SPOILER: Oudere berichtgevingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Update 17 uur 7 oktoberOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Update 13.40 uurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Update 10.46 uurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Liveblog Nu.nlOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse tweets van zaterdag na de invalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 10-10-2023 22:58:58 ]![]()
Klinkt meer als een bevel dan een vriendelijk verzoekA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Beetje dom om dingen te verzinnen, als er genoeg bewijsmateriaal is dat Hamas een duivels beest is dat definitief moet worden uitgeschakeld.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:22 schreef koos_vriendloos het volgende:
[ twitter ]
Interessant om te zien hoe zo’n telefoongesprek gaatPlease Move The Deer Crossing Sign![]()
De enige haalbare 'oplossing' lijkt het geweld managen, met harde veiligheidsmaatregelen en een genadeloze politiestaat.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Makkelijk geschreven, maar wat is dan de oplossing? Ik kan er wel een paar bedenken, maar die hebben allemaal het commitment een oorlogsmisdadiger te willen worden nodig.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
20 jaar oorlog in Afghanistan om de taliban te vervangen met de taliban. De vernietiging van Irak. De creatie van Isis.
We hebben veel te danken aan die post 9/11 periode van hysterie.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Dat klopt ja. Maar het is wel van belang mee te nemen in de informatievoorziening wat er in die tijd speelde. Er werd fanatiek gebieden verdeeld.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:22 schreef HiZ het volgende:
[..]
Sykes Picot staat helemaal los van het Palestina probleem. Dat hebben de Britten helemaal alleen gecreerd.![]()
Met een appel en een ei kan je iig meer dan met kraaltjes en spiegeltjes.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
We hebben het voor een appel en een ei verkocht, de typisch Nederlandse handelsgeest.![]()
De andere optie was dat de Britten ons eruit zouden trappen, dus dat hebben we toch maar mooi voorkomen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Ik zie genoeg oorlogsmisdaden van Isralische kant, jammerlijk genoeg komen dit soort berichten vaak vandaan van pro Palestina accountsquote:
Geen idee of de leiding daarop zit te wachtenA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Hoeveel vermogen had Yasser Arafat ook alweer? En wordt zijn weduwe nog steeds onderhouden met een tonnetje per maand?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je daar geld heenstuurt, komt het natuurlijk niet bij Hamas terecht. Er worden ook absoluut geen wapens van gekocht.
Sommige mensen zijn hier wel heel erg naef.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Weer een broodje aap als die verkrachtingsvideo waar mensen naar refereren?Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Hamas gaat met wortel en tak uitgeroeid worden, dat is ook in het belang van de VS en ons.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:26 schreef Ali_boo het volgende:
Klinkt meer als een bevel dan een vriendelijk verzoek
[ twitter ]Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
In die relatie heeft geen van 2en het voor het zeggen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:26 schreef Ali_boo het volgende:
Klinkt meer als een bevel dan een vriendelijk verzoek
[ twitter ]<signature here>.![]()
Je kunt ook zelfbestuur inrichten zonder pardoes je poten ervanaf te trekken. Zodat een onverdunde terroristenpartij een theocratie gaat inrichten. Isral had wat lessen kunnen trekken van de Britse ervaring op dat punt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
De enige haalbare 'oplossing' lijkt het geweld managen, met harde veiligheidsmaatregelen en een genadeloze politiestaat.![]()
stel hamas is morgen weg, boem, organisatie wegquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hamas gaat met wortel en tak uitgeroeid worden, dat is ook in het belang van de VS en ons.
wat lost dat op denk je? en voor wie?![]()
Als de VS zich gefocust had op Afghanistan wat een te begrijpen inval was dan had het er heel anders uit gezien. Die Irak oorlog is echt een catestrophe geweest.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:27 schreef Slayage het volgende:
20 jaar oorlog in Afghanistan om de taliban te vervangen met de taliban. De vernietiging van Irak. De creatie van Isis.
We hebben veel te danken aan die post 9/11 periode van hysterie.
[ twitter ]1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Oh, Isral heeft absoluut land ingepikt. Vooral aan de Westelijke Jordaanoever. En Isral heeft een boel afspraken niet nagekomen. Maar je had het over de splitsing door Isral, en dat is gewoon feitelijk onjuist. De splitsing tussen Gaza en Westelijke Jordaanoever (en een stuk in het noorden) stond al in het plan van de VN.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:00 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Gaza is een strook geworden omdat Isral de fysieke verbinding met overige deel van Palestina op illegale wijze verbroken heeft.
Isral houdt zich niet aan het plan en heeft zijn land continu op illegale wijze uitgebreid. Ga je dit ontkennen terwijl dit feitelijk vastgelegd is?
Wees oprecht en geef Isral eens de schuld van de juiste dingen.
Geef Hamas de schuld van de juiste dingen.
Onwaarheden blijf ik bestrijden, los van 'welke kant' het ook moge zijnIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Nou, als dat echt morgen zou gebeuren, is er nog wat van de gaza strook over.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:33 schreef aTypisch het volgende:
[..]
stel hamas is morgen weg, boem, organisatie weg
wat lost dat op denk je? en voor wie?<signature here>.![]()
Daar lijkt het wel opquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:34 schreef Gitw het volgende:
Lees berichten dat er artillerie afgeschoten is vanuit Syri. Klopt dit?In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Er zijn ook diverse landen gecreerd. Alleen in Palestina is er een zooitje van gemaakt dat elke beschrijving tart. Zelfs het verdelingsplan van de VN was een blauwdruk voor 100 jaar oorlog.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat klopt ja. Maar het is wel van belang mee te nemen in de informatievoorziening wat er in die tijd speelde. Er werd fanatiek gebieden verdeeld.![]()
Hamas is also stunned.
"Their success surprised them, too," a diplomatic source in the region told Al-Monitor on condition of anonymity.
"They hoped to kill some Israelis, embarrass the IDF and return to Gaza with two or three kidnapped Israelis. Instead, they roamed inside Israel for more than a day, killing over a thousand Israelis and getting stuck with something like 200 abductees," the source said.
"They are very worried. With two abductees, they could have negotiated with Israel for permission to build a seaport and freedom for hundreds of prisoners held in Israeli jails. With more than 100 abductees, they will face the entire Israeli army inside Gaza. That's the tragedy of their success," the diplomatic source added.
Read more: https://www.al-monitor.co(...)ration#ixzz8Fltzg3W6Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ze kunnen het wellicht voorkomen door te stoppen met hun Jodenhaat en er voor kiezen samen in vrede te leven.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:33 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wat lost dat op denk je? en voor wie?Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Ik stel vooral vragen en ik probeer geen conclusie te trekken. Ook over de tweede wereldoorlog kun je achteraf zeggen dat de Duitse bevolking tot op zekere hoogte ook slachtoffer is of werd. In die tijd hebben de Engelse keihard Duitsland gebombardeerd met het idee dat men wel even depressief zou worden daar en de moed zou opgeven. Dat gebeurde juist niet, men zocht elkaar op en werd sterker, toen ging Duitsland hetzelfde doen bij de Britten, allesvernietigend was het idee met ook als doel dat men het daarna niet meer zou zien zitten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:10 schreef Bensel het volgende:
[..]
Klopt, ze hadden het volledige recht om het gebied te houden, immers volgens het favoriete recht van moslims, het oorlogsrecht was het van hun geworden. Sterker nog, als ze toen niet zo vriendelijk waren geweest om gebieden terug te geven, was de situatie nu heel anders geweest.
Ik begrijp dat je verder niet meer ingaat op het 'maar het was grondgebied van palestijnen' narratief.
Over het geweldsdeel: de geallieerden hebben geweld gebruikt. hele steden kapot gebombardeerd om de nazi's te verslaan. Was dat volgens jou rechtvaardig?
Zodra je alles gaat vernietigen uit woede, maak je de vijand vaak niet veel zwakker en wordt men alleen maar zekerder van hun zaak. Maar het heeft niet het gewenste effect, integendeel. Door met de halve wereld tegen de andere halve wereld lijnrecht tegenover elkaar te staan, daar gaan geen fijne dingen uitkomen als we allemaal keihard gaan reageren uit woede. Die woede heb ik ook, maar ik probeer toch altijd in oog te houden wat er in Irak en Afghanistan is gebeurd, en dan kun je moeilijk stellen dat het er allemaal beter van is geworden, integendeel. Maar de halve wereld vond een aanval toen ook rechtvaardig, terwijl achteraf bleek dat het helemaal niet waar was.
Nu zie ik veel mensen blind weer op die trein springen en bijna eisen dat er wordt geslacht en ja, dat zie ik natuurlijk ook bij die andere halve wereld gebeuren. Beide helften vinden ook nog eens van zichzelf dat zij de enige waarheid in dit verhaal hebben en walgen ervan dat de andere helft die negeert. Vreselijke oorlogsmisdaden worden hier gebracht als fouten, maar de vraag is hoe relevant dat is in de beleving van iemand die met onmenselijk geweld te maken heeft gehad. En dat geldt voor iedereen, daarom ie het ook zo lastig om voor maar een kant te kiezen, waarmee je zelf dan bijdraagt aan het hele probleem. En, nee, dat neemt niet weg dat afgelopen zaterdag behoorlijk gruwelijke dingen zijn gebeurd waar we met ons hoofd niet bijkunnen. Maar ik kan er met mijn hoofd ook niet bij hoe het voelt als je dorp wordt platgebombardeerd omdat een Somalier een vliegtuig in een toren vliegt en de halve wereld zich door een leugen laat verleiden tot bloedvergieten.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
gaan we dan weer naar het oekrane topic want dan is dit opgelost?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou, als dat echt morgen zou gebeuren, is er nog wat van de gaza strook over.![]()
Niet mijn probleemquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hamas gaat met wortel en tak uitgeroeid worden, dat is ook in het belang van de VS en ons.
Niet mijn oorlogBiden is bottom bitch, 100%quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
In die relatie heeft geen van 2en het voor het zeggen.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Waarschijnlijk was het doelwit weer een Syrische markt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:34 schreef Gitw het volgende:
Lees berichten dat er artillerie afgeschoten is vanuit Syri. Klopt dit?God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;![]()
Mwah. Ze stuurden blijkbaar meer dan 1.500 man naar Isral.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:36 schreef Slayage het volgende:
Hamas is also stunned.
"Their success surprised them, too," a diplomatic source in the region told Al-Monitor on condition of anonymity.
"They hoped to kill some Israelis, embarrass the IDF and return to Gaza with two or three kidnapped Israelis. Instead, they roamed inside Israel for more than a day, killing over a thousand Israelis and getting stuck with something like 200 abductees," the source said.
"They are very worried. With two abductees, they could have negotiated with Israel for permission to build a seaport and freedom for hundreds of prisoners held in Israeli jails. With more than 100 abductees, they will face the entire Israeli army inside Gaza. That's the tragedy of their success," the diplomatic source added.
Read more: https://www.al-monitor.co(...)ration#ixzz8Fltzg3W6
Dit lijkt op een alles of niets poging.![]()
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:37 schreef Magister_Artium het volgende:
[ twitter ]
Nee joh, de kaboutertjes hebben het gedaan…
🇮🇱![]()
![]()
Ik welquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:36 schreef aTypisch het volgende:
[..]
gaan we dan weer naar het oekrane topic want dan is dit opgelost?
<signature here>.![]()
Helemaal mee eens hoor. Dat VN-plan leek wel ook door een kleuter getekend zo slecht.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er zijn ook diverse landen gecreerd. Alleen in Palestina is er een zooitje van gemaakt dat elke beschrijving tart. Zelfs het verdelingsplan van de VN was een blauwdruk voor 100 jaar oorlog.![]()
Puur uit nieuwsgierigheid, zijn er ook hatende Joden?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:36 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ze kunnen het wellicht voorkomen door te stoppen met hun Jodenhaat en er voor kiezen samen in vrede te leven.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:37 schreef Magister_Artium het volgende:
[ twitter ]
🇮🇱![]()
![]()
Geloof er niks van. Je hebt geen operatie van deze schaal nodig om een paar gijzelaars te nemen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:36 schreef Slayage het volgende:
Hamas is also stunned.
Read more: https://www.al-monitor.co(...)ration#ixzz8Fltzg3W6
Deze provocatie was bedoeld. Ze zullen zich wel niet hebben kunnen voorstellen dat Isral met gestrekt been in de reactie zou gaan, maar ze hadden echt niet zo'n beperkt doel als er nu wordt voorgedaan.![]()
Xi Jinping enters the chatquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
De enige haalbare 'oplossing' lijkt het geweld managen, met harde veiligheidsmaatregelen en een genadeloze politiestaat.God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;![]()
Klinkt aannemelijk, geloofwaardig. Maar het maakt hamas niet zielig ofzo. Ze hebben ge'FA'ed, FO volgt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
Mwah. Ze stuurden blijkbaar meer dan 1.500 man naar Isral.
Dit lijkt op een alles of niets poging.<signature here>.![]()
Je bedoelt joden die andere joden haten (met of zonder hoofdletter)? Jazeker, vooral in het ultraorthodoxe deel van Isral. Zelfs aan elkaar gelijke bewegingen qua orthodoxie kunnen elkaar soms niet uitstaan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Puur uit nieuwsgierigheid, zijn er ook hatende Joden?
🇮🇱![]()
De Duitsers bombardeerden overigens zelf als eerste steden, denk maar aan Rotterdam.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
In die tijd hebben de Engelse keihard Duitsland gebombardeerd met het idee dat men wel even depressief zou worden daar en de moed zou opgeven. Dat gebeurde juist niet, men zocht elkaar op en werd sterker, toen ging Duitsland hetzelfde doen bij de Britten, allesvernietigend was het idee met ook als doel dat men het daarna niet meer zou zien zitten.
....
Zodra je alles gaat vernietigen uit woede, maak je de vijand vaak niet veel zwakker en wordt men alleen maar zekerder van hun zaak. Maar het heeft niet het gewenste effect, integendeel. Door met de halve wereld tegen de andere halve wereld lijnrecht tegenover elkaar te staan, daar gaan geen fijne dingen uitkomen als we allemaal keihard gaan reageren uit woede. Die woede heb ik ook, maar ik probeer toch altijd in oog te houden wat er in Irak en Afghanistan is gebeurd, en dan kun je moeilijk stellen dat het er allemaal beter van is geworden, integendeel. Maar de halve wereld vond een aanval toen ook rechtvaardig, terwijl achteraf bleek dat het helemaal niet waar was.
Het klopt ook niet helemaal aangaande Irak, de EU was tegen en bijvoorbeeld Frankrijk en Duitsland ook.
Verder ben ik het met je eens dat nadenken, geduld en kalmte verstandig is.![]()
Dat is er dus n waarvan ik hoop dat hij vandaag nog een bom op zijn huis krijgt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:37 schreef Magister_Artium het volgende:
[ twitter ]
🇮🇱![]()
Zojuist een scheldende kabouter Kwebbel aan de telefoon, waarom ik haar en Plop beschuldig van genocide. Toen ze nog iets zou zeggen, heb ik maar opgehangen.quote:
🇮🇱![]()
Ongetwijfeld, zeker in de orthodoxe kant maar zeker niet de meerderheid. Gezien de hoeveelheid moslims die in Isral wonen en werken speelt dat geen rol.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Puur uit nieuwsgierigheid, zijn er ook hatende Joden?Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Zat er ooit meer dan dit in, denk je?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:40 schreef HiZ het volgende:
maar ze hadden echt niet zo'n beperkt doel als er nu wordt voorgedaan.
Met insurgents voer geen echte oorlogen. Pantservoertuigen en vliegtuigen zijn niet alleen uitgevonden omdat ze er zo kek uitzien. En daar hebben ze er 0 van.<signature here>.![]()
Ik wil ook absoluut niet beweren dat het onterecht is ofzo, meer dat we met woede iemand soms pijn willen doen en de situatie alleen maar erger maakt in de nabije toekomst. Met uiteindelijk de nadruk op jouw laatste zin, dt is het belangrijkste.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:42 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
De Duitsers bombardeerden overigens zelf als eerste steden, denk maar aan Rotterdam.
Het klopt ook niet helemaal aangaande Irak, de EU was tegen en bijvoorbeeld Frankrijk en Duitsland ook.
Verder ben ik het met je eens dat nadenken, geduld en kalmte verstandig is.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:36 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ze kunnen het wellicht voorkomen door te stoppen met hun Jodenhaat en er voor kiezen samen in vrede te leven.God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;![]()
Dit conflict is natuurlijk pas opgelost als er een goede twee-staten-oplossing komt die eerlijk is en aan beide zijden de extremisten niet langer de politiek bepalen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:36 schreef aTypisch het volgende:
[..]
gaan we dan weer naar het oekrane topic want dan is dit opgelost?And what rough beast, its hour come round at last,
Maar hier past echter maar een antwoord en dat is hamas aanpakken, indien niet dan is het wachten op de volgende slachtpartij.De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.![]()
Dan is in ieder geval wat troep opgeruimd op deze planeetquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:33 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wat lost dat op denk je? en voor wie?"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Dat gaat toch nooit gebeuren met zulke diepgewortelde haat aan beide zijden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit conflict is natuurlijk pas opgelost als er een goede twee-staten-oplossing komt die eerlijk is en aan beide zijden de extremisten niet langer de politiek bepalen.![]()
'bij nader inzien hadden we het echt niet zo heftig bedoeld hoor'..quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Geloof er niks van. Je hebt geen operatie van deze schaal nodig om een paar gijzelaars te nemen.
Deze provocatie was bedoeld. Ze zullen zich wel niet hebben kunnen voorstellen dat Isral met gestrekt been in de reactie zou gaan, maar ze hadden echt niet zo'n beperkt doel als er nu wordt voorgedaan.
And what rough beast, its hour come round at last,
Dit klopt echt niet, los van de volgorde, de geallieerde bombardementen hebben enorme schade aangericht aan de Duitse oorlogsindustrie en wat dacht dat je het deed met de soldaten aan het front? Die niet wisten of hun geliefden nog leefden? Maar goed da's niet echt OT.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik stel vooral vragen en ik probeer geen conclusie te trekken. Ook over de tweede wereldoorlog kun je achteraf zeggen dat de Duitse bevolking tot op zekere hoogte ook slachtoffer is of werd. In die tijd hebben de Engelse keihard Duitsland gebombardeerd met het idee dat men wel even depressief zou worden daar en de moed zou opgeven. Dat gebeurde juist niet, men zocht elkaar op en werd sterker, toen ging Duitsland hetzelfde doen bij de Britten, allesvernietigend was het idee met ook als doel dat men het daarna niet meer zou zien zitten.
Nu zie ik veel mensen blind weer op die trein springen en bijna eisen dat er wordt geslacht en ja, dat zie ik natuurlijk ook bij die andere halve wereld gebeuren. Beide helften vinden ook nog eens van zichzelf dat zij de enige waarheid in dit verhaal hebben en walgen ervan dat de andere helft die negeert. Vreselijke oorlogsmisdaden worden hier gebracht als fouten, maar de vraag is hoe relevant dat is in de beleving van iemand die met onmenselijk geweld te maken heeft gehad. En dat geldt voor iedereen, daarom ie het ook zo lastig om voor maar een kant te kiezen, waarmee je zelf dan bijdraagt aan het hele probleem. En, nee, dat neemt niet weg dat afgelopen zaterdag behoorlijk gruwelijke dingen zijn gebeurd waar we met ons hoofd niet bijkunnen. Maar ik kan er met mijn hoofd ook niet bij hoe het voelt als je dorp wordt platgebombardeerd omdat een Somalier een vliegtuig in een toren vliegt en de halve wereld zich door een leugen laat verleiden tot bloedvergieten.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Dat gaat niet gebeuren in een goed aantal jaar ben ik bang.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit conflict is natuurlijk pas opgelost als er een goede twee-staten-oplossing komt die eerlijk is en aan beide zijden de extremisten niet langer de politiek bepalen.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Sja veel beter is er niet in de aanbieding voor zover ik kan zien.quote:And what rough beast, its hour come round at last,
"Ik zal nog eens iets zeggen h...allahu prikkeprakbar!"quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:43 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Zojuist een scheldende kabouter Kwebbel aan de telefoon, waarom ik haar en Plop beschuldig van genocide. Toen ze nog iets zou zeggen, heb ik maar opgehangen.
🇮🇱![]()
Jamie Lee Curtis
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Eens, al roei je ze echt niet uit en zo wel dan komt er weer een andere groep. Ik denk hoe harder we toeslaan, hoe harder de reactie daar ook weer is en zo voorts.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:47 schreef bedachtzaam het volgende:
Maar hier past echter maar een antwoord en dat is hamas aanpakken, indien niet dan is het wachten op de volgende slachtpartij.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Het argument is dat er niet zoiets is als Isralische burgers.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:37 schreef Magister_Artium het volgende:
[ twitter ]
🇮🇱
Maar als je dan 2s door redeneert zijn er dan ook geen Palestijnse burgers en maak je de weg vrij voor een genocide.
Apart dat ze die mafkees zo lang aan het woord lieten.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Wat ik bedoel is dat het doel groter was dan een paar gijzelaars. Ze zijn als de dood dat de hele Arabische wereld gaat formaliseren wat ze al jaren doen: geen fuck geven om de Palestijnen. Ze hadden er geen enkele moeite mee om voor dat doel een paar honderd burgers aan beide kanten van de grens op te offeren.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zat er ooit meer dan dit in, denk je?
Met insurgents voer geen echte oorlogen. Pantservoertuigen en vliegtuigen zijn niet alleen uitgevonden omdat ze er zo kek uitzien. En daar hebben ze er 0 van.
Ze hadden zich alleen niet gerealiseerd dat die actie tot een paradigmawijziging in Isral zou veroorzaken. Waar Isral tot voor kort alles deed om hun mensen terug te krijgen is dat nu slechts een doel dat ver achter vergelding en elimineren van Hamas staat. Nog meer dode Israliers is ongewenst, maar nu kennelijk een prijs die Isral bereid is te betalen.![]()
Rave girl, die van het festival ja, leeft nogA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Klopt. En wat er de afgelopen dagen is gebeurd maakt het nog veel onwaarschijnlijker.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:48 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Dat gaat toch nooit gebeuren met zulke diepgewortelde haat aan beide zijden.And what rough beast, its hour come round at last,
Die gijzelaars kunnen het wel vergeten. Voor die operaties zullen speciale eenheden worden ingezet, maar dat werkt niet als de vijand ze al ruim van tevoren ziet aankomen.
Die krijgen de kogel zodra die eenheden de gijzelaars benaderen.![]()
Wow dat zou geweldig zijnquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:51 schreef Ali_boo het volgende:
Rave girl, die van het festival ja, leeft nog
[ twitter ]![]()
![]()
vast ook kapot verkracht ofzoquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:51 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]![]()
![]()
Ik geloof er helemaal niets van.quote:De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.![]()
Als je maar hard genoeg toeslaat tot er niemand over is, is er ook geen tegenreactie meer.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Eens, al roei je ze echt niet uit en zo wel dan komt er weer een andere groep. Ik denk hoe harder we toeslaan, hoe harder de reactie daar ook weer is en zo voorts.And what rough beast, its hour come round at last,
ik eerlijk gezegd ook nietquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:54 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik geloof er helemaal niets van.![]()
![]()
Ja dat is een wereld waar ik graag in leef...quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je maar hard genoeg toeslaat tot er niemand over is, is er ook geen tegenreactie meer.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
![]()
En de ontkenning is ook begonnen. Die feestgangers h, dat was Isral zelf!
Las ergens ook al toen bleek dat dat Duitse meisje dat bespuugd voor dood achterin die pickup lag nog leefde en in het ziekenhuis lag "dat de Palestijnen niks hadden gedaan maar haar dus hadden geholpen". Heel gek, meestal bespuug ik geen mensen die ik zwaargewond naar een ziekenhuis breng maar wie weet ben ik raar.![]()
An sich wel natuurlijk, maar ze ligt in een ziekenhuis in Gaza, en als je gezien hebt hoe laveloos ze er bij lag, in niet echt een natuurlijke houding voor een lichaam ben ik wel benieuwd hoeveel leven het nog is.quote:![]()
Idd ze hadden zo te zien gehoopt dat de gijzelaars ze zouden beschermen tegen de vergelding van Isral of dat ze er zelfs een financieel slaatje uit konden slaan. Beetje een misrekening.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:51 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat het doel groter was dan een paar gijzelaars. Ze zijn als de dood dat de hele Arabische wereld gaat formaliseren wat ze al jaren doen: geen fuck geven om de Palestijnen. Ze hadden er geen enkele moeite mee om voor dat doel een paar honderd burgers aan beide kanten van de grens op te offeren.
Ze hadden zich alleen niet gerealiseerd dat die actie tot een paradigmawijziging in Isral zou veroorzaken. Waar Isral tot voor kort alles deed om hun mensen terug te krijgen is dat nu slechts een doel dat ver achter vergelding en elimineren van Hamas staat. Nog meer dode Israliers is ongewenst, maar nu kennelijk een prijs die Isral bereid is te betalen.And what rough beast, its hour come round at last,
Misschien dat er een paar gered kunnen worden maar de meesten zullen het vrees ik niet redden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:53 schreef Confetti het volgende:
Die gijzelaars kunnen het wel vergeten. Voor die operaties zullen speciale eenheden worden ingezet, maar dat werkt niet als de vijand ze al ruim van tevoren ziet aankomen.
Die krijgen de kogel zodra die eenheden de gijzelaars benaderen.And what rough beast, its hour come round at last,
Weer zo'n leugen. Er werd niet gezegd dat ze dood was. Er werd gezegd dat ze halfnaakt op die wagen lag met haar been in zo'n onnatuurlijke houding dat er werd gevreesd dat ze dood was.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:51 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Er is ook niet gezegd dat er babies zijn onthoofd. Er waren dode babies en kinderen en onthoofde mensen.
Maar het verdraaien van de waarheid is voor veel mensen, ook in deze reeks een mooi begin van de campagne van misinfomatie.![]()
Geen mensen, geen leed.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja dat is een wereld waar ik graag in leef...And what rough beast, its hour come round at last,
Ja wappies zullen wappen. Of het nu de aanval op het Capitool was (was antifa hoor!), de maanlanding (was in een studio hoor), de moord op JFK en 911 (door Amerika zelf gedaan hoor!). Ga zo maar door, zelfs de werking en intentie van vaccins worden nog verdraait. Allemaal zeer verwerpelijk, maar ik kijk er niet van op, zeker in oorlog niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:55 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Las ergens ook al toen bleek dat dat Duitse meisje dat bespuugd voor dood achterin die pickup lag nog leefde en in het ziekenhuis lag "dat de Palestijnen niks hadden gedaan maar haar dus hadden geholpen". Heel gek, meestal bespuug ik geen mensen die ik zwaargewond naar een ziekenhuis breng maar wie weet ben ik raar.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Inderdaad. Onder andere de Satmar en Lubavitcher stromingen. En dan wonen er toch nog een aantal van in Isral zelf, zij het in afgesloten wijken. Kom daar niet op Sabbat, maar gelukkig is ‘hun’ wijk aan de rand van Tel Aviv.quote:
🇮🇱![]()
Ooooooh dan is er eigenlijk niks aan de hand joh!quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:57 schreef HiZ het volgende:
[..]
Weer zo'n leugen. Er werd niet gezegd dat ze dood was. Er werd gezegd dat ze halfnaakt op die wagen lag met haar been in zo'n onnatuurlijke houding dat er werd gevreesd dat ze dood was.
Er is ook niet gezegd dat er babies zijn onthoofd. Er waren dode babies en kinderen en onthoofde mensen.
Maar het verdraaien van de waarheid is voor veel mensen, ook in deze reeks een mooi begin van de campagne van misinfomatie.
Isral terugtrekken maar, het was allemaal een vergissing.![]()
Behalve dan het leed dat je de hele wereld hebt zien sterven.quote:Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Putin says concerned over ‘catastrophic increase’ in Israel-Gaza casualties
https://www.timesofisrael(...)ael-gaza-casualties/When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Palestijnen doodgeschoten in Oost-Jeruzalem
In Oost-Jeruzalem zijn bij gevechten met de politie twee Palestijnen doodgeschoten, meldt de politie. De twee zouden met vuurwerk en stenen naar de agenten hebben gegooid.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Er is vast een grote markt voor hun leugens.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:55 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Las ergens ook al toen bleek dat dat Duitse meisje dat bespuugd voor dood achterin die pickup lag nog leefde en in het ziekenhuis lag "dat de Palestijnen niks hadden gedaan maar haar dus hadden geholpen". Heel gek, meestal bespuug ik geen mensen die ik zwaargewond naar een ziekenhuis breng maar wie weet ben ik raar.And what rough beast, its hour come round at last,
Oh mogen ze nu wel in Isral wonen?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:58 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Inderdaad. Onder andere de Satmar en Lubavitcher stromingen. En dan wonen er toch nog een aantal van in Isral zelf, zij het in afgesloten wijken. Kom daar niet op Sabbat, maar gelukkig is ‘hun’ wijk aan de rand van Tel Aviv.
🇮🇱![]()
Twijfelachtige 'nieuws'bron (MintPress News):quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:51 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Van Wikipedia: MintPress News (MPN) is an American far-left[1] news website founded and edited by Mnar Adley (ne Muhawesh) which was launched in January 2012[2] and also publishes the MintCast podcast. It covers political, economic, foreign affairs and environmental issues. Editorially, MintPress News supports Syrian president Bashar al-Assad, and the governments of Russia, Iran, and Syria.[3][4] It opposes the governments of Israel and Saudi Arabia,[5] and reports geopolitical events from an anti-Western perspective.[6] In one contentious article, MintPress News falsely asserted that the Ghouta chemical attack in Syria was perpetrated by rebel groups rather than by the Syrian government.[4]![]()
Jezus is geloof ik ook een profeet in de Islam.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:59 schreef BMW1993 het volgende:
Is er eigenlijk een reden waarom moslims over het algemeen veel meer een hekel hebben aan joden, dan aan christenen?
Ik was enkele maanden geleden in het centrum van Rotterdam, voorbij de markthal, richting Surinaamse broodjes, voor een broodje babi panggang en een pittige kip met sambal, toen er moslims stonden op straat met zo'n kraampje.. En er stond op het spandoek 'moslims houden van jezus'
En mannen met moslim baarden waren foldertjes over de islam aan het uitdelen..
Ook zie je bijvoorbeeld dat kerken in de Haagse Schilderswijk en ook in Molenbeek niet beveiligd hoeven worden.
Is de haat enkel door het Palestina conflict gekomen?
Alleen daar heet hij Isa.![]()
religie is een zeer dom iets , restant van de 16 e eeuw, toen men geloofde dat de donder door wodan werd gemaaktquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:59 schreef BMW1993 het volgende:
Is er eigenlijk een reden waarom moslims over het algemeen veel meer een hekel hebben aan joden, dan aan christenen?
Ik was enkele maanden geleden in het centrum van Rotterdam, voorbij de markthal, richting Surinaamse broodjes, voor een broodje babi panggang en een pittige kip met sambal, toen er moslims stonden op straat met zo'n kraampje.. En er stond op het spandoek 'moslims houden van jezus'
Ook zie je bijvoorbeeld dat kerken in de Haagse Schilderswijk en ook in Molenbeek niet beveiligd hoeven worden.
Is de haat enkel door het Palestina conflict gekomen?Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
De Joden hebben zich te hard tegen de Profeet verzet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:59 schreef BMW1993 het volgende:
Is de haat enkel door het Palestina conflict gekomen?![]()
Dat sowieso, je moet de verbazing op de gezichten zien als na de dood helemaal niet blijkt dat er een hemel of hel is.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
religie is een zeer dom iets , restant van de 16 e eeuw, toen men geloofde dat de donder door wodan werd gemaaktHet antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Ik kijk er ook niet van op dat het gebeurt maar wel van het infantiele niveau ervan en hoe veel mensen het desondanks gretig nakraaien totdat het een feit wordt in hun beleving.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja wappies zullen wappen. Of het nu de aanval op het Capitool was (was antifa hoor!), de maanlanding (was in een studio hoor), de moord op JFK en 911 (door Amerika zelf gedaan hoor!). Ga zo maar door, zelfs de werking en intentie van vaccins worden nog verdraait. Allemaal zeer verwerpelijk, maar ik kijk er niet van op, zeker in oorlog niet.![]()
Journalistiek nemen sommigen toch wel serieusIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Welkom op sociale media, nieuw hier? Nee even zonder gekheid, ik begrijp wel wat je zegt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik kijk er ook niet van op dat het gebeurt maar wel van het infantiele niveau ervan en hoe veel mensen het desondanks gretig nakraaien totdat het een feit wordt in hun beleving.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Mozes ook. Heet daar Musa.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:01 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Jezus is geloof ik ook een profeet in de Islam.
Alleen daar heet hij Isa.![]()
alleen voor mij is er een hemel boven de wolken met 70 lekkere jonge meiden , voor anderen nietquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat sowieso, je moet de verbazing op de gezichten zien als na de dood helemaal niet blijkt dat er een hemel of hel is.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Ja mooi, allerlei scenario's in je hoofd verzinnen maar voordat de Joden na de tweede wereldoorlog grootschalig getransporteerd werden naar het gebied, was het gewoon een Palestijnse staat. VOLLEDIG. De overleveringen over hoe Palestijnen uit hun woonplaatsen getrapt zijn omdat ze maar plaats moesten maken voor slachtoffers van de tweede wereldoorlog staan ook vastgesteld als feitelijke gebeurtenissen uit de geschiedenis.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Even voor de goede orde, Palestina was nooit een eigen land en heeft in principe dus geen land te heroveren.
De verdeling die de VN vervolgens heeft veroorzaakt zijn de grenzen waar beide partijen zich officieel aan moeten houden. Dat heeft Isral dus niet gedaan door de regels van het plan te overtreden en meerderheid van Palestijns grondgebied te bezetten.![]()
Door de eeuwen heen zijn er ook wel wat slachtingen van joden geweest.. maar door de bank genomen hebben ze hele periodes vrij soepeltjes samengeleefd in grote delen van islamitisch grondgebied. Vaak werden ze daar beter behandeld dan in christelijke gebieden zelfs.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:59 schreef BMW1993 het volgende:
Tegen het einde van het Ottomaanse rijk en zeker na de opkomst van het zionisme ging het snel bergaf. Maar, wat me eerlijk gezegd verbaasde, staat er weinig in de Koran over jodenhaat. Ik dacht ooit dat het een diepe religieuze (geschreven in de heilige teksten) haat was voor joden van moslims.And what rough beast, its hour come round at last,
Ja dat maakt het verschil h? Wel of niet verkracht voordat je vermoord wordt. Als Hamas geen vrouwen had verkracht was het helemaal aok.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:02 schreef Slayage het volgende:
Journalistiek nemen sommigen toch wel serieus
[ twitter ]![]()
Kordaat opgetreden zullen we zeggen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Palestijnen doodgeschoten in Oost-Jeruzalem
In Oost-Jeruzalem zijn bij gevechten met de politie twee Palestijnen doodgeschoten, meldt de politie. De twee zouden met vuurwerk en stenen naar de agenten hebben gegooid.![]()
Nou ja, de donder is in ieder geval meetbaar.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
religie is een zeer dom iets , restant van de 16 e eeuw, toen men geloofde dat de donder door wodan werd gemaakt
Religies werden met de eeuwen steeds gekker.![]()
Er was geen Palestijnse staat. Je verzint zelf iets. Sterker nog, pas in 1988 heeft de Palestina zich als staat onafhankelijk verklaard.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:03 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja mooi, allerlei scenario's in je hoofd verzinnen maar voordat de Joden na de tweede wereldoorlog grootschalig getransporteerd werden naar het gebied, was het gewoon een Palestijnse staat. VOLLEDIG. De overleveringen over hoe Palestijnen uit hun woonplaatsen getrapt zijn omdat ze maar plaats moesten maken voor slachtoffers van de tweede wereldoorlog staan ook vastgesteld als feitelijke gebeurtenissen uit de geschiedenis.
De verdeling die de VN vervolgens heeft veroorzaakt zijn de grenzen waar beide partijen zich officieel aan moeten houden. Dat heeft Isral dus niet gedaan door de regels van het plan te overtreden en meerderheid van Palestijns grondgebied te bezetten.
Je bent af.![]()
Zouden zij hier ook moeten invoeren.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kordaat opgetreden zullen we zeggen.![]()
je kan toch niet zomaar water en electriciteit afsluitenvrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Ze hadden het nooit moeten geven, zorgen die lui zelf maar voor.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:10 schreef sturmpie het volgende:
je kan toch niet zomaar water en electriciteit afsluiten
Waarom geef je in hemelsnaam water, eten en elektriciteit aan lui die Hamas steunen, waar Hamas zich verbergt en van waaruit moordpartijen worden georganiseerd?And what rough beast, its hour come round at last,
Vanaf 1912 was het gebied een Brits mandaatgebied. Daarvoor was het vanaf ~1300 onderdeel van het Ottomaanse rijk. Hoever wil je terug? Waar hoorden wij bij rond 1300 en moeten die dit veredelde moeras morgen dan ook maar komen claimen?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:03 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja mooi, allerlei scenario's in je hoofd verzinnen maar voordat de Joden na de tweede wereldoorlog grootschalig getransporteerd werden naar het gebied, was het gewoon een Palestijnse staat. VOLLEDIG. De overleveringen over hoe Palestijnen uit hun woonplaatsen getrapt zijn omdat ze maar plaats moesten maken voor slachtoffers van de tweede wereldoorlog staan ook vastgesteld als feitelijke gebeurtenissen uit de geschiedenis.
De verdeling die de VN vervolgens heeft veroorzaakt zijn de grenzen waar beide partijen zich officieel aan moeten houden. Dat heeft Isral dus niet gedaan door de regels van het plan te overtreden en meerderheid van Palestijns grondgebied te bezetten.“Surrounded by losers, misfits and boozers”![]()
Wel bijzonder als dit je eerste post in het topic is... Maar even de afgelopen dagen het nieuws een beetje lezen jongeman.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:10 schreef sturmpie het volgende:
je kan toch niet zomaar water en electriciteit afsluiten![]()
Soms heb ik die gedachte ook. Weg ermee.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:10 schreef Pendule het volgende:
[..]
Zouden zij hier ook moeten invoeren.![]()
Maar zijn nog steeds een (achterlijk) uitvloeisel van dingen die we (nog) niet (volledig) wetenschappelijk kunnen verklaren.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:07 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Nou ja, de donder is in ieder geval meetbaar.
Religies werden met de eeuwen steeds gekker.
[ Bericht 1% gewijzigd door Forbry op 10-10-2023 23:26:25 ]Tails tell tales![]()
koekoekquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze hadden het nooit moeten geven, zorgen die lui zelf maar voor.
Waarom geef je in hemelsnaam water, eten en elektriciteit aan lui die Hamas steunen, waar Hamas zich verbergt en van waaruit moordpartijen worden georganiseerd?![]()
Palestina was van de Britten, nu helaas niet meer.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Er was geen Palestijnse staat. Je verzint zelf iets. Sterker nog, pas in 1988 heeft de Palestina zich als staat onafhankelijk verklaard.
Je bent af.
Alles waar het westen vertrekt wordt het een grote teringbende.![]()
de HAMAS heeft misschien 'n harde kern van 1% op 2miljoen inwoners.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom geef je in hemelsnaam water, eten en elektriciteit aan lui die Hamas steunen, waar Hamas zich verbergt en van waaruit moordpartijen worden georganiseerd?
op tv zeggen ze dat er grotendeels kinderen in GAZA wonen, die hebben wel water & electriciteit nodigvrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Ja en nee. Moet je de vijand die net 1000+ van je mensen heeft vermoord van voorraden voorzien?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:10 schreef sturmpie het volgende:
je kan toch niet zomaar water en electriciteit afsluiten
Maar je pakt er natuurlijk vooral de gewone burger mee en dat isveen triest gegeven. Anderzijds mogen ze daarvoor Hamas gaan bedanken weer..![]()
dus nu wordt 't 'n genocide op 2miljoen mensen omdat 'n rotte appelquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:11 schreef Perrin het volgende:
Ze hadden het nooit moeten geven, zorgen die lui zelf maar voor.vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Dat lijkt mij een terechte gedachte en het lijkt mij ook zeer terecht dat hij zich daar druk om maakt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:12 schreef Werkperd het volgende:
Zelensky: "international attention is likely to shift away from Ukraine, and this will have consequences.""
Deze cocane snuiver is bang dat hij minder aandacht zal krijgen vanwege de Gaza-Isral conflict.Tails tell tales![]()
Hij is al een tijdje bezig met een rare serie van posts die wat Hamas heeft gedaan verharmlosen. Het begon met het vragen naar links naar video's voor bewijs. De specifieke video was al in de MSM geweest.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:06 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Doe eens niet zo instabiel zeg. Zegt hij dat
Hij was ook hard bezig met het gebruiken van een valse narrative over onthoofde babies te ontkennen dat er iets in die kibboets was gebeurd.
Als ik niet beter wist zou ik denken dat hij in een Russische trollenfabriek zat.
FYI ik heb vanaf het begin niet veel waarde gehecht aan die claim van verkrachtingen.![]()
Bijzonder vriendelijk van Israel dat ze tot vandaag in allerlei voorzieningen voorzagen..quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom geef je in hemelsnaam water, eten en elektriciteit aan lui die Hamas steunen, waar Hamas zich verbergt en van waaruit moordpartijen worden georganiseerd?Please Move The Deer Crossing Sign![]()
Hoef je mij niet te vertellen, die ene gast snapt er de ballen vanquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:13 schreef Pendule het volgende:
[..]
Palestina was van de Britten, nu helaas niet meer.
Alles waar het westen vertrekt wordt het een grote teringbende.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:12 schreef Werkperd het volgende:
Zelensky: "international attention is likely to shift away from Ukraine, and this will have consequences.""
Deze cocane snuiver is bang dat hij minder aandacht zal krijgen vanwege de Gaza-Isral conflict.![]()
![]()
ja maarquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:11 schreef PS. het volgende:
[..]
Wel bijzonder als dit je eerste post in het topic is... Maar even de afgelopen dagen het nieuws een beetje lezen jongeman.
2 miljoen inwoners waarvan de meerderheid minderjarigvrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Volgens mij betaalde hamas daar ook geen cent voor.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:14 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Bijzonder vriendelijk van Israel dat ze tot vandaag in allerlei voorzieningen voorzagen..<signature here>.![]()
the mission must be achieved by any means necessary, desperate times call for desperate measures, the ends justify the means for a cause as righteous as ours.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:15 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ja maar
2 miljoen inwoners waarvan de meerderheid minderjarig![]()
Extra wapens zijn gearriveerd, de wraakactie kan nu echt beginnen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Palestijnse staat, 1988? Na de val van Ottomaanse Rijk is het officieel een Palestijnse staat onder het Britse mandaat geworden. Voorwaarde voor een onafhankelijke staat was meewerken met de Britten tegen de Turken. Verander jouw nicknaam aub.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Er was geen Palestijnse staat. Je verzint zelf iets. Sterker nog, pas in 1988 heeft de Palestina zich als staat onafhankelijk verklaard.
Je bent af.![]()
Extra munitie voor iron dome. Voor de rest hebben ze niet gek veel nodig, van de VS.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:17 schreef Ali_boo het volgende:
Extra wapens zijn gearriveerd, de wraakactie kan nu echt beginnen![]()
zijn ze niet 'n b'tje overhaastig ?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:17 schreef aTypisch het volgende:
[..]
the mission must be achieved by any means necessary, desperate times call for desperate measures, the ends justify the means for a cause as righteous as ours.
't druist tegen de mensenrechten in om water&electriciteit af te sluiten.vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Is gewoon NIET waar. Dat gebied was van de Ottomanen voor een paar eeuwen. Wat een Turks rijk is en daarna nog 30 jaar van de Engelsen als mandaat gebied. Mag jij mij vertellen in welk jaar er daar in dat gebied een Palestijnse staat was.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:03 schreef Werkperd het volgende:
[..]
De verdeling die de VN vervolgens heeft veroorzaakt zijn de grenzen waar beide partijen zich officieel aan moeten houden. Dat heeft Isral dus niet gedaan door de regels van het plan te overtreden en meerderheid van Palestijns grondgebied te bezetten.![]()
Strategie om ze afhankelijk te maken en aan de knoppen te zitten als politiek middel. Zoals nu.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom geef je in hemelsnaam water, eten en elektriciteit aan lui die Hamas steunen, waar Hamas zich verbergt en van waaruit moordpartijen worden georganiseerd?
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma![]()
Die fabriek staat gewoon in Isral zelf hoor.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Extra munitie voor iron dome. Voor de rest hebben ze niet gek veel nodig, van de VS.![]()
Want er waren nog niet genoeg joden op transport gezet ofzo?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:20 schreef sturmpie het volgende:
ze hadden na WW2 joden in centraal afrika moeten installeren![]()
1912 was het nog Ottomaanse gebied. 1920 officieel onder het Britse mandaat. Maw een Palestijns staat waarvan de bevoegdheid is overgelaten aan de Britten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:11 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Vanaf 1912 was het gebied een Brits mandaatgebied. Daarvoor was het vanaf ~1300 onderdeel van het Ottomaanse rijk. Hoever wil je terug? Waar hoorden wij bij rond 1300 en moeten die dit veredelde moeras morgen dan ook maar komen claimen?![]()
Er zullen er vast een aantal zijn die dit bewust doen, maar ik denk dat (verreweg) de meeste users hier - in de haast en in de waan van de dag - de vele, zichzelf in razend tempo opvolgende nieuwsberichten maar half lezen of doorscannen eerlijk gezegd. Dat zou me althans niets verbazen en kennen we nog wel uit bijvoorbeeld de coronareeks. Goed lezen is er amper nog bij tegenwoordig.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:57 schreef HiZ het volgende:
[..]
Weer zo'n leugen. Er werd niet gezegd dat ze dood was. Er werd gezegd dat ze halfnaakt op die wagen lag met haar been in zo'n onnatuurlijke houding dat er werd gevreesd dat ze dood was.
Maar het verdraaien van de waarheid is voor veel mensen, ook in deze reeks een mooi begin van de campagne van misinfomatie.
Van deze jonge vrouw werd inderdaad geschreven dat ze in bewusteloze toestand meegenomen werd in die truck.
Vanmiddag ook gelezen dat deze vrouw nu in een (Indonesisch) ziekenhuis in Gaza zou liggen (in Beit Lahia, noorden van Gaza),
Ze zou dus nog in leven zijn, maar wel een zware hoofdwond hebben en in kritieke toestand verkeren. Volgens Bild en andere bronnen.
Maar goed, zo lang het niet officieel is bevestigd blijft het maar gissen - en hopen.(Business Insider)quote:Neither Israeli, German, nor Palestinian officials have confirmed Shani Louk's whereabouts or whether or not she is alive."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Je moet wat doen als er geen elektriciteit is. Kan me herinneren dat een deel van Nederland ook een paar dagen geen stroom had en 9 maanden later werden er daar meer kinderen geboren. Blijkbaar gaat die theorie ook op voor Gaza.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:15 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ja maar
2 miljoen inwoners waarvan de meerderheid minderjarig“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
Maar hoezo is dat het probleem van Isral? Palestina wilde toch zo graag een eigen landje spelen? Dan ook voor jouw eigen voorzieningen zorgen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:19 schreef sturmpie het volgende:
[..]
zijn ze niet 'n b'tje overhaastig ?
't druist tegen de mensenrechten in om water&electriciteit af te sluiten.
Ik krijg er een beetje Suriname vs Nederland gevoelens bij. Lekker onafhankelijk willen zijn maar ondertussen wel verwachten dat Nederland suikeroompje speelt.
Uiteraard niet n op n te vergelijken, maar een kromme gedachte dat een andere staat verantwoordelijk moet zijn voor jouw basisbehoefte terwijl jij op eigen benen wil gaan staan.![]()
Er was geen Palestijnse staat.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:18 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Palestijnse staat, 1988? Na de val van Ottomaanse Rijk is het officieel een Palestijnse staat onder het Britse mandaat geworden. Voorwaarde voor een onafhankelijke staat was meewerken met de Britten tegen de Turken. Verander jouw nicknaam aub.
Jij doelt op McMahon–Hussein. Dat is dus niet helemaal uitgekomen he..![]()
Buiten de forgein aid die ze krijgen van de VS om die wapens te kopenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Extra munitie voor iron dome. Voor de rest hebben ze niet gek veel nodig, van de VS.
Hebben ze niet veel nodig neeA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Lijkt mij wel een rollercoaster voor de familie van Shani, eerst die verschrikkelijk beelden van je waarschijnlijk dode dochter/zus etc. die rond wordt geparadeerd als een trofee met kleren uit en wie weet wat er allemaal verder mee is gebeurd. En dan nu toch weer hoop putten dat ze misschien nog leeft.![]()
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Deze dreiging was er natuurlijk altijd al, maar door Internet en social media komt het nu een stuk dichter bij de gewone man.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:27 schreef Slayage het volgende:
We hebben veel te danken aan die post 9/11 periode van hysterie.
[ twitter ]
Laten we niet doen alsof de Zesdaagse oorlog, de Jom Kipoer-oorlog, de Golfoorlog, etc. nooit hebben plaatsgevonden. Of wat dacht je van die aanslag in Argentini in 1994 op een Joods cultureel centrum, de aanslag in Luxor waar ruim 70 mensen omkwamen, die schietpartij in het Europa-hotel in Caro waar bijna 20 mensen werden doodgeschoten, bomaanslagen op de ambassades van de VS in Tanzania en Kenia, ruim 200 doden en ruim 4000 gewonden....
Nee, ook voor 9/11 was de wereld absoluut niet veilig, we kregen er alleen minder van mee.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.![]()
is dat cynischquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:21 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Want er waren nog niet genoeg joden op transport gezet ofzo?
als ik daar op reageer krijg ik 'n ban van 3 dagen
centraal afrika is 'n beter gebied voor joden dan in 't midden-oostenvrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Dat is onzin die al de hele dag wordt herhaald. Isral regeert niet in Gaza, de verantwoordelijkheid hoort bij Hamas. Maar die deden liever aan terrorisme dan het algemeen nut (water en electra). Een desalinisatiefabriek lag al 20 jaar stil.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:19 schreef sturmpie het volgende:
[..]
zijn ze niet 'n b'tje overhaastig ?
't druist tegen de mensenrechten in om water&electriciteit af te sluiten.![]()
en de priesters gaan zich steeds maffer kleden om hun heiligheid te benadrukken en worden steeds engerquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:07 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Nou ja, de donder is in ieder geval meetbaar.
Religies werden met de eeuwen steeds gekker.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Een Brits mandaat, waar de Britten dus de baas waren en waar de Britten dus al in 1917 hadden bepaald dat er een joodse staat zou komen in het GEBIED Palestina.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:21 schreef Werkperd het volgende:
[..]
1912 was het nog Ottomaanse gebied. 1920 officieel onder het Britse mandaat. Maw een Palestijns staat waarvan de bevoegdheid is overgelaten aan de Britten.
Je onwil om het te snappen is echt stuitend.![]()
Zou net zo hard geslacht worden door Hamas.quote:![]()
Dat is zeker cynischquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:25 schreef sturmpie het volgende:
[..]
is dat cynisch
centraal afrika is 'n beter gebied voor joden dan in 't midden-oosten
Ik vind de suggestie dat joden na de tweede wereldoorlog maar naar centraal afrika moesten gaan echt misselijkmakend.![]()
ze zouden juist onderwijs moeten krijgen zodat ze niet fokken als ratten met bijbehorende problematiek in de vorm van extreme agressie e.d.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:22 schreef PirE het volgende:
[..]
Je moet wat doen als er geen elektriciteit is. Kan me herinneren dat een deel van Nederland ook een paar dagen geen stroom had en 9 maanden later werden er daar meer kinderen geboren. Blijkbaar gaat die theorie ook op voor Gaza.
geboortebeperking invoeren wereldwijd
[ Bericht 27% gewijzigd door sturmpie op 10-10-2023 23:32:08 ]vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Waarom moet je dat bedelen bij Isral, Palestijnen willen toch een eigen staat, ze hebben al zelfbestuur. Regel ook je eigen boeltje maar dan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:13 schreef sturmpie het volgende:
[..]
de HAMAS heeft misschien 'n harde kern van 1% op 2miljoen inwoners.
op tv zeggen ze dat er grotendeels kinderen in GAZA wonen, die hebben wel water & electriciteit nodigAnd what rough beast, its hour come round at last,
joods geloof is verbonden aan jeruzalemquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:25 schreef sturmpie het volgende:
[..]
is dat cynisch
centraal afrika is 'n beter gebied voor joden dan in 't midden-oosten
alweer dat kut geloofEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Een van de, ja.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:20 schreef PS. het volgende:
[..]
Die fabriek staat gewoon in Isral zelf hoor.<signature here>.![]()
Welja joh, waarom geen Antartica? Algemene vergadering van de VN 1947? Je weet wel...quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:25 schreef sturmpie het volgende:
[..]
is dat cynisch
centraal afrika is 'n beter gebied voor joden dan in 't midden-oostenVoor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Eens, maar vroeger werd dat dus simpel ingevuld met 'moet een God zijn dan'.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:12 schreef Forbry het volgende:
[..]
Maar zijn nog steeds een (achterlijk) uitvloeisel van dingen die we (nog) niet (volledig) wetenschappelijk kunnen verklaren.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Ze gedragen zich net zo als ISIS en die waren niet opgesloten voor 17 jaar. Maar leefden gewoon in het vrije Westen. Misschien is er een ander verband tussen ISIS en Hamas die zich gedragen als beesten, wat zou het toch zijn.quote:![]()
Tikje naif helaas.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:14 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Bijzonder vriendelijk van Israel dat ze tot vandaag in allerlei voorzieningen voorzagen..And what rough beast, its hour come round at last,
de situatie Gaza is 'n gebied dat ontstaan is omdat Israel steeds groter werdquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:23 schreef Pendule het volgende:
[..]
Maar hoezo is dat het probleem van Isral? Palestina wilde toch zo graag een eigen landje spelen? Dan ook voor jouw eigen voorzieningen zorgen.
Ik krijg er een beetje Suriname vs Nederland gevoelens bij. Lekker onafhankelijk willen zijn maar ondertussen wel verwachten dat Nederland suikeroompje speelt.
Uiteraard niet n op n te vergelijken, maar een kromme gedachte dat een andere staat verantwoordelijk moet zijn voor jouw basisbehoefte terwijl jij op eigen benen wil gaan staan.vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Ik weet niet wat talkpoeder gezwets is, maar ik herhaal de gedane suggestie door het in vragende vorm terug te stellen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor akelig talkpoeder gezwets?
Kom op, etaleer beetje niveau man.![]()
Volgens wie? Volgens de VN ja. We moeten af van het de gedachte dat de VN een mondiale regering is of een soort wereldpolitie. De VN is kansloos als een land te machtig is. Rusland heeft de Krim, Turkije bezet een deel van Cyprus, de VN staat machteloos. Als Taiwan straks wordt ingelijfd door China, of Isral claimt heel Palestina, zal de VN eveneens weinig kunnen uitrichten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:21 schreef Werkperd het volgende:
[..]
1912 was het nog Ottomaanse gebied. 1920 officieel onder het Britse mandaat. Maw een Palestijns staat waarvan de bevoegdheid is overgelaten aan de Britten.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Hamas was democratisch gekozen zelfs.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom moet je dat bedelen bij Isral, Palestijnen willen toch een eigen staat, ze hebben al zelfbestuur. Regel ook je eigen boeltje maar dan.![]()
Wat je hier ziet is de Orthodoxe kerkquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en de priesters gaan zich steeds maffer kleden om hun heiligheid te benadrukken en worden steeds enger
[ afbeelding ]
En die mensen kleden zich al altijd zo
Echt helemaal niets nieuws aan, sterken nog ze lopen er zo al honderden jaren bij
[ Bericht 8% gewijzigd door Ali_boo op 10-10-2023 23:36:10 ]A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Hamas is een doodscult. Ze slachten liever, maken liever rakketten en Pallywood filmpjes dan dat ze dat gebied ontwikkelen. En de Palestijnen steunen ze. Nou ja, geef ze dan maar wat ze (niet) willen. Kennelijk willen ze niet normaal leven.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom moet je dat bedelen bij Isral, Palestijnen willen toch een eigen staat, ze hebben al zelfbestuur. Regel ook je eigen boeltje maar dan.![]()
eigenlijk is Gaza 'n zwakzinnig gebied bedoel jequote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:25 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is onzin die al de hele dag wordt herhaald. Isral regeert niet in Gaza, de verantwoordelijkheid hoort bij Hamas. Maar die deden liever aan terrorisme dan het algemeen nut (water en electra). Een desalinisatiefabriek lag al 20 jaar stil.vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Eh, nee niet echt. Gaza staat daar min of meer los van.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:28 schreef sturmpie het volgende:
[..]
de situatie Gaza is 'n gebied dat ontstaan is omdat Israel steeds groter werd![]()
Nogal ja.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:30 schreef sturmpie het volgende:
[..]
eigenlijk is Gaza 'n zwakzinnig gebied bedoel je![]()
Nou misschien niet in alle voorzieningen, maar Isral regelde wel veel voor Gaza, dat is gewoon een feit.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Dat lost het directe probleem van het bestaan van Hamas op en dat vertelt de rest van de Palestijnen dat ze niet langer terreur moeten plegen, laat staan steunen, omdat dat alleen maar vernietiging brengt. Lijkt mij beter voor iedereen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:33 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wat lost dat op denk je? en voor wie?Intolerant voor intolerantie![]()
Zijn niet mijn woorden. Maar een goede regering zou volgens mij gewoon voor basisbehoeften zorgen. En niet de buren die daarmee helpen onderwerpen aan terrorisme en illegale aanvalsoorlogenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:30 schreef sturmpie het volgende:
[..]
eigenlijk is Gaza 'n zwakzinnig gebied bedoel je![]()
Hij vroeg om bewijs. Is dat raar? Ik heb ook moeite met beelden en zulks mede door manipulatie en deepfake (beide kanten).quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hij is al een tijdje bezig met een rare serie van posts die wat Hamas heeft gedaan verharmlosen. Het begon met het vragen naar links naar video's voor bewijs. De specifieke video was al in de MSM geweest.
Hij was ook hard bezig met het gebruiken van een valse narrative over onthoofde babies te ontkennen dat er iets in die kibboets was gebeurd.
Als ik niet beter wist zou ik denken dat hij in een Russische trollenfabriek zat.
FYI ik heb vanaf het begin niet veel waarde gehecht aan die claim van verkrachtingen.![]()
Bovendien is het met de doorloopsnelheid van Hamasstrijders ook lastig bij te houden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:22 schreef PirE het volgende:
[..]
Je moet wat doen als er geen elektriciteit is. Kan me herinneren dat een deel van Nederland ook een paar dagen geen stroom had en 9 maanden later werden er daar meer kinderen geboren. Blijkbaar gaat die theorie ook op voor Gaza.And what rough beast, its hour come round at last,
Mijn cynisme was terecht, zo blijktquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:32 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ze houden toch zo van diamanten, die kan je daar zoeken![]()
Zo las ik het anders niet. Ik las het als: "Had ze een plek ergens in Afrika gegeven i.p.v. in Palestina."quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:29 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat talkpoeder gezwets is, maar ik herhaal de gedane suggestie door het in vragende vorm terug te stellen.
Talkpoeder is voor je klamme bips of voor zweetvoeten. Voor andere zaken graag laten staan.
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Hoe dan ook, kan je ook stellen dat het toen ook geen Isral was?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Er was geen Palestijnse staat.
Jij doelt op McMahon–Hussein. Dat is dus niet helemaal uitgekomen he..Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Er woonden wel veel arabieren (maar ook een forse groep joden). Misschien verwart ie dat met het bestaan van een staat.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Er was geen Palestijnse staat.
Jij doelt op McMahon–Hussein. Dat is dus niet helemaal uitgekomen he..And what rough beast, its hour come round at last,
die argumenten van pro-palestina mensen2 dingen voor hun
(1. whataboutism
(2. 2 wrongs dont make 1 rightgraag op anoniem![]()
in Gaza verzamelden zich mensen die door Israel van hun grond werden gejaagdquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, nee niet echt. Gaza staat daar min of meer los van.vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Ik weet wel wat het Is...quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:28 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ze gedragen zich net zo als ISIS en die waren niet opgesloten voor 17 jaar. Maar leefden gewoon in het vrije Westen. Misschien is er een ander verband tussen ISIS en Hamas die zich gedragen als beesten, wat zou het toch zijn.
Intolerant voor intolerantie![]()
Bedankt voor je toelichting, ik zie het anders, maar ik heb in ieder geval wat geleerd over talkpoeder.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zo las ik het anders niet. Ik las het als: "Had ze een plek ergens in Afrika gegeven i.p.v. in Palestina."
Talkpoeder is voor je klamme bips of voor zweetvoeten. Voor andere zaken graag laten staan.![]()
Succes met de uitvoering daarvan, heeft in Azi nogal wat problemen veroorzaakt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:26 schreef sturmpie het volgende:
geboortebeperking invoeren wereldwijdHet antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Initieel zal dat wel een factor geweest zijn, ja.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:35 schreef sturmpie het volgende:
[..]
in Gaza verzamelden zich mensen die door Israel van hun grond werden gejaagd
En voor de rest kun je een grafiek opzoeken, over de bevolkingsgroei de afgelopen 50 jaar.<signature here>.![]()
Als Palestijnen zich niet door Hamas lieten knechten dan waren die grenzen een stuk opener geweest. Zeker die naar Egypte en als ze normaal konden doen tegen de inwoners van Isral ook naar Isral. Dat gehuil om dingen die je voor een groot deel zelf in de hand hebt, en dat af te schuiven op de Grote Boze Isral is echt te treurig en ultiem onvolwassen.quote:And what rough beast, its hour come round at last,
China is er groot mee geworden: 1kindpolitiekquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Succes met de uitvoering daarvan, heeft in Azi nogal wat problemen veroorzaakt.vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Ja, en het gaat ook toppie daar.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:37 schreef sturmpie het volgende:
[..]
China is er groot mee geworden: 1kindpolitiek<signature here>.![]()
ja, ik had eens 'n geboortegrafiek van Iran bekeken, die fokken ook daar echt keihardquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Initieel zal dat wel een factor geweest zijn, ja.
En voor de rest kun je een grafiek opzoeken, over de bevolkingsgroei de afgelopen 50 jaar.vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Overtuigen met halve waarheden die simpelweg na te gaan zijn werkt misschien bij 5 jarigen, geloofwaardigheid behouden bij volwassenen werkt anders. Succes ermeequote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:21 schreef Werkperd het volgende:
[..]
1912 was het nog Ottomaanse gebied. 1920 officieel onder het Britse mandaat. Maw een Palestijns staat waarvan de bevoegdheid is overgelaten aan de Britten.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”![]()
Ik kan me voorstellen dat je als spreekwoordelijke waard nu met wat gene zit. Als het goed is is dat van tijdelijke aard. Probeer over het moment heen te kijken, dan valt het allemaal wel mee.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:36 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Bedankt voor je toelichting, ik zie het anders, maar ik heb in ieder geval wat geleerd over talkpoeder.
Leermomentje. Prima toch?
Neen. Palestijns gebied dat onder mandaat van de Britten kwam te staan. Samen met wat later Transjordani (nu Jordani) werd. Inderdaad, Transjordani werd wel een staat.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:21 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Er zijn eind jaren 30 wel pogingen gedaan om iets op papier te zetten en er waren inderdaad plannen voor de oprichting van een Palestijnse staat (met daarin autonomie voor de Joden), maar vanwege het uitbreken van WOII gingen die plannen de koelkast in. Na WOII kwam men met de bekende verdeling van 1947."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Direct na de val van het Ottomaanse Rijk was er inderdaad ook geen Isral. Er lagen wel plannen bij de bestuurders (Britten) om er een joodse staat te laten ontstaan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hoe dan ook, kan je ook stellen dat het toen ook geen Isral was?
Maar jevkunt gewoon niet van een Palestijnse staat spreken. Ik bedoel, wat waren de landsgrenzen, wie zat er allemaal in de regering, wie erkende in zeg 1925 de Palestijnse staat.. etc etc.
Feit is dat ze over een maand officieel zelfs pas hun 35-jarig bestaan vieren.![]()
Ja, gelukkig zijn er geen kinderen omgekomen of weggegeven wegens 'verkeerd' geslacht voor de familieboom en zijn er geen delen waar er veel meer jongens zijn dan meisjes, met alle mentale problemen van dien.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:37 schreef sturmpie het volgende:
[..]
China is er groot mee geworden: 1kindpolitiekHet antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Geen idee.. maar het lijkt bijna pure onwil te zijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er woonden wel veel arabieren (maar ook een forse groep joden). Misschien verwart ie dat met het bestaan van een staat.![]()
Kunnen we dat ook toepassen op de aanval van hamas? Of mag ik deze post gebruiken als voorbeeld van je hypocrisie en dubbele maten?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:17 schreef aTypisch het volgende:
[..]
the mission must be achieved by any means necessary, desperate times call for desperate measures, the ends justify the means for a cause as righteous as ours.En Allah weet het het beste![]()
Ik vind je uitleg best moeilijk. Maar in algemene zin is het waar dat ik soms te narrig reageer.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je als spreekwoordelijke waard nu met wat gene zit. Als het goed is is dat van tijdelijke aard. Probeer over het moment heen te kijken, dan valt het allemaal wel mee.
Leermomentje. Prima toch?![]()
Wat is de missie van hun dan? Nog meer dode festivalgangers?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:41 schreef GewoonUitNL het volgende:
Kunnen we dat ook toepassen op de aanval van hamas?<signature here>.![]()
650.000 joden en 2x zoveel Arabieren, dat was het.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er woonden wel veel arabieren (maar ook een forse groep joden). Misschien verwart ie dat met het bestaan van een staat.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Palestina, onder Brits mandaat! De Palestijnen hebben meegewerkt met de Britten om de Turken te verslaan. Dit hebben zij gedaan voor een onafhankelijke staat. De bevoegdheid is daarom ook aan de Britten overgelaten waarna de Britten wederom een mes in de rug van de Arabieren heeft gestoken met zijn Balfour declaratie. Liefde van de Britten voor de zionisten, met name Rotschild was maar al te groot. De situatie in Palestina is vanwege het Britse verraad alleen maar verslechterd omdat er steeds meer Palestijnen verdreven zijn en plaats werd gemaakt voor Joden. Na de tweede wereldoorlog is dit alleen maar versneld en heeft logischerwijs voor grote conflicten gezorgd. Vanwege de oplopende conflicten is er uit noodzaak door de VN in 1947 een plan opgesteld voor twee staten oplossing.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Een Brits mandaat, waar de Britten dus de baas waren en waar de Britten dus al in 1917 hadden bepaald dat er een joodse staat zou komen in het GEBIED Palestina.
Je onwil om het te snappen is echt stuitend.
Vooral Isral, die het plan ondertekend heeft moet zich daaraan houden. Ze kiezen ervoor om de regels van het plan te overtreden en gronden te bezetten waar zij niet thuis horen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Werkperd op 10-10-2023 23:57:32 ]![]()
Ja, soms is daar iets raars aan. Zoals we ook zagen toen de Russische trollen sluitend bewijs eisten dat er wel een MH17 was geweest, en of er wel passagiers in hadden gezeten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:33 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Hij vroeg om bewijs. Is dat raar? Ik heb ook moeite met beelden en zulks mede door manipulatie en deepfake (beide kanten).
Dat speelde hier ook. Het 'bewijs' had weinig toegevoegd aan de feiten. Er was een vrouw die kennelijk zwaar was mishandeld. Om dan beelden te moeten zien of ze ook verkracht was heeft niks meer te maken van een oprechte interesse voor wat er is voorgevallen. Ik twijfelde ook aan verkrachting, maar dat veranderde nul komma niks aan de realiteit dat ze zwaar mishandeld was. Ook de laatste berichten veranderen dat nog steeds niet.
En dat zette hij voort met onthoofde babies.
Er is online alle reden om waakzaam te zijn. Maar dat geeft niemand een vrijbrief om te gaan zitten doen alsof een terroristische daad van die omvang misschien wel niet heeft plaatsgevonden.![]()
UN zegt:
je mag niet water & electriciteit afsluiten want dat is 't overtreden van mensenrechten.
krijgt Israel nu straf ?vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Dat verklaart waarom alle Oekraene propagandisten zich ontpopten tot Isral propagandisten.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:44 schreef sturmpie het volgende:
UN zegt:
je mag niet water & electriciteit afsluiten want dat is 't overtreden van mensenrechten.
krijgt Israel nu straf ?Tapijtenbommen gooien op Tel Aviv bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:44 schreef sturmpie het volgende:
UN zegt:
krijgt Israel nu straf ?![]()
Matig en niet waar. Ik ken iig 1 iemand die nu in deze topic pro-israel is, en in oekraine topic zuigend pro-rus. Denk dat je weet over wie ik het heb.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:44 schreef Slayage het volgende:
Dat verklaart waarom alle Oekraene propagandisten zich ontpopten tot Isral propagandisten.
Ja dat willen de Palestijnen graag dat je gelooft. Maar Isral heeft in 1948 dat idiote verdelingsplan geaccepteerd. En de Arabieren hebben zich in de luren laten leggen door de Arabische buurlanden van Isral.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:35 schreef sturmpie het volgende:
[..]
in Gaza verzamelden zich mensen die door Israel van hun grond werden gejaagd![]()
En wie gaat dan doen, in die kleurrijke wereld aan de binnenkant van je ogen?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:46 schreef Werkperd het volgende:
[..]
[..]
Tapijtenbommen gooien op Tel Aviv bijvoorbeeld?<signature here>.![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Hadden ze niet met vuurwerk naar de politie moeten gooien in de huidige gespannen context.Please Move The Deer Crossing Sign![]()
Dat is meer hoe Isral kijkt naar oplossingen, zoals het platbombarderen van Gaza.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
En wie gaat dan doen, in die kleurrijke wereld aan de binnenkant van je ogen?![]()
Alsof een strijdende partij de UN nog serieus neemt. Organisatie is te log om ook nog maar iets zinnigs/vredesstichtends te betekenen in een noemenswaardig conflict.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:44 schreef sturmpie het volgende:
UN zegt:
krijgt Israel nu straf ?![]()
Gaza is een stad in de Gaza strook. De Isralieten hebben Nederzettingen gehad in de Gaza-strook maar deze zijn allang weer verlaten. Nu staat er een groot hek omheen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:28 schreef sturmpie het volgende:
[..]
de situatie Gaza is 'n gebied dat ontstaan is omdat Israel steeds groter werd
Zowel Isral als Egypte wil niks met die gasten van doen hebben.
Isral is wel bezig met het annexeren van bepaalde gebieden in de Westerlijke jordaanoever. Wat ook een gebied zou zijn van ‘land’ ‘Palestina’
Dat is wat ik er uit kan opmaken. Ik vindt het allemaal maar verwarrend. Twee moslim-enclaves die geterroriseerd zouden worden door de Joden.![]()
* Het tactisch bombarderen van locaties om zo veel mogelijk burgerslachtoffers te voorkomen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:49 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat is meer hoe Isral kijkt naar oplossingen, zoals het platbombarderen van Gaza.![]()
Ze hebben gewoon wat Arabieren voor het karretje gespannen omdat dat beter uitkwam, gezien ze hun eigen soldaten elders nodig hadden. Dat gebeurde nogal eens in de koloniale tijd.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Palestina, onder Brits mandaat! De Palestijnen hebben meegewerkt met de Britten om de Turken te verslaan. Dit hebben zij gedaan voor een onafhankelijke staat. De bevoegdheid is daarom ook aan de Britten overgelaten waarna de Britten wederom een mes in de rug van de Arabieren heeft gestoken met zijn Balfour declaratie. Liefde van de Britten voor de zionisten, met name Rotschild was maar al te groot. De situatie in Palestina is vanwege de Britse verraad alleen maar verslechterd omdat er steeds meer Palestijnen verdreven zijn en plaats werd gemaakt voor Joden. Na de tweede wereldoorlog is dit alleen maar versneld en heeft logischerwijs voor grote conflicten gezorgd. Vanwege de oplopende conflicten is er uit noodzaak door de VN in 1947 een plan opgesteld voor twee staten oplossing.
Vooral Isral, die het plan ondertekend heeft moet zich daaraan houden. Ze kiezen ervoor om de regels van het plan te overtreden en gronden te bezetten waar zij niet thuis horen.
Dat maakt niet dat ze ineens een staat waren. Binnen een jaar lagen er al andere afspraken.
Het VN verdrag hebben ze niet getekend, dus zijn ze vogelvrij of mogen ze nergens aanspraak op maken. Zeg het maar..
Feit is dat ze zich pas in 1988 als onafhankelijke staat hebben verklaard.
Ik ben overigens niet pro-Isral of pro-Palestina.![]()
Ja, en omdat israel het blijkbaar constant plat bombardeert, wonen er 2 miljoen + mensen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:49 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat is meer hoe Isral kijkt naar oplossingen, zoals het platbombarderen van Gaza.
Juist.<signature here>.![]()
President Erdogan: ''Gaza wordt niet van water voorzien. Er is geen elektriciteit, deze is niet aanwezig.
We weten niet hoe de toestand van de ziekenhuizen is, of ze kunnen werken of niet...
Helaas worden gebedshuizen, ziekenhuizen en scholen allemaal genadeloos getroffen; De wereld zwijgt terwijl deze worden gedaan. Niemand zegt iets.
Hoe zit het met de mensenrechten?''![]()
Tsja, goed moment om vuurwerk te gooien naar de politie. Dan vraag je er gewoon om. Sukkels.quote:"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Als ze Gaza wilde platbombarderen dan was dat allang gebeurd.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:49 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat is meer hoe Isral kijkt naar oplossingen, zoals het platbombarderen van Gaza.![]()
Dat doet zij systematisch, vandaar dat het volk ook getraumatiseerd is. Dus bijvoorbeeld bij elke ramadan maand, paar dagen bombarderen. Jaartje wachten, daarna weer. En ga zo maar door.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en omdat israel het blijkbaar constant plat bombardeert, wonen er 2 miljoen + mensen.
Juist.
Fijn om te weten dat jij achter zulke tirannieke praktijken staat.![]()
Erdogan moet af en toe de live even aanknallen, kijk eens:quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:52 schreef Werkperd het volgende:
Helaas worden gebedshuizen, ziekenhuizen en scholen allemaal genadeloos getroffen; De wereld zwijgt terwijl deze worden gedaan. Niemand zegt iets.
En vol verlicht ziekenhuis.![]()
Ja, de mooie praatjes van de oneindige raketaanvallen van gister zijn weg en nu vol op het slachtoffer orgel h?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:52 schreef Werkperd het volgende:
President Erdogan: ''Gaza wordt niet van water voorzien. Er is geen elektriciteit, deze is niet aanwezig.
We weten niet hoe de toestand van de ziekenhuizen is, of ze kunnen werken of niet...
Hoe zit het met de mensenrechten?''
Lees mijn post onder je bericht, dan snap je wat marteling doet met de mens (bevolking)quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als ze Gaza wilde platbombarderen dan was dat allang gebeurd.![]()
Dan kunnen ze blijkbaar slecht mikken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:53 schreef Werkperd het volgende:
Dat doet zij systematisch, vandaar dat het volk ook getraumatiseerd is.<signature here>.![]()
De film Waltz with Bashir is aanbevelenswaardigIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:53 schreef PS. het volgende:
[..]
Erdogan moet af en toe de live even aanknallen, kijk eens:
[ afbeelding ]
En vol verlicht ziekenhuis.Brandstof voor de generator raakt ook op den duur op. Israel heeft toevoer van brandstof geblokkeerd, weet je nog?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:53 schreef PS. het volgende:
[..]
Erdogan moet af en toe de live even aanknallen, kijk eens:
[ afbeelding ]
En vol verlicht ziekenhuis.
Bij de les blijven aub.![]()
Dat is iets anders dan platbombarderen. Gebruik dan aub de juiste termen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:54 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Lees mijn post onder je bericht, dan snap je wat marteling doet met de mens (bevolking)![]()
Nja je kan zelf ook wel het verschil zien met 3 dagen terugquote:toen was de hele stad verlicht.
Ik geloof dat er 20MW via egypte komt, en diesel generatoren kunnen nog wel wat leveren. Plus veel huizen hebben zonnepanelen.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Dat duurt nog wel even hoor, in de tussentijd heeft Hamas genoeg tijd zich over te geven.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:55 schreef Werkperd het volgende:
[..]
[..]
Brandstof voor de generator raakt ook op den duur op. Israel heeft toevoer van brandstof geblokkeerd, weet je nog?
Bij de les blijven aub.![]()
En ook gewoon anti-Israelquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:50 schreef Bieselke het volgende:
[..]
Alsof een strijdende partij de UN nog serieus neemt. Organisatie is te log om ook nog maar iets zinnigs/vredesstichtends te betekenen in een noemenswaardig conflict.![]()
wie gaat dat doen ?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:46 schreef Werkperd het volgende:
[..]
[..]
Tapijtenbommen gooien op Tel Aviv bijvoorbeeld?vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
dus volgens jou gaat de UN tel aviv cluster bombarderen omdat ze water&electra hebben afgesloten in gaza ?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:49 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat is meer hoe Isral kijkt naar oplossingen, zoals het platbombarderen van Gaza.vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Kunnen ze prima de noodvoorzieningen mee gaande houden. Ze hebben zelf ook een electiciteitscentrale.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nja je kan zelf ook wel het verschil zien met 3 dagen terugtoen was de hele stad verlicht.
Ik geloof dat er 20MW via egypte komt, en diesel generatoren kunnen nog wel wat leveren. Plus veel huizen hebben zonnepanelen.
Ze hebben zelf 20 jaar gehad om er in te investeren. Maar wapens waren belangrijker.![]()
joden zijn dus eigenlijk nogal agressief tegen de omgevingquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:50 schreef Pendule het volgende:
Twee moslim-enclaves die geterroriseerd zouden worden door de Joden.vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Voor de meeste mensen is dat niet zo heel lastig te bedenken. In Gaza zijn ze blijkbaar heel verbaasd dat het zo werkt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zijn niet mijn woorden. Maar een goede regering zou volgens mij gewoon voor basisbehoeften zorgen. En niet de buren die daarmee helpen onderwerpen aan terrorisme en illegale aanvalsoorlogenAnd what rough beast, its hour come round at last,
Verder hoop ik dat ze deze stroom daar blijven houden hoor, maar het stopcontact waar de cameraman zijn telefoon in heeft zitten mag ook wel eens uitvallen.
ping
ping
ping
ping![]()
ja dat vraag ik me ook af, we hebben mensenrechten daar hebben we ons aan te houden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:52 schreef Werkperd het volgende:
Hoe zit het met de mensenrechten?''
[ twitter ]
UN zegt dat 't afsluiten van water&electra 'n misdaad is tegen de mens, cq overtredingvrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Toen het nog van de Britten was, zijn er toen Palestijnen daar komen wonen of woonden die daar al?Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Omdat iemand bij de UN iets zegt is het nog niet zo.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:02 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ja dat vraag ik me ook af, we hebben mensenrechten daar hebben we ons aan te houden.
UN zegt dat 't afsluiten van water&electra 'n misdaad is tegen de mens, cq overtreding![]()
quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:02 schreef Vis1980 het volgende:
Toen het nog van de Britten was, zijn er toen Palestijnen daar komen wonen of woonden die daar al?
Dit is wel een goede duidelijke video om het een beetje te begrijpen.![]()
Dan heb jij jouw geschiedenislessen niet echt goed gevolgd. De Turken hebben veel fronten tegen de Britten verloren vanwege Arabische verraad. De Britten konden met geen mogelijkheid voorbij deze fronten komen. De Arabieren zijn zo dom geweest om voor een vlagje samen te werken met Britten tegen de Turken. Maar goed, gebeurd is gebeurd. Neemt niet weg dat er maar 60 duizend Joden in 1917 in Palestina waren en na aankondiging van staat Isral er ruim 6 miljoen Palestijnen een vluchtelingstatus hebben gekregen. Dit is geschiedenis. Dit geeft aan hoe ellende ontstaan is en waarom op dag van vandaag Isral backed by the West zijn tirannieke praktijken voortzet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon wat Arabieren voor het karretje gespannen omdat dat beter uitkwam, gezien ze hun eigen soldaten elders nodig hadden. Dat gebeurde nogal eens in de koloniale tijd.
Dat maakt niet dat ze ineens een staat waren. Binnen een jaar lagen er al andere afspraken.
Het VN verdrag hebben ze niet getekend, dus zijn ze vogelvrij of mogen ze nergens aanspraak op maken. Zeg het maar..
Feit is dat ze zich pas in 1988 als onafhankelijke staat hebben verklaard.
Ik ben overigens niet pro-Isral of pro-Palestina.![]()
ok, dan moet ie dat maar zelf weten, ik dacht UN die zal wel iets regelen maar laat ie 't zelf maar doen, koffiequote:vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
The total population of Palestine was given as 757,182, of whom 590,890 (78%) were Muslims (“Mohammedans”), 83,794 (11%) Jews, 73,024 (9%) Christians and 9,474 others. The population of Jerusalem was given as 62,578, of whom 13,413 were Muslims, 33,971 Jews, 14,699 Christians and 495 others.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:02 schreef Vis1980 het volgende:
Toen het nog van de Britten was, zijn er toen Palestijnen daar komen wonen of woonden die daar al?
https://ecf.org.il/issues/issue/1087Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ja die heb ik eerder bekeken en daar komt gewoon uit dat Isral mensenrechten heeft geschonden en mensen uit hun huis heeft gezet en zich niet aan de afspraken heeft gehouden, maar dat komt niet uit de verhalen die velen op dit forum vertellen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:04 schreef PS. het volgende:
[..]
Dit is wel een goede duidelijke video om het een beetje te begrijpen.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Ja 95% van de Palestijnen walgt van Hamas natuurlijk diep vanbinnen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:53 schreef UitStraling het volgende:
Toch een miljoen volkomen onschuldige mensen die de tol betalen voor een paar psychopaten.And what rough beast, its hour come round at last,
schijnt dat ze daar fokken als konijnen en de meerderheid van de bevolking is minderjarig zeggen ze op tvquote:vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Je moet wel alles kijken he.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja die heb ik eerder bekeken en daar komt gewoon uit dat Isral mensenrechten heeft geschonden en mensen uit hun huis heeft gezet en zich niet aan de afspraken heeft gehouden, maar dat komt niet uit de verhalen die velen op dit forum vertellen.![]()
Joden door 10 delen, 600k moslims ongeveer.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:42 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
650.000 joden en 2x zoveel Arabieren, dat was het.![]()
Hamas is de grootste partij daar. Veruit. Laatste verkiezingen zijn lang geleden maar er is genoeg steun voor die zieke lui.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:53 schreef UitStraling het volgende:
Toch een miljoen volkomen onschuldige mensen die de tol betalen voor een paar psychopaten.![]()
Feiten en subjectieve belevingen hebben niet altijd veel te doen met elkaarquote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja die heb ik eerder bekeken en daar komt gewoon uit dat Isral mensenrechten heeft geschonden en mensen uit hun huis heeft gezet en zich niet aan de afspraken heeft gehouden, maar dat komt niet uit de verhalen die velen op dit forum vertellen.
-Rabia Al-Basri![]()
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:59 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dus volgens jou gaat de UN tel aviv cluster bombarderen omdat ze water&electra hebben afgesloten in gaza ?hoe kom jij op deze conclusie, dat is niet hoe de Verenigde Naties werken
![]()
![]()
En nog steeds butt-hurt?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:04 schreef Werkperd het volgende:
De Turken hebben veel fronten tegen de Britten verloren vanwege Arabische verraad.
I feel you bro. Wat de fransen hier uitgevreten hebben van 1795 tot 1813 zit me ook nog steeds dwars.<signature here>.![]()
De helft, 49 procent steunt Hamas.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:07 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hamas is de grootste partij daar. Veruit. Laatste verkiezingen zijn lang geleden maar er is genoeg steun voor die zieke lui.![]()
Palestijnen leefden in ruime meerderheid daar onder Ottomaans bewind. Joden waren in minderheid. Zodanig minder dat het bijna niet nodig is om in getallen te uiten. Het tegenovergestelde proces is ontstaan na de val van Ottomaanse Rijk.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:02 schreef Vis1980 het volgende:
Toen het nog van de Britten was, zijn er toen Palestijnen daar komen wonen of woonden die daar al?![]()
Ja, dat is wel een raar signaal.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:06 schreef koos_vriendloos het volgende:
[ twitter ]
You cant make this up![]()
Rome has come a long way wat betreft de jodenquote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:06 schreef koos_vriendloos het volgende:
[ twitter ]
You cant make this up
-Rabia Al-Basri![]()
Ja dat heb ik dus gedaan, wil je anders zeggen dat het niet gesteld wordt?quote:Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Wel hartverwarmend dat jullie je beide in ieder geval in sommige gevallen druk maken over mensenrechten. Gaat het dan toch de goede kant op met de wereld zo?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:02 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ja dat vraag ik me ook af, we hebben mensenrechten daar hebben we ons aan te houden.
UN zegt dat 't afsluiten van water&electra 'n misdaad is tegen de mens, cq overtredingAnd what rough beast, its hour come round at last,
@Werkperdquote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:07 schreef Pendule het volgende:
[..]hoe kom jij op deze conclusie, dat is niet hoe de Verenigde Naties werken
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Laat maar, je pure onwil of gekleurde visie pas ik voor.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:04 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dan heb jij jouw geschiedenislessen niet echt goed gevolgd. De Turken hebben veel fronten tegen de Britten verloren vanwege Arabische verraad. De Britten konden met geen mogelijkheid voorbij deze fronten komen. De Arabieren zijn zo dom geweest om voor een vlagje samen te werken met Britten tegen de Turken. Maar goed, gebeurd is gebeurd. Neemt niet weg dat er maar 60 duizend Joden in 1917 in Palestina waren en na aankondiging van staat Isral er ruim 6 miljoen Palestijnen een vluchtelingstatus hebben gekregen. Dit is geschiedenis. Dit geeft aan hoe ellende ontstaan is en waarom op dag van vandaag Isral backed by the West zijn tirannieke praktijken voortzet.![]()
Ter vergelijking met moslims alleen in hun eigen territorium.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:00 schreef sturmpie het volgende:
[..]
joden zijn dus eigenlijk nogal agressief tegen de omgeving![]()
Moedig de Isralirs nu niet aan om het dit keer echt eens grondig te proberen.quote:And what rough beast, its hour come round at last,
78% was moslim volgens de Census van 1922 https://ecf.org.il/issues/issue/1087quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:42 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
650.000 joden en 2x zoveel Arabieren, dat was het.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Zeg begin jij nu ook al.quote:And what rough beast, its hour come round at last,
Raar.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:06 schreef koos_vriendloos het volgende:
[ twitter ]
You cant make this upOf daar heeft iemand even niet goed opgelet of een heel wrang gevoel voor humor.quote:Boog van Titus (Forum Romanum)
De relifs in de boog herinneren aan het neerslaan van de joodse opstand in Palestina en aan de verwoesting van Jeruzalem door Titus en zijn vader Vespasianus in 70 na Chr.And what rough beast, its hour come round at last,
even in 't kort, gaza heeft 2 miljoen inwoners en hamas en ze fokken als konijnen want 't meerendeel is minderjarig.
hamas daagt israel uit via terror
israel gaat gaza vermoorden
israel gaat alle kindjes en vrouwen en mannen vermoorden in gaza en wij mogen toekijkenvrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Volgende keer niet komen en proberen de les te lezen hier.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Laat maar, je pure onwil of gekleurde visie pas ik voor.![]()
Nee, absoluut niet. Ik sta aan de kant van de Palestijnen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
En nog steeds butt-hurt?
I feel you bro. Wat de fransen hier uitgevreten hebben van 1795 tot 1813 zit me ook nog steeds dwars.![]()
Wel grappig dat in de Koran (interpretatie is niet aan mij) volgens mij staat, dat alle moslims terug moeten naar het heilige land moeten (Saudi-Arabie);en het land Israel toebehoort aan de Israeliers.
Dan krijg je weer discussie wie de palestijnen zijn tegen over de arabieren.Hell To The Liars![]()
Je zou de Palestijnen een goede dienst bewijzen door andere mensen aan het woord te laten over deze ingewikkelde kwestie.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:13 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet. Ik sta aan de kant van de Palestijnen.![]()
Wat klopt er van dat ik hoor dat Isral in 1312 voor Christus gesticht is met Jeruzalem als hoofdstad![]()
Ik heb toch het idee dat ze gaan proberen hamas uit te schakelen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:12 schreef sturmpie het volgende:
even in 't kort, gaza heeft 2 miljoen inwoners en hamas en ze fokken als konijnen want 't meerendeel is minderjarig.
hamas daagt israel uit via terror
israel gaat gaza vermoorden
israel gaat alle kindjes en vrouwen en mannen vermoorden in gaza en wij mogen toekijken
Als je de boel met de grond gelijk wil maken, heb je geen ladingen tanks nodig, dan ben je na een paar dagen vanuit de lucht bommen gooien wel klaar.
En israel zal mbt wie er allemaal een functie hebben binnen hamas, de top van die piramide, wel weten wie ze hoe en waar kunnen vinden. De onderkant van de piramide, die ze niet inzichtelijk hebben, bv wat 18 jarigen die met een AK rondopen, die gaan het "spannend" maken.<signature here>.![]()
No shit?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:13 schreef Werkperd het volgende:
Ik sta aan de kant van de Palestijnen.<signature here>.![]()
Wat leesvoer: Koninkrijk Isralquote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat klopt er van dat ik hoor dat Isral in 1312 voor Christus gesticht is met Jeruzalem als hoofdstadAnd what rough beast, its hour come round at last,
Misschien voor mensen die niet logisch kunnen redeneren en gebrek aan kennis over geschiedenis hebben.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:15 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Je zou de Palestijnen een goede dienst bewijzen door andere mensen aan het woord te laten over deze ingewikkelde kwestie.![]()
Dat heb je mooi uit je duim gezogenquote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:13 schreef Droopie het volgende:
Wel grappig dat in de Koran (interpretatie is niet aan mij) volgens mij staat, dat alle moslims terug moeten naar het heilige land moeten (Saudi-Arabie);en het land Israel toebehoort aan de Israeliers.![]()
Waar heb je dat vandaan?Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Die doden op die rave waren allemaal gestorven door een overdosis dope, we hebben ze zelfs nog geprobeerd te reanimeren.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:37 schreef Magister_Artium het volgende:
[ twitter ]
🇮🇱
Aldus Hamas.Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.![]()
İt is what it is.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:16 schreef Aadil het volgende:
Jammer van alle Westerse/Isralische bias in dit topic.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ja wordt er naar jouw smaak te weinig gejuicht voor de slachtpartijen van weerloze vrouwen en kinderen van Hamas?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:16 schreef Aadil het volgende:
Jammer van alle Westerse/Isralische bias in dit topic.And what rough beast, its hour come round at last,
In het heel kort: het meeste komt door het zionisme, en het streven (later strijd) voor een Joods Tehuis, later Isral. Het probleem van het bestaan van Isral is dat het de waarheid van de islam als de ware religie ondermijnt. Jeruzalem in "joodse" handen is de terugdraaiing van de wil van God.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:59 schreef BMW1993 het volgende:
Daarbovenop kwam het nazisme; deze vond gretig aftrek in het Midden Oosten in de jaren 30 en 40; ook omdat toen al strijd was tussen Joden en Arabieren. Het maakte van de waakvlam die de haat van moslims jegens Joden was, een vuurstorm.
De stichting van Isral in 1948 en de verloren Arabische oorlogen deden de rest.Intolerant voor intolerantie![]()
Welterusten, paardje.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:17 schreef Werkperd het volgende:
Ik denk dat ik de dag maar eens ga afsluiten. Tis goed geweest hier.And what rough beast, its hour come round at last,
Misschien een goed idee om niet te spreken over iets waar je geen kennis over hebt?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:13 schreef Droopie het volgende:
Wel grappig dat in de Koran (interpretatie is niet aan mij) volgens mij staat, dat alle moslims terug moeten naar het heilige land moeten (Saudi-Arabie);en het land Israel toebehoort aan de Israeliers.
Dan krijg je weer discussie wie de palestijnen zijn tegen over de arabieren.
Waar staat dat in de Qur'aan?En Allah weet het het beste![]()
https://quran.com/al-maidah/20-26quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat heb je mooi uit je duim gezogen![]()
Waar heb je dat vandaan?
https://adishakti.org/_/q(...)he_last_judgment.htmHell To The Liars![]()
Dat klopt ook. Er zullen niet veel mensen zijn die ontkennen dat Isral mensenrechten heeft geschonden en zich niet aan de afspraken heeft gehouden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja die heb ik eerder bekeken en daar komt gewoon uit dat Isral mensenrechten heeft geschonden en mensen uit hun huis heeft gezet en zich niet aan de afspraken heeft gehouden, maar dat komt niet uit de verhalen die velen op dit forum vertellen.
Maar dat staat mijns inziens los van het vraagstuk (en de discussie van Geschiedkundige en Werkperd) of er nu wel of niet sprake is geweest van een Palestijnse staat ooit."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
De haat wordt ook zorgvuldig gekoesterd voor allerhande doeleinden door extremisten en politici aan beide zijden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:18 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
In het heel kort: het meeste komt door het zionisme, en het streven (later strijd) voor een Joods Tehuis, later Isral. Het probleem van het bestaan van Isral is dat het de waarheid van de islam als de ware religie ondermijnt. Jeruzalem in "joodse" handen is de terugdraaiing van de wil van God.
Daarbovenop kwam het nazisme; deze vond gretig aftrek in het Midden Oosten in de jaren 30 en 40; ook omdat toen al strijd was tussen Joden en Arabieren. Het maakte van de waakvlam die de haat van moslims jegens Joden was, een vuurstorm.
De stichting van Isral in 1948 en de verloren Arabische oorlogen deden de rest.And what rough beast, its hour come round at last,
Moslims geloven dat Jezus en Mozes moslims waren, vrede zij met hen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:59 schreef BMW1993 het volgende:
Is de haat enkel door het Palestina conflict gekomen?En Allah weet het het beste![]()
Dat is stukken meer dan het evenmin vredelievende Fatah. Alles is gericht op strijd daar. Hamas en Fatah bestaansrecht is er op gebouwd, met steun van hun grote achterban.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:07 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De helft, 49 procent steunt Hamas.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: