Volgens mij een heel erg veelvoorkomend (en ook best wel begrijpelijk) gevoel, maar nog véél meer dan dat: stiekem een totaal onnodig gevoel, deze hele actie is júist bedoeld voor mensen die het om wat voor reden dan ook kunnen gebruiken, dus net als alle andere ontvangers ben je enorm welkom om je te melden voor hopelijk - ondanks vervelende omstandigheden - toch een hele mooie Kerstquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:51 schreef ZombieQueen het volgende:
Het voelt ergens heel erg verkeerd en ik schaam me zelfs een beetje.
Ohh ik kijk weer uit naar jouw reisavonturen!quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:51 schreef DJMO het volgende:
Ik shop iig voor drie donateurs, maar kan er nog wel meer bij hebben hoor!
Ik ook. Heb me kostelijk vermaakt vorig jaar met al die verbaasde blikken in de trein als ze m'n steekwagen met daarop die kerstdoos zagen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:41 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ohh ik kijk weer uit naar jouw reisavonturen!
Het één sluit het ander niet uit....quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:26 schreef _Ingrid_ het volgende:
Voor de eerste keer kunnen wij ons opgeven als donateur.
Vannelle en ikzelf op het moment ook zijn niet goed ter been, dus we zoeken dan een shopper.
Ookal is er hier van alles aan de hand en gebeurd dit jaar oa waardoor we onszelf zouden willen opgeven, we gunnen het een ander nog meer.
Als je jezelf wilt opgeven, doe dat dan! Er zijn vaak pakketten teveel. Als er van alles aan de hand is, is het juist een goede reden om je op te geven. En waarom zou je niet tegelijkertijd donateur en ontvanger kunnen zijn? Gewoon doen dus!quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:26 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ookal is er hier van alles aan de hand en gebeurd dit jaar oa waardoor we onszelf zouden willen opgeven, we gunnen het een ander nog meer.
Ga je een verslag bijhouden?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:27 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik ook. Heb me kostelijk vermaakt vorig jaar met al die verbaasde blikken in de trein als ze m'n steekwagen met daarop die kerstdoos zagen.
Vorig jaar postte ik hier losse updatesquote:
Was vorig jaar gewoon in de topics. Zoals t hoort iddquote:
Nope.@superkimmi en kapiteiniglo zouden een boek moeten schrijven.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:53 schreef Deepcage het volgende:
@:Djmo je zou een boek moeten gaan schrijven. "De FOK kerstpakket-avonturen van DJMO". Dat zou nog wel eens een hit kunnen worden
Schrijf er dan gewoon allebei eentjequote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:55 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Nope.@:superkimmi en kapiteiniglo zouden een boek moeten schrijven.
Wij zijn begonnen met de roadtrips, hebben hele topics.
Dit voelt een beetje als diefstal van ons kindje “roadtrips”.
Mwah.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:57 schreef Deepcage het volgende:
[..]
Schrijf er dan gewoon allebei eentje
Bij 1 sowieso niet meenemen lijkt mij?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:59 schreef superkimmi het volgende:
Hoi lieve kerstpakkettenactiedeelnemers. We willen graag jullie mening over 2 aanmeldingen:
- iemand heeft een account aangemaakt, zich aangemeld, maar op FOK! nog nooit wat gepost. Kloon zou kunnen, maar dan zou je toch juist hier posten? Aanmelding wel of niet meenemen?
- iemand meld zich aan in Frankrijk, met ook alleen een adres in Frankrijk (we hebben eerder aanmeldingen gehad uit Duitsland maar altijd inclusief indien nodig een NL adres). Wel of niet als aanmelding meenemen? En zo wel, hoe doen we dat dan met verzendkosten? Stel we koppelen zo iemand aan een gever die een pakket van 50 euro kan samenstellen. Dan gaat er minimaal 23,75 (dpd) naar verzendkosten. En waar trek je de (letterlijke) grens?
Mail is binnenquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 20:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wij hebben een shopper voor i.i.g. ons gezamenlijke pakket![]()
![]()
@:Speedfight Supertof dat je voor ons wil gaan shoppen!
@:Starflyer zal z.s.m. de e-mail m.b.t de gevers-shoppercombi verzenden @:superkimmi @:Kapteiniglo
Nog sneller dan ik verwacht hadquote:
Zou dit dan diegene zonder FOK!account kunnen zijn waar iemand anders over sprak, die hem/haar een pakket gunde, waarvan jullie (of: men) eerder zei om een account aan te maken?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:59 schreef superkimmi het volgende:
Hoi lieve kerstpakkettenactiedeelnemers. We willen graag jullie mening over 2 aanmeldingen:
- iemand heeft een account aangemaakt, zich aangemeld, maar op FOK! nog nooit wat gepost. Kloon zou kunnen, maar dan zou je toch juist hier posten? Aanmelding wel of niet meenemen?
Verzendkosten gaan best oplopen ja... zou vragen naar mogelijkheid van NL adres (komen ze nog met kerst naar NL naar hun familie??)quote:- iemand meld zich aan in Frankrijk, met ook alleen een adres in Frankrijk (we hebben eerder aanmeldingen gehad uit Duitsland maar altijd inclusief indien nodig een NL adres). Wel of niet als aanmelding meenemen? En zo wel, hoe doen we dat dan met verzendkosten? Stel we koppelen zo iemand aan een gever die een pakket van 50 euro kan samenstellen. Dan gaat er minimaal 23,75 (dpd) naar verzendkosten. En waar trek je de (letterlijke) grens?
Deze aanmelding zou ik niet meenemen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:59 schreef superkimmi het volgende:
Deze aanmelding zou ik wel meenemen, en daar een gever bij zoeken die het okay vindt. Ik was zelf afgelopen editie ook kampioen hoge verzendkosten maken.quote:- iemand meld zich aan in Frankrijk, met ook alleen een adres in Frankrijk (we hebben eerder aanmeldingen gehad uit Duitsland maar altijd inclusief indien nodig een NL adres). Wel of niet als aanmelding meenemen? En zo wel, hoe doen we dat dan met verzendkosten? Stel we koppelen zo iemand aan een gever die een pakket van 50 euro kan samenstellen. Dan gaat er minimaal 23,75 (dpd) naar verzendkosten. En waar trek je de (letterlijke) grens?
In beide gevallen zou je eigenlijk meer informatie willen om een betere keuze te kunnen maken. Ik kan me alleen ook voorstellen dat jullie er liever niet aan beginnen om extra navraag te doen. Het kan een hoop tijd gaan kosten als dit vaker gebeurt en bovendien treedt het in het basisidee dat je deze actie op basis van vertrouwen wil organiseren.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:59 schreef superkimmi het volgende:
- iemand meld zich aan in Frankrijk, met ook alleen een adres in Frankrijk (we hebben eerder aanmeldingen gehad uit Duitsland maar altijd inclusief indien nodig een NL adres). Wel of niet als aanmelding meenemen? En zo wel, hoe doen we dat dan met verzendkosten? Stel we koppelen zo iemand aan een gever die een pakket van 50 euro kan samenstellen. Dan gaat er minimaal 23,75 (dpd) naar verzendkosten. En waar trek je de (letterlijke) grens?
1e zou ik sowieso niet doen, als diegene zich op wil geven zou hij/zij/het even door de zure appel moeten heen bijten en zich bij jullie bekend maken, en natuurlijk de gever. Dit kan immers ook gewoon anoniem zonder dat er een account in dit topic bekend wordt gemaakt. Kan me voorstellen dat het lastig kan zijn voor sommigen, zeker als ze misschien wat langer meelopen op dit forum, maar deze actie is toch wel echt gemaakt voor FOK!kers.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:59 schreef superkimmi het volgende:
Dit is een mooie oplossing, dan betaald de verzender van het pakket niet meer dan dat er een pakket in nl verstuurd wordt. Ik zou evt nog ¤5 of ¤7 willen bijdoneren mocht het toch hoger uitvallen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 20:35 schreef Donna het volgende:
Ik kan geen donatie doen voor een groot pakket en ik denk dat het lastig wordt om 5 of 6 mensen te vinden voor een kleine donatie en dan nog een shopper te vinden, maar ik vind het dan wel leuk om ¤15 te doneren voor verzendkosten naar Frankrijk.
Oui oui oui, baguettequote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:05 schreef superkimmi het volgende:
Thanks! Voorlopig laten we de ‘nieuweling’ dan even zitten en nemen we de Franse aanmelding mee.
We kunnen alvast meegeven dat we dit jaar wederom budget hebben voor speciale wensen.![]()
wellicht kunnen we daar ook nog de duurdere verzendkosten voor bepaalde pakketten uit betalen
Geval 1: om te beginnen eens vragen of hij/zij wellicht door een FOK!ker hiervan op de hoogte is gebracht en zich daarom aan heeft gemeld? Dan zou het wellicht prettiger zijn dan iemand die überhaupt nul komma nul connectie met FOK! heeft...quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:59 schreef superkimmi het volgende:
De KPA roadtrip OG's, de foto's van honderdmiljoen kerstpakketten in de auto zijn een van de hoogtepunten van het jaarquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:55 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Nope.@:superkimmi en kapiteiniglo zouden een boek moeten schrijven.
Wij zijn begonnen met de roadtrips, hebben hele topics.
Dit voelt een beetje als diefstal van ons kindje “roadtrips”.
Als het een kloon van een veelposter is kun je 'm meenemen. Als iemand gewoon zich heeft geregistreerd hier als daadwerkelijk nieuwe user puur om een gratis pakket te scoren, dan niet.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:59 schreef superkimmi het volgende:
Hadden we vorig jaar ook niet iemand in Noorwegen (@Fogel?) die ongeveer 298 kerstpakketten aan verzendkosten had?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 20:22 schreef Viv het volgende:
[..]
Deze aanmelding zou ik niet meenemen.
Als iemand dit in FHF doet voor de bestek/pannenzegels van Albert Heijn, wil ik het wel door de vingers zien dat iemand mogelijk/waarschijnlijk nog geen FOK!ker was, maar een kerstpakket is wel wat anders. Zie ook: Viv in FHF / [FHF Feedback] Nieuwe ronde, nieuwe kansen
[..]
Deze aanmelding zou ik wel meenemen, en daar een gever bij zoeken die het okay vindt. Ik was zelf afgelopen editie ook kampioen hoge verzendkosten maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hadden we vorig jaar ook niet iemand in Noorwegen (@:Fogel?) die ongeveer 298 kerstpakketten aan verzendkosten had?die ongeveer 298 kerstpakketten aan verzendkostenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Koekoek, nooit geweten dat er zoveel pakketten werden uitgedeeld![]()
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hadden we vorig jaar ook niet iemand in Noorwegen (@:Fogel?) die ongeveer 298 kerstpakketten aan verzendkosten had?Neuh, dat was @Viv maar zou zomaar kunnen dat ergens iemand iets aan verzendkostenvergoedingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heeft gehad
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
Ja niet letterlijkquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:14 schreef PS. het volgende:
[..]
die ongeveer 298 kerstpakketten aan verzendkosten
Koekoek, nooit geweten dat er zoveel pakketten werden uitgedeeld
Er was toen een kerstpakket vanuit Noorwegen kwijtgeraakt, of in het verkeerde land uitgekomen of zo.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hadden we vorig jaar ook niet iemand in Noorwegen (@:Fogel?) die ongeveer 298 kerstpakketten aan verzendkosten had?
Si.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:30 schreef Papabear het volgende:
Wie wil voor mij shoppen? Dan kan ik dat doorgeven
Ik wil eventueel nog wel voor 1 iemand shoppen als niemand anders kan. alleen dat is dan wel mijn max.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:10 schreef PaarsBeestje het volgende:
Als er nog pakketten nodig zijn dan ben ik graag bereid om te doneren. Zelf dusdanige gezondheidstoestanden dat ik zelf niet kan shoppen dus als er nog een shopper is die zich uit wil leven dan hoor ik het graag.
Yes. Dat was ik. Om dit te voorkomen heb ik me aangemeld als donateur deze keer. Dus laat maar weten als er iemand wil shoppen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:24 schreef Viv het volgende:
[..]
Er was toen een kerstpakket vanuit Noorwegen kwijtgeraakt, of in het verkeerde land uitgekomen of zo.Van @:manny toch?
Mijn pakket vanuit Zweden kwam wél goed aan, maar had inderdaad wat extra sponsoring qua verzendkosten.
Ik snap je gevoel dat je voorheen had, zit daar zelf ook mee. Wie weet misschien eens....quote:Op woensdag 18 oktober 2023 12:51 schreef NitraatPoep het volgende:
Sorry, ik moet hier echt even reageren. Ik heb een paar jaar geleden mezelf over mijn schaamte heen gezet en me aangemeld als ontvanger, en het was echt een geweldig leuke, opbeurende ervaring. Ik ben nu in een positie dat ik geen ontvanger hoef te zijn, maar helaas ook nog geen gever kan zijn, maar ik wilde wel even mijn ervaring delen voor alle mensen die meelezen en misschien ook vanwege schaamte/angst niet opgegeven hebben; doe het gewoon, ja, je hebt het verdiend, deze mensen doen dit juist voor die lach op jouw gezicht.
En dankjewel aan de organisatie en alllllle mensen die elk jaar weer meedoen
Eens gaat de zon onder. NU loopt de actie. Doe het gewoonquote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:25 schreef sleepingbeauty het volgende:
[..]
Ik snap je gevoel dat je voorheen had, zit daar zelf ook mee. Wie weet misschien eens....
Er zit hier echt geen enkele gever die denkt "ah shit, moet ik voor JOU iets geven?", integendeel, iedereen geeft zich juist op omdat ze het leuk vinden iemand blij te maken, wie dat dan ook moge zijnquote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:25 schreef sleepingbeauty het volgende:
[..]
Ik snap je gevoel dat je voorheen had, zit daar zelf ook mee. Wie weet misschien eens....
Stel niet uit tot "eens" wat je vandaag kunt doen. Je snapt het gevoel en zit er zelf ook mee, geef je dus op!quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:25 schreef sleepingbeauty het volgende:
[..]
Daar is het laatste woord nog niet over gezegd, maar bottomline: FOK!kers zelf gaan voor. Dus als er nou echt een hoop pakketten overblijven, dan kunnen bekenden van ook, maar niet in de eerste plaats. Al is het maar omdat iedereen wel iemand kent die het goed kan gebruikenquote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:27 schreef Bami het volgende:
Hoe stonden we ookalweer tegenover vrienden/familie van fokkers opgeven?
En toch denk ik dat heel veel mensen dat denken. Het overkomt de bestenquote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"ah shit, moet ik voor JOU iets geven?"
Ik DM je evenquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:43 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik wil eventueel nog wel voor 1 iemand shoppen als niemand anders kan. alleen dat is dan wel mijn max.
Laat maar even weten
Haha ja in ons eerste jaar hadden we iemand die dezelfde had als jaar daarvoor, wat natuurlijk puur toeval was, dat wisten we niet.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 18:35 schreef Essebes het volgende:
Mmmm, hoe meer ik erover nadenk… de kans wordt natuurlijk steeds groter dat ik dit jaar aan iemand wordt gekoppeld die al eens eerder aan mij gekoppeld is geweest. 🤪
Hebben we dat eens aan de hand gehad?
Wow, goed geregeld hoor meiden!quote:Op woensdag 18 oktober 2023 20:06 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Haha ja in ons eerste jaar hadden we iemand die dezelfde had als jaar daarvoor, wat natuurlijk puur toeval was, dat wisten we niet.
Maar wij houden sinds wij organiseren bij wie aan wie gekoppeld is geweest, dus je hebt sowieso niet iemand die je de afgelopen 3x gehad hebt
Ik heb de namen even niet paraat, maar er zijn volgens mij nog best wat donateurs beschikbaar!quote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:50 schreef MevrouwCactus het volgende:
Zoals ieder jaar vind ik het ontzettend leuk om voor deze actie te shoppen. Mocht er nog een donateur zijn die iemand hiervoor zoekt, dan help ik je graag
Als jij wil shoppen, dan wil ik wel donateur zijn voor jou.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:50 schreef MevrouwCactus het volgende:
Zoals ieder jaar vind ik het ontzettend leuk om voor deze actie te shoppen. Mocht er nog een donateur zijn die iemand hiervoor zoekt, dan help ik je graag
Ik ben inderdaad nog op zoek naar een shopperquote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:50 schreef MevrouwCactus het volgende:
Tof, dan vorm ik graag met jou een setje!quote:Op woensdag 18 oktober 2023 22:44 schreef Shii het volgende:
[..]
Als jij wil shoppen, dan wil ik wel donateur zijn voor jou.
Die @Shii , twee paketten namens haar…quote:Op donderdag 19 oktober 2023 07:09 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Tof, dan vorm ik graag met jou een setje!
[..]
En met jou ook. Twee pakketten lukt prima
Is dit niet dezelfde tagquote:Op donderdag 19 oktober 2023 07:09 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
[..]
En met jou ook. Twee pakketten lukt prima
Ja zo werkt dat hier dus ookquote:Op donderdag 19 oktober 2023 07:53 schreef Viv het volgende:
Ik doe altijd maar één pakket.![]()
Heb net een lijntje uitgegooid naar de anonieme donateur waar ik al drie keer eerder voor geshopt heb.
Dit jaquote:Op donderdag 19 oktober 2023 07:51 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik denk dat @:mevrouwcactus eigenlijk ook @:_UserName_ had willen taggen inderdaad.
Dan shop ik ook graag voor jouquote:Op donderdag 19 oktober 2023 05:32 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad nog op zoek naar een shopper
Ja nu niet meer neequote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:17 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Ja zo werkt dat hier dus ook![]()
Ik heb ook al twee pakketten om precies die reden. Al is @:sharuun01 niet echt anoniem
@Whiskers2009 had toch wat geregeld al? Of vergis ik me nou..?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 09:25 schreef Starflyer het volgende:
Ik zie dat ik weer te laat ben
Zijn er nog mensen die willen shoppen?
We doen een pakket samen en ik doe ook nog een pakket alleenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 09:28 schreef Sally het volgende:
[..]
@:Whiskers2009 had toch wat geregeld al? Of vergis ik me nou..?
Ah!quote:Op donderdag 19 oktober 2023 09:44 schreef Starflyer het volgende:
[..]
We doen een pakket samen en ik doe ook nog een pakket alleen
Als je niemand kan vinden? Kan ik er nog wel een bij hebben.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 09:25 schreef Starflyer het volgende:
Ik zie dat ik weer te laat ben
Zijn er nog mensen die willen shoppen?
Wat lief en leuk gebaar!quote:Op donderdag 19 oktober 2023 10:40 schreef Ynske het volgende:
Door de situatie hier kan ik niet echt iets bijdragen.
Maar misschien is het leuk voor in een pakket met een klein kind dat ik iets van een kledingstuk (shirtje, jurkje, broekje) kan maken wat erbij gedaan kan worden.
Zou dat wat zijn?
Die doet weer mee!quote:Op donderdag 19 oktober 2023 07:53 schreef Viv het volgende:
Ik doe altijd maar één pakket.![]()
Heb net een lijntje uitgegooid naar de anonieme donateur waar ik al drie keer eerder voor geshopt heb.
Ik wil nog wel een pakket extra shoppen naast het pakket dat ik zelf doe. Als ik dan toch aan het shoppen ben kan ik ook voor twee shoppen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:48 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wij zoeken nog wel een shopper, gaat ons zelf helaas echt niet lukken. Ben al blij dat ik nu zelf de hond weer kan uitlaten en boodschappen kan doen.
Leuk!quote:Op donderdag 19 oktober 2023 07:09 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Top! Dankjewel dat je wil shoppen namens mij!quote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:27 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dan shop ik ook graag voor jou![]()
Twee pakketten, leuk om te doen!
Jazeker! Vandaag weer twee nieuwe.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:48 schreef heywoodu het volgende:
Vraagje: ik zie nog steeds nieuwe shoppers, donateurs, gevers en dergelijken, maar neemt achter de schermen het aantal ontvangers ook nog toe? Dat die zich vaak niet melden snap ik, maar gewoon even uit nieuwsgierigheid
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |