In Gaza, daar gaat het nu over, Hamas heeft ook de pest aan Fatah.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:40 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Zijn er nu meer of minder mensen in alle nederzettingen dan in 2006
Die tunnels en gebouwen pakken ze meestal aan met luchtaanvallen en zware bommen. Artillerie is volgens mij vaak ter ondersteuning van grondtroepen of om ingegraven grondtroepen van de tegenstander te bestoken (maar dat weet AchJa een stuk beter dan ik).quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:40 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Vallen precisie raketten onder artillerie? Dan nog. Pak je een gebouw van zeg 6 hoog waarin de kelder mss Hamas iets aan het doen is.
Auch, dat is een gevoelig punt. Niet opbrengen hier.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:40 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Zijn er nu meer of minder kolonisten in alle nederzettingen dan in 2006
Nou, je hoeft ook niet naïef te zijn of het wiel opnieuw uit te vinden. Je kan uitstekend vragen of een bepaald beeld klopt of ernaartoe vragen. Maar het beste is om iemand zelf te laten vertellen want dan krijg je wat diegene het belangrijkst vindt in beeld.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Claimen dat je in alle openheid erover wil discussiëren, maar tegelijkertijd al wel stelt dat je weet waar het vandaan komt en hoe het dus zit. Zo'n discussie is per definitie niet open. Het is gewoon valse interesse wekken en er direct met allerlei veronderstellingen in gaan.
Hamas was niet aan de macht in Gaza tijdens de ontruimingen van 2006, ze wonnen de verkiezingen in alle Palestijnse gebiedenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:41 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
In Gaza, daar gaat het nu over, Hamas heeft ook de pest aan Fatah.
Ik weet niet precies hoe het zit en waar het vandaan komt, dat heb ik dan verkeerd verwoord, mijn fout. Ik weet wel dat het diepgeworteld is. Ik denk dat het een mix van invloeden is en daar zijn de jeugd en jongvolwassenen specifiek zwak voor en daarom vind ik het belangrijk om die mensen niet te isoleren, hun mening te horen en met hun in discussie te gaan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Claimen dat je in alle openheid erover wil discussiëren, maar tegelijkertijd al wel stelt dat je weet waar het vandaan komt en hoe het dus zit. Zo'n discussie is per definitie niet open. Het is gewoon valse interesse wekken en er direct met allerlei veronderstellingen in gaan.
Heel andere situatie. Dit is deels de dood inlopen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:29 schreef Alov het volgende:
[..]
Ik had ook een andere oplossing gezocht toen het nog kon. Maar nu is Israel gewoon in oorlog met Gaza, zoals de geallieerden in oorlog waren met Nazi-Duitsland. Is er een verschil? Hadden de geallieerden ook de Nazi's maar moeten laten doorgaan?
Jij bent wel een beetje radicaler geworden sinds 7 oktober is het niet?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In ieder geval niet doen alsof dit het begin van het conflict is geweest.
Volgens mij zijn er weinig lui in Israël die dat denken of zeggen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In ieder geval niet doen alsof dit het begin van het conflict is geweest.
Goeie. Veel en veel meer. Die situatie daar is eigenlijk nog veel onbegrijpelijker dan die in Gaza. Op de Westoever is er niet op Hamas gestemd en toch krijgen ze steeds de kous op hun kop.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:40 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Zijn er nu meer of minder kolonisten in alle nederzettingen dan in 2006
Iig om te kijken waar de vijand zich bevindt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:34 schreef Oud_student het volgende:
Nu veel licht granaten, ondersteuning voor de grondtroepen?
Omdat ik zo weinig echte emotie van je voel misschien. Mss vraag ik het te vaak. Ik verwacht van jou mss soms ook een antwoord wat je niet hebt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom blijf je daar naar vragen? Je vroeg het laatst ook al eens en volgens mij zoveel jaar geleden ook al...
Anyway, als je me niet gelooft zeg het dan gewoon.
Dat lijkt me geen open of gebalanceerde discussie. Je dwingt anderen namelijk zich te verdedigen, zeker als dat beeld onjuist blijkt of is. Zeker als je komt met bepaalde stereotyperingen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:42 schreef Qarrad het volgende:
Nou, je hoeft ook niet naïef te zijn of het wiel opnieuw uit te vinden. Je kan uitstekend vragen of een bepaald beeld klopt of ernaartoe vragen. Maar het beste is om iemand zelf te laten vertellen want dan krijg je wat diegene het belangrijkst vindt in beeld.
Geen idee, niets van gezien.quote:Als voorbeeld had je laatst die twee uitreizigers. Ik vond die journalist dat heel goed doen. Eerst zelf laten vertellen, details navragen en op het laatst gewoon eerlijk zijn bij het confronteren van de tegenstrijdigheden of ongeloofwaardigheid van dingen. Die man ging natuurlijk ook niet eerst vragen of ze toevallig op de humanistische antroposofische vrije school hadden gezeten en of ze ook voeling hadden met het holisme.
Het is lastig de zuigkracht van radicalisering en polarisatie te weerstaan..quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij bent wel een beetje radicaler geworden sinds 7 oktober is het niet?
Is het soms ook om te markeren of heb je daar weer andere technieken voor?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iig om te kijken waar de vijand zich bevindt.
Starlinkforgaza is ook trending op Xquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Telecoms firm says Gaza has 'complete interruption' of comms and internet
Around an hour ago, Paltel - the Palestine Telecommunications Company - put out a statement on social media confirming the "complete interruption of all communication and internet services with the Gaza Strip in light of the ongoing aggression".
Internet monitoring group Netblocks confirmed at around 17:30 BST (16:30 GMT) that network data showed a "collapse in connectivity in the Gaza Strip".
Feller. Radicaler is ook een woord dat eigenlijk alleen in de context van moslims wordt gebruikt. Net zoals er in Afrika "stammen" wordt gebruikt bij etnische conflicten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij bent wel een beetje radicaler geworden sinds 7 oktober is het niet?
Er zijn er veel die wel zo doen. Hun hele act maakt dat ze natuurlijk gewoon op 20-0 op PR gebied achterstaan. Israëliërs, of laat ik het zo zeggen: de staat Israël is daar gewoon extreem slecht in.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er weinig lui in Israël die dat denken of zeggen.
Dat ze terug zouden slaan, weet iedereen met een greintje verstand. Op de eerste plaats Hamas, wiens grote bestaansrecht is de haat tegen Israël opstoken en zorgen voor weer decennia aan subsidie en zieltjes voor hun bloederige organisatie.
Hamas was ook de grootste partij in de Westelijke Jordaanoever maar Fatah pleegde een coup met de steun van Israel/VS. Hamas wist alleen tijdens de staatsgreep om Fatah uit de Gazastrook te werken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Goeie. Veel en veel meer. Die situatie daar is eigenlijk nog veel onbegrijpelijker dan die in Gaza. Op de Westoever is er niet op Hamas gestemd en toch krijgen ze steeds de kous op hun kop.
Mensen snappen niet eens hoe het werkt. Je hebt een SpaceX schotel nodig om het signaal te ontvangen. Het is geen 4G ofzo.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:46 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Starlinkforgaza is ook trending op Xalsof Musk terroristen gaat voorzien van internet. Kunnen die Hamas terroristen weer blij hun ouders bellen als ze Joden hebben vermoord.
Radicaal komt gewoon van het woord 'radix', dat wortel betekent.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Feller. Radicaler is ook een woord dat eigenlijk alleen in de context van moslims wordt gebruikt. Net zoals er in Afrika "stammen" wordt gebruikt bij etnische conflicten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |