SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 21:13 schreef oheng het volgende:
[..]
Excuseer, u vergeet de verplichte aankoop van roebels door grote bedrijven, en de dagelijkse miljarden aankoop van roebels door de centrale bank.
Aaaaand it's gone.
Ik zat e zojuist toevallig eens te klikken door de mapjes die de linies bevatten op de scribble map van de Finnen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 22:03 schreef BEFEM het volgende:
[ afbeelding ]
Hoeveel linies zullen er in de tussentijd zijn bijgekomen?
Joe is er snel bijquote:
Ja, maar je ziet ook duidelijk dat de russen bijna wanhopig vechten om iedere meter (ze doen standaard tegen aanvallen), en dat zij dus gemakkelijk minstens evenveel verliezen lijden als de -aanvallende- Oekrainers.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 22:21 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik zat e zojuist toevallig eens te klikken door de mapjes die de linies bevatten op de scribble map van de Finnen.
Sinds begin augustus is er veel bijgekomen, ook verder zuidelijk.
Als het tempo van veroveren zo laag blijft, moet je bang zijn dat elk stuk terrein wat Oekraïne gaat bevechten enige vorm van verdedigingswerken bevat.
Ik ook.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 22:25 schreef Breekfast het volgende:
Ik begin wel steeds meer te vrezen dat de Westerse steun eerder zal afbrokkelen dan de Russische verdedigingslinies.
Die kans is er. Maar de vraag ook wanneer dat een probleem gaat opleveren.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 22:25 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja, maar je ziet ook duidelijk dat de russen bijna wanhopig vechten om iedere meter, en dat zij dus gemakkelijk minstens evenveel verliezen lijden als de -aanvallende- Oekrainers.
De russen gaan deze winter zelf last krijgen van de hoge gasprijsquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 22:23 schreef oheng het volgende:
[..]
Joe is er snel bij![]()
Maar dit gaat een hele serie ernstige gevolgen hebben.
Issie morgen jarig? Op zijn vorige verjaardag werd de Kerchbrug beschadigt. Dat moeten we dit jaar natuurlijk veel beter overdoen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 22:33 schreef Momo het volgende:
Is morgen dan echt de laatste verjaardag van Putin?
Ja, hij wordt zeventig.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 22:35 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Issie morgen jarig? Op zijn vorige verjaardag werd de Kerchbrug beschadigt. Dat moeten we dit jaar natuurlijk veel beter overdoen.
Ik weet die nacht nog precies. Ik werd wakker, zoals altijd kijk ik dan op FOK! in het OEK topic en het nieuws kwam binnenstromen inc de memesquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 22:35 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Issie morgen jarig? Op zijn vorige verjaardag werd de Kerchbrug beschadigt. Dat moeten we dit jaar natuurlijk veel beter overdoen.
Jaartje is wel snel omgegaan zeg.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 22:36 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Ja, hij wordt zeventig.
https://nl.wikipedia.org/(...):~:text=uitspraak%20(info%20%2F%20uitleg)),president%20van%20de%20Russische%20Federatie.
Het was idd een leuke verjaardagquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 22:40 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik weet die nacht nog precies. Ik werd wakker, zoals altijd kijk ik dan op FOK! in het OEK topic en het nieuws kwam binnenstromen inc de memes
Op FB doe ik af en toe eens een foto van mijn Teckel posten maar toen ook wat verse memes
quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 22:43 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Het was idd een leuke verjaardag. Ik hoop oprecht dat er morgen ook iets moois is (voor ons natuurlijk, niet voor hem)
Als songfestivalfan weet ik deze meme nogquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 22:40 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik weet die nacht nog precies. Ik werd wakker, zoals altijd kijk ik dan op FOK! in het OEK topic en het nieuws kwam binnenstromen inc de memes
Op FB doe ik af en toe eens een foto van mijn Teckel posten maar toen ook wat verse memes
Heel specifiek, bijna jarig zeker?quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 22:51 schreef mascara-klodder het volgende:
Het liefste ook nog Rivièra Maison op die plankjes. Witgekalkte op steigerhout.
Nee.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 23:20 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Heel specifiek, bijna jarig zeker?
Have fun!quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 23:27 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ga richting kroeg liefjens.
Nog even wat van mijn vrijdagavond maken naast keukenkastjes ruimen
Klopt, ze moeten iets positiefs kunnen melden DUS gaan ze tegenaanvallen doen tegen net verloren loopgraven terwijl dat geen zin heeft. Dat vreet manschappen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 22:25 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja, maar je ziet ook duidelijk dat de russen bijna wanhopig vechten om iedere meter (ze doen standaard tegen aanvallen), en dat zij dus gemakkelijk minstens evenveel verliezen lijden als de -aanvallende- Oekrainers.
Jammer van dat exportverbod. Misschien in China een neppert bestellen? Vandaar kunnen ze gewoon de grens over.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 23:23 schreef mascara-klodder het volgende:
Maar ik wens Putin wel alles van Rivièra Maison.
Ja, ik dacht dat dat was omdat ze bij Zaporizhia met hun rug tegen de zee vechten, maar rond Bakhmut doen ze hetzelfde.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 23:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt, ze moeten iets positiefs kunnen melden DUS gaan ze tegenaanvallen doen tegen net verloren loopgraven terwijl dat geen zin heeft. Dat vreet manschappen.
Dat kwam ook voor in dat filmpje. Officieren mogen geen slecht nieuws brengen, terreinverlies is geen optie. ieder verlies moet onmiddellijk worden teruggenomen, koste wat kost.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 23:54 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja, ik dacht dat dat was omdat ze bij Zaporizhia met hun rug tegen de zee vechten, maar rond Bakhmut doen ze hetzelfde.
De vraag is of dat vanwege een lange termijn strategie is, of vanwege korte termijn propaganda doeleinden.
Ik heb een stevig inhoudelijke bijdrage geleverd.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 00:31 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Wil iemand meedoen aan de discussie in OOR / Wapenleveringen stoppen ?
Ik heb een stevig inhoudelijke reactie op jouw bijdrage geleverdquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 00:45 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik heb een stevig inhoudelijke bijdrage geleverd.
https://www.politico.com/(...)aid-flowing-00120327quote:The US is offering Poland to transfer part of its existing Patriot anti-aircraft missile systems to Ukraine in exchange for Washington supplying Poland with Israeli-made Iron Dome air defense systems, Politico writes.
Moet ik nog allemaal zien. Wat me meer zorgen baart is de houding van de VS. Europa levert veel meer geld de komende tijd, maar de echte wapensystemen komen toch vooral uit de VS. Die verkiezingstijd zit me niet lekker.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 00:50 schreef cosmosis het volgende:
Wel erg interessant hoe Poland zich de komende tijd gaat manivesteren....Poland staat in alle geschiedenisboeken als het toekomstig machtigste land van europa en daar zijn ze nu volledig aan het inzetten....
[..]
https://www.politico.com/(...)aid-flowing-00120327
Valt wel mee toch? De Vs heeft het voortouw genomen, maar de laatste tijd is het toch de EU die is gaan leveren. Uiteraard komt de EU zoals altijd erg traag op gang, maar los van de superieure(nog niet actief ingezette) straaljagers en Himars is het strijdtoneel momenteel niet VS heavy.... Met name de Duitse militaire industrie is aardig aan het opwarmen...quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 00:52 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Moet ik nog allemaal zien. Wat me meer zorgen baart is de houding van de VS. Europa levert veel meer geld de komende tijd, maar de echte wapensystemen komen toch vooral uit de VS. Die verkiezingstijd zit me niet lekker.
*overigens vast al besproken
https://mil.in.ua/en/news(...)munition-to-ukraine/quote:Rheinmetall books major order for 155mm artillery ammunition to Ukraine
Polen heeft ook verkiezingen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 00:52 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Moet ik nog allemaal zien. Wat me meer zorgen baart is de houding van de VS. Europa levert veel meer geld de komende tijd, maar de echte wapensystemen komen toch vooral uit de VS. Die verkiezingstijd zit me niet lekker.
*overigens vast al besproken
Tja, ik help je hopen, maar het is vooral verkiezingsretoriek nu. Als daar de verkeerde aan de macht komt is het over met de steun. En dan wil ik wel eens zien of Europa de andere helft ook bij gaat leggen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 00:57 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? De Vs heeft het voortouw genomen, maar de laatste tijd is het toch de EU die is gaan leveren. Uiteraard komt de EU zoals altijd erg traag op gang, maar los van de superieure(nog niet actief ingezette) straaljagers en Himars is het strijdtoneel momenteel niet VS heavy.... Met name de Duitse militaire industrie is aardig aan het opwarmen...
[..]
https://mil.in.ua/en/news(...)munition-to-ukraine/
Ja leuk overigens van die Duitsers. Prima spul hoor, maar de politiek daar is ook goed om iedere keer iedereen een Bratwurst voor te houden en 'm dan zelf op te etenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 00:57 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? De Vs heeft het voortouw genomen, maar de laatste tijd is het toch de EU die is gaan leveren. Uiteraard komt de EU zoals altijd erg traag op gang, maar los van de superieure(nog niet actief ingezette) straaljagers en Himars is het strijdtoneel momenteel niet VS heavy.... Met name de Duitse militaire industrie is aardig aan het opwarmen...
[..]
https://mil.in.ua/en/news(...)munition-to-ukraine/
De komende 6 maanden gaan inderdaad enorm belangrijk zijn voor de steun van de oorlog door Europe, waar met name Polen een belangrijke rol gaat spelen, Als je die kwijtraakt als ze een Orban-achtige houding aan gaan nemen kan het ineens een lastig verhaal worden.....quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 01:00 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tja, ik help je hopen, maar het is vooral verkiezingsretoriek nu. Als daar de verkeerde aan de macht komt is het over met de steun. En dan wil ik wel eens zien of Europa de andere helft ook bij gaat leggen.
Terzijde vind ik zelf natuurlijk dat er 10x meer steun gegeven had moeten worden, want ze krijgen iedere keer net te weinig...
Rheinmetall is een commercieel bedrijf, zolang de Duitse overheid ze genn sancties opleggen gaan die op steroids productie draaien, wat ze momenteel aan het doen zijn...Dat een Scholz zelf geen ja durft te zeggen op overheid leveringen doet daar verder niets aan af.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 01:03 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja leuk overigens van die Duitsers. Prima spul hoor, maar de politiek daar is ook goed om iedere keer iedereen een Bratwurst voor te houden en 'm dan zelf op te eten
Leverde Polen dan zoveel? Ze gaven hun oude zooi en dat is ondertussen op. Nu houden ze de nieuwe zooi voor zichzelf wat begrijpelijk is. Misschien dat ze wat ammo gaven maar verder?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 01:00 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tja, ik help je hopen, maar het is vooral verkiezingsretoriek nu. Als daar de verkeerde aan de macht komt is het over met de steun. En dan wil ik wel eens zien of Europa de andere helft ook bij gaat leggen.
Terzijde vind ik zelf natuurlijk dat er 10x meer steun gegeven had moeten worden, want ze krijgen iedere keer net te weinig...
Ja ik ken Rheinmetall. Heb er wat contact via het werk (ze maken niet alleen defensie materieelquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 01:07 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Rheinmetall is een commercieel bedrijf, zolang de Duitse overheid ze genn sancties opleggen gaan die op steroids productie draaien, wat ze momenteel aan het doen zijn...Dat een Scholz zelf geen ja durft te zeggen op overheid leveringen doet daar verder niets aan af.
Ik zou hier niet al te veel waarde aan hechten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 01:16 schreef cosmosis het volgende:
Niet eerder van gehoord. Ukraiense militairen in Sudan om de Goud/Diamand winning te disturben welke een grote inkomstenbron oplevert om de oorlog te financieren...
https://mil.in.ua/en/news(...)ce-in-sudan-emerges/
ik vraag me af of het allemaal werkt en pastquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 08:12 schreef halfway het volgende:
Bron telegraaf![]()
Groot aantal goederenwagons onderweg van Noord-Korea naar Rusland
Op satellietbeelden is te zien dat een "ongekend aantal" goederenwagons op het punt staat de grens tussen Noord-Korea en Rusland over te steken. Volgens het onderzoekscentrum Beyond Parallel, dat Noord- en Zuid-Korea vanuit Washington in de gaten houdt, staan zeker zeventig goederenwagons bij het Noord-Koreaanse treinstation Tumangang klaar om naar Rusland te vertrekken. Mogelijk gaat het om wapentransporten.
Volgens de analyse werden in de afgelopen vijf jaar nooit eerder zoveel treinwagons bij het station gesignaleerd. Ook voor de coronapandemie ging het om maximaal twintig wagons die tegelijkertijd bij het station stonden te wachten. Tumangang ligt aan de landgrens die Noord-Korea en Rusland delen.
Op de satellietbeelden is niet te zien wat er zich in de treinstellen bevindt omdat er dekzeil over de wagons ligt, maar de analisten zeggen dat alle signalen wijzen op "de levering van wapens en munitie".
De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un reisde vorige maand in zijn gepantserde trein naar Rusland voor een meerdaags bezoek aan president Vladimir Poetin. Wat daar precies besproken is, werd niet openbaar gemaakt, maar westerse landen denken dat Noord-Korea wapens heeft beloofd in ruil voor hulp bij de ontwikkeling van raketten.
Een anonieme bron binnen de Amerikaanse overheid meldde deze week al aan CBS News dat de wapenleveringen van Noord-Korea aan Rusland zouden zijn begonnen. Poetin gebruikt de wapens, die nog stammen uit de Sovjettijd, waarschijnlijk voor de oorlog in Oekraïne.
quote:Welke tanks heeft Noord Korea?
Het Noord-Koreaanse arsenaal bestaat voor het overgrote deel uit volstrekt verouderd materieel.
Het leger rijdt rond met Chinese kopieën van de Sovjet-tank T-55. De '55' staat voor 1955.
Patriot kost $3 miljard vs $100 miljoen voor Iron Dome.quote:
Ja, en?quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 22:25 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja, maar je ziet ook duidelijk dat de russen bijna wanhopig vechten om iedere meter (ze doen standaard tegen aanvallen), en dat zij dus gemakkelijk minstens evenveel verliezen lijden als de -aanvallende- Oekrainers.
Dat weet ik wel zeker.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 22:25 schreef Breekfast het volgende:
Ik begin wel steeds meer te vrezen dat de Westerse steun eerder zal afbrokkelen dan de Russische verdedigingslinies.
Dat sowieso niet. Als de EU er op zou klappen dan is het zo klaar met Rusland.quote:
quote:Russian army launched a guided aerial bomb attack on Kupyansk in Kharkiv region at around 3:10 a.m. As a result, 3 residential buildings were damaged and a fire broke out. No casualties recorded, according to the head of the Kharkiv Regional Military Administration, Oleh Syniehubov.
Meer informatie in het artikel. Laten we hopen dat Turkije en Hongarije snel overstag gaan.quote:Stockholm Offers Fighter Jets for Ukraine if Sweden is Allowed to Join NATO
The offer appeared to be the latest move in an ongoing diplomatic effort to persuade Turkey to drop its objection to Sweden joining the military alliance.
The Swedish defense ministry said on Friday it could contribute its Gripen warplanes to a Western coalition that is trying to speed fighter jets to Ukraine — but only after Sweden is allowed into NATO.
The offer, included in a $200 million package of weapons, 155-millimeter caliber ammunition and other defense support for Ukraine, was the latest move in an ongoing diplomatic effort to persuade Turkey to drop its objection to Sweden joining the military alliance.
“Support in the form of JAS-39 Gripen would be conditional on Sweden first becoming a member of NATO,” the Swedish Defense Ministry said in a statement.
O ja, ze zouden stemmen deze maand. Weet iemand wanneer precies?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:22 schreef Delenlill het volgende:
https://www.nytimes.com/2(...)e-military-nato.html
[..]
Meer informatie in het artikel. Laten we hopen dat Turkije en Hongarije snel overstag gaan.
https://mstdn.social/@noelreports/111192775630933129quote:In occupied Nova Kakhovka, the car of the secretary of the local branch of United Russia was reportedly blown up. According to Igor Kastsyukevich, deputy from the party, the secretary is hospitalized and in serious condition.
Ik denk niet dat in Israël veel artillerie gebruikt gaat worden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:40 schreef Slayage het volgende:
De gebeurtenissen in Israël komt Rusland uiteraard goed van pas uiteraard. Aandacht van het westen is afgeleid. Artillerie shells tekort is een realiteit. Een oorlog in Israël zou dat alleen maar erger maken. Zou me niet eens verbazen dat de Russen hier ook een vinger in de pap hebben met Intel. ik bedoel Israël zit vol met corrupte Israëlische Russen die met alle liefde de veiligheid van hun eigen kamp in gevaar brengen voor wat extra cash
Ja, als je de vraag stelt: wie heeft hier voordeel bij, is die vector vrij duidelijk.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:40 schreef Slayage het volgende:
De gebeurtenissen in Israël komt Rusland uiteraard goed van pas uiteraard.
Hopelijk gaat Israel hierdoor besluiten zich wat meer voor Oekraïne in te zetten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, als je de vraag stelt: wie heeft hier voordeel bij, is die vector vrij duidelijk.
İk hoop het niet. Met de laatste oorlog in Gaza moesten de Amerikanen bijspringen met het leveren van artillerie shells omdat de Israëlisch binnen een paar weken hun voorraad hadden verbruikt. Zou wel kunnen dat de israelisch van die situatie hebben geleerd en nu een grotere voorraad hebben.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat in Israël veel artillerie gebruikt gaat worden.
Dat is niet het type conflict waarbij je grootschalig gebruik van arty gaat zien.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
İk hoop het niet. Met de laatste oorlog in Gaza moesten de Amerikanen bijspringen met het leveren van artillerie shells omdat de Israëlisch binnen een paar weken hun voorraad hadden verbruikt. Zou wel kunnen dat de israelisch van die situatie hebben geleerd en nu een grotere voorraad hebben.
İk hoop het niet.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 13:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is niet het type conflict waarbij je grootschalig gebruik van arty gaat zien.
Ze zouden Israel, die toch een beetje neutraal doet in dit conflict, wel tegen zich in het harnas jagen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:40 schreef Slayage het volgende:
De gebeurtenissen in Israël komt Rusland uiteraard goed van pas uiteraard. Aandacht van het westen is afgeleid. Artillerie shells tekort is een realiteit. Een oorlog in Israël zou dat alleen maar erger maken. Zou me niet eens verbazen dat de Russen hier ook een vinger in de pap hebben met Intel. ik bedoel Israël zit vol met corrupte Israëlische Russen die met alle liefde de veiligheid van hun eigen kamp in gevaar brengen voor wat extra cash
De continue russische tegenaanvallen zorgt ervoor dat de "war of attrition" er ineens heel anders uitziet dan wanneer de russen rustig verdedigen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, en?
Dat doen ze idd wanhopig en dramatisch, maar is dat een probleem?
Ze gooien overal extra defensieve lijnen neer, Oekraine komt er maar zeer zeer zeer langzaam doorheen.
Ondanks de veel grotere kracht die UA qua materiaal en moraal heeft lukt het absoluut niet.
Plausible deniability is natuurlijk ingebakken bij dit soort dingen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 13:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze zouden Israel, die toch een beetje neutraal doet in dit conflict, wel tegen zich in het harnas jagen.
Ik weet niet of dat nou zo slim is.
Zo van "We zijn matties met Iran en we juichen dit toe maar we hebben er niets mee te maken" bedoel je?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 13:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
Plausible deniability is natuurlijk ingebakken bij dit soort dingen.
Die gast post om de vijf minuten filmpjes met clickbait-titels en een hoop loos gezwam.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 13:21 schreef Slayage het volgende:
Waarom het relatief goed gaat met de Russische olie export
Wat is er click bait aan de titel?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 13:47 schreef havanagila het volgende:
[..]
Die gast post om de vijf minuten filmpjes met clickbait-titels en een hoop loos gezwam.
Denys Davidov doet het wel aardig goed en lijkt eerlijk over te komen. Ik zie of hoor hem iig nooit overdrijven. Ik begin over hem omdat hij ook een verdienmodel heeft.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 13:58 schreef havanagila het volgende:
Aan deze niet veel, maar 99% is "CHINA IS GOING TO COLLAPSE!!!!!" om maar aan views te komen.
Gasten met zo'n verdienmodel kun je beter niet volgen/kijken/verspreiden.
quote:A car carrying the so-called "secretary of the local branch" of dictator Vladimir Putin's United Russia party has exploded in occupied Nova Kakhovka, Kherson Oblast.
Source: Russian state-owned news outlet RIA Novosti
Details: The car belonging to Vladimir Malov, born in 1957, was blown up in Nova Kakhovka.
He is in hospital "in extremely serious condition"; doctors are "fighting to save his life".
Zijn schreeuwende koppen vind ik al dusdanig overdreven dat ik zijn filmpjes niet aanklik.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 14:00 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Denys Davidov doet het wel aardig goed en lijkt eerlijk over te komen. Ik zie of hoor hem iig nooit overdrijven.
Dat is dom. Het gaat om de inhoud. Tenzij je de inhoud niet wilt horen natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 14:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zijn schreeuwende koppen vind ik al dusdanig overdreven dat ik zijn filmpjes niet aanklik.
Hij hoeft niet van die achterlijke titels te verzinnen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 14:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is dom. Het gaat om de inhoud. Tenzij je de inhoud niet wilt horen natuurlijk.
Daar hebben ze weinig over te zeggen als de fabriek in Oekraïne staat.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 01:15 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja ik ken Rheinmetall. Heb er wat contact via het werk (ze maken niet alleen defensie materieel). Maar het is toch echt de overheid die bepaald wat er aan wapens die kant op gaat. En diezelfde overheid daar lijkt nogal stug. Er gaat wel het een en ander, maar nooit zonder gesteggel of Bratwursten voorhouden
Mensen die een youtube kanaal maken met clickbait tiltes om maar zoveel mogelijk geld te verdienen aan de oorlog ga ik idd niet op klikken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 14:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is dom. Het gaat om de inhoud. Tenzij je de inhoud niet wilt horen natuurlijk.
Het droogdok zelf is ook een prima doelwit.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 13:39 schreef oheng het volgende:
Suchomimus heeft een nieuw doelwit gespot in een droogdok.
Een klasse 22160 patrouille boot bewapend met AA en Kalibr kruisraketten.
Daar heb je een puntquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 14:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daar hebben ze weinig over te zeggen als de fabriek in Oekraïne staat.
Die Danys is best wel serieus in zijn video, maar dan nog komt het neer op een hele hoop wat als en vervolgens pijlen tot halverwege Moskou.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 14:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Mensen die een youtube kanaal maken met clickbait tiltes om maar zoveel mogelijk geld te verdienen aan de oorlog ga ik idd niet op klikken.
En ja aan het begin van de oorlog keek ik zo ook wel eens. Want ja hebben af en toe best prima info. Maar echt rot op met die SCHREEUWDE RUSLAND IS ELK MOMENT KAPOT TITLES
edit: oh het kanaal waar het nu omgaat ken ik dan weer niet
Ja, maar wat is het punt?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 13:27 schreef oheng het volgende:
[..]
De continue russische tegenaanvallen zorgt ervoor dat de "war of attrition" er ineens heel anders uitziet dan wanneer de russen rustig verdedigen.
Hij heeft geen schreeuwende koppen, je bent in de war met die andere die delinlill post. Die kijk ik dan weer niet. Al een flinke tijd niet meer eigenlijk.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 14:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zijn schreeuwende koppen vind ik al dusdanig overdreven dat ik zijn filmpjes niet aanklik.
quote:
Dan hoef jij je dus geen zorgen te maken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 14:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, maar wat is het punt?
Volgens mij ontkent niemand dat de Russen het tactisch niet goed doen, op wat Russische trollen na.
Heel leuk dat de Russen door zo'n tactiek zelf veel meer verliezen dan anders.
Is in een gelijkwaardige oorlog relevant, niet in deze.
Als Rusland 50% verliest en UA 10% dan hebben ze cijfermatig een gigantische nederlaag geleden, maar in de praktijk een overwinning omdat hun 'vlees' voor in de meat grinder onnoemlijk veel groter is.
Ik maak mij nergens zorgen over.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 15:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan hoef jij je dus geen zorgen te maken.
Oorlogen worden vrijwel nooit beslist door wie er meer soldaten verliest. De enige oorlog die ik mij kan herinneren waarbij dat wel het geval was, is de drie landen alliantie tegen Paraguay uit 1864. Misschien dat er een meer recenter voorbeeld is, maar ik kan zo snel niet een bedenken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 14:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, maar wat is het punt?
Als Rusland 50% verliest en UA 10% dan hebben ze cijfermatig een gigantische nederlaag geleden, maar in de praktijk een overwinning omdat hun 'vlees' voor in de meat grinder onnoemlijk veel groter is.
De eerste wereldoorlog is gestopt door de spaanse griep , alle soldaten gingen doodquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 15:16 schreef oheng het volgende:
[..]
Oorlogen worden vrijwel nooit beslist door wie er meer soldaten verliest. De enige oorlog die ik mij kan herinneren waarbij dat wel het geval was, is de drie landen alliantie tegen Paraguay uit 1864. Misschien dat er een meer recenter voorbeeld is, maar ik kan zo snel niet een bedenken.
Hoe oorlogen wel worden gewonnen/verloren? Doordat:
- materiele verliezen niet meer goedgemaakt kunnen worden
- logitiek het niet meer kan bijbenen
- publieke steun wegvalt
- economie instort
- superieure wapens
- of natuurlijk een "black swan event"
etc.
Maar je moet niet kijken naar welk land meer poppetjes heeft. Zowel Oekraine als rusland kunnen deze verliezen nog vele, vele jaren volhouden, numeriek gezien.
Ik schaar dat onder "black swan event".quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 16:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De eerste wereldoorlog is gestopt door de spaanse griep , alle soldaten gingen dood
https://www.historischnie(...)eerste-wereldoorlog/
Aan dat front, qua infanterie misschien. Maar zodra Oekraïne een Russische positie inneemt doen de Russen een tegenaanval en verliezen daar standaard gewoon nog een keer veel troepen en materiaal.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:33 schreef bianconeri het volgende:
En dat Rusland net zo veel verliest als Oekraine is totaal niet relevant, het meat grinder gevecht houdt Rusland veel en veel langer vol dan Oekraine.
Het artikel in je eigen link brengt het al een stuk genuanceerder, het is echt onmogelijk het einde van WO 1 met een oneliner af te doen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 16:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De eerste wereldoorlog is gestopt door de spaanse griep , alle soldaten gingen dood
https://www.historischnie(...)eerste-wereldoorlog/
Even gegoogeld want Jay from kyiv roept wel vaker wat maar ik vond wel een andere bron: https://www.telegraph.co.(...)ukraine-aid-package/quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:06 schreef ExTec het volgende:
Initiatief van niet alleen biden. Mensen in de senaat waren er ook mee bezig. Maar dan zal de slowwalk/deescalatie mentaliteit ook moeten verdwijnen. Oekraine heeft niks aan Duizend Miljoen Miljard usd als materiel, net als de abrams, alleen textueel uitgeleverd wordt.
[ twitter ]
Die russen gaan wel full retard he? Iran is een bondgenoot van rusland. In 2017 is Iran uitgenodigd door rusland voor de CSTO, en beide landen steunen Assad. En laten we het maar niet over wapenleveranties hebben.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:53 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
De Russisch propaganda draait weer op volle toeren.
Dit.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:01 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het artikel in je eigen link brengt het al een stuk genuanceerder, het is echt onmogelijk het einde van WO 1 met een oneliner af te doen.
Meer informatie in het artikel. Maar dat gelooft toch niemand. Coke en handgranaten. Op zich zijn de handgranaten niet onmogelijk, daar er voor het opstijgen verschillende partijen aan boord van het vliegtuig zijn geweest. Waaronder een onderhoudscrew als ik het mij goed herinner.quote:‘A Farce’ – Russians Are Mocking Putin For His Wagner ‘Cocaine’ Comments
“Even the dead Prigozhin is feared in the Kremlin,” wrote one commentator, amid an apparent backlash against President Putin’s recent comments.
Russian milbloggers have blasted President Putin over his recent comments suggesting cocaine and hand grenades were behind the fatal plane crash that killed Wagner mercenary chief Yevgeny Prigozhin in August.
Speaking at the Valdai Discussion Club on Thursday, Putin gave the first significant update on Russia's investigation into the death of Prigozhin, suggesting those aboard the plane were drunk and high and blew themselves up and it was definitely not shot down on his orders.
“There was no external impact on the plane,” he insisted.
Putin has criticized investigators for not conducting alcohol and drug tests on Prigozhin and the nine other victims of the crash. He also alleged that five kilograms of cocaine were found at the Wagner offices after the mercenary group's short-lived rebellion.
Klopt maar het nadeel is dat het al flink wordt gedeeld helaas. Zag het ook al voorbij komen in het Israël topic en als je dan het artikel leest staat er gewoon bij dat Rusland die wapens heeft verhandeld via Iran.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 23:28 schreef oheng het volgende:
[..]
Die russen gaan wel full retard he? Iran is een bondgenoot van rusland. In 2017 is Iran uitgenodigd door rusland voor de CSTO, en beide landen steunen Assad. En laten we het maar niet over wapenleveranties hebben.
Ze zouden geraakt zijn. Niet neergehaald.quote:Op zondag 8 oktober 2023 07:49 schreef BlaZ het volgende:
ten tweede zag ik ook dat ze 4 Israelische helicopters neegehaald hadden doormiddel van manpads.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zijn niet echt en komen van Arma3.
quote:Op zondag 8 oktober 2023 08:28 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ze zouden geraakt zijn. Niet neergehaald.
De filmpjes op het Twitter open riool overigensIk zag net dat de bemanningsleden het overleeft hebben. Toch, het toegenomen belang van manpads is wel duidelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zijn niet echt en komen van Arma3.
[ Bericht 0% gewijzigd door BlaZ op 08-10-2023 08:50:04 ]Ceterum censeo Turciam delendam esse.
Westen: billboards met cola, mcdonalds, speelgoed of andere positieve dingen voor kinderenquote:Op zondag 8 oktober 2023 08:01 schreef Aether het volgende:
"Kids Military Camp "North Korean Ruś" - billboard in occupied Melitopol
https://redd.it/172ph58
[ afbeelding ]
Cola en McDonald's positief voor kinderen?quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Westen: billboards met cola, mcdonalds, speelgoed of andere positieve dingen voor kinderen
Rusland: voor koters een militair kamp in het meest achterlijke land ter wereld.
Een keer naar mc met een colatje is feest man. Niet iedere dag.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Cola en McDonald's positief voor kinderen?
En ja, in Rusland is het allemaal nog achterlijker.
is toch leuk en daarnaa naar het zwembad, maakt de dag helemaal primaquote:Op zondag 8 oktober 2023 09:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Cola en McDonald's positief voor kinderen?
Die Belgische grap dat "Hollanders" gierig zijn kan ook wel bij het afval. Pluspunt: Ze geven wel meer dan Hongarije.quote:
En Deutschland doet het ook best goed.quote:Op zondag 8 oktober 2023 11:18 schreef oheng het volgende:
[..]
Die Belgische grap dat "Hollanders" gierig zijn kan ook wel bij het afval. Pluspunt: Ze geven wel meer dan Hongarije.
Oei, dat gaan ze niet leuk vinden in bepaalde Amerikaanse kringen. En met niet leuk bedoel ik natuurlijk afdoen als fake news en/of irrelevant.quote:
quote:Darth Putin
After spending my 2nd birthday in a row with only Medvedev for company, a cell in The Hague doesn’t seem so bad.
https://mastodon.world/@DarthPutinKGB/111194762517480558
Dit is, naast een huzarenstukje van de Oekraïners zoals het afsnijden van de Krim, natuurlijk dé route naar het type vrede dat ik graag zie.quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:37 schreef oheng het volgende:
Heerlijk om te zien dat rusland nu voor een duivels dilemma zit voor wat betreft hun zwaar gesubsidieerde én zwaar belaste energie sector. En ze proberen het op te lossen "Venezuela style".
Voorbeeld 1
Voorbeeld 2
Voorbeeld 3
etc, etc
Dit gaat helemaal goedkomen hoor, met je budget dat de pan uitreist, kapitaalvlucht, en instortende roebel.
Mooie visualisatie van de slijtageslag waarin de russen zijn verwikkeld; 50-60 jaar oude tanks die in gezet worden als artillerie (hoop ik voor de bemanning).quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:43 schreef 3rr0r het volgende:
Zo, die ene heeft een kooi waar ze in de dierentuin jaloers op zijn
[ twitter ]
Je hebt ze geblokkeerd omdat ze plots zijn overgestapt naar Israel nieuws? Maar er valt dan ook niks te melden over de Oekraine oorlog, zodra er weer progressie is zal dat weer de media bereiken.quote:Op zondag 8 oktober 2023 14:32 schreef Slayage het volgende:
Gisteren was er bijna niks meer te zien over oekriane op mijn Twitter tijdlijn. Zelfs mensen die overwegend over oekriane posten zijn overgestapt op alles rondom Gaza. Heb sommigen zelfs geblokkeerd.
[ twitter ]
Ik weet niet meer wie maar ik geloof dat het Gajes was, die schreef dat China misschien nu een goed moment vind om Taiwan in te nemen. De VS is nu op 2 andere fronten bezig. Een betere gelegenheid krijgen zij niet.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:16 schreef oheng het volgende:
Het is wel zo dat de oorlog in Israel ervoor kan zorgen dat er minder munitie beschikbaar is voor Oekraine. Het zal niet de eerste keer zijn dat de VS moet bijspringen.
Was ik nietquote:Op zondag 8 oktober 2023 15:21 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ik weet niet meer wie maar ik geloof dat het Gajes was, die schreef dat China misschien nu een goed moment vind om Taiwan in te nemen. De VS is nu op 2 andere fronten bezig. Een betere gelegenheid krijgen zijn niet.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit exact wordt berekend en of alle landen dit op dezelfde manier het doen.quote:
Solovyov klinkt voor de verandering redelijkquote:Op zondag 8 oktober 2023 15:56 schreef michaelmoore het volgende:
Soloslof is voor de vrede
https://x.com/Gerashchenko_en/status/1710992905475662043?s=20
Zijn superieure Rusland staat nu op gelijke voet met Hamas dat Israel binnenvaltquote:Op zondag 8 oktober 2023 16:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
Solovyov klinkt voor de verandering redelijk
Al zijn dure Italiaanse pakken uit Milaan hangen nog in de kast daarquote:Despite his hatred, he owned two mansions on the picturesque Amalfi Coast in Italy where he counted George and Amal Clooney and singer Sting among his superstar neighbours.
This week the EU announced far reaching sanctions on several rich Russians.
As a result, Solovyov will not be allowed to enjoy the Italian sunshine.
He raged on his show, The Evening With Vladimir Solovyov: "I was told that Europe is a citadel of rights, that everything is permitted, that's what they said...I know from personal experience about the so-called 'sacred property rights.
Ennn het verzoek voor militaire bijstand aan de VS is zojuist gedaan.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:16 schreef oheng het volgende:
Het is wel zo dat de oorlog in Israel ervoor kan zorgen dat er minder munitie beschikbaar is voor Oekraine. Het zal niet de eerste keer zijn dat de VS moet bijspringen.
Hier een overzicht. Je ziet duidelijk dat de tank geraakt wordt in de zijkant door volgens mij een andere tank. Bullseye in de munitie opslag.quote:
Komt die granaat dan niet te laag aanvliegen getuige die lijn van opstuivend stof? Geen idee wat het anders kan zijn hoorquote:Op zondag 8 oktober 2023 16:45 schreef oheng het volgende:
[..]
Hier een overzicht. Je ziet duidelijk dat de tank geraakt wordt in de zijkant door volgens mij een andere tank. Bullseye in de munitie opslag.
Dat is juist 1 van de tekenen dat het een tank granaat is.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Komt die granaat dan niet te laag aanvliegen getuige die lijn van opstuivend stof?
Heeft zo’n ding van zo’n afstand niet meer een boog?quote:Op zondag 8 oktober 2023 17:01 schreef oheng het volgende:
[..]
Dat is juist 1 van de tekenen dat het een tank granaat is.
Gaan de maga honden hier ook over janken? Verwacht natuurlijk ook afkeur over een bedelende Netanyahu. Wel teleurstellend ook, zon ontwikkelde land als Israel die al zo snel hulp nodig heeft.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:41 schreef oheng het volgende:
[..]
Ennn het verzoek voor militaire bijstand aan de VS is zojuist gedaan.
Zal wel wat meevallen, maar het is natuurlijk wel zo dat dit een gigantisch gapend gat in de frontlinie is. En het verbaast mij hogelijk dat geen van beide partijen hier ook maar enigszins gebruik van heeft gemaakt.quote:
Nee, die volgen de mening van Trump.quote:Op zondag 8 oktober 2023 17:16 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Gaan de maga honden hier ook over janken?
Schokkend. Je zou maar verwachten dat Trump eens bij zichzelf ten rade zou gaan. Zoals waarom zijn vredesplan niet goed uitgepakt heeft. Gelukkig is deze vredesduif wel in staat om straks, binnen 24 uur uiteraard, de oorlog in Oekraine op te lossen. Zonder Oekraine uiteraard, want de Palestijnen hebben ook niet meegedaan met zijn geweldige Israelische vredesplanquote:Op zondag 8 oktober 2023 17:43 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, die volgen de mening van Trump.
En Trump veroordeelt de aanval, en geeft Biden de schuld.
Yeah, zal vast meevallen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 17:38 schreef oheng het volgende:
[..]
Zal wel wat meevallen, maar het is natuurlijk wel zo dat dit een gigantisch gapend gat in de frontlinie is. En het verbaast mij hogelijk dat geen van beide partijen hier ook maar enigszins gebruik van heeft gemaakt.
Zelfs niet aan de oostkant.
quote:Solovyev literally threatens Russian comedian Garik Kharlamov for his jokes.
Very soon in Russia they will begin to arrest and imprison not only those who make jokes, but also those who laugh.
Locoshanker begon merkwaardig, maar gelukkig verviel hij al snel weer in feitenvrije conspiracy theoriëen.quote:
Gezien de schaal en de mate van georganiseerdheid kwam het erg professioneel over, dus ik zou er niet van staan te kijken.quote:
Het zou me niks verbazen. Wagner zit daar al om de hoek.quote:
Plus ze hebben training gehad met drones, dus hulp van Iran of Rusland lijkt me niet heel vergezocht.quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:19 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Gezien de schaal en de mate van georganiseerdheid kwam het erg professioneel over, dus ik zou er niet van staan te kijken.
Dat is geen hogere wiskunde toch...quote:Op zondag 8 oktober 2023 20:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Plus ze hebben training gehad met drones, dus hulp van Iran of Rusland lijkt me niet heel vergezocht.
Nee, waarschijnlijk klopt dit niet. Hamas is eerder gefinancierd, bewapend, en getraind door bijv. Iran, of een van de soennitische landen, specifiek Qatar.quote:
Heb je wel zelf gekeken?quote:
Zo ja, nog meer reden om het kremlin vlak te maken en putler naaf den haag te krijgenquote:
Ik geloof dat de Iron Dome raketten in de VS worden gemaakt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:53 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Waarom zou je afhankelijk willen zijn van Israel voor zoiets belangrijks?
Haha wie zegt dat? Of komt dat door de ruil in Polen?quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:35 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat ik wel frappant vind is dat Iron Dome een vervanging zou zijn van Patriot. Ik dacht dat die in dezelfde categorie als David Sling tegen ballistic missiles die hoger en sneller vliegen.
je hebt geen generaal Paulus nodig om wat mannen die dood willen naar de grens te laten rennen en daar lukraak in het rond te schietenquote:Op zondag 8 oktober 2023 20:19 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Gezien de schaal en de mate van georganiseerdheid kwam het erg professioneel over, dus ik zou er niet van staan te kijken.
Doemdenker.quote:Op maandag 9 oktober 2023 09:44 schreef byah het volgende:
Ben benieuwd dit topic met het Israel topic gemerged wordt in WO3 #1.
quote:Armed Forces of Ukraine eliminate Russian military near Verbove
The Ukrainian military hit a group of Russian invaders near Verbove in the Zaporizhzhia direction.
High explosive and cluster artillery shells, as well as FPV drones were used to destroy the invaders.
The video of the engagement was published by the 71st Jaeger Brigade of the Ukrainian Air Assault Forces.
Judging by the footage, the movement of the Russian military was recorded by a Ukrainian reconnaissance drone.
An infantry group of the invaders moved along the field road along the forest settlement not far from the village of Verbove in the Zaporizhzhia region. Among the invaders were already wounded, whom they tried to evacuate.
After that, the artillery of the 71st Jaeger Brigade struck the Russians with cluster and high-explosive projectiles.
Some of the invaders abandoned their wounded comrades-in-arms and tried to escape.
However, after an artillery strike, the Ukrainian military used FPV kamikaze drones, which hit a group of enemy soldiers, leading to the death and injury of some of them.
-knip-
quote:Ukrainian anti-tank unit burned down 25 tanks in 4 days, more than Russia can produce in month
25 Russian tanks were destroyed in just four days by the 66th Separate Mechanized Brigade's anti-tank unit, operating near Lyman, the Ukrainian Armed Forces reported on Facebook on Oct. 8.
That is likely more than Russia can produce in one or even two months.
"The Russians have concentrated too many tanks in this area. It happened that the brigade’s anti-tank unit destroyed almost a tank battalion in its area of responsibility in a few days," the Defense Express’ expert Ivan Kyrychevsky said on Radio NV, clarifying that the Russians have increased the number of armored units in the Kupyansk and Lyman sectors to 1,000.
"We must be prepared for the fact that the Kupyansk-Lyman sectors will soon have impressive figures on the number of tanks destroyed in certain periods of time. But at the same time it will be necessary to bear in mind that the Russians have concentrated there perhaps half (if not more) of the total potential. [...] Unfortunately, it will obviously be more intense," Kyrychevsky added.
68 combat engagements on various fronts took place in the past 24 hours. Russian forces attempted unsuccessfully to advance in the east, while Ukrainian Armed Forces continue their offensive operations on the Melitopol and Bakhmut sectors, the Ukrainian General Staff reported on Facebook on Oct. 8.
13 enemy attacks were repelled in the areas of Synkivka and Ivanivka settlements in the Kupyansk sector in Kharkiv Oblast, and six in the Lyman sector in Luhansk Oblast.
Zou mij niks verbazen als Rusland daar zelf achter zit, al dan niet via Iran. Ze hebben de Hamas in het verleden al getraind, en al eerder bewapend. En de timing hiervan is gewoon te toevallig.quote:Russian propaganda is spreading a fake story about Ukraine allegedly transferring weapons it received from Western partners to the Hamas terrorist group.
That’s according to the Military Media Center, a platform coordinated by the Ministry of Defense of Ukraine, Ukrinform reports.
Propagandists are circulating videos where Hamas militants allegedly show off "Ukrainian weapons." The video with comments in Arabic claims that it was Ukraine that sold Western weapons to the terrorists.
"The video lasts only 12 seconds and raises many doubts. It should be noted that, in fact, the Ukrainians could not have done this because our Western partners closely monitor the weapons and military equipment they send us to fight against Russian aggressors," the report notes.
It is suggested that the video in question was likely shot y one of the Russian psyop teams in order to distance Russia from Hamas and create the illusion that its officials have nothing to do with the terrorist group.
The Military Media Center recalled Russia's long-standing cooperation with Hamas, including several meetings Russian high-ranking officials held with the leaders and members of the terrorist organization.
On October 7, Palestine’s Hamas group launched an attack on Israel. Its militants have penetrated across the border amid the massive rocket attack.
Over 600 Israelis have already been killed amid the ongoing assault. Two Ukrainian citizens have been killed, according to Ukraine’s officials.
Israel has officially declared the state of war, for the first time since the Judgment Day War in 1973.
The EU, as well as the U.S., Ukraine, and a number of other countries have condemned the attacks on Israel.
quote:Franky en Coen vandaag in Oekraïne!
13.000 snacks, 4.500 luxe toetjes en duizenden muffins
We zijn op reis met twee bussen vol met foodproducten
De snacks hebben we weer gehaald bij o.a. van Lieshout en Ad van Geloven. Onze bussen zijn weer vol!
En dan te weten dat we de friet nog in Oekraïne geleverd krijgen.
Natuurlijk hebben we ook 300 liter saus, meer dan 100 liter bakolie en heel veel snoep bij
Straathonden
De dieren gaan we deze reis ook niet vergeten! Normaal gezien gaan er zo'n 50 (ongebakken) frikandellen per dag uit richting straathonden en deze reis zijn we dat natuurlijk ook van plan.
Als iemand van jullie (lezers) een hondje zou willen adopteren dan kunnen we weer een hondje van de straat redden. (deze gaat dan eerst naar de dierenarts en in quarantaine). De kosten nemen wij op ons. Heeft u interesse meld u dan bij Franky.
De locaties:
Op de landkaart ziet u plaatjes van onze snackwagen op locaties waar we al zijn geweest. De locaties met een groen cirkeltje staan ook nu (weer) op de planning.
Vandaag komen we aan in Lviv waar we morgen `(maandag) onze totaal gereviseerde aanhanger gaan ophalen. Onze aanhanger is voorzien van een vlamnieuwe bakoven, nieuwe voor en achter assen, nieuwe remmen, de stroomvoorziening is vernieuwd, de verlichting is gerepareerd. De koelingen zijn gecheckt en de luchtafvoer is ook vernieuwd.
Dinsdag gaan we 1 dag friet bakken voor gewonde frontmilitairen. Een deel van de militairen kan zelf naar buiten komen om bij ons te komen eten. Een groot deel van de militairen is niet mobiel en voor hen zullen we het eten aan bed afgegeven. Wij vinden het een eer om voor deze helden te mogen bakken en hun onze steun te laten voelen.
Door richting front:
We gaan daarna o.a. naar Mykolayiv. Wij waren hier al eerder en hebben hier zo'n 1600 porties gebakken per dag. Deze stad ligt de afgelopen weken onder vuur maar we willen hier toch twee dagen bakken.
Wij waren nog niet eerder in Odessa maar zijn uitgenodigd om hier te gaan bakken. De inwoners hebben angst omdat de haven en centrum van deze stad met zeer grote regelmaat (bijna dagelijks) wordt aangevallen.
Kherson is een stad die direct aan het front en ligt dus binnen artillerie bereik en dat betekent dat we hier met kogelwerende vesten zullen moeten bakken. Vorige keer bakten we 1,8 km van de rivier en aan de andere kant van de rivier zijn de Russen, Dit is misschien wel de gevaarlijkste locatie van allen. Ook deze stad wordt dagelijks getroffen.
Pokrovs'ke ligt in de provincie Zaparozhye dicht bij het front. Hier waren we nog niet eerder maar hier zullen we bakken voor de regulaire bevolking (wat er nog van over is), militairen en vluchtelingen
Zaparozhye stad
Hier is de spanning om te snijden want het ligt dicht bij het front zodat luchtalarmen meestal te laat zijn als de stad wordt aangevallen. Maar ook is de grootste kerncentrale gevestigd in deze regio. Deze kerncentrale is in handen van de Russen en schijnt met explosieven bepakt te zijn.
Kramatorsk kennen wij maar al te goed want hier hebben wij de raket aanslag overleefd. Deze stad ligt slechts op 1 minuut (raket snelheid) van de dichtstbijzijnde Russische lanceer locaties waardoor er eerst de inslag is en pas dan luchtalarm. Hier gaan wij terug naar de plaats waar het gebeurde op 27 juni. Ook gaan we in deze stad friet bakken voor inwoners en vluchtelingen.
Avdiïvka is de plaats waar onze vrienden wonen die niet kunnen horen of spreken. In deze stad is geen enkel gebouw onbeschadigd door de oorlog. De meeste gebouwen zijn volledig vernietigd. Toch willen Andrei en Tanja absoluut niet weg uit deze stad want ze blijven achtergebleven dieren verzorgen. Wij brengen een flinke voorraad (150 kilo) dierenvoer voor hen.
Lyman, Sloviansk, en Kharkiv zijn frontsteden welke we ook zeker zullen bezoeken.
Extra's:
Wij gaan onder voorbehoud een dag mee mijnen ruimen in de Donbas en friet bakken voor een reddingsorganisatie en gaan enkele malen bakken voor Oekraïense militaire. Natuurlijk kunnen we hier nu niet te veel over vertellen.
We gaan ook op andere manieren oorlogsslachtoffers helpen
Voorheen hebben we vaak geprobeerd om individueel leed te verzachten. Dit gaan we deze reis ook weer doen. Wij hebben dit voorheen zelden gefilmd en nooit getoond op social media. We hebben nu de keuze gemaakt om dit soort filmpjes wel te gaan tonen.
Geweldige steun
Alle acties welke wij organiseren in Oekraïne kunnen we doen door de meer dan geweldige support die we van jullie ontvangen! Hiervoor onze hartelijke dank!
Onze steunactie draait op volle toeren.
wilt u ons helpen met helpen?
Druk dan op de steunactie link (onder aan de pagina)
Franky and Coen's Ukraine inside:
Franky en Coen's Ukraine inside is een wekelijks online nieuws programma, met het laatste nieuws, interessante gasten in de studio en live streams vanuit Oekraïne. Met o.a. de bekende YouTuber "Rick the Ukrainian" en Alyona Gramova vanaf het front in Oekraïne. Het live programma wordt elke maandag van 20u tot 21u gepresenteerd door Franky en Coen.
met 1 klik op de knop "YouTube Livestream" bent u op de juiste plaats om maandag live (of op een later tijdstip) te kijken.
Als u nu klikt kunt u ook een melding inschakelen zodat u vlak van te voren nog een berichtje krijgt
Vragen / opmerkingen / Media
voor vragen of opmerkingen kunt u mailen, bellen appen met Franky op 0681013222
Steunactie
Website
Volg ons
Volgen op Facebook
Volgen op Instagram
Volgen op YouTube
Volgen op LinkedIn
Volgen op Twitter
+31 (0)6 81013222
Ga naar frankyandcoen.nl
Hoe friet bakken troost brengt. Blijft een bazenactie van zequote:Op maandag 9 oktober 2023 11:13 schreef la_perle_rouge het volgende:
Doneren jullie ook nog steeds?
[..]
Dan is het (friet) oorlogquote:Op maandag 9 oktober 2023 13:05 schreef 3rr0r het volgende:
Laat de Russen maar niet vernemen waar ze wanneer staan...
https://old.reddit.com/r/(...)blank_rpg_shot_on_a/quote:Russian misses point blank RPG shot on a Ukrainian tank which then destroys house
quote:
Ofwel een openlijke bekenning dat rusland wapens aan hamas heeft geleverd.quote:Op maandag 9 oktober 2023 10:37 schreef Delenlill het volgende:
https://www.ukrinform.net(...)g-arms-to-hamas.html
[..]
Zou mij niks verbazen als Rusland daar zelf achter zit, al dan niet via Iran. Ze hebben de Hamas in het verleden al getraind, en al eerder bewapend. En de timing hiervan is gewoon te toevallig.
Dat Rusland wapens zou leveren aan Hamas is vergezocht en zeker niet aannemelijk, aangezien de Russen zelf elke kogel nodig hebben in Oekraïne. Dat de Russen er een vinger in de pap hebben is maximaal via intelligence.quote:Op maandag 9 oktober 2023 10:37 schreef Delenlill het volgende:
https://www.ukrinform.net(...)g-arms-to-hamas.html
[..]
Zou mij niks verbazen als Rusland daar zelf achter zit, al dan niet via Iran. Ze hebben de Hamas in het verleden al getraind, en al eerder bewapend. En de timing hiervan is gewoon te toevallig.
Russians gave Hamas trophy weapons to discredit Ukraine – Defence Intelligencequote:Op maandag 9 oktober 2023 14:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat Rusland wapens zou leveren aan Hamas is vergezocht en zeker niet aannemelijk, aangezien de Russen zelf elke kogel nodig hebben in Oekraïne. Dat de Russen er een vinger in de pap hebben is maximaal via intelligence.
Ik zag filmpje van iemand die een manpads afvuurt. Tenzij iran een kloon maakt -> rus.quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:30 schreef Slayage het volgende:
aangezien de Russen zelf elke kogel nodig hebben in Oekraïne.
Ze zitten ook in Afrika.. en dit gedoe in Israël kan ze een heel stuk meer opleveren dan wat gestolen goud en andere grondstoffen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat Rusland wapens zou leveren aan Hamas is vergezocht en zeker niet aannemelijk, aangezien de Russen zelf elke kogel nodig hebben in Oekraïne. Dat de Russen er een vinger in de pap hebben is maximaal via intelligence.
Nou, vrijdag tikte ie de 100 aan, en vandaag (maandag) zitten wel alweer boven de 102.quote:
Ik prefereer meer dat dit topic met NWS FB gemerged wordt. Kunnen we meteen feedback indienen zonder te switchen en sneller geholpen worden. Win-win.quote:Op maandag 9 oktober 2023 09:44 schreef byah het volgende:
Ben benieuwd dit topic met het Israel topic gemerged wordt in WO3 #1.
Uiteraard, Putin vindt de nieuwe escalatie helemaal geweldig en als er een regionale oorlog zou komen zou dat helemaal top zijn voor hem.quote:Op maandag 9 oktober 2023 16:02 schreef Discombobulate het volgende:
Rusland heeft er wel baat bij dat de aandacht nu vooral naar Israël gaat.
Dat is inderdaad een slecht idee. Al dat geouwehoer van jou kunnen we best missen in deze reeksquote:Op maandag 9 oktober 2023 16:22 schreef sp3c het volgende:
dat is wel het slechtste idee ooit
ik mis door mijn eigen geouwehoer al minstens de helft van de feedback, dan zou al deze onzin er ook nog tussendoor komen
nou enquote:Op maandag 9 oktober 2023 16:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een slecht idee. Al dat geouwehoer van jou kunnen we best missen in deze reeks
quote:
Het boeit mij geen reet dat je de grap niet snaptquote:
jij begonquote:Op maandag 9 oktober 2023 16:59 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Hier dan mijn feedback: Kan er hier in dit topic geveegd worden? Alvast bedankt
zo doe ik dat ook bij de vrouwtjesquote:
Het afdoen als de reinste onzin en propaganda. De ironie. Zou hij zo getikt zijn dat hij echt zo denkt of weet hij best hoe het zit en probeert hij gewoon de wereld te bespelen?quote:
Hij weet volgens mij dondersgoed dat hij poep praat.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:13 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Het afdoen als de reinste onzin en propaganda. De ironie. Zou hij zo getikt zijn dat hij echt zo denkt of weet hij best hoe het zit en probeert hij gewoon de wereld te bespelen?
Slechte fotowinkel.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:30 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Miss of the Russian terrorist organization "DNR"
Merkwaardige kont.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:30 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Photoshoppen kunnen de Russen niet.quote:
En dat ET-been.quote:
Indien er geen betere draai aan te geven is of indien gewoon lui: plak het neo-nazi stickertje.quote:
Dat niemand opstaat en hem een paar tikken geeft.... Ik zou mij echt niet kunnen inhouden.quote:
Die opgepompte pijpbek daargelaten, wat is er met haar rechter bil?quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:30 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Kom met een uiterst bizarre verklaring en je zult geen vragen krijgen.quote:
Die man houdt de Russische definitie van Nazi aan: hekel aan Rusland/communisme.quote:
Diplomatie is een zeer ingewikkeld beroepquote:Op maandag 9 oktober 2023 18:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat niemand opstaat en hem een paar tikken geeft.... Ik zou mij echt niet kunnen inhouden.
In Rusland leren ze op school dat de Russen in zijn eentje Nazi-Duitsland heeft verslagen, voor het gemak worden Canada, VS, UK etc niet genoemd.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:37 schreef Shotty het volgende:
[..]
Die man houdt de Russische definitie van Nazi aan: hekel aan Rusland/communisme.
Wij hanteren de term Nazi ook alleen voor de negatieve aspecten van die ideologie. Een snelwegwerker is voor ons geen Nazi, ondanks dat de Nazi’s aardig wat snelwegen bouwden.
Zaken als concentratiekampen, martelingen, übermensch theorieën, de holocaust, en andere zaken waar de gemiddelde Nederlander misselijk van wordt zijn geen zaken waar de Russen veel bezwaar tegen hebben. Veel van die dingen doen ze vandaag de dag gewoon nog.
Dus de term Nazi wordt daar gebruikt voor ieder die in hun ogen het enigste slechte van de Nazi’s had: een hekel aan Rusland.
quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die opgepompte pijpbek daargelaten, wat is er met haar rechter bil?
Niemand houdt van jou en naar jou luisteren doet sowieso niemandquote:Op maandag 9 oktober 2023 22:28 schreef Discombobulate het volgende:
Nou die doorbraak van laatst hoor je ook niks meer over. Weer gelijk natuurlijk.
Je had wel gelijk, het was waarschijnlijk een Stugna. Ik heb vanmiddag even uitgezocht wat die 66e Gemechaniseerde Brigade allemaal heeft, en ze hebben volgens mij niet eens tanks.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Komt die granaat dan niet te laag aanvliegen getuige die lijn van opstuivend stof? Geen idee wat het anders kan zijn hoor
Deze?quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:28 schreef Discombobulate het volgende:
Nou die doorbraak van laatst hoor je ook niks meer over. Weer gelijk natuurlijk.
Dan zou hij toch worden afgevuurd vanaf die eerste stofwolk? En gaat dat ding niet te snel voor zo’n raket?quote:Op maandag 9 oktober 2023 23:27 schreef oheng het volgende:
[..]
Je had wel gelijk, het was waarschijnlijk een Stugna. Ik heb vanmiddag even uitgezocht wat die 66e Gemechaniseerde Brigade allemaal heeft, en ze hebben volgens mij niet eens tanks.
Mja, de Stugna heeft een bereik van 5+km. Ik heb het weleens berekend, die raket doet IIRC 250 meter per seconde.quote:Op maandag 9 oktober 2023 23:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dan zou hij toch worden afgevuurd vanaf die eerste stofwolk? En gaat dat ding niet te snel voor zo’n raket?
Zoals ik zei, geen idee. Lift graag mee op kennis van jullie in deze.
Zou mooi zijn als dit er door heen komt. Al zal dit dan wel de steun zijn voor de aankomende paar jaar. Maar eenmaal toegekend kan niemand het meer van hun afpakken (zoals de republikeinen). De steun voor Oekraïne is groot in Amerika. Iets van 75 procent van de regering staat er achter (100 procent democraten/50 procent republikeinen, al is dit een ruwe schatting). En Oekraïne zou zelf kunnen beslissen waar al dit geld aan besteed wordt, militair gezien dan. Al zullen er wel een hoop regels mee komen, wat natuurlijk normaal is.quote:U.S. Congress prepares an aid package to Ukraine for $50-100 billion - WSJ
Senators from both parties in the United States are reportedly aiming to pass an annual aid package to Ukraine in the range of $50 to $100 billion in the coming weeks, according to The Wall Street Journal.
Senators from both parties have told the publication that they see more merit in a single large package rather than several smaller ones. Firstly, this "will give Ukraine a sense of confidence," and secondly, it will be better "from a political perspective."
Such a package could be passed between October 16, when the Senate returns from recess, and November 17, the date of the current temporary spending bill's expiration.
Senators expressed cautious optimism about passing the package. Its size is still under discussion. For instance, Republican Senator Lindsey Graham proposed allocating $60-70 billion, while Democratic Senator Richard Blumenthal suggested that, in his opinion, the figure should be closer to $100 billion. Nevertheless, the latter stated that he is willing to compromise if Republicans offer a package of $60 billion.
nou, dat zal wel goed bestaat worden gezien de reputatie. Nieuwe Mercedes G63 AMG? Huisje aan het Garda meer? Totaal mesjokke natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 07:56 schreef Delenlill het volgende:
https://newsukraine.rbc.u(...)aine-1696887517.html
[..]
Zou mooi zijn als dit er door heen komt. Al zal dit dan wel de steun zijn voor de aankomende paar jaar. Maar eenmaal toegekend kan niemand het meer van hun afpakken (zoals de republikeinen). De steun voor Oekraïne is groot in Amerika. Iets van 75 procent van de regering staat er achter (100 procent democraten/50 procent republikeinen, al is dit een ruwe schatting). En Oekraïne zou zelf kunnen beslissen waar al dit geld aan besteed wordt, militair gezien dan. Al zullen er wel een hoop regels mee komen, wat natuurlijk normaal is.
Gaap....en dat deden ze niet met de eerste hulp die kwam want?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 07:59 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
nou, dat zal wel goed bestaat worden gezien de reputatie. Nieuwe Mercedes G63 AMG? Huisje aan het Garda meer? Totaal mesjokke natuurlijk.
Ik denk eigenlijk dat global unity een wensdroom is. In mijn wereldbeeld heb je het westen en de landen die zich identificeren met westerse waarden, en de rest. De afgelopen decennia sinds eind koude oorlog hebben we onszelf in het westen denk ik voor de gek gehouden dat de rest van de wereld ook wel onze waarden zou willen overnemen. Denk dat nu duidelijk wordt dat dat absoluut het geval niet is.quote:Op maandag 9 oktober 2023 20:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]We have data very clearly proving that Russia is interested in inciting war in the Middle East. So that a new source of pain and suffering would erode global unity and exacerbate cleavages and controversies, helping Russia in destroying freedom in Europe.
We can see Russian propagandists gloating. We can see Moscow’s Iranian friends openly extending a helping hand to those who attacked Israel.
All of this represents a much greater threat than the world is currently aware of. The world wars of the past were triggered by local aggressions.
We know how to counter this threat. We have already prepared the necessary steps. And our primary goal is to protect the need for maximum global unity.
Ik heb ook de indruk dat de oekrainers bij Robotyne en Verbove niet zozeer inzetten op het dieper doorstoten, maar eerder verbreden van die corridor.quote:Op maandag 9 oktober 2023 23:30 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Lijkt gewoon gestaag door te gaan.
quote:Ukrainian Artillery Just Blew Up A Russian Ammo Train Near Tokmak. Kyiv’s Troops Fought For Months To Make That Possible.
quote:In recent days, Ukrainian brigades finally met the objective. Sometime in the first week of October, Ukrainian artillery—perhaps American-made High-Mobility Artillery Rocket System launchers—edged close enough to Tokmak to hit a Russian supply train rolling near the town.
A dramatic video that circulated online on Sunday depicts the train in flames.
The implication is an important one. Russian logistics in occupied southern Ukraine now are in serious trouble. Tokmak is a major road and rail hub: arguably the most important hub in southwestern Ukraine.
Unravel the overland supply lines threading through Tokmak, and you unravel the garrisons that depend on those supply lines for food, fuel, ammunition and replacement troops and vehicles.
quote:To strike that ammo train, the Ukrainians needed good, fresh intelligence, possibly from drones or local partisans. But they also needed to bring to bear their most responsive and most accurate fires. That is, their GPS-guided Excalibur artillery shells and Guided Multiple Launch Rockets.
The Excaliburs fire from American-made M777 howitzers out to a range of around 19 miles. GLMRS fires from HIMARS launchers out to a distance of 44 miles.
Het lijkt er inderdaad op. Daarom zeg ik dat ook al een paar weken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 08:02 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik heb ook de indruk dat de oekrainers bij Robotyne en Verbove niet zozeer inzetten op het dieper doorstoten, maar eerder verbreden van die corridor.
Degenen die hopen op het snel doorstoten richting Melitopol/Berdyansk zullen dus vermoedelijk niet snel dat doel bereikt zien, maar de oekrainers lijken wel aan te streven op een gebied waar ze veel manoevreerruimte hebben.
Dat kan misschien te maken hebben met hun gebrek aan luchtoverwicht, waarbij ze dan erg kwetsbaar zijn als ze door een smal gebied materiaal moeten aanleveren naar een frontpositie ver naar voren
Beetje weinig informatie. Maar zou mooi zijn.quote:The Ukrainian armed forces captured a commander of the Russian army volunteer corps
In the Bakhmut direction, as a result of a unique operation, fighters of the Third Assault Brigade captured a major of the Russian Army.
This is reported in the Telegram channel 3 separate assault brigade.
As a result of a unique operation in the Bakhmut direction, the fighters of the Third Assault Brigade captured an enemy major, commander of the volunteer battalion "Alga" 72 OMSBR RF, - stated in the message.
It is reported that the captive became a representative of the exchange fund among senior officers of the occupants.
Ik vind het al bijzonder dat de orcs een trein durven sturen via Tokmakquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 08:11 schreef Delenlill het volgende:
https://www.forbes.com/si(...)-make-that-possible/
[..]
[..]
[..]
[ twitter ]
Meer informatie in het artikel. Goed gemikt al zie ik helaas niet veel in het filmpje. Had graag meer vuurwerk gezien. Hopelijk ligt het treinverkeer voor een tijdje stil hierdoor.
Achteruit weliswaar.quote:
Waar en hoeveel grondgebied hebben ze verloren dan?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 08:28 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Achteruit weliswaar.
Zowel de New York Times als de Economist melden dat voor het eerst sinds begin dit jaar de Russen op voorsprong staan.
"28 sep 2023 — When both sides' gains are added up, Russia now controls nearly 200 square miles more territory in Ukraine compared with the start of the year."
quote:Killnet, Linked to Moscow, Launches Cyber Assault on Israel
Kyiv, October 9, 2023 – A hacker collective known as Killnet, believed to have affiliations with the Kremlin, has initiated a significant cyberattack against the Israeli government. This cyber offensive comes in the midst of escalating tensions triggered by Hamas’s surprise attack on Israel last Saturday.
On Sunday morning, Killnet made its intentions clear through a statement on Telegram, accusing the Israeli government of supporting terrorism. The statement read, “Back in 2022, you supported the terrorist regime of Ukraine. You betrayed Russia. Today, Killnet officially informs you about it! All Israeli government systems will be subject to our attacks!”
Shortly thereafter, Killnet proudly announced the takedown of the Israeli government’s primary website, declaring, “The primary government site of the Israeli regime has been killed!”
However, the group later clarified that their grievance was with the “Israeli regime” rather than the Israeli people themselves. They stated that the Israeli government had aligned itself with NATO, branding it as a betrayal.
Killnet denied any association with the Kremlin. Two senior European intelligence officers, specializing in cybersecurity related to Russia, asserted that Killnet has strong ties to the Russian government. They emphasized that Killnet is more than a group of rogue hackers, stating, “They are the Russian government.”
This recent attack follows an earlier report from the US Department of Health and Human Services, which labeled Killnet as a threat to government and critical infrastructure organizations, including healthcare facilities.
In a separate incident, the International Red Cross urged hackers to avoid targeting humanitarian or hospital facilities. Killnet’s response, as quoted by the BBC, was dismissive, asking, “Why should I listen to the Red Cross?”
A white hat hacker, experienced in countering Russian cyber threats, revealed that Killnet operates to advance Russia’s interests globally, including politically motivated and well-timed attacks in conjunction with information operations conducted by BRICS governments. While not as widely recognized as groups like Sandworm or Fancy Bear, Killnet is considered an advanced threat actor group. It is believed that multiple entities, including Islamic state actors, non-state actors, and Russian groups, operate under the Killnet banner, using it as a cover for nation-state operations.
As tensions continue to mount, the Arab League’s chief, responsible for Palestinian affairs, is heading to Moscow for negotiations. This move has raised questions about Moscow’s stance in the conflict, with some speculating that it signals support for Hamas.
En hoeveel minder dan het maximale dat ze hebben bezet?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 08:28 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Achteruit weliswaar.
Zowel de New York Times als de Economist melden dat voor het eerst sinds begin dit jaar de Russen op voorsprong staan.
"28 sep 2023 — When both sides' gains are added up, Russia now controls nearly 200 square miles more territory in Ukraine compared with the start of the year."
https://www.reddit.com/r/(...)_the_volunteer_alga/ (filmpje)quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 08:27 schreef Delenlill het volgende:
https://en.socportal.info(...)-dobrobata-armii-rf/
[..]
Beetje weinig informatie. Maar zou mooi zijn.
Filmpje van deze gevangengenomen majoor.quote:Capture of RU commander of the volunteer "Alga" battalion of the 72 motorized rifle brigade
Dat is kul, dat dat "voor het eerst sinds begin van dit jaar" zou zijn ..... die bewering stamt van een NYT overview pagina, die bv de winst van oekraine en rusland over 2023 vergelijkt. (zonder die zin erbij, gewoon de netto terreinwinst over het hele jaar vaststelt)quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 08:28 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Achteruit weliswaar.
Zie je wel, ze hoeven Tokmak niet te veroveren. Alleen de aanvoer/doorvoerroutes onder firecontrol krijgen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 08:11 schreef Delenlill het volgende:
https://www.forbes.com/si(...)-make-that-possible/
[..]
[..]
[..]
[ twitter ]
Meer informatie in het artikel. Goed gemikt al zie ik helaas niet veel in het filmpje. Had graag meer vuurwerk gezien. Hopelijk ligt het treinverkeer voor een tijdje stil hierdoor.
Dat is altijd zo.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zie je wel, ze hoeven Tokmak niet te veroveren. Alleen de aanvoer/doorvoerroutes onder firecontrol krijgen.
Orc. Als de joodse mensen lekker bij haar thuis graffiti komen spuiten dan is de wereld natuurlijk te klein.quote:
Altijd zo wonderlijk hoe ze dat in de VS doen.quote:
Disproportioneel? Rare woordkeuze, alsof er een proportie was die wel te rechtvaardigen zou zijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:20 schreef Aether het volgende:
Ook Zwitserland noemde de aanvallen disproportioneel.
Hoe verrassend, alle civiele doelwitten zijn altijd linksom of rechtsom militaire legitieme doelwitten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:20 schreef Aether het volgende:
Rusland verdedigt in V-raad aanval met veel burgerdoden
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-72616829
Leden van de VN-Veiligheidsraad hebben de recente aanvallen van Rusland op Hroza en Kharkiv veroordeeld. Bij de raketaanval op een café in Hroza kwamen donderdag zeker 52 mensen om het leven. Minder dan 24 uur later kwamen er ook raketten neer op gebouwen in het centrum van Kharkiv. Daarbij raakten 28 mensen gewond, onder wie een baby van 11 maanden.
Frankrijk noemde het een flagrante overtreding van het internationale recht en zei dat niets dit soort aanvallen kan rechtvaardigen. Ook Zwitserland noemde de aanvallen disproportioneel. De vertegenwoordiger van Albanië in de Veiligheidsraad zei dat de raketaanvallen opnieuw laten zien dat burgers een vreselijke prijs betalen, twintig maanden na de Russische inval in Oekraïne.
Rusland verdedigde zich door te zeggen dat er in het café een wake was voor een Oekraïense militair, die werd bijgewoond door andere militairen. Daarmee zou het een legitiem doel zijn, maar meteen na de aanval was duidelijk dat er vooral burgers waren omgekomen.
Denk dat Putin een groot van is van Hamasquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:37 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Hoe verrassend, alle civiele doelwitten zijn altijd linksom of rechtsom militaire legitieme doelwitten.
Goede timing zo vlak voor de winterquote:
Heeft de CIA de schuld al gekregen hiervan?quote:
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heeft de CIA de schuld al gekregen hiervan?
quote:Ukraine has developed a secret long-range UAV with a 30 kg warhead
https://mil.in.ua/en/news(...)ith-a-30-kg-warhead/
Ukraine has developed a secret drone with a 30-kilogram warhead and a flight range of 800 kilometers.
quote:Rheinmetall received a new order for artillery shells for Ukraine
https://mil.in.ua/en/news(...)-shells-for-ukraine/
quote:Israeli early-warning radar system to start working in Kyiv soon
https://mil.in.ua/en/news(...)orking-in-kyiv-soon/
quote:The UEFA Executive Committee has cancelled the decision on the admission of Russian youth teams to international tournaments.
UEFA refused to return the Russian U-17 national teams to tournaments. This was reported by Sky Sports journalist Rob Harris in social network X.
According to the journalist, UEFA decided that "a technical solution to allow Russian teams to play, could not be found".
Earlier, on 28 September, UEFA decided to allow Russian footballers under 17 to participate in competitions because "children should not suffer for the mistakes of adults over whom they have no influence".
After that, more than 10 European associations said they would not play with the Russians, regardless of their age.
Misschien in de toekomst ff polsen bij de leden voor je zoiets doms bedenkt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 17:24 schreef Delenlill het volgende:
https://en.socportal.info(...)sbornykh-zhurnalist/
[..]
[ twitter ]
Hij schijnt Pro-Rus te zijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 18:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien in de toekomst ff polsen bij de leden voor je zoiets doms bedenkt.
Het goede nieuws is dat hij op moest stappen bij de Zweedse Sportfederatie en binnenkort hopelijk ook bij UEFA zelf.quote:En de heer Nilsson moet de inconsistenties in zijn verklaringen nog uitleggen nadat hij geprobeerd heeft zijn pro-Russische standpunt bij de UEFA geheim te houden totdat dit aan het licht kwam en leidde tot zijn ondergang in Zweden.
quote:Zijn ontslag werd ingediend tijdens een crisisbijeenkomst van de Zweedse Sportfederatie, nadat hij er niet in was geslaagd de meningsverschillen te verzoenen in de standpunten die hij op twee fronten in de sportpolitiek in eigen land en bij de UEFA tegen Rusland innam
Complete artikel: https://news.sky.com/stor(...)e-president-12979111quote:Nu komt zijn positie als hoogste vice-president van de UEFA in gevaar – als hij de steun mist van de Zweedse voetbalfederatie die hij eerder tien jaar leidde.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |