https://www.ad.nl/binnenl(...)rum-binnen~aa50bf8e/quote:In Rotterdam zijn donderdag twee schietpartijen geweest waardoor twee mensen gewond zijn geraakt. Het ene schietincident was bij een woning aan het Heiman Dullaertplein in West, het andere in een leslokaal van het Erasmus Medisch Centrum een eind verderop. In de omgeving rond het Erasmus Medisch Centrum is sprake van grote paniek, stellen studenten tegen deze site.
Dan wacht je even met bevallenquote:Op donderdag 28 september 2023 17:06 schreef roos94 het volgende:
[..]
Je zal maar liggen te bevallen??? Operaties??? Hoe kunnen ze dat ontruimen?
Floep de baby op de stoep.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:06 schreef roos94 het volgende:
[..]
Je zal maar liggen te bevallen??? Operaties??? Hoe kunnen ze dat ontruimen?
Meest criminele wijk van heel NLquote:Op donderdag 28 september 2023 17:05 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Heel rotterdam-zuid is een pure ghetto. Erger dan de bijlmer.
Ze hebben er nu een studio uitzending van gemaaktquote:Op donderdag 28 september 2023 17:05 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zit al ff te kijken maar geen liedjes
@Bezsenquote:Op donderdag 28 september 2023 17:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Meest criminele wijk van heel NL
Kim was in de buurt van erasmus mcquote:Op donderdag 28 september 2023 17:07 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dan wacht je even met bevallen
Doorgaan indien medisch nodig.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:08 schreef Revanches het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd wat de protocollen zijn als je aan het opereren bent idd. Verlaat je dan de patint?
Met het risico dat je zelf ook sterft?quote:Op donderdag 28 september 2023 17:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Doorgaan indien medisch nodig.
Ik denk bijna van een groot deel in Europa.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Meest criminele wijk van heel NL
Ik denk eerste reactie is : wegwezenquote:Op donderdag 28 september 2023 17:10 schreef Revanches het volgende:
[..]
Met het risico dat je zelf ook sterft?
Gewoon in een FakeTaxi.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:09 schreef KingRoland het volgende:
Je kan toch ook buiten bevallen
Waarom denk je dat ze de eed afleggen?quote:Op donderdag 28 september 2023 17:08 schreef Revanches het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd wat de protocollen zijn bij een ontruiming en schietpartij als je aan het opereren bent idd. Verlaat je dan de patint?
Zwolle kom net van mijn werk op het erasmusmc.quote:
taakstrafje, cursus omgaan met agressie. En dan raar opkijken als ie het weer doetquote:Op donderdag 28 september 2023 17:10 schreef Joppiez het volgende:
Het wordt steeds gekker in Nederland, maar de straffen zijn ook lachwekkend.
Daders als bij deze schietpartij moeten ze eigenlijk gewoon direct een nekschot geven.
In veel landen is dat trouwens ook normaal.
Dat het bij ons niet normaal is, is omdat wij zogenaamd "beschaafd" zijn, maar daar wordt meer en meer misbruik van gemaakt.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze de eed afleggen?
Wel een stukkie rijden rotterdam zwollequote:Op donderdag 28 september 2023 17:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zwolle kom net van mijn werk op het erasmusmc
Gelukkig rijdt een machinist, dan kan ik slapenquote:Op donderdag 28 september 2023 17:12 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Wel een stukkie rijden rotterdam zwolle
Parijs overtreffen zal echt lastig wordenquote:Op donderdag 28 september 2023 17:10 schreef Kiwi7 het volgende:
[..]
Ik denk bijna van een groot deel in Europa.
Je kunt er, bij wijze van spreken, de klok op gelijk zetten.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:11 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
taakstrafje, cursus omgaan met agressie. En dan raar opkijken als ie het weer doet
Dan moest die racistische bleekscheet maar een stage aanbieden.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:11 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
taakstrafje, cursus omgaan met agressie. En dan raar opkijken als ie het weer doet
In elk geval opbergen voor vele, vele jaren.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:10 schreef Joppiez het volgende:
Daders als bij deze schietpartij moeten ze eigenlijk gewoon direct een nekschot geven.
Dat het bij ons niet normaal is, is omdat wij zogenaamd "beschaafd" zijn, maar daar wordt meer en meer misbruik van gemaakt.
Niet de goden verzoeken aub.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:13 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Parijs overtreffen zal echt lastig worden
Berlijn, Londen en Parijs are saying no.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:10 schreef Kiwi7 het volgende:
[..]
Ik denk bijna van een groot deel in Europa.
Waar iedereen stond omdat dat een evacuatieplek is.quote:
quote:Op donderdag 28 september 2023 17:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Waar iedereen stond omdat dat een evacuatieplek is.
Dat is niet in veel landen normaal.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:10 schreef Joppiez het volgende:
Mwah, hangt eraf hoe je het definieert.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:17 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Berlijn, Londen en Parijs are saying no.
Nee.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:19 schreef Kiwi7 het volgende:
[..]
Mwah, hangt eraf hoe je het definieert.
Ja dat is naast het helidek en van vandaag, het zogenaamde bananenpark een plekje met een banaanvormig vijvertjequote:Op donderdag 28 september 2023 17:20 schreef Leandra het volgende:
Kan niet inschatten of dit idd onder het helidek is, en of het een filmpje van vandaag is:
[ twitter ]
Alleen in het westen is dit niet normaal, omdat wij "beschaafd" zijn.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:18 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat is niet in veel landen normaal.
En in die paar landen waar dat wel normaal is wil je echt niet wonen.
Tjah het grote nadeel van de Rotterdamse en in Belgi de Antwerpse haven. De toegangspoort tot West Europa..quote:Op donderdag 28 september 2023 17:19 schreef Kiwi7 het volgende:
[..]
Mwah, hangt eraf hoe je het definieert.
Ik denk qua percentage mensen dat betrokken is in de drugscriminaliteit,
Rotterdam op nummer n staat van alle middelgrote tot grote steden.
Maar dat is een beperkte definitie van criminaliteit.
Doorgaan met opereren. Je patient verlaten is wel het laatste wat je doet.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:08 schreef Revanches het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd wat de protocollen zijn bij een ontruiming en schietpartij als je aan het opereren bent idd. Verlaat je dan de patint?
Chaos!!!! Iedereen riep vrij rustig naar buiten om daar schouderophalend zich af te vragen wat er aan de hand was. Wel veel politie en ME ook behoorlijk wat brandweer en veel ambulancesquote:
Weet niet in welke colombiaanse ghetto jij leeft maar in NLse ziekenhuizen is er geen bewaking aan de deurquote:Op donderdag 28 september 2023 17:23 schreef Janneke141 het volgende:
Waarom kun je met een vuurwapen een ziekenhuis in?
Omdat je met een vuurwapen het ziekenhuis in kan.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:23 schreef Janneke141 het volgende:
Je wordt niet gefouilleerd bij binnenkomst van een ziekenhuis. Het is geen rechtbank h.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:23 schreef Janneke141 het volgende:
Er zijn toch geen detectiepoortjes bij ingang ziekenhuizen? Of fouillerende mensen. Tenminste nooit gezien.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:23 schreef Janneke141 het volgende:
Weet niet wat er waar is maar ze hadden het over het GK gebouw en dat is niet het ziekenhuis, ook kun je heel makkelijk het ziekenhuis in het is gewoon een grote open hal.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:23 schreef Janneke141 het volgende:
Bij alle ziekenhuizen die ik ken kan je zo naar binnen lopen?quote:Op donderdag 28 september 2023 17:23 schreef Janneke141 het volgende:
Klopt. Ik kom daar regelmatig (het ziekenhuis dan) en er is geen enkele vorm van controle of veiligheidsmaatregelen.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Er zijn toch geen detectiepoortjes bij ingang ziekenhuizen? Of fouillerende mensen. Tenminste nooit gezien.
Waarom kun je met een vuurwapen een school in?quote:Op donderdag 28 september 2023 17:23 schreef Janneke141 het volgende:
Als we dat ook nog krijgen dan gaat de zorgpremie direct richting de 200 per maand.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Klopt. Ik kom daar regelmatig (het ziekenhuis dan) en er is geen enkele vorm van controle of veiligheidsmaatregelen.
Goeie vraag.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:26 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Waarom kun je met een vuurwapen een school in?
Alleen het ee gebouw heeft poortjesquote:Op donderdag 28 september 2023 17:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Klopt. Ik kom daar regelmatig (het ziekenhuis dan) en er is geen enkele vorm van controle of veiligheidsmaatregelen.
Gebruik van drugs toestaan, niet eens ontmoedigen maar de productie en het transport strafbaar/illegaal houden is een recept voor ellende, letterlijk.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:21 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Tjah het grote nadeel van de Rotterdamse en in Belgi de Antwerpse haven. De toegangspoort tot West Europa..
Moeilijk om dat geheel uit te roeien..
Ja idd, gelukkig is Wilma ongedeerd, ik bel dr nu elke dag om te controleren of alles goed gaat daar in RotterdamZuid. Ik vertrouw die omgeving niet meerquote:
Wilma wel of niet?quote:Op donderdag 28 september 2023 17:28 schreef Paul het volgende:
[..]
Ja idd, gelukkig is Wilma ongedeerd, ik bel dr nu elke dag om te controleren of alles goed gaat daar in RotterdamZuid. Ik vertrouw die omgeving niet meer
mijn vriendin is zeker te vertrouwen, ze is hoogopgeleid en ze kon een appartament krijgen in Rotterdam Zuid, alleen de omgeving is wel eng kan ik je zeggen, veel tuigquote:
Waarom heeft die man een vuurwapen, die zijn toch verboden? Zelfs als hij een vergunning heeft, is het verboden om op mensen te schieten.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:23 schreef Janneke141 het volgende:
Oprotten dit soort speculatie, heb je echt niks aan als mensen zo maar namen gaan noemen.quote:
doe ff lekker normaal johquote:Op donderdag 28 september 2023 17:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Oprotten dit soort speculatie, heb je echt niks aan als mensen zo maar namen gaan noemen.
Je zou bijna zeggen dat we het gewoon geheel moeten legaliseren... maar ja wat gaat dat aan extra verslaafden opleveren.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:28 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Gebruik van drugs toestaan, niet eens ontmoedigen maar de productie en het transport strafbaar/illegaal houden is een recept voor ellende, letterlijk.
Stel je voor, overal poortjes en/of fouilleren, dat zou ondoenlijk zijn en zeer onprettig. En dan kan zo'n gek ook gewoon de bewaking neerschieten dus het zou niet eens heel zinvol zijn. En dan moet je natuurlijk hetzelfde doorvoeren in de rest van Nederland, gezien bijvoorbeeld de eerdere aanslagen op de tram in Utrecht en in winkelcentrum de Ridderhof.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:24 schreef roos94 het volgende:
[..]
Weet niet in welke colombiaanse ghetto jij leeft maar in NLse ziekenhuizen is er geen bewaking aan de deur
Je kunt toch niet zo maar namen gaan noemen van slachtoffers en daders. Vaak genoeg dat dat online rond ging en die gene helemaal niks mee te maken had.quote:
Duidelijkquote:Op donderdag 28 september 2023 17:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Oprotten dit soort speculatie, heb je echt niks aan als mensen zo maar namen gaan noemen.
Hopelijk kom jij veilig thuisquote:Op donderdag 28 september 2023 16:53 schreef KingRoland het volgende:
[..]
@:erasmus @:caland @:gurneyisbestoke @:zipportal @:wereldgozer
De inzet van de term 'incidenten' vind ik altijd wel bijzonderquote:
Ok danquote:Op donderdag 28 september 2023 17:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Duidelijk
Maar het mag wel wat vriendelijker hoor
Maak daar maar calamiteiten van ja.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:33 schreef Molo het volgende:
[..]
De inzet van de term 'incidenten' vind ik altijd wel bijzonder
Hoe wil je het anders noemen?quote:Op donderdag 28 september 2023 17:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Aanslagquote:Op donderdag 28 september 2023 17:34 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoe wil je het anders noemen?
Schietpartijen en brand als aparte incidenten? Misschien ook net een taaldingetje.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Hehe dat ziet er wel heel ER uitquote:
Dat weet je niet in eerste instantie. Het is een incident/calamiteit. Later weet je pas wat nou echt.quote:
tsja als je de verdachte ziet dan krijg ik wel een 'je verwacht het niet' reactiequote:Op donderdag 28 september 2023 17:34 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 september 2023 17:34 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dit dusquote:Op donderdag 28 september 2023 17:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maak daar maar calamiteiten van ja.
quote:Op donderdag 28 september 2023 17:36 schreef xzaz het volgende:
Waar is Abutaleb? Zit die in Marokko?
quote:Op donderdag 28 september 2023 17:36 schreef xzaz het volgende:
Waar is Abutaleb? Zit die in Marokko?
Leuke discussie, wanneer wordt een incident een calamiteit.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:37 schreef Molo het volgende:
[..]
[..]
Dit dus
Incident is doorgaans iets kleins, dit is toch gewoon behoorlijk heftige omvang inclusief enorme impact
Waarom niet op NPO1?quote:Persconferentie driehoek Rotterdam om 18.45 uur
De Rotterdamse burgemeester Aboutaleb geeft samen met het Openbaar Ministerie en de politie om 18.45 uur een persconferentie. Deze persconferentie is live te volgen via nos.nl, de NOS-app en via de NOS-accounts op Facebook en YouTube. Vervolgens is er om 18.55 uur op NPO1 een extra NOS Journaal.
True. Bijzaakquote:Op donderdag 28 september 2023 17:38 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Leuke discussie, wanneer wordt een incident een calamiteit.
Dat is alleen als Ajax betrokken isquote:
Ben straks bij stadhuis makkerquote:Op donderdag 28 september 2023 17:37 schreef KingRoland het volgende:
we hebben op dit moment duiding nodig van de Rotterdamse leiders Gommers en Abougod
Sven is de dader?quote:Op donderdag 28 september 2023 17:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is alleen als Ajax betrokken is
Gelukkig is X zo betrouwbaar als nieuwstoko.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:38 schreef MissButterflyy het volgende:
Er wordt op Twitter een Nederlandse naam genoemd van de dader.
ik heb de verdachte gezien. is geen nederlanderquote:Op donderdag 28 september 2023 17:38 schreef MissButterflyy het volgende:
Nee.quote:
Dat is niet echt te zien op de beelden van de arrestatie.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:40 schreef KingRoland het volgende:
[..]
ik heb de verdachte gezien. is geen nederlander
bron: snapchat, instagram, X
Weet ook wel dat er in nws wat strengere eisen zijn als het gaat om bronvermeldingquote:Op donderdag 28 september 2023 17:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Ok dan![]()
Vaak genoeg dat namen bij andere zaken werden genoemd, gewoon random door mensen die zelf aandacht wouden op internet. En dat kan ook nog eens schadelijk zijn. Stel als andere mensen denken dat iemand zwaargewond of dood is. Of dat iemand zo maar als dader wordt aangewezen.
-edit-quote:
Sinds 1941quote:Op donderdag 28 september 2023 17:42 schreef KingRoland het volgende:
eerder vandaag (of gisteravond) 71-jarige omgekomen bij lombardijen ook.. ergste dag in Rotterdam sinds een hele lange tijd
Is 32quote:
quote:Op donderdag 28 september 2023 17:38 schreef MissButterflyy het volgende:
Oei ik weet nu niet hoe erg ik de schietpartij vindt. Ik blijf in spanning afwachtenquote:Op donderdag 28 september 2023 17:40 schreef KingRoland het volgende:
[..]
ik heb de verdachte gezien. is geen nederlander
bron: snapchat, instagram, X
Ik zit op twitter te kijken en heb 2 verschillende namen lezen van een mogelijke dader. Dat betekend dat tenminste 1 daarvan dus zo maar een beschuldig krijgt. Denk ook wat er precies gebeurd is nog niet echt te zeggen is. Denk dat alleen echt de mensen dicht bij dader en slachtoffers misschien weten wat er gebeurd is, en dan is nog maar de vraag of hun wel precies weten wat er speelt.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:43 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Weet ook wel dat er in nws wat strengere eisen zijn als het gaat om bronvermelding
Speculeren blijft hier onwenselijk, maar dit blijft ook lastig aangezien we niet echt veel weten om dit moment
Vandaar dat ik het van tevoren vroeg ipv dit topic nu ff vol te spammen met berichten die idd, met terugwerkende kracht, onzin blijken te zijn
Maar goed, zand erover zou ik zeggen en ik ga ondertussen op zoek naar de '' echte bronnen''
Hoe kom je nou tot deze conclusie?quote:Op donderdag 28 september 2023 17:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vermoed dat er misschien ook patinten om het leven zijn gekomen in de chaos. Je zou maar op de operatietafel liggen of de IC op zo’n moment.
las het op insta net jaquote:Op donderdag 28 september 2023 17:47 schreef Wereldgozer het volgende:
Dijkzigt gesloten @:KingRoland
Tegen die tijd komt het voetbal en soms andereSportjournaal en voetbalnieuws is bijna per definitie belangrijker dan wat dan ook.quote:
Iedere burger is weleens in zijn leven patint. Dan kan die theorie wel uitquote:Op donderdag 28 september 2023 17:48 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoe kom je nou tot deze conclusie?
Lol whut? Maak het drama even groter dan dat het al is met wat we nu wetenquote:Op donderdag 28 september 2023 17:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vermoed dat er misschien ook patinten om het leven zijn gekomen in de chaos. Je zou maar op de operatietafel liggen of de IC op zo’n moment.
En terecht.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Tegen die tijd komt het voetbal en soms andereSportjournaal en voetbalnieuws is bijna per definitie belangrijker dan wat dan ook.
Je komt de IC of OK echt niet zo maar inquote:Op donderdag 28 september 2023 17:49 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Lol whut? Maak het drama even groter dan dat het al is met wat we nu weten
Hou op hoor
Maar daar ging deze theorie echt niet vanuitquote:Op donderdag 28 september 2023 17:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Iedere burger is weleens in zijn leven patint. Dan kan die theorie wel uit
Dijkzigt is een naamquote:Op donderdag 28 september 2023 17:47 schreef Wereldgozer het volgende:
De OK sowieso niet. Op de IC heb ik in Februari en Maart en volgens mij ook April zo'n beetje geleefd. Pies of koekie.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Je komt de IC of OK echt niet zo maar in
Ter geruststelling
Helemaal weg zelfsquote:Op donderdag 28 september 2023 17:47 schreef Wereldgozer het volgende:
Ohhh je komt er trouwens ook niet zomaar uitquote:Op donderdag 28 september 2023 17:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Ter geruststelling
Ik denk dat mensen het verkeerd begrijpen. Ik bedoel niet dat de dader daar heeft geschoten, maar dat tijdens het evacueren misschien kwetsbare patinten zijn overleden, in de chaos.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Ter geruststelling
IC is 9 van de 10 keer toch gewoon een afgesloten deur die open gaat met een pasje? Zo moeilijk moet het niet zijn om in te trappenquote:Op donderdag 28 september 2023 17:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Ter geruststelling
Gelukkig kon hij niet bij de MRI komen met zijn pistool.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Het kunnen ook meerdere daders zijn he. Eentje hebben ze gearresteerd, maar de speciale unit zoek verder maar mogelijk andere handlangersquote:Op donderdag 28 september 2023 17:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zit op twitter te kijken en heb 2 verschillende namen lezen van een mogelijke dader. Dat betekend dat tenminste 1 daarvan dus zo maar een beschuldig krijgt. Denk ook wat er precies gebeurd is nog niet echt te zeggen is. Denk dat alleen echt de mensen dicht bij dader en slachtoffers misschien weten wat er gebeurd is, en dan is nog maar de vraag of hun wel precies weten wat er speelt.
Gelukkig wel zeg, zo leuk vond ik het daar nietquote:Op donderdag 28 september 2023 17:52 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ohhh je komt er trouwens ook niet zomaar uit
Hoe komt je binnen een pas en een soort OV poortje? Kan je naar binnen stormen?quote:Op donderdag 28 september 2023 17:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Mensen het erasmusmc is enorm h de gebouwen waar de boel zich afspeelde is niet in de buurt van 'het ziekenhuis'. Schietincident zou in het GK gebouw zijn geweest, brand in het onderwijscentrum, aanhouding is onder heli platform bij een nooduitgang van het onderwijscentrum.
Allemaal niet direct plekken waar patinten komen.
Ik gok lopend, dit zijn onderwijsgedeelten waar gewoon vrij toegang is. Denk aan klaslokalen, en studieruimten.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe komt je binnen een pas en een soort OV poortje? Kan je naar binnen stormen?
Sorry, vond het wel bijzonder trouwens er ging geen (brand)alarm en dat we naar buiten moesten vernam ik van een collega via whatsapp, die de nos had gelezen.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:58 schreef mascara-klodder het volgende:
Jullie posten door mijn veegslotje door![]()
Slotje schmotjequote:
Ah dit zijn wel beelden van de hoofdingang die politie renden waarschijnlijk naar het onderwijscentrum aan het einde van die gang.quote:
Hopelijk horen we dit om 18:45 bij de perscoquote:Op donderdag 28 september 2023 18:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat was dit nou?
Lonely shooter?
Fuck de privacy van patinten.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:05 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een gedoe ook, met patinten naar buiten.
Das zo’n verschil met Amerika.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:06 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hopelijk horen we dit om 18:45 bij de persco
Plaatjes staan op NOS frontpagequote:Op donderdag 28 september 2023 18:07 schreef superniger het volgende:
[..]
Fuck de privacy van patinten.
Hoeft niet hequote:Op donderdag 28 september 2023 18:04 schreef Zorro het volgende:
Het schijnt dat de statistieken mbt de aanrijtijd van de ambulances in Rotterdam vandaag significant verbeterd zijn
Daar is het dan ook aan de orde van de dag.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Das zo’n verschil met Amerika.
Daar doet gelijk een sheriff een presco met nationaliteit en waarschijnlijke toedracht.
Als dat niet binnen een uur gebeurt breekt de pleuris daar uit.
Ik was je net voorquote:
Kan je een brandalarm per (deel) gebouw aanzetten? Of zelfs per afdeling? De schade was misschien wel echt groot geworden als alle verpleegafdelingen ineens gingen evacueren. Of de IC? OK?quote:Op donderdag 28 september 2023 18:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Sorry, vond het wel bijzonder trouwens er ging geen (brand)alarm en dat we naar buiten moesten vernam ik van een collega via whatsapp, die de nos had gelezen.
Ach welnee, er was om eerste instantie sprake van in totaal 3 (zwaar) gewonden in totaal.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:46 schreef MissButterflyy het volgende:
GK gebouw niet; die heeft een dubbele deur, een hal met wat ruimtes, en vervolgens nog twee keer een deur wil je daar op de kantoren komen. Die gaan tijdens kantooruren gewoon open, maar je stormt er niet zomaar naar binnen (of naar buiten).quote:Op donderdag 28 september 2023 17:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe komt je binnen een pas en een soort OV poortje? Kan je naar binnen stormen?
De richting van die politie klopt, en dat het de hoofdingang is ook. Verder geen idee was daar toen niet, maar aan de andere kant van het gebouw.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:08 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zit je nu te speculeren?
Nee toch?
Ja ik ook daarom dacht ik in het begin ook dat die brand niets met het schieten van doen had.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:10 schreef zatoichi het volgende:
[..]
GK gebouw niet; die heeft een dubbele deur, een hal met wat ruimtes, en vervolgens nog twee keer een deur wil je daar op de kantoren komen. Die gaan tijdens kantooruren gewoon open, maar je stormt er niet zomaar naar binnen (of naar buiten).
Het onderwijs gebouw is totaal op een andere plek, en ook daarvoor moet je door de hoofdingang via een draaideur. Ik reken zelf altijd een kwartier om van dat GK gebouw naar een plek in het hoofdgebouw te komen.
wat moet je anders?quote:Op donderdag 28 september 2023 18:08 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zit je nu te speculeren?
Nee toch?
weet ik niet!quote:Op donderdag 28 september 2023 18:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
Hebben ze live op CNN er al over?
Mja korrel zout enzo..quote:Op donderdag 28 september 2023 18:09 schreef loveli het volgende:
Eerst vriendin neergeschoten, huis in brand gestoken, daarna naar EMC gegaan en hoofddocent neergeschoten molotovcoctails gegooid. Doorgedraaide student geneeskunde volgens twitter, dus garantie tot de volgende tweet.
Flinke brand.
Brand geblust.
Klopt wel denk ikquote:
Wachten op de persconferentie van Aboutaleb natuurlijkquote:
kan beidenquote:Op donderdag 28 september 2023 18:14 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Klopt wel denk ik
[..]
Wachten op de persconferentie van Aboutaleb natuurlijk
Het is net aan 10 minuten lopen.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:14 schreef Freak666 het volgende:
[..]
Mja korrel zout enzo..
Maar het is natuurlijk wel een heel vaag verhaal. Eerst gaan lopen schieten in een huis en dan kilometers verderop in het EMC.. Dat is geen vlaag van verstandsverbijstering meer. Dus dan gaat het richting psychose of echt gericht met voorbedachte rade (evt kan het nog een combinatie zijn)….
welja, fouilleren bij de ingang.. doe normaal, echt hoorquote:Op donderdag 28 september 2023 17:23 schreef Janneke141 het volgende:
Was ook geen serieuze vraag, zat maar een beetje te dollenquote:Op donderdag 28 september 2023 18:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De richting van die politie klopt, en dat het de hoofdingang is ook. Verder geen idee was daar toen niet, maar aan de andere kant van het gebouw.
Dat is het al van het ene gebouw naar het andere binnen het erasmusquote:Op donderdag 28 september 2023 18:15 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het is net aan 10 minuten lopen.
Speculeren mag, zolang er geen namen genoemd wordenquote:
Bij vergelijkbare zaken heeft men vele jaren gevangenisstraf en/of tbs gekregen dus waarom zou dat hier anders zijn?quote:Op donderdag 28 september 2023 18:19 schreef roos94 het volgende:
Kereltje krijgt vast 3 jaar met nog wat aftrek hier en daar.
Delfshaven is iets verder lopen. Maar mijn “kilometers” is ook overdreven…quote:Op donderdag 28 september 2023 18:15 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het is net aan 10 minuten lopen.
Fuck als dat waar is zegquote:Op donderdag 28 september 2023 18:21 schreef hollandia02 het volgende:
https://x.com/mvehal/stat(...)miaP4sX28i-9I3PsFiww
Politie vraagt bron
'groot zwart geweer' maar de politie had het over een handwapen.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:21 schreef hollandia02 het volgende:
Politie vraagt bron
En ik las ook over affaire, eerwraak in de familie, iemand die wraak wou nemen op medici vanwege covidvaccins, en een ander dat hij een bepaald dodelijk virus wou stelen dat ze daar in het lab hebben. Gaan nogal veel verhalen rond.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mislukte geneeskundestudent gaat rond...
Is een hele populaire studierichting blijkbaarquote:Op donderdag 28 september 2023 18:23 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Niks uitzieken in bed, maar leren
En wel nu
Uzi is ook een handwapen.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:23 schreef Ceviche het volgende:
[..]
'groot zwart geweer' maar de politie had het over een handwapen.
Wat stond hier? Bericht is weg.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:21 schreef hollandia02 het volgende:
Politie vraagt bron
Of gewoon een heel strenge docentquote:Op donderdag 28 september 2023 18:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Is een hele populaire studierichting blijkbaar
quote:Op donderdag 28 september 2023 18:24 schreef Momo het volgende:
[..]
En ik las ook over affaire, eerwraak in de familie, iemand die wraak wou nemen op medici vanwege covidvaccins, en een ander dat hij een bepaald dodelijk virus wou stelen dat ze daar in het lab hebben. Gaan nogal veel verhalen rond.
Las ook dat het allemaal de schuld is van de Rabobank.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:24 schreef Momo het volgende:
[..]
En ik las ook over affaire, eerwraak in de familie, iemand die wraak wou nemen op medici vanwege covidvaccins, en een ander dat hij een bepaald dodelijk virus wou stelen dat ze daar in het lab hebben. Gaan nogal veel verhalen rond.
Ik hoorde ook studenten over een kans op een shootoutquote:Op donderdag 28 september 2023 18:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Er zijn grenzen aan het speculeren. Ik heb je twiiterbericht verwijderd en de reacties erop ook. Je weet prima dat dit hier niet thuishoort.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:17 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Speculeren mag, zolang er geen namen genoemd worden
Dan zullen het wel aliens zijnquote:Op donderdag 28 september 2023 18:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Geen idee, tot nu toe 0quote:Op donderdag 28 september 2023 18:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoeveel doden gerapporteerd tot nu toe?
2quote:Op donderdag 28 september 2023 18:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
"meerdere doden"quote:Op donderdag 28 september 2023 18:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Tja het is ook een apart scenario met zowel die schietpartij en brandstichting in het huis als in het ziekenhuis. Misschien iemand die meerdere frustraties had, ala Falling Down.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Bericht staat er nog gewoonquote:Op donderdag 28 september 2023 18:25 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Wat stond hier? Bericht is weg.
Daar zijn we het toch over eens ?quote:Op donderdag 28 september 2023 18:25 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Er zijn grenzen aan het speculeren. Ik heb je twiiterbericht verwijderd en de reacties erop ook. Je weet prima dat dit hier niet thuishoort.
Woonhuis, werkplek...quote:Op donderdag 28 september 2023 18:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tja het is ook een apart scenario met zowel die schietpartij en brandstichting in het huis als in het ziekenhuis. Misschien iemand die meerdere frustraties had, ala Falling Down.
https://www.ad.nl/binnenl(...)erasmus-mc~aa50bf8e/quote:- Het Erasmus MC is gewoon in bedrijf wat betreft de patinten die daar liggen. Operaties die bezig waren, zijn voor zover bekend gewoon doorgegaan.
Maar waarom zou je op beide plekken mensen willen vermoorden? Dat moeten bijna verschillende motieven zijn?quote:
Of je haat alles in je leven?quote:Op donderdag 28 september 2023 18:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar waarom zou je op beide plekken mensen willen vermoorden? Dat moeten bijna verschillende motieven zijn?
Voorbeeld:quote:Op donderdag 28 september 2023 18:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar waarom zou je op beide plekken mensen willen vermoorden? Dat moeten bijna verschillende motieven zijn?
Waarom zou je berhaupt mensen willen vermoordenquote:Op donderdag 28 september 2023 18:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
18:45 persconferentie. Dat is al bijna.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:32 schreef Grishenko_ het volgende:
Allemaal heel fijn om al te speculeren over eventuele motieven op basis van 0,0 informatie.
Dat heeft allemaal geen zin.
Dat weet je niet.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of bestaat er een (al dan niet familiaire) link tussen de persoon in dat lokaal en de eigenaar van het huis? Ik weet dat niet. Maar dat zul je eerst ,keten weten voor je deze conclusie kunt trekken.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het enige dat ik hoop is dat de schade zo beperkt mogelijk is gebleven en dat de juiste dader is opgepakt.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
18:45 persconferentie. Dat is al bijna.
Dan horen we misschien wel wat meer.
Ik ga gewoon hierop wachten, want ik zie weinig nieuwe nieuws meer voorbijkomen. De meeste is een herhaling van wat er eerder hier is gepostquote:
Over speculeren gesproken:quote:Op donderdag 28 september 2023 18:32 schreef Grishenko_ het volgende:
Allemaal heel fijn om al te speculeren over eventuele motieven op basis van 0,0 informatie.
Dat heeft allemaal geen zin.
quote:Op donderdag 28 september 2023 18:23 schreef Grishenko_ het volgende:
Wat een ellende. Volgens mij zullen dit soort incidenten zich vaker voordoen doordat mensen zich steeds wanhopiger voelen binnen de samenleving. Het valt mij op dat het egostische nihilisme zodanig aan het groeien is dat die bijna geen grenzen meer kent.
En zoals altijd, zal dat dan vorm worden gegeven door de onderkant van de maatschappij, omdat deze klasse nou eenmaal het meest gefrustreerd is van ons allemaal. En ik ben bang dat de middenklasse spoedig zal volgen.
Ik wil trouwens niet zeggen dat dergelijke verschrikkingen veroorloofd zijn op het moment dat de maatschappij aan het instorten is. Uiteindelijk zijn de consequenties van de daden op conto van de dader. Wat ik wel wil beweren is dat een instabiele samenleving ruimte geeft aan dit soort figuren, waardoor ik van mening ben dat dit soort gebeurtenissen vaker zullen plaatsvinden en daarnaast ook steeds heftiger worden.
Dusssss.....quote:Op donderdag 28 september 2023 18:23 schreef Grishenko_ het volgende:
Wat een ellende. Volgens mij zullen dit soort incidenten zich vaker voordoen doordat mensen zich steeds wanhopiger voelen binnen de samenleving. Het valt mij op dat het egostische nihilisme zodanig aan het groeien is dat die bijna geen grenzen meer kent.
En zoals altijd, zal dat dan vorm worden gegeven door de onderkant van de maatschappij, omdat deze klasse nou eenmaal het meest gefrustreerd is van ons allemaal. En ik ben bang dat de middenklasse spoedig zal volgen.
Ik wil trouwens niet zeggen dat dergelijke verschrikkingen veroorloofd zijn op het moment dat de maatschappij aan het instorten is. Uiteindelijk zijn de consequenties van de daden op conto van de dader. Wat ik wel wil beweren is dat een instabiele samenleving ruimte geeft aan dit soort figuren, waardoor ik van mening ben dat dit soort gebeurtenissen vaker zullen plaatsvinden en daarnaast ook steeds heftiger worden.
Kijk, dit is nu een verstandige reactie.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of bestaat er een (al dan niet familiaire) link tussen de persoon in dat lokaal en de eigenaar van het huis? Ik weet dat niet. Maar dat zul je eerst ,keten weten voor je deze conclusie kunt trekken.
Wat in een van de allereerste berichten naar buiten kwam is dat het slachtoffer uit de woning gerelateerd zou zijn aan een van de slachtoffers in het ziekenhuis.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik speculeer niets over de daden zelf, noch over de achtergrond van de dader.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:35 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Over speculeren gesproken:
[..]
De politie op Twitter gaat ook in op al die zgn. "scoops". Ze verrichten heel goed werk nu.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:37 schreef Molo het volgende:
Politie vraagt nu ook op Twitter om beelden te delen met ze
De vroege jaren 80 niet meegemaakt jij?quote:Op donderdag 28 september 2023 18:36 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ik speculeer niets over de daden zelf, noch over de achtergrond van de dader.
Het enige dat ik beweer is dat de agressie binnen de samenleving in rap tempo toeneemt. Dat zie je toch hopelijk ook?
quote:Op donderdag 28 september 2023 18:37 schreef Molo het volgende:
En dan nog hoeft het motief niet meteen duidelijk te worden. Als de dader in een psychose zit of hell een bad trip..quote:Op donderdag 28 september 2023 18:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of bestaat er een (al dan niet familiaire) link tussen de persoon in dat lokaal en de eigenaar van het huis? Ik weet dat niet. Maar dat zul je eerst ,keten weten voor je deze conclusie kunt trekken.
Ja belangrijk middel van opsporing en informatie nowadaysquote:Op donderdag 28 september 2023 18:37 schreef Erasmus het volgende:
[..]
De politie op Twitter gaat ook in op al die zgn. "scoops". Ze verrichten heel goed werk nu.
Gewoon twitter afstruinen voor alle beelden.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:37 schreef Molo het volgende:
Is er ook een youtube link?quote:Op donderdag 28 september 2023 18:37 schreef Ponsai het volgende:
Persco: https://www.rtlnieuws.nl/(...)incidenten-rotterdam
Nee, die heb ik niet meegemaakt.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:37 schreef Molo het volgende:
[..]
De vroege jaren 80 niet meegemaakt jij?
Dan weet je alsnog niks over de betrouwbaarheidsgehalte.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:38 schreef superniger het volgende:
[..]
Gewoon twitter afstruinen voor alle beelden.
Hier hebben we de eigenaar van het Erasmus ziekenhuisquote:Op donderdag 28 september 2023 18:40 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Dan weet je alsnog niks over de betrouwbaarheidsgehalte.
Met achtergrondinformatie kan je daarin betere beslissingen maken.
Ik denk dat je daarin eens nieuws vanuit die periode moet opzoeken. Denk dat het je tegenvalt.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:40 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Nee, die heb ik niet meegemaakt.
Daarnaast zijn de gebeurtenissen van de afgelopen 10 jaar vele malen heftiger dan die van de jaren 80 qua verwarde mensen en/of terroristische aanslagen.
Ik denk dat ze vooral willen weten of die geruchten mbt tweede dader kloppen. Of dat ze berhaupt de juiste hebben.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:40 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Dan weet je alsnog niks over de betrouwbaarheidsgehalte.
Met achtergrondinformatie kan je daarin betere beslissingen maken.
En geen social media enzovoorts waardoor je het nieuws niet 24/7 meekrijgt. Scheelt een hoop.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik denk dat je daarin eens nieuws vanuit die periode moet opzoeken. Denk dat het je tegenvalt.
Al heette het toen geen terrorisme maar geweld oid
En die social media zorgt wel voor meer angst en verwarde personen.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En geen social media enzovoorts waardoor je het nieuws niet 24/7 meekrijgt. Scheelt een hoop.
Jij ook nietquote:Op donderdag 28 september 2023 18:37 schreef Molo het volgende:
[..]
De vroege jaren 80 niet meegemaakt jij?
Afschuwelijkquote:Op donderdag 28 september 2023 18:51 schreef Momo het volgende:
39-jarige vrouw overleden, 14-jarige dochter zwaargewond
46-jarige man (docent) overleden in Erasmus.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:51 schreef Momo het volgende:
Vrouw en dochter van de docent?quote:Op donderdag 28 september 2023 18:51 schreef Momo het volgende:
Mogelijk beide ouders verlorenquote:Op donderdag 28 september 2023 18:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dat meisje heeft geen moeder meer
Mij niet duidelijk nuquote:Op donderdag 28 september 2023 18:52 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Vrouw en dochter van de docent?
Lijkt OF wraak op docent en gezin OF relatiemoordquote:Op donderdag 28 september 2023 18:54 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
bizar... werkelijk bizar, ik vraag me af wat het verhaal is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |