abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211064568
Verontwaardigde reacties op ‘volledig witte’ teamfoto van Arsenal Vrouwen: ‘Dit kan niet meer in 2023’

En plots is de teamfoto van Arsenal Vrouwen al meer dan vier miljoen keer bekeken online. Zevenentwintig speelsters – onder wie Oranje-internationals Vivianne Miedema en Victoria Pelova – maar niet één van kleur. In het erg diverse Noord-Londen komt dat de club op behoorlijk wat kritiek te staan op sociale media: van ‘choquerend’ tot ‘verontrustend’.

‘Mooie foto. Maar niet één professionele ploeg, zij het vrouwen of mannen, kan in 2023 nog louter blank zijn’, is de opmerking die het gros van de reacties samenvat. Op vragen van traditionele media over de opvallende teamfoto antwoordde de Engelse club aanvankelijk niet. Maar na de aanhoudende negatieve berichtenstroom heeft Arsenal nu toch een statement de wereld ingestuurd.

,,We erkennen dat onze huidige damesploeg niet de diversiteit weerspiegelt die bestaat binnen de club en de gemeenschappen die we vertegenwoordigen’’, luidt het in een verklaring bij The Athletic.

,,Het vergroten van de participatie onder jonge vrouwen en meisjes met verschillende achtergronden is voor ons een belangrijke prioriteit, met specifieke maatregelen om trajecten en toegankelijkheid te verbeteren. In al onze teams, zowel bij de vrouwen als de mannen, zijn we trots op onze spelers en speelsters met verschillende achtergronden die hebben bijgedragen aan onze geschiedenis, succes en cultuur.

,,Het is een prioriteit voor de club om te blijven streven naar grotere diversiteit en inclusiviteit, om zo een gevoel van verbondenheid te creëren voor iedereen die begaan is met de club.’’
https://www.ad.nl/buitenl(...)er-in-2023~aa856d21/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_211064597
Wanneer gaat GL zo door het stof vanwege ophef om hun ledenfoto?
pi_211064610
Als je om die reden iemand van kleur nu gaat kopen is het gewoon de excuus-kleurling.
Is iets wat je ook niet wil lijkt mij.

Man man man.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_211064619
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:08 schreef schommelstoel het volgende:
Als je om die reden iemand van kleur nu gaat kopen is het gewoon de excuus-kleurling.
Is iets wat je ook niet wil lijkt mij.

Man man man.
Ik zie een kans voor die Berenpoot of hoe ze ook heet.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:15:28 #5
3542 Gia
User under construction
pi_211064683
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Die zit, volgens mij, bij Juventus.

Maar serieus, als een club de beste meiden selecteert en er is geen zwarte bij, dan hoeven ze toch niet voor minder te gaan, om aan een soort van quotum te voldoen!
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:16:46 #6
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211064689
Die mensen die telkens maar focussen op huidskleur, vermoeiend.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211064723
Diversiteit en inclusiviteit komt me zo onderhand mijn neusgaten uit.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_211064724

Christen unie zet het enige lid van kleur wel heel prominent in het midden

wat een schande!
pi_211064739
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211064753
quote:

[..]
Niet echt, ze kan heel hard rennen, maar heeft een hele beroerde balcontrole en een slechte traptechniek. Van vleugelspelers zou je voorzetten op maat mogen verwachten, maar het moment waarop zij een bruikbare voorzet aflevert zal zijn als Pasen en Pinksteren op een en dezelfde dag vallen.
  Forum Admin dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:25:12 #11
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211064758
Diversiteit is dus minder blank klaarblijkelijk want "witte" mensen kunnen net zo goed divers zijn.

Kansloos identiteitsgeneuzel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211064777
Ik ga straks even een boze email naar de Nigeriaanse voetbalbond sturen dat er te weinig witmangs in hun selectie zitten, daar hebben ze vast niet van terug.
  Forum Admin dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:27:04 #13
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211064781
"van kleur" :') :') Amerikaanse termen vernederlandst. Rot op.

Ik zou eigenlijk een slotje moeten zetten op dit soort ophitsende polariserende bagger.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211064801
quote:

[..]
Je noemt jezelf voetbalmanager en je weet niet hoe die professionele topspeler heet ?
pi_211064811
Ten eerste is het blank en niet wit.

En ten tweede: rot op met je gejank!
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:34:18 #16
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_211064844
Arsenal geeft een reactie, maar waar bieden ze excuses aan?
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:35:12 #17
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211064854
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:

Ik zou eigenlijk een slotje moeten zetten op dit soort ophitsende polariserende bagger.
Dit soort hyperfocus op huidskleur dicht zeker niet de kloof tussen verschillende culturen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211064863
Zeikerds op social media, die een podium krijgen in zeikkranten die meer van hun gezeik hopen te verkopen door dag in dag uit naar gezeik te zoeken, zodat daarover langdurig doorgezeikt kan worden. Stelletje zeikerds.
pi_211064874
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:31 schreef Haags het volgende:
Ten eerste is het blank en niet wit.

En ten tweede: rot op met je gejank!
Donkere speelsters kunnen er waarschijnlijk net zo weinig van.

Zou 't wat uitmaken?
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:38:55 #20
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_211064877
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zeikerds op social media, die een podium krijgen in zeikkranten die meer van hun gezeik hopen te verkopen door dag in dag uit naar gezeik te zoeken, zodat daarover langdurig doorgezeikt kan worden. Stelletje zeikerds.
Over de zeik? ;)
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_211064889
Voor het lezen van het artikel heb ikzelf geprobeerd te achter halen waarom ze boos waren. Leuk spelletje hoor. Eerst dacht ik aan de man in het midden van een vrouwenteam. Boos omdat hij de belangrijkste plek had, of trans was. Toen dacht ik nee dat zal het wel niet zijn. De broekjes tekort misschien? Nee valt wel mee.

Derde keuze was he ze zijn allemaal blank. Dat moet hem wezen. Nou 10 punten voor mij *O*
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:41:00 #22
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211064897
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:21 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[ afbeelding ]

Christen unie zet het enige lid van kleur wel heel prominent in het midden

wat een schande!
Ik tel er 5.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211064912
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:38 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Over de zeik? ;)
Tegenwoordig ben ik eigenlijk geneigd om dit soort "nieuws" met een zucht over te slaan (idealiter wordt er massaal niet meer op geklikt en verdwijnt zo de financiele incentive achter opgeklopt ophefnieuws), maar laat mij ook eens ongegeneerd doorzeiken :P
pi_211064913
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:25 schreef Straatcommando. het volgende:
Diversiteit is dus minder blank klaarblijkelijk want "witte" mensen kunnen net zo goed divers zijn.

Kansloos identiteitsgeneuzel.
Inderdaad, misschien zitten er wel jodinnen en Oost en Zuid-Europeanen (Latinx?) bij, en 1/8e Aziatisch of Afrikaans bloed zie je ook maar weinig van. En dan hebben we het nog niet eens over de lesbiennes.

In Nederland wordt Indisch DNA ook niet als diversiteit gezien, want te goed geintegreerd en dus vermengd. Diversiteit komt meestal neer op ordinaire omvolkingspropaganda ten bate van raszuivere Afrikanen van de eerste generatie indringers. Alle etnische groepen moeten gesegregeerd blijven doorfokken want alleen zo krijg je de gewenste diversiteit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_211064919
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:

Dit ook ja. Aan de ene kant is Amerika de grote duivel voor progressief links, maar aan de andere kant zouden ze er het liefste willen wonen als je hun taalgebruik mag geloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')