abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210910823
Ik denk dat ik de dag maar eens ga afsluiten. Tis goed geweest hier.
pi_210910825
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 00:16 schreef Aadil het volgende:
Jammer van alle Westerse/Israëlische bias in dit topic.
İt is what it is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 11 oktober 2023 @ 00:17:52 #278
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210910827
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 00:16 schreef Aadil het volgende:
Jammer van alle Westerse/Israëlische bias in dit topic.
Ja wordt er naar jouw smaak te weinig gejuicht voor de slachtpartijen van weerloze vrouwen en kinderen van Hamas?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210910831
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:59 schreef BMW1993 het volgende:
Is er eigenlijk een reden waarom moslims over het algemeen veel meer een hekel hebben aan joden, dan aan christenen?

Ik was enkele maanden geleden in het centrum van Rotterdam, voorbij de markthal, richting Surinaamse broodjes, voor een broodje babi panggang en een pittige kip met sambal, toen er moslims stonden op straat met zo'n kraampje.. En er stond op het spandoek 'moslims houden van jezus'

En mannen met moslim baarden waren foldertjes over de islam aan het uitdelen..

Ook zie je bijvoorbeeld dat kerken in de Haagse Schilderswijk en ook in Molenbeek niet beveiligd hoeven worden.

Is de haat enkel door het Palestina conflict gekomen?
In het heel kort: het meeste komt door het zionisme, en het streven (later strijd) voor een Joods Tehuis, later Israël. Het probleem van het bestaan van Israël is dat het de waarheid van de islam als de ware religie ondermijnt. Jeruzalem in "joodse" handen is de terugdraaiing van de wil van God.

Daarbovenop kwam het nazisme; deze vond gretig aftrek in het Midden Oosten in de jaren 30 en 40; ook omdat toen al strijd was tussen Joden en Arabieren. Het maakte van de waakvlam die de haat van moslims jegens Joden was, een vuurstorm.

De stichting van Israël in 1948 en de verloren Arabische oorlogen deden de rest.
Intolerant voor intolerantie
  woensdag 11 oktober 2023 @ 00:18:26 #280
38496 Perrin
pi_210910832
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 00:17 schreef Werkperd het volgende:
Ik denk dat ik de dag maar eens ga afsluiten. Tis goed geweest hier.
Welterusten, paardje.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 00:18:31 #281
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210910833
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 00:13 schreef Droopie het volgende:
Wel grappig dat in de Koran (interpretatie is niet aan mij) volgens mij staat, dat alle moslims terug moeten naar het heilige land moeten (Saudi-Arabie);en het land Israel toebehoort aan de Israeliers.

Dan krijg je weer discussie wie de palestijnen zijn tegen over de arabieren.
Misschien een goed idee om niet te spreken over iets waar je geen kennis over hebt?

Waar staat dat in de Qur'aan?
En Allah weet het het beste
pi_210910834
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 00:17 schreef Slayage het volgende:

[..]
Dat heb je mooi uit je duim gezogen :P

Waar heb je dat vandaan?
https://quran.com/al-maidah/20-26

https://adishakti.org/_/q(...)he_last_judgment.htm
Hell To The Liars
pi_210910844
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 00:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja die heb ik eerder bekeken en daar komt gewoon uit dat Israël mensenrechten heeft geschonden en mensen uit hun huis heeft gezet en zich niet aan de afspraken heeft gehouden, maar dat komt niet uit de verhalen die velen op dit forum vertellen.
Dat klopt ook. Er zullen niet veel mensen zijn die ontkennen dat Israël mensenrechten heeft geschonden en zich niet aan de afspraken heeft gehouden.
Maar dat staat mijns inziens los van het vraagstuk (en de discussie van Geschiedkundige en Werkperd) of er nu wel of niet sprake is geweest van een Palestijnse staat ooit.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 00:21:19 #284
38496 Perrin
pi_210910852
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 00:18 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
In het heel kort: het meeste komt door het zionisme, en het streven (later strijd) voor een Joods Tehuis, later Israël. Het probleem van het bestaan van Israël is dat het de waarheid van de islam als de ware religie ondermijnt. Jeruzalem in "joodse" handen is de terugdraaiing van de wil van God.

Daarbovenop kwam het nazisme; deze vond gretig aftrek in het Midden Oosten in de jaren 30 en 40; ook omdat toen al strijd was tussen Joden en Arabieren. Het maakte van de waakvlam die de haat van moslims jegens Joden was, een vuurstorm.

De stichting van Israël in 1948 en de verloren Arabische oorlogen deden de rest.
De haat wordt ook zorgvuldig gekoesterd voor allerhande doeleinden door extremisten en politici aan beide zijden.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 00:21:21 #285
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210910853
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:59 schreef BMW1993 het volgende:
Is er eigenlijk een reden waarom moslims over het algemeen veel meer een hekel hebben aan joden, dan aan christenen?

Ik was enkele maanden geleden in het centrum van Rotterdam, voorbij de markthal, richting Surinaamse broodjes, voor een broodje babi panggang en een pittige kip met sambal, toen er moslims stonden op straat met zo'n kraampje.. En er stond op het spandoek 'moslims houden van jezus'

En mannen met moslim baarden waren foldertjes over de islam aan het uitdelen..

Ook zie je bijvoorbeeld dat kerken in de Haagse Schilderswijk en ook in Molenbeek niet beveiligd hoeven worden.

Is de haat enkel door het Palestina conflict gekomen?
Moslims geloven dat Jezus en Mozes moslims waren, vrede zij met hen.
En Allah weet het het beste
pi_210910854
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 00:07 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De helft, 49 procent steunt Hamas.
Dat is stukken meer dan het evenmin vredelievende Fatah. Alles is gericht op strijd daar. Hamas en Fatah bestaansrecht is er op gebouwd, met steun van hun grote achterban.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')