Ze gedragen zich net zo als ISIS en die waren niet opgesloten voor 17 jaar. Maar leefden gewoon in het vrije Westen. Misschien is er een ander verband tussen ISIS en Hamas die zich gedragen als beesten, wat zou het toch zijn.quote:
Tikje naiëf helaas.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:14 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Bijzonder vriendelijk van Israel dat ze tot vandaag in allerlei voorzieningen voorzagen..
de situatie Gaza is 'n gebied dat ontstaan is omdat Israel steeds groter werdquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:23 schreef Pendule het volgende:
[..]
Maar hoezo is dat het probleem van Israël? Palestina wilde toch zo graag een eigen landje spelen? Dan ook voor jouw eigen voorzieningen zorgen.
Ik krijg er een beetje Suriname vs Nederland gevoelens bij. Lekker onafhankelijk willen zijn maar ondertussen wel verwachten dat Nederland suikeroompje speelt.
Uiteraard niet èèn op èèn te vergelijken, maar een kromme gedachte dat een andere staat verantwoordelijk moet zijn voor jouw basisbehoefte terwijl jij op eigen benen wil gaan staan.
Ik weet niet wat talkpoeder gezwets is, maar ik herhaal de gedane suggestie door het in vragende vorm terug te stellen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor akelig talkpoeder gezwets?
Kom op, etaleer beetje niveau man.²
Volgens wie? Volgens de VN ja. We moeten af van het de gedachte dat de VN een mondiale regering is of een soort wereldpolitie. De VN is kansloos als een land te machtig is. Rusland heeft de Krim, Turkije bezet een deel van Cyprus, de VN staat machteloos. Als Taiwan straks wordt ingelijfd door China, of Israël claimt heel Palestina, zal de VN eveneens weinig kunnen uitrichten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:21 schreef Werkperd het volgende:
[..]
1912 was het nog Ottomaanse gebied. 1920 officieel onder het Britse mandaat. Maw een Palestijns staat waarvan de bevoegdheid is overgelaten aan de Britten.
Hamas was democratisch gekozen zelfs.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom moet je dat bedelen bij Israël, Palestijnen willen toch een eigen staat, ze hebben al zelfbestuur. Regel ook je eigen boeltje maar dan.
Wat je hier ziet is de Orthodoxe kerkquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en de priesters gaan zich steeds maffer kleden om hun heiligheid te benadrukken en worden steeds enger
[ afbeelding ]
Hamas is een doodscult. Ze slachten liever, maken liever rakketten en Pallywood filmpjes dan dat ze dat gebied ontwikkelen. En de Palestijnen steunen ze. Nou ja, geef ze dan maar wat ze (niet) willen. Kennelijk willen ze niet normaal leven.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom moet je dat bedelen bij Israël, Palestijnen willen toch een eigen staat, ze hebben al zelfbestuur. Regel ook je eigen boeltje maar dan.
eigenlijk is Gaza 'n zwakzinnig gebied bedoel jequote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:25 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is onzin die al de hele dag wordt herhaald. Israël regeert niet in Gaza, de verantwoordelijkheid hoort bij Hamas. Maar die deden liever aan terrorisme dan het algemeen nut (water en electra). Een desalinisatiefabriek lag al 20 jaar stil.
Eh, nee niet echt. Gaza staat daar min of meer los van.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:28 schreef sturmpie het volgende:
[..]
de situatie Gaza is 'n gebied dat ontstaan is omdat Israel steeds groter werd
Nogal ja.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:30 schreef sturmpie het volgende:
[..]
eigenlijk is Gaza 'n zwakzinnig gebied bedoel je
Nou misschien niet in alle voorzieningen, maar Israël regelde wel veel voor Gaza, dat is gewoon een feit.quote:
Dat lost het directe probleem van het bestaan van Hamas op en dat vertelt de rest van de Palestijnen dat ze niet langer terreur moeten plegen, laat staan steunen, omdat dat alleen maar vernietiging brengt. Lijkt mij beter voor iedereen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:33 schreef aTypisch het volgende:
[..]
stel hamas is morgen weg, boem, organisatie weg
wat lost dat op denk je? en voor wie?
Zijn niet mijn woorden. Maar een goede regering zou volgens mij gewoon voor basisbehoeften zorgen. En niet de buren die daarmee helpen onderwerpen aan terrorisme en illegale aanvalsoorlogenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:30 schreef sturmpie het volgende:
[..]
eigenlijk is Gaza 'n zwakzinnig gebied bedoel je
Hij vroeg om bewijs. Is dat raar? Ik heb ook moeite met beelden en zulks mede door manipulatie en deepfake (beide kanten).quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hij is al een tijdje bezig met een rare serie van posts die wat Hamas heeft gedaan verharmlosen. Het begon met het vragen naar links naar video's voor bewijs. De specifieke video was al in de MSM geweest.
Hij was ook hard bezig met het gebruiken van een valse narrative over onthoofde babies te ontkennen dat er iets in die kibboets was gebeurd.
Als ik niet beter wist zou ik denken dat hij in een Russische trollenfabriek zat.
FYI ik heb vanaf het begin niet veel waarde gehecht aan die claim van verkrachtingen.
Bovendien is het met de doorloopsnelheid van Hamasstrijders ook lastig bij te houden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:22 schreef PirE het volgende:
[..]
Je moet wat doen als er geen elektriciteit is. Kan me herinneren dat een deel van Nederland ook een paar dagen geen stroom had en 9 maanden later werden er daar meer kinderen geboren. Blijkbaar gaat die theorie ook op voor Gaza.
Mijn cynisme was terecht, zo blijktquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:32 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ze houden toch zo van diamanten, die kan je daar zoeken
Zo las ik het anders niet. Ik las het als: "Had ze een plek ergens in Afrika gegeven i.p.v. in Palestina."quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:29 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat talkpoeder gezwets is, maar ik herhaal de gedane suggestie door het in vragende vorm terug te stellen.
Hoe dan ook, kan je ook stellen dat het toen ook geen Israël was?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Er was geen Palestijnse staat.
Jij doelt op McMahon–Hussein. Dat is dus niet helemaal uitgekomen he..
Er woonden wel veel arabieren (maar ook een forse groep joden). Misschien verwart ie dat met het bestaan van een staat.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Er was geen Palestijnse staat.
Jij doelt op McMahon–Hussein. Dat is dus niet helemaal uitgekomen he..
in Gaza verzamelden zich mensen die door Israel van hun grond werden gejaagdquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, nee niet echt. Gaza staat daar min of meer los van.
Ik weet wel wat het Is...quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:28 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ze gedragen zich net zo als ISIS en die waren niet opgesloten voor 17 jaar. Maar leefden gewoon in het vrije Westen. Misschien is er een ander verband tussen ISIS en Hamas die zich gedragen als beesten, wat zou het toch zijn.
Bedankt voor je toelichting, ik zie het anders, maar ik heb in ieder geval wat geleerd over talkpoeder.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zo las ik het anders niet. Ik las het als: "Had ze een plek ergens in Afrika gegeven i.p.v. in Palestina."
Talkpoeder is voor je klamme bips of voor zweetvoeten. Voor andere zaken graag laten staan.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |