Daar zijn stablecoins voor.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zaken remote betalen continentaal, daar is het wel ideaal voor. Dat klopt. Mits de volatiliteit eruit is. Een currency die op dagbasis %en op en neer vliegt, zou ik als een te hoog risico zien als serieuze valuta om te accepteren. Zag je overigens ook gebeuren, steeds meer bedrijven accepteerden Bitcoin toen het omhoog ging. Daar is nu nog maar weinig van over. Je vermogen in zo een hoog tempo afschrijven in je reguliere cashflow is killing als bedrijf.
De stablecoins zijn nu ook 50% waard van wat het op de top was. En dan negeer ik het moment dat ze 25% waard waren van de top.quote:
Er zijn stablecoins die mislukt zijn. Dat was ontluisterend. Maar de grote stablecoins zijn er nog gewoon en zijn gekoppeld aan de waarde van de dollar. Die gebruik je dan om zonder risico's van betekenis geld naar de andere kant van de wereld te sturen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:20 schreef bleiblei het volgende:
[..]
De stablecoins zijn nu ook 50% waard van wat het op de top was. En dan negeer ik het moment dat ze 25% waard waren van de top.
Inflatie is binnen de marge voorspelbaar (én beïnvloedbaar doordat ze gereguleerd worden). Volatiliteit is en enorm risico.
lolquote:Op zaterdag 18 november 2023 13:20 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Inflatie is binnen de marge voorspelbaar (én beïnvloedbaar doordat ze gereguleerd worden). Volatiliteit is en enorm risico.
Wat was dan precies de top van een stablecoin?quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:20 schreef bleiblei het volgende:
De stablecoins zijn nu ook 50% waard van wat het op de top was. En dan negeer ik het moment dat ze 25% waard waren van de top.
De top was $1quote:Op maandag 20 november 2023 08:38 schreef dimmak het volgende:
[..]
Wat was dan precies de top van een stablecoin?
En ook $0,57quote:Op maandag 20 november 2023 19:54 schreef D. het volgende:
[..]
USDT heeft ooit $1,32 aangetikt
https://www.coingecko.com/en/coins/tether
Mag ik je crypto?quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:53 schreef FundsAreSafu het volgende:
Mijn leven heeft geen zin meer zonder CZ als de grote leider
En een schikking van 4 miljard. Koekoek!quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:27 schreef dimmak het volgende:
Bittrex stopt ermee en net kwam het volgende ook nog even in het nieuws:
[ twitter ]
Is ook een beetje hoe je naar crypto kijkt uiteraard. Als je het echt ziet als een serieus alternatief voor geld, dan kun het nog steeds zien als een belegging omdat je verwacht dat de koers van die munt gaat stijgen, maar als we eerlijk zijn zit 99,9% van de mensen in Crypto om hun muntje later weer duurder ver verkopen en niet om met je BTC straks een pakje boter op een handige manier te kopen. Maar wellicht zit ik mis in deze aanname, maar dat in zichzelf maakt het al heel risicovol.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er zijn stablecoins die mislukt zijn. Dat was ontluisterend. Maar de grote stablecoins zijn er nog gewoon en zijn gekoppeld aan de waarde van de dollar. Die gebruik je dan om zonder risico's van betekenis geld naar de andere kant van de wereld te sturen.
Volatiliteit is voor niet-stablecoins een risico en er zijn strategieën om daarmee om te gaan waardoor dat risico op lange termijn veel kleiner is. Je perceptie van dat risico hangt samen met je vertrouwen in de toekomst van cryptovaluta. Als jij dat vertrouwen niet hebt, dan geef ik je groot gelijk dat je je geld op een bankrekening zet waar het gegarandeerd minder waard wordt.
“Crypto” is niet één ding. Je kunt ook een stablecoin staken en dan lijkt het meer op sparen. Wij ontvangen daardoor een veel hoger rendement dan we op dit moment van een bank zouden ontvangen.quote:Op woensdag 22 november 2023 06:56 schreef manny het volgende:
[..]
Is ook een beetje hoe je naar crypto kijkt uiteraard. Als je het echt ziet als een serieus alternatief voor geld, dan kun het nog steeds zien als een belegging omdat je verwacht dat de koers van die munt gaat stijgen, maar als we eerlijk zijn zit 99,9% van de mensen in Crypto om hun muntje later weer duurder ver verkopen en niet om met je BTC straks een pakje boter op een handige manier te kopen. Maar wellicht zit ik mis in deze aanname, maar dat in zichzelf maakt het al heel risicovol.
Dat geldt uiteraard ook voor aandelen of in grondstoffen gaan, maar daar zou je nog kunnen zeggen dat die aandelen daadwerkelijk een piepklein deel van een echte waarde vertegenwoordigen; als in stenen, producten, mensen, etc, er is meer regulering, er zijn institutionele beleggers, etc. Nu kun je met aandelen ook vreselijk op je muil gaan uiteraard..
Anyway: crypto vergelijken met op de bank zetten kun je doen, maar denk dat het meer fair is het dan ook te vergelijken met andere manieren van "investeren" met een bepaald risico en een verwachte opbrengst. En dan is voor mij Crypto een klein risicovol zijpaadje om een beetje in te klooien, maar niet de hoofdstrategie. Ieder zijn afweging daarin..
Stablecoin is in feite toch een digitaal aandeel in een oudewetse munt als de dollar, evt goud, of in sommige gevallen zelfs investeringen in aandelen? (Ik ben geen expert hier, dus vergeef me als ik mis zit)quote:Op woensdag 22 november 2023 08:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
“Crypto” is niet één ding. Je kunt ook een stablecoin staken en dan lijkt het meer op sparen. Wij ontvangen daardoor een veel hoger rendement dan we op dit moment van een bank zouden ontvangen.
En het gebrek aan regulering is niet een nadeel maar voordeel aan crypto’s. Als je dat niet zo ziet, dan mis je iets essentieels. Maar je hebt gelijk hoor: ieder z’n afweging.
Die lopen al weken te mailen dat ze ermee gaan stoppen. Dat was sowieso toch al een beetje vergane glorie?quote:
Ik kan er niet inloggen en was te beroerd om dat probleem te fixen, nu moet ik er funds vandaan halenquote:Op dinsdag 28 november 2023 09:26 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Die lopen al weken te mailen dat ze ermee gaan stoppen. Dat was sowieso toch al een beetje vergane glorie?
Heb je het uitbetaald? Zo nee dan is het nog geen winstquote:Op donderdag 30 november 2023 13:38 schreef TomNook het volgende:
600,- euro geïnvesteerd en nu staat ie op 3250... Heb een heel maandsalaris winst.
Welvaart is in mijn geval niet eerlijk verdeeld dus ik ben erg blij en dankbaar.
Nee, ik verwacht een x100 dus ik laat het staan.quote:Op donderdag 30 november 2023 13:45 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Heb je het uitbetaald? Zo nee dan is het nog geen winst
Beste man, als ik één ding heb geleerd van zo'n 7 jaar in de crypto zitten is dat je je winst moet pakken en niet met hopium moet gaan zitten dat je een nog grotere klapper gaat maken. Als ik dat had gedaan was ik nu dik multi miljonair.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:12 schreef TomNook het volgende:
[..]
Nee, ik verwacht een x100 dus ik laat het staan.
Ik raadt aan hier eens naar te kijken: https://dexscreener.com/e(...)e1b1c6095977d2ab4b8a
quote:Op donderdag 30 november 2023 14:12 schreef TomNook het volgende:
[..]
Nee, ik verwacht een x100 dus ik laat het staan.
Ik raadt aan hier eens naar te kijken: https://dexscreener.com/e(...)e1b1c6095977d2ab4b8a
quote:According to GoPlus, the contract creator can make changes to the token contract such as disabling sells, changing fees, minting, transferring tokens etc. Exercise caution.
Same herequote:Op donderdag 30 november 2023 15:42 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Beste man, als ik één ding heb geleerd van zo'n 7 jaar in de crypto zitten is dat je je winst moet pakken en niet met hopium moet gaan zitten dat je een nog grotere klapper gaat maken. Als ik dat had gedaan was ik nu dik multi miljonair.
1inch en matcha in principe maar als de coin niet super liquide is / veel handelt krijg je niet altijd de fill die je verwacht,quote:Op woensdag 22 november 2023 12:23 schreef Plots het volgende:
Weet iemand waar ik een betrouwbare Stop Loss kan plaatsen voor een DEX zoals Uniswap (Ethereum tokens)? Unibot deed het niet bij mij.
Dit.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:42 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Beste man, als ik één ding heb geleerd van zo'n 7 jaar in de crypto zitten is dat je je winst moet pakken en niet met hopium moet gaan zitten dat je een nog grotere klapper gaat maken. Als ik dat had gedaan was ik nu dik multi miljonair.
Ik heb me er nog niet in verdiept. Ik zie AI en blockchain/coins nog niet rijmen. Ben ook nog deels 'teleurgesteld' in het NFT (wat amper verder kwam dan apen jpg's) en metaverse 'utilities'.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:22 schreef Gehrman het volgende:
Denk dat AI het hype narrative wordt deze bullrun. De AI coins doen het al een tijdje goed ook.
Als crypto me iets heeft geleerd is het dat hype niet logisch hoeft te zijnquote:Op vrijdag 1 december 2023 13:01 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ik heb me er nog niet in verdiept. Ik zie AI en blockchain/coins nog niet rijmen. Ben ook nog deels 'teleurgesteld' in het NFT (wat amper verder kwam dan apen jpg's) en metaverse 'utilities'.
Dat is waar. Maakt het wel lastig om de juiste projecten te kiezen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 14:42 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Als crypto me iets heeft geleerd is het dat hype niet logisch hoeft te zijn
quote:Op vrijdag 1 december 2023 14:42 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Als crypto me iets heeft geleerd is het dat hype niet logisch hoeft te zijn
Broekje uit.quote:BlackRock ETF Poised to Bring 'Trillions' to Bitcoin
A proposed spot ETF from BlackRock, which would require the firm to purchase the asset directly, is going to have a major impact on price.
Dit is wat de spot ETF deed met de goudprijs:quote:Op maandag 4 december 2023 10:37 schreef onlogisch het volgende:
https://www.thestreet.com(...)trillions-to-bitcoin
[..]
Broekje uit.
@:Wereldgozer
@:aTypisch
Hopelijk krijgen we nog een rood dagje na deze pump, dan kan ik nog wat extra dukaten aanschaffen voor deze ruimtereis.quote:Op maandag 4 december 2023 11:23 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Dit is wat de spot ETF deed met de goudprijs:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 4 december 2023 10:37 schreef onlogisch het volgende:
https://www.thestreet.com(...)trillions-to-bitcoin
[..]
Broekje uit.
@:Wereldgozer
@:aTypisch
lambo in de pre-orderquote:
Zodra we weer dagelijks met "kripteau kurrensie" op de Nederlandse mainstream media gespamd worden is dat een mooi moment om alles te verkopen. Want toen stortte alles in elkaar.quote:Op maandag 4 december 2023 15:40 schreef Elan het volgende:
Weinig FOMO nog ook hier, vraag me toch af of we ooit weer die hysterische 2021-taferelen gaan zien.
Mja meeste hypes keren niet in volle glorie terug. Iedereen zat zich thuis de tering te vervelen en vroeg zich af waar hij zijn geld in hemelsnaam op kon stukslaan.quote:Op maandag 4 december 2023 15:42 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Zodra we weer dagelijks met "kripteau kurrensie" op de Nederlandse mainstream media gespamd worden is dat een mooi moment om alles te verkopen. Want toen stortte alles in elkaar.
Buy the rumor, sell the news.
En nu hebben we het probleem dat driekwart van de wereld in een dikke recessie zit en geen geld meer heeft om te investeren.quote:Op maandag 4 december 2023 15:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Mja meeste hypes keren niet in volle glorie terug. Iedereen zat zich thuis de tering te vervelen en vroeg zich af waar hij zijn geld in hemelsnaam op kon stukslaan.
Volgens mij is geen econoom het er nu over eens of we in een wereldwijde recessie zitten, we er op afstevenen of we er juist aan het uitkomen zijnquote:Op maandag 4 december 2023 15:53 schreef Erasmus het volgende:
[..]
En nu hebben we het probleem dat driekwart van de wereld in een dikke recessie zit en geen geld meer heeft om te investeren.
Daarom ben ik enorm nieuwsgierig naar hoe de total market cap zich gaat ontwikkelen de komende tijd. Heb ergens angst dat er een dump op de loer ligt.
Is er echt zo'n dikke recessie?quote:Op maandag 4 december 2023 15:53 schreef Erasmus het volgende:
[..]
En nu hebben we het probleem dat driekwart van de wereld in een dikke recessie zit en geen geld meer heeft om te investeren.
Daarom ben ik enorm nieuwsgierig naar hoe de total market cap zich gaat ontwikkelen de komende tijd. Heb ergens angst dat er een dump op de loer ligt.
Ligt er aan of nu.nl enzo weer elke dag 3 berichten er over gaan plaatsenquote:Op maandag 4 december 2023 15:40 schreef Elan het volgende:
Weinig FOMO nog ook hier, vraag me toch af of we ooit weer die hysterische 2021-taferelen gaan zien.
Mwah, zoals Elan het terecht stelt, zijn zelfs economen onder elkaar daar nog niet over uit. Wel is de inflatie een wereldwijd probleem.quote:
Dat laatste valt toch wel mee? https://www.emerce.nl/nie(...)-opzichte-vorig-jaarquote:Op maandag 4 december 2023 16:23 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Mwah, zoals Elan het terecht stelt, zijn zelfs economen onder elkaar daar nog niet over uit. Wel is de inflatie een wereldwijd probleem.
Persoonlijk vind ik het gebrek aan klandizie tijdens Black Friday, voor het eerst, wel tekenend daarvoor. Mensen passen op hun uitgaves.
Goudprijs stijgt normaliter juist bij onrust of dreiging voor een recessie.quote:Op maandag 4 december 2023 17:01 schreef dimmak het volgende:
De recessie zit voornamelijk ook in groei van de economie, niet in de beschikbaarheid van geld. Met dat laatste zit het wel goed, want wereldwijd staan de geldkranen weer wagenwijd open. Dat is ook terug te zien in de markten van o.a. aandelen, goud en bitcoin.
Heb je ook cijfers van Black Friday in de VS?quote:Op maandag 4 december 2023 16:59 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat laatste valt toch wel mee? https://www.emerce.nl/nie(...)-opzichte-vorig-jaar
https://www.forbes.com/si(...)ales-by-the-numbers/quote:Op maandag 4 december 2023 17:10 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Heb je ook cijfers van Black Friday in de VS?
Black Friday in NL is verwaarloosbaar.
Senk joe!quote:Op maandag 4 december 2023 17:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
https://www.forbes.com/si(...)ales-by-the-numbers/
Black Friday is dan ook een grotere scam dan Bitconneeeeeectquote:Op maandag 4 december 2023 16:23 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Mwah, zoals Elan het terecht stelt, zijn zelfs economen onder elkaar daar nog niet over uit. Wel is de inflatie een wereldwijd probleem.
Persoonlijk vind ik het gebrek aan klandizie tijdens Black Friday, voor het eerst, wel tekenend daarvoor. Mensen passen op hun uitgaves.
Bitconnectquote:Op maandag 4 december 2023 17:38 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Black Friday is dan ook een grotere scam dan Bitconneeeeeect
Het ene sluit het andere niet uit.. Bovendien zeg ik toch dat er recessie is?quote:Op maandag 4 december 2023 17:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Goudprijs stijgt normaliter juist bij onrust of dreiging voor een recessie.
Hoezo is het een scam? Mits je beetje weet hoe google werkt. Zijn er prima deals.quote:Op maandag 4 december 2023 17:38 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Black Friday is dan ook een grotere scam dan Bitconneeeeeect
Dat laatste is helemaal niet zeker. En al helemaal niet in de VS.quote:Op maandag 4 december 2023 18:21 schreef dimmak het volgende:
[..]
Het ene sluit het andere niet uit.. Bovendien zeg ik toch dat er recessie is?
Maar dat is mijn punt toch helemaal niet beste man. Het ging mij er om dat er genoeg geld is om te investeren, al zou er recessie zijn. De geldkranen staan wagenwijd open en dat is de zien aan verschillende assets zoals aandelen, goud, bitcoin en huizen.quote:Op maandag 4 december 2023 20:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat laatste is helemaal niet zeker. En al helemaal niet in de VS.
https://www.reuters.com/m(...)ed-up-52-2023-11-29/
Welke geldkranen? Dat laatste is geen vermoeden dat is een zekerheidje en al aan de gangquote:Op maandag 4 december 2023 20:10 schreef dimmak het volgende:
[..]
Maar dat is mijn punt toch helemaal niet beste man. Het ging mij er om dat er genoeg geld is om te investeren, al zou er recessie zijn. De geldkranen staan wagenwijd open en dat is de zien aan verschillende assets zoals aandelen, goud, bitcoin en huizen.
Het vermoeden is zelfs dat de rentes weer gaan dalen en de rentekosten omlaag gaan.
Duurt nog een paar maandenquote:Op maandag 4 december 2023 15:40 schreef Elan het volgende:
2021 Was inderdaad wel mooi, vooral de hele NFT hysterie.quote:Op maandag 4 december 2023 15:40 schreef Elan het volgende:
Dat is ook je perspectief. Hype komt voornamelijk door nieuwe aanwas. Als je zelf al 1, 2 of zelfs 3 bullruns hebt meegemaakt is het allemaal wat minder. Helemaal als bitcoiner.quote:Op maandag 4 december 2023 20:51 schreef Gremen het volgende:
[..]
2021 Was inderdaad wel mooi, vooral de hele NFT hysterie.
Toch vind 2017 nog steeds wel stukje erger, ook qua FOMO. Met alle alt coins en ICO's. Iedereen stapte toen in. Elke gemiddelde persoon bij een gemiddeld bedrijf had het er toen over. Het maakte ook niet uit wat je kocht, alles ging x10 - x100.
De topics hier gingen ook per dag vol.
2021 was toch stukje braver/rustiger ofzo
Ik wil weer zo'n bullrun meemaken toen BTC van 100 naar 1000 ging, of van 1000 naar 10k. Beide keren was ik daarbij.quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:52 schreef dimmak het volgende:
[..]
Dat is ook je perspectief. Hype komt voornamelijk door nieuwe aanwas. Als je zelf al 1, 2 of zelfs 3 bullruns hebt meegemaakt is het allemaal wat minder. Helemaal als bitcoiner.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:52 schreef dimmak het volgende:
[..]
Dat is ook je perspectief. Hype komt voornamelijk door nieuwe aanwas. Als je zelf al 1, 2 of zelfs 3 bullruns hebt meegemaakt is het allemaal wat minder. Helemaal als bitcoiner.
[ afbeelding ]
De alt season kan ook daarvoor komen.quote:Op dinsdag 5 december 2023 12:21 schreef Mortaxx het volgende:
Het gaat pas waar leuk worden als Bitcoin naar 100k gaat en we vervolgens alt season krijgen
ooit of nooit?quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:18 schreef Erasmus het volgende:
[..]
De alt season kan ook daarvoor komen.
Het enige wat we inmiddels kunnen concluderen is dat The Flippening ooit zal gebeuren. Dat gaan we dus nooit (meer) zien. Behalve van de diehard ETH-pelgrims.
Een x10 vanaf het dieptepunt vorig jaar naar 150k zou wel lekker zijn.quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:53 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik wil weer zo'n bullrun meemaken toen BTC van 100 naar 1000 ging, of van 1000 naar 10k. Beide keren was ik daarbij.
Dit is nog niks.
ETH in BTC is in 2021 niet eens boven de top van 2017 gekomen. Heel zwakjes. Nu weer een laggard.quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:18 schreef Erasmus het volgende:
[..]
De alt season kan ook daarvoor komen.
Het enige wat we inmiddels kunnen concluderen is dat The Flippening nooit zal gebeuren. Dat gaan we dus nooit (meer) zien. Behalve van de diehard ETH-pelgrims.
quote:Op dinsdag 5 december 2023 18:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Gaat hard ja, wie had dat nou verwacht (ik wel)
Zit je nog vuistdiep in Cardano?quote:Op dinsdag 5 december 2023 18:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Gaat hard ja, wie had dat nou verwacht (ik wel)
Nee, dat is echt wel mn allergrootste fiasco geweest op gebied van crypto.quote:Op dinsdag 5 december 2023 19:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zit je nog vuistdiep in Cardano?
quote:Op dinsdag 5 december 2023 20:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee, dat is echt wel mn allergrootste fiasco geweest op gebied van crypto.
Gekocht op 0,50, na hype verkocht op 1.20 en toen er weer ingestapt op 1.75 en verkocht voor 0.65
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |