemand dat wel voor ogen waardoor ze een coin uit brengen om dat te realiseren. Die coin dient in het beste geval als funding voor het project, maar is hoogstwaarschijnlijk een get rich scheme voor de makers.
Zo kun je ieder mogelijke usecase bedenken, maar 99,99% van de gevallen komt uit op het laatste.
Zo, dit is echt ruk. Wat toegankelijker uitgelegd:quote:Op donderdag 14 december 2023 14:45 schreef dimmak het volgende:
[ twitter ]
Het is weer zover..
[ twitter ]
Ouch..
Het gaat om de Ledger Connect Kit. De hardware wallet en Ledger Live zijn niet aangetast.
Werkt al 12,5 jaar feilloos hierquote:Op donderdag 14 december 2023 15:47 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Gewoon een A4tje toch.
@:TheFreshprince
Ik werk met een A5je. Werkt nog beterquote:Op donderdag 14 december 2023 17:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Werkt al 12,5 jaar feilloos hier
ligt er wel een beetje aan hoe je de tekens op dat papiertje genereertquote:Op donderdag 14 december 2023 17:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Werkt al 12,5 jaar feilloos hier
Gewoon 24x hetzelfde woord in de seed, dan vergeet je 't ook niet zo snelquote:Op donderdag 14 december 2023 17:56 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ligt er wel een beetje aan hoe je de tekens op dat papiertje genereert
quote:Hi everyone,
Today we experienced an exploit on the Ledger Connect Kit, a Javascript library that implements a button allowing users to connect their Ledger device to third party DApps (wallet-connected Web sites).
This exploit was the result of a former employee falling victim to a phishing attack, which allowed a bad actor to upload a malicious file to Ledger’s NPMJS (a package manager for Javascript code shared between apps).
We worked swiftly, alongside our partner WalletConnect, to address the exploit, updating the NPMJS to remove and deactivate the malicious code within 40 minutes of discovery. This is a good example of the industry working swiftly together to address security challenges.
Now, I’d like to address why this happened, how we will improve our security practices to mitigate this specific risk in the future, and share our recommendation to the industry, so we can be stronger together.
The standard practice at Ledger is that no single person can deploy code without review by multiple parties. We have strong access controls, internal reviews, and code multi-signatures when it comes to most parts of our development. This is the case in 99% of our internal systems. Any employee who leaves the company has their access revoked from every Ledger system.
This was an unfortunate isolated incident. It is a reminder that security is not static, and Ledger must continuously improve our security systems and processes. In this area, Ledger will implement stronger security controls, connecting our build pipeline that implements strict software supply chain security to the NPM distribution channel.
It is also a reminder that collectively we need to continue to raise the bar for security around DApps where users will engage in browser-based signing. It was Ledger’s service that was exploited this time, but in the future this could happen to another service or library.
At Ledger, we believe clear signing, as opposed to blind signing, will help mitigate these issues. If the user can see what they sign on a trusted display, unintentionally signing rogue transactions can be avoided.
Ledger devices are open platforms. Ethereum has a plugin system that allows DApps to implement clear signing, and DApps who would like to implement this protection for their users can learn how on developer.ledger.com. In the same way we saw the community come together today, we look forward to your help bringing clear signing to all DApps.
Ledger has engaged with authorities and is doing all we can to help as this investigation unfolds. Ledger will support affected users in helping to find this bad actor, bring them to justice, track the funds, and work with law enforcement to help recover stolen assets from the hacker. We deeply regret the events that unfolded today for affected individuals.
The situation is now under control and the threat has passed. We understand the panic this caused for the community and broader ecosystem.
A full timeline is available below so you can see how our teams and partners responded.
Merci,
Pascal Gauthier
Chairman & CEO
—–
Here is the timeline of what we know about the exploit at this moment:
This morning CET, a former Ledger Employee fell victim to a phishing attack that gained access to their NPMJS account. The attacker published a malicious version of the Ledger Connect Kit (affecting versions 1.1.5, 1.1.6, and 1.1.7). The malicious code used a rogue WalletConnect project to reroute funds to a hacker wallet. Ledger’s technology and security teams were alerted and a fix was deployed within 40 minutes of Ledger becoming aware. The malicious file was live for around 5 hours, however we believe the window where funds were drained was limited to a period of less than two hours. Ledger coordinated with WalletConnect who quickly disabled the the rogue project. The genuine and verified Ledger Connect Kit version 1.1.8 is now propagating and is safe to use.
For builders who are developing and interacting with the Ledger Connect Kit code: connect-kit development team on the NPM project are now read-only and can’t directly push the NPM package for safety reasons. We have internally rotated the secrets to publish on Ledger’s GitHub. Developers, please check again that you’re using the latest version, 1.1.8.
Ledger, along with WalletConnect and our partners, have reported the bad actor’s wallet address. The address is now visible on Chainalysis. Tether has frozen the bad actor’s USDT.
We remind users to always Clear Sign with your Ledger. What you see on the Ledger screen is what you actually sign. If you still need to blind sign, use an additional Ledger mint wallet or parse your transaction manually. We are actively talking with customers whose funds might have been affected, and working proactively to help those individuals at this time. We are also filing a complaint and working with law enforcement on the investigation to find the attacker. On top of that, we’re studying the exploit in order to avoid further attacks. We believe the attacker’s address where the funds were drained is here: 0x658729879fca881d9526480b82ae00efc54b5c2d
We would like to thank WalletConnect, Tether, Chainalysis, zachxbt, and the whole community that helped us and continue to help us quickly identify and solve this attack. Security will always prevail with the help of the whole ecosystem.
The Ledger team
Je kan geen strenge protocollen hanteren voor 99% van je systemen. Dat moet 100% zijn. De zwakste schakel bepaalt hoe secure je bent.quote:We have strong access controls, internal reviews, and code multi-signatures when it comes to most parts of our development. This is the case in 99% of our internal systems.
Inderdaad. En ze leggen ook nergens uit hoe het kan dat een oud-medewerker nog toegang had.quote:Op vrijdag 15 december 2023 08:37 schreef recursief het volgende:
Ja dat is k?¤&&(;t en een slechte beurt van Ledger.
Dit baart me nog de meeste zorgen:
[..]
Je kan geen strenge protocollen hanteren voor 99% van je systemen. Dat moet 100% zijn. De zwakste schakel bepaalt hoe secure je bent.
Wij doen vanwege dit soort potentiële gevaren aan risicospreiding. Door dit incident moeten we maar weer eens kijken of we dat nog beter kunnen doen.quote:Verder zou ik browser signing altijd wantrouwen. Bijvoorbeeld voor PCS en Metamask gebruik(te) ik altijd een aparte wallet met maar een beperkte hoeveelheid assets.
coldcard is mooi spul als je nog eens wil kijken naar je bitcoinopslagquote:Op vrijdag 15 december 2023 08:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inderdaad. En ze leggen ook nergens uit hoe het kan dat een oud-medewerker nog toegang had.
[..]
Wij doen vanwege dit soort potentiële gevaren aan risicospreiding. Door dit incident moeten we maar weer eens kijken of we dat nog beter kunnen doen.
Niks is 100% veilig maar als je besluit strenge protocollen te hanteren voor je interne systemen dan moet je dat voor al je systemen doen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:08 schreef onlogisch het volgende:
Ja, of je moet gewoon accepteren dat er nooit 100% garantie geboden kan worden. Er is ook geen 100% garantie dat je hart morgen nog tikt, je auto het nog doet of je portemonnee niet wordt gestolen.
En toch eet ik gezond om het risico op hart-en vaatziekten te verminderen, breng ik mijn auto periodiek naar de garage voor onderhoud, berg ik mijn portemonnee zo veilig mogelijk op en tref ik nog véél meer andere maatregelen ten behoeve van veiligheid.quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:08 schreef onlogisch het volgende:
Ja, of je moet gewoon accepteren dat er nooit 100% garantie geboden kan worden. Er is ook geen 100% garantie dat je hart morgen nog tikt, je auto het nog doet of je portemonnee niet wordt gestolen.
onlogisch snapt er niet zoveel vanquote:Op vrijdag 15 december 2023 10:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En toch eet ik gezond om het risico op hart-en vaatziekten te verminderen, breng ik mijn auto periodiek naar de garage voor onderhoud, berg ik mijn portemonnee zo veilig mogelijk op en tref ik nog véél meer andere maatregelen ten behoeve van veiligheid.
Waar je aan voorbij gaat, is dat je met cryptovaluta niet terug kunt vallen op zoiets als depositogarantie. Dat maakt de noodzaak groter om zelf bewust met veiligheid bezig te zijn. Dat 100% veiligheid niet mogelijk is, wil niet zeggen dat het niet helpt om maatregelen te treffen.
Niet voor niets verloor onlogisch zijn waves walletquote:Op vrijdag 15 december 2023 10:43 schreef aTypisch het volgende:
[..]
onlogisch snapt er niet zoveel van
en snapte hij niet dat feyenoord een eerste keeper haalde na de blessure van Vermeerquote:Op vrijdag 15 december 2023 10:45 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Niet voor niets verloor onlogisch zijn waves wallet
quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:45 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Niet voor niets verloor onlogisch zijn waves wallet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |