abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211064568
Verontwaardigde reacties op ‘volledig witte’ teamfoto van Arsenal Vrouwen: ‘Dit kan niet meer in 2023’

En plots is de teamfoto van Arsenal Vrouwen al meer dan vier miljoen keer bekeken online. Zevenentwintig speelsters – onder wie Oranje-internationals Vivianne Miedema en Victoria Pelova – maar niet één van kleur. In het erg diverse Noord-Londen komt dat de club op behoorlijk wat kritiek te staan op sociale media: van ‘choquerend’ tot ‘verontrustend’.

‘Mooie foto. Maar niet één professionele ploeg, zij het vrouwen of mannen, kan in 2023 nog louter blank zijn’, is de opmerking die het gros van de reacties samenvat. Op vragen van traditionele media over de opvallende teamfoto antwoordde de Engelse club aanvankelijk niet. Maar na de aanhoudende negatieve berichtenstroom heeft Arsenal nu toch een statement de wereld ingestuurd.

,,We erkennen dat onze huidige damesploeg niet de diversiteit weerspiegelt die bestaat binnen de club en de gemeenschappen die we vertegenwoordigen’’, luidt het in een verklaring bij The Athletic.

,,Het vergroten van de participatie onder jonge vrouwen en meisjes met verschillende achtergronden is voor ons een belangrijke prioriteit, met specifieke maatregelen om trajecten en toegankelijkheid te verbeteren. In al onze teams, zowel bij de vrouwen als de mannen, zijn we trots op onze spelers en speelsters met verschillende achtergronden die hebben bijgedragen aan onze geschiedenis, succes en cultuur.

,,Het is een prioriteit voor de club om te blijven streven naar grotere diversiteit en inclusiviteit, om zo een gevoel van verbondenheid te creëren voor iedereen die begaan is met de club.’’
https://www.ad.nl/buitenl(...)er-in-2023~aa856d21/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_211064597
Wanneer gaat GL zo door het stof vanwege ophef om hun ledenfoto?
pi_211064610
Als je om die reden iemand van kleur nu gaat kopen is het gewoon de excuus-kleurling.
Is iets wat je ook niet wil lijkt mij.

Man man man.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_211064619
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:08 schreef schommelstoel het volgende:
Als je om die reden iemand van kleur nu gaat kopen is het gewoon de excuus-kleurling.
Is iets wat je ook niet wil lijkt mij.

Man man man.
Ik zie een kans voor die Berenpoot of hoe ze ook heet.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:15:28 #5
3542 Gia
User under construction
pi_211064683
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Die zit, volgens mij, bij Juventus.

Maar serieus, als een club de beste meiden selecteert en er is geen zwarte bij, dan hoeven ze toch niet voor minder te gaan, om aan een soort van quotum te voldoen!
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:16:46 #6
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211064689
Die mensen die telkens maar focussen op huidskleur, vermoeiend.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211064723
Diversiteit en inclusiviteit komt me zo onderhand mijn neusgaten uit.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_211064724

Christen unie zet het enige lid van kleur wel heel prominent in het midden

wat een schande!
pi_211064739
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211064753
quote:

[..]
Niet echt, ze kan heel hard rennen, maar heeft een hele beroerde balcontrole en een slechte traptechniek. Van vleugelspelers zou je voorzetten op maat mogen verwachten, maar het moment waarop zij een bruikbare voorzet aflevert zal zijn als Pasen en Pinksteren op een en dezelfde dag vallen.
  Forum Admin dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:25:12 #11
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211064758
Diversiteit is dus minder blank klaarblijkelijk want "witte" mensen kunnen net zo goed divers zijn.

Kansloos identiteitsgeneuzel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211064777
Ik ga straks even een boze email naar de Nigeriaanse voetbalbond sturen dat er te weinig witmangs in hun selectie zitten, daar hebben ze vast niet van terug.
  Forum Admin dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:27:04 #13
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211064781
"van kleur" :') :') Amerikaanse termen vernederlandst. Rot op.

Ik zou eigenlijk een slotje moeten zetten op dit soort ophitsende polariserende bagger.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211064801
quote:

[..]
Je noemt jezelf voetbalmanager en je weet niet hoe die professionele topspeler heet ?
pi_211064811
Ten eerste is het blank en niet wit.

En ten tweede: rot op met je gejank!
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:34:18 #16
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_211064844
Arsenal geeft een reactie, maar waar bieden ze excuses aan?
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:35:12 #17
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211064854
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:

Ik zou eigenlijk een slotje moeten zetten op dit soort ophitsende polariserende bagger.
Dit soort hyperfocus op huidskleur dicht zeker niet de kloof tussen verschillende culturen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211064863
Zeikerds op social media, die een podium krijgen in zeikkranten die meer van hun gezeik hopen te verkopen door dag in dag uit naar gezeik te zoeken, zodat daarover langdurig doorgezeikt kan worden. Stelletje zeikerds.
pi_211064874
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:31 schreef Haags het volgende:
Ten eerste is het blank en niet wit.

En ten tweede: rot op met je gejank!
Donkere speelsters kunnen er waarschijnlijk net zo weinig van.

Zou 't wat uitmaken?
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:38:55 #20
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_211064877
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zeikerds op social media, die een podium krijgen in zeikkranten die meer van hun gezeik hopen te verkopen door dag in dag uit naar gezeik te zoeken, zodat daarover langdurig doorgezeikt kan worden. Stelletje zeikerds.
Over de zeik? ;)
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_211064889
Voor het lezen van het artikel heb ikzelf geprobeerd te achter halen waarom ze boos waren. Leuk spelletje hoor. Eerst dacht ik aan de man in het midden van een vrouwenteam. Boos omdat hij de belangrijkste plek had, of trans was. Toen dacht ik nee dat zal het wel niet zijn. De broekjes tekort misschien? Nee valt wel mee.

Derde keuze was he ze zijn allemaal blank. Dat moet hem wezen. Nou 10 punten voor mij *O*
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:41:00 #22
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211064897
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:21 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[ afbeelding ]

Christen unie zet het enige lid van kleur wel heel prominent in het midden

wat een schande!
Ik tel er 5.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211064912
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:38 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Over de zeik? ;)
Tegenwoordig ben ik eigenlijk geneigd om dit soort "nieuws" met een zucht over te slaan (idealiter wordt er massaal niet meer op geklikt en verdwijnt zo de financiele incentive achter opgeklopt ophefnieuws), maar laat mij ook eens ongegeneerd doorzeiken :P
pi_211064913
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:25 schreef Straatcommando. het volgende:
Diversiteit is dus minder blank klaarblijkelijk want "witte" mensen kunnen net zo goed divers zijn.

Kansloos identiteitsgeneuzel.
Inderdaad, misschien zitten er wel jodinnen en Oost en Zuid-Europeanen (Latinx?) bij, en 1/8e Aziatisch of Afrikaans bloed zie je ook maar weinig van. En dan hebben we het nog niet eens over de lesbiennes.

In Nederland wordt Indisch DNA ook niet als diversiteit gezien, want te goed geintegreerd en dus vermengd. Diversiteit komt meestal neer op ordinaire omvolkingspropaganda ten bate van raszuivere Afrikanen van de eerste generatie indringers. Alle etnische groepen moeten gesegregeerd blijven doorfokken want alleen zo krijg je de gewenste diversiteit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_211064919
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:

Dit ook ja. Aan de ene kant is Amerika de grote duivel voor progressief links, maar aan de andere kant zouden ze er het liefste willen wonen als je hun taalgebruik mag geloven.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:43:38 #26
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211064924
quote:
Maar niet één professionele ploeg, zij het vrouwen of mannen, kan in 2023 nog louter blank zijn
Volstrekt krankjorum al die hokjesdenkers. Mensen die van topsport houden interesseert maar één ding. Of ze winnen. De kleur is volstrekt irrelevant. En ja, dan kan het toevallig gebeuren dat een hele selectie blank is.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:45:41 #27
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211064937
3 woorden voor dit topic..

"Man man man."
pi_211064950
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je noemt jezelf voetbalmanager en je weet niet hoe die professionele topspeler heet ?
Het gaat in dit geval niet om voetbal, maar om vrouwenvoetbal.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_211064960
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:47 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Het gaat in dit geval niet om voetbal, maar om vrouwenvoetbal.
Wat zeg je nou? Vrouwenvoetbal is geen voetbal ?
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:48:31 #30
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_211064961
Laat ik de maar eens advocaat van de duivel spelen. Mensen die mij kennen: ik ben niet van de wokeritis.. ik hoop dat ik daarmee door de paspoortcontrole heen kan komen. Dank

Een legitieme zorg die je kan hebben is: Hoe kan het dat een voetbalclub van een bepaalde buurt met veel donkere mensen geen enkele donkere speelster heeft.

En als je dan redelijk bent dan grijp je niet meteen naar de wijzende vingertjes maar dan ga je een beetje kijken..

Op welke scholen lopen de recruiters nu rond? Misschien wat uitbreiden naar andere scholen? Wat is het niveau van interesse voor voetbal bij de populatie? Wat voor redenen heeft het dat bepaalde mensen met een bepaalde culturele achtergrond zichzelf misschien niet eens aanmelden? Wat kunnen we doen om die redenen weg te nemen.

Etc.. etc..

Kom je er achter dat het volledig door interesse komt.. dan kan je wat mij betreft een dikke middelvinger opsteken tijdens dit soort hit-pieces.. maar doe wel even wat onderzoek als organisatie zodat je die middelvinger legitiem kan opsteken.

Wat nu waarschijnlijk gaat gebeuren is... geen onderzoek.. maar in paniek een beetje half-geinteresseerde dames proberen aan te trekken voor de kleur en je team daarmee verzwakken.

Jammer.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_211064976
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dacht jij van wel dan? Zijn twee heel verschillende spelletjes.
Volg de pijlen.
pi_211064983
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Zuid-Europeanen (Latinx?)
Wat ik begrepen heb is dat je daarmee nog een extra beerput opentrekt omdat de blanke Spanjaarden en Portugezen natuurlijk net zo hard meededen aan het koloniseren van de Nieuwe Wereld en het wel van belang is dat dergelijke diversiteitscategorieën gebruikt worden voor kansarme minderheden.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_211064984
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:40 schreef Glazenmaker het volgende:
Voor het lezen van het artikel heb ikzelf geprobeerd te achter halen waarom ze boos waren. Leuk spelletje hoor. Eerst dacht ik aan de man in het midden van een vrouwenteam. Boos omdat hij de belangrijkste plek had, of trans was. Toen dacht ik nee dat zal het wel niet zijn. De broekjes tekort misschien? Nee valt wel mee.

Derde keuze was he ze zijn allemaal blank. Dat moet hem wezen. Nou 10 punten voor mij *O*
Te korte broekjes? Er zijn er die daar een verdienmodel van hebben gemaakt, google eens op Alisha Lehman. :')
pi_211064985
Kwaliteit gaat voor kwantiteit dus dat zal de reden zijn.

Je gaat als voetbalteam toch geen kleurtje toevoegen, die het niet niveau niet heeft, alleen omdat het "moet" van de deugbrigade?

:')
pi_211064992
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:48 schreef SpecialK het volgende:
Laat ik de maar eens advocaat van de duivel spelen. Mensen die mij kennen: ik ben niet van de wokeritis.. ik hoop dat ik daarmee door de paspoortcontrole heen kan komen. Dank

Een legitieme zorg die je kan hebben is: Hoe kan het dat een voetbalclub van een bepaalde buurt met veel donkere mensen geen enkele donkere speelster heeft.

En als je dan redelijk bent dan grijp je niet meteen naar de wijzende vingertjes maar dan ga je een beetje kijken..

Op welke scholen lopen de recruiters nu rond? Misschien wat uitbreiden naar andere scholen? Wat is het niveau van interesse voor voetbal bij de populatie? Wat voor redenen heeft het dat bepaalde mensen met een bepaalde culturele achtergrond zichzelf misschien niet eens aanmelden? Wat kunnen we doen om die redenen weg te nemen.

Etc.. etc..

Kom je er achter dat het volledig door interesse komt.. dan kan je wat mij betreft een dikke middelvinger opsteken tijdens dit soort hit-pieces.. maar doe wel even wat onderzoek als organisatie zodat je die middelvinger legitiem kan opsteken.

Wat nu waarschijnlijk gaat gebeuren is... geen onderzoek.. maar in paniek een beetje half-geinteresseerde dames proberen aan te trekken voor de kleur en je team daarmee verzwakken.

Jammer.
Bij een team als dit worden de speelsters van over de hele wereld gehaald. Niet uit de buurt.
Volg de pijlen.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:54:13 #36
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_211065004
Het maakt niet uit hoe je er uit ziet zolang je maar de beste speelsters hebt.
Kunnen we ophouden met deze onzin.
pi_211065006
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Het lijkt er niet echt op nee.
pi_211065013
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:52 schreef Hathor het volgende:

[..]
Te korte broekjes? Er zijn er die daar een verdienmodel van hebben gemaakt, google eens op Alisha Lehman. :')
Leuke vrouw!

Dat andere vrouwen ergens voor kiezen heeft hardcore feministen nog nooit tegengehouden om namens hun boos te worden. Korte broekjes heb ik ze ook boos over gezien.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:57:43 #39
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_211065032
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:52 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Bij een team als dit worden de speelsters van over de hele wereld gehaald. Niet uit de buurt.
Ik heb oprecht geen idee: Is dit jeugd of gaat dit over A-tjes of is dit HET vrouwenteam voor de nationale toernooien?

Sowieso vind ik het belachelijk dat stads-teams internationale spelers mogen inkopen.. het gaat nergens meer over. Het zijn gewoon corporaties die niks meer met de stad of het land te maken hebben. Ironisch genoeg zie je dat dus idd terug in de samenstelling. Corporaties met veel geld kopen de beste spelers overal weg.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_211065044
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:50 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Dacht jij van wel dan? Zijn twee heel verschillende spelletjes.
Jij bent een male chauvinist p* ?
pi_211065093
Wellicht een gekke suggestie, maar zou het misschien kunnen dat in het zeer "diverse" noord Londen de meeste meisjes een cultuur en religie hebben die ze ervan weerhoud om 1: traditionele mannendingen te doen en 2: in een voetbal uniform met korte mouwen en broek rond te rennen.

Maar daar wat over vinden zal vast moeilijker zijn dan heul boos worden op een club.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:04:11 #42
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_211065095
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Ik heb oprecht geen idee: Is dit jeugd of gaat dit over A-tjes of is dit HET vrouwenteam voor de nationale toernooien?
Ja, 2 NL elftal speelsters die in de jeugd of de A-tjes spelen :')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:05:01 #43
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_211065108
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ja, 2 NL elftal speelsters die in de jeugd of de A-tjes spelen :')
Zal wel met mijn leeftijd te maken hebben en het bijbehorende verschoven perspectief maar ze zien er allemaal minderjarig uit.
pi_211065118
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Zal wel met mijn leeftijd te maken hebben en het bijbehorende verschoven perspectief maar ze zien er allemaal minderjarig uit.
Knap dat je die inschatting kan maken met 5 pixels per gezicht.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:07:26 #45
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_211065129
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Knap dat je die inschatting kan maken met 5 pixels per gezicht.
Blijkbaar niet dus.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:08:19 #46
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211065135
Hoeveel teamfoto's kunnen we wel niet maken met alleen zwarte spelers? Neem Frankrijk bijvoorbeeld.

Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:09:55 #47
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211065145
Nou van wie deze quote ook is
quote:
’Mooie foto. Maar niet één professionele ploeg, zij het vrouwen of mannen, kan in 2023 nog louter blank zijn’, is de opmerking die het gros van de reacties samenvat.
Gefeliciteerd, dat is verreweg het meest racistische wat ik vandaag gelezen heb.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211065155
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:08 schreef inslagenreuring het volgende:
Hoeveel teamfoto's kunnen we wel niet maken met alleen zwarte spelers? Neem Frankrijk bijvoorbeeld.

Gek genoeg is een team of club met alleen maar gekleurde leden juist prima. Kennen we het "enorm diverse" orkest nog? https://nos.nl/artikel/23(...)-kleur-op-het-podium
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:12:44 #49
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211065164
Opvallend ja dat er alleen maar witte mensen op de foto staan.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:13:32 #50
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211065172
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Gek genoeg is een team of club met alleen maar gekleurde leden juist prima, gek genoeg. Kennen we het "enorm diverse" orkest nog? https://nos.nl/artikel/23(...)-kleur-op-het-podium
Racisme werkt maar 1 kant op.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')