Strategie om ze afhankelijk te maken en aan de knoppen te zitten als politiek middel. Zoals nu.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze hadden het nooit moeten geven, zorgen die lui zelf maar voor.
Waarom geef je in hemelsnaam water, eten en elektriciteit aan lui die Hamas steunen, waar Hamas zich verbergt en van waaruit moordpartijen worden georganiseerd?
Die fabriek staat gewoon in Isral zelf hoor.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Extra munitie voor iron dome. Voor de rest hebben ze niet gek veel nodig, van de VS.
Want er waren nog niet genoeg joden op transport gezet ofzo?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:20 schreef sturmpie het volgende:
ze hadden na WW2 joden in centraal afrika moeten installeren
1912 was het nog Ottomaanse gebied. 1920 officieel onder het Britse mandaat. Maw een Palestijns staat waarvan de bevoegdheid is overgelaten aan de Britten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:11 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Vanaf 1912 was het gebied een Brits mandaatgebied. Daarvoor was het vanaf ~1300 onderdeel van het Ottomaanse rijk. Hoever wil je terug? Waar hoorden wij bij rond 1300 en moeten die dit veredelde moeras morgen dan ook maar komen claimen?
Er zullen er vast een aantal zijn die dit bewust doen, maar ik denk dat (verreweg) de meeste users hier - in de haast en in de waan van de dag - de vele, zichzelf in razend tempo opvolgende nieuwsberichten maar half lezen of doorscannen eerlijk gezegd. Dat zou me althans niets verbazen en kennen we nog wel uit bijvoorbeeld de coronareeks. Goed lezen is er amper nog bij tegenwoordig.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:57 schreef HiZ het volgende:
[..]
Weer zo'n leugen. Er werd niet gezegd dat ze dood was. Er werd gezegd dat ze halfnaakt op die wagen lag met haar been in zo'n onnatuurlijke houding dat er werd gevreesd dat ze dood was.
Er is ook niet gezegd dat er babies zijn onthoofd. Er waren dode babies en kinderen en onthoofde mensen.
Maar het verdraaien van de waarheid is voor veel mensen, ook in deze reeks een mooi begin van de campagne van misinfomatie.
(Business Insider)quote:Neither Israeli, German, nor Palestinian officials have confirmed Shani Louk's whereabouts or whether or not she is alive.
Je moet wat doen als er geen elektriciteit is. Kan me herinneren dat een deel van Nederland ook een paar dagen geen stroom had en 9 maanden later werden er daar meer kinderen geboren. Blijkbaar gaat die theorie ook op voor Gaza.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:15 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ja maar
2 miljoen inwoners waarvan de meerderheid minderjarig
Maar hoezo is dat het probleem van Isral? Palestina wilde toch zo graag een eigen landje spelen? Dan ook voor jouw eigen voorzieningen zorgen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:19 schreef sturmpie het volgende:
[..]
zijn ze niet 'n b'tje overhaastig ?
't druist tegen de mensenrechten in om water&electriciteit af te sluiten.
Er was geen Palestijnse staat.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:18 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Palestijnse staat, 1988? Na de val van Ottomaanse Rijk is het officieel een Palestijnse staat onder het Britse mandaat geworden. Voorwaarde voor een onafhankelijke staat was meewerken met de Britten tegen de Turken. Verander jouw nicknaam aub.
Buiten de forgein aid die ze krijgen van de VS om die wapens te kopenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Extra munitie voor iron dome. Voor de rest hebben ze niet gek veel nodig, van de VS.
Deze dreiging was er natuurlijk altijd al, maar door Internet en social media komt het nu een stuk dichter bij de gewone man.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:27 schreef Slayage het volgende:
20 jaar oorlog in Afghanistan om de taliban te vervangen met de taliban. De vernietiging van Irak. De creatie van Isis.
We hebben veel te danken aan die post 9/11 periode van hysterie.
[ twitter ]
is dat cynischquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:21 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Want er waren nog niet genoeg joden op transport gezet ofzo?
Dat is onzin die al de hele dag wordt herhaald. Isral regeert niet in Gaza, de verantwoordelijkheid hoort bij Hamas. Maar die deden liever aan terrorisme dan het algemeen nut (water en electra). Een desalinisatiefabriek lag al 20 jaar stil.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:19 schreef sturmpie het volgende:
[..]
zijn ze niet 'n b'tje overhaastig ?
't druist tegen de mensenrechten in om water&electriciteit af te sluiten.
en de priesters gaan zich steeds maffer kleden om hun heiligheid te benadrukken en worden steeds engerquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:07 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Nou ja, de donder is in ieder geval meetbaar.
Religies werden met de eeuwen steeds gekker.
Een Brits mandaat, waar de Britten dus de baas waren en waar de Britten dus al in 1917 hadden bepaald dat er een joodse staat zou komen in het GEBIED Palestina.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:21 schreef Werkperd het volgende:
[..]
1912 was het nog Ottomaanse gebied. 1920 officieel onder het Britse mandaat. Maw een Palestijns staat waarvan de bevoegdheid is overgelaten aan de Britten.
Zou net zo hard geslacht worden door Hamas.quote:
Dat is zeker cynischquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:25 schreef sturmpie het volgende:
[..]
is dat cynisch
als ik daar op reageer krijg ik 'n ban van 3 dagen
centraal afrika is 'n beter gebied voor joden dan in 't midden-oosten
ze zouden juist onderwijs moeten krijgen zodat ze niet fokken als ratten met bijbehorende problematiek in de vorm van extreme agressie e.d.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:22 schreef PirE het volgende:
[..]
Je moet wat doen als er geen elektriciteit is. Kan me herinneren dat een deel van Nederland ook een paar dagen geen stroom had en 9 maanden later werden er daar meer kinderen geboren. Blijkbaar gaat die theorie ook op voor Gaza.
Waarom moet je dat bedelen bij Isral, Palestijnen willen toch een eigen staat, ze hebben al zelfbestuur. Regel ook je eigen boeltje maar dan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:13 schreef sturmpie het volgende:
[..]
de HAMAS heeft misschien 'n harde kern van 1% op 2miljoen inwoners.
op tv zeggen ze dat er grotendeels kinderen in GAZA wonen, die hebben wel water & electriciteit nodig
joods geloof is verbonden aan jeruzalemquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:25 schreef sturmpie het volgende:
[..]
is dat cynisch
Een van de, ja.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:20 schreef PS. het volgende:
[..]
Die fabriek staat gewoon in Isral zelf hoor.
Welja joh, waarom geen Antartica? Algemene vergadering van de VN 1947? Je weet wel...quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:25 schreef sturmpie het volgende:
[..]
is dat cynisch
Eens, maar vroeger werd dat dus simpel ingevuld met 'moet een God zijn dan'.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:12 schreef Forbry het volgende:
[..]
Maar zijn nog steeds een (achterlijk) uitvloeisel van dingen die we (nog) niet (volledig) wetenschappelijk kunnen verklaren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |