Het is een belachelijke term, als ieders auto kapot gaat spreek je ook niet van pech, maar van een systeemfout.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:23 schreef DjDaano het volgende:
Je zou jezelf maar het label “pechgeneratie” hebben gegeven. Dan geniet je iets teveel van je eigen ellende.
Per woning heb je ook veel minder plek voor bijv. zonnepanelen om je energieprestatie te halenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 06:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarbij het met rechtopstaande blokken dozen veel makkelijker is om je energieprestatie norm te halen omdat je per woning daarin veel minder gevel oppervlakte hebt.
Zonnepanelen op onze Noorderbreedte waarvan we nu al niet weten hoe we met de overcapaciteit in de zomer en het tekort in de winter moeten omgaan..quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 07:11 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Per woning heb je ook veel minder plek voor bijv. zonnepanelen om je energieprestatie te halen
Daar komen de slimme netten voor.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 07:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zonnepanelen op onze Noorderbreedte waarvan we nu al niet weten hoe we met de overcapaciteit in de zomer en het tekort in de winter moeten omgaan..
En hoe moeten we dan aan de energieprestatie eisen voldoen?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 07:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zonnepanelen op onze Noorderbreedte waarvan we nu al niet weten hoe we met de overcapaciteit in de zomer en het tekort in de winter moeten omgaan..
Zonnepanelen hier zijn greenwashing en gaan Nederland niet verduurzamen.
Stiekem hebben ze ook niet zo heel veel geld misgelopen (als je het vergelijkt met de stijging in schulden) en zijn ze niet voorgelogen. De enige systeemfout is dat het leenbedrag een slider was, van 0 naar max. Iedereen weet wat een onderontwikkeld universitair brein dan doet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 07:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is een belachelijke term, als ieders auto kapot gaat spreek je ook niet van pech, maar van een systeemfout.
de energiebehoefte per vierkante meter in een gestapeld gebouw zijn natuurlijk stukken minder als de energiebehoefte van een rijtjes huisquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 08:34 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
En hoe moeten we dan aan de energieprestatie eisen voldoen?
En toch is de eis voor energiebehoefte voor appartementen minder streng dan voor grondgebonden woningen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 09:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
de energiebehoefte per vierkante meter in een gestapeld gebouw zijn natuurlijk stukken minder als de energiebehoefte van een rijtjes huis
Voor de kenners.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:26 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat zou ook wat zijn, zo'n kraampje met huizen
Mooie huizen te kooooooop wie maakt me los?
En waar moeten we dat precies van gaan betalen? Subsidies? En dan hogere overdrachtsbelastingen? Of hogere onroerend-goed belastingen?quote:
Ik had het over electriciteitsnetten. Niet over woningen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:27 schreef RetepV het volgende:
[..]
En waar moeten we dat precies van gaan betalen? Subsidies? En dan hogere overdrachtsbelastingen? Of hogere onroerend-goed belastingen?
Huizen moeten goedkoper worden. Dus moeten er goedkopere huizen gebouwd worden.
Waarom zijn huizen tegenwoordig duur? Omdat ze duur gebouwd worden. Is het nodig ze zo duur te bouwen? Nee, niet echt, je kan ook met een goedkoper huis aan de regels voldoen. Waarom worden ze dan toch duurder gebouwd dan nodig? Omdat er schaarste is en de projectontwikkelaars er mee weg kunnen komen omdat mensen er toch wel voor betalen.
Ziedaar de vicieuze cirkel.
Bijvoorbeeld een keuken van 5.000 euro werkt net zo goed als een keuken van 15.000 euro. Hij zal er alleen niet zo mooi en modieus uitzien en geen Bosch apparatuur hebben.
Die "communismekaart" die blijkbaar getrokken wordt, is onzin. Is het 'communisme' om een functionele keuken te willen hebben in plaats van een top of the notch dure modieuze keuken? Nee. De top of the notch dure modieuze keuken is kapitalisme aan het werk, door in te spelen op het materialisme van mensen.
Een functionele keuken is gewoon "gewoon".
Communisme is wanneer je helemaal geen keuken krijgt, en je eten gratis bij de gaarkeuken op de hoek kunt gaan halen. Waarbij ze je ook nog leren dat je blij moet zijn omdat het gratis is en een eigen keuken helemaal niet nodig is.
Het gros van de nieuwbouwwoningen wordt al niet meer met keuken opgeleverd, omdat de kopers idd die keuken van ¤ 5.000 niet willen hebben en het goedkoper (en milieuvriendelijker) is dat ze hem niet eerst plaatsen als hij er vervolgens toch gelijk uitgesloopt wordt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:27 schreef RetepV het volgende:
[..]
En waar moeten we dat precies van gaan betalen? Subsidies? En dan hogere overdrachtsbelastingen? Of hogere onroerend-goed belastingen?
Huizen moeten goedkoper worden. Dus moeten er goedkopere huizen gebouwd worden.
Waarom zijn huizen tegenwoordig duur? Omdat ze duur gebouwd worden. Is het nodig ze zo duur te bouwen? Nee, niet echt, je kan ook met een goedkoper huis aan de regels voldoen. Waarom worden ze dan toch duurder gebouwd dan nodig? Omdat er schaarste is en de projectontwikkelaars er mee weg kunnen komen omdat mensen er toch wel voor betalen.
Ziedaar de vicieuze cirkel.
Bijvoorbeeld een keuken van 5.000 euro werkt net zo goed als een keuken van 15.000 euro. Hij zal er alleen niet zo mooi en modieus uitzien en geen Bosch apparatuur hebben.
Die "communismekaart" die blijkbaar getrokken wordt, is onzin. Is het 'communisme' om een functionele keuken te willen hebben in plaats van een top of the notch dure modieuze keuken? Nee. De top of the notch dure modieuze keuken is kapitalisme aan het werk, door in te spelen op het materialisme van mensen.
Een functionele keuken is gewoon "gewoon".
Communisme is wanneer je helemaal geen keuken krijgt, en je eten gratis bij de gaarkeuken op de hoek kunt gaan halen. Waarbij ze je ook nog leren dat je blij moet zijn omdat het gratis is en een eigen keuken helemaal niet nodig is.
Volgens mij krijg je tegenwoordig een bon van 5k erbij die dan kunt besteden bij keukenboer A.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gros van de nieuwbouwwoningen wordt al niet meer met keuken opgeleverd, omdat de kopers idd die keuken van ¤ 5.000 niet willen hebben en het goedkoper (en milieuvriendelijker) is dat ze hem niet eerst plaatsen als hij er vervolgens toch gelijk uitgesloopt wordt.
Je mag er bij de meeste nieuwbouwwoningen al vanuit gaan dat de prijs exclusief een keuken is.
Paar tegels in drie kleuren. Twee vloertegel optiee. Een simpele wasbak (wit hang ding) enkel, een douchekop en een hangwc. En dat al 5 jaar geleden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gros van de nieuwbouwwoningen wordt al niet meer met keuken opgeleverd, omdat de kopers idd die keuken van ¤ 5.000 niet willen hebben en het goedkoper (en milieuvriendelijker) is dat ze hem niet eerst plaatsen als hij er vervolgens toch gelijk uitgesloopt wordt.
Je mag er bij de meeste nieuwbouwwoningen al vanuit gaan dat de prijs exclusief een keuken is.
Je moet niet onderschatten dat starters nu al 4k per maand ontvangen direct na afstuderen. Met zijn 2tjes heb je dan 8k bruto. Daar kun je al best wat leuks voor kopen en heel makkelijk die schulden aflossen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 05:10 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel te genieten valt voor een generatie met ongekend hoge studieschulden en huizen die inmiddels tien bruto jaarsalarissen moeten kosten. Anderzijds is de arbeidsmarkt zo krap dat ze na afstuderen meteen een baan (zouden moeten) hebben, dat is ook wel eens anders geweest.
Ook meegemaakt, ook geen pretje. Idee niet aan de bak te komen, honderden sollicitaties per vacature en uitzichtloos wachten....quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 05:10 schreef J.B. het volgende:
Anderzijds is de arbeidsmarkt zo krap dat ze na afstuderen meteen een baan (zouden moeten) hebben, dat is ook wel eens anders geweest.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:23 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je tegenwoordig een bon van 5k erbij die dan kunt besteden bij keukenboer A.
Hahaquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:41 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Je moet niet onderschatten dat starters nu al 4k per maand ontvangen direct na afstuderen. Met zijn 2tjes heb je dan 8k bruto. Daar kun je al best wat leuks voor kopen en heel makkelijk die schulden aflossen.
Hoe wereldvreemd ben jij?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:41 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Je moet niet onderschatten dat starters nu al 4k per maand ontvangen direct na afstuderen. Met zijn 2tjes heb je dan 8k bruto. Daar kun je al best wat leuks voor kopen en heel makkelijk die schulden aflossen.
misschien een typisch gevalletje van een corporale lullo die in een bubbel zit van mensen in de financiële of juridische sector.quote:
Nou, ook bij big4 krijg je dit niet als junior hoor.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 08:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
misschien een typisch gevalletje van een corporale lullo die in een bubbel zit van mensen in de financiële of juridische sector.
Ben jij KPMG'er?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 08:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nou, ook bij big4 krijg je dit niet als junior hoor.
Je zou denken dat ze bij het corps stam+t wel begrijpen, dus ik denk niet dat het een corpsballetje is.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 08:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
misschien een typisch gevalletje van een corporale lullo die in een bubbel zit van mensen in de financiële of juridische sector.
Er staat letterlijk "geen uitzondering", je hoeft geen ster in begrijpend lezen te zijn om te snappen dat het daarmee nog niet de standaard is.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 10:03 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Haha ja.
https://www.werf-en.nl/gr(...)0uitzondering%20meer.
En dan niet slechts één starter, maar een stelletje. Alsof het de norm is dat die direct 8000 bruto zouden verdienenquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 10:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er staat letterlijk "geen uitzondering", je hoeft geen ster in begrijpend lezen te zijn om te snappen dat het daarmee nog niet de standaard is.
Sterker nog, in de eerste alinea staat letterlijk dat het gemiddelde salaris van een afgestudeerde starter het eerste kwartaal van dit jaar ¤ 2.839 is en dat dat 9,3% meer is dan een jaar daarvoor toen het ¤ 2.598 was.
En dan beweer jij dat een afgestudeerde starter 40,89% meer verdient dan het werkelijke gemiddelde startersloon.
Dat het voorkomt betekent niet dat het de standaard is.
Ja mooi hè, allebei 40% meer dan het gemiddelde...quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 10:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dan niet slechts één starter, maar een stelletje. Alsof het de norm is dat die direct 8000 bruto zouden verdienen.
Als 1 van beide een fatsoenlijke baan heeft en de andere is leraar ofzo dan heb je nog steeds 7k te besteden als starter. Nog steeds geen enkel probleem om een huis te kopen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 10:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er staat letterlijk "geen uitzondering", je hoeft geen ster in begrijpend lezen te zijn om te snappen dat het daarmee nog niet de standaard is.
Sterker nog, in de eerste alinea staat letterlijk dat het gemiddelde salaris van een afgestudeerde starter het eerste kwartaal van dit jaar ¤ 2.839 is en dat dat 9,3% meer is dan een jaar daarvoor toen het ¤ 2.598 was.
En dan beweer jij dat een afgestudeerde starter 40,89% meer verdient dan het werkelijke gemiddelde startersloon.
Ja en als je de loterij wint dan heb je ook geen enkel probleem om een huis te kopen. Procentueel gezien, hoeveel startende stelletjes denk je dat op 7000 bruto zitten?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 10:37 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Als 1 van beide een fatsoenlijke baan heeft en de andere is leraar ofzo dan heb je nog steeds 7k te besteden als starter. Nog steeds geen enkel probleem om een huis te kopen.
Een fatsoenlijke baan en een leraar want leraar is geen fatsoenlijke baan en alles onder de 4k als starter blijkbaar ook niet?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 10:37 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Als 1 van beide een fatsoenlijke baan heeft en de andere is leraar ofzo dan heb je nog steeds 7k te besteden als starter. Nog steeds geen enkel probleem om een huis te kopen.
Ook hier geldt wel weer de discussie wat een starter is. Starter op de woningmarkt is normaal gesproken pas een paar jaar later dan starter op de arbeidsmarkt.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 10:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja en als je de loterij wint dan heb je ook geen enkel probleem om een huis te kopen. Procentueel gezien, hoeveel startende stelletjes denk je dat op 7000 bruto zitten?
Weet ie ook wel, maar tis wel nice om te doen alsof je mensen laat denken dat het normaal is. Hopende dat mensen denken dat je een grootverdiener bent.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 10:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Helaas kan ik het niet lezen, wil je een samenvatting geven?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:16 schreef phpmystyle het volgende:
Dat BKR is soms ook wel een dingetje volgens mij, komen vaak in het nieuws met twijfelachtige noteringen die het leven leven van mensen op hold zet.
https://www.telegraaf.nl/(...)word-dubbel-gestraft
https://archive.ph/quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:55 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Helaas kan ik het niet lezen, wil je een samenvatting geven?
quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:16 schreef phpmystyle het volgende:
Dat BKR is soms ook wel een dingetje volgens mij, komen vaak in het nieuws met twijfelachtige noteringen die het leven leven van mensen op hold zet.
https://www.telegraaf.nl/(...)word-dubbel-gestraft
Alleen om de telefoon notering? Of zat je huis op het randje van wat kon en was de iPhone betaling gewoon teveel van het goede. Of waren er nog wel iets meer registraties? Of veel betalingsregelingen? Of toch veel ineens afbetaalde achterstanden?quote:„Ik heb nu een goede baan en verdien samen met mijn partner ¤100.000 per jaar. Maar toen we vorig jaar ons droomhuis vonden, klapte de hypotheekaanvraag op mijn BKR-telefoonnotering.”
Ze geven het eerlijk toe hoor:quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:07 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
[..]
Alleen om de telefoon notering? Of zat je huis op het randje van wat kon en was de iPhone betaling gewoon teveel van het goede. Of waren er nog wel iets meer registraties? Of veel betalingsregelingen? Of toch veel ineens afbetaalde achterstanden?
Wat als je de telefoon afkoopt? Genoeg aanbieders die daar in mee gaan. Nee, heb erg het gevoel alsof dit niet het hele verhaal is.
Zijn gewoon eerlijk, er zijn fouten in het verleden gemaakt. Maar hoe rechtvaardig is het dat je daar jaren later nog voor wordt gestraft? Wat mij betreft mogen mensen op een bepaal moment opnieuw beginnen, ook al brengt het toch een risico met zich mee.quote:„Ik word dubbel gestraft voor mijn schuldenverleden”, zegt Priscilla van Barlingen. Zij was na een jarenlang schuldentraject, waarin ze samen met haar twee dochters leefde van ¤70 per week, in 2022 eindelijk schuldenvrij. Haar financiële situatie is inmiddels rigoureus veranderd. „Ik heb nu een goede baan en verdien samen met mijn partner ¤100.000 per jaar. Maar toen we vorig jaar ons droomhuis vonden, klapte de hypotheekaanvraag op mijn BKR-telefoonnotering.”
Uit datzelfde artikel:quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:31 schreef phpmystyle het volgende:
Wat mij betreft mogen mensen op een bepaal moment opnieuw beginnen, ook al brengt het toch een risico met zich mee.
quote:Anders is het een kwestie van wachten. Een BKR-notering blijft, ook als een schuld is afgelost of kwijtgescholden, namelijk vijf jaar staan.
Is nu eenmaal nodig anders krijg je nog meer wanbetalers. Wie zijn billen brand….quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
I know.
Maar 5 jaar is wel lang hoor..
Dat mag na 5 jaar. Dan vervallen noteringen. Maar nu kan ze het volgens haar tot 2027 niet. Dat is dus die telefoon.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze geven het eerlijk toe hoor:
[..]
Zijn gewoon eerlijk, er zijn fouten in het verleden gemaakt. Maar hoe rechtvaardig is het dat je daar jaren later nog voor wordt gestraft? Wat mij betreft mogen mensen op een bepaal moment opnieuw beginnen, ook al brengt het toch een risico met zich mee.
Eerst bewijzen dat je het kan is niet onterecht toch? En toch weer een telefoon op afbetaling 🤷♂️quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
I know.
Maar 5 jaar is wel lang hoor..
Bewijzen dat je het kan, kan niet echt met een BKR-notering, want dan kun je niet veel meer.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:48 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Eerst bewijzen dat je het kan is niet onterecht toch? En toch weer een telefoon op afbetaling 🤷♂️
Je kan nog schulden aangaan voor een telefoon etc. Idd niet voor een woning van ik gok een half miljoen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bewijzen dat je het kan, kan niet echt met een BKR-notering, want dan kun je niet veel meer.
Toen ik nog voor een financiële dienstverlener werkte, stapten ze nog weleens over een herstelde BKR-notering heen. Maar een A was toen al problematisch.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:08 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je kan nog schulden aangaan voor een telefoon etc. Idd niet voor een woning van ik gok een half miljoen.
Waarom zou je mensen die al een A notering hebben nog meer geld lenen. Dat het problematisch is lijkt mij dus logisch. Een H is in ieder geval niet problematisch meer (als schuld) maar wel een risico.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toen ik nog voor een financiële dienstverlener werkte, stapten ze nog weleens over een herstelde BKR-notering heen. Maar een A was toen al problematisch.
Telefoonabonnement geen idee. Waarschijnlijk kan dat met een H wel, ja.
En op de blaren hebben ze dan ook al gezeten. Probleem is dat je dan duur moet huren en en sommige dingen moet laten.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:42 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Is nu eenmaal nodig anders krijg je nog meer wanbetalers. Wie zijn billen brand….
Ze is niet echt arm te noemen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 14:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En op de blaren hebben ze dan ook al gezeten. Probleem is dat je dan duur moet huren en en sommige dingen moet laten.
Poor pay more..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |