9 oktober 2023- De bevolking van de Gazastrook gaat bloedige weken tegemoet. Na de aanval door het radicaal-islamitische Hamas kondigde het Isralische leger (IDF) de grootste mobilisatie in zijn geschiedenis aan: het heeft 300.000 reservisten opgeroepen, meer dan ooit tevoren, zei de hoofdwoordvoerder van het leger, Daniel Hagari, rond het middaguur: “ Wij gaan in het offensief."
Isral heeft opdracht gegeven tot een volledige sluiting van de Gazastrook na de verwoestende grote aanval van het islamitische Hamas. Minister van Defensie Joav Galant zei: "Er zal geen elektriciteit, geen voedsel en geen brandstof zijn." Alles zal gesloten zijn.
Isral was zaterdag al gestopt met het leveren van elektriciteit aan de Gazastrook via zijn staatsenergieleverancier. Minister van Energie Israel Katz zei dat hij een bevel had ondertekend waarin hij de Israel Electric Company opdroeg 'te stoppen met het leveren van elektriciteit aan de Gazastrook'.
Nadat Hamas in 2007 aan de macht kwam in de Gazastrook, legde Isral een blokkade op aan de smalle kuststrook. Volgens het Midden-Oostenkwartet, waartoe de VS, Rusland, de Europese Unie en de Verenigde Naties behoren, hebben de inwoners daar onder normale omstandigheden slechts 5 tot 15 uur per dag elektriciteit. Het Palestijnse grondgebied heeft tot nu toe tot 120 megawatt elektriciteit gemporteerd van de Isralische staatsenergieleverancier.
De Gazastrook heeft een oppervlakte van ongeveer 365 vierkante kilometer. Er wonen bijna twee miljoen mensen in de regio. In de loop van de aanval op Isral vanuit de Gazastrook afgelopen zaterdag heeft de terroristische organisatie Hamas zo'n 170 Israli's ontvoerd, maar blijkbaar ook staatsburgers van andere landen. Isral voert sinds zaterdag massale vergeldingsaanvallen uit tegen de Gazastrook. Er wordt ook een grondoffensief verwacht. Aan beide zijden zijn inmiddels honderden doden en duizenden gewonden gevallen. Bron
SPOILER: Oudere berichtgeving
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 17 uur 7 oktober
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 13.40 uur
SPOILER: Update 10.46 uur
SPOILER: Liveblog Nu.nl
SPOILER: Livestreams
SPOILER: Diverse tweets van zaterdag na de inval
SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
[..] Oprechte vraag, want ik kan het me niet goed meer herinneren, maar was er ook zo'n ophef toen de VS met een hoop bombarie Afghanistan begon te bombarderen?
Nee bij de inval van Irak wel. Overigens werd Afghanistan grotendeels uitgevoerd door de noordelijke alliantie waarbij de VS als luchtmacht fungeerde.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Zie weinig pro israel mensen hossen en gebak uitdelen vanwege dode mensen, maar vertel me vooral meer
Wat ik vooral zie is mensen die de walgelijke moordpartijen proberen te nuanceren\
Kan zijn dat je zo in elkaar steekt, ik voel vooral walging, en ja ook voor wat er nu gebeurt, ik voel geen enkele aanleiding om taart uit te delen, dat is wel een ding he?
got me a movie, I want you to know slicing up eyeballs, I want you to know
[..] Nee bij de inval van Irak wel. Overigens werd Afghanistan grotendeels uitgevoerd door de noordelijke alliantie waarbij de VS als luchtmacht fungeerde.
meer zelfs
ik zie eigenlijk nauwelijks ophef of bombarie terwijl er gewoon een miljoenenstad tegen de grond gewerkt wordt atm
[..] Oei, denk dat de Isralirs nog wel voor verrassingen komen te staan dan, allerlei boobytraps onder de grond ofzo.
Daarom zegt Isral ook dat iedereen moet vertrekken uit die noordelijke zone. Als ze de burgers twee weken geven bouwt Hamas wel een zooi valstrikken. Daarvoor is nu te weinig tijd.
Slimme move.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Het moet me van het hart dat ik behoorlijk ongepast vind om over zoiets te lachen. Zwangere vrouwen, meisjes die net beginnen met hun eerste periode, veelzijdige puberjongens, bejaarden, gehandicapten. Allemaal slachtoffer van de zgn. daadkracht van Isral. Hier past geen lach, hier moeten tranen vallen! We zouden in koor moeten janken.
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
[..] Ja, jij denkt dat de Mossad en IDF geen uitgebreide lijst heeft van doelwitten? Alle mogelijke locaties worden aangepakt
Als er al zo'n lijst is, is het begrip mogelijk wel erg uitgerekt.
Maar nogmaals, ze hebben geen idee waar Hamas zit. Ze zijn vorige week compleet overrompeld door een verrassingsaanval. Een week later weten ze exact in welke gebouwen ze zitten? Something doesn't add up.
Vraag me trouwens af of we ook nog explosies gaan zien in luxe Qatari appartementen gebouwen. De Saudis hebben ook een hekel aan de Qataris, dus om een oogje dicht te knijpen voor een paar Isralische F-16’s zie ik ze nog wel voor aan. Dan hebben ze ook een gunst tegoed als Saudi eens wat tegen Iran wil doen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
[..] Zie weinig pro israel mensen hossen en gebak uitdelen vanwege dode mensen, maar vertel me vooral meer
Wat ik vooral zie is mensen die de walgelijke moordpartijen proberen te nuanceren\
Kan zijn dat je zo in elkaar steekt, ik voel vooral walging, en ja ook voor wat er nu gebeurt, ik voel geen enkele aanleiding om taart uit te delen, dat is wel een ding he?
Op vrijdag 13 oktober 2023 17:43 schreef nixxx het volgende: Vraag me trouwens af of we ook nog explosies gaan zien in luxe Qatari appartementen gebouwen. De Saudis hebben ook een hekel aan de Qataris, dus om een oogje dicht te knijpen voor een paar Isralische F-16’s zie ik ze nog wel voor aan. Dan hebben ze ook een gunst tegoed als Saudi eens wat tegen Iran wil doen.
al die moslims die maar een hekel aan elkaar hebben
[..] Het moet me van het hart dat ik behoorlijk ongepast vind om over zoiets te lachen. Zwangere vrouwen, meisjes die net beginnen met hun eerste periode, veelzijdige puberjongens, bejaarden, gehandicapten. Allemaal slachtoffer van de zgn. daadkracht van Isral. Hier past geen lach, hier moeten tranen vallen! We zouden in koor moeten janken.
Ah je kent dus wel verontwaardiging
Charlie: How's it going in there? Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers. Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
[..] Oprechte vraag, want ik kan het me niet goed meer herinneren, maar was er ook zo'n ophef toen de VS met een hoop bombarie Afghanistan begon te bombarderen?
Er waren wel protesten/demonstraties. Wat het grote verschil mijns inziens is, is dat er toen geen social media was. Je moest het doen met wat je in de media kon vinden. Anno nu heeft iedereen een stem en kan iedereen beelden gemakkelijk publiceren en delen.
Niet onlogisch gezien de aanhang van Hamas daar. Als het grote delen van de bevolking feest viert om zulke slachtingen te vieren geef het de indruk dat ze wel eens vijandig zouden kunnen zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
ik zie eigenlijk nauwelijks ophef of bombarie terwijl er gewoon een miljoenenstad tegen de grond gewerkt wordt atm
In welk opzicht dan? De NAVO heeft toch gewoon ondersteuning gegeven voor beide invasies? Of bedoel je dat de wereldleiders stil blijven? Dat was toen ook alleen maar voor de bhne. Ondertussen werden de troepen ook die kant op gestuurd omdat de VS daarop stond
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
[..] Het moet me van het hart dat ik behoorlijk ongepast vind om over zoiets te lachen. Zwangere vrouwen, meisjes die net beginnen met hun eerste periode, veelzijdige puberjongens, bejaarden, gehandicapten. Allemaal slachtoffer van de zgn. daadkracht van Isral. Hier past geen lach, hier moeten tranen vallen! We zouden in koor moeten janken.
Ik moest lachen om het feit dat je het genocide noemt. Ik denk dat zuiverheid in het gebruik van begrippen noodzakelijk is. Anders lijkt het er al snel op dat je de tragedie gebruikt voor je eigen agenda.
[..] In welk opzicht dan? De NAVO heeft toch gewoon ondersteuning gegeven voor beide invasies? Of bedoel je dat de wereldleiders stil blijven? Dat was toen ook alleen maar voor de bhne. Ondertussen werden de troepen ook die kant op gestuurd omdat de VS daarop stond
de NAVO had met beide invasies niet zo heel veel te maken, dat kwam pas later en in het geval van Irak maar in heel beperkte mate
[..] Als er al zo'n lijst is, is het begrip mogelijk wel erg uitgerekt.
Maar nogmaals, ze hebben geen idee waar Hamas zit. Ze zijn vorige week compleet overrompeld door een verrassingsaanval. Een week later weten ze exact in welke gebouwen ze zitten? Something doesn't add up.
Ze wisten dat al lang. Ze pakten ze niet aan omdat ze te dicht bij burgers zaten.
Die terughoudendheid is nu weg.
Niemand die hier lacht om burgers die om het leven komen BansheeBoy.
Zoals jij om de slachtoffers van de Hamas terreur hebt gehuild zeker.
Ik weet het.. persoonlijke aanvallen leveren een ban op dus ik maak het maar niet persoonlijk. Je lijkt wel de islamitische broer van GGMM
Op vrijdag 13 oktober 2023 17:43 schreef nixxx het volgende: Vraag me trouwens af of we ook nog explosies gaan zien in luxe Qatari appartementen gebouwen. De Saudis hebben ook een hekel aan de Qataris, dus om een oogje dicht te knijpen voor een paar Isralische F-16’s zie ik ze nog wel voor aan. Dan hebben ze ook een gunst tegoed als Saudi eens wat tegen Iran wil doen.
Waarom die onenigheid tussen die 2 landen trouwens? Dat was toch ook bijna oorlog 2 jaar geleden? Zal trouwens niet met f16's gaan en Qatar wordt beschermd door Turkije en de VS. Daar gaat dus niet gebeuren behalve wat moordaanslagen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Poetin noemt aanval Hamas wreed, maar reactie van Isral ook De Russische president Poetin heeft gereageerd op de aanval van Hamas van afgelopen zaterdag. "Isral werd geconfronteerd met een aanval zonder precedent", zei hij op een top van het Gemenebest van Onafhankelijke Staten in Kirgizi. Isral heeft het recht om zich te verdedigen, zei Poetin, maar doet dat volgens hem op een "tamelijk gewelddadige manier".
Poetin vindt dat onaanvaardbaar. "Daar wonen meer dan 2 miljoen mensen. Lang niet iedereen steunt Hamas, verre van dat. Maar ze moeten nu allemaal lijden, ook vrouwen en kinderen. Het is voor iedereen moeilijk omdat goed te vinden." Hij herhaalde dat Rusland wil bemiddelen.
Eerder deze week zei Poetin dat het oplaaien van het conflict tussen Isral en Hamas laat zien dat het Midden-Oostenbeleid van de Verenigde Staten heeft gefaald. Hij noemde het stichten van een onafhankelijke Palestijnse staat "noodzakelijk" en zei dat het Westen de belangen van de Palestijnen te lang heeft genegeerd.
Er klopt zoveel niet aan dit kaartje. Want het doet lijken alsof Isral land heeft ingepikt. Sowieso was er geen Palestijns land voor 1948. Dat was Brits mandaatgebied. Maar wat er gebeurde was een inval door Arabische staten en Isral die verdedigde en zodoende in oorlog land veroverde. Een kaartje als dit geeft de situatie beter weer: Het VN partitieplan is nooit gebeurd vanwege de aanval van Arabische landen in 1948.
Isral heeft juist (hoewel langzaam) land teruggegeven aan de Palestijnen.
Wat wel gaande is is de agressieve kolonisten op de Westelijke Jordaanoever. Dat is daadwerkelijk landjepik
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
[..] Er waren wel protesten/demonstraties. Wat het grote verschil mijns inziens is, is dat er toen geen social media was. Je moest het doen met wat je in de media kon vinden. Anno nu heeft iedereen een stem en kan iedereen beelden gemakkelijk publiceren en delen.
Dat is inderdaad wel een groot verschil en benvloed mijn idee van ophef ook wel ja. De protesten zijn nu wel een heel stuk groter dantoen, niet zozeer tegen de oorlog, maar vooral tegen een volk lijkt het
[ Bericht 0% gewijzigd door Stoorzendert op 13-10-2023 17:58:06 ]
Poetin noemt aanval Hamas wreed, maar reactie van Isral ook De Russische president Poetin heeft gereageerd op de aanval van Hamas van afgelopen zaterdag. "Isral werd geconfronteerd met een aanval zonder precedent", zei hij op een top van het Gemenebest van Onafhankelijke Staten in Kirgizi. Isral heeft het recht om zich te verdedigen, zei Poetin, maar doet dat volgens hem op een "tamelijk gewelddadige manier".
Poetin vindt dat onaanvaardbaar. "Daar wonen meer dan 2 miljoen mensen. Lang niet iedereen steunt Hamas, verre van dat. Maar ze moeten nu allemaal lijden, ook vrouwen en kinderen. Het is voor iedereen moeilijk omdat goed te vinden." Hij herhaalde dat Rusland wil bemiddelen.
Eerder deze week zei Poetin dat het oplaaien van het conflict tussen Isral en Hamas laat zien dat het Midden-Oostenbeleid van de Verenigde Staten heeft gefaald. Hij noemde het stichten van een onafhankelijke Palestijnse staat "noodzakelijk" en zei dat het Westen de belangen van de Palestijnen te lang heeft genegeerd.
[..] Dat zijn ook idioten, mensen die daarvoor juichen
Ja, precies, het is krankzinnig dat we dit soort demonstraties toestaan, vind je niet?
Daarentegen zie ik weinig pro israel ellende, ook hier in dit topic, maar ook wereldwijd, kennelijk moeten we begrip hebben voor de walgelijke acties van zaterdag dus?
De wereldwijde pro Palestijnse protesten met geweld en doodgestoken leraren, kom op, willen we dit soort mensen echt hier?
Serieus?
Wat ze daar doen zien ze maar, maar als ik weet dat mijn buurman gebak uitdeelt omdat baby's zijn onthoofd?
Sorry, een grens is wel een grens he?
Poetin vindt dat onaanvaardbaar. "Daar wonen meer dan 2 miljoen mensen. Lang niet iedereen steunt Hamas, verre van dat. Maar ze moeten nu allemaal lijden, ook vrouwen en kinderen. Het is voor iedereen moeilijk omdat goed te vinden."
Zonder teveel richting de wappie gedachten te gaan maar dit komt hem natuurlijk wel goed uit. Amerika heeft nu de focus op Isral en Oekrane gaat dat ondervinden.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
Wat ik merk is een boel grootspraak van Isralische zijde. Ze doen niet meer aan roofknocking, maar ondertussen doen ze het wel. Ze beschouwen iedereen als mogelijk terrorist, maar de praktijk is toch weer anders. Laten we hopen dat het vooral voor de buhne is en de werkelijkheid meevalt.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
[..] Er klopt zoveel niet aan dit kaartje. Want het doet lijken alsof Isral land heeft ingepikt. Sowieso was er geen Palestijns land voor 1948. Dat was Brits mandaatgebied. Maar wat er gebeurde was een inval door Arabische staten en Isral die verdedigde en zodoende in oorlog land veroverde. Een kaartje als dit geeft de situatie beter weer: [ afbeelding ] Het VN partitieplan is nooit gebeurd vanwege de aanval van Arabische landen in 1948.
Wat wel gaande is is de agressieve kolonisten op de Westelijke Jordaanoever. Dat is daadwerkelijk landjepik
In deze maakt het startpunt nogal uit. Nog 40 jaar eerder was het onderdeel van het Ottomaanse rijk en woonden er overwegend Arabieren. Die zijn in de opvolgende decennia grotendeels verdreven.
[..] Waarom die onenigheid tussen die 2 landen trouwens? Dat was toch ook bijna oorlog 2 jaar geleden? Zal trouwens niet met f16's gaan en Qatar wordt beschermd door Turkije en de VS. Daar gaat dus niet gebeuren behalve wat moordaanslagen.
Had dat niet iets te maken met steun voor de een in Egypte vs steun voor de ander in Egypte? Wat dan ongetwijfeld weer iets te maken heeft met dat de een gelooft dat 1500 jaar geleden X gebeurde en de ander gelooft dat 1500 jaar geleden Y gebeurde?
[..] Zonder teveel richting de wappie gedachten te gaan maar dit komt hem natuurlijk wel goed uit. Amerika heeft nu de focus op Isral en Oekrane gaat dat ondervinden.
Het WH is al bezig om een steunpakket voor Israel-Oekrane-Taiwan te maken. Dat zal de GOP forceren kleur te bekennen, en ik verwacht dat het wel door het congres komt.
[..] Waarom die onenigheid tussen die 2 landen trouwens? Dat was toch ook bijna oorlog 2 jaar geleden? Zal trouwens niet met f16's gaan en Qatar wordt beschermd door Turkije en de VS. Daar gaat dus niet gebeuren behalve wat moordaanslagen.
Qatar is teveel vrienden met Iran. De Sunni-Shia show is toch de hoofdact in h Midden-Oosten, de joden zijn het voorprogramma. Paar jaar terug inderdaad ineens de grens dicht en Saudi had zelfs plannen om een kanaal langs de grens te graven om Qatar eigenlijk in een eilandje te veranderen.
Volgens mij heeft de Vs niet zoveel belangen in Qatar, meer in Bahrein met de marine basis. Misschien zouden ze zelfs wel blij zijn als Qatars LNG business een beetje instort.
[..] Er klopt zoveel niet aan dit kaartje. Want het doet lijken alsof Isral land heeft ingepikt. Sowieso was er geen Palestijns land voor 1948. Dat was Brits mandaatgebied. Maar wat er gebeurde was een inval door Arabische staten en Isral die verdedigde en zodoende in oorlog land veroverde. Een kaartje als dit geeft de situatie beter weer: [ afbeelding ] Het VN partitieplan is nooit gebeurd vanwege de aanval van Arabische landen in 1948.
[..] Wat ik merk is een boel grootspraak van Isralische zijde. Ze doen niet meer aan roofknocking, maar ondertussen doen ze het wel. Ze beschouwen iedereen als mogelijk terrorist, maar de praktijk is toch weer anders. Laten we hopen dat het vooral voor de buhne is en de werkelijkheid meevalt.
Ze zeggen het om de druk op te voeren. Ze hebben niets aan heel veel dode en gewonde burgers en ze zien die liever de zorgcapaciteit van Hamas in het zuiden van Gaza overspoelen.Dat veroorzaakt lekker veel hinder voor ze. Hamas weet dat en wil daarom juist veel dode palestijnen.
Zal een afvaardiging moeten zijn, hoge geestelijken van beiden ideologien, EU/US delegatie, omringende moslim landen, en misschien iets uit Azi? Die moeten gewoon verantwoordelijkheid nemen en het maar regelen, zoveel mogelijk verdere slachtoffers voorkomen aan beide kanten.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
[..] Zonder teveel richting de wappie gedachten te gaan maar dit komt hem natuurlijk wel goed uit. Amerika heeft nu de focus op Isral en Oekrane gaat dat ondervinden.
Kan natuurlijk ook andersom werken. De steun blijft doorgaan, maar de 'gewone' man wordt nu bezig gehouden door Isral/Palestina, dus geen aandacht om voor of tegen de steun aan Oekrane te zijn
[..] Qatar is teveel vrienden met Iran. De Sunni-Shia show is toch de hoofdact in h Midden-Oosten, de joden zijn het voorprogramma. Paar jaar terug inderdaad ineens de grens dicht en Saudi had zelfs plannen om een kanaal langs de grens te graven om Qatar eigenlijk in een eilandje te veranderen.
Volgens mij heeft de Vs niet zoveel belangen in Qatar, meer in Bahrein met de marine basis. Misschien zouden ze zelfs wel blij zijn als Qatars LNG business een beetje instort.
Is die $6mld vrijgegeven tegoeden voor Iran niet opnieuw vastgezet door o.a. Qatar?
[..] Qatar is teveel vrienden met Iran. De Sunni-Shia show is toch de hoofdact in h Midden-Oosten, de joden zijn het voorprogramma. Paar jaar terug inderdaad ineens de grens dicht en Saudi had zelfs plannen om een kanaal langs de grens te graven om Qatar eigenlijk in een eilandje te veranderen.
Nee ze hebben daar een enorme luchtmacht basis zitten.
[..] Zie weinig pro israel mensen hossen en gebak uitdelen vanwege dode mensen, maar vertel me vooral meer
Ik zag vandaag helaas een vrij walgelijk filmpje van kolonisten-types die een liedje zongen la "en in Gaza zijn geen scholen want daar zijn de kinderen op holladiejee"
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Nee, die heeft het overleefd, alleen haar onderbeen niet, wat al erg genoeg is natuurlijk. Dat ze haar been niet meer voelde was duidelijk op stream te horen. Een andere journalist overleed, weer een andere heeft meer geluk gehad.
Beelden van hoe die situatie werd aangetroffen werden hier uitgezonden, ~18:06 locale tijd. Let op, niet voor de zwakke maag.
[..] Ik zag vandaag helaas een vrij walgelijk filmpje van kolonisten-types die een liedje zongen la "en in Gaza zijn geen scholen want daar zijn de kinderen op holladiejee"
Je vindt dat walgelijk. Maar dat zijn in elk geval nog mensen die er midden in zitten. Wat dacht je van de mensen hier die andere dehumaniseren? of van de Amerikaanse politici die vol op de oorlogs-trommel rammen?
[..] Het gaat met name om het rechtse plaatje en de versnippering door de kolonisaties. Dat klopt gewoon.
Area C is correct Maar ook daarin zit zoveel nuance, mbt de Oslo-akkoorden, waarin terugtrekking als doel stond, dit gaandeweg bezig was, maar in 2000 volledig spaak liep (2e intifada)
Als je het volledig moet ontleden: Hadden ze maar niet, nee maar zij deden daarvoor dat, etc etc etc
Maar plaats dan de afbeelding van de huidige Palestijnse gebieden en niet het insinuerende plaatje wat je nu toonde.
[..] Nee, die heeft het overleefd, alleen haar onderbeen niet, wat al erg genoeg is natuurlijk. Dat ze haar been niet meer voelde was duidelijk op stream te horen. Een andere journalist overleed, weer een andere heeft meer geluk gehad.
Beelden van hoe die situatie werd aangetroffen werden hier uitgezonden, ~18:06 locale tijd. Let op, niet voor de zwakke maag.
Dit ja. Dat die kwallen van Hamas zoveel dood en verderf zaaien over de rug van onschuldige Isralische en Palestijnse burgers. bah bah.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
nja ik zou echt wel heel blij zijn met een DMZ maar goed, welke partijen die zone dan moeten bezetten voor meerdere generaties? ik heb geen idee wie zijn zonen wil gaan opofferen aan generaties van sektarisch geweld
Betwijwel het. Durf er zelfs geld op te zetten gezien luchtalarm al meermaals is afgegaan en Isral op dit moment totaal niet aan het bombarderen is. Worden wel al de hele dag van alle kanten raketten afgevuurd.
Edit: Source: Al Jazeera
Fakenews dus. Israel heeft Al Jazeera geblokkeerd omdat ze leugens aan het verspreiden waren en die hebben geen mensen op locatie dus hoe kunnen zij weten als eerste en enige dat het Isral was. Die islamitische bronnen wat minder serieus nemen als andere media niks meldt.
[..] Area C is correct Maar ook daarin zit zoveel nuance, mbt de Oslo-akkoorden, waarin terugtrekking als doel stond, dit gaandeweg bezig was, maar in 2000 volledig spaak liep (2e intifada)
Als je het volledig moet ontleden: Hadden ze maar niet, nee maar zij deden daarvoor dat, etc etc etc
Maar plaats dan de afbeelding van de huidige Palestijnse gebieden en niet het insinuerende plaatje wat je nu toonde. [ afbeelding ]
Even een domme vraag misschien, met welke (officiele reden) heeft Israel dat geannexeerd?
[..] Dit ja. Dat die kwallen van Hamas zoveel dood en verderf zaaien over de rug van onschuldige Isralische en Palestijnse burgers. bah bah.
Dat Isral dit kennelijk als vrijbrief ziet om een genocide-light op te starten maakt ze m.i. net zo smerig. Dat zou je niet van een beschaafde natie verwachten.
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
In 1947 was Isral nog een Brits mandaatgebied, met ook Britten aan het roer onder de Britse vlag. In die tijd was elke inwoner van dit gebied een 'Britse-Palestijn' of gewoon 'Palestijn'. Dus Joden, Druze, Arabieren, christenen en Bedoeenen. Het gebied was officieel ook drietalig, dus Engels, Arabisch en Hebreeuws.
De identiteitsbewijzen van mensen was dan ook een 'Brits-Palestijns' paspoort waarin enkel via 'ras' naar iemands etnische status werd verwezen. Het concept van de Palestijn zoals wij dat nu kennen (Islamtische Arabieren) bestond toen niet.
Dit soort landkaarten die jij post, zijn gemaakt door activisten zoals de BDS beweging, om het idee te wekken dat wat wij nu kennen als Isral, allemaal toebehoorde aan de Islamtische Arabieren, klopt niets van. Ik moet ook zeggen dat ik niet had verwacht dat jij in zulke desinformatie zou trappen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
[..] Dat Isral dit kennelijk als vrijbrief ziet om een genocide-light op te starten maakt ze m.i. net zo smerig. Dat zou je niet van beschaafde natie verwachten.
Wat laat jij je kennen zeg
[..] Dat Isral dit kennelijk als vrijbrief ziet om een genocide-light op te starten maakt ze m.i. net zo smerig. Dat zou je niet van een beschaafde natie verwachten.
[..] Dat Isral dit kennelijk als vrijbrief ziet om een genocide-light op te starten maakt ze m.i. net zo smerig. Dat zou je niet van een beschaafde natie verwachten.
Haha je verwacht genade van Israel richting Hamas en de burgers die haar geen strobreed in weg zitten?
[..] Bijzonder dat ze zo snel weten dat het een bewussie was van Isral. [..] Ze brengen het nu alsof het een bewust doelwit was. Vind dat nogal een beschuldiging, benieuwd met welk bewijs ze spoedig komen.
Smerige stoker zo te zien, waarschijnlijk meer een artillerie inslag, heel veel is nog onbekend.
[..] Haha je verwacht genade van Israel richting Hamas en de burgers die haar geen strobreed in weg zitten?
Ik verwacht dat van een natie die zich als westers en beschaafd vermarkt ja. Kennelijk zeggen ze A. en doen ze B.
Eh ... Wellicht dat de hardliners binnen de Isralische overheid het als een vrijbrief zien, maar de gematigden meer naar 'noodzakelijk kwaad' neigen?
[..] Eh ... Waarschijnlijk dat de hardliners binnen de Israelische overheid het als een vrijbrief zien, maar de gematigden meer naar 'noodzakelijk kwaad' neigen?
Maakt het uit? Het netto resultaat is hetzelfde toch?
[..] In 1947 was Isral nog een Brits mandaatgebied, met ook Britten aan het roer onder de Britse vlag. In die tijd was elke inwoner van dit gebied een 'Britse-Palestijn' of gewoon 'Palestijn'. Dus Joden, Druze, Arabieren, christenen en Bedoeenen. Het gebied was officieel ook drietalig, dus Engels, Arabisch en Hebreeuws.
De identiteitsbewijzen van mensen was dan ook een 'Brits-Palestijns' paspoort waarin enkel via 'ras' naar iemands etnische status werd verwezen. Het concept van de Palestijn zoals wij dat nu kennen (Islamtische Arabieren) bestond toen niet.
Dit soort landkaarten die jij post, zijn gemaakt door activisten zoals de BDS beweging, om het idee te wekken dat wat wij nu kennen als Isral, allemaal toebehoorde aan de Islamtische Arabieren, klopt niets van. Ik moet ook zeggen dat ik niet had verwacht dat jij in zulke desinformatie zou trappen.
[..] Al Jazeera journalisten geraakt door Isralirs? Oei.
Journalisten worden daar niet echt goed behandeld En dan druk ik me zwakjes uit
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
[..] het is ook geen veroordeling, het is daar al 80 jaar oorlog in een regio waar oorlog min of meer de norm is
dan wordt je vanzelf wat minder beschaafd lijkt me
Ja.
Ik denk wel dat er nu echt iets geknapt is daar in Tel-aviv. Hopelijk kunnen ze Hamas en haar supporters echt elimineren om daarna naar dialoog en constructieve samenwerking te komen met de Palestijnen.
Ik denk wel dat er nu echt iets geknapt is daar in Tel-aviv. Hopelijk kunnen ze Hamas en haar supporters echt elimineren om daarna naar dialoog en constructieve samenwerking te komen met de Palestijnen.
[..] Maakt het uit? Het netto resultaat is hetzelfde toch?
Ja.
Zo is de PA ook niet gelijk te stellen aan Hamas. En zo is 'burgers in Gaza hebben voor Hamas gekozen, dus steunen ze Hamas' ook VEEL te kort door de bocht. Zelfs al is het resultaat hetzelfde: de huidige situatie.
Op vrijdag 13 oktober 2023 18:22 schreef Erasmus het volgende: Live journalist op Al Jazeera English zegt dat het internet in Gaza vanavond afgesloten gaat worden
Popje, Gaza is afgesloten van voedsel, water en elektriciteit. Hamas wil Joden dood, de regering van Israel wil op dit moment de Gazanen dood.
[..] Mensen met een mening hebben we genoeg, deze journalist was op zoek naar feiten.
Maar het is ook een beetje part of the job.
Die feiten vind ik net zo belangrijk hoor. Zo vind ik het ook goed dat er vanuit Gaza gefilmd wordt omdat we anders nooit te weten krijgen hoe heftig Isral los gaat daar. Maar het is niet verstandig om aan de verkeerde kant te staan van een losgeslagen stier. Dusja 'part of the job' of 'roekeloos'?
Je favoriete buurmeisje van 19 is per ongeluk naar buiten gelopen zonder bovenkleding. I.p.v. dat je haar inlicht buit je de situatie uit door als een oude vieze vent met opsmuk haar opzichtig te scannen vanachter de gordijnen. Deze vibes krijg ik bij de overdreven reacties van Isral.
Sorry mensen, ik ga een slecht weekend in.
[..] Die feiten vind ik net zo belangrijk hoor. Zo vind ik het ook goed dat er vanuit Gaza gefilmd wordt omdat we anders nooit te weten krijgen hoe heftig Isral los gaat daar. Maar het is niet verstandig om aan de verkeerde kant te staan van een losgeslagen stier. Dusja 'part of the job' of 'roekeloos'?
Ze doen heel erg belangrijk werk. En er zit inderdaad wel een groot risico aan
Je favoriete buurmeisje van 19 is per ongeluk naar buiten gelopen zonder bovenkleding. I.p.v. dat je haar inlicht buit je de situatie uit door als een oude vieze vent met opsmuk haar opzichtig te scannen vanachter de gordijnen. Deze vibes krijg ik bij de overdreven reacties van Isral.
Sterkte. Voor jou en jouwe.
"People that use Fiat currency as a store of value. There is a name for it: We call them Poor"
Leger Isral: grondtroepen zijn afgelopen etmaal al in Gazastrook geweest Het Isralische leger meldt dat het in de afgelopen 24 uur al grondtroepen heeft ingezet in de Gazastrook. Militairen hebben daar invallen gedaan in de zoektocht naar ontvoerde Isralirs. Ook werd gezocht naar locaties waarvandaan raketten worden afgevuurd.
Kap toch eens met die strepen door namen of ze klein te typen. Niemand doet dat hier met Hamas, Palestina of wat dan ook. Je bent echt een kleuter
[..] Kap toch eens met die strepen door namen of ze klein te typen. Niemand doet dat hier met Hamas, Palestina of wat dan ook. Je bent echt een kleuter
Ik ben emotioneel verbonden man! Ik ben al extreem rationeel. Wil je me dat ook nog afnemen.
Leger Isral: grondtroepen zijn afgelopen etmaal al in Gazastrook geweest Het Isralische leger meldt dat het in de afgelopen 24 uur al grondtroepen heeft ingezet in de Gazastrook. Militairen hebben daar invallen gedaan in de zoektocht naar ontvoerde Isralirs. Ook werd gezocht naar locaties waarvandaan raketten worden afgevuurd.
Gok zomaar dat er niet heel veel Palestijnen over gaan blijven als Isral niet een klein beetje in toom gehouden wordt.
Nu nog roept ieder Westers land zijn of haar leider dat Isral het recht om zich te verdedigen heeft (wat feitelijk kolder is, want ze zijn vol in de aanval), en dat het wel proportioneel moet zijn en met in acht neming van de oorlogsregeltjes dit dat alles.
We zullen na komende week zien hoe het Westdn hierin staat. Ik denk heel anders, want Isral gaat echt compleet uit z'n stekker.
De oude oude layout was veel beter!! vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
[..] Kap toch eens met die strepen door namen of ze klein te typen. Niemand doet dat hier met Hamas, Palestina of wat dan ook. Je bent echt een kleuter
Maar dan ook echt compleet met een maja de bij sticker omdat ie zo zijn best doet
Hoopgevend. In Tel Aviv, Ayalon straat om precies te zijn. Zijn spandoeken geplaatst met de teksten: 'winst is als er 0 mensen meer zijn in Gaza' en 'Genocide Gaza'.
Het is prettig om deze vorm van rationaliteit en constructief denken te aanschouwen.
[..] Ik ben emotioneel verbonden man! Ik ben al extreem rationeel. Wil je me dat ook nog afnemen.
Nee je mag zeggen wat je wilt, maar gedraag je niet als een kleuter door namen te verbasteren, door te halen, klein te typen of wat je ook nog meer van plan bent. Dat is gewoon kinderachtig
Jeetje, dit is wel heel erg een stereotype zeg.
Ik ga zo even een roti eten
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
Hoopgevend. In Tel Aviv, Ayalon straat om precies te zijn. Zijn spandoeken geplaatst met de teksten: 'winst is als er 0 mensen meer zijn in Gaza' en 'Genocide Gaza'.
Het is prettig om deze vorm van rationaliteit en constructief denken te aanschouwen.
twee spandoeken...
ga gebak uitdelen
probeer maar niet op twitter te kijken. Weet nooit wat wel en niet waar is. Zag net wat voorbij komen dat mensen die op weg weg naar het zuiden gewond zijn geraakt door beschietingen/raketten vanuit israelische kant
Pardon? Is dit je waardeoordeel of lees ik het verkeerd?
[..] Bijzonder dat ze zo snel weten dat het een bewussie was van Isral. [..] Ze brengen het nu alsof het een bewust doelwit was. Vind dat nogal een beschuldiging, benieuwd met welk bewijs ze spoedig komen.
Op vrijdag 13 oktober 2023 18:32 schreef bitterbal het volgende: probeer maar niet op twitter te kijken. Weet nooit wat wel en niet waar is. Zag net wat voorbij komen dat mensen die op weg weg naar het zuiden gewond zijn geraakt door beschietingen/raketten vanuit israelische kant
Ik krijg echt alleen maar onheilspellende rommel op Twitter in m'n timeline.
Op vrijdag 13 oktober 2023 18:37 schreef Zoddie het volgende: Best wel schokkend hoe westerse extreem links en extreem rechts aardig samen komen met haat naar Israel.
Kwamen ze ook al in hun liefde voor Poetin.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
Op vrijdag 13 oktober 2023 18:37 schreef Zoddie het volgende: Best wel schokkend hoe westerse extreem links en extreem rechts aardig samen komen met haat naar Israel.
[..] De voet in kwestie heeft sympathie geuit voor Hamas, en was een activist binnen BDS groepen.
Nee dan is het goed
[..] Je vindt dat walgelijk. Maar dat zijn in elk geval nog mensen die er midden in zitten. Wat dacht je van de mensen hier die andere dehumaniseren? of van de Amerikaanse politici die vol op de oorlogs-trommel rammen?
Deze mensen zitten in op de Westoever te galbakken in de hoop dat ze er middenin komen te zitten. Ik denk dat ik mijn mening over mensen hier die nog nooit in Isral of de Palestijnse gebieden zijn geweest en er desondanks alles over menen te weten tot het punt dat ze schuimbekkend vlaggen vernielen, mensen aanvallen en gebakjes uitdelen om burgerdoden te vieren wel voldoende gegeven heb.
[..] Vanaf morgen gaan we een heel stuk minder nieuws krijgen. Gaat vast lastig worden een goed beeld te krijgen van wat er precies gebeurt.
Vanaf morgen gaan we een heel stuk minder niet-georkestreerd nieuws krijgen. Hamas heeft uiteraard van alles klaarliggen om gelikte filmpjes te maken en Isral heeft ook een prima pr-afdeling.
Extreem is altijd slecht.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
Kan zomaar zijn dat die getroffen journalisten daar ongelukkig tussen gezeten hebben, zuur.
Het is daar zo grote cluster fuck aan de Libanese grens. IDF die Hezbollah, het Libanese leger beschiet, hezbollah die weer terug schiet. Hamas en andere obscure Palestijnse groeperingen die schieten en de grens proberen over te gaan.
[..] ja maar hoe weet je wat wel echt is en wat niet
Meestal staat het wel in de comments. Dan trap ik er weer eens in en dan staan er reacties als: "filmpje is uit 2021 toen was er dit en dat aan de hand daar en daar". En dat klopt dan meestal wel.
[..] Meestal staat het wel in de comments. Dan trap ik er weer eens in en dan staan er reacties als: "filmpje is uit 2021 toen was er dit en dat aan de hand daar en daar". En dat klopt dan meestal wel.
De vijand van mijn vijand is mijn vriend.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
Vanuit intrinsieke goedheid en liefde voor justice ben ik altijd tegen pragmatische politiek geweest. Ik vind dat je principes leidend moeten zijn ongeacht wat. Zelfs als het je eigen belang benadeeld. Dit staat haaks op de politiek vandaag de dag. Sommigen zullen me naef en vochtig vinden. Prima.
Zeker negen Nederlanders vast in Gaza Zeker twee Nederlandse gezinnen met in totaal negen personen zitten vast in de Gazastrook. Dat bevestigt het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken. Beide families willen daar weg, zegt het ministerie, maar het ministerie kan weinig voor ze doen. Gaza verlaten is ook voor mensen met een buitenlandse nationaliteit verboden.
[..] Meestal staat het wel in de comments. Dan trap ik er weer eens in en dan staan er reacties als: "filmpje is uit 2021 toen was er dit en dat aan de hand daar en daar". En dat klopt dan meestal wel.
Maar alles uitpluizen is niet echt leuk ofzo.
Daarom rouleer ik ook tussen gerenomeerde nieuwszenders als Al Jazeera English, Sky News, DW, BBC, CNN etc. Kranten als The Guardian usw.
Als iets waar is zal het zsm op alle nieuwszenders voorbij komen, al dan niet als kort berichtje in de ticker. Net als die neptweet over het overlijden van Shani Louk gisteren, vond het al raar waarom ik niets hoorde bij geen enkele gerenomeerde zender of krant. Daar trapte ik echt in voor een paar minuten tot het hier ontkracht werd.
[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 13-10-2023 18:48:13 ]
Staat in de tweet (mits dit dus geen fake news is):
JUST IN - Reports of a group of journalists, including the Al Jazeera crew, in Alma Al-Shaab, southern Lebanon, allegedly targeted by Israeli airstrikes.
Klopt, ik had alleen extreem links niet zo groot verwacht.
[..] Staat in de tweet (mits dit dus geen fake news is):
JUST IN - Reports of a group of journalists, including the Al Jazeera crew, in Alma Al-Shaab, southern Lebanon, allegedly targeted by Israeli airstrikes.
Source: Al Jazeera
Hier een betere bron
twitter
Vorig jaar kwam een journaliste van Al Jazeera om tijdens een verslaggeving, denk niet dat het fake news is gezien de bijbehorende lading.
Vandaar de sleutelwoord allegedly. Vermoedelijk. Dus niet zeker.
[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 13-10-2023 18:54:36 ]
[..] Israel heeft geen enkele reden om journalisten te doden, is helaas gewoon een ongeluk. Gevaar van oorlog journalistiek.
Het is wel zo dat Al Jazeera de nieuwszender pur sang voor conflicten in het MO, al sinds de jaren 90. Ze sturen altijd journalisten naar het front en verslaan ook midden in de gevechten (niet letterlijk, maar wel heel dichtbij).
Dat heeft ook een keer zijde, waaronder dit. Dat heeft gewoon een heel hoog risico.
[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 13-10-2023 18:59:42 ]
De volgende tekst is te vinden op geenstijl inclusief linkjes. De tekst vind ik al te ranzig voor woorden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon te vinden op een van de best bekeken sites in Nederland
[..] Het is wel zo dat Al Jazeera de nieuwszender pur sang voor conflicten in het MO, al sinds de jaren 90. Ze sturen altijd journalisten naar het front en verslaan ook midden in de gevechten (niet letterlijk, maar wel heel dichtbij).
Dat heeft ook een keer zijde, waaronder dit. Dat heeft gewoon een heel hoog risico.
Yup, in Oekrane ook al 17 gesneefd. Wel belangrijk voor de wereld om enigszins objectief nieuws te krijgen maar ik doe het ze niet graag na.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
Op vrijdag 13 oktober 2023 19:01 schreef Droopie het volgende: De volgende tekst is te vinden op geenstijl inclusief linkjes. De tekst vind ik al te ranzig voor woorden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon te vinden op een van de best bekeken sites in Nederland
Hel op aarde
Op vrijdag 13 oktober 2023 19:01 schreef Droopie het volgende: De volgende tekst is te vinden op geenstijl inclusief linkjes. De tekst vind ik al te ranzig voor woorden.
SPOILER
Al die gruwelen uitgebreid tot je nemen, werkt ook niet echt matigend.
[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 13-10-2023 19:15:43 ]
[..] Ja, ik kijk wel de kat uit de boom, dat ze een paar Hezbollah haatbaarden proberen te raken lijkt mij ook de beste aanname in dit geval.
Dit keer was kennelijk het Libanese leger aan de beurt.
quote:
18:34 'Isral beschiet Libanese legerpost'
Isral heeft bij beschietingen op het zuiden van Libanon een observatiepost van het Libanese leger geraakt. Dat melden meerdere bronnen aan persbureau Reuters. De reden voor die beschietingen zou een poging van Palestijnse groepen zijn geweest om Isral binnen te dringen.
Het leger zegt dat zich aan de grens een explosie heeft voorgedaan, waarbij het grenshek licht beschadigd is geraakt. In dat gebied zijn de afgelopen week meer confrontaties geweest.
Of ze willen niet dat de oorlogsdaden gedocumenteerd worden?
Vind ik iets meer aannemelijker, gezien hun ongelukkige relatie met de media
SPOILER
Dat gaan we maar niet kijken. Onthoofdingsfilmpjes heb ik ook nooit gezien..waarom zou je dat willen zien. Vroeger zat ik wel vaak op LiveLeaks te koekeloeren maar sommige beelden sla ik toch over.
Is volgens mij ook weer typische propaganda van Al Jazeera, Isral wil ze al bannen. Volg het redelijk goed en Isral is nog niet eens aan het schieten, wel continue raketaanvallen richting Isral en iets zegt mij dat die journalist meer in de buurt van Isral stond dan bij die terroristen daar. Op de beelden zag je ook een auto in de fik en geen inslagkrater, want Isral schiet geen raketten die bombarderen. Geen andere media meldt het ook. Er is veel propaganda vanuit die kant.
Snap het soms niet, radicalen uit die cultuur zijn in staat om mensen en kinderen te vermoorden en denken mensen nu dat die niet massaal aan propaganda doen. Die willen een oorlog dat bereiken ze alleen met propaganda en veel mensen uit die cultuur zijn daar heel erg gevoelig voor. Zelfs nieuwszenders uit die regionen zijn gewoon niet te vertrouwen in dit soort situaties.
[..] Of ze willen niet dat de oorlogsdaden gedocumenteerd worden?
Wat voor oorlog misdaden aan de grens met Libanon, die volgens mij bijna leeg is met burgers? Het zijn meer kansloze beschietingen op soldaten aan beide kanten.
[..] Je mag ook gewoon zeggen dat je het antwoord niet weet in plaats van de zoveelste "ja maar Isra" te roepen. Daarnaast bombardeert Isral Hamasdoelen. Je weet wel dat laf groepje die zich tussen de burgers verstopt om die als menselijk schild te gebruiken.
Dit laat precies zien wat het probleem is in het Westen. De ogen worden compleet dicht geknepen voor alles wat Isral doet.
Misselijk makend.
Is het zo lastig om beide kanten als terrorist te benoemen? Lijkt mij niet.
[..] Of ze willen niet dat de oorlogsdaden gedocumenteerd worden?
Er is momenteel echt heel heel veel (des-)informatie in omloop, ik kijk voorlopig nog even de kat uit de boom.
Als AJ en Reuters beweren dat het 100% expres gedaan is door de IDF, heb ik met Shireen Abu Akleh en het afsluiten van het internet in mijn achterhoofd iets meer reden om hen te geloven. Maar dat zeggen ze dus niet, voor nu is het vermoedelijk. Dan neem ik aan dat het misschien een ongelukje kan zijn, want ongelukken bij beschietingen is ook niet raar.
Nogmaals alles is nu nog vers, in grote getalen, leugens en waarheden, ik heb geleerd om even op te passen met oordelen.
[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 13-10-2023 19:17:18 ]
Als AJ en Reuters beweren dat het 100% expres gedaan is door de IDF, heb ik met Shireen Abu Akleh en het afsluiten van het internet in mijn achterhoofd iets meer reden om hen te geloven.
Op basis waarvan kunnen zij zo kort na het gebeuren al zeker weten wie het gedaan heeft, en dat het opzettelijk was? Dat was wel een heel snel onderzoek dan.
Maar de leerplichtwet is ook niet meer wat het geweest is:
quote:
De 16-jarige Palestijns-Nederlandse Mohammed zit vast in Gaza. Hij was voor het uitbreken van de oorlog met zijn gezin naar het gebied gereisd om voor zijn oma te zorgen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
[..] Op basis waarvan kunnen zij zo kort na het gebeuren al zeker weten wie het gedaan heeft, en dat het opzettelijk was? Dat was wel een heel snel onderzoek dan.
Dat kan ook helemaal niet.
[..] Op basis waarvan kunnen zij zo kort na het gebeuren al zeker weten wie het gedaan heeft, en dat het opzettelijk was? Dat was wel een heel snel onderzoek dan.
Ja, daarom stelde ik het maar als een hypothese, gaat nooit zo snel bekend worden.
Tuurlijk, alles aanhalen behalve de inhoud. Heb je ook klachten over zijn gebit of over de gordijntjes er achter?
[..] Is volgens mij ook weer typische propaganda van Al Jazeera, Isral wil ze al bannen. Volg het redelijk goed en Isral is nog niet eens aan het schieten, wel continue raketaanvallen richting Isral en iets zegt mij dat die journalist meer in de buurt van Isral stond dan bij die terroristen daar. Op de beelden zag je ook een auto in de fik en geen inslagkrater, want Isral schiet geen raketten die bombarderen. Geen andere media meldt het ook. Er is veel propaganda vanuit die kant.
Snap het soms niet, radicalen uit die cultuur zijn in staat om mensen en kinderen te vermoorden en denken mensen nu dat die niet massaal aan propaganda doen. Die willen een oorlog dat bereiken ze alleen met propaganda en veel mensen uit die cultuur zijn daar heel erg gevoelig voor. Zelfs nieuwszenders uit die regionen zijn gewoon niet te vertrouwen in dit soort situaties.
Ik vermoed dat zij oorspronkelijk uit dat gebied komen, en hebben ingeschat dat het veilig genoeg is om tijdelijk terug te gaan (een gezin ging vanwege een zieke opa), ze hadden natuurlijk niet verwacht dat het zo plotseling zou escaleren. Aan de ene kant begrijp ik wel dat ze dachten dat het wel kon (ze komen er vandaan dus weten hoe de situatie er normaal gesproken is). Aan de andere kant is het enorm roekeloos om naar een conflictgebied te reizen (rood reisadvies geven ze echt niet zomaar). Ik zie niet hoe deze mensen nog op korte termijn weg kunnen komen zonder hulp van buitenaf. En dan is het natuurlijk ook de vraag; wat doen ze dan met opa? Achterlaten?
Oct 13 (Reuters) - A Reuters news videographer has been killed while working in southern Lebanon, Reuters said in a statement on Friday.
"We are deeply saddened to learn that our videographer, Issam Abdallah, has been killed," the statement said.
Issam was part of a Reuters crew in southern Lebanon who was providing a live video signal. "We are urgently seeking more information, working with authorities in the region, and supporting Issam’s family and colleagues," Reuters said.
Dus dat Al Jazeers bericht neem ik vooralsnog met een korreltje zout.
Een ding kunnen we wel eens zijn denk ik met de verslaggevers. Nog zes levens verwoest door de Hamas top en de arme drommels die moeten leven dat ze misschien een gruwelijke fout hebben gemaakt.
[..] Ik vermoed dat zij oorspronkelijk uit dat gebied komen, en hebben ingeschat dat het veilig genoeg is om tijdelijk terug te gaan (een gezin ging vanwege een zieke opa), ze hadden natuurlijk niet verwacht dat het zo plotseling zou escaleren. Aan de ene kant begrijp ik wel dat ze dachten dat het wel kon (ze komen er vandaan dus weten hoe de situatie er normaal gesproken is). Aan de andere kant is het enorm roekeloos om naar een conflictgebied te reizen (rood reisadvies geven ze echt niet zomaar). Ik zie niet hoe deze mensen nog op korte termijn weg kunnen komen zonder hulp van buitenaf. En dan is het natuurlijk ook de vraag; wat doen ze dan met opa? Achterlaten?
Ik haalde zo uit het interview dat die jongen er met z’n familie vorige week ook al was.
Iemand die extreme en gewelddadige dingen doet om zijn doelen te bereiken. En dan bedoel ik geen legitieme dingen. Dus doelbewust burgers aanvallen bv (direct en indirect zoals Isral met bombardementen en de blokkade doet). Eig alles buiten het boekje om.
Deze is variabel. Hangt er vanaf voor wie je bent. Voor de een een vrijheidsstrijder voor de ander een terrorist.
[..] Deze mensen zitten in op de Westoever te galbakken in de hoop dat ze er middenin komen te zitten. Ik denk dat ik mijn mening over mensen hier die nog nooit in Isral of de Palestijnse gebieden zijn geweest en er desondanks alles over menen te weten tot het punt dat ze schuimbekkend vlaggen vernielen, mensen aanvallen en gebakjes uitdelen om burgerdoden te vieren wel voldoende gegeven heb.
Deze kolonisten zitten niet midden in het geweld omtrent Gaza, maar wel de al jaren geweldadige WestBank.
[..] Deze is variabel. Hangt er vanaf voor wie je bent. Voor de een een vrijheidsstrijder voor de ander een terrorist.
Vrijheidsstrijders kunnen toch beter een poging te doen om tegen een leger te vechten of sabotagetactieken te gebruiken ipv burgers en hun kids te terroriseren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll. An emotional void, I feel numb and cold. You're all dead to me now. And has been for long. The time has come to reap what you've sown.
[..] Verkrachtend baby onthoofdend tuig ook een optie?
Mijn stelling is in een wat bredere context. Ik ging er vanuit dat dat wel werd begrepen.
[..] Vrijheidsstrijders kunnen toch beter een poging te doen om tegen een leger te vechten of sabotagetactieken te gebruiken ipv burgers en hun kids te terroriseren.
Eens.
Op vrijdag 13 oktober 2023 19:46 schreef vosss het volgende: Klaarblijkelijk stond er dat men tot 8 uur vanavond lokale tijd de kans kreeg om richting zuiden te gaan.
Dat is bijna een uur geleden. Doet internet het nog daar?
Is nog niet voorbij gekomen op de nieuwszenders, dus er kan vooralsnog verslag gemaakt worden
[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 13-10-2023 19:48:08 ]
Op vrijdag 13 oktober 2023 19:01 schreef Droopie het volgende: Extreem NSFW, hartverscheurend en hallucinant. We zagen eerst de foto maar inmiddels ook een video van wat volgens de beschrijving te Gaza een gehalveerde foetus is uit het lichaam van een zwangere vrouw die omkwam bij een Israelische luchtaanval. We delen het omdat we aandurven dat het authentiek is.
[..] Mijn stelling is in een wat bredere context. Ik ging er vanuit dat dat wel werd begrepen.
zeg nu, wat verdedig je nu, noem je mensen die verkrachten en baby's onthoofden en in de fik steken nu echt vrijheidsstrijders, gewoon om even de definities helder te hebben
want echt jongen....
[..] Ze kunnen wel iets doen als ze Gaza uit hebben kunnen gaan.
Als ze in Gaza vast zitten zou dat alleen kunnen als er een humanitaire corridor kwam. Die Egypte en Isral dus niet willen. Dan houdt het op. Hopen dat je de beschietingen overleeft tot je weer naar huis in Nederland kan.
[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 13-10-2023 19:59:05 ]
Ga je als gehersenspoelde 'strijder' eindelijk vechten tegen die verderfelijke Joden, lekker een slachtpartij uitvoeren enzo...krijg jij de opdracht om een peuter een beetje stil te houden.
Oh shit, nog meer journalisten die worden aangevallen
twitter
[..] Nederland moet wat mij betreft er alles aan doen om deze Nederlandse burgers terug te halen.
Nederlandse kinderen die een jaar vrij krijgen van school gezien hij sprak over 3 broertjes en hij volgens mij ook nog geen 18 is. Had de leerplicht ambtenaar nu zijn werk maar gedaan, spijtig. Die gaan ze nu natuurlijk niet meer uit dat gebied krijgen, hopen dat ze het overleven.
Op vrijdag 13 oktober 2023 19:47 schreef MissButterflyy het volgende: Amerikaanse inlichtingendiensten hebben vantevoren gewaarschuwd voor Hamas volgens het laatste nieuws. Zelfs aan Isral.
Dus Egypte was misschien toch niet aan het liegen.
Heb je het over dit?
twitter
[
twitter
[..] Ga je als gehersenspoelde 'strijder' eindelijk vechten tegen die verderfelijke Joden, lekker een slachtpartij uitvoeren enzo...krijg jij de opdracht om een peuter een beetje stil te houden.
Sommige zijn nog zo jong, dat je die makkelijk kan hersenspoelen tot Hamas-terrorist.
Je kinderen die zijn ontvoerd en worden vermoord dat abnormaal veel pijn. Maar stel je voor dat je kind wordt ontvoerd door een organisatie die terreur heeft gepleegd in je land, misschien wel vrienden, familie van je heeft vermoord en vervolgens van je kindje een Hamas-lid weet te maken..
Op vrijdag 13 oktober 2023 19:46 schreef vosss het volgende: Klaarblijkelijk stond er dat men tot 8 uur vanavond lokale tijd de kans kreeg om richting zuiden te gaan.
Dat is bijna een uur geleden. Doet internet het nog daar?
Op die flyers stond volgens mij geen tijd genoemd.
SPOILER: origineel zonder vertaling
[..] Ga je als gehersenspoelde 'strijder' eindelijk vechten tegen die verderfelijke Joden, lekker een slachtpartij uitvoeren enzo...krijg jij de opdracht om een peuter een beetje stil te houden.
Sta je daar met je gekke kop de luiers van de baby's schoon te maken
Niet het heilige oorlog waarop je gehoopt had idd
[..] Sommige zijn nog zo jong, dat je die makkelijk kan hersenspoelen tot Hamas-terrorist.
Je kinderen die zijn ontvoerd en worden vermoord dat abnormaal veel pijn. Maar stel je voor dat je kind wordt ontvoerd door een organisatie die terreur heeft gepleegd in je land, misschien wel vrienden, familie van je heeft vermoord en vervolgens van je kindje een Hamas-lid weet te maken..
Laat dat 'misschien' maar weg. Dat de ouders van die kinderen zijn vermoord is geen vergezochte gedachte.
Nog niet al te lang geleden hebben ze ook 1200 raketten afgevuurd. Die trainingskampen waren er al jaren, dus dat moeten ze ook geweten hebben. Maarja, trainen is nog geen binnenvallen. Wellicht verwachtte ze een grote raketaanval zoals de vorige keer en dachten ze het wel te kunnen managen? Was een inval verwacht? denk het niet
[..] Sommige zijn nog zo jong, dat je die makkelijk kan hersenspoelen tot Hamas-terrorist.
Dit is zo ongeveer het plot van een boek van Leon de Winter