Dit kaartje was ik aan het zoeken. Er staat 1 plaatje te weinig in al die andere vergelijkingenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 17:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Er klopt zoveel niet aan dit kaartje. Want het doet lijken alsof Isral land heeft ingepikt. Sowieso was er geen Palestijns land voor 1948. Dat was Brits mandaatgebied. Maar wat er gebeurde was een inval door Arabische staten en Isral die verdedigde en zodoende in oorlog land veroverde.
Een kaartje als dit geeft de situatie beter weer:
[ afbeelding ]
Het VN partitieplan is nooit gebeurd vanwege de aanval van Arabische landen in 1948.
Isral heeft juist (hoewel langzaam) land teruggegeven aan de Palestijnen.
Wat wel gaande is is de agressieve kolonisten op de Westelijke Jordaanoever. Dat is daadwerkelijk landjepik
Hier meer uitleg:
https://skeptics.stackexc(...)d-territory-accurate
Ze zeggen het om de druk op te voeren. Ze hebben niets aan heel veel dode en gewonde burgers en ze zien die liever de zorgcapaciteit van Hamas in het zuiden van Gaza overspoelen.Dat veroorzaakt lekker veel hinder voor ze. Hamas weet dat en wil daarom juist veel dode palestijnen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 17:53 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Wat ik merk is een boel grootspraak van Isralische zijde. Ze doen niet meer aan roofknocking, maar ondertussen doen ze het wel. Ze beschouwen iedereen als mogelijk terrorist, maar de praktijk is toch weer anders. Laten we hopen dat het vooral voor de buhne is en de werkelijkheid meevalt.
Zal een afvaardiging moeten zijn, hoge geestelijken van beiden ideologien, EU/US delegatie, omringende moslim landen, en misschien iets uit Azi? Die moeten gewoon verantwoordelijkheid nemen en het maar regelen, zoveel mogelijk verdere slachtoffers voorkomen aan beide kanten.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 17:55 schreef MissButterflyy het volgende:
Hebben we nog serieuze kandidaten die kunnen bemiddelen?
Het gaat met name om het rechtse plaatje en de versnippering door de kolonisaties. Dat klopt gewoon.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 17:54 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dit plaatje is al heel vaak ontkracht, dat is nu fake nieuws en propaganda.
Dat had voorkomen kunnen worden als Hamas in 2001 niet elke lijnbus had opgeblazen. Alleen waren ze dan niet meer noodzakelijk geweest.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 17:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat met name om het rechtse plaatje en de versnippering door de kolonisaties. Dat klopt gewoon.
Kan natuurlijk ook andersom werken. De steun blijft doorgaan, maar de 'gewone' man wordt nu bezig gehouden door Isral/Palestina, dus geen aandacht om voor of tegen de steun aan Oekrane te zijnquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 17:52 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Zonder teveel richting de wappie gedachten te gaan maar dit komt hem natuurlijk wel goed uit. Amerika heeft nu de focus op Isral en Oekrane gaat dat ondervinden.
Vind wel grappig hoe je van Volt progressieveling naar een right neo-cons gaatquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 17:47 schreef capricia het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)lamitisch-terrorisme
De taal en houding lijkt wel fink te veranderen in Frankrijk.
Oeiquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:00 schreef koos_vriendloos het volgende:
Journalist van Reuters in lebanon gedood
Gevoel voor humor kan'm niet ontzegt worden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 17:48 schreef bitterbal het volgende:
17:22 • nieuwe update
Poetin noemt aanval Hamas wreed, maar reactie van Isral ook
De Russische president Poetin heeft gereageerd op de aanval van Hamas van afgelopen zaterdag. "Isral werd geconfronteerd met een aanval zonder precedent", zei hij op een top van het Gemenebest van Onafhankelijke Staten in Kirgizi. Isral heeft het recht om zich te verdedigen, zei Poetin, maar doet dat volgens hem op een "tamelijk gewelddadige manier".
Poetin vindt dat onaanvaardbaar. "Daar wonen meer dan 2 miljoen mensen. Lang niet iedereen steunt Hamas, verre van dat. Maar ze moeten nu allemaal lijden, ook vrouwen en kinderen. Het is voor iedereen moeilijk omdat goed te vinden." Hij herhaalde dat Rusland wil bemiddelen.
Eerder deze week zei Poetin dat het oplaaien van het conflict tussen Isral en Hamas laat zien dat het Midden-Oostenbeleid van de Verenigde Staten heeft gefaald. Hij noemde het stichten van een onafhankelijke Palestijnse staat "noodzakelijk" en zei dat het Westen de belangen van de Palestijnen te lang heeft genegeerd.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ik-van-fosformunitie
Putin
Nee hoor. Dat is louter framing van jouw kant. Erg smerig.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 17:34 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou ja genoeg mensen die vinden dat palestijnen dit allemaal maar verdienen
Is die $6mld vrijgegeven tegoeden voor Iran niet opnieuw vastgezet door o.a. Qatar?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 17:56 schreef nixxx het volgende:
[..]
Qatar is teveel vrienden met Iran. De Sunni-Shia show is toch de hoofdact in h Midden-Oosten, de joden zijn het voorprogramma.
Paar jaar terug inderdaad ineens de grens dicht en Saudi had zelfs plannen om een kanaal langs de grens te graven om Qatar eigenlijk in een eilandje te veranderen.
Volgens mij heeft de Vs niet zoveel belangen in Qatar, meer in Bahrein met de marine basis. Misschien zouden ze zelfs wel blij zijn als Qatars LNG business een beetje instort.
Nee ze hebben daar een enorme luchtmacht basis zitten.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 17:56 schreef nixxx het volgende:
[..]
Qatar is teveel vrienden met Iran. De Sunni-Shia show is toch de hoofdact in h Midden-Oosten, de joden zijn het voorprogramma.
Paar jaar terug inderdaad ineens de grens dicht en Saudi had zelfs plannen om een kanaal langs de grens te graven om Qatar eigenlijk in een eilandje te veranderen.
Volgens mij heeft de Vs niet zoveel belangen in Qatar, meer in Bahrein met de marine basis. Misschien zouden ze zelfs wel blij zijn als Qatars LNG business een beetje instort.
Ik zag vandaag helaas een vrij walgelijk filmpje van kolonisten-types die een liedje zongen la "en in Gaza zijn geen scholen want daar zijn de kinderen op holladiejee"quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 17:42 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Zie weinig pro israel mensen hossen en gebak uitdelen vanwege dode mensen, maar vertel me vooral meer
Wat ik vooral zie is mensen die de walgelijke moordpartijen proberen te nuanceren\
Kan zijn dat je zo in elkaar steekt, ik voel vooral walging, en ja ook voor wat er nu gebeurt, ik voel geen enkele aanleiding om taart uit te delen, dat is wel een ding he?
voel je je aangesproken dan als ik zeg genoeg mensen?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:01 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat is louter framing van jouw kant. Erg smerig.
Had @Perrin goed verstaan dan dat ze haar benen niet meer voelde. Triest voor de vrouwquote:
Nee, die heeft het overleefd, alleen haar onderbeen niet, wat al erg genoeg is natuurlijk. Dat ze haar been niet meer voelde was duidelijk op stream te horen. Een andere journalist overleed, weer een andere heeft meer geluk gehad.quote:
Je vindt dat walgelijk. Maar dat zijn in elk geval nog mensen die er midden in zitten. Wat dacht je van de mensen hier die andere dehumaniseren? of van de Amerikaanse politici die vol op de oorlogs-trommel rammen?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zag vandaag helaas een vrij walgelijk filmpje van kolonisten-types die een liedje zongen la "en in Gaza zijn geen scholen want daar zijn de kinderen op holladiejee"
Area C is correctquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 17:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat met name om het rechtse plaatje en de versnippering door de kolonisaties. Dat klopt gewoon.
naarquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:05 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Nee, die heeft het overleefd, alleen haar onderbeen niet, wat al erg genoeg is natuurlijk. Dat ze haar been niet meer voelde was duidelijk op stream te horen. Een andere journalist overleed, weer een andere heeft meer geluk gehad.
Beelden van hoe die situatie werd aangetroffen werden hier uitgezonden, ~18:06 locale tijd. Let op, niet voor de zwakke maag.
Dit ja. Dat die kwallen van Hamas zoveel dood en verderf zaaien over de rug van onschuldige Isralische en Palestijnse burgers. bah bah.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 17:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het moet me van het hart dat ik behoorlijk ongepast vind om over zoiets te lachen. Zwangere vrouwen, meisjes die net beginnen met hun eerste periode, veelzijdige puberjongens, bejaarden, gehandicapten. Allemaal slachtoffer van de zgn. daadkracht van Isral. Hier past geen lach, hier moeten tranen vallen! We zouden in koor moeten janken.
Mooi. Ik ga er niet naar kijken, dank voor de waarschuwing.quote:
oh die laatste link heb ik ook niet bekekenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mooi. Ik ga er niet naar kijken, dank voor de waarschuwing.
quote:
Haha die gaan daar idd helemaal los op als dat waar isquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Al Jazeera journalisten geraakt door Isralirs? Oei.
mja dat krijg je als je in oorlogsgebied rond gaat lopenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
nja ik zou echt wel heel blij zijn met een DMZ maar goed, welke partijen die zone dan moeten bezetten voor meerdere generaties? ik heb geen idee wie zijn zonen wil gaan opofferen aan generaties van sektarisch geweldquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 17:55 schreef MissButterflyy het volgende:
Hebben we nog serieuze kandidaten die kunnen bemiddelen?
Betwijwel het. Durf er zelfs geld op te zetten gezien luchtalarm al meermaals is afgegaan en Isral op dit moment totaal niet aan het bombarderen is. Worden wel al de hele dag van alle kanten raketten afgevuurd.quote:
Reuters of tenminste een kleine groep van verschillende nieuwsorganisatie, is nog niet helemaal duidelijk of wie er uberhoud geschoten heeft.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Even een domme vraag misschien, met welke (officiele reden) heeft Israel dat geannexeerd?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:06 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Area C is correct
Maar ook daarin zit zoveel nuance, mbt de Oslo-akkoorden, waarin terugtrekking als doel stond, dit gaandeweg bezig was, maar in 2000 volledig spaak liep (2e intifada)
Als je het volledig moet ontleden:
Hadden ze maar niet, nee maar zij deden daarvoor dat, etc etc etc
Maar plaats dan de afbeelding van de huidige Palestijnse gebieden en niet het insinuerende plaatje wat je nu toonde.
[ afbeelding ]
Bijzonder dat ze zo snel weten dat het een bewussie was van Isral.quote:
Ze brengen het nu alsof het een bewust doelwit was. Vind dat nogal een beschuldiging, benieuwd met welk bewijs ze spoedig komen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
mja dat krijg je als je in oorlogsgebied rond gaat lopen
Beetje met een "Press" hesje rondlopen aan het front en denken dat je dan onkwetsbaar bentquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat Isral dit kennelijk als vrijbrief ziet om een genocide-light op te starten maakt ze m.i. net zo smerig. Dat zou je niet van een beschaafde natie verwachten.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:08 schreef havanagila het volgende:
[..]
Dit ja. Dat die kwallen van Hamas zoveel dood en verderf zaaien over de rug van onschuldige Isralische en Palestijnse burgers. bah bah.
In 1947 was Isral nog een Brits mandaatgebied, met ook Britten aan het roer onder de Britse vlag. In die tijd was elke inwoner van dit gebied een 'Britse-Palestijn' of gewoon 'Palestijn'. Dus Joden, Druze, Arabieren, christenen en Bedoeenen. Het gebied was officieel ook drietalig, dus Engels, Arabisch en Hebreeuws.quote:
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat Isral dit kennelijk als vrijbrief ziet om een genocide-light op te starten maakt ze m.i. net zo smerig. Dat zou je niet van beschaafde natie verwachten.
het is ook geen beschaafde natiequote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat Isral dit kennelijk als vrijbrief ziet om een genocide-light op te starten maakt ze m.i. net zo smerig. Dat zou je niet van een beschaafde natie verwachten.
Haha je verwacht genade van Israel richting Hamas en de burgers die haar geen strobreed in weg zitten?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat Isral dit kennelijk als vrijbrief ziet om een genocide-light op te starten maakt ze m.i. net zo smerig. Dat zou je niet van een beschaafde natie verwachten.
Smerige stoker zo te zien, waarschijnlijk meer een artillerie inslag, heel veel is nog onbekend.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:14 schreef damsco het volgende:
[..]
Bijzonder dat ze zo snel weten dat het een bewussie was van Isral.
[..]
Ze brengen het nu alsof het een bewust doelwit was. Vind dat nogal een beschuldiging, benieuwd met welk bewijs ze spoedig komen.
Zijn wij ook niet als we zo bedreigd zouden worden.;quote:
Je haat voor Isral zit diep he.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik verwacht dat van een natie die zich als westers en beschaafd vermarkt ja. Kennelijk zeggen ze A. en doen ze B.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha je verwacht genade van Israel richting Hamas en de burgers die haar geen strobreed in weg zitten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |