Je vooronderstelt dat er een betekenis en een doel is.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 19:19 schreef bedachtzaam het volgende:
De betekenis van het leven is?
Het doel van leven is?
Aangezien er een topic nogal ontspoort heb ik dit topic aangemaakt zodat Mathijs zijn topic op de rails kan houden.
Hebben jullie theisten de antwoorden, verlicht ons.
Ben je gelovig, atheïst?quote:Op donderdag 5 oktober 2023 10:01 schreef Molo het volgende:
En zijn geen doelen en betekenissen aan het leven, tenzij je ze zelf voor jezelf vaststelt
Echt bewijzen dat lijden bestaat is denk ik onmogelijk. Ik kan bijvoorbeeld 100 mensen aangeven die zeggen dat ze lijden maar dat betekent niet dat ze lijden. Misschien zeggen ze dat allemaal gewoon om mij te trollen terwijl ze een geweldig leven hebben.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 11:14 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Bewijs dan dat lijden bestaat
Nou, dat valt wel mee, althans vind ik. Het zou juist een hel zijn als je nooit dood zou gaan.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 19:19 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ja hoor, geef maar je bestaan op. Ach, je houdt gewoon op te bestaan, je verdwijnt voor eeuwig. Dat is geen enkel probleem
Dat is de hoogste prijs die je kunt betalen.
Nou ja ik begrijp dat dan ook niet om eerlijk te zijn.. Je ervaart niks meer.. Niet het positieve maar ook niet het negatieve. Lijkt me een goede balans..quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:23 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
De kwaliteiten (geuren, kleuren, emoties...) zijn extreem waardevol. Veel waardevoller nog dan geld. Dat opgeven, voor de hele eeuwigheid, is de hoogste prijs. Daarom is de doodstraf de zwaarste straf.
Mensen doen alsof niet-bestaan geen probleem is, maar dat is wel een probleem. Niet-bestaan houdt namelijk in dat je nooit meer geluk zult ervaren.
Goed, I'm just stating the obvious hier. Maar types zoals OllieA lijken dit niet te begrijpen.
Zoals u ziet, beste kijkers, is ondanks het 'Oh-wat-is-dat-toch-een-gezellige-en-menslievende-religie-ik-ga-nu-bij-de-Xenox-allerlei-Oosterse-beeldjes-kopen-voor-in-de-vensterbank'-gehalte ook die Oosterse variant van 'zingeving' vergeven van ouderwets, primitief seksisme.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:44 schreef Libertarisch het volgende:
Mensen zeggen hier dat spiritualiteit een vlucht is. Ik zeg, echte spiritualiteit, is juist geen vlucht maar een omarming van het leven.
En als het op vechten aankomt, echte mannen hebben een ziel. Atheïsten zouden afgeslacht worden. Maar die kun je juist beter in leven laten
Nou ik snap de logica van 'iets is beter dan niets' niet aan de hand van wat jij stelt maar goed dat je zo levenslustig bent en het positieve ervan inzietquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:40 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Negatieve ervaringen, ondraaglijk lijden, zijn natuurlijk erg naar. Maar als je niet bestaat is er geen hoop meer op levensgeluk. Zolang je bestaat kan negatief omslaan naar positief, dus iets is altijd beter dan niets.
Je was me voor, dat wilde ik ook zeggen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 19:58 schreef Isdatzo het volgende:
Niks, behalve dan het doel en de betekenis die je er zelf aan geeft.
quote:Allen: "The only people that are afraid of death are those that don't love their lives."
de Llis: "Isn't that backwards?"
Allen: "No, because life... the truth of life is deathless. There's no end to it. It has a quality of endlessness that is um, again, as real as shit."
de Llis: "But this isn't reincarnation?"
Allen: "No, oh no, absolutely not. It's... I mean, there's no afterlife and there's no not-afterlife. It's not... Those things are in time and I'm talking about timelessness."
de Llis: "So what is death at that moment? That event, what is that?
Allen: "That's the end of the self, that's the end of time in fact. So you don't "go" anywhere."
de Llis: "So why does the self come about? Just because we ended up in flesh for a bit?"
Allen: "It doesn't come about... It just appears to come about to itself. It's always there, it's a four-dimensional whole that always exists, and we just have this illusory experience of passing through it from beginning to end. But when you die, the whole thing just exists."
Klik
En als ik nou niet meer wil?quote:Op maandag 9 oktober 2023 06:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het doel van het leven is God verheerlijken uit vrije wil.
Ik heb een ander doel gevonden, dat wel werkt.quote:
en als je dat niet lukt? Omdat je toevallig in een ander god gelooft of helemaal niet...quote:Op maandag 9 oktober 2023 06:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Sta je ook ergens gratis bijbeltjes uit te delen omdat niemand ze wil kopen?quote:Op maandag 9 oktober 2023 06:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dr zit hem zelf wel aardig wat dwars ja.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 15:56 schreef Watuntrik het volgende:
Jordan Peterson heeft het juiste antwoord...
Het doel (lotsbestemming) in je leven is dat wat je dwars zit...![]()
En iedereen heeft wel iets wat hem/haar dwars zit.
Los dat op en of leer er mee te leven...
Dit wordt nu al een Kantiaanse discussiequote:Op maandag 9 oktober 2023 06:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat een totale onzin.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 15:56 schreef Watuntrik het volgende:
Jordan Peterson heeft het juiste antwoord...
Het doel (lotsbestemming) in je leven is dat wat je dwars zit...![]()
En iedereen heeft wel iets wat hem/haar dwars zit.
Los dat op en of leer er mee te leven...
Dat zou je als hekkensluiter bij iedere vorm van beeldspraak kunnen roepen wanneer je het letterlijk neemt...quote:
quote:"There's nothing to be afraid of, this is merely god's playground."
"But then again, you are not the ego. Just be kind to yourself, and patient with the egoic mind. It is only afraid after all. Who is afraid? Only a thought."
Dit. Voortplanting én de zin die we als mens aan het leven geven. Tot slot naastenliefde; er voor elkaar zijn.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 19:36 schreef marc0871 het volgende:
Het doel van het leven is dat het voortbestaat.
De zin van het leven is dat jij je genen doorgeeft aan de volgende generatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |