In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.
Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.
Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit bleek het begin van het grondoffensief te zijn. Op 5 november is Noord Gaza van Zuid-Gaza gescheiden door de Isralische troepen. Ondertussen zijn een groot deel van de Nederlanders die vast zaten in Gaza weer terug in Nederland.
SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
en nog even; het is best wel fascistisch om de moorden op jouw kant of volk te beantwoorden met 3 meer zoveel moorden aan de overkant. want dat is wat we nu zien. gewoon het oude verhaaltje, israel denkt te winnen door ze te laten lijden onder de daden van hun dictators. in de hoop dat? ze zelf een eind maken aan hamas? de steun groeit allen maar, en de haat.
Op dinsdag 7 november 2023 22:32 schreef pokkerdepok het volgende: en nog even; het is best wel fascistisch om de moorden op jouw kant of volk te beantwoorden met 3 meer zoveel moorden aan de overkant
Op dinsdag 7 november 2023 22:35 schreef Digi2 het volgende: Zonder Werkperd is het niet compleet Zeker niet nu het IDF het centrum van Gaza stad al bereikt zegt te hebben.
Misschien heeft hij geen internet verbinding meer?
[..] Ik dacht dat artsen zich hierbij neutraal horen op te stellen. Dat je als arts ongeacht, ras geloofsovertuiging etc alles doet om een mens te genezen.
Op dinsdag 7 november 2023 21:45 schreef HowardRoark het volgende: 7 oktober was geen pogrom, maar had te maken 'structurele ongelijkheid'. Och och, hoe krijg je het je toetsenbord uit. [ twitter ]
Wat bekennen die een kleur zeg.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
[..] Ik dacht dat artsen zich hierbij neutraal horen op te stellen. Dat je als arts ongeacht, ras geloofsovertuiging etc alles doet om een mens te genezen.
Neutraal niet denk ik, artsen zijn best wel autonoom in dat opzicht denk ik.
Wel moeten ze iedereen helpen ongeacht geloof, ras etc
Zal ik me eens aanmelden daar als Levi Polak, kijken hoe ze reageren?
Wel veel kritiek op gelukkig:
quote:
Woedende reacties op Rotterdamse huisartsenpost die steun uitspreekt voor Palestina Huisartsenpost Rotterdam Zuidplein heeft zich de woede op de hals gehaald. In een post op LinkedIn sprak het centrum steun uit voor Palestina. Leefbaar Rotterdam en de VVD hebben vragen gesteld over de uitspraken.
Huisartsenposten Rijnmond meldt dat de Huisartsenpost Rotterdam Zuidplein niet bij hun organisatie hoort. Toch spreken ze zich fel uit tegen de uitspraken van hun collega's op Zuid. "Wij distantiren ons nadrukkelijk van de uitspraken die zijn gedaan." Straatarts bij de Pauluskerk, Michelle van Tongerloo, (familie van @tong80 ?) heeft in het verleden gewerkt bij de huisartsenpost. Zij reageert eveneens geschrokken. "Ik heb daar in verband met werkzaamheden met mijn stichting al langer dan een maand niet gewerkt en ik distantieer me van deze uitspraken", schrijft ze in een reactie op X.
Ook de Rotterdamse politiek heeft verbaasd gereageerd op de post. Volgens Leefbaar-raadslid Caroline Aafjes-van Aalst horen dokters "de politiek thuis te laten en niet in de praktijk te brengen. Iedere Rotterdammer moet zich in een huisartsenpost veilig voelen en over de drempel durven te stappen om zijn of haar hard nodige zorg te krijgen."
VVD-raadslid Erik Verweij sluit zich daarbij aan. Ook hij spreekt zich uit tegen "een huisartsenpost die openlijk partij kiest in een vreselijk internationaal conflict en dat uitdraagt op socials, in een tijd dat antisemitisme al explosief toeneemt". Leefbaar en de VVD hebben gezamenlijk schriftelijke vragen ingediend. https://www.rijnmond.nl/n(...)reekt-voor-palestina
[..] Ik begrijp wel de ergenis, omdat hij zijn standpunt dat het een terroristische aanslag was ten dele baseert op wat volgens hem het gevolg van het handelen door Isral is (als voorbeeld noemt hij kolonisten op de West Bank of marginale positie Palestijnen). Alleen dat 'eigen schuld' argument is helemaal niet noodzakelijk om te verdedigen dat dit inderdaad meer een terroristische aanslag was, wat hij verder best goed uitlegt aan de hand van historische voorbeelden.
[..] Bericht van Wierd Duk is trouwens ookal meerdere malen gepost.
Ik denk ik geef je even een heads-up
Je kunt de vrouw wel uit het blauw halen, maar het blauw niet uit de vrouw!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
[..] In ieder geval wel met deze statements en waarschijnlijk in het algemeen ook
Correct.
quote:
Op dinsdag 7 november 2023 22:41 schreef Frozen-assassin het volgende: Waar in dat bericht staat onuitgesproken steun aan Hamas en het feit dat ze geen zorg meer leveren aan iedereen
[..] Zal ik me eens aanmelden daar als Levi Polak, kijken hoe ze reageren?
Krijg je meteen euthanasie aangeboden..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
Beetje indirect dat ze er niet alles meer aan zouden doen.
Op dinsdag 7 november 2023 22:32 schreef pokkerdepok het volgende: en nog even; het is best wel fascistisch om de moorden op jouw kant of volk te beantwoorden met 3 meer zoveel moorden aan de overkant. want dat is wat we nu zien. gewoon het oude verhaaltje, israel denkt te winnen door ze te laten lijden onder de daden van hun dictators. in de hoop dat? ze zelf een eind maken aan hamas? de steun groeit allen maar, en de haat.
Is het stikstofprobleem, overbevolking etc ook gelijk opgelost.
Ik zeg win=win
Het is hopen op nukes. Wordt aardig tijd dat we eventjes opnieuw beginnen met z'n allen. Terug naar de basis van wat het betekend om mens te zijn: overleven en community bouwen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Hamas is ook maar gewoon te vergelijken met een drugskartel, wat zullen die inmiddels balen dat ze alles kwijtraken, en doodsbang zijn want het IDF ramt als een bulldozer voort en ze krijgen geen enkele hulp vanuit de islamitische wereld.
[..] Het is hopen op nukes. Wordt aardig tijd dat we eventjes opnieuw beginnen met z'n allen. Terug naar de basis van wat het betekend om mens te zijn: overleven en community bouwen.
[..] Nope, dan zitten de elites in hun cave te wachten. Je weet toch
Je weet toch dat wij gewoon in die cave zitten dan. Met sp3c. En @Straatcommando. om de oorlog tegen te gaan die jij en sp3c aangaan over patat en friet. Al dan niet met of zonder ketchup.
Dus maakt niet uit hoe alles gaat lopen. Oorlog zal altijd blijven bestaan.
[..] Je weet toch dat wij gewoon in die cave zitten dan. Met sp3c. En @:straatcommando. om de oorlog tegen te gaan die jij en sp3c aangaan over patat en friet. Al dan niet met of zonder ketchup.
Dus maakt niet uit hoe alles gaat lopen. Oorlog zal altijd blijven bestaan.
Never gonna happen, die 2 barbaren... Ik laat jou blijven omdat je voor nageslacht kan zorgen.
Dit is voor het eerst dat de Amerikanen openlijk laten blijken dat ze niet achter Isral staan
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Op dinsdag 7 november 2023 23:31 schreef Slayage het volgende: Dit is voor het eerst dat de Amerikanen openlijk laten blijken dat ze niet achter Isral staan
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Op dinsdag 7 november 2023 22:32 schreef pokkerdepok het volgende: en nog even; het is best wel fascistisch om de moorden op jouw kant of volk te beantwoorden met 3 meer zoveel moorden aan de overkant. want dat is wat we nu zien. gewoon het oude verhaaltje, israel denkt te winnen door ze te laten lijden onder de daden van hun dictators. in de hoop dat? ze zelf een eind maken aan hamas? de steun groeit allen maar, en de haat.
Voor Isralische begrippen eerder bijzonder mild. In 2014 kwamen 2000 Palestijnen om nav de moord op drie tieners.
Isral gaat niet stoppen tot dat ze de laatste terrorist omgelegd hebben. Aangezien dat berhaupt een utopie is ga ik er vanuit dat Gaza voorlopig een hel op aarde blijft.
Zielig kippengeklaag muziekje eronder, hups hups 2 miljoen werkloze mensen daar, even de handen uit de mouwen steken en al die omgevallen flessen staan zo weer ergens in een horrortunnel.
Op dinsdag 7 november 2023 23:31 schreef Slayage het volgende: Dit is voor het eerst dat de Amerikanen openlijk laten blijken dat ze niet achter Isral staan
[..] Onzin. Isral heeft al gezegd helemaal geen bezetting te willen.
twitter
Onze politici zijn ook medeverantwoordelijk voor de genocide
Hoeven ze niet zo ver te reizen voor de ICC
twitter
Zou wat zijn, als Hamas strijders in een laatste herosche daad van zelfopoffering en medemenselijkheid en masse op een heuvel gaan staan met de tekst "save our people, take us you fucking Jewish bastards"
Geweldige vragen van max Blumenthal en wat een slap gelul van die spreekbuis met zijn ingestudeerde antwoorden
twitter
Op dinsdag 7 november 2023 23:54 schreef Slayage het volgende: Geweldige vragen van max Blumenthal en wat een slap gelul van die spreekbuis met zijn ingestudeerde antwoorden
[..] Versta ik dit goed? Oekrane heeft net zoveel burgers gedood in 2 jaar tijd als dat Isral nu in 4 weken tijd heeft gedaan.
Correct me.
1m48
No correction needed
Op dinsdag 7 november 2023 23:54 schreef UitStraling het volgende: Zou wat zijn, als Hamas strijders in een laatste herosche daad van zelfopoffering en medemenselijkheid en masse op een heuvel gaan staan met de tekst "save our people, take us you fucking Jewish bastards"
niet direct zo, maar het speelt in mijn gedachten nl? Hoe makkelijk zou het zijn voor een idioot om er ff te komen als we wat pro Israel dingen doen openbaar?
Echt ga het nog doen, maargoed anders mijn laatste woorden alvast.
Ik denk namelijk nog steeds? Dit hoeft niet met een oorlog?
Het is allemaal veel te politiek betrokken, daardoor haten mensen elkaar daar? Niet omdat ze een ander geloof aanhangen? Wil niet zeggen dat het eens met elkaar is, maar ok niet elkaar willen vermoorden he dat wil ik maar zeggen.
Ik geloof niet he, een Palestijns of een israelie buurman die naast elkaar wonen? Dat hun ruzie hebben. allemaal aangewakkerd joh door extremisten en regering die het allemaal wel ff beter weet?
Geloof dit echt en of het islam is of christelijk, dat er niet eens een probleem zozeer hoeft te zijn?
Haaretz journalist Gideon Levy legt uit hoe het komt dat Israelis er vrede mee hebben om miljoenen mensen te bezetten
twitter
Op woensdag 8 november 2023 00:32 schreef kree het volgende: Ik geloof niet he, een Palestijns of een israelie buurman die naast elkaar wonen? Dat hun ruzie hebben. allemaal aangewakkerd joh door extremisten en regering die het allemaal wel ff beter weet?
Geloof dit echt en of het islam is of christelijk, dat er niet eens een probleem zozeer hoeft te zijn?
Op woensdag 8 november 2023 00:32 schreef kree het volgende: Ik geloof niet he, een Palestijns of een israelie buurman die naast elkaar wonen? Dat hun ruzie hebben. allemaal aangewakkerd joh door extremisten en regering die het allemaal wel ff beter weet?
Wanneer alles Pais en vree is, is het makkelijk om goed op te schieten met je buren. Op het moment dat er chaos heerst en ambitieuze politici mensen tegen elkaar opzetten, dan moet je vrezen voor je buurman waar je zo gezellig een bakkie mee kon doen in betere tijden. Kijk bv naar voormalig Joegoslavi of Irak.
Quo vadis, Aida is een film dat dit onderwerp behandelt
[..] Wanneer alles Pais en vree is, is het makkelijk om goed op te schieten met je buren. Op het moment dat er chaos heerst en ambitieuze politici mensen tegen elkaar opzetten, dan moet je vrezen voor je buurman waar je zo gezellig een bakkie mee kon doen in betere tijden. Kijk bv naar voormalig Joegoslavi of Irak.
Quo vadis, Aida is een film dat dit onderwerp behandelt
@kree? Heb je al dagenlang zo zien posten eerder, durfde niks te zeggen, maar ik schat zo in dat je een terugval hebt gezien bovenstaande en eerdere posten.
Je was goed bezig! Nu ajb die knop weer om.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2023 00:49:15 ]
[..] Arme Hamas, gewoon erbij gelapt door die politici
nee hamas is terroristen wmb, maar zeg maar 90% daar niet? en dan ben ik er toch op tegen onder de vlag van Israel dat aan te vallen op deze manier. Maargoed
Het boeit niet want gebeurt toch wel, maar geloof niet dat iedereen daar allemaal maar zo anti Israel is of andersom trouwens tegen Palestijnen.
sterker nog ik weet het zeker wel, want gehoord. Maar ok iedereen volgt alleen media enzo he
1: turkse nederzettingen in koerdisch gebied, laat je daar eens over uit. 3 weken inmiddels 2: probeer eens de ontvoering van een 4 jarig meisje goed te praten.
We wachten...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
Hoeven ze niet zo ver te reizen voor de ICC [ twitter ]
Wat dacht je van het leveren van YPR-765's aan Egypte, waarmee die dreigen het vuur te openen op ontsnappende palestijnen? Als die daarmee het vuur openen op die mensen is het toch niet hun schuld, maar de onze, of niet?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Als ik de comments mag geloven dan hebben meerdere Westerse landen hun special forces in Cyprus klaar staan...
https://www.reddit.com/r/(...)unprecedented_delta/ Gaza Hostage Crisis Led To "Unprecedented" Delta Force and SEAL Team 6 Deployment ===================== Yeah but the allied countries also have deployed their own hostage rescue units in cyprus. At least brits and germans already did that. I guess there is already enough SMU personell to invade the whole gaza strip 😅 ===================== Was thinking the same thing. Likely a dozen other allied countries sending their national missions unit over on standby, that base is like a who’s who of the sof community lol ===================== A quick Google search shows me Dutch and German soldiers since mid October. The Dutch with around 200 soldiers (units unspecified) and Germany with an unspecified number of soldiers from KSK, KSM, and GSG9. And the British since late October with around 100 soldiers, including SAS. And probably way more countries sending units that were just not mentioned in the first few articles I could find.
Op woensdag 8 november 2023 03:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende: Palestinian News Agency: A large force of the Israeli army storms the city of Qalqilya from several directions and raids homes
Wie zou de tip hebben gegeven?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Op woensdag 8 november 2023 02:50 schreef slashdotter3 het volgende: Als ik de comments mag geloven dan hebben meerdere Westerse landen hun special forces in Cyprus klaar staan...
https://www.reddit.com/r/(...)unprecedented_delta/ Gaza Hostage Crisis Led To "Unprecedented" Delta Force and SEAL Team 6 Deployment ===================== Yeah but the allied countries also have deployed their own hostage rescue units in cyprus. At least brits and germans already did that. I guess there is already enough SMU personell to invade the whole gaza strip 😅 ===================== Was thinking the same thing. Likely a dozen other allied countries sending their national missions unit over on standby, that base is like a who’s who of the sof community lol ===================== A quick Google search shows me Dutch and German soldiers since mid October. The Dutch with around 200 soldiers (units unspecified) and Germany with an unspecified number of soldiers from KSK, KSM, and GSG9. And the British since late October with around 100 soldiers, including SAS. And probably way more countries sending units that were just not mentioned in the first few articles I could find.
Haha wat een troll video weer van pownews. Als dit geen photoshop is zou ik als urker trots zijn dat mijn solidariteit naar israel gehoord wordt. Bedankt urk!
Vanmorgen verscheen op de website van Volkskrant een artikel over het aantal doden in Gaza, geschat wordt dat er ongeveer 4000 kinderen gestorven zijn.
Ja maar de schuld van Hamas dit, ja maar de schuld van Israel dat, het zal allemaal wel wiens schuld je vindt dat het is, ze sterven zo ellendig is het.
Op woensdag 8 november 2023 08:58 schreef Hatseflats22 het volgende: Vanmorgen verscheen op de website van Volkskrant een artikel over het aantal doden in Gaza, geschat wordt dat er ongeveer 4000 kinderen gestorven zijn.
Ja maar de schuld van Hamas dit, ja maar de schuld van Israel dat, het zal allemaal wel wiens schuld je vindt dat het is, ze sterven zo ellendig is het.
Burgers zijn tragisch genoeg altijd de dupe bij oorlogen Als er 10.000+ doden zijn waarvan ruim 4000+ kinderen is dat aantal wel bijzonder hoog en qua verhouding ook wel scheef? #dtv Lijkt me dan dat het werkelijke aantal slachtoffers veel hoger ligt
Redelijk normaal dat je als deelnemer aan een strijd je je als zodanig identificeert. Als je het wil hebben over "regels" tijdens oorlogshandelingen, dan is dat 1 van de meest elementaire regels.
[ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 08-11-2023 09:42:05 (nee ) ]
Op woensdag 8 november 2023 08:58 schreef Hatseflats22 het volgende: Vanmorgen verscheen op de website van Volkskrant een artikel over het aantal doden in Gaza, geschat wordt dat er ongeveer 4000 kinderen gestorven zijn.
Op woensdag 8 november 2023 09:27 schreef opgebaarde het volgende: Wat had Hamas dan aan moeten trekken? Van het werk als bouwvakker een oranje reflecterend polyester vestje met een witte bouwhelm op de kop?
Daar ga ik niet over, maar je vraagt je wel af hoeveel burgerslachtoffers er echt vallen. Velen Hamas doden zullen immers gewoon op de stapel "onschuldige burgerslachtoffers" worden gegooid.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
Op woensdag 8 november 2023 09:27 schreef opgebaarde het volgende: Wat had Hamas dan aan moeten trekken? Van het werk als bouwvakker een oranje reflecterend polyester vestje met een witte bouwhelm op de kop?
Een uniform natuurlijk en als die niet voorhanden zijn, dan iets anders onderscheidends. Die felgroene hoofdbanden die je regelmatig ziet zijn denk ik ook voldoende, maar dan moeten ze dus wel consequent gedragen worden.
Als Isral zich aan het oorlogsrecht dient te houden mag je Hamas langs dezelfde meetlat leggen. 1 van die regels is dat strijdkrachten zich als zodanig identificeren- dat wil zeggen dmv uniformen.
Op woensdag 8 november 2023 09:30 schreef Frutsel het volgende: Burgers zijn tragisch genoeg altijd de dupe bij oorlogen Als er 10.000+ doden zijn waarvan ruim 4000+ kinderen is dat aantal wel bijzonder hoog en qua verhouding ook wel scheef? #dtv Lijkt me dan dat het werkelijke aantal slachtoffers veel hoger ligt
Of die 4000 kinderen zijn gewoon onzin, hoeveel zouden er zijn omgekomen omdat Hamas raketten lanceerden vanuit hun school waarbij die kinderen verplicht als gijzelaar moesten blijven zitten zodat ze konden dienen als propaganda? Hoeveel 15, 16 of 17 jarigen lopen daar met een geweer te schieten op het IDF, beelden genoeg gezien, die tellen ze natuurlijk ook mee bij die "onschuldige kinderen".
Alles wat uit die hoek komt is gewoon niet serieus te nemen, het grootste wapen van Hamas is propaganda gevolgd door de slachtofferrol.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
[..] Redelijk normaal dat je als deelnemer aan een strijd je je als zodanig identificeert. Als je het wil hebben over "regels" tijdens oorlogshandelingen, dan is dat 1 van de meest elementaire regels.
Die terroristen zijn geen leger en komen niet op voor 't volk, ze wilen alleen maar dode Isralirs. Ze vechten vanuit hun huizen. Is het dan echt opmerkelijk dat die lui dezelfde kleding aan hebben als ze elke dag van de week dragen?
[ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 08-11-2023 09:43:31 ]
[..] Er is geen enkele controle. Alleen de “Palestijnse autoriteit” maakt dit soort claims.
Misschien hadden ze 3 weken geleden maar naar het zuiden moeten trekken.
Heb je het artikel gelezen? Bronnen zijn niet ideaal, maar cijfers kloppen waarschijnlijk wel. Verder zijn mensen nergens echt veilig in Gaza, ook niet in het zuiden.
[..] Heb je het artikel gelezen? Bronnen zijn niet ideaal, maar cijfers kloppen waarschijnlijk wel. Verder zijn mensen nergens echt veilig in Gaza, ook niet in het zuiden.
Veel te veel beelden gezien van pure nep. Die zijn hier ook wel voorbij gekomen.
In het zuiden is het niet totaal veilig, maar de flyers van ophoepelen uit het noorden en je blijft gewoon zitten want je word betaalt door hamas om bovenop die tunnel in/uitgang te zitten, tja, niet janken dat al je kinderen nu dood zijn.
Palestijnen, of Arabieren gewoon, hebben geen enkel besef van eigen verantwoordelijkheid.
Maar zoals met alles, het is makkelijker de ander te haten dan jezelf, als je moet kiezen.
Op woensdag 8 november 2023 09:38 schreef opgebaarde het volgende: Die terroristen zijn geen leger en komen niet op voor 't volk, ze wilen alleen maar dode Isralirs. Ze vechten vanuit hun huizen. Is het dan echt opmerkelijk dat die lui dezelfde kleding aan hebben als ze elke dag van de week dragen?
Misschien ipv te janken, ff googlen, en daar je ogen uitkijken hoe je ziet dat hamas jokers wel degelijk gewoon vaak camo aanhebben.
Ipv hier weer terroristen gedrag te gaan vergoeilijken, en de verantwoordelijkheid die ze hebben natuurlijk weer naar israel te verschuiven.
[..] Als Isral zich aan het oorlogsrecht dient te houden mag je Hamas langs dezelfde meetlat leggen. 1 van die regels is dat strijdkrachten zich als zodanig identificeren- dat wil zeggen dmv uniformen.
Ah thanks, internet is 't met jou eens. Je hebt gelijk, het is inderdaad in strijd met oorlogsrecht. Wist ik niet.
[..] Misschien ipv te janken, ff googlen, en daar je ogen uitkijken hoe je ziet dat hamas jokers wel degelijk gewoon vaak camo aanhebben.
Ipv hier weer terroristen gedrag te gaan vergoeilijken, en de verantwoordelijkheid die ze hebben natuurlijk weer naar israel te verschuiven.
Kan je even aanwijzen waar ik terroristen gedrag vergoeilijk? Linksboven zit de search, ga je gang Zo nee. Dit zeg ik met alle respect: houd gewoon je bek
Zelfs de meest elementaire dingen van oorlogsrecht niet weten, moet je immers niet beletten pagina na pagina te gaan janken dat natuurlijk israel zich niet aan datzelfde oorlogsrecht waar ik werkelijk geen bal van weet houd, zie ik het goed?
[..] Kan je even aanwijzen waar ik terroristen gedrag vergoeilijk? Linksboven zit de search, ga je gang Zo nee. Dit zeg ik met alle respect: houd gewoon je bek
Je gaf eerder het te begrijpen als ze zich als X verkleden. Dan word je gecorrigeerd en ga je huilen dat je “het niet bedoelde als steun voor terrorisme”.
Beetje vreemd, ben ik ook hoor, maar reageer dan niet zeg maar. Soms beter, moet ik ook nog leren.
[..] Veel te veel beelden gezien van pure nep. Die zijn hier ook wel voorbij gekomen.
In het zuiden is het niet totaal veilig, maar de flyers van ophoepelen uit het noorden en je blijft gewoon zitten want je word betaalt door hamas om bovenop die tunnel in/uitgang te zitten, tja, niet janken dat al je kinderen nu dood zijn.
Palestijnen, of Arabieren gewoon, hebben geen enkel besef van eigen verantwoordelijkheid.
Maar zoals met alles, het is makkelijker de ander te haten dan jezelf, als je moet kiezen.
Ja maar Hamas dit en dat Palestijnen dat dus, allemaal blabla uit je echokamer. Volgens mij heb je het artikel niet gelezen en zelf kom je niet met een betere bron over het aantal doden, wel schuif je de schuld volledig naar de Palestijnen. Het kan me niet eens schelen wiens schuld het is, het zou de kwaliteit van dit topic aanzienlijk verbeteren als er enige consensus was over zoiets simpels als het aantal doden, nog los van de schuldvraag.
Grappig dat Russische media volledig verboden is in Nederland en dat hun beweringen nooit worden opgepakt, maar Hamas propaganda wordt 1op1 doorgesluisd.
Toen Rusland Oekrane aanviel hoorde je geen oproepen tot het staakt het vuren. Nu Hamas wordt teruggepakt hoor je niks anders.
Geeft wel te kennen aan welke kant de Nederlandse media staat. Maar dat was in 1939 ook zo, men koos massaal de kant van de nazis.
Op woensdag 8 november 2023 09:55 schreef Homey het volgende: Grappig dat Russische media volledig verboden is in Nederland en dat hun beweringen nooit worden opgepakt, maar Hamas propaganda wordt 1op1 doorgesluisd.
Toen Rusland Oekrane aanviel hoorde je geen oproepen tot het staakt het vuren. Nu Hamas wordt teruggepakt hoor je niks anders.
Geeft wel te kennen aan welke kant de Nederlandse media staat. Maar dat was in 1939 ook zo, men koos massaal de kant van de nazis.
De Nederlandse media aan de kant van de nazi's in 1939.
[..] Je gaf eerder het te begrijpen als ze zich als X verkleden. Dan word je gecorrigeerd en ga je huilen dat je “het niet bedoelde als steun voor terrorisme”.
Beetje vreemd, ben ik ook hoor, maar reageer dan niet zeg maar. Soms beter, moet ik ook nog leren.
Zou er hier op fok denk jij n iemand zijn die denkt dat Hamas zich aan n wet van t oorlogsrecht houdt? Gewoon een klein regeltje, dat ze die wel volgen terwijl we weten wat ze allemaal niet respecteren? Ik denk dat we niemand gaan vinden. Niet een iemand.
Het is ridicuul om mijn posts te lezen met in 't achterhoofd "die opgebaarde is wellicht iemand die wel sympathie heeft voor baby-onthoofdende martelende terroristen".
Alsof de andere kant, iedereen die pro-Israel is, die 4.000 dode burgerkinderen prettig vindt. Tegen die bril kan niemand zich verdedigen.
Die 10.000 dode Palestijnen wordt kapotgeslagen met 'ja maar hamas' en 'ja maar human shields'. Tsja dan zinn Hamas terroristen in burgerkleding precies wat we al decennia weten en nu ook verwachten.
Op woensdag 8 november 2023 09:55 schreef Homey het volgende: Grappig dat Russische media volledig verboden is in Nederland en dat hun beweringen nooit worden opgepakt, maar Hamas propaganda wordt 1op1 doorgesluisd.
Verkiezingen komen eraan, dat is alles waar het bij onze politici om draait. Niemand durft zijn vingers te branden aan kritiek op Hamas/Palestina of de ellende wat nu steeds meer zichtbaarder wordt in Europa. Het zijn heel wat stemmen wat ze kunnen verliezen.
[..] Zou er hier op fok denk jij n iemand zijn die denkt dat Hamas zich aan n wet van t oorlogsrecht houdt? Gewoon een klei regeltje, dat ze die wel volgen? Ik denk dat we niemand gaan vinden. Niet een iemand.
Dan zitten daar consequenties aan vast.
Dan kan de wereld die toekijkt z'n schouders ophalen als er iemand in burgerkloffie het leven laat, want het valt immers niet vast te stellen dat het geen hamas strijder was.
En propaganda van die al die 'burgers die het leven' laten mag dan linia recta naar de prullenbak.
Dan kan de wereld die toekijkt z'n schouders ophalen als er iemand in burgerkloffie het leven laat, want het valt immers niet vast te stellen dat het geen hamas strijder was.
En propaganda van die al die 'burgers die het leven' laten mag dan linia recta naar de prullenbak.
Weet je wat ook een van de meest basale principes van (oorlog)recht is? Dat als de wederpartij gekke dingen doet jou dat niet ontslaat van je verplichtingen en dat geldt zeker voor staten.
Daarom dat er geen traan gelaten wordt om naar verluid 6.000 dode Palestijnen en een heel heel heel klein bescheiden traantje om de 4.000 dode kinderen (gewonden nog minder). Veel (dus een deel) van die kinderen hebben (nog) niks met Hamas want ze zijn veel te jong.
In een andere situatie, zonder Hamas, zouden we vast en zeker anders reageren op die slachtoffers. Zeg ik als Hamas buddy
In September 2015, the United States included Sinwar's name on its blacklist of "international terrorists" The leader of the Hamas movement within the Gaza Strip, Yahya Sinwar, was born in 1962.
He is the founder of the Hamas security service known as Majd, which manages internal security matters, investigates suspected Israeli agents and tracks down Israeli intelligence and security services officers.
Sinwar has been arrested three times. After his third arrest in 1988 he was sentenced to four life terms in prison.
However, he was among 1,027 Palestinian and Israeli Arab prisoners released by Israel in exchange for an Israeli soldier held captive for over five years by Hamas.
Sinwar returned to his position as a prominent leader in Hamas and was appointed head of the group's political bureau in the Gaza Strip in 2017.
In 2015, the US included Sinwar on its blacklist of "international terrorists".
[..] Weet je wat ook een van de meest basale principes van (oorlog)recht is? Dat als de wederpartij gekke dingen doet jou dat niet ontslaat van je verplichtingen en dat geldt zeker voor staten.
Dit.
Maar door de schuld altijd en volledig af te wenden op de Palestijnen kunnen mensen moreel gezien zich makkelijker volledig ontrekken aan de gruwelijke cijfers, namelijk duizenden kinderen dood (deels door de staat waarvoor ze staan te juichen).
En die kinderen zitten echt niet allemaal als schild bij schietende Hamas strijders op schoot, die liggen vooral tussen het puin van platgeschoten gebouwen.
[..] Ja maar Hamas dit en dat Palestijnen dat dus, allemaal blabla uit je echokamer. Volgens mij heb je het artikel niet gelezen en zelf kom je niet met een betere bron over het aantal doden, wel schuif je de schuld volledig naar de Palestijnen. Het kan me niet eens schelen wiens schuld het is, het zou de kwaliteit van dit topic aanzienlijk verbeteren als er enige consensus was over zoiets simpels als het aantal doden, nog los van de schuldvraag.
Ik kan niet met een betere bron komen, want die is er domweg niet, linksom of rechtsom.
Maar door de schuld altijd en volledig af te wenden op de Palestijnen kunnen mensen moreel gezien zich makkelijker volledig ontrekken aan de gruwelijke cijfers, namelijk duizenden kinderen dood (deels door de staat waarvoor ze staan te juichen).
En die kinderen zitten echt niet allemaal als schild bij schietende Hamas strijders op schoot, die liggen vooral tussen het puin van platgeschoten gebouwen.
Precies. En dit is geen Rusland-Oekraine verhaal. Het is een verhaal van grijstinten. En heel veel dingen zullen we pas zeker weten over een jaartje of tien. Maar dat er op het eerste oog van beide kanten dingen gebeuren die heel veel vraagtekens oproepen lijkt me gewoon een feit.
Lees even wat de belgische premier er over te zeggen heeft, voordat je begint over een begin van aannemelijk maken
Call to authority werkt niet, ik ben geen belg.
Aannemelijk maken is dat je echt on the ground de inschattingen die IDF maakt weet, en van daar uit snapt wat de meest optimale offensieve actie is, die verlies van levens aan beide kanten minimaliseert, en dan constateert dat IDF die meest optimale keuze niet maakt.
Maar niemand weet dat, en dan eindigen we weer bij gevoelsmatigheden.
Dat gezeik over die kinderen de hele tijd.. Ten eerste is het aantal kinderen dat slachtoffer is waarschijnlijk zwaar overdreven, ten tweede gebruikt Hamas de eigen bevolking als schild en voor propaganda-doeleinden en ten derde is het ontzettend hypocriet want ik hoor al die zielenpoten nooit wanneer bij andere conflicten kinderen het slachtoffer zijn.
Het is wat zwart-wit om mensen die het constant hebben over de 'kinderen' meteen maar weg te zetten als antisemiet, maar het heeft er wel alle schijn van.
[..] Call to authority werkt niet, ik ben geen belg.
Aannemelijk maken is dat je echt on the ground de inschattingen die IDF maakt weet, en van daar uit snapt wat de meest optimale offensieve actie is, die verlies van levens aan beide kanten minimaliseert, en dan constateert dat IDF die meest optimale keuze niet maakt.
Maar niemand weet dat, en dan eindigen we weer bij gevoelsmatigheden.
Het enkele feit dat we het niet zeker weten maakt het natuurlijk geen gevoelsmatigheid. Dat is echt onzin.
Je snapt zelf toch ook wel dat als je de feiten op een rij zet dat daar een bepaald beeld uit naar voren kan komen, zonder dat je honderd procent zekerheid hebt? Dat is zo'n beetje wat nieuwsredacties, inlichtingendiensten en osint-lui de hele dag doen.
Op woensdag 8 november 2023 09:24 schreef Tekaschi het volgende: En zo komt Hamas natuurlijk aan al die "burgerslachtoffers" [ twitter ] [ twitter ] [ twitter ] Hamas released footage today of its members firing rockets. It's worth noting that in many of their videos, you can observe Hamas members wearing civilian clothing.
[..] Is dat die kerel die nogal wat ledematen mist en blind is als gevolg van eerdere liquidatiepogingen? Tijd om het karwei maar eens af te maken.
Nee, dat is Mohammed Deif. De leider van de militaire tak van Hamas.
Deze Yahja Sinwar is ook wel een hele belangrijke persoon. Een van de weinige of volgens mij zelfs de enige van de hoge heren van Hamas die niet in Qatar verblijven.
Yahja Sinwar is a Palestinian politician and the leader of Hamas, the Sunni Islamist[3] political and military organization that controls the Gaza Strip. He has been the chief of Hamas in Gaza since February 2017, when he replaced Ismail Haniyeh.[4][5] Yahya Sinwar was one of the co-founders of the security apparatus of Hamas.[6][7]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Op woensdag 8 november 2023 10:20 schreef trein2000 het volgende: Je snapt zelf toch ook wel dat als je de feiten op een rij zet dat daar een bepaald beeld uit naar voren kan komen, zonder dat je honderd procent zekerheid hebt?
Ja, helaas een nogal gekleurd beeld, waar de hamas propaganda en daadwerkelijk nieuws niet van elkaar te onderscheiden zijn, met dank aan lui journaille.
En het grappige is, of eigenlijk helemaal niet, excesses are bound to happen. Kans is groot dat er ergens, echt wel een keertje een IDF'er afblaast omdat die het ook niet helder meer ziet.
Toch nemen we dat niet waar, en blijven we steken in gevoelsmatigheden.
[..] Zou er hier op fok denk jij n iemand zijn die denkt dat Hamas zich aan n wet van t oorlogsrecht houdt? Gewoon een klein regeltje, dat ze die wel volgen terwijl we weten wat ze allemaal niet respecteren? Ik denk dat we niemand gaan vinden. Niet een iemand.
Het is ridicuul om mijn posts te lezen met in 't achterhoofd "die opgebaarde is wellicht iemand die wel sympathie heeft voor baby-onthoofdende martelende terroristen".
Alsof de andere kant, iedereen die pro-Israel is, die 4.000 dode burgerkinderen prettig vindt. Tegen die bril kan niemand zich verdedigen.
Die 10.000 dode Palestijnen wordt kapotgeslagen met 'ja maar hamas' en 'ja maar human shields'. Tsja dan zinn Hamas terroristen in burgerkleding precies wat we al decennia weten en nu ook verwachten.
Oh jawel hoor, ik ben ervan overtuigd dat hamas zich prima houdt aan het verbod op het gebruik van massavernietigingswapens. Dat dat eerder komt door het gebrek aan kennis, kunde, en het niet voorhanden hebben van de materialen en niet door een onwil om dit soort wapens te gebruiken laten we dan maar even buiten beschouwing.
[..] Ja, helaas een nogal gekleurd beeld, waar de hamas propaganda en daadwerkelijk nieuws niet van elkaar te onderscheiden zijn, met dank aan lui journaille.
En het grappige is, of eigenlijk helemaal niet, excesses are bound to happen. Kans is groot dat er ergens, echt wel een keertje een IDF'er afblaast omdat die het ook niet helder meer ziet.
Alles wat niet in jouw straatje past is een gevoelsmatigheid. Duidelijk.
Op woensdag 8 november 2023 10:36 schreef slashdotter3 het volgende: Toch wel apart dat Yahja Sinwar omsingeld in zijn bunker zit en niet al 2 weken geleden via de tunnels m richting Egypte gesmeerd is.
[..] Daarom dat er geen traan gelaten wordt om naar verluid 6.000 dode Palestijnen en een heel heel heel klein bescheiden traantje om de 4.000 dode kinderen (gewonden nog minder). Veel (dus een deel) van die kinderen hebben (nog) niks met Hamas want ze zijn veel te jong.
In een andere situatie, zonder Hamas, zouden we vast en zeker anders reageren op die slachtoffers. Zeg ik als Hamas buddy
Geen traan gelaten wordt? Er zijn uitsluitend tranen voor de Palestijnse zaak, kijk naar de media.
[..] Weet je wat ook een van de meest basale principes van (oorlog)recht is? Dat als de wederpartij gekke dingen doet jou dat niet ontslaat van je verplichtingen en dat geldt zeker voor staten.
Nogal rare retoriek. Isral ligt onder een vergrootglas met alles wat ze doen, maar hier zijn mensen die zich hardop afvragen of Hamas zich wel als strijdkrachten zou moeten identificeren, want het zijn immers gewoon mensen.
Op woensdag 8 november 2023 10:36 schreef slashdotter3 het volgende: Toch wel apart dat Yahja Sinwar omsingeld in zijn bunker zit en niet al 2 weken geleden via de tunnels m richting Egypte gesmeerd is.
Niet echt, er zullen toch kopstukken aanwezig moeten zijn. zou leuk zijn, verwachten dat je volgelingen sterven en strijden voor jouw jarenlange propaganda terwijl je lekker in een villa in het buitenland zit, zoals al die westerse politici tijdens oorlogen.
[..] Ja maar Hamas dit en dat Palestijnen dat dus, allemaal blabla uit je echokamer. Volgens mij heb je het artikel niet gelezen en zelf kom je niet met een betere bron over het aantal doden, wel schuif je de schuld volledig naar de Palestijnen. Het kan me niet eens schelen wiens schuld het is, het zou de kwaliteit van dit topic aanzienlijk verbeteren als er enige consensus was over zoiets simpels als het aantal doden, nog los van de schuldvraag.
Je wil dus dat we blind een Palestijnse bron geloven ? Ik kan me namelijk nog een akkefietje met een ziekenhuis herinneren waarin het blindelings geloven van wat deze bron zei niet zo goed verliep.
Om nog maar niet te spreken over de 40 onthoofde babies.
Als deze situatie ons iets geleerd heeft is het wel dat we de misinformatie en echte informatie maar heel moeilijk kunnen verifiren, dus enig voorbehoud zou op zijn plaats zijn.
[..] Nogal rare retoriek. Isral ligt onder een vergrootglas met alles wat ze doen, maar hier zijn mensen die zich hardop afvragen of Hamas zich wel als strijdkrachten zou moeten identificeren, want het zijn immers gewoon mensen.
Zie je dan niet dat dat meten met twee maten is?
Iedereen veroordeelt Hamas, ik ook. Vervolgens isiedereen heel terughoudende met het veroordelen van Israel. Maar als dingen er lelijk uitzien mag je dat ook benoemen. Dat is niet met twee maten meten.
Daarbij reageerde ik op iemand die meende dat gedragingen van hamas 'consequenties hebben' in relatie tot het HOR. En hoewel dat striktgenomen natuurlijk juist is was dat niet wat er bedoeld werd.
Dat Isreal nu beweert dat die man in een bunker zit. Hebben ze al een DNA test gedaan? Zo niet weet je het niet zeker. Maar op basis van feiten en omstandigheden kun je wel redelijkerwijs aannemen dat het zo is. Dat is zeg maar wat politie en justitie, journalisten, inlichtingenlui de hele dag doen.
'Een aantal elementen wijzen erop dat' is natuurlijk geen gevoelsmatigheid maar een uitspraak met een bepaalde onzekerheid. Dat is niet hetzelfde.
[..] Iedereen veroordeelt Hamas, ik ook. Vervolgens isiedereen heel terughoudende met het veroordelen van Israel.
Pardon? De gehele islamitische wereld, gesteund door allerlei onfrisse lui in het Westen, schreeuwen al weken moord en brand over de rol van Isral, al dan niet vanuit de onderbuik, zaken als genocide worden elke drie zinnen gebruikt om de oorlog te duiden.
[..] Geen traan gelaten wordt? Er zijn uitsluitend tranen voor de Palestijnse zaak, kijk naar de media.
Er zijn toch aardig wat uitgebreide verhalen naar buiten gekomen over de gijzelaars. En de slachtoffers van 7 oktober. De verhalen van de Palestijnse kant zijn veel oppervlakkiger. Het zijn meestal cijfers over dodentallen en soms foto’s van bombardementen en mensen die gewond zijn of dood. Ik vind de verslaggeving daarover niet echt uitgebreid of diepgaand.
[..] Er zijn toch aardig wat uitgebreide verhalen naar buiten gekomen over de gijzelaars. En de slachtoffers van 7 oktober. De verhalen van de Palestijnse kant zijn veel oppervlakkiger. Het zijn meestal cijfers over dodentallen en soms foto’s van bombardementen en mensen die gewond zijn of dood. Ik vind de verslaggeving daarover niet echt uitgebreid of diepgaand.
Je zou bijna gaan denken dat beide kanten belicht worden.
[..] Iedereen veroordeelt Hamas, ik ook. Vervolgens isiedereen heel terughoudende met het veroordelen van Israel. Maar als dingen er lelijk uitzien mag je dat ook benoemen. Dat is niet met twee maten meten.
Daarbij reageerde ik op iemand die meende dat gedragingen van hamas 'consequenties hebben' in relatie tot het HOR. En hoewel dat striktgenomen natuurlijk juist is was dat niet wat er bedoeld werd.
Als je nu eens wat uurtjes meer op internet spendeert zul je zien dat iedereen, werkelijk iedereen israel conintue veroordeeld, media, de politiek en hulporganisaties, zelfs Hamas heeft niet op zoveel kritiek kunnen rekenen na 7 oktober.
Ten tweede, het stikt van zulke beelden op het internet:
twitter
Niet iedereen veroordeeld Hamas, alleen zodra ze geconfronteerd worden, hoewel het dan meestal wordt afgedaan in n woordje "afschuwelijk", "verschrikkelijk" ten alle tijden gevolgd door "maar" en een heel verhaal over de misdaden van Isral.
[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 08-11-2023 13:11:29 (nee) ]
[..] Allereerst, welkom op het internet, hoe krijg jij eigenlijk in n dag zo'n blauw kleurtje? Als je nu eens wat uurtjes meer op internet spendeert zul je zien dat iedereen, werkelijk iedereen israel conintue veroordeeld, media, de politiek en hulporganisaties, zelfs Hamas heeft niet op zoveel kritiek kunnen rekenen na 7 oktober.
Niet iedereen veroordeeld Hamas, alleen zodra ze geconfronteerd worden, hoewel het dan meestal wordt afgedaan in n woordje "afschuwelijk", "verschrikkelijk" ten alle tijden gevolgd door "maar" en een heel verhaal over de misdaden van Isral.
De ME zou op deze 'demonstranten' losgelaten moeten worden. Hadden we niet gezegd, "dit nooit meer"?
https://www.aljazeera.com(...)gazas-tunnels-part-i Analysis: How would Israel fare in Gaza’s tunnels? More Israeli soldiers might die as the invading troops take the battle underground, into the feared Hamas tunnels.
[..] Allereerst, welkom op het internet, hoe krijg jij eigenlijk in n dag zo'n blauw kleurtje? Als je nu eens wat uurtjes meer op internet spendeert zul je zien dat iedereen, werkelijk iedereen israel conintue veroordeeld, media, de politiek en hulporganisaties, zelfs Hamas heeft niet op zoveel kritiek kunnen rekenen na 7 oktober.
Duidelijk dus, allemaal voorstanders van terreur.
Radical islam is the snake in the grass. Moderate islam is the grass that hides the snake.
Sterk verhaal van iemand die in de regering van Frankrijk gezeten heeft:
quote:
"The Israeli government, Benjamin Netanyahu, failed on October 7th and failed doubly. Firstly, in its ability to ensure the protection of the Israeli people by allowing massacres that are an abomination to occur. He bears direct responsibility for what happened.
Wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor de aanslagen in Frankrijk? De vele doden door terroristische aanslagen?
quote:
The rationale of the Israeli government for the bombings happening today is flawed, and the whole international community can see it. The principle is: "we target terrorists, and unfortunately, there are also civilian populations," what is euphemistically called in military language "collateral damage." It must be understood that this collateral damage is not accidental. That is to say, it is perfectly predictable and fully accepted.
Dus alle bombardementen in Afghanistan, Syri, Irak, Iran etc. waar ook steun bij zat van Frankrijk kunnen we naast dezelfde meetlat leggen?
Ook meteen gestopt met lezen, heeft hij een punt, zeer zeker, is hij ziekelijk hypocriet en hanteert dubbelde standaarden, ook zeer zeker.
Maar dat ongeinformeerde in 1 beweging door maar pretenderen dat het anders kan*, is waar het gaat schuren.
Zeker van mensen die zo laat in de race er op gewezen moeten worden dat de plicht om als strijdende partij jezelf als zodanig te identificeren echt een ding is.
*= en ja, het 'kan' altijd anders. Israel kan dom het gevecht aangaan, en dan exorbitant veel levens verliezen. Maar ik neem ze beslist niet kwalijk dat ze het niet doen.
Afijn, al eerder gepost, is het waard om nogmaals te posten:
[..] Maar haal dan mensen binnen die willen werken, en niet tienduizenden Afrikanen die niet kunnen of willen werken en zich nooit zullen aanpassen.
Ik denk dat ze dat heus wel willen maar we stoppen ze lekker eerst twee jaar weg in tien verschillende AZC's. Dat zal de integratie niet bevorderen. Die zoeken elkaar alleen maar op. De Oekrainers krijgen direct een werkvergunning en een BSN en mogen aan de bak.
Er staat niets nieuws in het artikel, maar mocht je toevallig van mening zijn dat NRC een linkse krant is en daarmee elk artikel ervan naar het rijk der fabelen verwijst, realiseer je je dan wel dat dit soort artikelen er ook in staan.
[..] Ik denk dat ze dat heus wel willen maar we stoppen ze lekker eerst twee jaar weg in tien verschillende AZC's. Dat zal de integratie niet bevorderen. Die zoeken elkaar alleen maar op. De Oekrainers krijgen direct een werkvergunning en een BSN en mogen aan de bak.
Ze spreken de taal niet, hebben geen opleiding, hebben vaak een laag IQ (ja de waarheid is hard), voegen dus echt niks toe. Kan je wel iets zeggen over AZC’s, maar dat gaat echt geen verschil uitmaken, ja klauwen met geld ja.
Daarom opvang in de regio. Wat moet een Afrikaan nou in Nederland? Geen enkele band mee.
Bedenk even dat Afrika, in tegenstelling tot je aardrijkskunde boekje, 3x groter is als Europa. Nergens veiligheid te vinden daar? Dan hadden we net zo go3d de kolonin nooit moeten opgeven, dan waren ze beter af geweest.
[..] Zeker, maar een immigratiestop lijkt me zelfmoord als natie.
Dat wil eigenlijk alleen Gekke Geertje. Nou dan weet je het wel.
AUB geen nieuwe werknemers binnen halen die ons willen vernietigen, ons haten, in de kont willen naaien en in de fik steken, dan maar een boterhammetje minder.
Tandarts in Gaza krijgt een belletje dat ze zijn buurt gaan bombarderen en hij is nu verantwoordelijk voor het ontruimen en in veiligheid brengen van honderden mensen.
[..] Ze spreken de taal niet, hebben geen opleiding, hebben vaak een laag IQ (ja de waarheid is hard), voegen dus echt niks toe. Kan je wel iets zeggen over AZC’s, maar dat gaat echt geen verschil uitmaken, ja klauwen met geld ja.
Daarom opvang in de regio. Wat moet een Afrikaan nou in Nederland? Geen enkele band mee.
Bedenk even dat Afrika, in tegenstelling tot je aardrijkskunde boekje, 3x groter is als Europa. Nergens veiligheid te vinden daar? Dan hadden we net zo go3d de kolonin nooit moeten opgeven, dan waren ze beter af geweest.
Aantoonbaar was dat beter geweest. Wat is het nu? Ze wilde van ons af, wat zijn die landen nu? Complete shithole landen. Hoe kan dat dan? Als het zo vreselijk was onder Nederlands of whatever bewind?
[..] Ik denk dat ze dat heus wel willen maar we stoppen ze lekker eerst twee jaar weg in tien verschillende AZC's. Dat zal de integratie niet bevorderen. Die zoeken elkaar alleen maar op. De Oekrainers krijgen direct een werkvergunning en een BSN en mogen aan de bak.
Als iedereen die dat wil zich hier kan komen melden voor werken op minimumloon wat 10x is wat ze thuis kunnen verdienen kunnen we beter beginnen het hele ijsselmeer inpolderen en volbouwen met containerwoningen.
[..] Aantoonbaar was dat beter geweest. Wat is het nu? Ze wilde van ons af, wat zijn die landen nu? Complete shithole landen. Hoe kan dat dan? Als het zo vreselijk was onder Nederlands of whatever bewind?
[..] Wie heeft het over slavernij? We hebben het over bewind = onderdeel zijn van land of koninkrijk X etc.
Ze hadden het beter. Dat weten ze zelf ook.. waarom gaan ze anders naar Europa h?
Mijn familie van oma’s kant komt uit een voormalig kolonie en ze zal zich omdraaien in haar graf om de drek die uit je toetsenbord komt. Slavernij was afschaft, maar verder vooral tweederangs burger zijn. Dat doet wel wat met je. Niet gezien en gehoord worden.
[..] Mijn familie van oma’s kant komt uit een voormalig kolonie en ze zal zich omdraaien in haar graf om de drek die uit je toetsenbord komt. Slavernij was afschaft, maar verder vooral tweederangs burger zijn. Dat doet wel wat met je. Niet gezien en gehoord worden.
Het punt dat ie maakt is dat er niets veranderd is, alleen de poppetjes zijn anders nu. En er is iets meer oorlog.
[..] Mijn familie van oma’s kant komt uit een voormalig kolonie en ze zal zich omdraaien in haar graf om de drek die uit je toetsenbord komt. Slavernij was afschaft, maar verder vooral tweederangs burger zijn. Dat doet wel wat met je. Niet gezien en gehoord worden.
Zijn de bewoners van Curacau ook tweederangs burgers?
Niet dat ik het goedpraat, maar je moet ook niet in die valkuil trappen, te denken dat het weer precies zo wordt als toen in plaats van wat de voormalige kolonin (en nu overzeese gebieden) zijn geworden.
Het CIDI luidt terecht de noodklok voor wat betreft de explosie aan anti Semitische incidenten in Nederland. Net zoals elke vorm van racisme, volkeren haat dient antisemitisme bestreden te worden. Echter heeft het CIDI een perverse relatie met antisemitisme. Aan de ene kant bestrijdt het antisemitisme terwijl het aan de andere kant antisemitisme koestert om politieke redenen. Net zoals dat Netanyahu en zijn rechts extremistische vriendjes Hamas hebben gekoesterd, terwijl ze Hamas bestreden. Sterker nog we hebben recentelijk een israelische beleidsstuk langs zien komen, dat de huidige situatie omschrijft als een once in a life opportunity om alle inwoners van Gaza te verdrijven naar de Sina. Met andere woorden zeggen ze "laten we deze aanslagen koesteren en uitmelken door onze Palestijnen probleem in Gaza op te lossen"
Isralische historicus avı shlaim legt het heel goed uit in onderstaande video hoe Isral en vrienden van Isral (CIDI) antisemitisme en anti zionisme verwarren voor politieke gewin.
twitter
twitter
Ik kijk nu al uit naar de verontwaardigde reacties op het etnische geweld met ogenschijnlijk etnische zuivering als doel dat nu in Soedan afspeelt trouwens
Of is het dan op eens niet erg meer omdat geen van de partijen westers is?
Op woensdag 8 november 2023 12:14 schreef Slayage het volgende: Isralische historicus avı shlaim legt het heel goed uit in onderstaande video hoe Isral en vrienden van Isral (CIDI) antisemitisme en anti zionisme verwarren voor politieke gewin.
Op woensdag 8 november 2023 11:58 schreef slashdotter3 het volgende: Tandarts in Gaza krijgt een belletje dat ze zijn buurt gaan bombarderen en hij is nu verantwoordelijk voor het ontruimen en in veiligheid brengen van honderden mensen.
Eerst gelooft hij het niet: als dit echt is schiet dan nu een waarschuwing bommetje! Daarna wilt hij een 2e en ook die komt. Dan realiseert hij dat het echt is...
Op woensdag 8 november 2023 12:14 schreef Slayage het volgende: Het CIDI luidt terecht de noodklok voor wat betreft de explosie aan anti Semitische incidenten in Nederland. Net zoals elke vorm van racisme, volkeren haat dient antisemitisme bestreden te worden. Echter heeft het CIDI een perverse relatie met antisemitisme.
De kwaliteit van je plemps gaat wel achteruit, helaas. Ik neem aan dat dat met je toenemende frustratie te maken heeft.
En dan zitten we nog maar aan het begin van de werkelijke strijd.
Jij denkt dat dit nu nog steeds zo zou zijn? Er is altijd progressie.
In het huidige geval is het weg met kolonin, prima, nu hebben ze shithole landen. Zo shit, dat ze allemaal weer naar diezelfde vreselijke kolonisten rennen, verklaar dat dan, niet lullen over je oma.(die hopelijk wel vrede heeft gevonden)
Als je het plaatje zo bekijkt dan loopt er een tunnel onder die gebouwen. Eerst dacht IDF dat het genoeg was om de huizen in dat rode gebied te bombarderen maar later was het van fuck het doe dat gele gebied er ook maar bij Het bejaardenhuis op het eind wordt niet gebombardeerd
[ Bericht 6% gewijzigd door slashdotter3 op 08-11-2023 12:42:53 ]
Op woensdag 8 november 2023 12:15 schreef Nattekat het volgende: Ik kijk nu al uit naar de verontwaardigde reacties op het etnische geweld met ogenschijnlijk etnische zuivering als doel dat nu in Soedan afspeelt trouwens
Of is het dan op eens niet erg meer omdat geen van de partijen westers is?
Bibi en zijn regering hebben gefaald om israel te beschermen en de nederzettingen en de uitbreiding daarvan zijn fout en staan vrede in de weg. Daar zijn vele israeli’s het ook mee eens.
Het doel van de oorlog is om hamas en de islamic jihad uit te schakelen en het waarschuwen van burgers in de vorm van pamfletten droppen, telefoontjes, roofknocking en humanitaire corridors openen lijkt mij het tegenovergestelde van wraak op de palestijnen en burgerslachtoffers voor lief nemen zonder enige overweging. Uiteindelijk heeft israel de plicht om zijn eigen burgers te beschermen, dus als Israel moet kiezen voor een dode israelische burger of een dode terrorist en een aantal dode palestijnse burgers dan kiest israel voor dat tweede.
En met het stoppen van deze oorlog bereik je juist de ideale situatie voor hamas en voor de rechtse hard-liners in israel. Hamas krijgt legitimatie voor zijn terroristische tactieken en heeft weer tijd om zichzelf op te bouwen. Extreemrechts in israel kan weer lekker genieten van de status quo en zonder vrede op de tafel hoef je ook geen concessies te maken en kan je doorgaan met je nederzettingen beleid. En dan over een paar jaar hebben we weer een escalatie, met weer duizenden doden als gevolg.
Hij heeft gelijk dat beide partijen vrede in de weg staan en beide partijen werken elkaar in de hand. Dus als je hamas als partij irrelevant maakt dan verzwak je ook de andere partij. En ontstaat er een opening voor een andere partij.
Ik heb geen tijd om uitgebreid te reageren, maar waarom wordt gedacht dat het leven van die mensen beter was in de tijd dat ze onder de duim werden gehouden? Denk je dat dat geweldloos ging? Dream on. Conclusie is dat op school te weinig onderwijs wordt gegeven over wat er in die tijd gebeurde.
Niet iedereen kent Frans en kan op Twitter jongen!
Zonde als sommigen deze wijze woorden zouden missen van deze Franse oud premier ook trouwens
Engelse vertaling
SPOILER
Ik heb geen tijd om uitgebreid te reageren, maar waarom wordt gedacht dat het leven van die mensen beter was in de tijd dat ze onder de duim werden gehouden? Denk je dat dat geweldloos ging? Dream on. Conclusie is dat op school te weinig onderwijs wordt gegeven over wat er in die tijd gebeurde.
Alsof kolonisatie alleen maar slechte dingen heeft voortgebracht. Denk alleen de vooruitgang in technologie en infrastructuur. In Zuid-Amerika waren er bijvoorbeeld geen paarden. In sub-Sahara Afrika waren er geen gebouwen met meer dan 2 verdiepingen.
Natuurlijk moeten we de vaak slechte behandeling van de inheemse bevolking niet bagatelliseren of goedkeuren, maar de wereld van nu zou slechter af zijn zonder kolonisatie.
[..] Alsof kolonisatie alleen maar slechte dingen heeft voortgebracht. Denk alleen de vooruitgang in technologie en infrastructuur. In Zuid-Amerika waren er bijvoorbeeld geen paarden. In sub-Sahara Afrika waren er geen gebouwen met meer dan 2 verdiepingen.
Natuurlijk moeten we de vaak slechte behandeling van de inheemse bevolking niet bagatelliseren of goedkeuren, maar de wereld van nu zou slechter af zijn zonder kolonisatie.
Voor de blanke westerse wereld wel ja. Want er zijn heel wat inheemse volken ook compleet uitgemoord of gestorven. Diersoorten zelfs, zoals de dodo of de bizons in noord Amerika.
We kunnen zo alles wel goedpraten. Hitter heeft ook goede dingen gedaan; gezorgd voor vaccinatie programma’s voor kinderen en de eerste autosnelwegen.
Dat het voor vele bevolkingsgroepen geen feestje was mag best besproken worden.
Dus laten we maar niet doen alsof ze onder kolonisatie beter af zouden zijn. Die tijd is voorbij.
Hij krijgt iig nog een waarschuwing en de mogelijkheid om mensen te laten evacueren. Niet echt wat je verwacht als je een tandartsopleiding gaat doen.
Maar stel nou dat Isral de autoriteiten gewaarschuwd had, wat denk je dat er dan zou zijn gebeurd? Ik denk dat die “authoriteiten” dan de tijd hadden gebruikt om zoveel mogelijk hamas leden uit die flats te krijgen en spullen uit eventuele tunnels eronder en dat ze alle gewone burgers lekker hadden laten zitten. Meer burgerslachtoffers is meer pr.
Franse defensie expert: 10,000 dead: Should we believe Hamas? : “For me there are thousands of deaths, but reaching 10,000 in a campaign as it is carried out, I do not think it is possible. The Hamas figures must be divided by 3 or 4.
twitter
Oftewel, wat minder die Hamas/Jihad propaganda geloven.
Op woensdag 8 november 2023 12:14 schreef Slayage het volgende: Het CIDI luidt terecht de noodklok voor wat betreft de explosie aan anti Semitische incidenten in Nederland. Net zoals elke vorm van racisme, volkeren haat dient antisemitisme bestreden te worden. Echter heeft het CIDI een perverse relatie met antisemitisme. Aan de ene kant bestrijdt het antisemitisme terwijl het aan de andere kant antisemitisme koestert om politieke redenen. Net zoals dat Netanyahu en zijn rechts extremistische vriendjes Hamas hebben gekoesterd, terwijl ze Hamas bestreden. Sterker nog we hebben recentelijk een israelische beleidsstuk langs zien komen, dat de huidige situatie omschrijft als een once in a life opportunity om alle inwoners van Gaza te verdrijven naar de Sina. Met andere woorden zeggen ze "laten we deze aanslagen koesteren en uitmelken door onze Palestijnen probleem in Gaza op te lossen"
Isralische historicus avı shlaim legt het heel goed uit in onderstaande video hoe Isral en vrienden van Isral (CIDI) antisemitisme en anti zionisme verwarren voor politieke gewin.
Wel humor dat we Israel beschuldigen van het inflateren van het woord anti-semitisch maar zo ongeveer de hele moslim en extreemlinkse gemeenschap precies hetzelfde doen met het woord genocide, en dan mag het opeens wel, want “definities van woorden zijn maar net hoe ze gebruikt worden”.
[..] Hij krijgt iig nog een waarschuwing en de mogelijkheid om mensen te laten evacueren. Niet echt wat je verwacht als je een tandartsopleiding gaat doen.
Maar stel nou dat Isral de autoriteiten gewaarschuwd had, wat denk je dat er dan zou zijn gebeurd? Ik denk dat die “authoriteiten” dan de tijd hadden gebruikt om zoveel mogelijk hamas leden uit die flats te krijgen en spullen uit eventuele tunnels eronder en dat ze alle gewone burgers lekker hadden laten zitten. Meer burgerslachtoffers is meer pr.
Deze reactie is een inkoppertje natuurlijk voor de Isral propagandisten, massamoord vergoelijkers. Zag hem al aankomen nog voordat ik de lost had geplaatst.
Deze twee situaties werd er wel nog gebeld. Echter geven de Isralis zelf aan dat ze geen tijd hebben om het elke keer te doen en ze er dus bewust voor kiezen om hele wijken plat te gooien met alle burgers erin, waardoor we dit soort astronomische aantallen krijgen van burgers, journalisten, vn medewerkers, medische personeel.
[..] Deze reactie is een inkoppertje natuurlijk voor de Isral propagandisten, massamoord vergoelijkers. Zag hem al aankomen nog voordat ik de lost had geplaatst.
Deze twee situaties werd er wel nog gebeld. Echter geven de Isralis zelf aan dat ze geen tijd hebben om het elke keer te doen en ze er dus bewust voor kiezen om hele wijken plat te gooien met alle burgers erin, waardoor we dit soort astronomische aantallen krijgen van burgers, journalisten, vn medewerkers, medische personeel.
Ze waarschuwen burgers al een maand te vertrekken naar het zuiden.
Doe je dat niet en/of geef je gehoor aan de oproep van Hamas te dienen al kogelspons dan....tja.
Op woensdag 8 november 2023 13:19 schreef Scorpie het volgende: Wel humor dat we Israel beschuldigen van het inflateren van het woord anti-semitisch maar zo ongeveer de hele moslim en extreemlinkse gemeenschap precies hetzelfde doen met het woord genocide, en dan mag het opeens wel, want “definities van woorden zijn maar net hoe ze gebruikt worden”.
https://www.geenstijl.nl/tag/israel Update 12:32 - IDF herorganiseert pantserformaties. "IDF is forming new tank battalion by returning older tanks to service, @shailevy6 reports. Israel will likely expand its armored corps & refocus on infantry forces following the Gaza war, as part of a new defense doctrine. New reserve battalion will use Merkava 3 tanks previously slated for sale to foreign armies. Israel now needs them." Dat betreft dus deze 200 Merkava 3-tanks. Maar ook: "IDF mobilized its entire artillery force for 1st time since 1973 war; artillery battalions fired tens of thousands of munitions so far; high-precision Spear rockets fired at 150 Gaza targets."
========== Er zijn zoveel tanks vernietigd in Gaza dat ze de Merkava 3 tanks die ze wilden verkopen weer in eigen gebruik gaan nemen?
twitter
[ Bericht 7% gewijzigd door slashdotter3 op 08-11-2023 13:51:51 ]
Op woensdag 8 november 2023 13:45 schreef slashdotter3 het volgende: Er zijn zoveel tanks vernietigd in Gaza dat ze de Merkava 3 tanks die ze wilden verkopen weer in eigen gebruik gaan nemen? [ twitter ]
Minder dan 5 geidentificeerd, dus zo'n vaart zal het niet lopen. Die trophy APS doet z'n werk prima.
Op woensdag 8 november 2023 13:19 schreef Scorpie het volgende: Wel humor dat we Israel beschuldigen van het inflateren van het woord anti-semitisch maar zo ongeveer de hele moslim en extreemlinkse gemeenschap precies hetzelfde doen met het woord genocide, en dan mag het opeens wel, want “definities van woorden zijn maar net hoe ze gebruikt worden”.
Genocide vind dan ook plaats onder moslims, door moslims, zoals in Yemen, maar ook Syri/Libi en elders.
[..] Waarom belicht je het dan zo eenzijdig? Natuurlijk zit er een kern van waarheid in, dat lijkt mij logisch. Maar dat werkt twee kanten op.
Hoeveel haat heeft 7 oktober gezaaid denk je?
Snap niet dat ze niet in Palestina wat excuus Joden uitnodigingen in de studio die zeggen dat het niet alle Joden zijn, en dat het merendeel vredelievend is. Gebeurd toch ook in Europa na terroristische aanslagen, als mensen vanwege die aanslagen een afkeer krijgen van moslims dan zijn het opeens domme racisten, die regel gaat totaal niet op voor Gaza bemerk ik bij de mensen die dit wel krijsen na een terroristische aanslag. Nee de mensen die hun dierbaren verloren hebben door de terroristische islam worden stelselmatig genegeerd en buitengesloten.
Het doel is niet te laten lijden maar te leiden waar nietsontziende terroristen dat nalieten. Hoe kom je op de gedachte komen dat afstoppen van terroristisch geweld, een strafexercitie zou zijn ? Hierin ook benieuwd hoe jij - en door wie, dingen zou oplossen en zorgen dat gegijzelden vrijkomen, dader berecht en de terreur een halt wordt toegeroepen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata) Hegel: "De waarheid is subjectief" Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
[..] Snap niet dat ze niet in Palestina wat excuus Joden uitnodigingen in de studio die zeggen dat het niet alle Joden zijn, en dat het merendeel vredelievend is. Gebeurd toch ook in Europa na terroristische aanslagen, als mensen vanwege die aanslagen een afkeer krijgen van moslims dan zijn het opeens domme racisten, die regel gaat totaal niet op voor Gaza bemerk ik bij de mensen die dit wel krijsen na een terroristische aanslag. Nee de mensen die hun dierbaren verloren hebben door de terroristische islam worden stelselmatig genegeerd en buitengesloten.
Het lijkt een gevolg te zijn van jezelf altijd als slachtoffer te zien en geen verantwoordelijkheid te willen dragen voor soortgelijke acties.
Natuurlijk zullen de huidige acties van Israel nieuwe strijders kweken. Kinderen die hun ouders verliezen of andere gruwelijke dingen meemaken zullen zich opvreten van haat in de komende jaren.
Maar precies hetzelfde zie je een de andere kant. 7 oktober, omdat het een makkelijk en recent voorbeeld is, zal op precies dezelfde manier haat hebben gezaaid.
Dan kom je in een vicieuze cirkel maar daarbij de verantwoordelijk volledig aan n kant leggen is gewoon belachelijk. Je kunt geen bizarre slachtpartij aanrichten onder onschuldigen, dat uitgebreid vieren in de straten om daarna weer het zielige slachtoffer uit te hangen. Dit is voor veel mensen gewoon een brug te ver geweest.
Ja, uiteraard. Maar het is zo zinloos. Met een sterk gekleurde bril zou je Hamas als vrijheidsstrijders kunnen zien. Nobel strijdend voor vrijheid en tegen onderdrukking. Maar jeetje, daarvoor moet je wel erg vaak de andere kant opkijken hoor. En een opticien zien te vinden die zulke sterke glazen kan leveren.
[..] Ja, uiteraard. Maar het is zo zinloos. Met een sterk gekleurde bril zou je Hamas als vrijheidsstrijders kunnen zien. Nobel strijdend voor vrijheid en tegen onderdrukking. Maar jeetje, daarvoor moet je wel erg vaak de andere kant opkijken hoor. En een opticien zien te vinden die zulke sterke glazen kan leveren.
Of je bent zo'n fan van islamisme dat je staat te juichen wanneer er weer wat tegenstanders van de oemma worden gekielhaald in de strijd voor wereldoverheersing, kan ook.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
[..] Iedereen veroordeelt Hamas, ik ook. Vervolgens isiedereen heel terughoudende met het veroordelen van Israel. Maar als dingen er lelijk uitzien mag je dat ook benoemen. Dat is niet met twee maten meten.
Isral's geweld(ig) veroordelen is wmb gelijk aan dus Hamas het pleit geven voor haar terreur.
Laten we "ze" beginnen met (ver)oordelen wanneer de gegijzelden vrij zijn, daders aangehouden en de terreur daarmee stopt. Pas dan ontstaat er een kans op relativering waarna te bekijken met hoe verder.
Alles wat nu gebeurd, verloopt bij Isral volgens gekende regels waarbij idd dingen behoorlijk fout kunnen gaan omdat snelheid geboden is om terreur door daders te kunnen stoppen en daarbij gegijzelden te bevrijden. Dat iemand dan vindt dat de methode gewelddadig is of geen recht doet, is de dokter verwijten dat die een vooraf bekend gemaakte behandeling toepast.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata) Hegel: "De waarheid is subjectief" Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Tja dat krijg je als je zo'n gekken niet aanpakt, niet straft en vrij laat rondlopen. Zulke gekken hebben geen gedegen opleiding, behalve wat verzonnen onzin studies en zullen later andere jongeren voorzien van het gif wat zij dagelijks gevoed krijgen door hun leraren/politieke leiders. Dit moet gestopt worden.
Deze mensen zijn fout en staan alweer eens aan de verkeerde kant van de geschiedenis, dit mogen wij nooit vergeten en zomaar vergeven, hoewel ik bang ben dat politici het zoveel mogelijk doodzwijgen in de hoop dat deze ellende weer onder de oppervlakte gaat borrelen, makkelijker om dan iedereen voor rechts-extremist of dom weg te zetten als het niet massaal te zien is op internet.
"mimimiiii Israel/Netanyahu heeft baat bij Hamas, en het CIDI heeft baat bij antisemitisme, omdat ze dan relevant blijven en hun agenda door kunnen drukken !!!" aldus onze eigen Hamas propagandist Slayage.
Gewoon helemaal negerend dat de gehele werkwijze van Hamas gebaseerd is op zoveel mogelijk Palestijnse doden, om dan 'zie je wel, genocide!' te kunnen schreeuwen. Hell, niet alleen dat .. ze doen zelfs hun uiterste best om zelf zoveel mogelijk Palestijnse doden te veroorzaken dmv menselijke schilden.
[..] "mimimiiii Israel/Netanyahu heeft baat bij Hamas, en het CIDI heeft baat bij antisemitisme, omdat ze dan relevant blijven en hun agenda door kunnen drukken !!!" aldus onze eigen Hamas propagandist Slayage.
Gewoon helemaal negerend dat de gehele werkwijze van Hamas gebaseerd is op zoveel mogelijk Palestijnse doden, om dan 'zie je wel, genocide!' te kunnen schreeuwen. Hell, niet alleen dat .. ze doen zelfs hun uiterste best om zelf zoveel mogelijk Palestijnse doden te veroorzaken dmv menselijke schilden.
Dat over het CIDI is gewoon waar, natuurlijk. Alleen gaat dat op voor elke belangengroep.
Zonder homohaat ook geen COC. Nu, het is heel goed dat die belangengroepen er zijn, gezien haat tegen 'andere' altijd zal blijven. Punt is alleen wel dat je bij grote cijfers enkel afkomstig vanuit die belangengroepen altijd moet meenemen dat ze ook zichzelf relevant willen houden.
[..] Ja, helaas een nogal gekleurd beeld, waar de hamas propaganda en daadwerkelijk nieuws niet van elkaar te onderscheiden zijn, met dank aan lui journaille.
Speciaal voor jou heeft de NOS inmiddels ook gereageerd op die baarlijke nonsens:
[..] Dat over het CIDI is gewoon waar, natuurlijk. Alleen gaat dat op voor elke belangengroep.
Zonder homohaat ook geen COC. Nu, het is heel goed dat die belangengroepen er zijn, gezien haat tegen 'andere' altijd zal blijven. Punt is alleen wel dat je bij grote cijfers enkel afkomstig vanuit die belangengroepen altijd moet meenemen dat ze ook zichzelf relevant willen houden.
Die connectie is overal te maken. Zonder armen geen SP. Zonder criminelen geen politie. Zonder zieken geen dokters. Zonder oorlog geen Rode Kruis.
Waar het nogal verachtelijk wordt, is wanneer iemand dan dus stelt dat die afhankelijkheid er toe leidt dat betreffende club graag leed x wilt.
Als ik 'het Rode Kruis wilt bloederige oorlogen zodat ze relevant blijven' roep, ben ik simpelweg een pessimistische en kwaadwillende randdebiel. Zo ook wanneer een ander zoiets over het CIDI beweert, het brengend als valide kritiek.
[..] Die connectie is overal te maken. Zonder armen geen SP. Zonder criminelen geen politie. Zonder zieken geen dokters. Zonder oorlog geen Rode Kruis.
Waar het nogal verachtelijk wordt, is wanneer iemand dan dus stelt dat die afhankelijkheid er toe leidt dat betreffende club graag leed x wilt.
Er is nogal een verschil tussen een politieke partij (waarop je kunt kiezen of niet) , een dokter en belangengroepen.
Punt is: belangengroepen vertegenwoordigen niet een soort universele waarheid. Als het COC komt met 'er is meer homohaat', dan mag je je gerust afvragen wat men definieert als homohaat. Zelfde met CIDI en antisemitisme.
[..] Er is nogal een verschil tussen een politieke partij (waarop je kunt kiezen of niet) , een dokter en belangengroepen.
Punt is: belangengroepen vertegenwoordigen niet een soort universele waarheid. Als het COC komt met 'er is meer homohaat', dan mag je je gerust afvragen wat men definieert als homohaat. Zelfde met CIDI en antisemitisme.
Absoluut. Kritisch blijven kijken en zulks.
Maar wat Slayage daar beweert gaat iets verder dan louter kritisch kijken naar de cijfers.
Maar wat Slayage daar beweert gaat iets verder dan louter kritisch kijken naar de cijfers.
Ik ken Slayage niet goed genoeg om daar een mening over te kunnen vormen. Wel weet ik dat hij nogal eendimensionaal kijkt naar het conflict, vanuit pro-Palestijnse kant. Maar goed, dat eendimensionale gaat wel op voor meer mensen hier
Gezellige boel, overal ook boobytraps, Hamas geeft echt geen reet om de bevolking en onschuldige kinderen die daar rondlopen.
Dat Hamas daar niet om geeft is al een jaar of 20 bekend hoor. Zo'n beetje sinds ze de nacht kregen en het laatste beetje masker af ging.
De vraag is niet of Hamas om de bevolking geeft, de vraag is wie dan wel! Wie wil de zeer moeilijke taak aan gaan om de bevolking uit deze wurggreep te bevrijden? Met Hamas aan de ene kant als de grootste factor en Isral aan de andere kant met de collectieve straffen die enkel maken dat Hamas een nog grotere invloed heeft?
[..] Ik ken Slayage niet goed genoeg om daar een mening over te kunnen vormen. Wel weet ik dat hij nogal eendimensionaal kijkt naar het conflict, vanuit pro-Palestijnse kant. Maar goed, dat eendimensionale gaat wel op voor meer mensen hier
Volgens zijn eigen logica ziet hij graag zoveel mogelijk Palestijnse doden, zodat hij hier relevant blijft met zijn anti-Isral posts.
[..] Dat Hamas daar niet om geeft is al een jaar of 20 bekend hoor. Zo'n beetje sinds ze de nacht kregen en het laatste beetje masker af ging.
De vraag is niet of Hamas om de bevolking geeft, de vraag is wie dan wel! Wie wil de zeer moeilijke taak aan gaan om de bevolking uit deze wurggreep te bevrijden? Met Hamas aan de ene kant als de grootste factor en Isral aan de andere kant met de collectieve straffen die enkel maken dat Hamas een nog grotere invloed heeft?
Uitermate cynisch, maar: als je collectief straffen consequent toepast, dan heeft Hamas geen invloed meer in Gaza.
Sommige Isralische politici hebben al naar buiten gebracht dat ze zo denken. Alleen is dat internationaal lastig te verkopen.