abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 10:56:53 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_209965878

Crypto?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Bitcoin is bedoeld als peer-to-peer geld, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is pseudoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain. Ook zijn de laatste jaren Layer2 oplossingen populair zoals bijv. Lightning Network. Hiermee kun je instant betalingen doen voor slechts een fractie van de fees die je op de basislaag zou betalen.

Naast Bitcoin zijn er o.a. concurrenten van Bitcoin (bijv. Monero), utility chains (bijv. Ethereum) en memecoins (bijv. Dogecoin). Dit noemen we altcoins, zie bijv. Coingecko voor een impressie. Vele zijn experimenteel en overleven de bearmarkets niet.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus. In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain.

Wie houdt de blockchain bij?
Transacties worden door nodes verzonden naar het netwerk. Een node is een computer die de software van Bitcoin draait. Miners stoppen deze transacties in een blok en als dank krijgen zij hiervoor een beloning. Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en Proof of Stake (PoS). PoW is een vorm van mining, waarbij de rekenkracht van een computer wordt gebruikt ten dienste van de blockchain. De computer lost als het ware mathematische puzzels op en moet intensief werk (de W in PoW) leveren om transacties te controleren en nieuwe blokken te creëren. Deze inspanningen worden beloond in cryptocurrency. PoS is in principe een vorm van virtuele mining. Des te groter het aantal (stake) van een bepaalde cryptocurrency iemand bezit, des te meer transacties er kunnen worden gevalideerd en des te groter de reward voor de persoon in kwestie. Met andere woorden: Des te meer je bezit, des te meer je zult worden beloond.

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
Satoshi Nakamoto zocht een vorm van bescherming tegen centrale banken. Vanaf de jaren 70 waren cyberpunks al op zoek naar zoiets. Met Bitcoin is die oplossing er gekomen. Doordat de software open-source is kan het makkelijk gekloond worden. Dit gebeurde in de eerste jaren dan ook. Later begonnen bedrijfen en individuen andere voordelen te zien in blockchain en zijn daar op door gegaan. Sommige zullen je vertellen dat geld (dus Bitcoin) de enige usecase voor blockchain is, andere zullen je vertellen dat het de oplossing voor alles is. Echter het grootste verschil zit hem in decentraliteit. Bitcoin is tot op heden nog de enige decentrale cryptocurrency. Daarom is Bitcoin veilig voor vele attack factors. Dit betekend niet dat het gebruik van Bitcoin zonder risico is! DYOR (Do Your Own Research)!

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via brokers of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een broker. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc/laptop/telefoon/tablet en daar je coin in opslaan. Daarnaast zijn er ook hardware wallets te koop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Bewaar je private key (seed) ten allen tijde goed! Dit is je backup om je wallet te restoren. Vul deze ook nergens anders in dan in je wallet. Twijfel je hoe je precies je wallet moet restoren? Stel je vraag in het n00b-topic.

Probeer closed-source wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van! Hoe kan ik kopen?
Bekijk hier stap voor stap handleidingen: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #6 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).
Holden - Holden is ook traden, alleen zit er meer tijd tussen.

Exchanges;
Kraken - Betrouwbare exchange
Binance - Chinese exchange met een groot aanbod van crypto
BL3P - Nederlandse Bitcoin exchange, zelfde partij als broker Bitonic
Bitvavo - Nederlandse exchange met een ruim aanbod van crypto

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitonic
BTC Direct
Satos

Bitcoin block explorers
Mempool.space
Blockchain.info

Crypto koersen
Preev simple bitcoin price
CoinGecko - Cryptocurrency Prices and Market Capitalization
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges
Agrr - Trades en koers van de grootste exchanges.

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine (NL)
Bitcoin.nl (NL)
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin

Informatie
Bitcoinstart (NL)
BTCWiki (NL)
Bitcoin Information & Resources

Podcasts:
Beginnen met Bitcoin (NL)
Satoshi Radio (NL)
Cryptocast (NL)

Boeken:
Ons Geld is Stuk
De Bitcoin Standaard
De Fiat Standaard
Gelaagd geld

Bitcoin en belastingaangifte
Bitcoin als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoin en andere crypcurrencies wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro's) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw cryptocurrencies op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw cryptocurrencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw portfolio in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 10:57:31 #2
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_209965885
Vraagje ;

Blijven de site Binance en de app gewoon beschikbaar in Nederland? Ondanks dat je er niet meer kan handelen. Kan je nog wel op je account in blijven loggen om te lurken?
4045
onlogisch
pi_209965931
quote:
5s.gif Op donderdag 20 juli 2023 10:57 schreef onlogisch het volgende:
Vraagje ;

Blijven de site Binance en de app gewoon beschikbaar in Nederland? Ondanks dat je er niet meer kan handelen. Kan je nog wel op je account in blijven loggen om te lurken?
Lurken moet kunnen geloof ik. Je funds moeten er wel voor 17 augustus af.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_209972116
quote:
5s.gif Op donderdag 20 juli 2023 10:57 schreef onlogisch het volgende:
Vraagje ;

Uit de mail:
quote:
If you have not withdrawn your Digital Assets from your Binance account before August 17th 2023, your individual Binance wallet will in any case be closed. As a result, you will have a contractual claim corresponding with the number and type of Digital Assets that were held in your Binance account on August 17th 2023, after which you can only log in to your Binance account for informational purposes.

pi_210084463
Ik heb dus een gedeelte wat ik had staan overgemaakt naar Coinmerce. Nu willen zij, heel logisch, een source of funds. Maar een onderdeel hiervan is wel een csv bestand met je volledige transactiegeschiedenis op Binance.

Dit gaat ze toch geen fuck aan lijkt me?
pi_210103879
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 18:08 schreef MaximumRush het volgende:
Ik heb dus een gedeelte wat ik had staan overgemaakt naar Coinmerce. Nu willen zij, heel logisch, een source of funds. Maar een onderdeel hiervan is wel een csv bestand met je volledige transactiegeschiedenis op Binance.

Welkom terug in het DNB regime.
pi_210104959
quote:

Daarom heb ik alles verkocht en omgezet naar btc.
Daarna naar mijn hardware wallet gestuurd.

Vandaar kan ik het weer terug zetten naar elke excanges die ik maar wil.

Daarom altijd een eigen hardware wallet hebben.
Not your key not your crypto.
pi_210105058
quote:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 31 juli 2023 @ 13:46:42 #9
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_210106141
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 11:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die bank ellende hoeft niet in een spoiler hoor :D
Ik heb meegwerkt aan de IT implementatie van dit soor transactie & fraude onderzoeken. Er is nog nooit een witwasser gevonden die niet al ergens anders in beeld was. Meest spannende waren de interne fraudes die we wisaten te vinden waar het personeel aan pfishing en spoofing deed.

Sowieso is anti-witwassen een wassen :') neus. Witwassen is een gevolg van criminaliteit en niet de oorzaak. En zwart geld blijft zwart, dat gaat echt niet ergens gestort worden om dan bij de Gall&Gall een goede fles te halen :')

Daarom ben ik ook zo blij met mijn hardware wallets en crypto kaarten :) Mijn bezit is gewoon bekend bij de BD, maar ik houd het bij de banken toch zoveel mogelijk weg
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_210107413
Super dit, Coinmerce heeft dus al mijn assets gegijzeld tot ik alles heb aangeleverd.
pi_210107825
Meteen een tipje voor de Binance klanten. Zet je assets niet over naar Coinmerce, maar kijk of je een andere buitenlandse exchange kan gebruiken (Kraken, ByBit, Kucoin oid). Heb je alleen Bitcoin stuur het dan linea recta naar je cold storage.
pi_210108237
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 15:34 schreef MaximumRush het volgende:
Super dit, Coinmerce heeft dus al mijn assets gegijzeld tot ik alles heb aangeleverd.
SPOILER
pi_210108305
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 16:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
SPOILER
Nee, volgens support moet ik eerst mijn SoF invullen omdat er een te groot bedrag van Binance is overgemaakt.
pi_210108464
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 16:51 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Nee, volgens support moet ik eerst mijn SoF invullen omdat er een te groot bedrag van Binance is overgemaakt.
Oké, da's minder. Zelf nog niet op die manier meegemaakt.

Hoe dan ook, ze mogen informatie vragen. Sterker nog, ze zijn het verplicht ivm Wwft. Alleen hoe ze het invullen is per bank / exchange weer anders.
pi_210110984
https://www.reuters.com/w(...)d-crypto-2023-07-31/
https://www.coingecko.com/en/coins/hex

Waar is die Richard Heart fan hier? Ik ben heel benieuwd hoe de HEXigans dit goed praten.
pi_210111761
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:31 schreef dimmak het volgende:

Waar is die Richard Heart fan hier? Ik ben heel benieuwd hoe de HEXigans dit goed praten.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 00:17 schreef metallicelmo het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. In de praktijk is het de afgelopen 2,5 jaar meer dan 40% per jaar geweest. In Bitcoin worden alle nieuwe coins (inflatie) gegeven aan miners. Het smartcontract van HEX zorgt ervoor dat de supply met 3,69% per jaar groeit. Die coins worden alleen gegeven aan de stakers die dus yield verdienen. Omdat momenteel maar ongeveer 10% van de totale supply is gestaked verdient dus een kleine groep 36,9% per jaar. Als je langer staked is dat iets meer. Gemiddelde stake lengte over alle huidige stakes is bijna 6 jaar. Zoveel game theory als je er in duikt
Deze bedoel je?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 2 augustus 2023 @ 19:55:46 #17
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_210136731
Sinds kort begonnen met crypto.

Toen ik 15 was (was in 2011) had ik voor 35 euro aan Bitcoins gekocht. Geen idee wat het nu precies waard zou moeten zijn, maar ik was het twee maanden na aanschaf helaas kwijt geraakt. ;(

Echt fucked up. Ik heb het na het kwijt raken ook nooit meer aangeraakt, want 35 euro was toen een groot verlies voor mij.

Door een collega (die professioneel handelt onder werktijd) ben ik sinds een week of twee weer aan de crypto gegaan. Al veel geleerd en kan inmiddels zelfstandig een beetje handelen en ik weet een klein beetje wat ik doe. :)

Ik heb voor 102 dollar Prometheus en voor maar liefst 2855 dollar aan Shield. Zie hier: https://dexscreener.com/e(...)708d4b403e0e830effff

Op tijd ingestapt toen de market cap 50.000 euro was. Nu is hij 500.000 nogwat. Ik had 250 euro ingestoken. *O* *O* *O*
^O^
Een mooi project en de koers doet het bijzonder netjes. Check it out.

[ Bericht 0% gewijzigd door TomNook op 02-08-2023 21:34:40 ]
Eerst je hypotheek afbetalen!
  woensdag 2 augustus 2023 @ 20:03:46 #18
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_210136837
* TomNook koopt binnenkort een nieuw eiland.
  woensdag 2 augustus 2023 @ 20:11:39 #19
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_210136930
Welke crypto hebben jullie in de portifolio?
pi_210137023
quote:
14s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 19:55 schreef TomNook het volgende:
Sinds kort begonnen met crypto.

Toen ik 15 was (was in 2011) had ik voor 35 euro aan Bitcoins gekocht. Geen idee wat het nu precies waard zou moeten zijn, maar ik was het twee maanden na aanschaf helaas kwijt geraakt. ;(

Echt fucked up. Ik heb het na het kwijt raken ook nooit meer aangeraakt, want 35 euro was toen een groot verlies voor mij.

Door een collega (die professioneel handelt onder werktijd) ben ik sinds een week of twee weer aan de crypto gegaan. Al veel geleerd en kan inmiddels zelfstandig een beetje handelen en ik weet een klein beetje wat ik doe. :)

Ik heb voor 102 dollar Prometheus en voor maar liefst 517 dollar aan Shield. Zie hier: https://dexscreener.com/e(...)708d4b403e0e830effff

Op tijd ingestapt toen de market cap 50.000 euro was. Nu is hij 500.000 nogwat. Ik had 250 euro ingestoken. *O* *O* *O*
^O^
Een mooi project en de koers doet het bijzonder netjes. Check it out.
Zo'n anderhalve ton gok ik zo. Educated guess aangezien ik in die periode ook honderden euro's aan bitcoin heb verspeeld

Welkom :D
  woensdag 2 augustus 2023 @ 21:54:58 #21
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_210138377
Ik verwacht dat Chatter Shield binnenkort viraal gaat. Ik zie het, ik voel het. Er gaat wat gebeuren. :D *O*
pi_210139262
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 21:54 schreef TomNook het volgende:
Ik verwacht dat Chatter Shield binnenkort viraal gaat. Ik zie het, ik voel het. Er gaat wat gebeuren. :D *O*
Met viraal gaan bedoel je dat er een hoop geld in gepumpt wordt voordat het weer in no-time leegloopt toch?

Of bedoel je dat het populair wordt om te gebruiken omdat deze coin nu eens daadwerkelijk nut heeft?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2023 23:11:05 ]
pi_210139282
quote:

Leve de SEC _O_

Weet dat ze een hoop haat over zich heen krijgen, maar het is echt lekker om te zien dat er eindelijk eens een instantie goed optreedt tegen de scams, de valse voorwendselen en de marktmanipulatie.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 07:04:48 #24
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_210140468
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 23:10 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Met viraal gaan bedoel je dat er een hoop geld in gepumpt wordt voordat het weer in no-time leegloopt toch?

Of bedoel je dat het populair wordt om te gebruiken omdat deze coin nu eens daadwerkelijk nut heeft?
Hij heeft daadwerkelijk nut :)

pi_210140984
quote:
Kan je het in je eigen woorden uitleggen? Elke cycle steken dit soort alts in grote aantallen de kop op en het uiteindelijke argument is altijd "ja maar utility". De koers is vaak grillig en volatiel maar uiteindelijk bloeden ze eigenlijk allemaal dood.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_210141116
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 07:04 schreef TomNook het volgende:

[..]
Hij heeft daadwerkelijk nut
Oh sweet summer child.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 10:26:12 #27
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_210141863
pi_210141901
quote:
Als je hier alleen maar komt om je coin te shillen denk ik dat je niet veel vrienden maakt.

quote:
Kan je het in je eigen woorden uitleggen? Elke cycle steken dit soort alts in grote aantallen de kop op en het uiteindelijke argument is altijd "ja maar utility". De koers is vaak grillig en volatiel maar uiteindelijk bloeden ze eigenlijk allemaal dood.
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:15:20 #29
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_210216020
Toegegeven, eigenlijk zie ik nu pas dat @firefly69 wel gelijk had met zijn hondenmuntjes die 1bn+ mc gingen in 2021.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 09:42:29 #30
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_210221372
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 10:32 schreef recursief het volgende:

[..]
Als je hier alleen maar komt om je coin te shillen denk ik dat je niet veel vrienden maakt.
[..]
Er zijn inmiddels 120 projecten die gebruik maken van Chatter Shield en iedereen heeft het er over.

De koers gaat naar verwachting naar de 100 miljoen mc.

Ik heb 1500,- euro ingelegd. We gaan het meemaken.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 09:45:01 #31
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_210221399
pi_210222839
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 09:42 schreef TomNook het volgende:

[..]
Er zijn inmiddels 120 projecten die gebruik maken van Chatter Shield en iedereen heeft het er over.
Wie is "iedereen" ?

quote:
Waarom?
  woensdag 9 augustus 2023 @ 14:10:37 #33
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_210225416
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 09:42 schreef TomNook het volgende:

[..]

Ik heb 1500,- euro ingelegd. We gaan het meemaken.
4.8% in de min afgelopen maand.
Nog geen 1000 bezitters van de munt.
Als de munt een beetje omhoog gaat en een whale stapt uit, zit de munt zonder liquiditeit.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_210226440
quote:
Volume 125k, das niet veel. Dan kan je wel coins pumpen.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 16:03:51 #35
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_210238303
Ze hebben een mooie nieuwe website.

https://chattershield.io/
  donderdag 10 augustus 2023 @ 17:28:51 #36
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_210239054
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 16:03 schreef TomNook het volgende:

Alle sites zien er zo uit
https://safemoon.com/
https://www.everrise.com/
https://dogecoin.com/
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_210245612
quote:

Open een Chattershield topic zou ik zeggen. ^O^
pi_210245769
quote:

All-in gegaan
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:00:16 #39
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210245810
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 09:55 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
All-in gegaan
Ik stop hier nu een ton in
pi_210246182
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 10:00 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Ik stop hier nu een ton in
rookie numbers
Jij bent het zonnetje!!!
  Forum Admin vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:48:20 #41
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_210247336
ff kijken of ik het snap? Je voegt een bot toe aan je Telegram groep die je admin maakt. Dan lock je de chat met /shield dan moet je promotie doen via socials en daar worden de likes van geteld, totdat je een aantal hebt en dan wordt je Telegram kanaal weer vrijgegeven en onderweg maak je ergens $profit?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  VIVA zaterdag 12 augustus 2023 @ 00:40:07 #42
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_210254830
$MEVFree is een betere versie van $Unibot! x10 op korte termijn is een nobrainer...Zoals hier al eerder genoemd is het bot-season, telegram/trade/sniper-bots wat zijn ze nodig en wat pompen ze.....

Al in meer dan 44k Telegram channels in gebruik, reachability van bijna 1 miljoen users...

https://www.dextools.io/a(...)9e8cb791ce52c254d7e8

Ter info, veel plezier ermee als je investeert...of niet....
What lies behind makes no sense in my mind
  VIVA zaterdag 12 augustus 2023 @ 00:41:21 #43
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_210254838
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 12:48 schreef Pharkus het volgende:
ff kijken of ik het snap? Je voegt een bot toe aan je Telegram groep die je admin maakt. Dan lock je de chat met /shield dan moet je promotie doen via socials en daar worden de likes van geteld, totdat je een aantal hebt en dan wordt je Telegram kanaal weer vrijgegeven en onderweg maak je ergens $profit?
Ja dat klinkt kansloos inderdaad, genoeg bots die wel werken zoals je van ze verwacht.
What lies behind makes no sense in my mind
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 03:12:02 #44
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_210255396
quote:
84s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 00:40 schreef cosmosis het volgende:
$MEVFree is een betere versie van $Unibot! x10 op korte termijn is een nobrainer...Zoals hier al eerder genoemd is het bot-season, telegram/trade/sniper-bots wat zijn ze nodig en wat pompen ze.....

Al in meer dan 44k Telegram channels in gebruik, reachability van bijna 1 miljoen users...

https://www.dextools.io/a(...)9e8cb791ce52c254d7e8

Ter info, veel plezier ermee als je investeert...of niet....
Ik hoorde mijn vriend er ook al over. Ik heb voor 700$ gekocht net.
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 17:23:37 #45
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_210261331
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 03:12 schreef TomNook het volgende:

[..]
Ik hoorde mijn vriend er ook al over. Ik heb voor 700$ gekocht net.
Hoeveel sta je al in de plus inmiddels?
pi_210290843
pi_210299754
quote:

quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 15:34 schreef MaximumRush het volgende:
Aiii. Inderdaad. Op deze manier zal een gigantisch deel van de crypto assets in het bezit van Nederlanders 'gegijzeld' worden door Coinmerce.

Hoe download en upload je het csv bestandje? Is dat een kwestie van een paar muisklikken op Binance?
  Forum Admin woensdag 16 augustus 2023 @ 18:11:48 #48
54263 crew  Pharkus
pi_210307369
quote:
14s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 15:46 schreef TomNook het volgende:
-linkje verwijderd-

Staat héél laag nog. Deze gaat pompen binnenkort. *O*

Professioneel en openbaar team, eigen app... mooi spul! Alles van MEVFree omgezet naar deze coin.
Ownership renounced

No

Hidden owner

Yes

[ Bericht 16% gewijzigd door D. op 16-08-2023 20:34:38 ]
pi_210308224
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 18:11 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Ownership renounced

No

Hidden owner

Yes
Mwah kennelijk bestaat het bedrijf op LinkedIn en dat ziet er wel legit uit, wat overigens niks zegt over de toekomstkansen van zo een bedrijf.

Maar waar ik slecht tegen kan zijn figuren die niks anders doen dan de ene na de andere shill het topic in gooien en daarbij alleen maar gillen dat dit echt de hidden gem is die binnenkort to the moon gaat. Kansloos en sneu.

[ Bericht 0% gewijzigd door D. op 16-08-2023 20:25:18 ]
  woensdag 16 augustus 2023 @ 20:23:52 #50
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_210308994
Sorry mensen, ik wist niet dat het zo gevoelig lag. Vergeet niet dat ik redelijk nieuw ben met crypto. En ik ben gewoon heel enthousiast over FX1.

[ Bericht 41% gewijzigd door D. op 16-08-2023 20:33:47 ]
  woensdag 16 augustus 2023 @ 20:26:37 #51
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_210309036
Maar mijn excuses, ik wil niemand irriteren.
  Moderator woensdag 16 augustus 2023 @ 20:32:52 #52
18653 crew  D.
pi_210309141
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 20:26 schreef TomNook het volgende:
Ik heb even wat posts verwijderd :Y

De vorige 'shill' heb ik laten staan, maar laten we er geen gewoonte van maken.
Uiteraard zijn nieuwe projecten wel bespreekbaar, maar dan graag met een beetje onderbouwing :Y

En 'ik denk dat ie gaat pompen' valt daar dan niet onder ;)

Maar, niets mis met enthousiasme ;)
pi_210311565
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 20:26 schreef TomNook het volgende:
Al die shitcoins zijn ongetwijfeld prima om geld mee te verdienen in de komende twee jaar, je moet alleen niet vergeten uit te stappen voordat ze -99% gaan

Behalve die waarvan de ownership niet eens renounced is, daar moet je nooit aan beginnen aangezien dat wachten is op een rugpull
pi_210312126
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 22:52 schreef FundsAreSafu het volgende:

[..]
Al die shitcoins zijn ongetwijfeld prima om geld mee te verdienen in de komende twee jaar, je moet alleen niet vergeten uit te stappen voordat ze -99% gaan

Behalve die waarvan de ownership niet eens renounced is, daar moet je nooit aan beginnen aangezien dat wachten is op een rugpull
Jep, inderdaad.
Overigens zou natuurlijk niemand hier klagen wanneer iemand PEPE hier in een heeeeel vroeg stadium was komen shillen.

Nu er inmiddels ook een #PEPE2 kwam en er tig andere signalen zijn dat je echt niet meer in die coin moet zitten, is uiteraard het momentum totaal weer voorbij en zul je alleen maar een boel geld verliezen aan zo'n meme coin.

Ik ben zelf bijvoorbeeld iemand die er goed in is getrapt met Safemoon, bleek zelfs Safemoon_old te zijn dat ik (nog altijd) bezit. :+ :+
pi_210313670
Ik denk ik ga mijn order geschiedenis nog even veilig stellen op Binance, maar dat is ook een belachelijk proces. :')
pi_210314525
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 09:07 schreef dimmak het volgende:
Ik denk ik ga mijn order geschiedenis nog even veilig stellen op Binance, maar dat is ook een belachelijk proces. :')
Valt mee. Per 12 maanden kun je een export maken en die dan downloaden.
pi_210314838
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 00:55 schreef Arthur1983 het volgende:

[..]
[..]
Aiii. Inderdaad. Op deze manier zal een gigantisch deel van de crypto assets in het bezit van Nederlanders 'gegijzeld' worden door Coinmerce.

Hoe download en upload je het csv bestandje? Is dat een kwestie van een paar muisklikken op Binance?
Ja kwestie van een aantal klikken. Maar daar blijft het niet bij.

Inmiddels hebben ze gezien dat ik USDT opgenomen en gestort heb, dus willen ze weten wat daarmee is gebeurd. En tot die tijd blijven withdrawals geblokkeerd. Heel fijn met hun reactietijd van meer dan een week.
pi_210320204
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:52 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Ja kwestie van een aantal klikken. Maar daar blijft het niet bij.

Inmiddels hebben ze gezien dat ik USDT opgenomen en gestort heb, dus willen ze weten wat daarmee is gebeurd. En tot die tijd blijven withdrawals geblokkeerd. Heel fijn met hun reactietijd van meer dan een week.
Precies om dit te voorkomen heb ik alles decentraal gezet. Een cex is hoogstens bruikbaar als tussenstation van kleine bedragen
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator donderdag 17 augustus 2023 @ 20:18:49 #59
18653 crew  D.
pi_210322075
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 09:07 schreef dimmak het volgende:
Neem aan dat 'onze' accounts gewoon toegankelijk blijven, of doe je het niet bewust nog op de 17e?
pi_210325397
:B

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210325476
twitter
pi_210327135
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:33 schreef recursief het volgende:

[..]
Valt mee. Per 12 maanden kun je een export maken en die dan downloaden.
Je mag er 5 per maand en ik kom er nu nog 2 tekort (1 vol jaar en een beetje). Daarnaast zou ik een link toegestuurd krijgen na anderhalf uur wanneer de rapporten klaar stonden, dat was gister en nog steeds niets ontvangen. Als ik inlog staat er ook niets klaar.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 20:18 schreef D. het volgende:

[..]
Neem aan dat 'onze' accounts gewoon toegankelijk blijven, of doe je het niet bewust nog op de 17e?
De functionaliteit is nu al volledig weg en zeker weten doe je niet dat onze accounts toegankelijk blijven. Dus ik zou het er maar vast afhalen. :)
pi_210327210
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 00:15 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Dit soort berichten :') BREAKING! We hebben geen bewijs dus lullen maar wat. Maar het is wel BREAKING!!!!!
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_210327346
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 09:19 schreef dimmak het volgende:

[..]
Je mag er 5 per maand en ik kom er nu nog 2 tekort (1 vol jaar en een beetje). Daarnaast zou ik een link toegestuurd krijgen na anderhalf uur wanneer de rapporten klaar stonden, dat was gister en nog steeds niets ontvangen. Als ik inlog staat er ook niets klaar.
[..]
De functionaliteit is nu al volledig weg en zeker weten doe je niet dat onze accounts toegankelijk blijven. Dus ik zou het er maar vast afhalen. :)
Ik mocht er 10 per maand.
pi_210327554
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 09:40 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik mocht er 10 per maand.
Ik heb de laatste KYC nooit gedaan, dus misschien was dat de reden. Maar goed, heb er nog geen klote aan want mijn exports komen niet tevoorschijn. Nu de support maar eens proberen..
pi_210328749
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 10:01 schreef dimmak het volgende:

[..]
Ik heb de laatste KYC nooit gedaan, dus misschien was dat de reden. Maar goed, heb er nog geen klote aan want mijn exports komen niet tevoorschijn. Nu de support maar eens proberen..
De exports zijn ietwat verborgen. Je moet echt doorklikken tot op de pagina waar je ze genereert.
pi_210329777
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 11:55 schreef recursief het volgende:

[..]
De exports zijn ietwat verborgen. Je moet echt doorklikken tot op de pagina waar je ze genereert.

Daar zit ik dus.

Ik kan er nu wel 10 opvragen trouwens, dus ik probeer het wel opnieuw.

Edit: ik kan ze nu ook vrijwel meteen downloaden, misschien was het gister een beetje hectisch met al die Nederlanders die alles op het laatste moment doen. :P

[ Bericht 11% gewijzigd door dimmak op 18-08-2023 13:56:13 ]
pi_210361404
quote:

Richard Heart wordt inderdaad momenteel beschuldigd van het gebruiken van “customer funds”, $12m dollar totaal en het aanbieden van “unregistered securities”. Daarmee bedoelt met HEX, PulseChain en PulseX. De producten zelf heeft men het verder niet over die werken gewoon prima.
Die $12m zou hij hebben uitgegeven aan persoonlijke items met geld uit “customer funds”. Gekke is dat er geen customer funds zijn. Enige wat er is zijn wallets met funds die men heeft gestuurd in ruil voor PulseChain tokens. Maar die wallets hebben geen enkele invloed op de werking van HEX PLS en PLSX. Die wallet bevat nog altijd alle funds, allemaal onchain te zien. Men zal moeten aantonen te weten met welk geld hij heeft betaald voor een aantal luxe producten. De man is al 15 jaar multimiljonair en met pensioen. Ten tweede is bijvoorbeeld PulseChain als product een kopie van Ethereum met wat aanpassingen. Ethereum is volgens de SEC geen security. Alles lijkt erop dat er een paar mensen hebben geklaagd bij de SEC die de top in 2021 hebben gekocht en direct profit hadden verwacht. Ik klaag ook niet bij Vitalik omdat ik ETH heb gekocht toen het $3000 per coin was of wanneer BTC $60k was.. Zo werkt crypto, volatiel als de pest. We gaan zien wat het brengt. De prijzen van de tokens hebben daardoor wel een tik gehad, veel paniek en dat in een bearmarket zorgt voor diepe dalen. In crypto gaat het erom wanneer je iets koopt, hoelang je besluit het vast te houden en wanneer je weer door verkoopt. Zo verdien je eraan. De HEX stakes die ik in het begin ben gestart en inmiddels al meer dan 3 jaar lopen hebben allemaal nog steeds een rendement van meer dan 48%. (In HEX tokens, zoals altijd geadverteerd) De prijs waarop je de tokens verkoopt bepaald of je winst maakt of niet. Staken is niet verplicht. Ik ben benieuwd naar de volgende bullmarket en de uitkomst van dit SEC onderzoek.
pi_210361458
Jeetje
Jij bent het zonnetje!!!
pi_210363984
:D
pi_210365050
Richard Hearst is een sekteleider en een spammer.
pi_210366709
Binnenkort in de bioscoop als het meezit.
Goede entertainment waarde en onafhankelijk onderzoek naar HEX en de community, en leerzaam voor de neutrale kijker/no coiners

pi_210366912
Dat er nog mensen zijn die achter Richard Heart aanlopen. Bijzonder.
pi_210367141
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 23:03 schreef metallicelmo het volgende:

[..]
Richard Heart wordt inderdaad momenteel beschuldigd van het gebruiken van “customer funds”, $12m dollar totaal en het aanbieden van “unregistered securities”. Daarmee bedoelt met HEX, PulseChain en PulseX. De producten zelf heeft men het verder niet over die werken gewoon prima.
Die $12m zou hij hebben uitgegeven aan persoonlijke items met geld uit “customer funds”. Gekke is dat er geen customer funds zijn. Enige wat er is zijn wallets met funds die men heeft gestuurd in ruil voor PulseChain tokens. Maar die wallets hebben geen enkele invloed op de werking van HEX PLS en PLSX. Die wallet bevat nog altijd alle funds, allemaal onchain te zien. Men zal moeten aantonen te weten met welk geld hij heeft betaald voor een aantal luxe producten. De man is al 15 jaar multimiljonair en met pensioen. Ten tweede is bijvoorbeeld PulseChain als product een kopie van Ethereum met wat aanpassingen. Ethereum is volgens de SEC geen security. Alles lijkt erop dat er een paar mensen hebben geklaagd bij de SEC die de top in 2021 hebben gekocht en direct profit hadden verwacht. Ik klaag ook niet bij Vitalik omdat ik ETH heb gekocht toen het $3000 per coin was of wanneer BTC $60k was.. Zo werkt crypto, volatiel als de pest. We gaan zien wat het brengt. De prijzen van de tokens hebben daardoor wel een tik gehad, veel paniek en dat in een bearmarket zorgt voor diepe dalen. In crypto gaat het erom wanneer je iets koopt, hoelang je besluit het vast te houden en wanneer je weer door verkoopt. Zo verdien je eraan. De HEX stakes die ik in het begin ben gestart en inmiddels al meer dan 3 jaar lopen hebben allemaal nog steeds een rendement van meer dan 48%. (In HEX tokens, zoals altijd geadverteerd) De prijs waarop je de tokens verkoopt bepaald of je winst maakt of niet. Staken is niet verplicht. Ik ben benieuwd naar de volgende bullmarket en de uitkomst van dit SEC onderzoek.
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:06 schreef metallicelmo het volgende:
Binnenkort in de bioscoop als het meezit.
Goede entertainment waarde en onafhankelijk onderzoek naar HEX en de community, en leerzaam voor de neutrale kijker/no coiners

@GGMM @Nattekat

piramidespelgenot
pi_210401648
Sommige mensen noemen alles een piramidespel. Is Bitcoin of Ethereum een piramidespel? Zodra niemand meer BTC of Ethereum koopt gaat de prijs niet meer omhoog.. Zelfde met huizen en auto’s.
  Forum Admin donderdag 24 augustus 2023 @ 07:36:40 #76
54263 crew  Pharkus
pi_210402779
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 23:11 schreef metallicelmo het volgende:
Sommige mensen noemen alles een piramidespel. Is Bitcoin of Ethereum een piramidespel? Zodra niemand meer BTC of Ethereum koopt gaat de prijs niet meer omhoog.. Zelfde met huizen en auto’s.
De grote vraag is waar worden je stakes van betaald.
pi_210417247
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 23:11 schreef metallicelmo het volgende:
Het verschil is natuurlijk dat een huis of een auto een intrinsieke waarde hebben: je kunt er in wonen of mee rijden.
  Moderator maandag 28 augustus 2023 @ 21:02:53 #80
18653 crew  D.
pi_210459838
quote:
Best knap, als je je eigen bedrijf uit wordt gegooid :Y
pi_210466916
twitter
pi_210466939
Boem, SEC kapot.
  Forum Admin dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:21:12 #83
54263 crew  Pharkus
pi_210467215
Vandaar de groene kaarsen
pi_210468167
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 17:21 schreef Pharkus het volgende:
Vandaar de groene kaarsen
dimmak in BTC / [SC] Cryptocurrencies #1144 1BTC nog altijd geen 1 miljoen

edit: oh sorry ik las "vanwaar". :')
pi_210468302
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 16:54 schreef Scorpie het volgende:
Boem, SEC kapot.
Nou ja. Het enige wat ze nu moeten doen in ze de aanvraag in behandeling. Kunnen deze nog steeds afwijzen, ze moeten het nu alleen onderbouwen
Jij bent het zonnetje!!!
pi_210515153
The Next Crypto Gem TV Show

7 September de eerste aflevering wie gaat kijken?

Educatieve show over blockchain tech voor normies en 16 projecten die strijden om de titel: The Next Crypto Gem.

twitter

(lol)

Where to watch?

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2023 00:27:29 ]
pi_210539752
twitter
pi_210556687
The next crypto gem

Eerste aflevering is hier te zien.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2023 11:19:22 ]
pi_210591673
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 00:26 schreef Playboy69 het volgende:
The Next Crypto Gem TV Show

7 September de eerste aflevering wie gaat kijken?

Educatieve show over blockchain tech voor normies en 16 projecten die strijden om de titel: The Next Crypto Gem.

[ twitter ]

(lol)

Where to watch?
Hier zit echt niemand op te wachten en is ook heel slecht voor de volwassenheid van crypto. Allemaal weer voer voor pump & dumps.
pi_210694041
Check Loom
pi_210720013
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 12:29 schreef Azula2.0 het volgende:
Check Loom
Shitcoinshillers worden steeds luier
pi_210720090
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 11:18 schreef Playboy69 het volgende:

The next crypto gem

Eerste aflevering is hier te zien.
Pyr heeft gewonnen
Jij bent het zonnetje!!!
pi_210720416
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 21:06 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Pyr heeft gewonnen
Meen je niet??
pi_210754819
Even voor de duidelijkheid voor schreeuwers die altijd schuimbekten bij temperende woorden.
Ik had al die tijd gelijk :6
Vakman pur sang
pi_210755916
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 06:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Even voor de duidelijkheid voor schreeuwers die altijd schuimbekten bij temperende woorden.
Ik had al die tijd gelijk :6
Je hebt blijkbaar wel in elk topic dat je komt schuimbekkende mensen achter je aan he?
Maar waar heb je precies gelijk over?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator dinsdag 26 september 2023 @ 11:51:25 #96
18653 crew  D.
pi_210756761
BitBoy wil 'zijn' Lambo terug :P

quote:
Crypto influencer Ben Armstrong, previously known as “BitBoy,” has reportedly been arrested while livestreaming outside the house of a former business associate, who he alleges is in possession of his Lamborghini.

Before the YouTube stream, he posted that he was “going live soon from a very special location.”

Less than an hour later, Armstrong was livestreaming himself at the residence of consultant and nonfungible token investor Carlos Diaz, who is understood to have links to the Hit Network.

Armstrong went on a tirade, claiming that Diaz “wanted to kill him” and alleging he has links with the Houston mafia.

“I’m not scared of you, Carlos,” he hollered.

At almost 19 minutes into the stream, Armstrong was met with local police, who turned up and asked if Armstrong had a weapon on him, which he denied.

He was then ordered to put down the phone, and the stream goes blank for the remaining 17 minutes, though audio can still be heard of a conversation between Armstrong and the police officers.

According to a listing on the Gwinnett County, Georgia, Sheriff’s Office, a Benjamin Charles Armstrong was booked on Sept. 25 at 9:11 pm local time and remains incarcerated.
Screenshot from Gwinnett County Sheriff’s Office.

On Sept. 26, Diaz posted a confirmation that Armstrong had turned up at his house.

Blockchain sleuth "ZachXBT", who is not a fan, said "Will always celebrate one of the most notorious bad actors in crypto finally getting karma."

Related: BitBoy Crypto brand will no longer include YouTuber Ben Armstrong

In late August, Hit Network, which controls the “BitBoy Crypto” brand, cut ties with its public face, Ben Armstrong, citing issues surrounding substance abuse and financial damage to employees.

Since then, a couple of lawsuits have been filed and retracted by various parties involved. Armstrong even appealed for donations on Sept. 20 to cover his legal battles, which riled the crypto community.
https://cointelegraph.com(...)borghini-carlos-diaz
pi_210759086
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 10:20 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Je hebt blijkbaar wel in elk topic dat je komt schuimbekkende mensen achter je aan he?
Maar waar heb je precies gelijk over?
Fokkers schuimbekken graag :P
Vet 100 dollah end of year en zulks
Vakman pur sang
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 12:02:56 #98
18653 crew  D.
pi_210812517
Ik kreeg vanmorgen de melding dat het pumptober is. De maand begint vooralsnog lekker groen idd :Y
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 12:35:20 #99
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210812849
When m00n sir?

@Wereldgozer
@fathank
4045
onlogisch
pi_210812961
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 12:35 schreef onlogisch het volgende:
When m00n sir?

@:Wereldgozer
@:fathank
https://letmegooglethat.com/?q=next+bitcoin+halving

:s)
pi_210812989
Beetje aanrommelen rond de 30k, volgende zomer de dukaten op onze chests laten kletteren _O_ @BansheeBoy
  maandag 2 oktober 2023 @ 15:04:51 #102
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210814056
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 12:53 schreef Wereldgozer het volgende:
Beetje aanrommelen rond de 30k, volgende zomer de dukaten op onze chests laten kletteren _O_ @:bansheeboy
Daar gaan we wel voor. Lekker halving in onze faces boetseren.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  FOK!fotograaf maandag 2 oktober 2023 @ 15:32:55 #103
364681 over_hedge
pi_210814263
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 12:53 schreef Wereldgozer het volgende:
Beetje aanrommelen rond de 30k, volgende zomer de dukaten op onze chests laten kletteren _O_ @:bansheeboy
Beetje aanrommelen. Tot de oorlog is Oekraïne klaar is
  Forum Admin woensdag 11 oktober 2023 @ 11:25:18 #105
54263 crew  Pharkus
pi_210913329
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:32 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Beetje aanrommelen. Tot de oorlog is Oekraïne klaar is
En Israël vrede gesticht heeft.
pi_210913676
Ziet er goed uit voor crypto
Vakman pur sang
pi_210913823
quote:
Boeiend. Wen m00n.
  FOK!fotograaf woensdag 11 oktober 2023 @ 13:34:21 #108
364681 over_hedge
pi_210914773
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:25 schreef Pharkus het volgende:

[..]
En Israël vrede gesticht heeft.
Ja als mensen nou eens stoppen met elke keer nieuwe oorlogen beginnen :r zo word ik nooit rijk
pi_210915113
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:10 schreef Playboy69 het volgende:

[..]
Boeiend. Wen m00n.
Geen moon zonder adoptie brein..
pi_210915958
Morgen trouwens Bitcoin Amsterdam. Gaan er nog mensen heen?
pi_210972241
MOON!
  FOK!fotograaf maandag 16 oktober 2023 @ 15:42:24 #112
364681 over_hedge
pi_210972277
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 15:39 schreef ThijsTH het volgende:
MOON!
Ja kwam hier om te vragen waarom? Gaat hard opeens. 8% er bij vandaag
pi_210972293
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 15:42 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja kwam hier om te vragen waarom? Gaat hard opeens. 8% er bij vandaag
twitter
Plaats hier uw advertentie
pi_210972313
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 15:44 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
[ twitter ]
Ik kan alleen geen artikelen vinden die het bevestigen?

twitter

:{

[ Bericht 47% gewijzigd door FLATTTENtheCURVE op 16-10-2023 15:54:53 ]
  FOK!fotograaf maandag 16 oktober 2023 @ 15:47:54 #115
364681 over_hedge
pi_210972319
De tweet is ook alweer verwijderd. inmiddels van die 8% nog 4 over :P

[ Bericht 67% gewijzigd door over_hedge op 16-10-2023 15:56:42 ]
pi_210972547
_O- _O- _O-

Over een beetje fakenews zo'n stijging. Je zou inmiddels toch iets meer volwassenheid verwachten in de markt.
blablablabla
pi_210972688
Maakt verder weinig uit. Dit is iig bewijs dat er echt een Moon komt zodra de ETF goedgekeurd wordt en dat zal hoed dan ook ergens de komende maanden gebeuren.
pi_210972833
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:21 schreef ThijsTH het volgende:
Maakt verder weinig uit. Dit is iig bewijs dat er echt een Moon komt zodra de ETF goedgekeurd wordt en dat zal hoed dan ook ergens de komende maanden gebeuren.
Dan zou je verwachten dat de prijs nu al gaat stijgen als de ETF goedgekeurd gaat worden.
pi_210972894
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:35 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Dan zou je verwachten dat de prijs nu al gaat stijgen als de ETF goedgekeurd gaat worden.
Blijkbaar niet. Want dit nieuws was vandaag nodig voor een pump.
Ook voor vandaag was het al 99,9% zeker dat er binnen een paar maanden hoe dan ook een ETF goedgekeurd zou worden dus dan had het ook voor vandaag al in de koers verwerkt moeten zitten.
pi_211011969
Bitcoin dominance is ook weer de 50% gepasseerd. De flippening is weer ver weg.
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 08:20:27 #122
18653 crew  D.
pi_211049815
30K gepasseerd, en op weg naar de 31 nu
pi_211060224
2023 high *O*
pi_211060246
BlackRock spot ETF pump.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2023 00:52:10 ]
pi_211060282
Altijd geweten dat 15k de bodem was _O_
blablablabla
pi_211060299
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 00:44 schreef Tourniquet het volgende:
2023 high *O*
Ik kijk eerst nog maar even aan of deze pump aanhoudt.

Zou niet de eerste keer dit jaar zijn dat ik blij werd gemaakt met een dooie mus..

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 24-10-2023 01:28:54 ]
pi_211060315
Daarnaast zou het nieuws over de goedkeuring van ETF’s/BlackRock echt allang al in de koers verwerkt moeten zitten.

Geweldig dat de adaptation invloed gaat hebben op de koers, maar het is niet echt nieuws..

[ Bericht 4% gewijzigd door Erasmus op 24-10-2023 01:35:28 ]
pi_211060688
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 01:34 schreef Erasmus het volgende:
Daarnaast zou het nieuws over de goedkeuring van ETF’s/BlackRock echt allang al in de koers verwerkt moeten zitten.

Geweldig dat de adaptation invloed gaat hebben op de koers, maar het is niet echt nieuws..
Mwahh, volgens mij moeten ze voor het aanbieden van een ETF ook daadwerkelijk in het bezit moeten zijn van BTC. ARK en Fidelity hebben natuurlijk ook aanvragen lopen. Kans is denk ik aanwezig dat wanneer hun ETF wordt goedgekeurd er flink bijgekocht moet worden.

Gebeurt natuurlijk niet 1 op 1 via een exchange, maar zal uiteindelijk wel invloed hebben op de prijs.
pi_211062106
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 04:31 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Mwahh, volgens mij moeten ze voor het aanbieden van een ETF ook daadwerkelijk in het bezit moeten zijn van BTC. ARK en Fidelity hebben natuurlijk ook aanvragen lopen. Kans is denk ik aanwezig dat wanneer hun ETF wordt goedgekeurd er flink bijgekocht moet worden.

Gebeurt natuurlijk niet 1 op 1 via een exchange, maar zal uiteindelijk wel invloed hebben op de prijs.
De schattingen van het geld dat volgens ETF specialisten (dus geen bitcoin specialisten) de komende 3 jaar Bitcoin in stroomt ligt tussen de 150 en 300 miljard. Alleen met dat geld zou de prijs richting de 200k bewegen.

Ik moet het nog maar zien, maar die hopium is wel lekker.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:46:01 #130
364681 over_hedge
pi_211062875
De reacties bij nu.nl zijn altijd wel om van te genieten als het weer eens over btc gaat :D
pi_211064718
34k :D

Dit is geil @RamboDirk @onlogisch
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:38:48 #132
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211065344
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:21 schreef Wereldgozer het volgende:

Dit is geil @:rambodirk @:onlogisch
4045
onlogisch
pi_211065388
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:21 schreef Wereldgozer het volgende:

Dit is geil @:rambodirk @:onlogisch
Nog steeds dubbele cijfers in het groen. :D

Gekomen.
pi_211065555
Ik baal een beetje dat ik te lang heb gewacht met Bitcoin bijkopen. Ik heb al aardig wat dus mag zeker niet klagen, maar had net 70K naar Kraken overgemaakt, wat er vandaag pas opstaat.....nu twijfel ik.....alsnog nu kopen en weten dat ik pakweg 8K heb "weggegooid" ivm dat ik het vorige week had gekocht....of wachten met het risico dat het nog verder stijgt.

Of....Ethereum kopen. Want die is procentueel veel minder hard gestegen dan Bitcoin dit jaar. Voorgaande jaren was Ethereum juist altijd extra volatiel (harder stijgen en harder dalen) maar nu is Ethereum de milde variant (minder hard stijgen en minder hard dalen)....erg raar...iemand daar een verklaring voor?

Zou het niet kunnen dat Ethereum ook nog een harde stijging maakt zodra hun spot ETF's goedgekeurd gaan worden, iets wat sowieso ook gaat gebeuren binnen een half jaar? En dat Ethereum dan wel harder stijgt dan Bitcoin.
pi_211065685
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:05 schreef ThijsTH het volgende:
Ik baal een beetje dat ik te lang heb gewacht met Bitcoin bijkopen. Ik heb al aardig wat dus mag zeker niet klagen, maar had net 70K naar Kraken overgemaakt, wat er vandaag pas opstaat.....nu twijfel ik.....alsnog nu kopen en weten dat ik pakweg 8K heb "weggegooid" ivm dat ik het vorige week had gekocht....of wachten met het risico dat het nog verder stijgt.
If you snooze, you loose. Je hebt bijna anderhalf jaar de tijd gehad om te accumuleren.

quote:
Of....Ethereum kopen. Want die is procentueel veel minder hard gestegen dan Bitcoin dit jaar. Voorgaande jaren was Ethereum juist altijd extra volatiel (harder stijgen en harder dalen) maar nu is Ethereum de milde variant (minder hard stijgen en minder hard dalen)....erg raar...iemand daar een verklaring voor?
Bitcoin is altijd de kickstarter van een bullrun, het is niet zo gek dat die in een beginstadium harder stijgt.

quote:
Zou het niet kunnen dat Ethereum ook nog een harde stijging maakt zodra hun spot ETF's goedgekeurd gaan worden, iets wat sowieso ook gaat gebeuren binnen een half jaar? En dat Ethereum dan wel harder stijgt dan Bitcoin.
Wie weet? Mijn glazen bol is stuk. Ethereum piept en kraakt een beetje. Het hele systeem van POS gedijt niet echt goed bij weinig activiteit en dat komt nu een beetje naar boven. Daarnaast is de functie van Bitcoin (hedge) voor ETF investeerders anders dan Ethereum (utility). Kan best zijn dat ETH nu achterblijft. Maar ook dat is glazen bol werk.
pi_211065706
Ethereum USD:
Nu: 1828 +52,8%
1 okt: 1671 +39,7%
1 sept: 1645 +37,5%
1 aug: 1856 +55,2%
1 juli: 1933 +61,6%
1 juni: 1873 +56,6%
1 mei: 1868 +56,2%
1 april: 1822 +52,3%
1 maart: 1606 +34,2%
1 feb: 1586 +32,6%
1 jan: 1196

Bitcoin USD:
Nu: 34.440 +108,1%
1 okt: 27.974 +69%
1 sept: 25.803 +55,9%
1 aug: 29.712 +79,5%
1 juli: 30.586 +84,8%
1 juni: 26.819 +62%
1 mei: 29.227 +76,6%
1 april: 28.473 +72%
1 maart: 23.150 +39,9%
1 feb: 23.137 +39,8%
1 jan: 16.548
pi_211065720
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:18 schreef dimmak het volgende:

[..]
If you snooze, you loose. Je hebt bijna anderhalf jaar de tijd gehad om te accumuleren.
[..]
Bitcoin is altijd de kickstarter van een bullrun, het is niet zo gek dat die in een beginstadium harder stijgt.
[..]
Wie weet? Mijn glazen bol is stuk. Ethereum piept en kraakt een beetje. Het hele systeem van POS gedijt niet echt goed bij weinig activiteit en dat komt nu een beetje naar boven. Daarnaast is de functie van Bitcoin (hedge) voor ETF investeerders anders dan Ethereum (utility). Kan best zijn dat ETH nu achterblijft. Maar ook dat is glazen bol werk.
ff voor de duidelijkheid: ik heb ook regelmatig ge-accumuleerd. Een maand geleden nog.
Heb het puur over dat er net vandaag geld op Kraken aankomt. Iets waar ik niks aan kon doen want het was nou eenmaal pas net vrijgekomen.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:29:16 #138
364681 over_hedge
pi_211065799
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:22 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
ff voor de duidelijkheid: ik heb ook regelmatig ge-accumuleerd. Een maand geleden nog.
Heb het puur over dat er net vandaag geld op Kraken aankomt. Iets waar ik niks aan kon doen want het was nou eenmaal pas net vrijgekomen.
Tja dat is pech hebben. Maar je wilde al gaan kopen dus. Dus ik neem aan dat je dan in bitcoin geloofd. En dus ook wel geloofd dat dit nog lang niet het hoogste punt gaat zijn in de aankomende jaren.

In dat geval maakt het dus niet uit. En nu gewoon kopen. En ja jammer dat het 8k meer had kunnen zijn.
vraag is vooral voor je zelf of je er vertrouwen in hebt dat het in the long run nog stuk meer gaat worden.
pi_211065882
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:29 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Tja dat is pech hebben. Maar je wilde al gaan kopen dus. Dus ik neem aan dat je dan in bitcoin geloofd. En dus ook wel geloofd dat dit nog lang niet het hoogste punt gaat zijn in de aankomende jaren.

In dat geval maakt het dus niet uit. En nu gewoon kopen. En ja jammer dat het 8k meer had kunnen zijn.
vraag is vooral voor je zelf of je er vertrouwen in hebt dat het in the long run nog stuk meer gaat worden.
Ik heb er zeker veel vertrouwen in.....weet echt zeker dat we ergens midden/eind 2024 weer een all time high gaan krijgen.
Alleen ik weet ook uit ervaring dat na een 10% dagstijging die eigenlijk nergens op slaat (we weten immers al lang dat er een spot ETF gaat komen binnen paar maanden) er vaak een inkakmomentje komt. Als ik nu koop op 32.4K en morgen staat ie weer op 29K dan is he extra balen.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:58:21 #140
18653 crew  D.
pi_211066116
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:36 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Ik heb er zeker veel vertrouwen in.....weet echt zeker dat we ergens midden/eind 2024 weer een all time high gaan krijgen.
Alleen ik weet ook uit ervaring dat na een 10% dagstijging die eigenlijk nergens op slaat (we weten immers al lang dat er een spot ETF gaat komen binnen paar maanden) er vaak een inkakmomentje komt. Als ik nu koop op 32.4K en morgen staat ie weer op 29K dan is he extra balen.
En als ie morgen nog hoger staat en het volgende dipje ligt boven de 32.4K baal je ook ;)
pi_211066188
quote:
weet echt zeker dat we ergens midden/eind 2024 weer een all time high gaan krijgen
Redelijk gewaagde voorspelling met de tekenen van een recessie en alle ellende in de wereld.
pi_211066294
Zal het niet sterk samenhangen of De Donald wel/niet herkozen gaat worden? Zijn economisch beleid zorgt er ongetwijfeld voor dat de geldprinters weer volop aan gaan, veel bewegingsvrijheid voor bedrijven en is fiscaal gezien crypto/beleggers-vriendelijk.
blablablabla
pi_211066348
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:26 schreef Elan het volgende:
Zal het niet sterk samenhangen of De Donald wel/niet herkozen gaat worden? Zijn economisch beleid zorgt er ongetwijfeld voor dat de geldprinters weer volop aan gaan, veel bewegingsvrijheid voor bedrijven en is fiscaal gezien crypto/beleggers-vriendelijk.
Ik weet niet wat de bookmakers zeggen maar ik acht hem de favoriet als je ziet dat Biden met de week senieler wordt
pi_211066364
Wanneer denken jullie dat het een goed moment is om in riskante altcoins te stappen, over een jaar ongeveer? Historisch gezien is het beter om volledig in bitcoin te blijven aan het begin van een bullmarket aangezien alleen de hele grote alts als eth en bnb een beetje meebewegen maar de rest volledig dood blijven
pi_211066412
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:32 schreef FundsAreSafu het volgende:

[..]
Ik weet niet wat de bookmakers zeggen maar ik acht hem de favoriet als je ziet dat Biden met de week senieler wordt
Het was 50/50 heel lang maar hij lijkt inmiddels voor te staan. Niet dat peilingen een goede raadgever zijn maar wellicht speelt dat ook mee in de sentimenten. Meen gelezen te hebben dat Trump ondanks zijn sceptische uitspraken zelf ook wat miljoenen wisselgeld in crypto heeft of had.
blablablabla
pi_211069154
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:26 schreef Elan het volgende:
Ehm...ik weet niet hoor maar er is juist kritiek op Biden dat ie de moneyprinter 24/7 aan heeft staan. Schuldenplafond gewoon weer verhoogd voor de zoveelste keer op rij, en even 90 billion aan student loans kwijtgescholden. Volgens mij is er juist vanuit de Republikeinen veel kritiek op het losse geld beleid van de Democraten.
pi_211070046
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 21:08 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Ehm...ik weet niet hoor maar er is juist kritiek op Biden dat ie de moneyprinter 24/7 aan heeft staan. Schuldenplafond gewoon weer verhoogd voor de zoveelste keer op rij, en even 90 billion aan student loans kwijtgescholden. Volgens mij is er juist vanuit de Republikeinen veel kritiek op het losse geld beleid van de Democraten.
Trump heeft letterlijk gezegd dat geld printen wat hem betreft de oplossing is voor het enorme schuldenprobleem van de VS.

https://www.cnn.com/2016/(...)-strategy/index.html

Verder is er ongeveer 18x meer geprint in de periode Trump versus Biden, al kwam dat primair door Covid.
blablablabla
pi_211071053
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:34 schreef FundsAreSafu het volgende:
Wanneer denken jullie dat het een goed moment is om in riskante altcoins te stappen, over een jaar ongeveer? Historisch gezien is het beter om volledig in bitcoin te blijven aan het begin van een bullmarket aangezien alleen de hele grote alts als eth en bnb een beetje meebewegen maar de rest volledig dood blijven
Ligt eraan. BTC kan makkelijk verdubbelen in prijs het komende jaar. Maar sommige altcoins doen dagelijks een 2x. Ligt compleet aan de hoeveelheid risico dat je wil nemen. Ik heb diverse coins die juist afgelopen twee weken gigantisch zijn gestegen. Ik zie BTC meer als een veiliger iets alleen ik verwacht daar minder winst mee te maken dan met altcoins.. Maar ik ben hier niet voor een 2 tot 4x, ik wil wederom de 10x tot 100x meemaken.
pi_211071346
quote:
Een aantal coins zoals Chainlink zijn uitgebroken (hoogste niveau in 1,5 jaar tijd) voor dat bitcoin uitbrak dus je kan er nu al een aantal aanhouden. Maar dat bitcoin het grootste deel van je portfolio is lijkt me wel verstandig.
pi_211071464
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 21:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Trump heeft letterlijk gezegd dat geld printen wat hem betreft de oplossing is voor het enorme schuldenprobleem van de VS.

https://www.cnn.com/2016/(...)-strategy/index.html

Verder is er ongeveer 18x meer geprint in de periode Trump versus Biden, al kwam dat primair door Covid.
Dat was 2016...is nogal een tijdje terug he! Toen was de rente en inflatie ook nagenoeg 0.
pi_211071730
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 00:04 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Dat was 2016...is nogal een tijdje terug he! Toen was de rente en inflatie ook nagenoeg 0.
Hij heeft dat ook geroepen in 2017 en 2019, hij gooide er zelfs tweets uit met de vraag of het FED-directeurtje niet een grotere staatsvijand was dan Xi toen zijn eisen voor een lagere rente om de Amerikaanse economie verder aan te jagen niet direct werden ingewilligd _O-

Bedenk wel dat Nasdaq en de Dow op dat moment reeds ATH records hadden neergezet.

Onder Biden is de rente alleen maar gestegen, om de inflatie voortvloeiend uit de periode Trump maar vooral geld geprint in de Covid-periode weer enigszins onder controle te krijgen.
blablablabla
pi_211071947
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 00:39 schreef Elan het volgende:

[..]
Hij heeft dat ook geroepen in 2017 en 2019, hij gooide er zelfs tweets uit met de vraag of het FED-directeurtje niet een grotere staatsvijand was dan Xi toen zijn eisen voor een lagere rente om de Amerikaanse economie verder aan te jagen niet direct werden ingewilligd _O-

Bedenk wel dat Nasdaq en de Dow op dat moment reeds ATH records hadden neergezet.

Onder Biden is de rente alleen maar gestegen, om de inflatie voortvloeiend uit de periode Trump maar vooral geld geprint in de Covid-periode weer enigszins onder controle te krijgen.
Dat de rente laag was had Trump geen invloed op, dat was gewoon de economische situatie van lage inflatie.

Rente is idd gestegen onder Biden maar die heeft daar zelf ook geen invloed op. Dat doet de FED en die worden onafhankelijk geleid. Sterker nog, Biden werkt de FED behoorlijk tegen mijn zijn money printing en de FED ergert zich daaraan maar kan hem daar niet in stoppen.
Anyway, voor crypto is money printing alleen maar goed. Dus wie het ook moge zijn, Biden of Trump, laat ze die printer maar lekker aanzetten. En dan vooral voor de bedrijven, niet zozeer student loans kwijtschelden.
pi_211073465
quote:
Wanneer de use case van een altcoin waar ze jaren mee pronken eindelijk echt eens tot adaption leidt.

Als niemand een altcoin gebruikt voor de use case, zal de market cap ook niet significant stijgen. Dus ik adviseer je goed in te lezen hoe ver ieder altcoin is inzake hun beloftes/projecten.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 10:35:51 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211073506
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:30 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Wanneer de use case van een altcoin waar ze jaren mee pronken eindelijk echt eens tot adaption leidt.

Als niemand een altcoin gebruikt voor de use case, zal de market cap ook niet significant stijgen. Dus ik adviseer je goed in te lezen hoe ver ieder altcoin is inzake hun beloftes/projecten.
Is er al een altcoin bekend die een echte usecase heeft? Dus die ook daadwerkelijk daar op enige schaal voor gebruikt wordt?
The End Times are wild
pi_211073647
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:35 schreef LXIV het volgende:

[..]
Is er al een altcoin bekend die een echte usecase heeft? Dus die ook daadwerkelijk daar op enige schaal voor gebruikt wordt?
Ik ben geen shiller (ik haat shillers, zou hypocriet zijn), heb natuurlijk het meeste vertrouwen in de alts die ik in mijn portfolio heb. Dus ze bestaan wel. Maar het blijft giswerk.

Maar dan zou ik je iig adviseren om door de top 20 MC op CMC te checken en bij iedere alt te onderzoeken hoe ver ze zijn met hun use case adaptions.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 25-10-2023 10:57:23 ]
pi_211073685
Bijvoorbeeld (om het even versimpeld uit te leggen, heb niet zo veel zin om te typen):

Er zit een groot verschil tussen een altcoin die zegt "Mastercard/Visa zijn onze officiele partners en gaan onze blockchain platform implementeren" versus "ons product is af en klaar om verkocht te worden (B2B)".

Bij dat eerste kán het tot stijging van de market cap leiden, bij de ander is het maar een holle statement en gaat er geen enkele beweging in de prijs komen zolang niemand ze gebruikt of kent.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 10:57:16 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211073686
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:52 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ik ben geen shiller (ik haat shillers, zou hypocriet zijn), heb natuurlijk het meeste vertrouwen in de alts die ik in mijn portfolio heb. Dus het bestaan wel. Maar het blijft giswerk.

Maar dan zou ik je iig adviseren om door de top 20 MC op CMC te checken en bij iedere alt te onderzoeken hoe ver ze zijn met hun use case adaptions.
Een paar jaar gelecden hoorde je van alles over use-cases, maar ik merk er in de werkelijkheid dus nooit iets van. Dat ergens een cryptocoin gebruikt wordt om een probleem op te lossen dat eerst neit oplosbaar was.
The End Times are wild
pi_211073692
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:57 schreef LXIV het volgende:

[..]
Een paar jaar gelecden hoorde je van alles over use-cases, maar ik merk er in de werkelijkheid dus nooit iets van. Dat ergens een cryptocoin gebruikt wordt om een probleem op te lossen dat eerst neit oplosbaar was.
Ja precies, dat probeerde ik dus uit te leggen in mijn tweede post boven je.

Je kan niets met holle statements, dus ik zou daar erg voor waken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 25-10-2023 10:58:10 ]
  woensdag 25 oktober 2023 @ 10:59:35 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211073706
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:57 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ja precies, dat probeerde ik dus uit te leggen in mijn tweede post boven je.

Je kan niets met holle statements, dus ik zou daar erg voor waken.
Maar heb je dan een voorbeeld van een coin die geen holle frase is gebleken?
The End Times are wild
pi_211073718
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:59 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar heb je dan een voorbeeld van een coin die geen holle frase is gebleken?
Ik wil niet in dit topic gaan shillen, maar als je oprechte interesse hebt mag je mij DMen.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 11:01:00 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211073724
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 11:00 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ik wil niet in dit topic gaan shillen, maar als je oprechte interesse hebt mag je mij DMen.
Als iemand expliciet om een voorbeeld vraagt is eht geen shillen denk ik..
The End Times are wild
pi_211073750
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:57 schreef LXIV het volgende:
Crypto draait voor 99% op narratives qua prijs-actie, en dat is geen probleem. Use case kan een goede narrative meer of minder helpen, maar marketing kan het ook, partnerships en vooral een sterke actieve community die het woord verspreid. Voor de rest is 90% gewoon een "insider scam" van groepje individuen die de tokenomics zo inrichten zij 80%+ van de tokens beheersen en retail de prijs mag pompen (hun bags die ze voor niets of seed prijs hadden) met behulp van beetje marketing, glossy website, glossy taalgebruik etc. GLMR/MOVER/XRP allemaal voorbeelden hiervan. Aangezien crypto niet gereguleerd is is het ook ideaal als bedrijfje om zo je geld/funding op te halen; crypto-muntje start je, presale buyers zet je zelf de prijs en kopen al (heb je je eerste financieringsrondje al gehad), en daarna allocate je wat van je crypto muntjes aan influencers etc die de marketing en hype op gang brengen. En zelf dump je met je hele kliek insiders als de bull markt goed op weg is en prijs wat leuks heeft gedaan.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_211136223
Als ik aan jullie vraag: Op welke coin zou je nu alles zetten?

Waar zouden jullie dan voor kiezen?
pi_211136366
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:

50% Bitcoin (vanwege proof of work en afwezigheid van een grote roerganger) en 50% Ethereum (vanwege smart contracts en DeFi). Ik zou niet willen kiezen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211136553
quote:

BTC, vanwege wat @Claudia_x zegt, de mate van adoptie en de deflationaire eigenschappen.
pi_211137146
SOL gaat echt moon.
blablablabla
pi_211137153
quote:

Solana die is einde van het jaar $100+. Thank me later.
blablablabla
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:27:42 #168
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_211137197
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:21 schreef Elan het volgende:

[..]
:')
pi_211138080
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Op basis waarvan denk je dat?
pi_211138553
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 17:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Op basis waarvan denk je dat?
Adoptie, praktische toepasbaarheid en BlackRock miljarden.

Was door FTX/SBF sowieso gigantisch oversold eind vorig jaar.
blablablabla
pi_211138564
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 18:19 schreef Elan het volgende:

[..]
Adoptie, praktische toepasbaarheid en BlackRock miljarden.

Was door FTX/SBF sowieso gigantisch oversold eind vorig jaar.
Ben benieuwd, een financiële meevaller zou weleens lekker zijn.
pi_211138652
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 18:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ben benieuwd, een financiële meevaller zou weleens lekker zijn.
Garanties heb je niet he met altcoins, maar als je wat euro's wilt stukslaan met een gokje is SOL wel interessant.

Ik zet elke maand 80/20 in BTC versus alts qua verhoudingen.

SOL presteert eigenlijk het hele jaar al behoorlijk consistent.
blablablabla
pi_211138704
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 18:28 schreef Elan het volgende:

[..]
Garanties heb je niet he met altcoins, maar als je wat euro's wilt stukslaan met een gokje is SOL wel interessant.

Ik zet elke maand 80/20 in BTC versus alts qua verhoudingen.

SOL presteert eigenlijk het hele jaar al behoorlijk consistent.
Zie dat er gisteren ook weer wat opportunistische uitspraken over zijn gedaan, kan ook weer de koers omhoog stuwen. Ben benieuwd.

Wat is overigens de laatste coin geweest die echt over een langere periode over de kop is gegaan? (En gebleven)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2023 18:35:02 ]
  FOK!fotograaf maandag 30 oktober 2023 @ 19:59:02 #174
364681 over_hedge
pi_211139747
quote:

Btc
pi_211139793
quote:

Nu BTC. Zolang we niet in een bullmarket zitten zijn alts doorgaans verliesgevend.
pi_211140462
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 20:01 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Nu BTC. Zolang we niet in een bullmarket zitten zijn alts doorgaans verliesgevend.
25 procent erbij in 30 dagen tijd noem jij geen bullmarket?
pi_211140855
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 20:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
De echte stijging is 2,5 week geleden ingezet. Dat is te kort om van een bullmarket te kunnen spreken. Maar mij hoor je niet klagen, want we hebben net onder 16k (in euro's) flink ingekocht en rond 33k een deel verkocht, wat de recente piek bleek te zijn. En dit jaar ziet er een stuk beter uit dan vorig jaar, met op dit moment grofweg een verdubbeling van de waarde. Misschien is er vanuit dat perspectief wel een bullmarket, al is die stemming geloof ik (nog) niet zo.
pi_211141074
BTC verkopen :')
blablablabla
pi_211141144
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 22:26 schreef Elan het volgende:
BTC verkopen :')
Hoeveel Bitcoin heb jij eigenlijk?
pi_211141154
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 22:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Hoeveel Bitcoin heb jij eigenlijk?
Gaat je geen reet aan :)
blablablabla
pi_211141601
quote:

[..]
gewoon bitcoin kopen pietje
pi_211143821
quote:

[..]
We zitten nog onder diverse trend lines en en die stijging komt vooral door geld dat al in de markt zat. Dus nee.
pi_211146213
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 10:43 schreef dimmak het volgende:

[..]
We zitten nog onder diverse trend lines en en die stijging komt vooral door geld dat al in de markt zat. Dus nee.
Wat bedoel je daarmee, “geld dat al in de markt zat”?
pi_211146291
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 10:43 schreef dimmak het volgende:

[..]
Higher highs higher lows al een jaar lang. Dat mag je best een bull markt noemen.
pi_211147091
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 14:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat bedoel je daarmee, “geld dat al in de markt zat”?
Zie o.a. Bitcoin dominance in relatie met globale marketcap. Andere metrics wijzen er ook op dat het vooral eerdere investeerders zijn die weer een beetje vertrouwen in de markt krijgen. Nieuwe investeerders blijven nog achter.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 15:06 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Higher highs higher lows al een jaar lang. Dat mag je best een bull markt noemen.
Zo kun je het plat slaan ja. Ik zou het pas een bullmarkt durven noemen als alle metrics ook op groen staan. Higher highs en lows vind ik niet na het diepe dal die we vorig jaar gezien hebben. Persoonlijk ga ik nog wel uit van lagere koersen in aanloop naar de halving (april) en vergelijk ik deze periode met voorjaar 2019 (ik hoop natuurlijk dat ik mis zit en dit idd het begin van een nieuwe bullrun is).
pi_211150141
twitter
pi_211150308
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
[ twitter ]
Wat moeten wij met dit soort clickbait. Vertel dan gewoon wat er zo bijzonder is
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211150438
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 21:08 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Wat moeten wij met dit soort clickbait. Vertel dan gewoon wat er zo bijzonder is
Als je te beroerd bent om door te klikken, dan niet joh.
pi_211150485
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 21:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Als je te beroerd bent om door te klikken, dan niet joh.
Je kunt al lang niet meer doorklikken op Twitter
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211150722
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 21:18 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Je kunt al lang niet meer doorklikken op Twitter
Ah excuus, dat wist ik niet. Dit is de bron. In een notendop:

quote:
As set out in the government’s consultation response, it is the government’s intention to facilitate and regulate the use of fiat-backed stablecoins in UK payment chains. This is because certain stablecoins have the potential to become a widespread means of retail payment, driving consumer choice and efficiencies.
Dit is het eerdere document waarnaar wordt verwezen: Government sets out plan to make UK a global cryptoasset technology hub. Schijnbaar streven ze ernaar begin 2024 al wetgeving hiervoor te hebben opgesteld.
pi_211152680
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 21:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ah excuus, dat wist ik niet. Dit is de bron. In een notendop:
[..]
Dit is het eerdere document waarnaar wordt verwezen: Government sets out plan to make UK a global cryptoasset technology hub. Schijnbaar streven ze ernaar begin 2024 al wetgeving hiervoor te hebben opgesteld.
Ja, en wat hebben we daaraan? Stablecoins is heel wat anders dan crypto.
pi_211158728
@Elan Solana ;)
pi_211162895
35k doorbroken.
pi_211164808
quote:

[..]
En? Wat is het uiteindelijk geworden?
pi_211175765
twitter
pi_211175828
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 10:23 schreef over_hedge het volgende:

[..]
En? Wat is het uiteindelijk geworden?
Even de FOMC meeting afgewacht deze week, en vandaag op 32.8 K euros ingekocht
pi_211210241
twitter
  Forum Admin maandag 6 november 2023 @ 16:20:42 #198
54263 crew  Pharkus
pi_211213323
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 10:32 schreef dimmak het volgende:
[ twitter ]
Hoef je die afzichtelijke nft's ook niet meer te zien.
  maandag 6 november 2023 @ 19:50:57 #199
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_211215483
De altcoins stijgen gestaag door, wie weet ga ik mijn verloren geld toch nog terug verdienen, whoop whoop
  Moderator maandag 6 november 2023 @ 20:30:04 #200
18653 crew  D.
pi_211216180
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 19:50 schreef Ciclon het volgende:
De altcoins stijgen gestaag door, wie weet ga ik mijn verloren geld toch nog terug verdienen, whoop whoop
Als je niets verkocht hebt heb je ook geen geld verloren ;)
pi_211220145
twitter

Dit is ook goud. _O-
  Moderator woensdag 8 november 2023 @ 22:40:22 #202
18653 crew  D.
pi_211239258
We naderen weer het eind van het jaar, en mogelijk het een nieuwe bullmarket.

2 jaar geleden hebben we een waarzeggerstopic gehad, waar ieder zijn/haar prijsvoorspellingen kon doen.

POLL
pi_211241207
Is er ergens te vinden welk coins er allemaal op Coinbase staan en dan rangschikken op marketcap. Coinmarketcap geeft bijvoorbeeld maar een beperkt beeld. Bijvoorbeeld, een low cap coin zoals Monavale is niet te vinden in de lijst van crypto op Coinbase, maar die kun je daar dus wel kopen. Tips?
  Moderator donderdag 9 november 2023 @ 10:02:51 #204
18653 crew  D.
pi_211241348
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:43 schreef Apekoek het volgende:
Is er ergens te vinden welk coins er allemaal op Coinbase staan en dan rangschikken op marketcap. Coinmarketcap geeft bijvoorbeeld maar een beperkt beeld. Bijvoorbeeld, een low cap coin zoals Monavale is niet te vinden in de lijst van crypto op Coinbase, maar die kun je daar dus wel kopen. Tips?
Op Coinbase zelf neem ik aan?
CMC vraagt (behoorlijk wat) geld voor een listing, en niet iedereen heeft dat er voor over.
pi_211241418
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:43 schreef Apekoek het volgende:
Er zijn meerdere van die sites, bijv. Coingecko en Coinpaprika. Er zijn ook apps die scrapen van al die websites, bijv. deze.
pi_211241558
Gaat wel lekker zo laatste tijd. Toch leuk wakker worden
pi_211242206
LINK *O* O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 09-11-2023 12:00:58 ]
  Moderator donderdag 9 november 2023 @ 16:17:17 #208
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211244423
quote:
17s.gif Op donderdag 9 november 2023 12:00 schreef Erasmus het volgende:
LINK *O* O+
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 9 november 2023 @ 16:17:27 #209
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211244424
ETH boven de 2k.
4045
onlogisch
pi_211244827
quote:
6s.gif Op donderdag 9 november 2023 16:17 schreef onlogisch het volgende:
ETH boven de 2k.
Ethereum :') @Nattekat

Hoe is het met de vechain warriors hier
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 november 2023 @ 17:13:19 #211
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211244842
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 17:11 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Ethereum :') @:nattekat

Ik heb alles moeten verkopen om de zomer door te komen :{

Wil wel weer terugkeren, maar eerst reserves vullen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211244845
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 17:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik heb alles moeten verkopen om de zomer door te komen :{

Wil wel weer terugkeren, maar eerst reserves vullen.
De raket wacht op niemand maatje.
pi_211244861
quote:

[..]

REKT
  Moderator donderdag 9 november 2023 @ 17:26:59 #214
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211244955
quote:

[..]

Still going strong. Ik mag hopen dat jij ook nog op de Vechaintrain zit.

Wel jammer dat we ondertussen @fathank zijn verloren :{
4045
onlogisch
pi_211247039
quote:
’Verliezer’ DNB weigert cryptoplatforms geld terug te geven

AMSTERDAM - Elf cryptobedrijven die volgens de rechter te veel toezichtskosten betaalden aan De Nederlandsche Bank (DNB), krijgen dat geld toch niet terug.

De besluiten van DNB om de toezichtskosten te kunnen heffen, zijn door de rechtbank in Rotterdam begin oktober vernietigd. „DNB zou het geld na dat vonnis direct moeten terugbetalen aan de elf bedrijven, maar DNB weigert”, bevestigt voorzitter Bert de Groot van de Verenigde Bitcoinbedrijven Nederland (VBNL). In de achterban zitten de grootste aanbieders zoals Coinmerce, Bitvavo, Bitonic en Bitmymoney.

Cryptobedrijven moeten in Nederland verplicht een registratie bij DNB aanvragen om financiële diensten, zoals het aan- en verkopen van de digitale munten, te mogen aanbieden. Zonder registratie, het is geen vergunning, werken ze illegaal. Daarnaast zijn er de toezichtskosten, die DNB verdeelt over de bedrijven. De opgelegde kosten, die voor 2022 ook nog worden bevochten, vonden de platforms in de jonge markt van crypto onterecht en veel te hoog. Ze liepen in een enkel geval op tot ¤423.364 per onderneming per jaar.

’Onrechtmatig’
Cryptobedrijven zoeken hun weg in een jonge markt die met de komst van de eerste munt in 2009 stormachtig is gegroeid. Voor de ondernemingen is de laatste rechtszaak een principekwestie geworden, omdat die bepaalt hoe hoog de kosten zijn die de platforms moeten betalen.

De Groot: „De rechter heeft met de recente uitspraak duidelijk gezegd dat de facturen die DNB heeft verstuurd onrechtmatig zijn en vernietigd moeten worden. Het volledige bedrag moet retour. Dit is het geld van de elf bedrijven, niet van DNB.”

Vanwege de hoge kosten is een aantal cryptobedrijven in de Nederlandse markt afgehaakt en in andere Europese landen begonnen.

De Nederlandsche Bank stelt in een reactie het niet eens te zijn met de uitspraak van de rechtbank in Rotterdam en gaat in beroep. Wordt de waakhond alsnog in het ongelijk gesteld, dan „zal DNB overgaan tot terugbetaling”, aldus de woordvoerder van de centrale bank.

’Eigendom aangetast’
„DNB ontzegt de cryptobedrijven nu de toegang tot hun eigen geld. Dat gaat wel heel ver. Hier is dus het grondrecht op eigendom in het geding voor het toezichtbedrag dat ten onrechte geheven is”, reageert Simon Lelieveldt, voorzitter van de Stichting Human Rights in Finance, die de zaak al langer volgt.

De cryptosector ligt al langer overhoop met DNB. De toezichthouder is nu in twee aangespannen zaken deels teruggefloten door de rechter. In april 2021 leed de waakhond een nederlaag in een rechtszaak die platform Bitonic over de hoge toezichtskosten en andere vereisten had aangespannen. DNB moet de bitcoinbedrijven langs dezelfde lat leggen als andere betaaldienstverleners die ook onder zijn toezicht vallen, maar daarvoor geen gepeperde rekening krijgen, zo claimde VBNL destijds.

https://www.telegraaf.nl/(...)-geld-terug-te-geven
pi_211248238
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 17:26 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Still going strong. Ik mag hopen dat jij ook nog op de Vechaintrain zit.

Wel jammer dat we ondertussen @:fathank zijn verloren :{
99% btc maatje

De tijd voor de x100s komt nog
pi_211248283
Dit zijn toch leuke dagen zo
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211249216
Ik dacht, ik kom ook weer eens even kijken in de cryptowereld :P Zijn jullie echt actief aan het traden of gewoon elke maand / x periode een x bedrag storten?
just give a second thought
what if we don't get caught...
  donderdag 9 november 2023 @ 23:05:47 #219
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_211249249
quote:

[..]

Oef, die moet nog maal 5 voordat ik in het groen kom :') . Maar met het MacMenu geld dat er nog in zit kan ik het net zo goed laten staan :D . Hodlen ftw.
  Forum Admin vrijdag 10 november 2023 @ 06:54:39 #220
54263 crew  Pharkus
pi_211250203
quote:
11s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:00 schreef Apotheose het volgende:
Ik dacht, ik kom ook weer eens even kijken in de cryptowereld :P Zijn jullie echt actief aan het traden of gewoon elke maand / x periode een x bedrag storten?
Voor mij dat laatste voornamelijk.
pi_211251544
Ik ga aan het einde van de dag wat extra muntjes bijkopen.

Dus alles gaat de komende dagen weer naar beneden donderen (as usual), vermoed ik. Gebeurt altijd als ik in heb gekocht :')

Jullie kunnen komend weekend beter een deel naar USDT/USDC omzetten.

[ Bericht 22% gewijzigd door Erasmus op 10-11-2023 10:52:30 ]
pi_211251566
quote:
11s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:00 schreef Apotheose het volgende:
Ik hold vooral en koop periodiek in.

Dit is niet veel anders dan een beleggingsrekening voor mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 10-11-2023 10:54:25 ]
pi_211251862
Wat chill dat alle plebs hier opgerot zijn. Dus ik ben weer terug. Enigszins kwalitatieve posts zelfs! Dit wordt mijn derde bullmarkt die ik ga meemaken, ben benieuwd.

Mijn bets liggen vooral op L2, Arbitrum en Zksync voor op. Daarnaast verwacht ik wel wat van Lido, Rocketpool en zulk spul. DEX perps gok ik op Dydx.

Wat zijn jullie gems?
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 14:33:40 #224
18653 crew  D.
pi_211253388
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 10:51 schreef Erasmus het volgende:
Ik ga aan het einde van de dag wat extra muntjes bijkopen.

Dus alles gaat de komende dagen weer naar beneden donderen (as usual), vermoed ik. Gebeurt altijd als ik in heb gekocht :')

Jullie kunnen komend weekend beter een deel naar USDT/USDC omzetten.
Een shortlist zou wel handig zijn :Y

Of trek je de hele markt mee?
  vrijdag 10 november 2023 @ 14:52:54 #225
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211253571
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 11:28 schreef carebaer het volgende:
Wat chill dat alle plebs hier opgerot zijn. Dus ik ben weer terug. Enigszins kwalitatieve posts zelfs! Dit wordt mijn derde bullmarkt die ik ga meemaken, ben benieuwd.

Mijn bets liggen vooral op L2, Arbitrum en Zksync voor op. Daarnaast verwacht ik wel wat van Lido, Rocketpool en zulk spul. DEX perps gok ik op Dydx.

Wat zijn jullie gems?
Wie zegt dat we in een bull market zitten?
pi_211254023
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 14:52 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ga je wachten tot dat we de oude ATH hebben gebroken en je 1000den procenten gains hebt misgelopen?
pi_211254267
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 14:52 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Dat hangt van de definitie van een bull market af. Meestal wordt die omschreven als een periode met voornamelijk stijgende koersen die dan ook nog echt behoorlijk (20% of meer) stijgen in relatief korte tijd. Als je dan naar BTC kijkt, met de laatste weken higher highs en higher lows en een behoorlijke koersstijging dan lijkt dat wel erg op een bull market. Maar misschien hanteer jij een andere definitie?
pi_211254271
-dubbel-
pi_211254341
En wat is dan een bullmarket. Als mensen heel veel van een munt gaan inslaan en de prijs omhoog gaat?

Ik krijg het idee dat rond de feestdagen er heel veel wordt opgenomen zodat de prijs weer zakt.

En wat vinden jullie van Litecoin. Zal deze na 10 jaar net zoals BTC 40x meer waard worden?
pi_211254392
Heb net een paar zakken BTC en LINK bijgekocht.

Traders: tether alles nu als je je opgedane winst niet wilt verliezen. 10.gif

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 10-11-2023 16:47:04 ]
pi_211254411
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 16:37 schreef Resistwemuch het volgende:
En wat vinden jullie van Litecoin. Zal deze na 10 jaar net zoals BTC 40x meer waard worden?
Even in mijn glazen bol kijken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Erasmus op 10-11-2023 16:48:24 ]
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 17:00:09 #232
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211254485
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 21:06 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
99% btc maatje

De tijd voor de x100s komt nog

@fathank en ik huilen om je.
4045
onlogisch
pi_211254761
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:00 schreef onlogisch het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

@:fathank en ik huilen om je.
De trein wacht op niemand.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 10-11-2023 17:37:21 ]
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 17:59:29 #234
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211254928
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:37 schreef Erasmus het volgende:

[..]
De trein wacht op niemand.

[ afbeelding ]

CHOOOO CHOOOOOO!!!

@fathank
@AFCNiels
4045
onlogisch
pi_211255493
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:59 schreef onlogisch het volgende:

[..]

CHOOOO CHOOOOOO!!!

[ afbeelding ]

@:fathank
@:AFCNIels
VET loopt nogal achter, veel andere coins hebben al lang een nieuwe high gemaakt.
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 19:08:29 #236
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211255634
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:55 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
VET loopt nogal achter, veel andere coins hebben al lang een nieuwe high gemaakt.
VET is een allesverslindend monster.
4045
onlogisch
pi_211255826
blablablabla
pi_211255904
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:08 schreef onlogisch het volgende:

[..]
De markt heeft er nog geen vertrouwen in.
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 20:24:31 #239
18653 crew  D.
pi_211256763
quote:
Het lijkt erop dat de cryptobeurs Poloniex te maken heeft gehad met een beveiligingshack. De wallet die is getagd als Poloniex 4 op Etherscan wordt leeggehaald.
Cryptobeurs Poloniex gehackt

De verdachte uitstroom van cryptovaluta ter waarde van $63 miljoen is waarschijnlijk het gevolg van een hack. Het betrof een hot wallet, en het ging (gelukkig) dus niet om ál het geld van klanten van de beurs. De exchange moet het bedrag nog wel bevestigen.

Uit een eerste analyse van de adressen blijkt volgens beveiligingsbedrijf PeckShield dat er al $63 miljoen is opgenomen, terwijl de uitstroom van cryptovaluta nog altijd doorgaat.

Je kunt dit zelf ook inzien op Etherscan. Volgens laatste berichtgeving van The Block is het bedrag al gestegen naar $114 miljoen, maar ook hier is nog niet veel duidelijkheid over.

De beurs schrijft op haar X-account: “Onze wallet is stopgezet vanwege onderhoud. We zullen deze thread bijwerken zodra de deze opnieuw is ingeschakeld”

Poloniex biedt al sinds 2014 haar diensten aan in de cryptomarkt. Justin Sun, de oprichter van Tron, heeft de beurs in 2019 overgenomen.

In reactie op het incident verklaarde Sun dat Poloniex een onderzoek doet en van plan is om alle getroffen klanten terug te betalen. Hij merkte verder op dat de beurs samenwerking met andere beurzen overweegt om het verloren geld terug te krijgen.

“We onderzoeken momenteel het Poloniex-hackincident. Poloniex handhaaft een gezonde financiële positie en zal de getroffen fondsen volledig terugbetalen.”
https://bitcoinmagazine.n(...)n-uit-wallet-gehaald
pi_211257182
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:27 schreef Elan het volgende:
SOL _O_

@:Pietjepuk2000
Solana critici. :')
  Moderator zaterdag 11 november 2023 @ 10:22:39 #241
18653 crew  D.
pi_211260592
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:08 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Waarom? Wel goedkoop. 0.02. Wat in 2021 nog 0.21 was.

[ Bericht 0% gewijzigd door over_hedge op 11-11-2023 13:24:43 ]
pi_211260631
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:50 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Waarom? Wel goedkoop. 0.02 cent. Wat in 2021 nog 0.21 was.
Volgens CoinGecko is het 2 cent en niet 0,02 cent?
pi_211260641
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Volgens CoinGecko is het 2 cent en niet 0,02 cent?
Oh misschien zat ik naar de verkeerde te kijken dan :')

edit:

deze toch?
pi_211261161
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:56 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Oh misschien zat ik naar de verkeerde te kijken dan :')

edit:
[ afbeelding ]
deze toch?
Ja, dat is 'm.

Dat is 2 cent en niet 0,02 cent.
pi_211261944
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

Oh misschien zat ik naar de verkeerde te kijken dan

Het is 0.0212 en het was 0.23. Ik had het woord cent niet moeten noemen. Dat maakte het ingewikkeld :P Maar van de rest klopte de cijfers wel. ^O^
  Moderator zaterdag 11 november 2023 @ 18:42:43 #247
18653 crew  D.
pi_211265029
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 16:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Interessant. Is dit ook hoe je portefeuille is opgebouwd?
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 16:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Nee bepaald niet. Zie de OP.
Heb BTC 80% SOL 20%.

En nog een plukje verdwaalde Pepe en een zooi Waves.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 16:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Nee bepaald niet. Zie de OP.
Heb BTC 80% SOL 20%.

En nog een plukje verdwaalde Pepe en een zooi Waves.
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2023 18:17 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Geen Cardano mee? :D
Hier graag verder
pi_211265841
@onlogisch geen Cardano meer, ik geloof qua web3 en praktische ontwikkelingen veel meer in een gouden toekomst voor Solana.

De prijsgrafiek laat ook wat interessante gelijkenissen zien met ETH 2018/2019.
blablablabla
pi_211266068
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 20:11 schreef Elan het volgende:
@:onlogisch geen Cardano meer, ik geloof qua web3 en praktische ontwikkelingen veel meer in een gouden toekomst voor Solana.

Behalve dat SOL voor meer supply heeft dan ETH, dus naar $1000+ zal het niet snel gaan.
pi_211266674
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 20:39 schreef carebaer het volgende:

[..]
Behalve dat SOL voor meer supply heeft dan ETH, dus naar $1000+ zal het niet snel gaan.
Ligt uiteindelijk aan de demand ook. Zie het wel flink stijgen, maar 1000 euro kom je idd aan een vrij onrealistische marketcap. Maar hoeft ook niet 10 of 20x te gaan voor een mooi rendement, dat gaat ETH of welke top 10 coin vermoedelijk ook niet. Wat ik hoor en lees is Cardano gewoonweg te traag en hollen de transacties in rap tempo achteruit. Daarbij presteerde ADA tijdens de laatste bullrun eind 2021 ook al vrij ondermaats vergeleken met andere coins.
blablablabla
pi_211267785
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 21:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Ligt uiteindelijk aan de demand ook. Zie het wel flink stijgen, maar 1000 euro kom je idd aan een vrij onrealistische marketcap. Maar hoeft ook niet 10 of 20x te gaan voor een mooi rendement, dat gaat ETH of welke top 10 coin vermoedelijk ook niet. Wat ik hoor en lees is Cardano gewoonweg te traag en hollen de transacties in rap tempo achteruit. Daarbij presteerde ADA tijdens de laatste bullrun eind 2021 ook al vrij ondermaats vergeleken met andere coins.
Interessant Elan, het enige wat ik zie is dat Solana het de laatste weken geweldig doet. En dat jij hem op 119 zet aan het einde van dit jaar, dan gaat hij dus nog een keer over de kop.
pi_211267896
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 22:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Interessant Elan, het enige wat ik zie is dat Solana het de laatste weken geweldig doet. En dat jij hem op 119 zet aan het einde van dit jaar, dan gaat hij dus nog een keer over de kop.
Dat is net zo goed een idiote gok hoor. Maar er hangt al langere tijd iets van fomo omheen. Sowieso is het enorm oversold vorig jaar toen FTX in elkaar donderde. Ik heb ergens rond de jaarwisseling gekocht voor ca 8 euro en toen was het vooral enorm veel onterechte FUD die niet zozeer betrekking hadden op SOL zelf maar marktomstandigheden. Alhoewel er toen wel een aantal beschamende storingen waren, het product zelf, de transacties en het aantal ontwikkelaars is alleen maar toegenomen sindsdien. En het was al enorm populair.
blablablabla
pi_211268053
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 21:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Klopt. Polkadot blijkt ook nog wel een heel actieve community van developers te hebben, kan ook een leuke gok zijn.
pi_211269006
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 20:11 schreef Elan het volgende:
@:onlogisch geen Cardano meer, ik geloof qua web3 en praktische ontwikkelingen veel meer in een gouden toekomst voor Solana.

Kaspa niet?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_211295652
Bitvavo :')
pi_211296060
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 november 2023 18:26 schreef FL_Freak het volgende:
Bitvavo :')
niet goed?
pi_211297092
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 19:16 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
niet goed?
Vandaag weer technische problemen op de app. Reeds ook al problemen. Nu werkt het weer en kan er ingelogd worden.
  Moderator dinsdag 14 november 2023 @ 22:00:58 #258
18653 crew  D.
pi_211298202
Filmtip, om je tijdens een rode dag toch wat te vermaken :Y

pi_211322099
Ik denk erover om of 400 euro aan bitcoin te kopen of 400 euro aan ethereum dit weekend. Welke van de 2 is beter?
pi_211322615
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:00 schreef Medusa666 het volgende:
Ik denk erover om of 400 euro aan bitcoin te kopen of 400 euro aan ethereum dit weekend. Welke van de 2 is beter?
wil je digitaal goud of digitale stront?
pi_211322778
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:00 schreef Medusa666 het volgende:
Als je serieus bent BTC, als het geld is dat je 'over' hebt zou ik een gokje wagen in het alt coin casino en voor een low cap gaan.
blablablabla
pi_211322820
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:41 schreef Elan het volgende:

[..]
Als je serieus bent BTC, als het geld is dat je 'over' hebt zou ik een gokje wagen in het alt coin casino en voor een low cap gaan.
Ik ben serieus
pi_211323371
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:43 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ik ben serieus
Als je een serieuze cryptoportfolio wil opbouwen altijd beginnen met BTC als uitgangspunt. Alts zijn leuk voor er bij, ik hanteer zelf een 80/20 ratio BTC versus alts.
blablablabla
pi_211324263
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:43 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ik ben serieus
Welk doel wil je bereiken?
pi_211326086
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 12:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Als je een serieuze cryptoportfolio wil opbouwen altijd beginnen met BTC als uitgangspunt. Alts zijn leuk voor er bij, ik hanteer zelf een 80/20 ratio BTC versus alts.
Ethereum is geen serieuze coin?
pi_211326230
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 17:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ethereum is geen serieuze coin?
Dat zeg ik toch niet? Maar het is geen BTC. Altcoins vormen uiteindelijk een veel groter risico, niet dat ik me verder zorgen zou maken om ETH ...
blablablabla
pi_211327566
Ik zou minimaal een miljoen Shiba Inu gaan inslaan.. staat nu op iets van ¤ 0,000008, dus kost je ¤ 8. Al zou die stijgen naar ''maar'' ¤ 0,01, dan heb je toch mooi een waarde van ¤ 80.000.
pi_211327862
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 20:03 schreef Nightsurfer1978 het volgende:
Ik zou minimaal een miljoen Shiba Inu gaan inslaan.. staat nu op iets van ¤ 0,000008, dus kost je ¤ 8. Al zou die stijgen naar ''maar'' ¤ 0,01, dan heb je toch mooi een waarde van ¤ 80.000.
Acht de kans dat BTC ooit het miljard aan tikt realistischer.
blablablabla
pi_211328949
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 20:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Waarom?
pi_211329392
quote:
Kan dat überhaupt met de market cap? :')
pi_211329604
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 20:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik denk het niet, BTC zal best nog wel een keer gaan pieken zoals eerder het geval was toen het naar de ¤60.000 steeg, maar het houdt een keer op want mensen gaan echt geen tienduizenden euro's of tonnen betalen voor een paar bitcoin-centen. Het is bovendien alleen maar leuk als je kunt zeggen dat je minimaal 1 bitcoin hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nightsurfer1978 op 17-11-2023 23:18:35 ]
pi_211329620
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:40 schreef FL_Freak het volgende:

[..]
Geen idee, ik noemde maar even een willekeurig groot aantal
pi_211329865
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 23:03 schreef Nightsurfer1978 het volgende:

[..]
Ik denk het niet, BTC zal best nog wel een keer gaan pieken zoals eerder het geval was toen het naar de ¤60.000 steeg, maar het houdt een keer op want mensen gaan echt geen tienduizenden euro's of tonnen betalen voor een paar bitcoin-centen. Het is bovendien alleen maar leuk als je kunt zeggen dat je minimaal 1 bitcoin hebt.
pi_211330207
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:40 schreef FL_Freak het volgende:

[..]
Kom je aan een theoretische market cap van 8000 triljard dollar. Klinkt wel plausibel.
blablablabla
pi_211330227
Soms weet ik niet of mensen nu serieus zijn of niet.
Maar de reacties en voorbeelden hierboven......... :D 8)7
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_211330323
quote:
Haha, grappig.. iemand kan toch gewoon besluiten om een Bitcoin 2.0 te maken, met dezelfde maximale hoeveelheid en moeilijkheid om het te mijnen denk ik dan.
pi_211330929
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 01:29 schreef Nightsurfer1978 het volgende:

[..]
Haha, grappig.. iemand kan toch gewoon besluiten om een Bitcoin 2.0 te maken, met dezelfde maximale hoeveelheid en moeilijkheid om het te mijnen denk ik dan.
nee

het kan wel, en is ook al vaak gedaan
altijd gefaald :)

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2023 08:12:37 ]
pi_211332440
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2023 08:12 schreef aTypisch het volgende:

[..]
nee

het kan wel, en is ook al vaak gedaan
altijd gefaald :)
Het maar net wat de gek ervoor geeft, da's met alle coins. Wat heeft bitcoin voor meerwaarde t.o.v. andere schaarse en moeilijk te minen altcoins ?Als je 10 jaar geleden in bitcoin was gestapt zat je goed, moet je natuurlijk op een bepaald moment wel cashen. Nu is het gewoon te laat om nog in te stappen lijkt mij. Als je nu nog niet in bitcoin zit ga je geen hele bitcoin van ¤33.000 kopen, en wat moet je nou met bv. 0,01 of 0,001 bitcoin ?
pi_211332558
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 13:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Welk doel wil je bereiken?
Veel geld.
pi_211332666
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 10:41 schreef Nightsurfer1978 het volgende:

[..]
Het maar net wat de gek ervoor geeft, da's met alle coins. Wat heeft bitcoin voor meerwaarde t.o.v. andere schaarse en moeilijk te minen altcoins ?Als je 10 jaar geleden in bitcoin was gestapt zat je goed, moet je natuurlijk op een bepaald moment wel cashen. Nu is het gewoon te laat om nog in te stappen lijkt mij. Als je nu nog niet in bitcoin zit ga je geen hele bitcoin van ¤33.000 kopen, en wat moet je nou met bv. 0,01 of 0,001 bitcoin ?
bitcoin is een andere naam voor 100 miljoen satoshi's

het netwerk erkent alleen dat als munteenheid, bitcoin is slechts een verzamelnaam :)

als je geen waarde ziet in 1 miljoen satoshi's (of 0,01 bitcoin) dan is dat je goed recht
maar is een beetje een gekke gedachtesprong, die prijs die jij noemt is dus voor 100 miljoen satoshi

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2023 10:59:38 ]
pi_211332952
quote:
Je bedoelt als die zou stijgen naar 0,08. Dan heb je een waarde van 80000 bij een miljoen shiba punten
  Forum Admin zaterdag 18 november 2023 @ 11:39:35 #283
54263 crew  Pharkus
pi_211333124
quote:
Altijd goed om te bedenken wat er voor nodig is op een stijging van x10.000 voor elkaar te krijgen.
pi_211333252
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2023 10:58 schreef aTypisch het volgende:

[..]
bitcoin is een andere naam voor 100 miljoen satoshi's

het netwerk erkent alleen dat als munteenheid, bitcoin is slechts een verzamelnaam :)

als je geen waarde ziet in 1 miljoen satoshi's (of 0,01 bitcoin) dan is dat je goed recht
maar is een beetje een gekke gedachtesprong, die prijs die jij noemt is dus voor 100 miljoen satoshi
Ik vind het geen rare gedachtensprong, ooit betaalde je voor 100 miljoen satoshi maar 3 eurocent, nu ¤33.000. Waarom zou iemand straks een miljoen euro voor 100 miljoen satoshi willen gaan betalen?
pi_211333256

[ Bericht 100% gewijzigd door Nightsurfer1978 op 18-11-2023 11:57:13 ]
pi_211333276
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 11:20 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Je bedoelt als die zou stijgen naar 0,08. Dan heb je een waarde van 80000 bij een miljoen shiba punten
Ja klopt dat bedoelde ik inderdaad
  zaterdag 18 november 2023 @ 12:16:49 #287
36431 bleiblei
pi_211333488
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 11:55 schreef Nightsurfer1978 het volgende:

[..]
Ik vind het geen rare gedachtensprong, ooit betaalde je voor 100 miljoen satoshi maar 3 eurocent, nu ¤33.000. Waarom zou iemand straks een miljoen euro voor 100 miljoen satoshi willen gaan betalen?
Ik vind het wel een rare gedachtensprong om de potentie van iets te koppelen aan de huidige waarde. Wel klassieke pennystock gedachte. Alsof een wazig obscuur bedrijfje grotere kans heeft op groei dan een bedrijf als bijv. Apple.
pi_211333774
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 12:16 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik vind het wel een rare gedachtensprong om de potentie van iets te koppelen aan de huidige waarde. Wel klassieke pennystock gedachte. Alsof een wazig obscuur bedrijfje grotere kans heeft op groei dan een bedrijf als bijv. Apple.
Als je de potentie niet zou koppelen aan de waarde die het heeft, waarom is bitcoin dan in 13 jaar tijd gestegen van ¤0,03 naar ¤33.000 ? Met een "all time high" van bijna ¤60.000 zelfs ? Ja ik laat gewoon m'n logische gedachtengang erop los en misschien dat ik het allemaal niet goed begrijp hoor, maar geen enkele uitleg is voor mij tot nu toe overtuigend. Bitcoin heeft geen onderliggende waarde net zoals bij aandelen, het is wat de gek ervoor geeft.
pi_211333844
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 10:50 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Veel geld.
Op korte of lange termijn? Hoeveel risico's ben je bereid te nemen?
  zaterdag 18 november 2023 @ 12:57:49 #290
36431 bleiblei
pi_211333965
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 12:44 schreef Nightsurfer1978 het volgende:

[..]
Als je de potentie niet zou koppelen aan de waarde die het heeft, waarom is bitcoin dan in 13 jaar tijd gestegen van ¤0,03 naar ¤33.000 ? Met een "all time high" van bijna ¤60.000 zelfs ? Ja ik laat gewoon m'n logische gedachtengang erop los en misschien dat ik het allemaal niet goed begrijp hoor, maar geen enkele uitleg is voor mij tot nu toe overtuigend. Bitcoin heeft geen onderliggende waarde net zoals bij aandelen, het is wat de gek ervoor geeft.
Omdat de logische gedachtengang bij crypto ietwat aan de dunne kant is. Dus wat over blijft is hype, (wat altcoins extra tricky maakt) icm. technisch mogelijkheden, waarvan je best hardop af kan vragen hoeveel geld dat nu waard is. Kijk, ik zit in de crypto. Maar niet omdat ik echt geloof in de lange termijn credibility van het verhaal. Het is bij mik 50% FOMO, 25% proberen en uitvogelen "wat is het nu echt" en 25% voor de fun/casinogokken.

Maar ik zie het niet als serieuze wel doordachte investering. Er is in de 4-5 jaar dat ik er mee aanklooi ook nog niemand geweest die met steekhoudende argumenten is gekomen die mij over de streep getrokken heeft. Vooral.het argument van "gereguleerde valuta worden door centrale banken oneindig bijgedrukt en van crypto is er gewoon een technische limiet van wat er uiteindelijk is". Slaat nergens op in een wereld waar aan de lopende band scams en coinpumps zijn of waar iemand als Musk een kulcrypto genoemd naar een memehond de lucht in weet te boosten.
pi_211333970
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 12:44 schreef Nightsurfer1978 het volgende:

[..]
je geld overal ter wereld mee kunnen nemen door het onthouden/opslaan van 12 of 24 woorden
noem het maar 'geen onderliggende waarde
pi_211333976
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 12:57 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Omdat de logische gedachtengang bij crypto ietwat aan de dunne kant is. Dus wat over blijft is hype, (wat altcoins extra tricky maakt) icm. technisch mogelijkheden, waarvan je best hardop af kan vragen hoeveel geld dat nu waard is. Kijk, ik zit in de crypto. Maar niet omdat ik echt geloof in de lange termijn credibility van het verhaal. Het is bij mik 50% FOMO, 25% proberen en uitvogelen "wat is het nu echt" en 25% voor de fun/casinogokken.

Maar ik zie het niet als serieuze wel doordachte investering. Er is in de 4-5 jaar dat ik er mee aanklooi ook nog niemand geweest die met steekhoudende argumenten is gekomen die mij over de streep getrokken heeft. Vooral.het argument van "gereguleerde valuta worden door centrale banken oneindig bijgedrukt en van crypto is er gewoon een technische limiet van wat er uiteindelijk is". Slaat nergens op in een wereld waar aan de lopende band scams en coinpumps zijn of waar iemand als Musk een kulcrypto genoemd naar een memehond de lucht in weet te boosten.
bitcoin, niet cryptoo
  zaterdag 18 november 2023 @ 13:01:57 #293
36431 bleiblei
pi_211334012
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2023 12:58 schreef aTypisch het volgende:

[..]
je geld overal ter wereld mee kunnen nemen door het onthouden/opslaan van 12 of 24 woorden
noem het maar 'geen onderliggende waarde
Ik kom met 2 pasjes en een handtekening of pincode verder dan jij anywhere op deze wereld als ik een pizza wil afrekenen.
  zaterdag 18 november 2023 @ 13:03:21 #294
36431 bleiblei
pi_211334029
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 november 2023 12:58 schreef aTypisch het volgende:

[..]
bitcoin, niet cryptoo
Bitcoin geldt hetzelfde voor. Met een licht dempende werking doordat het een fractie stabieler is qua volatiliteit (want het was de eerste en hogere adoptiegraad).
pi_211334039
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 13:01 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik kom met 2 pasjes en een handtekening of pincode verder dan jij anywhere op deze wereld als ik een pizza wil afrekenen.
beetje teveel vanuit jezelf geredeneerd

ook niet waar trouwens
pi_211334046
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 13:03 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Bitcoin geldt hetzelfde voor. Met een licht dempende werking doordat het een fractie stabieler is qua volatiliteit.
nee
pi_211334050
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 10:41 schreef Nightsurfer1978 het volgende:

[..]
Het is niet lang geleden dat de waarde onder 16.000 euro dook. Inmidels is die verdubbeld. Dus hoezo is het te laat om in te stappen? Het is alleen te laat om in te stappen als je denkt dat de waarde niet toeneemt of nooit meer daalt en toeneemt.

Los van de monetaire waarde, zit de waarde van bitcoin in de unieke eigenschappen (ten opzichte van andere 'store of values' bijvoorbeeld) en dat mensen die unieke eigenschappen waarderen. Ik snap op mijn beurt niet dat menigeen zo makkelijk over die eigenschappen heen stapt. Voor mij is de afwezigheid van een overheid, die het aantal dat in omloop is op kan voeren, erg aantrekkelijk. Voor een ander is dat de mogelijkheid om relatief eenvoudig en goedkoop geld naar de andere kant van de wereld sturen. Voor weer een ander is het dat proof of work en energie winnen uit hernieuwbare bronnen zo goed samengaan (dank @dimmak voor je postings hierover).

Stel je je vragen uit oprechte nieuwsgierigheid of om anderen ervan te overtuigen dat ze dom bezig zijn? In het eerste geval kunnen de vaste aanwezigen in dit topic vast wat leestips geven.
  zaterdag 18 november 2023 @ 13:08:13 #298
36431 bleiblei
pi_211334106
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 november 2023 13:04 schreef aTypisch het volgende:

[..]
beetje teveel vanuit jezelf geredeneerd

ook niet waar trouwens
Ik daag je uit om een cola in de Stovepipe Wells Saloon in Death Valley met je crypto te betalen zonder tussenstap via een reguliere rekening

En ook om een plek ergens ter wereld te noemen waar ik het zonder pinpas of creditcard niet ga redden maar jij zal moeten betalen vanaf je wallet (illegale activiteiten als wapen of drugshandel buiten beschouwing gelaten).
pi_211334139
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 13:08 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik daag je uit om een cola in de Stovepipe Wells Saloon in Death Valley met je crypto te betalen zonder tussenstap via een reguliere rekening

En ook om een plek ergens ter wereld te noemen waar ik het zonder pinpas of creditcard niet ga redden maar jij zal moeten betalen vanaf je wallet (illegale activiteiten als wapen of drugshandel buiten beschouwing gelaten).
oke
ik betaal al jaren grotendeels met bitcoin op reis, soms via lightning of on-chain, soms via een provider die mij met een betaalkaart laat betalen die ik kan aanvullen met satoshi's :)
pi_211334206
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 12:57 schreef bleiblei het volgende:
Slaat nergens op in een wereld waar aan de lopende band scams en coinpumps zijn of waar iemand als Musk een kulcrypto genoemd naar een memehond de lucht in weet te boosten.
Nu haal je twee dingen door elkaar, namelijk de inflatoire eigenschappen van regulier geld en de volatiliteit van cryptovaluta. De afwezigheid van die eerste is een goede reden om in crypto's te stappen en de tweede is een reden om terughoudend te zijn. Ik snap dat dat voor de grote meute zo werkt, zeker omdat wij in een land leven waarin iedereen een bankrekening kan openen. En we zijn allemaal een slachtoffer van inflatie, dus we voelen ons in dit opzicht niet slechter af dan een ander.

Ik heb er zelf geen twijfels over dat cryptovaluta de toekomst vormen. Maar hé, daarom zit ik er al vanaf het begin in. Ik zie ook dat voor de meute de drempel om in te stappen nog altijd erg hoog is, niet alleen vanwege de volatiliteit maar diverse andere factoren (relatief moeilijk om in te handelen, je moet weten wat je doet en dat vereist inspanning, het is een wereldje waarin vooral jonge mannen makkelijk willen scoren en daar stoer over doen).

Zelf houd ik me niet zo bezig met hijgere berichtgeving en quasi-wetenschappelijke voorspellingen. Ik volg de idealisten die bezig zijn aan het werken van de infrastructuur van de toekomst - en ik investeer daarin.
  zaterdag 18 november 2023 @ 13:16:53 #301
36431 bleiblei
pi_211334209
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 13:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het is niet lang geleden dat de waarde onder 16.000 euro dook. Inmidels is die verdubbeld. Dus hoezo is het te laat om in te stappen? Het is alleen te laat om in te stappen als je denkt dat de waarde niet toeneemt of nooit meer daalt en toeneemt.

Los van de monetaire waarde, zit de waarde van bitcoin in de unieke eigenschappen (ten opzichte van andere 'store of values' bijvoorbeeld) en dat mensen die unieke eigenschappen waarderen. Ik snap op mijn beurt niet dat menigeen zo makkelijk over die eigenschappen heen stapt. Voor mij is de afwezigheid van een overheid, die het aantal dat in omloop is op kan voeren, erg aantrekkelijk. Voor een ander is dat de mogelijkheid om relatief eenvoudig en goedkoop geld naar de andere kant van de wereld sturen. Voor weer een ander is het dat proof of work en energie winnen uit hernieuwbare bronnen zo goed samengaan (dank @:dimmak voor je postings hierover).

Stel je je vragen uit oprechte nieuwsgierigheid of om anderen ervan te overtuigen dat ze dom bezig zijn? In het eerste geval kunnen de vaste aanwezigen in dit topic vast wat leestips geven.
Zaken remote betalen continentaal, daar is het wel ideaal voor. Dat klopt. Mits de volatiliteit eruit is. Een currency die op dagbasis %en op en neer vliegt, zou ik als een te hoog risico zien als serieuze valuta om te accepteren. Zag je overigens ook gebeuren, steeds meer bedrijven accepteerden Bitcoin toen het omhoog ging. Daar is nu nog maar weinig van over. Je vermogen in zo een hoog tempo afschrijven in je reguliere cashflow is killing als bedrijf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')