iedereen ja?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:10 schreef mschol het volgende:
[..]
tussen de zinnen door is dat wel wat iedereen zegt, want de palestijnen zijn zo zielig.
Het is meten met twee maten: van een beschaafd land verwachten we meer dan we van een terreurgroep als Hamas verwachten. En terecht. Dat stelt Israël meteen voor een onmogelijke situatie.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Kun je het israel dan kwalijk nemen dat ze hard optreden als dat gebeurt? Wat dan? Het over hun kant laten gaan en niks doen?
kan welquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja zo werkt het vaak wel, ook al zou het niet mogen. Je kan niet verwachten dat 1 partij rationeler blijft doen als de ander dat niet is - dat is onderdeel van de menselijke psyche helaas. Zie Rusland en Oekraïne.
quote:
Winkelsluitingen komen in Nederland ook vaak genoeg voor.quote:Central Command head Yehuda Fox signed a military order directing the pizzeria be closed for five months due to its incitement and support for terror activities.
The owner of the pizzeria was also detained, according to Hebrew media reports.
Hoezo onmogelijk? Ze gaan hun burgers ophalen. Uiteraard weten ze heel goed dat ze die niet levend terug krijgen, maar met niks doen, krijgen ze ze ook niet terug.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is meten met twee maten: van een beschaafd land verwachten we meer dan we van een terreurgroep als Hamas verwachten. En terecht. Dat stelt Israël meteen voor een onmogelijke situatie.
Een Arabische inwoner van de West Bank beschuldigen dat hij een geit gestolen heeft is ook een bewezen strategie om zijn huis af te pakkenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
klinkt als een broodje aap maar als het waar is ... lol
We mogen van ze verwachten dat ze geweld tegen andere burgers te allen tijde scherp afwijzen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tsja Gaza. Mensen groeien op zonder perspectief in absolute armoede zonder hoop. Wat mag je van ze verwachten
Na de walgelijke moordpartijen van hamas afgelopen zaterdag werd Israël massaal gesteund, ook dat ze het recht hebben zich te verdedigen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:10 schreef mschol het volgende:
[..]
tussen de zinnen door is dat wel wat iedereen zegt, want de palestijnen zijn zo zielig.
wAAr0m hAtEN dE PaLleStIjnEN 0nS?????quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 03:19 schreef Aether het volgende:
IDF demolishes Palestinian pizzeria in West Bank that posted ad mocking elderly hostage in Gaza
https://www.timesofisrael(...)rly-hostage-in-gaza/
NOrmaal zijn het de arme mensen, de mensen die onderdrukt worden, de meest vriendelijke mensen. Dat dit in gaza niet het geval is, maakt duidelijk hoe giftig Hamas isquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tsja Gaza. Mensen groeien op zonder perspectief in absolute armoede zonder hoop. Wat mag je van ze verwachten
Omdat je geen schone handen houdt in een oorlog. Israël moet constant laveren tussen niet totaal vernietigd worden en internationale steun niet verliezen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo onmogelijk? Ze gaan hun burgers ophalen. Uiteraard weten ze heel goed dat ze die niet levend terug krijgen, maar met niks doen, krijgen ze ze ook niet terug.
Hamas wordt niet breed gesteund door de Palestijnse bevolking. Het merendeel woont in de West Bank en in Gaza heeft Hamas gesteund door Iran (de verkeerde godsdienst) met geweld de macht gegrepen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hamas kan er wel toe besluiten, om de eigen bevolking te sparen. En laten we wel wezen: Hamas wordt door de eigen bevolking breed gesteund. Zelfs gewelddadige aanvallen op Israëlische burgers worden door de Palestijnse bevolking breed gesteund. Ik postte daar een paar dagen geleden over en gek genoeg reageerde niemand daarop. Ik vond het ronduit schokkend, die brede steun voor geweld tegen burgers.
Dit wordt een operatie waarbij eerst schieten en daarna vragen stellen de standaard zal zijn en er eerst granaten gegooid zullen worden. Het aantal doden zal dan ook navenand zijn.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dit wordt een helse operatie. Wat gaat Israël doen als vrouweljke zelfmoordterroristen ingezet worden, of minderjarige? Een terrorist onderscheiden van een burger is al moeilijk.
Ik zie het somber in. Hamas heeft dit lang voorbereid, en Israël reageert precies zoals verwacht.
goed, de meeste danquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
iedereen ja?
volgens mij valt dat wel mee
Ik denk zelf dat we niks van ze mogen verwachten. Te gehersenspoeld. En ze hebben niks om meer te verliezen en dat maakt elke tegenstander onberekenbaar.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
We mogen van ze verwachten dat ze geweld tegen andere burgers te allen tijde scherp afwijzen.
Dat is je westers denken projecteren op de extreme Islamitische ideologie. Waar het martelaarschap een soort hoogste goed is. En die ze sinds een jaar of 5 oud ingeprent krijgen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
We mogen van ze verwachten dat ze geweld tegen andere burgers te allen tijde scherp afwijzen.
Maar is dat wel zo dat al dat geweld tegen burgers breed gesteund wordt ?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hamas kan er wel toe besluiten, om de eigen bevolking te sparen. En laten we wel wezen: Hamas wordt door de eigen bevolking breed gesteund. Zelfs gewelddadige aanvallen op Israëlische burgers worden door de Palestijnse bevolking breed gesteund. Ik postte daar een paar dagen geleden over en gek genoeg reageerde niemand daarop. Ik vond het ronduit schokkend, die brede steun voor geweld tegen burgers.
Oh.. dus Hamas gaat niet de bevolking helpen met vertrekken naar het zuiden? Hamas is toch ook het bestuur daar.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hamas heeft ook opgeroepen om vooral niet te vluchten.
Uit onderzoek blijkt dat wel degelijk, zoals ik een paar dagen geleden liet zien (en wat hier massaal werd genegeerd).quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Hamas wordt niet breed gesteund door de Palestijnse bevolking. Het merendeel woont in de West Bank en in Gaza heeft Hamas gesteund door Iran (de verkeerde godsdienst) met geweld de macht gegrepen.
Israël wordt wel breed gehaten door de Palestijnen.
neuhquote:
Ik denk dat je Gaza het beste kan voorstellen als een Jim Jones "Peoples Temple " achtige sekte.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:15 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Maar is dat wel zo dat al dat geweld tegen burgers breed gesteund wordt ?
Kan me voorstellen dat de bevolking in Gaza zich niet uit durft te spreken
Ken jij veel mensen uit Gaza?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:14 schreef Bensel het volgende:
[..]
NOrmaal zijn het de arme mensen, de mensen die onderdrukt worden, de meest vriendelijke mensen. Dat dit in gaza niet het geval is, maakt duidelijk hoe giftig Hamas is
ik ben het met je eens.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
nee joh die hele aanval was juist om deze reactie uit te lokkenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh.. dus Hamas gaat niet de bevolking helpen met vertrekken naar het zuiden? Hamas is toch ook het bestuur daar.
een bestuur heeft niet altijd het beste voor met zijn bevolkingquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh.. dus Hamas gaat niet de bevolking helpen met vertrekken naar het zuiden? Hamas is toch ook het bestuur daar.
Ik kan me voorstellen dat wij met z'n allen dat heel graag willen geloven, want het is moeilijk als er geen scherp onderscheid is tussen het abjecte gedrag van terroristen en de onschuld van burgers.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:15 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Maar is dat wel zo dat al dat geweld tegen burgers breed gesteund wordt ?
Kan me voorstellen dat de bevolking in Gaza zich niet uit durft te spreken
Vieze handen maken is niet hetzelfde als je verlagen tot hetzelfde niveau als je tegenstander.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Omdat je geen schone handen houdt in een oorlog. Israël moet constant laveren tussen niet totaal vernietigd worden en internationale steun niet verliezen.
Ik heb wat verschillende onderzoeken voorbij zien komen, maar die van jou is de absolute waarheid?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Uit onderzoek blijkt dat wel degelijk, zoals ik een paar dagen geleden liet zien (en wat hier massaal werd genegeerd).
Omdat je niet kan rekenen. Minder dan de helft steunt Hamas.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Uit onderzoek blijkt dat wel degelijk, zoals ik een paar dagen geleden liet zien (en wat hier massaal werd genegeerd).
Dat doet Israën dan ook niet. De vraag is: hoe vies mag je worden om ermee weg te komen en om jezelf in de spiegel te kunnen blijven aankijken?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:19 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Vieze handen maken is niet hetzelfde als je verlagen tot hetzelfde niveau als je tegenstander.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |