Geen enkel land zit te wachten op 2 miljoen Gazanen inclusief Hamas aanhangers. Ook op de West Bank niet.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Grote zorg hierbij is ook hoe de buurlanden en sowieso het midden-oosten hierop gaat reageren.
Precies, en dan kieper je de hele bende de grens over.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:40 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Etnische zuivering. Gaza-stad wordt helemaal in puin gelegd, terugkeer voorgoed onmogelijk. Dan ontstaat in het zuiden een onhoudbare humanitaire crisis totdat Egypte wordt gedwongen een 'humanitaire corridor' te openen.
Die Hamas lui zijn achterlijk? Die voorbereidingen zijn toch al een jaar gaande? Minstens zo lang als dat ze deze aanslagen bepalen hebben. Non-argument.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit betekent niet meer dan dat er een grondoffensief aankomt, en men waarschuwt pas op het laatste moment zodat Hamas zich niet nog beter voor kan bereiden.
Wat valt er te bemiddelen?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:38 schreef MissButterflyy het volgende:
Misschien is nu het moment dat er gepraat moet worden of een onpartijdige bemiddelaar kan optreden. Ook over de gijzelaars.
Dit wordt alleen maar een neerwaartse spiraal met meer geweld en een humanitaire crisis.
die kunnen toch niksquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Grote zorg hierbij is ook hoe de buurlanden en sowieso het midden-oosten hierop gaat reageren.
is dit een strikvraag?quote:
Voor het daadwerkelijke conflict zijn er meen ik ook naar oplossingen gezocht om de joden te verplaatsen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou dat hoeft niet natuurlijk. De Duitsers zetten de Joden ook eerst op transport alvorens ze te vermoorden. Maar het is niet erg logisch nee.
Ja, en dan heb je het over een land dat de grenzen van het toelaatbare al decennialang heeft opgezocht en overschreden en dat wéét dat het daar echt wel mee weg gaat komen, dus er is niks om ze tegen te houdenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En daarom heb ik enige reservering bij termen als ‘Israël heeft recht op zelfverdediging’. Je weet namelijk nu al dat ze de grenzen van het toelaatbare gaan opzoeken.
Veroordeel die Hamas-nazi’s in de meest krachtige termen, maar laat het daar bij.
Je stelt voor dat Israël de slachting van 1400 van hun burgers gewoon over hun kant laat gaan? Dat zullen ze nooit doen, want dan lijken ze zwak tegenover de rest van de landen in het midden oosten.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En daarom heb ik enige reservering bij termen als ‘Israël heeft recht op zelfverdediging’. Je weet namelijk nu al dat ze de grenzen van het toelaatbare gaan opzoeken.
Veroordeel die Hamas-nazi’s in de meest krachtige termen, maar laat het daar bij.
Die vergelijking klopt alleen als Israël ze bewust in zeg Rafah verzameld en dan juist dat gaat bombarderen natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou dat hoeft niet natuurlijk. De Duitsers zetten de Joden ook eerst op transport alvorens ze te vermoorden. Maar het is niet erg logisch nee.
Hezbollah kan we gaan reageren, en Iran. Een deskundige gisteren in NRC maakte zich daar wel zorgen om.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
die kunnen toch niks
Syrie ligt in puin, Libanon is straatarm, Jordanie heeft een grotere hekel aan Palestijnen dan aan Joden en Egypte zit aan het infuus bij de Amerikanen
wie missen we dan nog?
Klopt, het is geen genocide. Maar wel misdaden tegen de menselijkheid. Deportatie valt daar ooo onder.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Die vergelijking klopt alleen als Israël ze bewust in zeg Rafah verzameld en dan juist dat gaat bombarderen natuurlijk.
Hezbollah kan ook niksquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hezbollah kan we gaan reageren, en Iran. Een deskundige gisteren in NRC maakte zich daar wel zorgen om.
Maar ja, zolang de VS vierkant achter Israël blijft staan zal het wel meevallen.
En juist dat Syrië en ook Libanon het niet bepaald goed doen kan betekenen dat daar ook wat terroristen rondlopen waar men geen grip op heeft, en die zich geroepen gaan voelen te reageren
Even voor de duidelijkheid: ik verwacht geen genocide (maar een etnische zuivering sluit ik niet uit). Mijn punt was dat het verplaatsen van mensen een genocide niet uitsluit, meer niet.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Die vergelijking klopt alleen als Israël ze bewust in zeg Rafah verzameld en dan juist dat gaat bombarderen natuurlijk.
Nee dat stel ik helemaal niet voor. Ik stel voor dat Israël zich houdt aan de regels van internationaal recht.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je stelt voor dat Israël de slachting van 1400 van hun burgers gewoon over hun kant laat gaan? Dat zullen ze nooit doen, want dan lijken ze zwak tegenover de rest van de landen in het midden oosten.
Israël voert een beleid waarbij ze onoverwinnelijkheid willen uitstralen - het volledig vernietigen van wat Gaza stad genoemd wordt is hun manier om te tonen dat ze in volledige controle blijven.
Ben er totaal geen voorstander van, maar Israël gaat Gaza stad volledig wegvagen, met heel veel burgerdoden tot gevolg, omdat Hamas zich volledig tussen de normale bevolking heeft geplaatst.
Ah ja, dan klopt hetquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: ik verwacht geen genocide (maar een etnische zuivering sluit ik niet uit). Mijn punt was dat het verplaatsen van mensen een genocide niet uitsluit, meer niet.
Daar zijn we het dan over eens. Overigens zou Hamas zich daar dan natuurlijk ook aan moeten houden, wat ook niet het geval lijkt te zijn.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee dat stel ik helemaal niet voor. Ik stel voor dat Israël zich houdt aan de regels van internationaal recht.
Dus ze mogen de gijzelaars niet op gaan halen?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee dat stel ik helemaal niet voor. Ik stel voor dat Israël zich houdt aan de regels van internationaal recht.
nee het is geen als jij het doet dan doe ik het ook dingetjequote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar zijn we het dan over eens. Overigens zou Hamas zich daar dan natuurlijk ook aan moeten houden, wat ook niet het geval lijkt te zijn.
internationaal recht is leuk voor een 'beschaafde' wereld, wij leven in een wereld met beesten, ookal maken wij onszelf wijs dat het een beschaafde wereld isquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit wordt een helse operatie. Wat gaat Israël doen als vrouweljke zelfmoordterroristen ingezet worden, of minderjarige? Een terrorist onderscheiden van een burger is al moeilijk.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:58 schreef Gia het volgende:
Als alle mensen uit het noorden naar het zuiden gaan en israel valt binnen over land, dan zullen ze alle huizen en tunnels doorzoeken op zoek naar Hamas. Misschien nemen ze wat burgers gevangen. Ze gaan echt niet een ziekenhuis binnen vallen en de patienten vermoorden. Punt is, Hamas weet dat ook wel, dus die gaan die ziekenhuis en patienten als menselijk schild gebruiken.
Als ze dan heel Gaza stad in het bezit hebben, gaan ze door naar het zuiden. Puur op zoek naar Hamas. Dat daar burgerslachtoffers bij vallen, is onvermijdelijk, maar zal meer liggen aan Hamas, omdat zij burgers als menselijk schild gebruiken.
Hamas kan er wel toe besluiten, om de eigen bevolking te sparen. En laten we wel wezen: Hamas wordt door de eigen bevolking breed gesteund. Zelfs gewelddadige aanvallen op Israëlische burgers worden door de Palestijnse bevolking breed gesteund. Ik postte daar een paar dagen geleden over en gek genoeg reageerde niemand daarop. Ik vond het ronduit schokkend, die brede steun voor geweld tegen burgers.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah ja. Hendrik die niets met Hamas te maken heeft kan daar inderdaad toe besluiten!
Dat zegt niemand.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus ze mogen de gijzelaars niet op gaan halen?
Internationaal recht aan je laars lappen maakt je per definitie onbeschaafd.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:01 schreef mschol het volgende:
[..]
internationaal recht is leuk voor een 'beschaafde' wereld, wij leven in een wereld met beesten, ookal maken wij onszelf wijs dat het een beschaafde wereld is
En dus?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hamas kan er wel toe besluiten, om de eigen bevolking te sparen. En laten we wel wezen: Hamas wordt door de eigen bevolking breed gesteund. Zelfs gewelddadige aanvallen op Israëlische burgers worden door de Palestijnse bevolking breed gesteund. Ik postte daar een paar dagen geleden over en gek genoeg reageerde niemand daarop. Ik vond het ronduit schokkend, die brede steun voor geweld tegen burgers.
burgers zijn verzocht te vertrekken, voor de rest "shoot everything that moves"quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dit wordt een helse operatie. Wat gaat Israël doen als vrouweljke zelfmoordterroristen ingezet worden, of minderjarige? Een terrorist onderscheiden van een burger is al moeilijk.
Ik zie het somber in. Hamas heeft dit lang voorbereid, en Israël reageert precies zoals verwacht.
Ik zal dat ook nooit begrijpen. Maar zolang dat passief steunen is maakt het ook niet echt verschil natuurlijk. Het blijven burgers die recht hebben op bescherming.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hamas kan er wel toe besluiten, om de eigen bevolking te sparen. En laten we wel wezen: Hamas wordt door de eigen bevolking breed gesteund. Zelfs gewelddadige aanvallen op Israëlische burgers worden door de Palestijnse bevolking breed gesteund. Ik postte daar een paar dagen geleden over en gek genoeg reageerde niemand daarop. Ik vond het ronduit schokkend, die brede steun voor geweld tegen burgers.
Kun je het israel dan kwalijk nemen dat ze hard optreden als dat gebeurt? Wat dan? Het over hun kant laten gaan en niks doen?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dit wordt een helse operatie. Wat gaat Israël doen als vrouweljke zelfmoordterroristen ingezet worden, of minderjarige? Een terrorist onderscheiden van een burger is al moeilijk.
Ik zie het somber in. Hamas heeft dit lang voorbereid, en Israël reageert precies zoals verwacht.
Dit is zo typisch Israelquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 03:19 schreef Aether het volgende:
IDF demolishes Palestinian pizzeria in West Bank that posted ad mocking elderly hostage in Gaza
https://www.timesofisrael(...)rly-hostage-in-gaza/
mja, beetje dom ook welquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 03:19 schreef Aether het volgende:
IDF demolishes Palestinian pizzeria in West Bank that posted ad mocking elderly hostage in Gaza
Ik neem niet kwalijk dat ze hard reageren. Wat ik aanstip is alleen als je met een schaakspel reageert precies zoals de tegenstander het heeft bedacht volgt er daarna iets wat niet goed is.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Kun je het israel dan kwalijk nemen dat ze hard optreden als dat gebeurt? Wat dan? Het over hun kant laten gaan en niks doen?
Niemand hier zegt dat Israël maar niks moet doen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Kun je het israel dan kwalijk nemen dat ze hard optreden als dat gebeurt? Wat dan? Het over hun kant laten gaan en niks doen?
klinkt als een broodje aap maar als het waar is ... lolquote:
Hamas heeft ook opgeroepen om vooral niet te vluchten.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:58 schreef Gia het volgende:
Als alle mensen uit het noorden naar het zuiden gaan en israel valt binnen over land, dan zullen ze alle huizen en tunnels doorzoeken op zoek naar Hamas. Misschien nemen ze wat burgers gevangen. Ze gaan echt niet een ziekenhuis binnen vallen en de patienten vermoorden. Punt is, Hamas weet dat ook wel, dus die gaan die ziekenhuis en patienten als menselijk schild gebruiken.
Als ze dan heel Gaza stad in het bezit hebben, gaan ze door naar het zuiden. Puur op zoek naar Hamas. Dat daar burgerslachtoffers bij vallen, is onvermijdelijk, maar zal meer liggen aan Hamas, omdat zij burgers als menselijk schild gebruiken.
Tsja Gaza. Mensen groeien op zonder perspectief in absolute armoede zonder hoop. Wat mag je van ze verwachtenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
tussen de zinnen door is dat wel wat iedereen zegt, want de palestijnen zijn zo zielig.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niemand hier zegt dat Israël maar niks moet doen.
Ik denk het niet. Ik denk dat ze heel zorgvuldig te werk gaan en zullen proberen burgers te sparen, of gevangen te nemen. Ligt uiteraard ook veel aan wat Hamas doet.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:08 schreef Hatseflats22 het volgende:
Dit grondoffenief wordt rampzalig 😞.
Nou ja zo werkt het vaak wel, ook al zou het niet mogen. Je kan niet verwachten dat 1 partij rationeler blijft doen als de ander dat niet is - dat is onderdeel van de menselijke psyche helaas. Zie Rusland en Oekraïne.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee het is geen als jij het doet dan doe ik het ook dingetje
iedereen ja?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:10 schreef mschol het volgende:
[..]
tussen de zinnen door is dat wel wat iedereen zegt, want de palestijnen zijn zo zielig.
Het is meten met twee maten: van een beschaafd land verwachten we meer dan we van een terreurgroep als Hamas verwachten. En terecht. Dat stelt Israël meteen voor een onmogelijke situatie.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:05 schreef Gia het volgende:
[..]
kan welquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja zo werkt het vaak wel, ook al zou het niet mogen. Je kan niet verwachten dat 1 partij rationeler blijft doen als de ander dat niet is - dat is onderdeel van de menselijke psyche helaas. Zie Rusland en Oekraïne.
quote:
Winkelsluitingen komen in Nederland ook vaak genoeg voor.quote:Central Command head Yehuda Fox signed a military order directing the pizzeria be closed for five months due to its incitement and support for terror activities.
The owner of the pizzeria was also detained, according to Hebrew media reports.
Hoezo onmogelijk? Ze gaan hun burgers ophalen. Uiteraard weten ze heel goed dat ze die niet levend terug krijgen, maar met niks doen, krijgen ze ze ook niet terug.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is meten met twee maten: van een beschaafd land verwachten we meer dan we van een terreurgroep als Hamas verwachten. En terecht. Dat stelt Israël meteen voor een onmogelijke situatie.
Een Arabische inwoner van de West Bank beschuldigen dat hij een geit gestolen heeft is ook een bewezen strategie om zijn huis af te pakkenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
klinkt als een broodje aap maar als het waar is ... lol
We mogen van ze verwachten dat ze geweld tegen andere burgers te allen tijde scherp afwijzen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tsja Gaza. Mensen groeien op zonder perspectief in absolute armoede zonder hoop. Wat mag je van ze verwachten
Na de walgelijke moordpartijen van hamas afgelopen zaterdag werd Israël massaal gesteund, ook dat ze het recht hebben zich te verdedigen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:10 schreef mschol het volgende:
[..]
tussen de zinnen door is dat wel wat iedereen zegt, want de palestijnen zijn zo zielig.
wAAr0m hAtEN dE PaLleStIjnEN 0nS?????quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 03:19 schreef Aether het volgende:
NOrmaal zijn het de arme mensen, de mensen die onderdrukt worden, de meest vriendelijke mensen. Dat dit in gaza niet het geval is, maakt duidelijk hoe giftig Hamas isquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tsja Gaza. Mensen groeien op zonder perspectief in absolute armoede zonder hoop. Wat mag je van ze verwachten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |