İt is what it is.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:16 schreef Aadil het volgende:
Jammer van alle Westerse/Israëlische bias in dit topic.
Ja wordt er naar jouw smaak te weinig gejuicht voor de slachtpartijen van weerloze vrouwen en kinderen van Hamas?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:16 schreef Aadil het volgende:
Jammer van alle Westerse/Israëlische bias in dit topic.
In het heel kort: het meeste komt door het zionisme, en het streven (later strijd) voor een Joods Tehuis, later Israël. Het probleem van het bestaan van Israël is dat het de waarheid van de islam als de ware religie ondermijnt. Jeruzalem in "joodse" handen is de terugdraaiing van de wil van God.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:59 schreef BMW1993 het volgende:
Is er eigenlijk een reden waarom moslims over het algemeen veel meer een hekel hebben aan joden, dan aan christenen?
Ik was enkele maanden geleden in het centrum van Rotterdam, voorbij de markthal, richting Surinaamse broodjes, voor een broodje babi panggang en een pittige kip met sambal, toen er moslims stonden op straat met zo'n kraampje.. En er stond op het spandoek 'moslims houden van jezus'
En mannen met moslim baarden waren foldertjes over de islam aan het uitdelen..
Ook zie je bijvoorbeeld dat kerken in de Haagse Schilderswijk en ook in Molenbeek niet beveiligd hoeven worden.
Is de haat enkel door het Palestina conflict gekomen?
Welterusten, paardje.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:17 schreef Werkperd het volgende:
Ik denk dat ik de dag maar eens ga afsluiten. Tis goed geweest hier.
Misschien een goed idee om niet te spreken over iets waar je geen kennis over hebt?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:13 schreef Droopie het volgende:
Wel grappig dat in de Koran (interpretatie is niet aan mij) volgens mij staat, dat alle moslims terug moeten naar het heilige land moeten (Saudi-Arabie);en het land Israel toebehoort aan de Israeliers.
Dan krijg je weer discussie wie de palestijnen zijn tegen over de arabieren.
https://quran.com/al-maidah/20-26quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat heb je mooi uit je duim gezogen![]()
Waar heb je dat vandaan?
Dat klopt ook. Er zullen niet veel mensen zijn die ontkennen dat Israël mensenrechten heeft geschonden en zich niet aan de afspraken heeft gehouden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja die heb ik eerder bekeken en daar komt gewoon uit dat Israël mensenrechten heeft geschonden en mensen uit hun huis heeft gezet en zich niet aan de afspraken heeft gehouden, maar dat komt niet uit de verhalen die velen op dit forum vertellen.
De haat wordt ook zorgvuldig gekoesterd voor allerhande doeleinden door extremisten en politici aan beide zijden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:18 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
In het heel kort: het meeste komt door het zionisme, en het streven (later strijd) voor een Joods Tehuis, later Israël. Het probleem van het bestaan van Israël is dat het de waarheid van de islam als de ware religie ondermijnt. Jeruzalem in "joodse" handen is de terugdraaiing van de wil van God.
Daarbovenop kwam het nazisme; deze vond gretig aftrek in het Midden Oosten in de jaren 30 en 40; ook omdat toen al strijd was tussen Joden en Arabieren. Het maakte van de waakvlam die de haat van moslims jegens Joden was, een vuurstorm.
De stichting van Israël in 1948 en de verloren Arabische oorlogen deden de rest.
Moslims geloven dat Jezus en Mozes moslims waren, vrede zij met hen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:59 schreef BMW1993 het volgende:
Is er eigenlijk een reden waarom moslims over het algemeen veel meer een hekel hebben aan joden, dan aan christenen?
Ik was enkele maanden geleden in het centrum van Rotterdam, voorbij de markthal, richting Surinaamse broodjes, voor een broodje babi panggang en een pittige kip met sambal, toen er moslims stonden op straat met zo'n kraampje.. En er stond op het spandoek 'moslims houden van jezus'
En mannen met moslim baarden waren foldertjes over de islam aan het uitdelen..
Ook zie je bijvoorbeeld dat kerken in de Haagse Schilderswijk en ook in Molenbeek niet beveiligd hoeven worden.
Is de haat enkel door het Palestina conflict gekomen?
Dat is stukken meer dan het evenmin vredelievende Fatah. Alles is gericht op strijd daar. Hamas en Fatah bestaansrecht is er op gebouwd, met steun van hun grote achterban.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:07 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De helft, 49 procent steunt Hamas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |