3 tot 9 maanden zijn de uiterste die voorbij gekomen zijn (oa door het IDF zelf)quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:15 schreef bitterbal het volgende:
ze hebben niet gezegd hoe lang ze denken dat dat gaat duren toch?
ohquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
3 tot 9 maanden zijn de uiterste die voorbij gekomen zijn (oa door het IDF zelf)
Tot Hamas met wortel en tak is uitgeroeid, dat is vrijwel onmogelijk maar een heel eind moeten ze kunnen komen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:15 schreef bitterbal het volgende:
ze hebben niet gezegd hoe lang ze denken dat dat gaat duren toch?
Toch apart dat de Palestijnen dan niet staan te juichen bij hun gestorven familieledenquote:
Nog 3 tot 9 maanden (misschien langer) die ellende en kans om het kruidvat te laten ploffen. Had gehoopt dat ze in een weekje klaar waren geweest, gebied is zo klein.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
3 tot 9 maanden zijn de uiterste die voorbij gekomen zijn (oa door het IDF zelf)
Krankzinnig. Dan zijn de mensen gewoon op.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja. Ik denk, en hoop, dat het bij de meerderheid die die uitspraak deed onnadenkend is. Dat is namelijk het minst erge scenario.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zou het echt mooie journalistiek vinden als ze zo'n jongen nou eens goed en eerlijk bevragen om te kijken waar het nou vandaan komt om als eerste reactie, vlak na een afgrijselijke terroristische aanslag, dit te posten en te denken dat je daar goed aan doet. El Ghazi is volgens mij geen stereotype domme voetballer dus ik ben echt benieuwd of dit nu naïviteit was en of er nog iets anders achter steekt.
Dat zijn geen echte moslims dan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Toch apart dat de Palestijnen dan niet staan te juichen bij hun gestorven familieledenBlijkbaar ziet niet iedereen het als een feestje, dat martelaarschap.
Je moet niet onderschatten hoeveel tijd het daadwerkelijk kost om zo'n stadsoorlog te winnen. Snipers, boobytraps, etcquote:
Al die Marokkaanse voetballers reageren zo. Alleen de rest wist zich nog in te houden en niet over het randje te gaan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zou het echt mooie journalistiek vinden als ze zo'n jongen nou eens goed en eerlijk bevragen om te kijken waar het nou vandaan komt om als eerste reactie, vlak na een afgrijselijke terroristische aanslag, dit te posten en te denken dat je daar goed aan doet. El Ghazi is volgens mij geen stereotype domme voetballer dus ik ben echt benieuwd of dit nu naïviteit was en of er nog iets anders achter steekt.
In het boek van Joris Luijendijk 'Het zijn net mensen' beschrijft hij heel treffend hoe ze voor de buitenwereld moeten doen alsof ze supertrots en blij zijn op hun martelarenzoon, terwijl de andere kinderen aan hem vertellen dat die mensen compleet kapot gaan en niet normaal kunnen rouwen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Toch apart dat de Palestijnen dan niet staan te juichen bij hun gestorven familieledenBlijkbaar ziet niet iedereen het als een feestje, dat martelaarschap.
Verre van zijn dat allemaal hamasleden. Die zullen vast in die tunnels zitten verstoptquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je moet niet onderschatten hoeveel tijd het daadwerkelijk kost om zo'n stadsoorlog te winnen. Snipers, boobytraps, etc
Er zouden nu 7000 doden zijn in Gaza, en ik meen dat er 30000 hamas leden zijn. Zelfs als dat dus allemaal hamas leden waren (big doubt) heb je er nog meer dan 20k in die tunnels zitten).
Of het zijn misschien niet zulke psychopaten als die lui die dat soort extremistische uitspraken doen over martelaarschap, maar mensen met menselijke emoties.quote:
Met de kanttekening dat de cijfers die Hamas opvoert niet heel betrouwbaar zijnquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je moet niet onderschatten hoeveel tijd het daadwerkelijk kost om zo'n stadsoorlog te winnen. Snipers, boobytraps, etc
Er zouden nu 7000 doden zijn in Gaza, en ik meen dat er 30000 hamas leden zijn. Zelfs als dat dus allemaal hamas leden waren (big doubt) heb je er nog meer dan 20k in die tunnels zitten).
Interessante hypothese.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of het zijn misschien niet zulke psychopaten als die lui die dat soort extremistische uitspraken doen over martelaarschap, maar mensen met menselijke emoties.
Yup. Gevangen in een cultuur waar nietsontziende extremisten de discussie en de politiek domineren.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In het boek van Joris Luijendijk 'Het zijn net mensen' beschrijft hij heel treffend hoe ze voor de buitenwereld moeten doen alsof ze supertrots en blij zijn op hun martelarenzoon, terwijl de andere kinderen aan hem vertellen dat die mensen compleet kapot gaan en niet normaal kunnen rouwen.
En voor een een groep als hamas met o.a. de tunnels die ze hebben en de kennis heb je 8 tot 10 meer mensen nodig. Hoorde ik. Hoeveel ga je er daar van omgeven? ca. 300.000 mensen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Uitwerkingsvuur = geconcentreerd, nauwkeurig artillerievuur?quote:
Weet jij dan wat uitwerkingsvuur is?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:24 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je zegt ook nooit veel. Ben je uberhaupt ooit militair geweest.
Lijkt mij niet dat dat nu gaande is?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Uitwerkingsvuur = geconcentreerd, nauwkeurig artillerievuur?
Beetje misselijkmakende reactie.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat heeft toch ook niet zo veel nut. Zo'n verrassingsaanval als 7 oktober veroorzaakt veel meer schade.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:23 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Deze zag je trouwens op de stream ook de lucht in gaan denk ik. Minder dan eerder.
Ik denk dat de IDF-artillerie behoorlijk nauwkeurig mikt aan de hand van informatie van o.a. drones en waarschijnlijk ook ogen op de grond.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:27 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Lijkt mij niet dat dat nu gaande is?
Geen enkel idee. Het klinkt als de boel nog na beschieten om zeker te zijn.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Weet jij dan wat uitwerkingsvuur is?
Ik heb dit gevonden:quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
quote:Uitwerkingsvuur
Uitwerkingsvuur werd in de regel gegeven op een doel dat door een waarnemer was verkend en waarop eerst met een vuurmond [soms meer vuurmonden] was ingeschoten. Nadat het vuur dekkend werd gemeld, werd een kort maar zeer intensief batterijvuur gegeven dat als uitwerkingsvuur wordt weergegeven. Een uitwerkingsvuur heeft in de regel hetzelfde doel als een vernietigingsvuur.
laten we het hopenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat de IDF-artillerie behoorlijk nauwkeurig mikt aan de hand van informatie van o.a. drones en waarschijnlijk ook ogen op de grond.
Zoals ik het in dienst geleerd heb ga je eerst op het doel schieten met enkele granaten, de waarnemer geeft de correcties doorquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als ze echt geloven dat ze als martelaar de hemelpoorten door marcheren om daar juichend ontvangen te worden, dan zou het sterven een feestje moeten zijn toch? Geen reden tot verdriet.quote:
Ik had ook een andere oplossing gezocht toen het nog kon. Maar nu is Israel gewoon in oorlog met Gaza, zoals de geallieerden in oorlog waren met Nazi-Duitsland. Is er een verschil? Hadden de geallieerden ook de Nazi's maar moeten laten doorgaan?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:18 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Krankzinnig. Dan zijn de mensen gewoon op.
Waarom blijf je daar naar vragen? Je vroeg het laatst ook al eens en volgens mij zoveel jaar geleden ook al...quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:24 schreef Jaroon het volgende:
Je zegt ook nooit veel. Ben je uberhaupt ooit militair geweest.
Ik val in herhaling, het is een misselijkmakende reactie. Gebaseerd op een ranzige stereotypering.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als ze echt geloven dat ze als martelaar de hemelpoorten door marcheren om daar juichend ontvangen te worden, dan zou het sterven een feestje moeten zijn toch? Geen reden tot verdriet.
Hoorde je hem niet? Iets van 10 schoten en vervolgens zoveel inslagen? Ook nog cluster bij zo te horen.quote:
Ik ben misschien een watje want ik ben niet opgegroeid in omstandigheden zoals in Gaza, maar zoals ik het me voorstel zijn de zenuwen van de mensen nu ook al wel op na 3 weken bommentapijten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:18 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Krankzinnig. Dan zijn de mensen gewoon op.
Dat zou heel inzichtelijk en leerzaam zijn, een interview waar hij de ruimte heeft om vrijuit te praten en zijn mening te geven. Ik denk dat iedereen in grote lijnen weet waar die gedachtegang vandaan komt en dat die diep geworteld is in bepaalde groepen binnen de moslimgemeenschap in Nederland. Maar het is belangrijk om die groep niet te isoleren en met ze in discussie te gaan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In ieder geval weer 2 generaties aan potentiële terroristen erbij gekweekt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben misschien een watje want ik ben niet opgegroeid in omstandigheden zoals in Gaza, maar zoals ik het me voorstel zijn de zenuwen van de mensen nu ook al wel op na 3 weken bommentapijten.
Ik denk dat hij reageert op een paar artikelen en filmpjes van vandaag waarin onder anderen Haniyeh vol vuur en vreugde sprak over hoe het bloed van de vrouwen en kinderen nieuwe inspiratie zouden zijn en dan nog wat extremistische imams die dat soort dingen bejubelden vanaf de kansel.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik val in herhaling, het is een misselijkmakende reactie. Gebaseerd op een ranzige stereotypering.
Wat een extreem tegenstrijdige reactie - in één post.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:31 schreef oblo het volgende:
[..]
Dat zou heel inzichtelijk en leerzaam zijn, een interview waar hij de ruimte heeft om vrijuit te praten en zijn mening te geven. Ik denk dat iedereen in grote lijnen weet waar die gedachtegang vandaan komt en dat die diep geworteld is in bepaalde groepen binnen de moslimgemeenschap in Nederland. Maar het is belangrijk om die groep niet te isoleren en met ze in discussie te gaan.
Jammer dat je er niet inhoudelijk op ingaat. Uiteindelijk bepalen de extremisten die dit soort dingen roepen in Gaza de politiek en de cultuur. En veel lui hier in het Westen spreekt dat zelfs wel aan..quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik val in herhaling, het is een misselijkmakende reactie. Gebaseerd op een ranzige stereotypering.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |