Ik zie een kans voor die Berenpoot of hoe ze ook heet.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:08 schreef schommelstoel het volgende:
Als je om die reden iemand van kleur nu gaat kopen is het gewoon de excuus-kleurling.
Is iets wat je ook niet wil lijkt mij.
Man man man.
Die zit, volgens mij, bij Juventus.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik zie een kans voor die Berenpoot of hoe ze ook heet.
Niet echt, ze kan heel hard rennen, maar heeft een hele beroerde balcontrole en een slechte traptechniek. Van vleugelspelers zou je voorzetten op maat mogen verwachten, maar het moment waarop zij een bruikbare voorzet aflevert zal zijn als Pasen en Pinksteren op een en dezelfde dag vallen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je noemt jezelf voetbalmanager en je weet niet hoe die professionele topspeler heet ?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit soort hyperfocus op huidskleur dicht zeker niet de kloof tussen verschillende culturen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:
"van kleur"![]()
Amerikaanse termen vernederlandst. Rot op.
Ik zou eigenlijk een slotje moeten zetten op dit soort ophitsende polariserende bagger.
Donkere speelsters kunnen er waarschijnlijk net zo weinig van.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:31 schreef Haags het volgende:
Ten eerste is het blank en niet wit.
En ten tweede: rot op met je gejank!
Over de zeik?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zeikerds op social media, die een podium krijgen in zeikkranten die meer van hun gezeik hopen te verkopen door dag in dag uit naar gezeik te zoeken, zodat daarover langdurig doorgezeikt kan worden. Stelletje zeikerds.
Ik tel er 5.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:21 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[ afbeelding ]
Christen unie zet het enige lid van kleur wel heel prominent in het midden
wat een schande!
Tegenwoordig ben ik eigenlijk geneigd om dit soort "nieuws" met een zucht over te slaan (idealiter wordt er massaal niet meer op geklikt en verdwijnt zo de financiele incentive achter opgeklopt ophefnieuws), maar laat mij ook eens ongegeneerd doorzeikenquote:
Inderdaad, misschien zitten er wel jodinnen en Oost en Zuid-Europeanen (Latinx?) bij, en 1/8e Aziatisch of Afrikaans bloed zie je ook maar weinig van. En dan hebben we het nog niet eens over de lesbiennes.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:25 schreef Straatcommando. het volgende:
Diversiteit is dus minder blank klaarblijkelijk want "witte" mensen kunnen net zo goed divers zijn.
Kansloos identiteitsgeneuzel.
Dit ook ja. Aan de ene kant is Amerika de grote duivel voor progressief links, maar aan de andere kant zouden ze er het liefste willen wonen als je hun taalgebruik mag geloven.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:
"van kleur"![]()
Volstrekt krankjorum al die hokjesdenkers. Mensen die van topsport houden interesseert maar één ding. Of ze winnen. De kleur is volstrekt irrelevant. En ja, dan kan het toevallig gebeuren dat een hele selectie blank is.quote:Maar niet één professionele ploeg, zij het vrouwen of mannen, kan in 2023 nog louter blank zijn
Het gaat in dit geval niet om voetbal, maar om vrouwenvoetbal.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je noemt jezelf voetbalmanager en je weet niet hoe die professionele topspeler heet ?
Wat zeg je nou? Vrouwenvoetbal is geen voetbal ?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:47 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Het gaat in dit geval niet om voetbal, maar om vrouwenvoetbal.
Dacht jij van wel dan? Zijn twee heel verschillende spelletjes.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat zeg je nou? Vrouwenvoetbal is geen voetbal ?
Wat ik begrepen heb is dat je daarmee nog een extra beerput opentrekt omdat de blanke Spanjaarden en Portugezen natuurlijk net zo hard meededen aan het koloniseren van de Nieuwe Wereld en het wel van belang is dat dergelijke diversiteitscategorieën gebruikt worden voor kansarme minderheden.quote:
Te korte broekjes? Er zijn er die daar een verdienmodel van hebben gemaakt, google eens op Alisha Lehman.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:40 schreef Glazenmaker het volgende:
Voor het lezen van het artikel heb ikzelf geprobeerd te achter halen waarom ze boos waren. Leuk spelletje hoor. Eerst dacht ik aan de man in het midden van een vrouwenteam. Boos omdat hij de belangrijkste plek had, of trans was. Toen dacht ik nee dat zal het wel niet zijn. De broekjes tekort misschien? Nee valt wel mee.
Derde keuze was he ze zijn allemaal blank. Dat moet hem wezen. Nou 10 punten voor mij
Bij een team als dit worden de speelsters van over de hele wereld gehaald. Niet uit de buurt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:48 schreef SpecialK het volgende:
Laat ik de maar eens advocaat van de duivel spelen. Mensen die mij kennen: ik ben niet van de wokeritis.. ik hoop dat ik daarmee door de paspoortcontrole heen kan komen. Dank
Een legitieme zorg die je kan hebben is: Hoe kan het dat een voetbalclub van een bepaalde buurt met veel donkere mensen geen enkele donkere speelster heeft.
En als je dan redelijk bent dan grijp je niet meteen naar de wijzende vingertjes maar dan ga je een beetje kijken..
Op welke scholen lopen de recruiters nu rond? Misschien wat uitbreiden naar andere scholen? Wat is het niveau van interesse voor voetbal bij de populatie? Wat voor redenen heeft het dat bepaalde mensen met een bepaalde culturele achtergrond zichzelf misschien niet eens aanmelden? Wat kunnen we doen om die redenen weg te nemen.
Etc.. etc..
Kom je er achter dat het volledig door interesse komt.. dan kan je wat mij betreft een dikke middelvinger opsteken tijdens dit soort hit-pieces.. maar doe wel even wat onderzoek als organisatie zodat je die middelvinger legitiem kan opsteken.
Wat nu waarschijnlijk gaat gebeuren is... geen onderzoek.. maar in paniek een beetje half-geinteresseerde dames proberen aan te trekken voor de kleur en je team daarmee verzwakken.
Jammer.
Het lijkt er niet echt op nee.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat zeg je nou? Vrouwenvoetbal is geen voetbal ?
Leuke vrouw!quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Te korte broekjes? Er zijn er die daar een verdienmodel van hebben gemaakt, google eens op Alisha Lehman.
Ik heb oprecht geen idee: Is dit jeugd of gaat dit over A-tjes of is dit HET vrouwenteam voor de nationale toernooien?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:52 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Bij een team als dit worden de speelsters van over de hele wereld gehaald. Niet uit de buurt.
Jij bent een male chauvinist p* ?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:50 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Dacht jij van wel dan? Zijn twee heel verschillende spelletjes.
Ja, 2 NL elftal speelsters die in de jeugd of de A-tjes spelenquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik heb oprecht geen idee: Is dit jeugd of gaat dit over A-tjes of is dit HET vrouwenteam voor de nationale toernooien?
Zal wel met mijn leeftijd te maken hebben en het bijbehorende verschoven perspectief maar ze zien er allemaal minderjarig uit.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, 2 NL elftal speelsters die in de jeugd of de A-tjes spelen
Knap dat je die inschatting kan maken met 5 pixels per gezicht.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:05 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zal wel met mijn leeftijd te maken hebben en het bijbehorende verschoven perspectief maar ze zien er allemaal minderjarig uit.
Blijkbaar niet dus.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Knap dat je die inschatting kan maken met 5 pixels per gezicht.
Gefeliciteerd, dat is verreweg het meest racistische wat ik vandaag gelezen heb.quote:’Mooie foto. Maar niet één professionele ploeg, zij het vrouwen of mannen, kan in 2023 nog louter blank zijn’, is de opmerking die het gros van de reacties samenvat.
Gek genoeg is een team of club met alleen maar gekleurde leden juist prima. Kennen we het "enorm diverse" orkest nog? https://nos.nl/artikel/23(...)-kleur-op-het-podiumquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:08 schreef inslagenreuring het volgende:
Hoeveel teamfoto's kunnen we wel niet maken met alleen zwarte spelers? Neem Frankrijk bijvoorbeeld.
Racisme werkt maar 1 kant op.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Gek genoeg is een team of club met alleen maar gekleurde leden juist prima, gek genoeg. Kennen we het "enorm diverse" orkest nog? https://nos.nl/artikel/23(...)-kleur-op-het-podium
En hier zijn we dan in 2023, om juist wel te oordelen op basis van kleur ipv iemand zijn of haar kwaliteiten.quote:"I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character."
Ik vind haar maar zeer matig. Topspeelsterquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je noemt jezelf voetbalmanager en je weet niet hoe die professionele topspeler heet ?
Het Franse nationale elftal krijgt dan ook meer kritiek wegens te weinig blanken dan dit vrouwen-Arsenal krijgt over het gebrek aan zwarten.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:28 schreef HeatWave het volgende:
Tsk,. het moet natuurlijk zoals het Franse elftal:
[ afbeelding ]
Of de NBA:
[ afbeelding ]
Alles is goed, als er maar geen of zo weinig mogelijk blanken in het team zitten.
Wie gaan vechten?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:26 schreef Scorpie het volgende:
Hoog tijd voor WW3, als dit nu opeens een issue lijkt te zijn.
Daar is geen ophef over en hoeft geen excuses voor aangeboden te worden.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:08 schreef inslagenreuring het volgende:
Hoeveel teamfoto's kunnen we wel niet maken met alleen zwarte spelers? Neem Frankrijk bijvoorbeeld.
Er is helemaal geen probleem! Dit zijn gewoon de beste speelsters voor Arsenal. Er wordt een probleem gecreëerd door bevolkingsgroepen die zich in de slachtofferrol wentelen en alle problemen afschuiven op blanken. Lekker makkelijk en veiligquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:30 schreef Harvest89 het volgende:
Merkwaardig inderdaad. Is voetbal niet interessant voor vrouwen met een andere afkomst? Lijkt me dat je daar het probleem moet zoeken.
Juist!!quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:33 schreef matspontius het volgende:
[..]
Er is helemaal geen probleem! Dit zijn gewoon de beste speelsters voor Arsenal. Er wordt een probleem gecreëerd door bevolkingsgroepen die zich in de slachtofferrol wentelen en alle problemen afschuiven op blanken. Lekker makkelijk en veilig
Op zich wel, gezien de bevolking in Londen is het raar dat dat hele team wit is.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:33 schreef matspontius het volgende:
[..]
Er is helemaal geen probleem! Dit zijn gewoon de beste speelsters voor Arsenal. Er wordt een probleem gecreëerd door bevolkingsgroepen die zich in de slachtofferrol wentelen en alle problemen afschuiven op blanken. Lekker makkelijk en veilig
Er moet helemaal niets want er is geen probleem!!! Ga je hetzelfde voorstellen bij bv vele basketbalteams in de NBA? Want die zijn voornamelijk gekleurd.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Op zich wel, gezien de bevolking in Londen is het raar dat dat hele team wit is.
Dat betekent dus dat:
1. Arsenal zwaar racistisch is.
of
2. Er geen tot weinig goede voetballers zijn van andere komaf.
1 lijkt me onzin, dus zul je met punt 2 aan de slag moeten.
Nee, we zijn het Amerikaanse narratief op Europa aan het projecteren. Dan krijgen alle niet blanken en dus ook de Spanjaarden en Portugezen een free pass en zijn de blanke Noord-Europese protestanten het genetische kwaad en zijn de protestanten de bad guys van de geschiedenis.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb is dat je daarmee nog een extra beerput opentrekt omdat de blanke Spanjaarden en Portugezen natuurlijk net zo hard meededen aan het koloniseren van de Nieuwe Wereld en het wel van belang is dat dergelijke diversiteitscategorieën gebruikt worden voor kansarme minderheden.
Zo is dat...quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:25 schreef Straatcommando. het volgende:
Diversiteit is dus minder blank klaarblijkelijk want "witte" mensen kunnen net zo goed divers zijn.
Kansloos identiteitsgeneuzel.
Inderdaad, het is een cultuurdingetje.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:41 schreef matspontius het volgende:
[..]
Er moet helemaal niets want er is geen probleem!!! Ga je hetzelfde voorstellen bij bv vele basketbalteams in de NBA? Want die zijn voornamelijk gekleurd.
In uw aannamebeleid graag notie nemen van onderstaande, door het politbureau goedgekeurde, kaart op straffe van canceling / enkeltje goelag indien u in gebreke blijft:quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb is dat je daarmee nog een extra beerput opentrekt omdat de blanke Spanjaarden en Portugezen natuurlijk net zo hard meededen aan het koloniseren van de Nieuwe Wereld en het wel van belang is dat dergelijke diversiteitscategorieën gebruikt worden voor kansarme minderheden.
Is helemaal geen cultuur dingetje - gelul!! Je stelt gewoon de beste sporters op - of ze nou bruin, zwart, geel, groen, wit, dik, dun, obese, transgender of wat dan ook zijn. Dat is de essentie van topsport - de beste speelt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Inderdaad, het is een cultuurdingetje.
Daar moet je dus iets aan doen als je het team diverser zou willen hebben.
Ja hoor, tuurlijk. Dus feitelijk kun je racisme nooit bestrijden. Want als je constateert dat er sprake is van racisme, dan maakt jou dat zelf een racist.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:39 schreef Buikbrein het volgende:
Racisme is de bezigheid van het onderscheid maken op basis van kenmerken van ras (ongeacht of inmiddels door wetenschap is achterhaald, dat er onder mensen geen rassen te onderscheiden zijn, en ongeacht wat we daar vervolgens weer van vinden )
Als iemand -of een groep mensen- zich uit, dat een groep té homogeen is, zegge te blank, te geel, te zwart, te rood, whatever, dan wordt daar onderscheid op basis van ras gebezigd en dus, of zij dat nu leuk vinden ja/nee, goed bedoelen ja/nee: Dat is racisme.
Die voetbalclub hebben ze al, dat is Arsenal. Als je de OP leest blijkt dat die club een hele diverse achterban heeft, maar dat nu blijkt dat daar in het eerste elftal niets van te zien is. Vind jij niet dat de achterban van een club zich mag uitspreken over het beleid van de club?quote:Daarnaast, alle begin is moeilijk, misschien zien donkere / allochtone mensen die voetbalclub en denken ze oprecht: "Laat ze lekker, dit vinden die lichte mensen super, waarom MOET ik me daar tussen wringen"?
Waarom zegt nooit iemand eens: Start dan lekker zelf je eigen voetbalclub? Daar zit meer eigenwaarde, eigenkracht in dan iets krampachtig te "moeten openbreken".
Het gaat hier om een commerciële voetbalclub. Geen campingelftal.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat is dan volgens jou het beleid van de club als je alleen blanken opstelt? Racisme - want dat impliceer je hiermee!quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja hoor, tuurlijk. Dus feitelijk kun je racisme nooit bestrijden. Want als je constateert dat er sprake is van racisme, dan maakt jou dat zelf een racist.
[..]
Die voetbalclub hebben ze al, dat is Arsenal. Als je de OP leest blijkt dat die club een hele diverse achterban heeft, maar dat nu blijkt dat daar in het eerste elftal niets van te zien is. Vind jij niet dat de achterban van een club zich mag uitspreken over het beleid van de club?
Waarom zou je met punt 2 aan de slag “moeten”?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Op zich wel, gezien de bevolking in Londen is het raar dat dat hele team wit is.
Dat betekent dus dat:
of
Waarom zouden we het team “diverser willen hebben”?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is het bewezen dat de club een beleid voert dat racistisch is dan? En wat heeft de achterban van een club te maken met het selectiebeleid ?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja hoor, tuurlijk. Dus feitelijk kun je racisme nooit bestrijden. Want als je constateert dat er sprake is van racisme, dan maakt jou dat zelf een racist.
[..]
Die voetbalclub hebben ze al, dat is Arsenal. Als je de OP leest blijkt dat die club een hele diverse achterban heeft, maar dat nu blijkt dat daar in het eerste elftal niets van te zien is. Vind jij niet dat de achterban van een club zich mag uitspreken over het beleid van de club?
Misschien eens een teamfoto van het mannenteam erbij pakken? Daar spelen hooguit 4 blanke spelers in de basis.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
[..]
Over welke ledenfoto van GL gaat dit dan? En waarom zou daar ophef over moeten zijn?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wanneer gaat GL zo door het stof vanwege ophef om hun ledenfoto?
Denk aan je hart.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Is helemaal geen cultuur dingetje - gelul!! Je stelt gewoon de beste sporters op - of ze nou bruin, zwart, geel, groen, wit, dik, dun, obese, transgender of wat dan ook zijn. Dat is de essentie van topsport - de beste speelt.
Hou die denigrerende opmerkingen maar voor jequote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Denk aan je hart.
Voornamelijk zwarte mensen spelen basketbal. Komt vooral omdat de sport populair is om te beoefenen in arme achterstandswijken. Dus als men wit Arsenal als een probleem ziet, moet je voetbal onder niet blanke vrouwen aanmoedigen.
Arsenal of degenen die Arsenal aanvallen moeten daarmee aan de slag.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zou je met punt 2 aan de slag “moeten”?
Ten eerste zie ik wel meer mensen van kleur. Ten tweede heeft de partij meer dan 25.000 leden, dus deze 48 is nog niet eens een kwart procent daarvan.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:21 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[ afbeelding ]
wat een schande!
De mensen in de OP he.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:58 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hou die denigrerende opmerkingen maar voor je
Wie ziet het "witte" Arsenal als een probleem? Ze zijn overigens niet wit maar blank!
Je bedoelt andere clubs?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Arsenal of degenen die Arsenal aanvallen moeten daarmee aan de slag.
Voetbal is natuurlijk DE sport van de elite, kijk maar naar Afrika, sloppenwijken in Zuid Amerika, geen kind dat op straat voetbalt te vinden!quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Denk aan je hart.
Voornamelijk zwarte mensen spelen basketbal. Komt vooral omdat de sport populair is om te beoefenen in arme achterstandswijken. Dus als men wit Arsenal als een probleem ziet, moet je voetbal onder niet blanke vrouwen aanmoedigen.
Ja, dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Misschien eens een teamfoto van het mannenteam erbij pakken? Daar spelen hooguit 4 blanke spelers in de basis.
Je smileyquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
[..]
Misschien moet je eerst even de post lezen waar ik op reageerde, voor je me weer van alles in de mond probeert te leggen wat ik niet gezegd heb.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Is het bewezen dat de club een beleid voert dat racistisch is dan? En wat heeft de achterban van een club te maken met het selectiebeleid ?
Nee natuurlijk niet. Daarom vond ik het eerst ook opmerkelijk dat dat hele team wit is. Het is Londen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voetbal is natuurlijk DE sport van de elite, kijk maar naar Afrika, sloppenwijken in Zuid Amerika, geen kind dat op straat voetbalt te vinden!
Aha, ok. Als jouw standpunt is dat racisme überhaupt niet kan bestaan, dan zijn we snel uitgepraat.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:02 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Je smileyis volledig terecht, hoe meer verontwaardigt je bent, hoe meer duidelijk wordt hoe krankzinnig deze hele toestand is.
Je kan niet iets bestrijden dat er niet is! Dat zeg je dus 100% correct, nogmaals, zo krankzinnig is het waar we het over hebben.. niet anders dan een Vierkantje, in het Ronde gaatje willen duwen, dat is waar het nieuwsbericht over gaat, zo dom is het.
Racisme, als middel, is bedoelt om een wig te drijven tussen groepen / volkeren, of bijv. om rechtvaardiging te vinden in het beestachtig behandelen van volkeren, zéker niet om ze te laten samenwerken.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:04 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Aha, ok. Als jouw standpunt is dat racisme überhaupt niet kan bestaan, dan zijn we snel uitgepraat.
Ik zei al dat we uitgepraat zijn.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:07 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Het is bedoelt om een wig te drijven tussen volkeren, niet om ze te laten samenwerken.
Racisme is al lang niet meer wetenschappelijk, en bestaat alleen nog maar in de hoofden van mensen, die het willen MISbruiken voor zeer kwalijke doeleinden.
En zowel de dames van Arsenal, alsmede de (allochtone) personen die ze krampachtig erin willen proppen, zijn hier slachtoffer van.
Laat het de natuurlijke loop, en dan zien we vanzelf wat we krijgen.. als blank bij blank gaat zitten? So what!! als donker bij donker gaat zitten. So what!! Als ze maar gelukkig zijn, lekker kunnen sporten, en zelf kunnen kiezen met wie ze omgaan.
Dat zijn basis mensenrechten.
Op de Afrika Cup lopen ook meer zwarten dan blanken, maar daar hoor je waarschijnlijk niemand over.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:26 schreef Hathor het volgende:
Ik ga straks even een boze email naar de Nigeriaanse voetbalbond sturen dat er te weinig witmangs in hun selectie zitten, daar hebben ze vast niet van terug.
Het is natuurlijk een internationaal team en in Afrika en Latijns Amerika blijft de infrastructuur voor vrouwenvoetbal vooralsnog achter. Het Engelse nationale vrouwenelftal heeft meestal wel 1 of 2 zwarte speelsters, dus dat wijkt niet af van de bevolkingssamenstelling.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Daarom vond ik het eerst ook opmerkelijk dat dat hele team wit is. Het is Londen.
Maar het zou dus kunnen komen dat voetbal onder gekleurde vrouwen gewoon niet interessant genoeg is.
Woke is uitgezaaide kanker - terminaal!quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:10 schreef Richestorags het volgende:
Woke is echt een woekerende kanker.
Je weet wat je bent he?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik zei al dat we uitgepraat zijn.
Ik heb geen trek in een discussie met iemand die z'n racistische drek probeert te maskeren met het argument dat racisme niet bestaat.
Wat er is racistisch aan een blank team?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik heb geen trek in een discussie met iemand die z'n racistische drek probeert te maskeren met het argument dat racisme niet bestaat.
Je hebt helemaal niet gelezen waar ik op reageerde?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:16 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wat er is racistisch aan een blank team?
Dus kun je niet stellen dat Arsenal racistisch bezig is, ofwel?quote:
Beantwoord eens de vraag in plaats van dat hautaine geneuzel.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:17 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je hebt helemaal niet gelezen waar ik op reageerde?
Klopt maar dan stel ik toch deze vraag, wat is hier racistisch aan?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:17 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je hebt helemaal niet gelezen waar ik op reageerde?
Kortom, misschien was er gewoon geen interesse in bij de diverse gemeenschap!quote:Increasing the participation of young women and girls from diverse backgrounds is a priority for us at academy level and we are taking concrete action to improve opportunities and accessibility.
The club makes it a priority to develop diversity and inclusion,” the club said
Goed omschreven maar de dames op de foto hebben een groot probleem tegenwoordig - ze zijn blank! Niet dat ze daar iets aan kunnen doen natuurlijk maar in deze, naar een zeer bedenkelijk niveau afglijdende woke maatschappij, ben je daar alleen al schuldig aan.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:25 schreef Buikbrein het volgende:
https://www.mensenrechten(...)-rechten-van-de-mens
Artikel 20 : Eenieder heeft recht op vrijheid van vreedzame vereniging en vergadering. Niemand mag worden gedwongen om tot een vereniging te behoren.
Ze hebben hier duidelijk de boel omgedraaid, alsof er niemand tussenkomt in de club.. heel matig voeren ze daarom aan:
[..]
Kortom, misschien was er gewoon geen interesse in bij de diverse gemeenschap!
Nergens staat dat een "divers persoon" onrecht is aangedaan, zoals in de Universele verklaring Rechten van de Mens.
Whats next: Dat een van de dames op de foto, maar naar huis moet, om plaats te maken voor een "divers persoon"?? Er is lijkt mij, wel een maximum aan het aantal leden.
Als dat gebeurt, dan zou dat heel ironisch gezien, weer direct in strijd zijn met de wet. Ook die dames hebben rechten, right?
Best wel racistisch.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:16 schreef Perrin het volgende:
Die mensen die telkens maar focussen op huidskleur, vermoeiend.
Ja als je alles door de lens van huidskleur/ras bekijkt ben je idd een verstokte racist.quote:
Ja, waarom vraag je dat? Heb ik gezegd dat dit racistisch is?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt maar dan stel ik toch deze vraag, wat is hier racistisch aan?
Nou het komt wel over dat je het er niet mee eens bent in ieder geval maar dat kan een verkeerde indruk van mij zijnquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:00 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, waarom vraag je dat? Heb ik gezegd dat dit racistisch is?
Vraag gelijk waar mijn miljoenen erfenis blijftquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:26 schreef Hathor het volgende:
Ik ga straks even een boze email naar de Nigeriaanse voetbalbond sturen dat er te weinig witmangs in hun selectie zitten, daar hebben ze vast niet van terug.
Dan zouden ze verschillende diversiteitsprijzen hebben gewonnen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:28 schreef aloa het volgende:
En als ze nou allemaal zwart waren geweest?
Heb je de mannen van Arsenal wel eens gezien? Die hebben vaak genoeg bijna all black teams de wei in gestuurd. En dat dateert al vanaf de tijd dat Dennis Bergkamp daar nog speelde. Er zullen gewoon niet genoeg donkere meisjes zijn die voetbal spelen, in Nederland zijn het er ook niet zo veel terwijl bij de mannen de donkere spelers juist weer in de meerderheid zijn.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat:
of
Dit is echt zieligquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat:
of
Niet echt. Als het Argentijnse elftal een afspiegeling is van de Argentijnse bevolking, waarom is het Arsenal-elftal dan geen afspiegeling van de Londense bevolking?quote:
Ja geen idee waarom dat moet,laat een team blank of gekleurd zijn als het prima functioneert, waarom verandering doordrammen?quote:
Moet dat dan? Dit is blijkbaar het team wat goed is, waarom veranderingen doordrammen?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 18:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Niet echt. Als het Argentijnse elftal een afspiegeling is van de Argentijnse bevolking, waarom is het Arsenal-elftaal dan geen afspiegeling van de Londense bevolking?
quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 18:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Niet echt. Als het Argentijnse elftal een afspiegeling is van de Argentijnse bevolking, waarom is het Arsenal-elftaal dan geen afspiegeling van de Londense bevolking?
Misschien niet zo veel, maar het is ook niet zo daar daar geen kritiek op is geweest. Lees bijv. dit artikel.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:37 schreef aloa het volgende:
Dit is het Duitse damesteam....is daar ook zoveel kritiek op?
[ afbeelding ]
Ik zeg dat de vergelijking niet klopt. Hou toch eens op met mij keer op keer dingen in de mond te leggen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 18:14 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Moet dat dan? Dit is blijkbaar het team wat goed is, waarom veranderingen doordrammen?
Het elftal is wat het is, elke woke poging om kunstmatig de samenstelling aan te passen omdat een blauwharige landwalvis dit wil is gewoon huidige tijd waanzin.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 18:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Al Jazeera...quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 18:15 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Misschien niet zo veel, maar het is ook niet zo daar daar geen kritiek op is geweest. Lees bijv. dit artikel.
Brugts, Beerensteyn, Weimar, vd Sanden.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Heb je de mannen van Arsenal wel eens gezien? Die hebben vaak genoeg bijna all black teams de wei in gestuurd. En dat dateert al vanaf de tijd dat Dennis Bergkamp daar nog speelde. Er zullen gewoon niet genoeg donkere meisjes zijn die voetbal spelen, in Nederland zijn het er ook niet zo veel terwijl bij de mannen de donkere spelers juist weer in de meerderheid zijn.
Ik zou de oorzaak daarvan eens in de culturele/religieuze achtergrond gaan zoeken inplaats van meteen "raciiiiisme' te gaan gillen. En mensen die menen dat Arsenal excuses moet maken voor het maken van een all white teamfoto moeten zich laten opnemen.
Je doet het zelf hoor door deze vergelijking te makenquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 18:17 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik zeg dat de vergelijking niet klopt. Hou toch eens op met mij keer op keer dingen in de mond te leggen.
Dat is natuurlijk totaal niet hoe het werkt. Alsof vrouwen (welke kleur dan ook) gewoon naar Arsenal toe kunnen stappen en een plekje in het eerste elftal eisen. Het initiatief ligt bij de club: wie vragen zij om in het eerst elftal te komen spelen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 18:18 schreef HeatWave het volgende:
Pas als Arsenal moedwillig "nee" zegt als een niet-blanke er wil spelen is er sprake van een "probleem".
Loop je ook altijd te zeuren dat er zo weinig Amsterdammers in Ajax 1 staan?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 18:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Niet echt. Als het Argentijnse elftal een afspiegeling is van de Argentijnse bevolking, waarom is het Arsenal-elftal dan geen afspiegeling van de Londense bevolking?
Nee, ik maakte de vergelijking niet, ik had juist kritiek op de user die wel de vergelijking maakte.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 18:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Je doet het zelf hoor door deze vergelijking te maken
Londen heeft ongeveer de bevolking van half Nederland, dus dat is geen sterke vergelijking. Edoch, als vanuit de eigen jeugd niemand doorstroomt naar het eerste, dan heeft Ajax inderdaad een probleem.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 18:21 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Loop je ook altijd te zeuren dat er zo weinig Amsterdammers in Ajax 1 staan?
Ja, dat is precies hetzelfde; allebei professionele teams.
Zei ik toch ook?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:38 schreef Hathor het volgende:
k zou de oorzaak daarvan eens in de culturele/religieuze achtergrond gaan zoeken
Je doet het gewoon echt allemaal zelf hoor maar de ander de schuld geven, lekker gemakkelijkquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 18:24 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, ik maakte de vergelijking niet, ik had juist kritiek op de user die wel de vergelijking maakte.
Is het nou echt zo veel moeite om even te kijken waar je op reageert? Dit is nu al de derde keer op rij dat je me dingen aanwrijft die ik niet gezegd heb.
Da's mooi, als je blank bent willen de makers van deze fophef ook niet dat je nog op deze planeet leeftquote:
Ik denk de vrouwen die het best kunnen voetballen...quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 18:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk totaal niet hoe het werkt. Alsof vrouwen (welke kleur dan ook) gewoon naar Arsenal toe kunnen stappen en een plekje in het eerste elftal eisen. Het initiatief ligt bij de club: wie vragen zij om in het eerst elftal te komen spelen.
Welk beleid? Er worden actief zwarten geweerd?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
[..]
quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Woke, dus.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja als je alles door de lens van huidskleur/ras bekijkt ben je idd een verstokte racist.
Je hebt alleen maar oude witte mannen in je UI staanquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:08 schreef Gunner het volgende:
Heel vreemd om mijn club in deze context In NWS te zien.
Echt, wat een propaganda artikel...quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 18:15 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Misschien niet zo veel, maar het is ook niet zo daar daar geen kritiek op is geweest. Lees bijv. dit artikel.
Beter dat ze excuses maken voor het hebben van geen ruggengraat en ingaan op dit gejank van een paar wokies.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar waar moet Arsenal nou excuses voor aanbieden dan?
In het VK ga je al voor wat niet-woke tweets de bak in, dus nee, dat gaat het hem niet wordenquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:23 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Beter dat ze excuses maken voor het hebben van geen ruggengraat en ingaan op dit gejank van een paar wokies.
Nergens voor, en dat doen ze dan ook niet. Sensatievodje AD blaast weer eens sosjul twitter-non-nieuws op.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het staat in allerlei grote Engelse kranten. Van The Telegraph tot The Guardianquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nergens voor, en dat doen ze dan ook niet. Sensatievodje AD blaast weer eens sosjul twitter-non-nieuws op.
De wereld is groter dan alleen het AD eh.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nergens voor, en dat doen ze dan ook niet. Sensatievodje AD blaast weer eens sosjul twitter-non-nieuws op.
Ook die blazen wat twitter-reacties op tot daadwerkelijk nieuws.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het staat in allerlei grote Engelse kranten. Van The Telegraph tot The Guardian
Het is wel een beetje gek dat die dan alle 27 blank zijn, toch? Zijn er in Londen dan helemaal geen donkere meiden die voetballen en ook zo goed zijn? En zijn die er internationaal ook niet? Het zijn immers niet alleen Engelse vrouwen, er spelen daar ook internationals.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik denk de vrouwen die het best kunnen voetballen...
Of is dat heel gek?
Waarom is dat gek?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is wel een beetje gek dat die dan alle 27 blank zijn, toch? Zijn er in Londen dan helemaal geen donkere meiden die voetballen en ook zo goed zijn? En zijn die er internationaal ook niet? Het zijn immers niet alleen Engelse vrouwen, er spelen daar ook internationals.
Crystal Palace is regelmatig 100% zwart terwijl Engeland maar 5% zwart is.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is wel een beetje gek dat die dan alle 27 blank zijn, toch? Zijn er in Londen dan helemaal geen donkere meiden die voetballen en ook zo goed zijn? En zijn die er internationaal ook niet? Het zijn immers niet alleen Engelse vrouwen, er spelen daar ook internationals.
Als je niet alleen de eerste zin van mijn post zou lezen, maar ook de rest, vind je het antwoord op je vraag.quote:
Niet echt, aangezien het uitgaat van een veronderstelling.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:54 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als je niet alleen de eerste zin van mijn post zou lezen, maar ook de rest, vind je het antwoord op je vraag.
Blijkbaar kan het wel. Niet zo zeiken over non-problemen.quote:DIT KAN NIET MEEERR
Niet echt. Dat de internationals die bij Arsenal spelen allemaal blank zijn is geen veronderstelling. Dat er hele goede internationals zijn met een kleurtje is geen veronderstelling. Dat bij het beste vrouwenteam (Olympique Lyon) wel veel donkere speelsters in dienst zijn is geen veronderstelling.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet echt, aangezien het uitgaat van een veronderstelling.
Dat is de veronderstelling, dus ja... Arsenal is racistisch.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:10 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Niet echt. Dat de internationals die bij Arsenal spelen allemaal blank zijn is geen veronderstelling. Dat er hele goede internationals zijn met een kleurtje is geen veronderstelling. Dat bij het beste vrouwenteam (Olympique Lyon) wel veel donkere speelsters in dienst zijn is geen veronderstelling.
Er valt dus wel wat af te dingen op de bewering dat blanke speelsters nou eenmaal de besten zijn.
Dat is niet mijn conclusie, maar jij mag dat natuurlijk vinden.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is de veronderstelling, dus ja... Arsenal is racistisch.
Thanks man.
Hoeft niet, dat impliceren is tegenwoordig al genoegquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is niet mijn conclusie, maar jij mag dat natuurlijk vinden.
Ik zei alleen dat het wel een beetje gek is dat ze alle 27 blank zijn. Ik heb niet beweerd dat racisme daar de oorzaak van is.
Lijkt me sterk, genoeg Islamitische voetbalvrouwen te vinden namelijk.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:03 schreef Glazenmaker het volgende:
Wellicht een gekke suggestie, maar zou het misschien kunnen dat in het zeer "diverse" noord Londen de meeste meisjes een cultuur en religie hebben die ze ervan weerhoud om 1: traditionele mannendingen te doen en 2: in een voetbal uniform met korte mouwen en broek rond te rennen.
Maar daar wat over vinden zal vast moeilijker zijn dan heul boos worden op een club.
Dat heb ik evenmin gedaan, dus ook die conclusie is geheel voor jouw rekening.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoeft niet, dat impliceren is tegenwoordig al genoeg
En voor veel donkere meiden is het sowieso geen issue, maar @Glazenmaker heeft nogal een moslimobsessie.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, genoeg Islamitische voetbalvrouwen te vinden namelijk.
Ja en dt doet hij dus constant en als je er tegenin gaat leg je hem woorden in de mond, sodemieters zegquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoeft niet, dat impliceren is tegenwoordig al genoeg
Maar je vindt het wel 'gek' uiteraard.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:18 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat heb ik evenmin gedaan, dus ook die conclusie is geheel voor jouw rekening.
Die mensen verdienen gelijk een plek op de voorpagina om vol trots daarover te vertellen. Aldus de Volkskrant:quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:16 schreef Perrin het volgende:
Was er maar een plek op aarde, hoe klein dan ook, waar heel veel zwarte mensen wonen. Helaas, die wonen alleen in Nederland.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die mensen verdienen gelijk een plek op de voorpagina om vol trots daarover te vertellen. Aldus de Volkskrant:
[ twitter ]
Over wie gaat dit? Wie is daar de bak voor ingegaan?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
In het VK ga je al voor wat niet-woke tweets de bak in.
woke mensen zien enkel huidskleur... niets nieuws onder de zon.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die mensen verdienen gelijk een plek op de voorpagina om vol trots daarover te vertellen. Aldus de Volkskrant:
[ twitter ]
Heb je een beetje een Calimero syndroom?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:18 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat heb ik evenmin gedaan, dus ook die conclusie is geheel voor jouw rekening.
Ja, dat wel. Je kunt ook dingen gek vinden die niet racistisch zijn. Wellicht gebeurt dat jou ook wel eens.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar je vindt het wel 'gek' uiteraard.
En dit is geen racisme, discriminatie of wat dan ook? Mijn god, wat een arrogantie heeft dat wijfquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:27 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, dat wel. Je kunt ook dingen gek vinden die niet racistisch zijn. Wellicht gebeurt dat jou ook wel eens.
quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Heb je een beetje een Calimero syndroom?
Indirect impliceer je met je beweringen wel degelijk dat er sprake is van racisme bij Arsenal. Je zegt het alleen niet direct maar via allerlei vage omzwervingen en aanstellerig gedrag. Waarvan akte
Oh puhleeze... 'nuance'...quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:32 schreef Sodemieters het volgende:
[..]Indirect impliceren zelfs. Dat is wel de overtreffende trap.
Jij leest graag wat je wilt lezen, maar als je mijn reacties nog eens terugleest, zul je zien dat ik nergens heb gezegd wat jij denkt. Veel usertjes hier snappen nuance niet. Als je niet meeschreeuwt met het ene uiterste, veronderstellen ze dat je dan wel het andere uiterste zult steunen.
Usertjes nog wel - voel je je een beetje verheven boven het plebs hier....quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:32 schreef Sodemieters het volgende:
Jij leest graag wat je wilt lezen, maar als je mijn reacties nog eens terugleest, zul je zien dat ik nergens heb gezegd wat jij denkt. Veel usertjes hier snappen nuance niet. Als je niet meeschreeuwt met het ene uiterste, veronderstellen ze dat je dan wel het andere uiterste zult steunen.
quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Nee, helaas. Het ene word openlijk luid toegejuicht en het andere is een uiterst verwerpelijke daad.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:51 schreef ZarB het volgende:
[..]![]()
![]()
1 april is vroeg dit jaar?
Of mag ik ook zeggen dat ik geen zin heb in moslims en donkere mensen en gewoonalleen blanken om me heen wil?
quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:26 schreef tong80 het volgende:
Ik gaf de serveerster in het Chineesrestaurant een compliment. Was mooi om te zien, ze bloosde. En werd oranje.
En zoals we allemaal weten, als er heel veel zwarte mensen bij elkaar wonen ontstaat automagisch Wakandaquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Er zijn zoveel blanken die dit volgens mij voelen en soms stiekem willen.
Niet-blanken zijn in deze tijd vaak een minder prettige groep om een fijne tijd mee te kunnen hebben.
Je moet zoveel rekening met ze houden dat je bijna jezelf zou vergeten soms.
Noem er 1.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, genoeg Islamitische voetbalvrouwen te vinden namelijk.
Doet hij niet.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Heb je een beetje een Calimero syndroom?
Indirect impliceer je met je beweringen wel degelijk dat er sprake is van racisme bij Arsenal. Je zegt het alleen niet direct maar via allerlei vage omzwervingen en aanstellerig gedrag. Waarvan akte
hoeveel van die dames komt uberhaupt uit londen?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Doet hij niet.
Ik vermoed dat hij (net als ik) het raar vindt dat dat hele team wit is. Terwijl Londen heel erg multicultureel is.
Kan toeval zijn, kan racisme zijn, of kan zoals ik denk gewoon komen doordat deze specifieke sport niet populair is bij vrouwen met een andere achtergrond.
Ja precies. Net zoals dat Israel Palestina topic.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:32 schreef Sodemieters het volgende:
Het is Arsenal.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 21:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoeveel van die dames komt uberhaupt uit londen?
dat is geen antwoord op de vraagquote:
Klopt. Ik nam aan dat de meiden uit Londen kwamen. Dat was fout.quote:
Blijkbaar wel want hij is slim denkt hijquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:48 schreef matspontius het volgende:
[..]
Usertjes nog wel - voel je je een beetje verheven boven het plebs hier....
ONZ / Meer behoefte aan blanke mensen om me heenquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Er zijn zoveel blanken die dit volgens mij voelen en soms stiekem willen.
Niet-blanken zijn in deze tijd vaak een minder prettige groep om een fijne tijd mee te kunnen hebben.
Schandalig. Racistisch.
Er zijn zoveel mensen van kleur die dit volgens mij voelen en soms stiekem willen.
Witte mensen zijn in deze tijd vaak een minder prettige groep om een fijne tijd mee te kunnen hebben.
Dapper en moedig, laten we het een platform geven.
Zie de woke werkwijze.
Hij/zij kan zelf reageren hoor - heeft hij/zij jou echt niet voor nodig 🤓quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Doet hij niet.
Ik vermoed dat hij (net als ik) het raar vindt dat dat hele team wit is. Terwijl Londen heel erg multicultureel is.
Kan toeval zijn, kan racisme zijn, of kan zoals ik denk gewoon komen doordat deze specifieke sport niet populair is bij vrouwen met een andere achtergrond.
Bedankt voor je medeleven. Maar ik bepaal zelf wel wat ik schrijf.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 21:30 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hij/zij kan zelf reageren hoor - heeft hij/zij jou echt niet voor nodig 🤓
En hij/zij bepaald zelf wel wanneer er gereageerd word - bijdehand!quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 21:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bedankt voor je medeleven. Maar ik bepaal zelf wel wat ik schrijf.
Bemoei je met je eigen zaken.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 21:40 schreef matspontius het volgende:
[..]
En hij/zij bepaald zelf wel wanneer er gereageerd word - bijdehand!
En waarom is dat dan raar?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
...of kan zoals ik denk gewoon komen doordat deze specifieke sport niet populair is bij vrouwen met een andere achtergrond.
En het antwoord daarop is de beste die ze krijgen kunnen. Stop eens met het zoeken naar iets wat er niet is vreselijke mierenneuker dat je der zit.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 18:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk totaal niet hoe het werkt. Alsof vrouwen (welke kleur dan ook) gewoon naar Arsenal toe kunnen stappen en een plekje in het eerste elftal eisen. Het initiatief ligt bij de club: wie vragen zij om in het eerst elftal te komen spelen.
Het was ook niet zozeer aan jou gericht, maar maar aan de schreeuwers die hier een issue van maken.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 18:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zei ik toch ook?
Anders lees je gewoon even terug.
Excuses? Ze moet verdomme herstelbetalingen doen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bij welke club spelen die twee Nederlandse Marokkaansen?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
https://www.voetbal.com/teams/marokko-frauen-team/10/
Ze noemden jou vast "Schele" op school.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:21 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[ afbeelding ]
wat een schande!
Het is ook een klassiek geval van geef ze een vinger. Je geeft ze niet alleen de sport, maar ook de velden de scheidsrechters, dan moet er geld bij, na het geld komen ze clubkleuren opeisen terwijl alle jongens zo'n shirt moeten verdien, ze komen de bestuursfuncties opeisen, alleen niet als vrijwillers maar alleen de betaalde. ze hebben echt nog nul historie maar menen ook gewoon hun wedstrijdjes een klassieker te mogen noemen als ze naar een bepaalde stad reizen. Kunnen vrouwen dan echt helemaal niets zelf?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 21:15 schreef VEM2012 het volgende:
Vooral met dit soort gezeik komen. Vanzelf gaan de profclubs doorkrijgen dat vrouwenvoetbal alleen maar voor gezeik zorgt en geld kost. Het interesseert geen hond en je hebt dus alleen maar een hoofdpijndossier.
Berghuis, Weghorst, Wieffer, Cillessen en de Ligt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:34 schreef Knipoogje het volgende:
[ afbeelding ]
3 blanken hier in dit team. In een land dat 85% blank is ofzo. Ik vind dat anno 2023 echt niet meer kunnen
Als je fluitend wereldkampioen wordt zeg ik ok, maar gezien het niveau van het elftal moet het Nederlandse platteland echt eens ophouden met zo dramatisch underachieven.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:34 schreef Knipoogje het volgende:
[ afbeelding ]
3 blanken hier in dit team. In een land dat 85% blank is ofzo. Ik vind dat anno 2023 echt niet meer kunnen
Oh, dat topic volg ik niet, maar ik kan me voorstellen dat het er daar inderdaad ook zo aan toegaat. Dat je als je niet volledig Israël steunt, je automatisch aangezien wordt voor een supporter van Hamas.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 21:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja precies. Net zoals dat Israel Palestina topic.
Waar doel je dan op?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
En het antwoord daarop is de beste die ze krijgen kunnen. Stop eens met het zoeken naar iets wat er niet is vreselijke mierenneuker dat je der zit.
Dat maak ik zelf wel uit. Daar heb ik jou niet voor nodig.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 21:30 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hij/zij kan zelf reageren hoor - heeft hij/zij jou echt niet voor nodig 🤓
Zo gaat het inderdaadquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:41 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Oh, dat topic volg ik niet, maar ik kan me voorstellen dat het er daar inderdaad ook zo aan toegaat. Dat je als je niet volledig Israël steunt, je automatisch aangezien wordt voor een supporter van Hamas.
De Ligtquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:34 schreef Knipoogje het volgende:
[ afbeelding ]
Dat zou zijn, als Arsenal niet zelf gereageerd had. Een echte journalist zou eens moeten vragen wat die reactie nou precies betekent. 'Diversiteit is een prioriteit' is een leuke slogan maar wat heeft dat de maken met het eerste vrouwenelftal?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ook die blazen wat twitter-reacties op tot daadwerkelijk nieuws.
Nee.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:41 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Oh, dat topic volg ik niet, maar ik kan me voorstellen dat het er daar inderdaad ook zo aan toegaat. Dat je als je niet volledig Israël steunt, je automatisch aangezien wordt voor een supporter van Hamas.
Dit.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:16 schreef Perrin het volgende:
Dat diversiteit een anti-blank racistisch fenomeen is (er is klaarblijkelijk iets mis met alleen blanken, en ik vermoed dat alleen niet-blank team geen probleem was geweest), of Arsenal wilt geen niet-blanken en is verhuld racistisch.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 00:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zou zijn, als Arsenal niet zelf gereageerd had. Een echte journalist zou eens moeten vragen wat die reactie nou precies betekent. 'Diversiteit is een prioriteit' is een leuke slogan maar wat heeft dat de maken met het eerste vrouwenelftal?
Weinig joden.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:37 schreef aloa het volgende:
Dit is het Duitse damesteam....is daar ook zoveel kritiek op?
[ afbeelding ]
Jawohl, herr OSFquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 21:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bemoei je met je eigen zaken.
Ik bepaal zelf wat ik schrijf.
Ja echt bizar dat ze niet gewoon roetmoppen, zwartjes, cotton pickers of coons zeggen...quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:
"van kleur"![]()
Ik zou eigenlijk een slotje moeten zetten op dit soort ophitsende polariserende bagger.
Kansloze post dit.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 09:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja echt bizar dat ze niet gewoon roetmoppen, zwartjes, cotton pickers of coons zeggen...
Copy catquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:11 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat maak ik zelf wel uit. Daar heb ik jou niet voor nodig.
Ik hoop dat er een paar clubs zijn die de moed hebben om ermee te stoppen. Zul je zien dat het dan een domino effect gaat hebben. Vrouwenvoetbal is niveautechnisch amateurvoetbal. Behandel het dan ook als zodanig.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is ook een klassiek geval van geef ze een vinger. Je geeft ze niet alleen de sport, maar ook de velden de scheidsrechters, dan moet er geld bij, na het geld komen ze clubkleuren opeisen terwijl alle jongens zo'n shirt moeten verdien, ze komen de bestuursfuncties opeisen, alleen niet als vrijwillers maar alleen de betaalde. ze hebben echt nog nul historie maar menen ook gewoon hun wedstrijdjes een klassieker te mogen noemen als ze naar een bepaalde stad reizen. Kunnen vrouwen dan echt helemaal niets zelf?
Maar het ergste is, dat zag ik een tijd geleden op het Belgische journaal, moet het tellen van doelpunten en punten afgeschaft worden in het jeugdvoetbal, want 'de jongens spelen zo ruw'.
Triest deze post.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 09:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja echt bizar dat ze niet gewoon roetmoppen, zwartjes, cotton pickers of coons zeggen...
hoezo? waren ooit gewoon normaal geaccepteerde termen die allemaal vervangen zijn voor iets anders omdat het "beledigend" was.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Triest deze post.
Echt heel triest.
Je vergelijkt "van kleur" met "roetmop"quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
hoezo? waren ooit gewoon normaal geaccepteerde termen die allemaal vervangen zijn voor iets anders omdat het "beledigend" was.
Het is lichtelijk verrassend, aan de andere kant heeft ook te maken met welke speelsters beschikbaar zijn.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Neger. Afrikaanse afkomst.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
hoezo? waren ooit gewoon normaal geaccepteerde termen die allemaal vervangen zijn voor iets anders omdat het "beledigend" was.
Neger heeft door de jaren heen een vervelende bijklank gekregen voor sommige mensen. Roetmop is nooit vriendelijk geweest en de rest van die termen ook niet.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Neger. Afrikaanse afkomst.
Ja en dat eerste verbaast mij dus. Eerst was zwarte de negatieve variant en neger de positieve. Nu is het net andersom. Al betekent beiden gewoon.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Neger heeft door de jaren heen een vervelende bijklank gekregen voor sommige mensen. Roetmop is nooit vriendelijk geweest en de rest van die termen ook niet.
quote:
Insgelijks.quote:"van kleur"![]()
Overigens is dit wel degelijk als een probleem gezien en heeft de Franse voetbalbond de verkleuring van het Franse voetbal actief proberen tegen te werken. Ook stikt het op sociale media ook altijd van de berichten dat het Franse nationale team niet ' echt Frans' is.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 09:42 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Hier een foto van Bafana Bafana, oh nee w8 dit is gewoon Frankrijk. Alleen is het team geen afspiegeling van de maatschappij, laten we ophef maken. Oh nee w8 de blanken zijn ondervertegenwoordigd, dat is geen probleem.
Ergo; minderheden zijn zielig.
Diep triest dan. De Franse voetbalbond zou dan eens een geschiedenisboekje over Frankrijk moeten lezen. Iets wat de Franse koloniën behandelt.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Overigens is dit wel degelijk als een probleem gezien en heeft de Franse voetbalbond de verkleuring van het Franse voetbal actief proberen tegen te werken.
Ja, zijn er gerenommeerde media in Frankrijk die als klankbord dienen voor mensen die vinden dat het Frans elftal te donker is?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Overigens is dit wel degelijk als een probleem gezien en heeft de Franse voetbalbond de verkleuring van het Franse voetbal actief proberen tegen te werken.
Het is verschrikkelijk lelijk anglicisme en dat is bewust zo, want de situatie moet en zal vergeleken worden met de failed states of America. Poc=people of color=persoon van kleur.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:40 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Insgelijks.
Een gekleurde huidskleur of een gekleurd persoon is prima Nederlands, zowel taalkundig als in algemeen gebruik. Maar 'persoon van kleur' zou dan opeens ophitsende polariserende bagger zijn? Wat een trieste onzin spuw je daar zeg.
Het is ook wel een beetje gek dat er dan gelijk met de racisme kaart wordt gegooid niet? Misschien is er ook de kans dat de niet-blanke spelers per toeval niet in dat team zitten? Nu wordt er automatisch vanuit gegaan dat negerinnen not allowed zijn in dat team.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Bij de Franse bond zelf vonden ze dat er teveel negers in de Franse vertegenwoordigende elftallen zaten, dat gaat nog wel een tikje verder.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:46 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ja, zijn er gerenommeerde media in Frankrijk die als klankbord dienen voor mensen die vinden dat het Frans elftal te donker is?
Dat kan je vinden.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is verschrikkelijk lelijk anglicisme en dat is bewust zo
Daar hoeven we helemaal niet in mee te gaan.quote:want de situatie moet en zal vergeleken worden met de failed states of America.
Dit is de meest gelike-te (over anglicisme gesproken) post.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:16 schreef Perrin het volgende:
Je zegt precies niks, zoals altijd als het je te heet onder de voeten word. Daar is die plaat dus weer.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat kan je vinden.
[..]
Daar hoeven we helemaal niet in mee te gaan.
[..]
Dit is gewoon de meest gelike-te (over anglicisme gesproken) post.
[..]
Ooh cool, persoonlijke beledigingen, mag ik dan nou ook, na deze vrijbrief van een FA?
Je bent echt een complete randdebiel.
Ik lees dat de Franse bond dus erg voor diversiteit & inclusiviteit is. Ik snap je ophef niet.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bij de Franse bond zelf vonden ze dat er teveel negers in de Franse vertegenwoordigende elftallen zaten, dat gaat nog wel een tikje verder.
jij schreef:quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:54 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik lees dat de Franse bond dus erg voor diversiteit & inclusiviteit is. Ik snap je ophef niet.
Dat was het dus blijkbaar wel voor de Franse bond.quote:Oh nee w8 de blanken zijn ondervertegenwoordigd, dat is geen probleem.
Ok, ik wil mezelf wel verduidelijken hoor.quote:
Jij begon schatje, ik sloot alleen maar aan. Maar we kunnen die twee afsluitende zinnetjes voortkomend uit frustratie best beide intrekken hoor, en voorts normaal over dit onderwerp praten.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als je niet verder komt dan schelden ben je ook wel af hoor.
Ja dus de Franse bond willen meer blanken zoals sommige meer donkere bij Arsenal Women willen. Tomato Tomatoquote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
jij schreef:
[..]
Dat was het dus blijkbaar wel voor de Franse bond.
U gaat door voor de koelkast.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:59 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ja dus de Frans bond willen meer blanken zoals sommige meer donkere bij Arsenal Women willen. Tomato Tomato
Zou het misschien kunnen dat wellicht in beide gevallen de beste spelers zijn geselecteerd en dat de raciale samenstelling puur en louter op toeval is gebaseerd?
Waarom zie je dan niet in dat er een link is met deze berichtgeving en de toon er van?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:00 schreef probeer het volgende:
[..]
U gaat door voor de koelkast.
Laten we iig hopen dat het zo is gegaan. Gezeik over huidskleur of afkomst heeft geen plaats in een sport waar huidskleur of afkomst geen enkele relevantie voor de sport dient.
Wat is daar het anglicisme?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit is de meest gelike-te (over anglicisme gesproken) post.
Hij heeft gewoon gelijk, 'persoon van kleur' is een anglicisme. Dat kun je leuk vinden of niet, maar het heeft een hele specifieke etymologie.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:40 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Insgelijks.
Een gekleurde huidskleur of een gekleurd persoon is prima Nederlands, zowel taalkundig als in algemeen gebruik. Maar 'persoon van kleur' zou dan opeens ophitsende polariserende bagger zijn? Wat een trieste onzin spuw je daar zeg.
Ik ontken niet dat het anglicisme is. Ik ga alleen niet mee in zijn oordeel dat die term polariserende en ophitsende bagger is.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk, 'persoon van kleur' is een anglicisme. Dat kun je leuk vinden of niet, maar het heeft een hele specifieke etymologie.
Polariserend is het natuurlijk wel, dat is by design (en nee dat is geen anglicismequote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat het anglicisme is. Ik ga alleen niet mee in zijn oordeel dat die term polariserende en ophitsende bagger is.
Het zou fijn zijn als mensen eens ophouden met huidskleur verheffen tot iemands belangrijkste kenmerk.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat het anglicisme is. Ik ga alleen niet mee in zijn oordeel dat die term polariserende en ophitsende bagger is.
Net als wit en zwart dat is.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Polariserend is het natuurlijk wel, dat is by design (en nee dat is geen anglicisme)
Huh? Profclubs investeren juist alleen maar meer, vanwege de stijgende interesse. Dit soort marginaal gezeik heeft daar helemaal geen invloed op johquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 21:15 schreef VEM2012 het volgende:
Vooral met dit soort gezeik komen. Vanzelf gaan de profclubs doorkrijgen dat vrouwenvoetbal alleen maar voor gezeik zorgt en geld kost. Het interesseert geen hond en je hebt dus alleen maar een hoofdpijndossier.
quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja en dat eerste verbaast mij dus. Eerst was zwarte de negatieve variant en neger de positieve. Nu is het net andersom. Al betekent beiden gewoon.
Ik vind de toon van de berichtgeving in deze niet zo storend. Er wordt nota bene over 'blank' gesproken ipv over 'wit', dus die hele 'Amerikaanse polariserende waarden' zijn me niet zo duidelijk.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waarom zie je dan niet in dat er een link is met deze berichtgeving en de toon er van?
Hier ben ik dan wel weer wat kritischer over. Nu doen ze net alsof 'verschillende achtergronden' bijdragen aan de club. Terwijl het simpelweg een kwestie is van 'uit alle vijvers vissen om zoveel mogelijk talent binnen te halen'.quote:,,Het vergroten van de participatie onder jonge vrouwen en meisjes met verschillende achtergronden is voor ons een belangrijke prioriteit, met specifieke maatregelen om trajecten en toegankelijkheid te verbeteren. In al onze teams, zowel bij de vrouwen als de mannen, zijn we trots op onze spelers en speelsters met verschillende achtergronden die hebben bijgedragen aan onze geschiedenis, succes en cultuur.
Dit. Schedelstructuur, haarkleur- en structuur, oogkleur, etc. doen er net zo goed toe.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:09 schreef Perrin het volgende:
Het zou fijn zijn als mensen eens ophouden met huidskleur verheffen tot iemands belangrijkste kenmerk.
Daarom moet er naar de oorzaak worden gekeken en niet vanuit een kader beredeneerd worden. Hoe komt het dat meiden met een kleurtje blijkbaar niet geïnteresseerd zijn in (prof)voetbal/opgepikt worden door scouts bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik vind de toon van de berichtgeving in deze niet zo storend. Er wordt nota bene over 'blank' gesproken ipv over 'wit', dus die hele 'Amerikaanse polariserende waarden' zijn me niet zo duidelijk.
[..]
Hier ben ik dan wel weer wat kritischer over. Nu doen ze net alsof 'verschillende achtergronden' bijdragen aan de club. Terwijl het simpelweg een kwestie is van 'uit alle vijvers vissen om zoveel mogelijk talent binnen te halen'.
Wanneer je het hebt over 'een gekleurd persoon' (een normaal Nederlands idioom) verhef je diens ene kenmerk ook tot het enige wat blijkbaar noemenswaardig is. In vergelijking zie ik het probleem met 'een persoon van kleur' (anglicisme) dan niet echt.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het zou fijn zijn als mensen eens ophouden met huidskleur verheffen tot iemands belangrijkste kenmerk.
Dat ontken ik ook nergens, ik schrijf alleen dat er omgekeerd net zo goed ophef is.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:59 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ja dus de Franse bond willen meer blanken zoals sommige meer donkere bij Arsenal Women willen. Tomato Tomato
Zou het misschien kunnen dat wellicht in beide gevallen de beste spelers zijn geselecteerd en dat de raciale samenstelling puur en louter op toeval is gebaseerd?
Dat lijkt me inderdaad relevant om eens te bekijken, Arsenal zijnde. Maar alweer, omdat je dan hopelijk aan het einde van die rit meer toegang hebt tot een grotere vijver vol voetbaltalent. Maar niet 'omdat diversiteit'.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daarom moet er naar de oorzaak worden gekeken en niet vanuit een kader beredeneerd worden. Hoe komt het dat meiden met een kleurtje blijkbaar niet geïnteresseerd zijn in (prof)voetbal/opgepikt worden door scouts bijvoorbeeld.
Ok, ja, fuck. Ik zie wat je bedoelt en kan je daar wel gelijk in geven. Ik ervoer het zelf alleen niet echt als storend.quote:En ik sla heel specifiek aan op die term inderdaad, want die wordt niet zomaar in deze context gebruikt. Dat is geen journalistiek, dat is activisme.
Of sexe. Of geaardheid.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Akkoord, dan zijn we het eensquote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook nergens, ik schrijf alleen dat er omgekeerd net zo goed ophef is.
Hoe noemen we dat op FoK! dan? Owja, fuck, 'duimpjes' of 'een reactie plussen'quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat is daar het anglicisme?
edit: ah je eigen gelike-te
Juist. Het zijn profclubs, feitelijk bedrijven en die willen winnen/verdienen en dat doe je met de beste ploeg. En natuurlijk is het zeker opvallend dat de gehele ploeg blank is in een poel (en dan heb ik het even over de omgeving)dat niet is.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad relevant om eens te bekijken, Arsenal zijnde. Maar alweer, omdat je dan hopelijk aan het einde van die rit meer toegang hebt tot een grotere vijver vol voetbaltalent. Maar niet 'omdat diversiteit'.
[..]
Ok, ja, fuck. Ik zie wat je bedoelt en kan je daar wel gelijk in geven. Ik ervoer het zelf alleen niet echt als storend.
Wat is er mis mee ook, dat je je eigen soort om je heen wilt hebbenquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Stel je voor dat een blanke zoiets zou zeggen over donkere mensen in de media....quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:25 schreef aloa het volgende:
[..]
Wat is er mis mee ook, dat je je eigen soort om je heen wilt hebben
Maar deze dame zegt het op een manier, waardoor meteen de hele blanke bevolking negatief wordt neergezet.
En terecht.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:25 schreef aloa het volgende:
[..]
Wat is er mis mee ook, dat je je eigen soort om je heen wilt hebben
Maar deze dame zegt het op een manier, waardoor meteen de hele blanke bevolking negatief wordt neergezet.
Jawel hoor. Ondanks je gifje.quote:
ik vind zwarte nog steeds vervelend klinken tbhquote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja en dat eerste verbaast mij dus. Eerst was zwarte de negatieve variant en neger de positieve. Nu is het net andersom. Al betekent beiden gewoon.
Wat is terecht?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En terecht.
Ik weet alleen niet wat triester is. Dat ze het zegt of dat het geaccepteerd wordt.
Ja ik ook maar het wordt lastig tegenwoordig om mensen herkenbaar aan te duiden voordat iemand zich beledigd voelt.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind zwarte nog steeds vervelend klinken tbh
gewoon die grote gozer met dat petje en die blauwe jasquote:Op woensdag 25 oktober 2023 14:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja ik ook maar het wordt lastig tegenwoordig om mensen herkenbaar aan te duiden voordat iemand zich beledigd voelt.
Nee hoor. Er is vanuit de taalunie veel voor de uitfasering van dat woord te zeggen, maar het heeft niet zomaar een bijklank gekregen. Het is een bewuste campagne van vals slachtofferschap geweest, om Nederlanders die een neutraal woord gebruikten met terugwerkende kracht van racistisch taalgebruik te beschuldigen. Het wordt stelselmatig valselijk tot N-woord benoemt, alleen maar mogelijk gemaakt doordat Nederlanders al zo lang zo antiracistisch zijn dat het woord 'nikker' uit onze taal is verdwenen. Vals, achterbaks en heel veel stank voor dank.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Neger heeft door de jaren heen een vervelende bijklank gekregen voor sommige mensen. Roetmop is nooit vriendelijk geweest en de rest van die termen ook niet.
Dat is inderdaad een mooie omschrijving van racisme (maar ik denk niet dat het de bedoeling was).quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, omdat racisme op de een of andere manier maar 1 kant op werkt. Net als seksisme en al het andere wat gebruikt wordt door professionele slachtoffers.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:50 schreef KingRadler het volgende:
laat eens een teamfoto zien van een NBA team, dan ga je ook niet zeggen dat er te weinig witte mannen mee doen.
Precies. Een team in het Westen met alleen donkere spelers zal gevierd worden als uiting van ultieme diversiteit.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 14:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, omdat racisme op de een of andere manier maar 1 kant op werkt. Net als seksisme en al het andere wat gebruikt wordt door professionele slachtoffers.
Je zeikt als wokie natuurlijk altijd op datgene wat je het beste uitkomt.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 14:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Precies. Een team in het Westen met alleen donkere spelers zal gevierd worden als uiting van ultieme diversiteit.
Overigens bestaat dat vrouwenteam uit 14 verschillende nationaliteiten, maar blijkbaar telt dat niet voor diversiteit want ze hebben allemaal de verkeerde huidskleur ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |