Dat is wel heel simpel, komt ook tegemoet aan een oud spreekwoord, 'wees jezelf, er zijn al genoeg anderen'.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 19:25 schreef Libertarisch het volgende:
Het doel van het leven is....helemaal jezelf zijn.
Of je bent gewoon jezelf, waarom zou je iemand anders willen zijn?quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 19:30 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Klopt, het is simpel maar niet gemakkelijk. Je hebt kloten nodig om jezelf te zijn.
Je bent dus ontevreden met jezelf?quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 20:15 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Misschien omdat die ander veel stoerder is dan jij en lekkere wijven kan krijgen.
Je bedoelt volledig op eigen benen staan, er is dus niet werkelijk sprake van volgen maar juist een eigen weg bewandelen?quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 20:25 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Een diep mystiek concept. Het is het ideale pad voor jouw ziel, je ultieme lots bestemming. Wanneer je volledig in harmonie leeft met het Absolute, dan volg je de dao. Dit betekent dat je leven optimaal voor je zal verlopen.
Je hebt gelijk, want waarom krijgen wij mensen ieder voor zich een besef mee van uniek zijn, van waardevol zijn, als we slechts pionnen zijn in een soort massa-evenwicht?quote:
Iemand gelijk geven en direct daarna een vraag stellen geeft alleen maar aan dat je het antwoord op die vraag niet weet maar het wel voor waar aanneemt.. Dat is geen goede basis om iemand gelijk te geven.. tenminste als je het wat serieus neemtquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:04 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, want waarom krijgen wij mensen ieder voor zich een besef mee van uniek zijn, van waardevol zijn, als we slechts pionnen zijn in een soort massa-evenwicht?
Wat is de rol van een bloem inderdaad.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:02 schreef Hiddendoe het volgende:
Waarom is het zo belangrijk om het leven een doel of zin te geven?
Planten en dieren doen dat ook niet. Ze doen hun dagelijkse dingen en overleven of niet.
Mensen hebben slechts twee keuzemogelijkheden: het doel is religieus of wetenschappelijk.
Geen idee hoe dit bedoelt is maar word herinnerd aan deze songtekst,quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:14 schreef Harvest89 het volgende:
Het heeft geen doel.
Je bent een zandkorrel in een woestijn die miljarden jaren oud is.
Hoe ik het bedoel is meer dat veel mensen denken dat ze heel speciaal zijn. Uitverkoren. Soort grootheidswaanzin.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:16 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Geen idee hoe dit bedoelt is maar word herinnerd aan deze songtekst,
But I know I've got to live my life
And roll around on the ground and feel the strife
And realize along the way that I'm nothing more than
A grain of salt in the salt of the Earth, and everything is grace
Kan je deze redenatie verder toelichten? In existentiële zin stelt iets minder voor als datgene klein is t.o.v. de omgeving waarin het bestaat? En wat betekent het wel of niet iets 'voorstellen' eigenlijk? Bedoel je daarmee dat als we groter waren geweest, of het universum kleiner, dat we waarschijnlijker 'speciale' zielen waren geweest i.p.v. luttele zandkorrels, o.i.d.?quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:21 schreef Harvest89 het volgende:
Maar ik denk ook dat de mens een piepkleine mug is die in het grote geheel niet veel voorstelt.
Tja, ik ben een vrouw, weet ik veel wat logica inhoudt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:08 schreef Masberum het volgende:
[..]
Iemand gelijk geven en direct daarna een vraag stellen geeft alleen maar aan dat je het antwoord op die vraag niet weet maar het wel voor waar aanneemt.. Dat is geen goede basis om iemand gelijk te geven.. tenminste als je het wat serieus neemt
Ik geloof niet meer in een ziel. Je hele persoonlijkheid en bewustzijn wordt geregeld door je brein.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:29 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Kan je deze redenatie verder toelichten? In existentiële zin stelt iets minder voor als datgene klein is t.o.v. de omgeving waarin het bestaat? En wat betekent het wel of niet iets 'voorstellen' eigenlijk? Bedoel je daarmee dat als we groter waren geweest, of het universum kleiner, dat we waarschijnlijker 'speciale' zielen waren geweest i.p.v. luttele zandkorrels, o.i.d.?
Voordat ik deze vragen stelde leek je deze twee zaken meermaals aan elkaar te koppelen (het ene volgde uit het andere en visa versa). Vandaar dus ook deze vragen. Maar goed, blijkbaar is het 'gewoon' zo, dus.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:43 schreef Harvest89 het volgende:
En nee het heeft niets te maken met groter of kleiner. Dat als je bijvoorbeeld groter zou zijn, of het universum kleiner dat je dan wel iets voorstelt. Nee, ik geloof gewoon dat we niet belangrijk zijn in het universum.
Of door iets dat de mens het brein genoemd heeft.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik geloof niet meer in een ziel. Je hele persoonlijkheid en bewustzijn wordt geregeld door je brein.
En nee het heeft niets te maken met groter of kleiner. Dat als je bijvoorbeeld groter zou zijn, of het universum kleiner dat je dan wel iets voorstelt. Nee, ik geloof gewoon dat we niet belangrijk zijn in het universum.
Of het zo is. Dat weet ik niet. Weet niemand.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:47 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Voordat ik deze vragen stelde leek je deze twee zaken meermaals aan elkaar te koppelen (het ene volgde uit het andere en visa versa). Vandaar dus ook deze vragen. Maar goed, blijkbaar is het 'gewoon' zo, dus.
Oh oke, zullen we dan concluderen dat je eigenlijk niets hebt gezegd? Behalve dit laatste dan. Dat vind ik dan wel weer wijs.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Of het zo is. Dat weet ik niet. Weet niemand.
Ik zie dat ik mijn eerste reactie in dit topic als een feit heb neergezet. Had ik misschien niet moeten doen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:51 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Oh oke, zullen we dan concluderen dat je eigenlijk niets hebt gezegd? Behalve dit laatste dan. Dat vind ik dan wel weer wijs.
Kunnen veel mensen niet mee om gaan.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:48 schreef Hiddendoe het volgende:
Of door iets dat de mens het brein genoemd heeft.
De kleinste amoebe, het meest armzalige stukje koraal heeft meer belangrijkheid dan het brein van Einstein of Hawkins.
Einstein, Hawkins, Newton, Da Vinci zijn al lang dood, en het leven gaat gewoon verder.
Ja, in die maar al te menselijke luister-naar-mij-religies zie ik ook niet zoveel.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zie dat ik mijn eerste reactie in dit topic als een feit heb neergezet. Had ik misschien niet moeten doen.
Maar ik zelf vind het wel wijzer dan waar bijvoorbeeld aanhangers van abrahemitische religies in geloven.
Er zal denk ik geen almachtig godsfiguur wakker liggen of ik werk op zondag of varkensvlees eet.
Precies. Dat is het. Een vlucht. Zoals een kind zich verstopt onder zijn bedje voor dat monster in de kast.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kunnen veel mensen niet mee om gaan.
Ontstaat paniek en angst in hun hoofd, en dan gaan ze vluchten naar spiritualiteit.
Je bent wat grof in de bek maar ik ben het verder ronduit met je eens.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 22:08 schreef Hiddendoe het volgende:
En God, hoe zit met jou? Ja, ik spreek je even rechtstreeks aan ondanks dat ik niet in je geloof.
Wat dacht je toen je al het aardse leven liet verzuipen vanwege de liederlijke aard van de mensen?
Dit kan anders? Ja echt? Dacht je dat? Think again, you big fat loser.
Waarom mocht Noach een ark bouwen? Omdat hij zo vroom was? Nooit in je opgekomen dat Noach dezelfde bug had als de rest van je schepping?
Stomme lul die je bent!!!
Noach kreeg van jou een tweede kans met als gevolg dat jouw stomme bug weer net zo heftig zijn gang kon gaan.
God, ik vraag het rechtstreeks aan jou. Wat voor een zwakzinnige mongool ben jij eigenlijk? Je eigen fouten willen uitwissen en zelfs daarin jammerlijk falen.
Je bent niet almachtig, je bent gewoon een natte scheet van de duivel.
Nou ja de mensen zijn toch anders dan een mierenhoop. Dat betekent alleen niet dat een doel daar iets mee betrekking heeft.. dat is puur iets lichamelijks dat we geen mieren of mierenhoop zijn..quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:39 schreef Hiddendoe het volgende:
Mijn punt: Er moet een doel zijn, anders is de mensenmaatschappij niks anders dan een mierenhoop, een bijenkorf, of beter gezegd een wespennest.
Klopt. Mieren zijn beter georganiseerd.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 22:34 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja de mensen zijn toch anders dan een mierenhoop. Dat betekent alleen niet dat een doel daar iets mee betrekking heeft.. dat is puur iets lichamelijks dat we geen mieren of mierenhoop zijn..
Maar goed laat ik het anders stellen voor jou. Stel morgen slaat een meteoriet in en iedereen en alles op aarde is dood. Wat is dan het doel dat er moest zijn of moet zijn?
Evolutie heeft geen doel en mensen ook niet.. Je bent er gewoon tot dat je er niet meer bent.
Ja, vind je? Het zijn maar woorden he? Ja, ik weet het, woorden kunnen blijvende wonden veroorzaken, in tegenstelling tot kogels enz. maar toch.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 22:25 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Je bent wat grof in de bek maar ik ben het verder ronduit met je eens.
Dat niet werken op zondag lijkt wel weer iets typisch voor protestanten te zijn. In Zuid Amerika en in moslimlanden is zondag had en heb je een behoorlijke 24-uurs economie. Het begint in Nederland wat te minderen maar buitenlanders kregen hier vroeger een behoorlijke cultuurschok met uitgestorven steden op zon- en feestdagen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zie dat ik mijn eerste reactie in dit topic als een feit heb neergezet. Had ik misschien niet moeten doen.
Maar ik zelf vind het wel wijzer dan waar bijvoorbeeld aanhangers van abrahemitische religies in geloven.
Er zal denk ik geen almachtig godsfiguur wakker liggen of ik werk op zondag of varkensvlees eet.
Bij moslims is vrijdag heilig, bij joden de zaterdag, en bij christenen de zondag.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 00:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat niet werken op zondag lijkt wel weer iets typisch voor protestanten te zijn. In Zuid Amerika en in moslimlanden is zondag had en heb je een behoorlijke 24-uurs economie. Het begint in Nederland wat te minderen maar buitenlanders kregen hier vroeger een behoorlijke cultuurschok met uitgestorven steden op zon- en feestdagen.
Over wat men wel allemaal niet mag eten en drinken. Dat zijn van die leuke ‘the floor is lava’ spellen per religie.
Maar moslims bestempelen vrijdag niet als een rustdag.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 00:26 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Bij moslims is vrijdag heilig, bij joden de zaterdag, en bij christenen de zondag.
Moslims en joden slachten halal of kosher en christenen bidden voor het eten.
Boeiend. Hoe ze het beschouwen zal me worst wezen. Het is voor moslims een heilige dag.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 00:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Maar moslims bestempelen vrijdag niet als een rustdag.
Tja, maar de insteek van veel YouTube filmpjes is ook wel dat er een claim is en er gegraven wordt naar dingen die deze claim moeten ondersteunen en daarbij vanalles maar wordt weggelaten wat niet in het straatje past. Er is zo’n gast die nogal vol van zichzelf is en van eigenlijk beweert dat alles wat we weten 180* anders is en daarbij heel erg inzoomt op details zonder dingen vanuit het grotere perspectief te zien. Uiteindelijk draai je met “alles is anders” de aandacht dan weer meer naar jezelf dan naar de geschiedenis.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 01:04 schreef Maharski het volgende:
Laatst zag ik trouwens een filmpje op youtube waarin het idee werd voorgesteld als het leven op aarde als in werkelijkheid eigenlijk een leven in een soort supercomputer-simulatie van een hogere beschaving. Een soort superrealistisch computergame. Aanwijzingen hierover werden vooral gevonden in genetische codes, een soort 'computer marks' van de makers. Dingen diep verborgen (en ook weer niet) in de natuur. Ook een interessante theorie.
Dan spelen we hier een soort spel van evil and good. Wie weet.
Ik denk dat het nog erger is eigenlijk. De aard van dit aardse leven is als je het mij vraagt wel degelijk lijden., Boeddha zag dit helemaal juist. Als je nog jong en onbezonnen bent kun je dit nooit erkennen. Maar als je wat langer meegaat en in alle eerlijkheid de aard van dit bestaan wilt onderzoeken kun je bijna niet anders dan het erkennen als je het mij vraagt. En het geldt net zo hard voor de dieren (nog veel harder zelfs). Waarschijnlijk ook op het voor ons onwaarneembaar niveau.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 02:28 schreef bedachtzaam het volgende:
Als doel van leven zou ik kunnen stellen voortplanting en overleven maar evenzo denk ik net als Hiddendoe, laat die komeet maar komen of de kernraketten vliegen want de mens is vooral goed in vernietigen.
Van liefde is gewoon geen sprake.
Allereerst, welkom terug.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 00:34 schreef Maharski het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog erger is eigenlijk. De aard van dit aardse leven is als je het mij vraagt wel degelijk lijden., Boeddha zag dit helemaal juist. Als je nog jong en onbezonnen bent kun je dit nooit erkennen. Maar als je wat langer meegaat en in alle eerlijkheid de aard van dit bestaan wilt onderzoeken kun je bijna niet anders dan het erkennen als je het mij vraagt. En het geldt net zo hard voor de dieren (nog veel harder zelfs). Waarschijnlijk ook op het voor ons onwaarneembaar niveau.
Het is duidelijk dat dit leven waarschijnlijk ook zo 'bedoeld' is.
Daarom kan ik bijna niet geloven dat dit aardse leven het enige leven is. Het is een tijdelijk leven in lijden. Er moet iets zijn dat uiteindelijk alles goed maakt. Of niet, maar dan is het bestaan echt een heel treurige 'schepping'. Maar er zijn er al duizenden jaren die beweren aan 'de andere kant' geweest te zijn, en idd, die spreken over een 'wereld' dat dit alles uiteindelijk goed maakt.
Ik vertrouw er denk ik maar gewoon op dat het waar is...
Zonder als een gelovige te willen klinken overigens.
Je verschuift met zo een theorie toch alleen maar het vraagstuk? In welke toestand bestaat die 'hogere beschaving' zelf? Als ze in staat is een realiteit te maken waarin wij bestaan dan zal ze zelf toch moeten kennen wat wij ondergaan? Of is de gedachte dat deze beschaving een ervaring als lijden volledig gefabriceerd kan hebben, zonder de ervaring zelf te hebben gehad? Dat lijkt me moeilijk voor te stellen. De vraag is dus in welke zin de realiteit waarin onze simulatie gemaakt zou zijn dan wezenlijk afwijkt van de onze. Ik wil niet zeggen dat wij niet in een simulatie kunnen bestaan, maar de vraag in de OP zou evengoed onbeantwoord blijven.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 01:04 schreef Maharski het volgende:
Laatst zag ik trouwens een filmpje op youtube waarin het idee werd voorgesteld als het leven op aarde als in werkelijkheid eigenlijk een leven in een soort supercomputer-simulatie van een hogere beschaving. Een soort superrealistisch computergame. Aanwijzingen hierover werden vooral gevonden in genetische codes, een soort 'computer marks' van de makers. Dingen diep verborgen (en ook weer niet) in de natuur. Ook een interessante theorie.
Dan spelen we hier een soort spel van evil and good. Wie weet.
Ben jij een theïst? TS vraagt de vraag niet aan atheïsten.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 20:54 schreef Rustin_ het volgende:
Iedereen is zichzelf want een ander zijn is niet mogelijk. Mogelijk bedoel jij dat men niet zelfbewust de eigen moraal creëert en volgt, maar dat doe jij zelf dus ook niet.
Beetje lulkoek dus
Allemachtig, ben ik even blij dat ik niet in die qu'ran geloof!quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 19:30 schreef GewoonUitNL het volgende:
Hij ons heeft geschapen om Hem alleen te aanbidden.
Je vooronderstelt dat er een betekenis en een doel is.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 19:19 schreef bedachtzaam het volgende:
De betekenis van het leven is?
Het doel van leven is?
Aangezien er een topic nogal ontspoort heb ik dit topic aangemaakt zodat Mathijs zijn topic op de rails kan houden.
Hebben jullie theisten de antwoorden, verlicht ons.
Ben je gelovig, atheïst?quote:Op donderdag 5 oktober 2023 10:01 schreef Molo het volgende:
En zijn geen doelen en betekenissen aan het leven, tenzij je ze zelf voor jezelf vaststelt
Echt bewijzen dat lijden bestaat is denk ik onmogelijk. Ik kan bijvoorbeeld 100 mensen aangeven die zeggen dat ze lijden maar dat betekent niet dat ze lijden. Misschien zeggen ze dat allemaal gewoon om mij te trollen terwijl ze een geweldig leven hebben.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 11:14 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Bewijs dan dat lijden bestaat
Nou, dat valt wel mee, althans vind ik. Het zou juist een hel zijn als je nooit dood zou gaan.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 19:19 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ja hoor, geef maar je bestaan op. Ach, je houdt gewoon op te bestaan, je verdwijnt voor eeuwig. Dat is geen enkel probleem
Dat is de hoogste prijs die je kunt betalen.
Nou ja ik begrijp dat dan ook niet om eerlijk te zijn.. Je ervaart niks meer.. Niet het positieve maar ook niet het negatieve. Lijkt me een goede balans..quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:23 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
De kwaliteiten (geuren, kleuren, emoties...) zijn extreem waardevol. Veel waardevoller nog dan geld. Dat opgeven, voor de hele eeuwigheid, is de hoogste prijs. Daarom is de doodstraf de zwaarste straf.
Mensen doen alsof niet-bestaan geen probleem is, maar dat is wel een probleem. Niet-bestaan houdt namelijk in dat je nooit meer geluk zult ervaren.
Goed, I'm just stating the obvious hier. Maar types zoals OllieA lijken dit niet te begrijpen.
Zoals u ziet, beste kijkers, is ondanks het 'Oh-wat-is-dat-toch-een-gezellige-en-menslievende-religie-ik-ga-nu-bij-de-Xenox-allerlei-Oosterse-beeldjes-kopen-voor-in-de-vensterbank'-gehalte ook die Oosterse variant van 'zingeving' vergeven van ouderwets, primitief seksisme.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:44 schreef Libertarisch het volgende:
Mensen zeggen hier dat spiritualiteit een vlucht is. Ik zeg, echte spiritualiteit, is juist geen vlucht maar een omarming van het leven.
En als het op vechten aankomt, echte mannen hebben een ziel. Atheïsten zouden afgeslacht worden. Maar die kun je juist beter in leven laten
Nou ik snap de logica van 'iets is beter dan niets' niet aan de hand van wat jij stelt maar goed dat je zo levenslustig bent en het positieve ervan inzietquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:40 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Negatieve ervaringen, ondraaglijk lijden, zijn natuurlijk erg naar. Maar als je niet bestaat is er geen hoop meer op levensgeluk. Zolang je bestaat kan negatief omslaan naar positief, dus iets is altijd beter dan niets.
Je was me voor, dat wilde ik ook zeggen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 19:58 schreef Isdatzo het volgende:
Niks, behalve dan het doel en de betekenis die je er zelf aan geeft.
quote:Allen: "The only people that are afraid of death are those that don't love their lives."
de Llis: "Isn't that backwards?"
Allen: "No, because life... the truth of life is deathless. There's no end to it. It has a quality of endlessness that is um, again, as real as shit."
de Llis: "But this isn't reincarnation?"
Allen: "No, oh no, absolutely not. It's... I mean, there's no afterlife and there's no not-afterlife. It's not... Those things are in time and I'm talking about timelessness."
de Llis: "So what is death at that moment? That event, what is that?
Allen: "That's the end of the self, that's the end of time in fact. So you don't "go" anywhere."
de Llis: "So why does the self come about? Just because we ended up in flesh for a bit?"
Allen: "It doesn't come about... It just appears to come about to itself. It's always there, it's a four-dimensional whole that always exists, and we just have this illusory experience of passing through it from beginning to end. But when you die, the whole thing just exists."
Klik
En als ik nou niet meer wil?quote:Op maandag 9 oktober 2023 06:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het doel van het leven is God verheerlijken uit vrije wil.
Ik heb een ander doel gevonden, dat wel werkt.quote:
en als je dat niet lukt? Omdat je toevallig in een ander god gelooft of helemaal niet...quote:Op maandag 9 oktober 2023 06:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Sta je ook ergens gratis bijbeltjes uit te delen omdat niemand ze wil kopen?quote:Op maandag 9 oktober 2023 06:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dr zit hem zelf wel aardig wat dwars ja.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 15:56 schreef Watuntrik het volgende:
Jordan Peterson heeft het juiste antwoord...
Het doel (lotsbestemming) in je leven is dat wat je dwars zit...![]()
En iedereen heeft wel iets wat hem/haar dwars zit.
Los dat op en of leer er mee te leven...
Dit wordt nu al een Kantiaanse discussiequote:Op maandag 9 oktober 2023 06:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat een totale onzin.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 15:56 schreef Watuntrik het volgende:
Jordan Peterson heeft het juiste antwoord...
Het doel (lotsbestemming) in je leven is dat wat je dwars zit...![]()
En iedereen heeft wel iets wat hem/haar dwars zit.
Los dat op en of leer er mee te leven...
Dat zou je als hekkensluiter bij iedere vorm van beeldspraak kunnen roepen wanneer je het letterlijk neemt...quote:
quote:"There's nothing to be afraid of, this is merely god's playground."
"But then again, you are not the ego. Just be kind to yourself, and patient with the egoic mind. It is only afraid after all. Who is afraid? Only a thought."
Dit. Voortplanting én de zin die we als mens aan het leven geven. Tot slot naastenliefde; er voor elkaar zijn.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 19:36 schreef marc0871 het volgende:
Het doel van het leven is dat het voortbestaat.
De zin van het leven is dat jij je genen doorgeeft aan de volgende generatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |