abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 november 2023 @ 13:17:10 #1
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_211334212

Crypto?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Bitcoin is bedoeld als peer-to-peer geld, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is pseudoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain. Ook zijn de laatste jaren Layer2 oplossingen populair zoals bijv. Lightning Network. Hiermee kun je instant betalingen doen voor slechts een fractie van de fees die je op de basislaag zou betalen.

Naast Bitcoin zijn er o.a. concurrenten van Bitcoin (bijv. Monero), utility chains (bijv. Ethereum) en memecoins (bijv. Dogecoin). Dit noemen we altcoins, zie bijv. Coingecko voor een impressie. Vele zijn experimenteel en overleven de bearmarkets niet.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus. In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain.

Wie houdt de blockchain bij?
Transacties worden door nodes verzonden naar het netwerk. Een node is een computer die de software van Bitcoin draait. Miners stoppen deze transacties in een blok en als dank krijgen zij hiervoor een beloning. Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en Proof of Stake (PoS). PoW is een vorm van mining, waarbij de rekenkracht van een computer wordt gebruikt ten dienste van de blockchain. De computer lost als het ware mathematische puzzels op en moet intensief werk (de W in PoW) leveren om transacties te controleren en nieuwe blokken te creëren. Deze inspanningen worden beloond in cryptocurrency. PoS is in principe een vorm van virtuele mining. Des te groter het aantal (stake) van een bepaalde cryptocurrency iemand bezit, des te meer transacties er kunnen worden gevalideerd en des te groter de reward voor de persoon in kwestie. Met andere woorden: Des te meer je bezit, des te meer je zult worden beloond.

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
Satoshi Nakamoto zocht een vorm van bescherming tegen centrale banken. Vanaf de jaren 70 waren cyberpunks al op zoek naar zoiets. Met Bitcoin is die oplossing er gekomen. Doordat de software open-source is kan het makkelijk gekloond worden. Dit gebeurde in de eerste jaren dan ook. Later begonnen bedrijfen en individuen andere voordelen te zien in blockchain en zijn daar op door gegaan. Sommige zullen je vertellen dat geld (dus Bitcoin) de enige usecase voor blockchain is, andere zullen je vertellen dat het de oplossing voor alles is. Echter het grootste verschil zit hem in decentraliteit. Bitcoin is tot op heden nog de enige decentrale cryptocurrency. Daarom is Bitcoin veilig voor vele attack factors. Dit betekend niet dat het gebruik van Bitcoin zonder risico is! DYOR (Do Your Own Research)!

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via brokers of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een broker. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc/laptop/telefoon/tablet en daar je coin in opslaan. Daarnaast zijn er ook hardware wallets te koop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Bewaar je private key (seed) ten allen tijde goed! Dit is je backup om je wallet te restoren. Vul deze ook nergens anders in dan in je wallet. Twijfel je hoe je precies je wallet moet restoren? Stel je vraag in het n00b-topic.

Probeer closed-source wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van! Hoe kan ik kopen?
Bekijk hier stap voor stap handleidingen: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #6 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).
Holden - Holden is ook traden, alleen zit er meer tijd tussen.

Exchanges;
Kraken - Betrouwbare exchange
Binance - Chinese exchange met een groot aanbod van crypto
BL3P - Nederlandse Bitcoin exchange, zelfde partij als broker Bitonic
Bitvavo - Nederlandse exchange met een ruim aanbod van crypto

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitonic
BTC Direct
Satos

Bitcoin block explorers
Mempool.space
Blockchain.info

Crypto koersen
Preev simple bitcoin price
CoinGecko - Cryptocurrency Prices and Market Capitalization
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges
Agrr - Trades en koers van de grootste exchanges.

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine (NL)
Bitcoin.nl (NL)
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin

Informatie
Bitcoinstart (NL)
BTCWiki (NL)
Bitcoin Information & Resources

Podcasts:
Beginnen met Bitcoin (NL)
Satoshi Radio (NL)
Cryptocast (NL)

Boeken:
Ons Geld is Stuk
De Bitcoin Standaard
De Fiat Standaard
Gelaagd geld

Bitcoin en belastingaangifte
Bitcoin als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoin en andere crypcurrencies wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro's) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw cryptocurrencies op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw cryptocurrencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw portfolio in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.
pi_211334237
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 13:16 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Zaken remote betalen continentaal, daar is het wel ideaal voor. Dat klopt. Mits de volatiliteit eruit is. Een currency die op dagbasis %en op en neer vliegt, zou ik als een te hoog risico zien als serieuze valuta om te accepteren. Zag je overigens ook gebeuren, steeds meer bedrijven accepteerden Bitcoin toen het omhoog ging. Daar is nu nog maar weinig van over. Je vermogen in zo een hoog tempo afschrijven in je reguliere cashflow is killing als bedrijf.
Daar zijn stablecoins voor.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211334258
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 13:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
het heeft geen zin
  zaterdag 18 november 2023 @ 13:20:50 #4
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_211334268
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 13:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
De stablecoins zijn nu ook 50% waard van wat het op de top was. En dan negeer ik het moment dat ze 25% waard waren van de top.

Inflatie is binnen de marge voorspelbaar (én beïnvloedbaar doordat ze gereguleerd worden). Volatiliteit is en enorm risico.
pi_211334365
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 13:20 schreef bleiblei het volgende:

[..]
De stablecoins zijn nu ook 50% waard van wat het op de top was. En dan negeer ik het moment dat ze 25% waard waren van de top.

Inflatie is binnen de marge voorspelbaar (én beïnvloedbaar doordat ze gereguleerd worden). Volatiliteit is en enorm risico.
Er zijn stablecoins die mislukt zijn. Dat was ontluisterend. Maar de grote stablecoins zijn er nog gewoon en zijn gekoppeld aan de waarde van de dollar. Die gebruik je dan om zonder risico's van betekenis geld naar de andere kant van de wereld te sturen.

Volatiliteit is voor niet-stablecoins een risico en er zijn strategieën om daarmee om te gaan waardoor dat risico op lange termijn veel kleiner is. Je perceptie van dat risico hangt samen met je vertrouwen in de toekomst van cryptovaluta. Als jij dat vertrouwen niet hebt, dan geef ik je groot gelijk dat je je geld op een bankrekening zet waar het gegarandeerd minder waard wordt.
pi_211334549
quote:

[..]
lol
  Moderator zondag 19 november 2023 @ 20:45:41 #7
18653 crew  D.
pi_211352034
Voor wie nog een gokje wil wagen, vanavond laatste kans

BTC / Het Grote Crypto Waarzeggerstopic - editie 2023
pi_211354974
quote:
Wat was dan precies de top van een stablecoin?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_211361801
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 08:38 schreef dimmak het volgende:

[..]
Wat was dan precies de top van een stablecoin?
De top was $1
  Moderator maandag 20 november 2023 @ 19:54:50 #10
18653 crew  D.
pi_211361859
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 19:51 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
De top was $1
USDT heeft ooit $1,32 aangetikt :Y

https://www.coingecko.com/en/coins/tether
  Forum Admin dinsdag 21 november 2023 @ 09:47:19 #11
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_211365929
Stablecoins zijn een soort ETF van fiat geld.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_211366522
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 19:54 schreef D. het volgende:

[..]
USDT heeft ooit $1,32 aangetikt :Y

https://www.coingecko.com/en/coins/tether
En ook $0,57
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_211367023
Het is nou niet echt dat stablecoins worden gemeten op een top en een low. Een stablecoin moet 1 op 1 de waarde vertegenwoordigen van een valuta. Door vraag en aanbod kan dat per markt iets verschillen. Maar in wezen blijft de waarde 1 op 1. Tether kun je bijv. bij Tether zelf altijd inwisselen tegen 1 dollar buiten een exchange om.
  Moderator dinsdag 21 november 2023 @ 12:20:06 #14
18653 crew  D.
pi_211367188
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 11:00 schreef recursief het volgende:

[..]
En ook $0,57
Correct, maar het ging om de top ;)
  Moderator dinsdag 21 november 2023 @ 12:22:53 #15
18653 crew  D.
pi_211367208
Over USDT gesproken, vorige cycles was het algemene advies terug te gaan naar FIAT,
maar wordt inmiddels USDT niet al veilig genoeg geacht om in 'uit te stappen'?
pi_211370776
Bittrex stopt ermee en net kwam het volgende ook nog even in het nieuws:

twitter
pi_211372993
Mijn leven heeft geen zin meer zonder CZ als de grote leider
pi_211373726
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:53 schreef FundsAreSafu het volgende:
Mijn leven heeft geen zin meer zonder CZ als de grote leider
Mag ik je crypto?
pi_211374950
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 21:18 schreef recursief het volgende:

[..]
Mag ik je crypto?
Nee maar ik zal mijn seeds vernietigen zodat iedereen er profijt van heeft
pi_211375957
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:27 schreef dimmak het volgende:
Bittrex stopt ermee en net kwam het volgende ook nog even in het nieuws:

[ twitter ]
En een schikking van 4 miljard. Koekoek!

NOS bericht er ook over.
https://nos.nl/artikel/24(...)rden-topman-stapt-op
pi_211376764
twitter
  woensdag 22 november 2023 @ 06:56:47 #22
80382 manny
30 is best veel
pi_211377044
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 13:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Er zijn stablecoins die mislukt zijn. Dat was ontluisterend. Maar de grote stablecoins zijn er nog gewoon en zijn gekoppeld aan de waarde van de dollar. Die gebruik je dan om zonder risico's van betekenis geld naar de andere kant van de wereld te sturen.

Volatiliteit is voor niet-stablecoins een risico en er zijn strategieën om daarmee om te gaan waardoor dat risico op lange termijn veel kleiner is. Je perceptie van dat risico hangt samen met je vertrouwen in de toekomst van cryptovaluta. Als jij dat vertrouwen niet hebt, dan geef ik je groot gelijk dat je je geld op een bankrekening zet waar het gegarandeerd minder waard wordt.
Is ook een beetje hoe je naar crypto kijkt uiteraard. Als je het echt ziet als een serieus alternatief voor geld, dan kun het nog steeds zien als een belegging omdat je verwacht dat de koers van die munt gaat stijgen, maar als we eerlijk zijn zit 99,9% van de mensen in Crypto om hun muntje later weer duurder ver verkopen en niet om met je BTC straks een pakje boter op een handige manier te kopen. Maar wellicht zit ik mis in deze aanname, maar dat in zichzelf maakt het al heel risicovol.

Dat geldt uiteraard ook voor aandelen of in grondstoffen gaan, maar daar zou je nog kunnen zeggen dat die aandelen daadwerkelijk een piepklein deel van een echte waarde vertegenwoordigen; als in stenen, producten, mensen, etc, er is meer regulering, er zijn institutionele beleggers, etc. Nu kun je met aandelen ook vreselijk op je muil gaan uiteraard..

Anyway: crypto vergelijken met op de bank zetten kun je doen, maar denk dat het meer fair is het dan ook te vergelijken met andere manieren van "investeren" met een bepaald risico en een verwachte opbrengst. En dan is voor mij Crypto een klein risicovol zijpaadje om een beetje in te klooien, maar niet de hoofdstrategie. Ieder zijn afweging daarin..
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_211377376
quote:
19s.gif Op woensdag 22 november 2023 06:56 schreef manny het volgende:

[..]
Is ook een beetje hoe je naar crypto kijkt uiteraard. Als je het echt ziet als een serieus alternatief voor geld, dan kun het nog steeds zien als een belegging omdat je verwacht dat de koers van die munt gaat stijgen, maar als we eerlijk zijn zit 99,9% van de mensen in Crypto om hun muntje later weer duurder ver verkopen en niet om met je BTC straks een pakje boter op een handige manier te kopen. Maar wellicht zit ik mis in deze aanname, maar dat in zichzelf maakt het al heel risicovol.

Dat geldt uiteraard ook voor aandelen of in grondstoffen gaan, maar daar zou je nog kunnen zeggen dat die aandelen daadwerkelijk een piepklein deel van een echte waarde vertegenwoordigen; als in stenen, producten, mensen, etc, er is meer regulering, er zijn institutionele beleggers, etc. Nu kun je met aandelen ook vreselijk op je muil gaan uiteraard..

Anyway: crypto vergelijken met op de bank zetten kun je doen, maar denk dat het meer fair is het dan ook te vergelijken met andere manieren van "investeren" met een bepaald risico en een verwachte opbrengst. En dan is voor mij Crypto een klein risicovol zijpaadje om een beetje in te klooien, maar niet de hoofdstrategie. Ieder zijn afweging daarin..
“Crypto” is niet één ding. Je kunt ook een stablecoin staken en dan lijkt het meer op sparen. Wij ontvangen daardoor een veel hoger rendement dan we op dit moment van een bank zouden ontvangen.

En het gebrek aan regulering is niet een nadeel maar voordeel aan crypto’s. Als je dat niet zo ziet, dan mis je iets essentieels. Maar je hebt gelijk hoor: ieder z’n afweging.
  woensdag 22 november 2023 @ 09:04:40 #24
80382 manny
30 is best veel
pi_211377773
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 08:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
“Crypto” is niet één ding. Je kunt ook een stablecoin staken en dan lijkt het meer op sparen. Wij ontvangen daardoor een veel hoger rendement dan we op dit moment van een bank zouden ontvangen.

En het gebrek aan regulering is niet een nadeel maar voordeel aan crypto’s. Als je dat niet zo ziet, dan mis je iets essentieels. Maar je hebt gelijk hoor: ieder z’n afweging.
Stablecoin is in feite toch een digitaal aandeel in een oudewetse munt als de dollar, evt goud, of in sommige gevallen zelfs investeringen in aandelen? (Ik ben geen expert hier, dus vergeef me als ik mis zit)

En dan profiteer je er toch van dat de "waarde" die de stable-coin vertegenwoordigd uit gereguleerde markten komt, en je dus veel veel minder risico loopt. De voorkant is "crypto", maar de hele achterkant is lekker veilig en gereguleerd.

Gebrek aan regulering is bijna nooit een voordeel trouwens.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 22 november 2023 @ 12:23:43 #25
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_211379861
Weet iemand waar ik een betrouwbare Stop Loss kan plaatsen voor een DEX zoals Uniswap (Ethereum tokens)? Unibot deed het niet bij mij.
pi_211384203
twitter
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 november 2023 @ 09:15:16 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211451913
Oh leuk, Bittrex nokt ermee.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211452007
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 09:15 schreef Nattekat het volgende:
Oh leuk, Bittrex nokt ermee.
Die lopen al weken te mailen dat ze ermee gaan stoppen. Dat was sowieso toch al een beetje vergane glorie?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 november 2023 @ 09:27:15 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211452018
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 09:26 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Die lopen al weken te mailen dat ze ermee gaan stoppen. Dat was sowieso toch al een beetje vergane glorie?
Ik kan er niet inloggen en was te beroerd om dat probleem te fixen, nu moet ik er funds vandaan halen :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator dinsdag 28 november 2023 @ 09:33:18 #30
18653 crew  D.
pi_211452080
Ik zie dat ik daar nog $5,83 aan BTC heb staan, maar even werk van maken :P
  woensdag 29 november 2023 @ 18:46:54 #31
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_211467377
Rijke TomNook heeft geïnvesteerd in FX1Sports

https://dexscreener.com/e(...)79dd3b80a60da98460a2

[ Bericht 69% gewijzigd door TomNook op 29-11-2023 18:58:09 ]
Eerst je hypotheek afbetalen!
  donderdag 30 november 2023 @ 13:38:10 #32
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_211475512
600,- euro geïnvesteerd en nu staat ie op 3250... Heb een heel maandsalaris winst.

Welvaart is in mijn geval niet eerlijk verdeeld dus ik ben erg blij en dankbaar. :Y
pi_211475583
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:38 schreef TomNook het volgende:
600,- euro geïnvesteerd en nu staat ie op 3250... Heb een heel maandsalaris winst.

Welvaart is in mijn geval niet eerlijk verdeeld dus ik ben erg blij en dankbaar. :Y
Heb je het uitbetaald? Zo nee dan is het nog geen winst :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 30 november 2023 @ 14:12:24 #34
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_211475815
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:45 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Heb je het uitbetaald? Zo nee dan is het nog geen winst :D
Nee, ik verwacht een x100 dus ik laat het staan.

Ik raadt aan hier eens naar te kijken: https://dexscreener.com/e(...)e1b1c6095977d2ab4b8a
pi_211476407
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 14:12 schreef TomNook het volgende:

[..]

Ik raadt aan hier eens naar te kijken: https://dexscreener.com/e(...)e1b1c6095977d2ab4b8a
Beste man, als ik één ding heb geleerd van zo'n 7 jaar in de crypto zitten is dat je je winst moet pakken en niet met hopium moet gaan zitten dat je een nog grotere klapper gaat maken. Als ik dat had gedaan was ik nu dik multi miljonair.
  Moderator donderdag 30 november 2023 @ 15:44:57 #36
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211476415
Saylor strikes again.

twitter
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_211480384
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 14:12 schreef TomNook het volgende:

[..]

quote:
According to GoPlus, the contract creator can make changes to the token contract such as disabling sells, changing fees, minting, transferring tokens etc. Exercise caution.
|:)
pi_211480722
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 15:42 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Beste man, als ik één ding heb geleerd van zo'n 7 jaar in de crypto zitten is dat je je winst moet pakken en niet met hopium moet gaan zitten dat je een nog grotere klapper gaat maken. Als ik dat had gedaan was ik nu dik multi miljonair.
Same here ;( nou ja geen multimiljonair
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211482708
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:23 schreef Plots het volgende:
Weet iemand waar ik een betrouwbare Stop Loss kan plaatsen voor een DEX zoals Uniswap (Ethereum tokens)? Unibot deed het niet bij mij.
1inch en matcha in principe maar als de coin niet super liquide is / veel handelt krijg je niet altijd de fill die je verwacht,
pi_211482918
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 15:42 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Dit.

Gewoon tevreden zijn met winst en pakken wat je pakken kan. De volgende kans doet zich toch wel voor.

[ Bericht 7% gewijzigd door Erasmus op 01-12-2023 08:07:05 ]
pi_211483975
lekker wakker worden wel weer zo
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211484328
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 10:21 schreef over_hedge het volgende:
lekker wakker worden wel weer zo
Geen grappen hoor voor de peildatum!!
pi_211484686
Denk dat AI het hype narrative wordt deze bullrun. De AI coins doen het al een tijdje goed ook.
  Forum Admin vrijdag 1 december 2023 @ 13:01:33 #44
54263 crew  Pharkus
pi_211485699
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 11:22 schreef Gehrman het volgende:
Denk dat AI het hype narrative wordt deze bullrun. De AI coins doen het al een tijdje goed ook.
Ik heb me er nog niet in verdiept. Ik zie AI en blockchain/coins nog niet rijmen. Ben ook nog deels 'teleurgesteld' in het NFT (wat amper verder kwam dan apen jpg's) en metaverse 'utilities'.
pi_211486513
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 13:01 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Ik heb me er nog niet in verdiept. Ik zie AI en blockchain/coins nog niet rijmen. Ben ook nog deels 'teleurgesteld' in het NFT (wat amper verder kwam dan apen jpg's) en metaverse 'utilities'.
Als crypto me iets heeft geleerd is het dat hype niet logisch hoeft te zijn
  Forum Admin vrijdag 1 december 2023 @ 15:15:08 #46
54263 crew  Pharkus
pi_211486768
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2023 14:42 schreef FundsAreSafu het volgende:

[..]
Dat is waar. Maakt het wel lastig om de juiste projecten te kiezen.
pi_211486829
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2023 14:42 schreef FundsAreSafu het volgende:

[..]
pi_211489389
twitter
  Moderator zondag 3 december 2023 @ 23:45:26 #49
18653 crew  D.
pi_211511705
BTC 40K molcheerly.gif
  Moderator maandag 4 december 2023 @ 07:34:49 #50
18653 crew  D.
pi_211512189
Bijna 42K :o
pi_211512765
Heerlijk wakker worden. O+
pi_211513310
Dit is geil @RamboDirk @onlogisch
  Moderator maandag 4 december 2023 @ 10:37:24 #54
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211513376
https://www.thestreet.com(...)trillions-to-bitcoin

quote:
BlackRock ETF Poised to Bring 'Trillions' to Bitcoin
A proposed spot ETF from BlackRock, which would require the firm to purchase the asset directly, is going to have a major impact on price.
Broekje uit.

@Wereldgozer
@aTypisch
4045
onlogisch
  maandag 4 december 2023 @ 11:15:21 #55
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211513659

We zijn vertrokken
pi_211513750
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 10:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Broekje uit.

@:Wereldgozer
@:aTypisch
Dit is wat de spot ETF deed met de goudprijs:

Moderator maandag 4 december 2023 @ 11:45:06 #57
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211513978
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 11:15 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]

We zijn vertrokken
4045
onlogisch
pi_211513986
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 11:23 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Dit is wat de spot ETF deed met de goudprijs:

[ afbeelding ]
Hopelijk krijgen we nog een rood dagje na deze pump, dan kan ik nog wat extra dukaten aanschaffen voor deze ruimtereis.
pi_211514063
De moon gifjes kunnen onder het stof vandaan gehaald worden. Moeten ff paar jaar terug :P
pi_211514779
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 10:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Broekje uit.

@:Wereldgozer
@:aTypisch
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 11:15 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]

We zijn vertrokken
lambo in de pre-order
pi_211515836
twitter
pi_211515986
Weinig FOMO nog ook hier, vraag me toch af of we ooit weer die hysterische 2021-taferelen gaan zien.
blablablabla
pi_211516007
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 15:40 schreef Elan het volgende:
Weinig FOMO nog ook hier, vraag me toch af of we ooit weer die hysterische 2021-taferelen gaan zien.
Zodra we weer dagelijks met "kripteau kurrensie" op de Nederlandse mainstream media gespamd worden is dat een mooi moment om alles te verkopen. Want toen stortte alles in elkaar.

Buy the rumor, sell the news.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 04-12-2023 15:43:17 ]
pi_211516067
quote:
9s.gif Op maandag 4 december 2023 15:42 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Zodra we weer dagelijks met "kripteau kurrensie" op de Nederlandse mainstream media gespamd worden is dat een mooi moment om alles te verkopen. Want toen stortte alles in elkaar.

Buy the rumor, sell the news.
Mja meeste hypes keren niet in volle glorie terug. Iedereen zat zich thuis de tering te vervelen en vroeg zich af waar hij zijn geld in hemelsnaam op kon stukslaan.
blablablabla
pi_211516132
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2023 15:48 schreef Elan het volgende:

[..]
Mja meeste hypes keren niet in volle glorie terug. Iedereen zat zich thuis de tering te vervelen en vroeg zich af waar hij zijn geld in hemelsnaam op kon stukslaan.
En nu hebben we het probleem dat driekwart van de wereld in een dikke recessie zit en geen geld meer heeft om te investeren.

Daarom ben ik enorm nieuwsgierig naar hoe de total market cap zich gaat ontwikkelen de komende tijd. Heb ergens angst dat er een dump op de loer ligt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 04-12-2023 15:54:21 ]
pi_211516346
quote:
9s.gif Op maandag 4 december 2023 15:53 schreef Erasmus het volgende:

[..]
En nu hebben we het probleem dat driekwart van de wereld in een dikke recessie zit en geen geld meer heeft om te investeren.

Daarom ben ik enorm nieuwsgierig naar hoe de total market cap zich gaat ontwikkelen de komende tijd. Heb ergens angst dat er een dump op de loer ligt.
Volgens mij is geen econoom het er nu over eens of we in een wereldwijde recessie zitten, we er op afstevenen of we er juist aan het uitkomen zijn _O-

De krankzinnige mate van hebzucht en behoefte om geld te maken is wel redelijk uniek te noemen en had een sterke correlatie met de bijna negatieve rentestanden overal. Plus dat het fenomeen crypto toen voor veel mensen nieuw was. Inmiddels heeft iedereen er wel een mening over en daar wel/geen positie bij ingenomen.
blablablabla
pi_211516405
quote:
9s.gif Op maandag 4 december 2023 15:53 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Is er echt zo'n dikke recessie?
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211516422
quote:
Ligt er aan of nu.nl enzo weer elke dag 3 berichten er over gaan plaatsen :P
levert wel altijd mooie comments van zure mensen op
pi_211516429
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 16:20 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Is er echt zo'n dikke recessie?
Mwah, zoals Elan het terecht stelt, zijn zelfs economen onder elkaar daar nog niet over uit. Wel is de inflatie een wereldwijd probleem.

Persoonlijk vind ik het gebrek aan klandizie tijdens Black Friday, voor het eerst, wel tekenend daarvoor. Mensen passen op hun uitgaves.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 04-12-2023 16:24:31 ]
pi_211516714
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 16:23 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Mwah, zoals Elan het terecht stelt, zijn zelfs economen onder elkaar daar nog niet over uit. Wel is de inflatie een wereldwijd probleem.

Persoonlijk vind ik het gebrek aan klandizie tijdens Black Friday, voor het eerst, wel tekenend daarvoor. Mensen passen op hun uitgaves.
Dat laatste valt toch wel mee? https://www.emerce.nl/nie(...)-opzichte-vorig-jaar
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211516735
De recessie zit voornamelijk ook in groei van de economie, niet in de beschikbaarheid van geld. Met dat laatste zit het wel goed, want wereldwijd staan de geldkranen weer wagenwijd open. Dat is ook terug te zien in de markten van o.a. aandelen, goud en bitcoin.
pi_211516780
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:01 schreef dimmak het volgende:
De recessie zit voornamelijk ook in groei van de economie, niet in de beschikbaarheid van geld. Met dat laatste zit het wel goed, want wereldwijd staan de geldkranen weer wagenwijd open. Dat is ook terug te zien in de markten van o.a. aandelen, goud en bitcoin.
Goudprijs stijgt normaliter juist bij onrust of dreiging voor een recessie.
blablablabla
pi_211516783
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 16:59 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Dat laatste valt toch wel mee? https://www.emerce.nl/nie(...)-opzichte-vorig-jaar
Heb je ook cijfers van Black Friday in de VS?

Black Friday in NL is verwaarloosbaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 04-12-2023 17:10:50 ]
pi_211516814
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:10 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Heb je ook cijfers van Black Friday in de VS?

Black Friday in NL is verwaarloosbaar.
https://www.forbes.com/si(...)ales-by-the-numbers/
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211516867
quote:
Senk joe!

Dan snap ik niet waarom de media de focus gingen leggen op teruglopend bezoek van de brick-and-mortar stores (fysieke winkels)
pi_211516986
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 16:23 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Black Friday is dan ook een grotere scam dan Bitconneeeeeect
pi_211516989
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 17:38 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Bitconnect :D :'( _O-

Dat die scam ooit in de top 10 van CMC stond is hilarisch. Erg leuke meme.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 04-12-2023 17:39:03 ]
pi_211517358
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Goudprijs stijgt normaliter juist bij onrust of dreiging voor een recessie.
Het ene sluit het andere niet uit.. Bovendien zeg ik toch dat er recessie is?
pi_211517500
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 17:38 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Hoezo is het een scam? Mits je beetje weet hoe google werkt. Zijn er prima deals.
Ja ook deals die even duur waren als toen het nog geen deal was. Maar daar komt google dus van pas :D
pi_211518610
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 18:21 schreef dimmak het volgende:

[..]
Het ene sluit het andere niet uit.. Bovendien zeg ik toch dat er recessie is?
Dat laatste is helemaal niet zeker. En al helemaal niet in de VS.

https://www.reuters.com/m(...)ed-up-52-2023-11-29/
blablablabla
pi_211518692
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:05 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat laatste is helemaal niet zeker. En al helemaal niet in de VS.

https://www.reuters.com/m(...)ed-up-52-2023-11-29/
Maar dat is mijn punt toch helemaal niet beste man. Het ging mij er om dat er genoeg geld is om te investeren, al zou er recessie zijn. De geldkranen staan wagenwijd open en dat is de zien aan verschillende assets zoals aandelen, goud, bitcoin en huizen.

Het vermoeden is zelfs dat de rentes weer gaan dalen en de rentekosten omlaag gaan.
pi_211518935
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 20:10 schreef dimmak het volgende:

[..]
Maar dat is mijn punt toch helemaal niet beste man. Het ging mij er om dat er genoeg geld is om te investeren, al zou er recessie zijn. De geldkranen staan wagenwijd open en dat is de zien aan verschillende assets zoals aandelen, goud, bitcoin en huizen.

Het vermoeden is zelfs dat de rentes weer gaan dalen en de rentekosten omlaag gaan.
Welke geldkranen? Dat laatste is geen vermoeden dat is een zekerheidje en al aan de gang :P
blablablabla
  Moderator maandag 4 december 2023 @ 20:35:53 #83
18653 crew  D.
pi_211519093
quote:
Duurt nog een paar maanden :Y
pi_211519315
quote:
2021 Was inderdaad wel mooi, vooral de hele NFT hysterie.
Toch vind 2017 nog steeds wel stukje erger, ook qua FOMO. Met alle alt coins en ICO's. Iedereen stapte toen in. Elke gemiddelde persoon bij een gemiddeld bedrijf had het er toen over. Het maakte ook niet uit wat je kocht, alles ging x10 - x100.
De topics hier gingen ook per dag vol.
2021 was toch stukje braver/rustiger ofzo
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_211522665
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:51 schreef Gremen het volgende:

[..]
2021 Was inderdaad wel mooi, vooral de hele NFT hysterie.
Toch vind 2017 nog steeds wel stukje erger, ook qua FOMO. Met alle alt coins en ICO's. Iedereen stapte toen in. Elke gemiddelde persoon bij een gemiddeld bedrijf had het er toen over. Het maakte ook niet uit wat je kocht, alles ging x10 - x100.
De topics hier gingen ook per dag vol.
2021 was toch stukje braver/rustiger ofzo
Dat is ook je perspectief. Hype komt voornamelijk door nieuwe aanwas. Als je zelf al 1, 2 of zelfs 3 bullruns hebt meegemaakt is het allemaal wat minder. Helemaal als bitcoiner.

pi_211522682
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 10:52 schreef dimmak het volgende:

[..]
Dat is ook je perspectief. Hype komt voornamelijk door nieuwe aanwas. Als je zelf al 1, 2 of zelfs 3 bullruns hebt meegemaakt is het allemaal wat minder. Helemaal als bitcoiner.

[ afbeelding ]
Ik wil weer zo'n bullrun meemaken toen BTC van 100 naar 1000 ging, of van 1000 naar 10k. Beide keren was ik daarbij.

Dit is nog niks.
pi_211523717
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 10:52 schreef dimmak het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D!
pi_211523797
Het gaat pas waar leuk worden als Bitcoin naar 100k gaat en we vervolgens alt season krijgen
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211524476
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:21 schreef Mortaxx het volgende:
Het gaat pas waar leuk worden als Bitcoin naar 100k gaat en we vervolgens alt season krijgen
De alt season kan ook daarvoor komen.

Het enige wat we inmiddels kunnen concluderen is dat The Flippening nooit zal gebeuren. Dat gaan we dus nooit (meer) zien. Behalve van de diehard ETH-pelgrims.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 05-12-2023 13:29:45 ]
pi_211524585
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 13:18 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Het enige wat we inmiddels kunnen concluderen is dat The Flippening ooit zal gebeuren. Dat gaan we dus nooit (meer) zien. Behalve van de diehard ETH-pelgrims.
ooit of nooit?

Denk zelf nooit
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211524594
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 13:28 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
ooit of nooit?

Denk zelf nooit
Typo, moest nooit zijn idd
pi_211524707
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 december 2023 10:53 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ik wil weer zo'n bullrun meemaken toen BTC van 100 naar 1000 ging, of van 1000 naar 10k. Beide keren was ik daarbij.

Dit is nog niks.
Een x10 vanaf het dieptepunt vorig jaar naar 150k zou wel lekker zijn.
blablablabla
pi_211525734
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 13:18 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Het enige wat we inmiddels kunnen concluderen is dat The Flippening nooit zal gebeuren. Dat gaan we dus nooit (meer) zien. Behalve van de diehard ETH-pelgrims.
ETH in BTC is in 2021 niet eens boven de top van 2017 gekomen. Heel zwakjes. Nu weer een laggard.
Plaats hier uw advertentie
pi_211527005
Koning BTC blijft doorpompen.
pi_211527079
--- verkeerd gelezen
pi_211527344
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 17:44 schreef Gehrman het volgende:
Koning BTC blijft doorpompen.
Gaat hard ja, wie had dat nou verwacht (ik wel)
blablablabla
pi_211527406
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 18:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Datadash niet :|W Wat een clown.
Plaats hier uw advertentie
  Moderator dinsdag 5 december 2023 @ 19:21:49 #98
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211527735
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 18:26 schreef Elan het volgende:

[..]
Zit je nog vuistdiep in Cardano?
4045
onlogisch
pi_211528532
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 19:21 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Zit je nog vuistdiep in Cardano?
Nee, dat is echt wel mn allergrootste fiasco geweest op gebied van crypto.

Gekocht op 0,50, na hype verkocht op 1.20 en toen er weer ingestapt op 1.75 en verkocht voor 0.65 _O-
blablablabla
  Moderator dinsdag 5 december 2023 @ 20:33:59 #100
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211528576
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 20:30 schreef Elan het volgende:

[..]
Nee, dat is echt wel mn allergrootste fiasco geweest op gebied van crypto.

Gekocht op 0,50, na hype verkocht op 1.20 en toen er weer ingestapt op 1.75 en verkocht voor 0.65 _O-
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')