Waarom?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een extreem tegenstrijdige reactie - in één post.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:34 schreef bitterbal het volgende:
Hamas roept internationale gemeenschap op bombardementen te stoppen
Hamas heeft andere landen gevraagd om alles in het werk te stellen om te zorgen dat de Israëlische bombardementen op Gaza stoppen. De Israëlische luchtmacht heeft die aanvallen opgevoerd en zegt dat ook de grondoperaties vrijdagavond "uitgebreid" worden.
"We doen een beroep op de Arabische en islamitische landen en op de internationale gemeenschap om verantwoordelijkheid te nemen en onmiddellijk de misdaden en reeksen moorden tegen onze mensen te staken", zegt Hamas in een verklaring.
https://nos.nl/collectie/(...)raties-in-gazastrook
Precies, we pakken een paar extremisten hier en daar - en smeren dat een beetje uit. Vandaar mijn reactie.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat hij reageert op een paar artikelen en filmpjes van vandaag waarin onder anderen Haniyeh vol vuur en vreugde sprak over hoe het bloed van de vrouwen en kinderen nieuwe inspiratie zouden zijn en dan nog wat extremistische imams die dat soort dingen bejubelden vanaf de kansel.
Dat was natuurlijk ook precies het doel van Hamas met die laffe slachting van gezinnetjes in Israël. Die wisten exact welke reactie ze daarmee uitlokten van Israël.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In ieder geval weer 2 generaties aan potentiële terroristen erbij gekweekt.
Claimen dat je in alle openheid erover wil discussiëren, maar tegelijkertijd al wel stelt dat je weet waar het vandaan komt en hoe het dus zit. Zo'n discussie is per definitie niet open. Het is gewoon valse interesse wekken en er direct met allerlei veronderstellingen in gaan.quote:
En Israël is zo dom om erin te trappen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat was natuurlijk ook precies het doel van Hamas met die laffe slachting van gezinnetjes in Israël. Die wisten exact welke reactie ze daarmee uitlokten van Israël.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:34 schreef bitterbal het volgende:
Hamas heeft andere landen gevraagd om alles in het werk te stellen om te zorgen dat de Israëlische bombardementen op Gaza stoppen. De Israëlische luchtmacht heeft die aanvallen opgevoerd en zegt dat ook de grondoperaties vrijdagavond "uitgebreid" worden.
"We doen een beroep op de Arabische en islamitische landen en op de internationale gemeenschap om verantwoordelijkheid te nemen en onmiddellijk de misdaden en reeksen moorden tegen onze mensen te staken", zegt Hamas in een verklaring.
Moeten ze niet vechten tegen de IDF ipv jammeren of anderen ze asjebieft willen redden uit de ellende die ze zelf hebben veroorzaakt?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:34 schreef bitterbal het volgende:
Wat hadden ze dan moeten doen?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En Israël is zo dom om erin te trappen.
Je vraagt je af of dit is waar ze al die tijd op aanstuurden, een oorlog waarin ook Hezbollah en Iran betrokken raken?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:34 schreef bitterbal het volgende:
Israël zou de nederzettingen kunnen ontruimen natuurlijkquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:35 schreef bitterbal het volgende:
hamas zou de gijzelaars vrij kunnen laten natuurlijk🤔.🙄
Da's in 2006 al gebeurd.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:39 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Israël zou de nederzettingen kunnen ontruimen natuurlijk
dat sowiesoquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:39 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Israël zou de nederzettingen kunnen ontruimen natuurlijk
Vallen precisie raketten onder artillerie? Dan nog. Pak je een gebouw van zeg 6 hoog waarin de kelder mss Hamas iets aan het doen is.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat de IDF-artillerie behoorlijk nauwkeurig mikt aan de hand van informatie van o.a. drones en waarschijnlijk ook ogen op de grond.
Precies.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Moeten ze niet vechten tegen de IDF ipv jammeren of anderen ze asjebieft willen redden uit de ellende die ze zelf hebben veroorzaakt?
Kneuzenkermis.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:34 schreef bitterbal het volgende:
In Gaza, daar gaat het nu over, Hamas heeft ook de pest aan Fatah.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:40 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Zijn er nu meer of minder mensen in alle nederzettingen dan in 2006
Die tunnels en gebouwen pakken ze meestal aan met luchtaanvallen en zware bommen. Artillerie is volgens mij vaak ter ondersteuning van grondtroepen of om ingegraven grondtroepen van de tegenstander te bestoken (maar dat weet AchJa een stuk beter dan ik).quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:40 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Vallen precisie raketten onder artillerie? Dan nog. Pak je een gebouw van zeg 6 hoog waarin de kelder mss Hamas iets aan het doen is.
Auch, dat is een gevoelig punt. Niet opbrengen hier.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:40 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Zijn er nu meer of minder kolonisten in alle nederzettingen dan in 2006
Nou, je hoeft ook niet naïef te zijn of het wiel opnieuw uit te vinden. Je kan uitstekend vragen of een bepaald beeld klopt of ernaartoe vragen. Maar het beste is om iemand zelf te laten vertellen want dan krijg je wat diegene het belangrijkst vindt in beeld.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Claimen dat je in alle openheid erover wil discussiëren, maar tegelijkertijd al wel stelt dat je weet waar het vandaan komt en hoe het dus zit. Zo'n discussie is per definitie niet open. Het is gewoon valse interesse wekken en er direct met allerlei veronderstellingen in gaan.
Hamas was niet aan de macht in Gaza tijdens de ontruimingen van 2006, ze wonnen de verkiezingen in alle Palestijnse gebiedenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:41 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
In Gaza, daar gaat het nu over, Hamas heeft ook de pest aan Fatah.
Ik weet niet precies hoe het zit en waar het vandaan komt, dat heb ik dan verkeerd verwoord, mijn fout. Ik weet wel dat het diepgeworteld is. Ik denk dat het een mix van invloeden is en daar zijn de jeugd en jongvolwassenen specifiek zwak voor en daarom vind ik het belangrijk om die mensen niet te isoleren, hun mening te horen en met hun in discussie te gaan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Claimen dat je in alle openheid erover wil discussiëren, maar tegelijkertijd al wel stelt dat je weet waar het vandaan komt en hoe het dus zit. Zo'n discussie is per definitie niet open. Het is gewoon valse interesse wekken en er direct met allerlei veronderstellingen in gaan.
Heel andere situatie. Dit is deels de dood inlopen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:29 schreef Alov het volgende:
[..]
Ik had ook een andere oplossing gezocht toen het nog kon. Maar nu is Israel gewoon in oorlog met Gaza, zoals de geallieerden in oorlog waren met Nazi-Duitsland. Is er een verschil? Hadden de geallieerden ook de Nazi's maar moeten laten doorgaan?
Jij bent wel een beetje radicaler geworden sinds 7 oktober is het niet?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In ieder geval niet doen alsof dit het begin van het conflict is geweest.
Volgens mij zijn er weinig lui in Israël die dat denken of zeggen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In ieder geval niet doen alsof dit het begin van het conflict is geweest.
Goeie. Veel en veel meer. Die situatie daar is eigenlijk nog veel onbegrijpelijker dan die in Gaza. Op de Westoever is er niet op Hamas gestemd en toch krijgen ze steeds de kous op hun kop.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:40 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Zijn er nu meer of minder kolonisten in alle nederzettingen dan in 2006
Iig om te kijken waar de vijand zich bevindt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:34 schreef Oud_student het volgende:
Nu veel licht granaten, ondersteuning voor de grondtroepen?
Omdat ik zo weinig echte emotie van je voel misschien. Mss vraag ik het te vaak. Ik verwacht van jou mss soms ook een antwoord wat je niet hebt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom blijf je daar naar vragen? Je vroeg het laatst ook al eens en volgens mij zoveel jaar geleden ook al...
Anyway, als je me niet gelooft zeg het dan gewoon.
Dat lijkt me geen open of gebalanceerde discussie. Je dwingt anderen namelijk zich te verdedigen, zeker als dat beeld onjuist blijkt of is. Zeker als je komt met bepaalde stereotyperingen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:42 schreef Qarrad het volgende:
Nou, je hoeft ook niet naïef te zijn of het wiel opnieuw uit te vinden. Je kan uitstekend vragen of een bepaald beeld klopt of ernaartoe vragen. Maar het beste is om iemand zelf te laten vertellen want dan krijg je wat diegene het belangrijkst vindt in beeld.
Geen idee, niets van gezien.quote:Als voorbeeld had je laatst die twee uitreizigers. Ik vond die journalist dat heel goed doen. Eerst zelf laten vertellen, details navragen en op het laatst gewoon eerlijk zijn bij het confronteren van de tegenstrijdigheden of ongeloofwaardigheid van dingen. Die man ging natuurlijk ook niet eerst vragen of ze toevallig op de humanistische antroposofische vrije school hadden gezeten en of ze ook voeling hadden met het holisme.
Het is lastig de zuigkracht van radicalisering en polarisatie te weerstaan..quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij bent wel een beetje radicaler geworden sinds 7 oktober is het niet?
Is het soms ook om te markeren of heb je daar weer andere technieken voor?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iig om te kijken waar de vijand zich bevindt.
Starlinkforgaza is ook trending op Xquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Telecoms firm says Gaza has 'complete interruption' of comms and internet
Around an hour ago, Paltel - the Palestine Telecommunications Company - put out a statement on social media confirming the "complete interruption of all communication and internet services with the Gaza Strip in light of the ongoing aggression".
Internet monitoring group Netblocks confirmed at around 17:30 BST (16:30 GMT) that network data showed a "collapse in connectivity in the Gaza Strip".
Feller. Radicaler is ook een woord dat eigenlijk alleen in de context van moslims wordt gebruikt. Net zoals er in Afrika "stammen" wordt gebruikt bij etnische conflicten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er zijn er veel die wel zo doen. Hun hele act maakt dat ze natuurlijk gewoon op 20-0 op PR gebied achterstaan. Israëliërs, of laat ik het zo zeggen: de staat Israël is daar gewoon extreem slecht in.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er weinig lui in Israël die dat denken of zeggen.
Dat ze terug zouden slaan, weet iedereen met een greintje verstand. Op de eerste plaats Hamas, wiens grote bestaansrecht is de haat tegen Israël opstoken en zorgen voor weer decennia aan subsidie en zieltjes voor hun bloederige organisatie.
Hamas was ook de grootste partij in de Westelijke Jordaanoever maar Fatah pleegde een coup met de steun van Israel/VS. Hamas wist alleen tijdens de staatsgreep om Fatah uit de Gazastrook te werken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Goeie. Veel en veel meer. Die situatie daar is eigenlijk nog veel onbegrijpelijker dan die in Gaza. Op de Westoever is er niet op Hamas gestemd en toch krijgen ze steeds de kous op hun kop.
Mensen snappen niet eens hoe het werkt. Je hebt een SpaceX schotel nodig om het signaal te ontvangen. Het is geen 4G ofzo.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:46 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Starlinkforgaza is ook trending op Xalsof Musk terroristen gaat voorzien van internet. Kunnen die Hamas terroristen weer blij hun ouders bellen als ze Joden hebben vermoord.
Radicaal komt gewoon van het woord 'radix', dat wortel betekent.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Feller. Radicaler is ook een woord dat eigenlijk alleen in de context van moslims wordt gebruikt. Net zoals er in Afrika "stammen" wordt gebruikt bij etnische conflicten.
Ze trekken zich weinig van PR aan, dus of je je daar echt zorgen over moet maken..quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn er veel die wel zo doen. Hun hele act maakt dat ze natuurlijk gewoon op 20-0 op PR gebied achterstaan. Israëliërs, of laat ik het zo zeggen: de staat Israël is daar gewoon extreem slecht in.
Laten we overigens de onstaansgeschiedenis van Hamas niet vergeten.... is ook leuk om even in te duiken.
Dat is ook een aanname. En ik denk dat het niet verkeerd is om als je zo op de kaart staat en in het nieuws komt om jezelf te verdedigen, verantwoorden of hoe je het wil noemen. Er wordt hem iets kwalijk genomen, zo erg dat het hem zijn baan en imago kost.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat lijkt me geen open of gebalanceerde discussie. Je dwingt anderen namelijk zich te verdedigen, zeker als dat beeld onjuist blijkt of is. Zeker als je komt met bepaalde stereotyperingen.
[..]
Geen idee, niets van gezien.
Zal wel een fijne imam hebben.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Is het een vraag of een constatering?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vind dat Erdogan moreel verplicht is om nu militair in te begrijpen. Op naar de bevrijding van Jeruzalem.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:49 schreef Werkperd het volgende:
We zijn weer getuigen van een andere onmenselijke actie van Israel. Geschiedenis noteert ze een voor een. Ze gaan hier niet meer aan ontkomen.
U gaat door voor de koelkast.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:28 schreef Oud_student het volgende:
Zoals ik het in dienst geleerd heb ga je eerst op het doel schieten met enkele granaten, de waarnemer geeft de correcties door
vervolgens schiet je met alle stukken snel achter elkaar . Dat is het uitwerkingsvuur
Zouden die allemaal uitleggen dat de Palestijnen dankbaar moeten zijn om kanonnenvoer te mogen spelen in deze heilige strijd?quote:
Ik had het niet specifiek over zijn situatie overigens. Hij redt zichzelf sowieso wel, zijn talent maakt hem te waardevol en als hij niet in Europa terecht kan, dan wel elders op de wereld.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is ook een aanname. En ik denk dat het niet verkeerd is om als je zo op de kaart staat en in het nieuws komt om jezelf te verdedigen, verantwoorden of hoe je het wil noemen. Er wordt hem iets kwalijk genomen, zo erg dat het hem zijn baan en imago kost.
Maar goed, we zitten in een hypothetische situatie want er is of komt geen interview denk ik. Jammer, gemiste kans voor iedereen.
Hoe zit t nou met die move van turkije?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:49 schreef Werkperd het volgende:
We zijn weer getuigen van een andere onmenselijke actie van Israel. Geschiedenis noteert ze een voor een. Ze gaan hier niet meer aan ontkomen.
Wat voor antwoord verwacht je nou op deze vraag?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zouden die allemaal uitleggen dat de Palestijnen dankbaar moeten zijn om kanonnenvoer te mogen spelen in deze heilige strijd?
Ik denk dat Erdogan het bij zijn stoere praatjes houdt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:50 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Ik vind dat Erdogan moreel verplicht is om nu militair in te begrijpen. Op naar de bevrijding van Jeruzalem.
Ik sluit het niet uit. @AIVDquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zouden die allemaal uitleggen dat de Palestijnen dankbaar moeten zijn om kanonnenvoer te mogen spelen in deze heilige strijd?
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:49 schreef Werkperd het volgende:
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:50 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Ik vind dat Erdogan moreel verplicht is om nu militair in te begrijpen. Op naar de bevrijding van Jeruzalem.
Terwijl de Arabieren op hun luie reet zitten? Laat eerst de Arabieren eens in actie komen. Verdomme zeg.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:50 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
voor zover bekend nog welquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:53 schreef Flow3r het volgende:
Hoe is het met dat ziekenhuis in Gaza? Staat het nog overeind ?
Ja. En compleet met stroom qua verlichting.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:53 schreef Flow3r het volgende:
Hoe is het met dat ziekenhuis in Gaza? Staat het nog overeind ?
Als wat ik gehoord heb over Merkavas en de berichtgeving over de raketlevering aan hamas klopt dan kan je vaker dit soort berichten verwachtenquote:
Ik hoop 'nee'.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat voor antwoord verwacht je nou op deze vraag?
Tsja, genocide. Het zijn er nu 10 miljoen en over twintig jaar is dat aantal verdubbeld. Hen wacht echt het lot van de Joden of Armenen niet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:52 schreef Werkperd het volgende:
Israel is gewoon Nazi Duitsland 2.0
Wereld kijkt toe en met name het Westen, die ervoor zorgt dat Israel een genocide op de Palestijnen kan bewerkstelligen.
En toch genieten van alle zegeningen van het Westen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:52 schreef Werkperd het volgende:
Wereld kijkt toe en met name het Westen, die ervoor zorgt dat Israel een genocide op de Palestijnen kan bewerkstelligen.
Als ie slim is surft hij mee op de huidige tendens van Saoedi-Arabië. Beetje jong ervoor, maar toch.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik had het niet specifiek over zijn situatie overigens. Hij redt zichzelf sowieso wel, zijn talent maakt hem te waardevol en als hij niet in Europa terecht kan, dan wel elders op de wereld.
Erdogan doet niets, die blaft wat voor zijn radicale achterban te plezieren en gaat daarna lekker verder met zichzelf en zijn vriendjes te verrijken terwijl hij het land verder in de afgrond duwt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:50 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Die hebben geen zin in de zoveelste vernedering.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:53 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Terwijl de Arabieren op hun luie reet zitten? Laat eerst de Arabieren eens in actie komen. Verdomme zeg.
quote:
Dat is niet de vraag. Nogmaals, wat voor antwoord verwacht je op zo'n vraag, en met wat voor doel stel je zo'n vraag?quote:
En al die schuimbekkende Turken trappen er in ja, achachach.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:55 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Erdogan doet niets, die blaft wat voor zijn radicale achterban te plezieren en gaat daarna lekker verder met zichzelf en zijn vriendjes te verrijken terwijl hij het land verder in de afgrond duwt.
Ik heb je al vaker antwoord gegeven, ik ben actief dienend met ondertussen een goeie 30 dienstjaren. Als je me niet gelooft is dat allemaal prima maar zeg dat dan. Dan ga ik er niet meer op reageren aangezien ik helemaal geen zin heb om iemand te overtuigen, die tijd heb ik wel een beetje gehad. Het interesseert me simpelweg nul komma nul als iemand mij niet gelooft.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:44 schreef Jaroon het volgende:
Omdat ik zo weinig echte emotie van je voel misschien. Mss vraag ik het te vaak.
Als ik geen antwoord heb reageer ik meestal niet... En als je me een vraag stelt waar ik geen antwoord op heb dan zeg ik gewoon dat ik geen atntwoord heb.quote:Ik verwacht van jou mss soms ook een antwoord wat je niet hebt.
Arabarien doen er ook weinig aan verder. Maar ik ben het met je eens dat dit geen afmaakpartij moet worden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:52 schreef Werkperd het volgende:
daar wonen gewoon mensen. Tyfusquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:50 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Gaat wel lekker loos in Gaza
Precies, nooit kritisch zijn op het Westen, want je woont in het Westen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En toch genieten van alle zegeningen van het Westen.
Dat is oorlog hè. In Berlijn woonden ook gewoon mensen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
daar wonen gewoon mensen. Tyfus
Ben best benieuwd wat er in Nederlandse moskeeën precies wordt geroepen over dit conflict. Of men daar de boel verder op scherp zet of een verzoenendere toon aanslaat. Jij niet?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
[..]
Dat is niet de vraag. Nogmaals, wat voor antwoord verwacht je op zo'n vraag, en met wat voor doel stel je zo'n vraag?
Ja, hopelijk een verborgencameraactie van Albertooooooooooooooooooooooooooooooooooooo.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 21:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben best benieuwd wat er in Nederlandse moskeeën precies wordt geroepen over dit conflict. Of men daar de boel verder op scherp zet of een verzoenendere toon aanslaat. Jij niet?
Hamas was in zekere zin heel gunstig voor Israel omdat zo de politieke leiding in Israel legitimatie had om de status quo te behouden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn er veel die wel zo doen. Hun hele act maakt dat ze natuurlijk gewoon op 20-0 op PR gebied achterstaan. Israëliërs, of laat ik het zo zeggen: de staat Israël is daar gewoon extreem slecht in.
Laten we overigens de onstaansgeschiedenis van Hamas niet vergeten.... is ook leuk om even in te duiken.
Ik sta hier niet op jouw manier in. Het is te complex. Ik heb commentaar op beide kanten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:59 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Als jij dit kan zeggen dat betekent het dat mensen eindelijk beginnen in te zien hoe kwaadaardig Israël is.
Als je daar 'best benieuwd' naar was dan had je het vast op een andere manier verwoord. Er komt weinig oprechtheid naar voren uit je post. Het voelt eerder als het zoeken naar bevestiging van je beeld of het wegzetten van stereotyperingen (zie je eerdere post inzake het martelaarschap).quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 21:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben best benieuwd wat er in Nederlandse moskeeën precies wordt geroepen over dit conflict. Of men daar de boel verder op scherp zet of een verzoenendere toon aanslaat. Jij niet?
Van wie? De mensen die in het westen wonen en meewerken?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 21:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen sprake van algehele aversie tegen het Westen. Wel tegen een aantal specifieke politieke keuzes. Maar ik hoor het graag als ik ernaast zit.
Yes, wordt je niet vrolijk van, als ik de emoties, haat en soms opruiende teksten op de socials lees beloven het ook weer leuke dagen te worden in Europa.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Sowieso escaleert de boel alleen maar verder
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |