elke dag vanaf 9 september.quote:1800 burgers doen oproep voor A12 blokkade Extinction Rebellion
Ruim 1800 mensen doen vandaag een oproep in de Volkskrant om op 9 september naar de eerste dag van de nieuwe A12-blokkade van klimaatactiegroep Extinction Rebellion (XR) in Den Haag te komen.
"Vandaag doen 1841 bezorgde burgers een oproep: kom naar de A12-blokkade van Extinction Rebellion!", staat in een paginagrote advertentie in de Volkskrant. In de oproep verwijzen de burgers naar de veroordeling door de rechtbank in Den Haag van zeven klimaatactivisten vanwege opruiing begin deze maand.
Zeven klimaatactivisten riepen op sociale media andere mensen mee te doen aan de A12-blokkade van XR op 28 januari. Dat is gevaarlijk en strafbaar, stelde het OM, dat de oproepen daarom opruiing vond. In totaal stonden acht klimaatactivisten terecht. Een verdachte is vrijgesproken. Vijf van hen kregen een taakstraf van 30 uur, de andere twee kregen een taakstraf van 60 uur.
XR liet na de uitspraak van de rechter meteen weten in hoger beroep te gaan. "Deze uitspraak is een ondermijning van de democratische rechtstaat", zei advocaat Willem Jebbink.
Elke dag demonstreren
Klimaatactivisten van XR dreigen vanaf 9 september elke dag de A12 in Den Haag te blokkeren. De klimaatactiegroep stelt pas te stoppen met de blokkades als de overheid alle subsidies aan de fossiele industrie afschaft.
Extinction Rebellion heeft de Utrechtsebaan op de A12 al zeven keer eerder geblokkeerd. XR wijst erop dat Nederland al meer dan tien jaar geleden beloofde om uiterlijk in 2020 subsidies stop te zetten die schade aan het milieu opleveren. "Zolang het kabinet weigert te luisteren, zijn we gedwongen actie te voeren", zei Amber Daal van Extinction Rebellion eerder.
quote:Op donderdag 14 september 2023 14:48 schreef PS. het volgende:
[..]
Kun je weldoen, heeft alsnog een minuut te lang geduurd, gewoon lekker opzouten.
Willen ze nu een lintje?quote:
Daar zullen ze allemaal felle kritiek op hebben maar daar bereik je geen burgers mee.quote:Op donderdag 14 september 2023 12:54 schreef Bo-KataN het volgende:
Dat die gekkies op de a12 gaan staan en niet in Diemen bij de biomassacentrale? Of bij de bossen van Schoorl waar alles gekapt moet worden? Of bij de vuilverbrandig in Amsterdam waar zo fijn afval uit Rome wordt verbrand.
Of bij de Waddenzee?
Of bij alle vogelhakselaars op de dijken?
Verder kijken dan hun blikveld lang is kunnen ze niet. Stadswappies...zucht.
Ik hoor ze dr niet over. Staan alleen wat te raaskallen over fossiele energie.quote:Op donderdag 14 september 2023 18:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Daar zullen ze allemaal felle kritiek op hebben maar daar bereik je geen burgers mee.
Het zijn geen idealen. Het is hun geloof en dat beoefenen ze in een enge sekte.quote:Op donderdag 14 september 2023 18:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
Sorry, ik heb hier echt geen goed woord voor over. Dat filmpje moet worden verspreid om aan te geven dat ze van goed gedrag zijn?
Vroeger was de slogan bij de hulpdiensten 'als elke seconde telt'. Stel dat er iemand komt te overlijden doordat hulpdiensten 5 minuten moet omrijden. Wat dan.
Hoe egoïstisch kan iemand zijn om een weg te gaan bezetten vanwege idealen?
En dan zelf maar even bepalen wie er wel en wie er niet door mag.
Laat ze lekker thuis in hongerstaking gaan om de idealen na te streven.
Het maakt ze helemaal niet uit als er mensen doodgaan joh, als ze maar wat meer aandacht krijgenquote:Op donderdag 14 september 2023 18:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
Sorry, ik heb hier echt geen goed woord voor over. Dat filmpje moet worden verspreid om aan te geven dat ze van goed gedrag zijn?
Vroeger was de slogan bij de hulpdiensten 'als elke seconde telt'. Stel dat er iemand komt te overlijden doordat hulpdiensten 5 minuten moet omrijden. Wat dan.
Ja, dat is wel toevallig net nu.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:42 schreef Aether het volgende:
Wat toevallig net nu.
Mens heeft aarde over grenzen geduwd, blijkt uit 'gezondheidscheck voor planeet'
https://nos.nl/l/2490480
Ouwe rebel!quote:Op donderdag 14 september 2023 19:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik had niet verwacht dat dit zo lang stand zou houden. Op naar de zaterdag, dan doe ik voor de eerste keer mee.
Ik ben ook positief verbaasd over de opkomst elke dag. Wat tof dat je aan gaat sluiten zaterdag. Ben trots op je. Welkom bij de beweging!quote:Op donderdag 14 september 2023 19:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik had niet verwacht dat dit zo lang stand zou houden. Op naar de zaterdag, dan doe ik voor de eerste keer mee.
Hoezo toevallig? er is maandelijks wel negatief nieuws.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:42 schreef Aether het volgende:
Wat toevallig net nu.
Mens heeft aarde over grenzen geduwd, blijkt uit 'gezondheidscheck voor planeet'
https://nos.nl/l/2490480
Die gaan zich niet voortplanten. Goed voor de planeetquote:Op vrijdag 15 september 2023 00:32 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Geef die kiddos eens een stukje vlees. Dit kan echt niet.
Vindt ze zélf waarschijnlijk....quote:Op vrijdag 15 september 2023 00:32 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Ook raar dat dit zomaar kan. Waar is de leerplichtambtenaar?quote:Op vrijdag 15 september 2023 00:36 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Vindt ze zélf waarschijnlijk....
Vindt ze zélf waarschijnlijk....quote:Op vrijdag 15 september 2023 00:32 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
quote:
Afgelopen dagen van de week had je geen tijd want?quote:Op donderdag 14 september 2023 19:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
Precies zoals je denkt dat die figuren eruitzienquote:Op vrijdag 15 september 2023 00:32 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 15 september 2023 00:32 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
jawel, want later zeggen ze "een baby is zo leuk om te hebben", volledig egoïstischquote:Op vrijdag 15 september 2023 00:34 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Die gaan zich niet voortplanten. Goed voor de planeet
je kan er ook voor kiezen daadwerkelijk wat te doen om de idealen die je nastreeft te realiseren en niet zitten te niksen op een stukje asfalt terwijl je de planeet vervuildquote:Op donderdag 14 september 2023 19:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
Waarom eigenlijk, een dode extra verlaagt toch juist de co2 uitstoot? Dat is wellicht ook wel de kern van het klimaatprobleem, humanisme en klimaatprobleemoplossing zijn fundamenteel gezien tegenovergesteld.quote:
Waarom denk je dat? Dat het snel afgelopen is.quote:Op vrijdag 15 september 2023 08:28 schreef StephanL het volgende:
Het is goed dat het gefaciliteerd worst met agenten en verkeersregelaars want mensen zijn er ook klaar mee zag ik gister.
Als dat niet gebeurt is het snel afgelopen met ze daar.
Ik kwam naar dit topic om precies hetzelfde te zeggen als jijquote:Op donderdag 14 september 2023 18:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
Achterlijk mens.quote:Op vrijdag 15 september 2023 00:32 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Dat denk ik ook; is een absolute hype nu en een uitgelezen kans voor een hoop volk om een weekendje al instagrammend te deugenquote:Op vrijdag 15 september 2023 08:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Dat het snel afgelopen is.
Ik denk dat het een druk weekende daar gaat worden.
Dat gevoel heb ik dus ook. En dat maakt met best wel kwaad, want het is gewoon een zeer relevant en belangrijk onderwerp dat nu gekaapt is door dit soort figuren.quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat denk ik ook; is een absolute hype nu en een uitgelezen kans voor een hoop volk om een weekendje al instagrammend te deugen
Die kinderen zullen op een bepaald moment toch ook wel vragen gaan stellen... zo van, 'als jullie zo bang zijn voor onze toekomst, waarom heb je ons dan überhaupt op de wereld gezetquote:Op vrijdag 15 september 2023 12:11 schreef S95Sedan het volgende:
Altijd hetzelfde bij dat soort hypocriete lui, janken over anderen maar wel allemaal meerdere kinderen hebben.
Als ze echt met het klimaat begaan was had ze geen kinderen genomen en al helemaal geen twee.quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:20 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Die kinderen zullen op een bepaald moment toch ook wel vragen gaan stellen... zo van, 'als jullie zo bang zijn voor onze toekomst, waarom heb je ons dan überhaupt op de wereld gezet'
Dat begrijp ik nl. nooit. Er is toch al tig jaar sprake van klimaatalarmisme.
Waarom denk je dat elke dag dezelfde er zitten?quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:42 schreef 4-elements het volgende:
Moeten deze mensen nooit werken? Of hebben ze een weekje vrij genomen?
Ze hebben hun inmiddels gemaakt, snap niet dat ze daar dagelijks gaan zitten. Blijkbaar niets beters te doen.
Omdat dezelfde lui bij alle protestacties zitten. Die hebben daar hun “werk” van gemaakt.quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat elke dag dezelfde er zitten?
Ah een praktijkkenner spreekt hier...quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:47 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Omdat dezelfde lui bij alle protestacties zitten. Die hebben daar hun “werk” van gemaakt.
Ach jij hoort bij dat groepje dus je mening is niet serieus te nemen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ah een praktijkkenner spreekt hier...
https://wetten.overheid.n(...)3-09-01&g=2023-09-01quote:Op donderdag 14 september 2023 19:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
Het is een nepargument. Én het zogenaamde argument wordt veel gebruikt door mensen die ondertussen van mening zijn dat wij in Nederland niks hoeven te doen want Nederland is toch maar megamegamega klein, onze inpact op de wereldwijde vervuiling is verwaarloosbaar.quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als ze echt met het klimaat begaan was had ze geen kinderen genomen en al helemaal geen twee.
Maar dat is waarschijnlijk een brug te ver.
Je kunt in iedere geval niet meer een ander de les gaan lezen wat hij moet doen. Dat noemen we hypocriet.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is een nepargument. Én het zogenaamde argument wordt veel gebruikt door mensen die ondertussen van mening zijn dat wij in Nederland niks hoeven te doen want Nederland is toch maar megamegamega klein, onze inpact op de wereldwijde vervuiling is verwaarloosbaar.
En dab maakt 1 mens meer of minder ineens wel uit op een bevolking van 8.059.436.329? Ik heb er 1, mag ik er dan wel wat van vinden of heeft Piet die er 0 recht op 'meer mening'?
Ik maak me om zat zaken zorgen en zeker voor die smurf hier. Mag hij dus niet leven want de wereld staat in de fik? Hadden onze ouders moeten besluiten dat wij ons leven en de daarbij horende uitdagingen niet aankunnen?
Het is een nepargument
Alleen domme mensen gooien te pas en onpas met het woord hypocriet en vinden het ook nog eens sterk argument.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:28 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Je kunt in iedere geval niet meer een ander de les gaan lezen wat hij moet doen. Dat noemen we hypocriet.
We doen al 'wat'.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is een nepargument. Én het zogenaamde argument wordt veel gebruikt door mensen die ondertussen van mening zijn dat wij in Nederland niks hoeven te doen want Nederland is toch maar megamegamega klein, onze inpact op de wereldwijde vervuiling is verwaarloosbaar.
Als 't verwaarloosbaar is, wat maakt 1 (één) mens meer of minder uit op een bevolking van 8.059.436.329? Ik heb er 1, mag ik er dan wel wat van vinden of heeft Piet die er 0 recht op 'meer mening'?
Ik maak me om zat zaken zorgen en zeker voor die smurf hier. Mag hij dus niet leven want de wereld staat in de fik? Hadden onze ouders moeten besluiten dat wij ons leven en de daarbij horende uitdagingen niet aankunnen?
Het is een nepargument. Ik val jou er niet op aan, van jou weet ik dat jij je verstand niet in je kont hebt zitten, dit in tegenstelling een paar anderen hier...
quote:Politie wil politieke bemiddelaar om klimaatblokkades te stoppen
De politiek moet nu ingrijpen en een bemiddelaar inschakelen om de situatie met de klimaatactivisten op de A12 te verbeteren. Dat vindt bondssecretaris Nine Kooiman van de Nederlandse Politiebond. De dagelijkse demonstraties van Extinction Rebellion op de snelweg in Den Haag leiden nu tot te veel druk op de politie, vindt ze.
Momenteel komt de politie volgens haar niet voldoende toe aan ander werk. "Dat zijn zorgelijke ontwikkelingen, want we willen er voor alle burgers zijn."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)den-haag-bemiddelaar
Misschien harder optreden dan.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
"Momenteel komt de politie volgens haar niet voldoende toe aan ander werk."
Beide partijen zijn radicaal en gebruiken radicale methodes om hun zin te krijgen het politiek midden wordt door beide partijen beledigd.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
We doen al 'wat'.
En op een stuk asfalt gaan zitten elke dag doet precies 'niets'.
Nou ja, levert wat likes op op social media, dat wel.
Maar jij zit dan ook niet op de A12. Ik pleit er niet voor dat mensen dan maar geen kinderen moeten nemen vanwege het milieu.. ik vind het alleen wel raar dat zo'n iemand zoveel noten op de zang heeft terwijl westerlingen echt een gigantische voetafdruk hebben.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als 't verwaarloosbaar is, wat maakt 1 (één) mens meer of minder uit op een bevolking van 8.059.436.329? Ik heb er 1, mag ik er dan wel wat van vinden of heeft Piet die er 0 recht op 'meer mening'?
Het is een nepargument. Ik val jou er niet op aan, van jou weet ik dat jij je verstand niet in je kont hebt zitten, dit in tegenstelling een paar anderen hier...
Alleen domme mensen noemen anderen domquote:Op vrijdag 15 september 2023 13:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alleen domme mensen gooien te pas en onpas met het woord hypocriet en vinden het ook nog eens sterk argument.
Probeer je met die opmerking over 'social media likes' aan te geven dat je twijfelt aan de motivatie van al die mensen? Zou hun motivatie oprechter zijn geweest als ze thuis in de tuin waren gaan zitten?quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
We doen al 'wat'.
En op een stuk asfalt gaan zitten elke dag doet precies 'niets'.
Nou ja, levert wat likes op op social media, dat wel.
Sorry, ik heb geen foto's zitten bestuderen om te kijken of ik dezelfde mensen zie. Jij denkt van niet begrijp ik? Heb zelf geen idee hoe XR werkt wat dat betreft.quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat elke dag dezelfde er zitten?
Die XR heeft op die plekken gestaan, ook dit jaar.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar jij zit dan ook niet op de A12. Ik pleit er niet voor dat mensen dan maar geen kinderen moeten nemen vanwege het milieu.. ik vind het alleen wel raar dat zo'n iemand zoveel noten op de zang heeft terwijl westerlingen echt een gigantische voetafdruk hebben.
En dan kom ik weer terug op wat ik eerder zei, ga dan staan daar waar het verschil gemaakt kan worden. Zoals Tata Steel. Of Chemours, ook voor de toekomst van je(haar)kroost en dat van anderen in plaats van een groot deel van nederland tegen je in het harnas te jagen.
Je hebt mij dus een keer gezien?quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:15 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Ach jij hoort bij dat groepje dus je mening is niet serieus te nemen.
Oh dus dan is het opeens wel verwaarloosbaar? Terwijl de lui die daar staan hun shit lopen aan te dringen...quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah dus eigenlijk weet je helemaal niet waar je over schrijft?quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:51 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Sorry, ik heb geen foto's zitten bestuderen om te kijken of ik dezelfde mensen zie. Jij denkt van niet begrijp ik? Heb zelf geen idee hoe XR werkt wat dat betreft.
Los daarvan: het is allemaal zo zinloos om daar elke dag te gaan zitten. Niemand denkt meer aan de boodschap waarom zij daar zitten. Ze krijgen alleen maar te maken met meer agressie. En dat is niet zo gek, veel mensen zijn hun acties zat.
Bovendien gaan ze toch hun zin niet krijgen. Als de regering zou toegeven, zit daar volgende week de volgende actiegroep. Laat ze in plaats daarvan lekker in november op een partij stemmen die hun doelen ondersteunt, zo werkt democratie.
Jij blijkbaar wel, dus ik wacht rustig af tot jij met bewijs komt dat daar iedere dag andere mensen zitten.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ah dus eigenlijk weet je helemaal niet waar je over schrijft?
Waarom denk je dat ik dat wel heb?quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:59 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Jij blijkbaar wel, dus ik wacht rustig af tot jij met bewijs komt dat daar iedere dag andere mensen zitten.
Daar las ik deze curieuze passage over:quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:46 schreef MoreDakka het volgende:
Waarom doet de politie niet gewoon hun werk? Dit is hun schuld door al die mensen gewoon weer vrij te laten zonder consequenties.
Mja, ik begrijp de invalshoek wel en ergens heb ik daar begrip voor, maar ik blijf er bij dat mensen dwars te bomen niet de manier is.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die XR heeft op die plekken gestaan, ook dit jaar.
Als er iets moet veranderen dan weten we allemaal dan moeten we niet bij de bedrijven zijn want die willen als eerste geld verdienen. Moet er namens de maatschappij iets veranderen dan moet dwr via de politiek. Demonstreren is een manier om de politiek te bereiken. Op een 70 km weg zitten in de buurt van de neferlandse politiek is wst dwr betreft een prima plek, heeft de rest van Nederland er geen last van
Omdat jij mensen bekritiseert die iets zeggen over de samenstelling van de mensen die op het asfalt zitten. Dus blijkbaar weet jij het beter.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik dat wel heb?
Een dagelijkse snelwegblokkade is dus een 'demonstratie' en een recht dat "moet worden beschermd".quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar las ik deze curieuze passage over:
Yesilgöz herinnerde de Kamerleden eraan dat de rechter eerder dit jaar oordeelde dat de klimaatdemonstranten op de A12 niet mogen worden vervolgd. ‘Ik deel de frustratie, maar het recht van demonstreren is een grondrecht dat moet worden beschermd. Dat is de situatie waarmee wij te dealen hebben.’ Bron
Weet iemand waar dit over gaat? Bij mijn weten zijn demonstranten juist wel veroordeeld, wat ook logisch is als de verkeersveiligheid op het spel staat. Wel besloot het OM eerder dit jaar klimaatdemonstranten niet te vervolgen.
Nee hoor. Ik stel doodnormale vragen waar aannames vandaan komen. Ik heb die kennis helemaal niet. Jij wel hoop ik, vandaar mijnvraag.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:05 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Omdat jij mensen bekritiseert die iets zeggen over de samenstelling van de mensen die op het asfalt zitten. Dus blijkbaar weet jij het beter.
Ik ben voor het verhogen van de belasting op vliegen. We betalen nu een tientje (1 haha) dat wordt bijna drie tientjes (heel veel minder dan een fljnke treinreis). Ik denk dat het goed is als de vervuilers meer gaan betalen zeker omdat het een flinke impact op 't milieu heeft en de mensen die niet vliegen wel betalen voor de gevolgen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:56 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Oh dus dan is het opeens wel verwaarloosbaar? Terwijl de lui die daar staan hun shit lopen aan te dringen...
Echt donder toch snel een eind op.
Als je daar staat met je kinderen dan ben je gewoon hypocriet bezig en mag je wat mij betreft gewoon je muil houden en opdonderen.
Zelfde met dat mens van die 6-jarige die een veilig thuis melding had, 3 kinderen heeft en doodleuk overal naartoe op vakantie gaat.
Ja, ik keek er ook van op...quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:06 schreef Repentless het volgende:
[..]
Een dagelijkse snelwegblokkade is dus een 'demonstratie' en een recht dat "moet worden beschermd".
Gelukkig wel en ook terechtquote:Op vrijdag 15 september 2023 14:06 schreef Repentless het volgende:
[..]
Een dagelijkse snelwegblokkade is dus een 'demonstratie' en een recht dat "moet worden beschermd".
Mijn aanname is dat er dagelijks een harde kern zit, die wordt aangevuld met dagjesdemonstranten. Maar nee, daar heb ik geen bewijzen voor.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik stel doodnormale vragen waar aannames vandaan komen. Ik heb die kennis helemaal niet. Jij wel hoop ik, vandaar mijnvraag.
Het is een politiek probleem, geen individueel probleem. Het verschuiven naar een individuele levensstijl is hypocriet en zinloos en lekker makkelijk omdat dat niet tot oplossingen leidt.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben voor het verhogen van de belasting op vliegen. We betalen nu een tientje (1 haha) dat wordt bijna drie tientjes (heel veel minder dan een fljnke treinreis). Ik denk dat het goed is als de vervuilers meer gaan betalen zeker omdat het een flinke impact op 't milieu heeft en de mensen die niet vliegen wel betalen voor de gevolgen.
Ik mag dus niet meer vliegen want dat is hypocriet? Ik fiets zoveel mogelijk en eet geen vlees, mag ik dan een beetje vliegen?
Eensquote:Op vrijdag 15 september 2023 14:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mja, ik begrijp de invalshoek wel en ergens heb ik daar begrip voor, maar ik blijf er bij dat mensen dwars te bomen niet de manier is.
Zeker niet omdat voor veel mensen klimaat (onterecht trouwens) als drammerig wordt ervaren. Wat dan al helemaal niet mee helpt zijn de mensen die er klaarblijkelijk van genieten dat mensen er last van hebben. (En nee, daar schaar ik jou echt niet onder) maar die zijn er wel degelijk.
Ah dus je hebt er geen verstand van en schreef maar iets. Jammer want ik had dat wel willen weten.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:11 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Mijn aanname is dat er dagelijks een harde kern zit, die wordt aangevuld met dagjesdemonstranten. Maar nee, daar heb ik geen bewijzen voor.
Overigens vond ik mijn onderbouwde stelling dat het nutteloos is om daar dagelijks te gaan zitten interessanter dan dit.
Je mag van mij doen wat je wil.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben voor het verhogen van de belasting op vliegen. We betalen nu een tientje (1 haha) dat wordt bijna drie tientjes (heel veel minder dan een fljnke treinreis). Ik denk dat het goed is als de vervuilers meer gaan betalen zeker omdat het een flinke impact op 't milieu heeft en de mensen die niet vliegen wel betalen voor de gevolgen.
Ik mag dus niet meer vliegen want dat is hypocriet? Ik fiets zoveel mogelijk en eet geen vlees, mag ik dan een beetje vliegen?
Als dat zo is hebben we in Nederland een enorm probleem. Maar zowel de Kamer als de minister lijkt het maar ok te vinden.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Yesilgöz herinnerde de Kamerleden eraan dat de rechter eerder dit jaar oordeelde dat de klimaatdemonstranten op de A12 niet mogen worden vervolgd. ‘Ik deel de frustratie, maar het recht van demonstreren is een grondrecht dat moet worden beschermd. Dat is de situatie waarmee wij te dealen hebben.’ Bron
Weet iemand waar dit over gaat? Bij mijn weten zijn demonstranten juist wel veroordeeld, wat ook logisch is als de verkeersveiligheid op het spel staat. Wel besloot het OM eerder dit jaar klimaatdemonstranten niet te vervolgen.
Het recht om te demonstreren is geen absoluut grondrecht. Demonstreren mag worden verboden ter bescherming van gezondheid, in het belang van het verkeer of ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden. Bronquote:
Neem aan dat jij nu zoveel mogelijk probeer te vliegen en smorgens opstaat met vleeseten. Anders is het wel een beetje hypocriet héquote:Op vrijdag 15 september 2023 14:12 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Je mag van mij doen wat je wil.
Zolang iemand zijn/haar dingen maar niet aan mij/anderen opdringt. Wat bij het blokkeren van (snel) wegen wel het geval is.
Sterker nog, stel wij gaan daar staan omdat we willen dat het asielbeleid aangepast moet worden, dan wordt er wel ingegrepen. Waarom deze dubbele maatstaf, ik dacht dat justitie blind moest zijn?quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:46 schreef MoreDakka het volgende:
Waarom doet de politie niet gewoon hun werk? Dit is hun schuld door al die mensen gewoon weer vrij te laten zonder consequenties.
Terecht? Iedereen zou maar ongelimiteerd illegale blokkades moeten kunnen opwerpen onder het mom van een 'demonstratie'? Sorry, maar dat is wat mij betreft echt een vrijbrief om er een ontzettende puinhoop van te maken.quote:
Klopt inderdaad maarblijkbaar geldt dat hier gelukkig niet en dat veranderd niet of je het er nou mee eens bent of niet.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het recht om te demonstreren is geen absoluut grondrecht. Demonstreren mag worden verboden ter bescherming van gezondheid, in het belang van het verkeer of ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden. Bron
Blijkbaar is dat wel zo.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Terecht? Iedereen zou maar ongelimiteerd illegale blokkades moeten kunnen opwerpen onder het mom van een 'demonstratie'? Sorry, maar dat is wat mij betreft echt een vrijbrief om er een ontzettende puinhoop van te maken.
Dat dacht ik ook tot nov 2019quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:20 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Sterker nog, stel wij gaan daar staan omdat we willen dat het asielbeleid aangepast moet worden, dan wordt er wel ingegrepen. Waarom deze dubbele maatstaf, ik dacht dat justitie blind moest zijn?
Dat geldt hier natuurlijk ook, aangezien het duidelijk in het belang van het verkeer is om deze demonstratie te verbieden. Daarom is het juist zo wonderlijk dat er niet adequaat wordt ingegrepen. Het geeft te denken: waar komt deze voorkeursbehandeling uit voort?quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt inderdaad maarblijkbaar geldt dat hier gelukkig niet en dat veranderd niet of je het er nou mee eens bent of niet.
Iets wat jij vindt is nog geen waarheid. Een rechter is het niet met je eens gelukkigquote:Op vrijdag 15 september 2023 14:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat geldt hier natuurlijk ook, aangezien het duidelijk in het belang van het verkeer is om deze demonstratie te verbieden. Daarom is het juist zo wonderlijk dat er niet adequaat wordt ingegrepen. Het geeft te denken: waar komt deze voorkeursbehandeling uit voort?
Gaat over afgelopen mei. Toen was er ook veel ophef over.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
quote:Moeten ze niet gewoon straf krijgen voor het overtreden van de wet?
De meeste actievoerders zijn aangehouden enkel voor het overtreden van de Wet openbare manifestaties, zij hebben actie gevoerd op een plek waar de burgemeester dat uitdrukkelijk had verboden. De rechter heeft in eerdere uitspraken bepaald dat als:
- er sprake is van een vreedzame demonstratie;
- er geen sprake is van laakbaar gedrag (denk aan vernieling of geweldpleging);
- de mate van overlast die de demonstratie veroorzaakt beperkt is;
er vaak geen reden is om nog een straf op te leggen als verdachten al zijn aangehouden door de politie. In die gevallen ziet het OM dan ook geen reden voor strafvervolging.
Overigens was de politie daar zo boos over, dat het OM geen honderden mensen zinloos voor de rechter wil brengen, dat de politiewoordvoerder toen zei:quote:Waarom zijn de actievoerders aangehouden voor het overtreden van de WOM en niet voor het versperren van de Utrechtsebaan?
Dat is ook gebeurd voor mensen die als eerste de Utrechtsebaan zijn opgelopen, terwijl daar nog auto's reden. Zij plegen dan een ernstig strafbaar feit. Maar iedereen die daarna komt, als de weg al buiten gebruik is, draagt in feite niet meer bij aan de gevaarzetting. Zij sluiten zich aan bij een manifestatie die door de burgemeester niet is toegestaan en overtreden daarmee de Wet openbare manifestaties
Ik heb geen probleem met hoe vaak iemand vliegt, ondanks dat ik zelf 15+jaar geleden voor het laatst gevlogen heb. Zelfde voor kinderen of wat men wel/niet zou eten.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Neem aan dat jij nu zoveel mogelijk probeer te vliegen en smorgens opstaat met vleeseten. Anders is het wel een beetje hypocriet hé
Welke rechter? Ik vroeger er eerder naar, maar heb er nog van niemand informatie over gekregen. Deze rechter lijkt het wel met me eens.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Iets wat jij vindt is nog geen waarheid. Een rechter is het niet met je eens gelukkig
Excuses ik bedoel het OMquote:Op vrijdag 15 september 2023 14:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welke rechter? Ik vroeger er eerder naar, maar heb er nog van niemand informatie over gekregen. Deze rechter lijkt het wel met me eens.
Zoals ik al zei: dat was een besluit van het OM en niet een oordeel van een rechter. Maar in de tekst wordt wel gerefereerd aan eerdere uitspraken waarin een rechter oordeelde dat - onder zekere voorwaarden - geen straffen opgelegd mochten worden. Dat is iets anders dan oordelen dat er niet vervolgd mag worden, maar mogelijk heeft Yesilgöz of de journalist het wat slordig uitgesproken/opgeschreven.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat over afgelopen mei. Toen was er ook veel ophef over.
https://www.om.nl/actueel(...)niet-worden-vervolgd
Lees ook de tekst erboven..quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: dat was een besluit van het OM en niet een oordeel van een rechter. Maar in de tekst wordt wel gerefereerd aan eerdere uitspraken waarin een rechter oordeelde dat - onder zekere voorwaarden - geen straffen opgelegd mochten worden. Dat is iets anders dan oordelen dat er niet vervolgd mag worden, maar mogelijk heeft Yesilgöz of de journalist het wat slordig uitgesproken/opgeschreven.
Overigens is een van de voorwaarden dat de mate van overlast die een demonstratie veroorzaakt beperkt is. Is dat nog houdbaar?
Lees je trouwens mee, @:sjorsie1982?
Mag iedereen nu straffeloos een snelweg blokkeren?
Nee, het blokkeren van een snelweg is op zichzelf gevaarlijk en verboden. Het blokkeren van de A12 is ook niet toegestaan onder het recht op demonstratie; de burgemeester heeft demonstraties op die plek steeds verboden. Als mensen in strijd met dat verbod toch de Utrechtsebaan op gaan om actie te voeren, plegen zij een strafbaar feit (overtreding van de Wet openbare manifestaties, kortweg WOM). Dat was zaterdag ook het geval en daarom zijn de actievoerders zaterdag ook aangehouden en weggevoerd.
quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Lees ook de tekst erboven..
Maar iedereen die daarna komt, als de weg al buiten gebruik is, draagt in feite niet meer bij aan de gevaarzetting.
Dus gewoon zorgen dat je niet als eerste de weg blokkeert.
Het is nog maar de vraag of die uitspraak ook blijft staan in hoger beroep. Het is nogal een grijs gebied wat nu precies de absolute grenzen zijn van het demonstratierecht. Zie ook dit rapport van Amnesty, met name paragraaf 3.2.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welke rechter? Ik vroeger er eerder naar, maar heb er nog van niemand informatie over gekregen. Deze rechter lijkt het wel met me eens.
Dat is best een goede grap. Gewoon een uurtje eerder daar gaan protesteren voor een ander onderwerp. Daar kan de politie dan net zo min tegen optreden.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:20 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Sterker nog, stel wij gaan daar staan omdat we willen dat het asielbeleid aangepast moet worden, dan wordt er wel ingegrepen. Waarom deze dubbele maatstaf, ik dacht dat justitie blind moest zijn?
Dat gaat over opruiing.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sinds nov 2019 interesseert mij dat niet meer zoveel.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: dat was een besluit van het OM en niet een oordeel van een rechter. Maar in de tekst wordt wel gerefereerd aan eerdere uitspraken waarin een rechter oordeelde dat - onder zekere voorwaarden - geen straffen opgelegd mochten worden. Dat is iets anders dan oordelen dat er niet vervolgd mag worden, maar mogelijk heeft Yesilgöz of de journalist het wat slordig uitgesproken/opgeschreven.
Overigens is een van de voorwaarden dat de mate van overlast die een demonstratie veroorzaakt beperkt is. Is dat nog houdbaar?
Lees je trouwens mee, @:sjorsie1982?
Mag iedereen nu straffeloos een snelweg blokkeren?
Nee, het blokkeren van een snelweg is op zichzelf gevaarlijk en verboden. Het blokkeren van de A12 is ook niet toegestaan onder het recht op demonstratie; de burgemeester heeft demonstraties op die plek steeds verboden. Als mensen in strijd met dat verbod toch de Utrechtsebaan op gaan om actie te voeren, plegen zij een strafbaar feit (overtreding van de Wet openbare manifestaties, kortweg WOM). Dat was zaterdag ook het geval en daarom zijn de actievoerders zaterdag ook aangehouden en weggevoerd.
Ik denk dat men het grondrecht om te demonstreren belangrijker vindt dan het belang van verkeer om exact via dat stukje weg op haar bestemming te komen. Het verkeer kan daar ook een afslag eerder nemen, of de N14, de A13 af bij Delft-Noord of de A4 af bij Rijswijk-Plaspoelpolder. Heb ik in het verleden ook regelmatig gedaan toen ik nog in Den Haag woonde.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat geldt hier natuurlijk ook, aangezien het duidelijk in het belang van het verkeer is om deze demonstratie te verbieden. Daarom is het juist zo wonderlijk dat er niet adequaat wordt ingegrepen. Het geeft te denken: waar komt deze voorkeursbehandeling uit voort?
Ik zou niet meteen vooraan gaan staan. Maar het is je goed recht om te demonstreren. Je burgerrecht.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Sinds nov 2019 interesseert mij dat niet meer zoveel
Maar demonstreren op een plek waar het verboden is is geen grondrecht.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:44 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Ik denk dat men het grondrecht om te demonstreren belangrijker vindt dan het belang van verkeer om exact via dat stukje weg op haar bestemming te komen. Het verkeer kan daar ook een afslag eerder nemen, of de N14, de A13 af bij Delft-Noord of de A4 af bij Rijswijk-Plaspoelpolder. Heb ik in het verleden ook regelmatig gedaan toen ik nog in Den Haag woonde.
Het is niet je burgerrecht om een snelweg te bezetten. Hopen dat hij opgepakt en veroordeeld wordtquote:Op vrijdag 15 september 2023 14:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou niet meteen vooraan gaan staan. Maar het is je goed recht om te demonstreren. Je burgerrecht.
Heel veel succes en plezier morgen, als je gaat!
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar demonstreren op een plek waar het verboden is is geen grondrecht.
Het is geen snelweg. Even ter nuance.quote:Als er daadwerkelijk sprake is van een rechter die vindt dat je mensen niet mag vervolgen voor het blokkeren van een snelweg als er al andere mensen staan die dat doen, dan hebben we een groot probleem in de rechterlijke macht.
https://www.njb.nl/nieuws(...)buitenproportioneel/quote:De rechtbank Den Haag heeft op 23 mei 2023 een gebiedsverbod van klimaatdemonstranten van Extinction Rebellion opgeheven. Volgens de rechter is verlenging van de maatregel buitenproportioneel.
Het openbaar ministerie (OM) had in april het gebiedsverbod met 90 dagen verlengd waardoor de demonstranten niet bij de aankomende blokkade op 27 mei 2023 van A12 zouden kunnen zijn.
Naar het oordeel van de rechtbank heeft het OM onvoldoende gemotiveerd waarom de verlenging van de gedragsaanwijzing proportioneel is. De op te leggen gedragsaanwijzing is een voorlopige maatregel voor gevallen waarin onmiddellijk ingrijpen noodzakelijk wordt geoordeeld en de uitkomst van de strafzaak niet kan worden afgewacht. Ten aanzien van de doeltreffendheid geldt dat de appellant weliswaar zelf door de gedragsaanwijzing niet aanwezig kon zijn bij de demonstratie van 11 maart 2023, maar zo’n 2800 andere demonstranten wel. De blokkade heeft gewoon doorgang gevonden. In dat licht bezien kan niet worden gezegd dat de maatregel doeltreffend is geweest in het voorkomen van een volgende ernstige ordeverstoring.
Ik denk dat ons rechtelijke apparaat helemaal vast gaat lopen als ze duizenden mensen moeten laten voorkomen voor het overtreden van de WOM.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:54 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.
[..]
Het is geen snelweg. Even ter nuance.
En ik weet niet of de rechter heeft bepaald dat het niet mag, of dat de rechter heeft bepaald dat hij/zij ze niet zal vervolgen.
snelrecht of zelfs 1 straf voor allenquote:Op vrijdag 15 september 2023 14:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat ons rechtelijke apparaat helemaal vast gaat lopen als ze duizenden mensen moeten laten voorkomen voor het overtreden van de WOM.
Een A betekent autosnelweg. De A12 is een autosnelweg.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:54 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Het is geen snelweg. Even ter nuance.
Ik ook niet, daarom moet dit dus uitgezocht worden. De minister en de Kamer lijken daar helemaal geen interesse in te hebben verder.quote:En ik weet niet of de rechter heeft bepaald dat het niet mag, of dat de rechter heeft bepaald dat hij/zij ze niet zal vervolgen.
Nee hoor. Gewoon snelrecht. Verder is dat geen excuus, de wet overtreden moet bestraft worden.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat ons rechtelijke apparaat helemaal vast gaat lopen als ze duizenden mensen moeten laten voorkomen voor het overtreden van de WOM.
Zeker niet, het wordt mijn eerste keer daar morgenquote:Op vrijdag 15 september 2023 14:50 schreef 4-elements het volgende:
Ah, nu komt de aap uit de mouw. Sjorsie gaat zelf lekker de weg blokkeren?
Dus je weet wél meer over de samenstelling, maar je wil daar blijkbaar niets over vertellen.![]()
Hou ons op de hoogte van je onderzoek graag.quote:Op vrijdag 15 september 2023 15:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een A betekent autosnelweg. De A12 is een autosnelweg.
[..]
Ik ook niet, daarom moet dit dus uitgezocht worden. De minister en de Kamer lijken daar helemaal geen interesse in te hebben verder.
Dan verwacht ik wel een speciaal verslag over de samenstelling van de demonstranten van jou.quote:Op vrijdag 15 september 2023 15:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker niet, het wordt mijn eerste keer daar morgen
Waarom? Ik heb nooit hier geschreven wat dat is, jij onterecht wel.quote:Op vrijdag 15 september 2023 15:58 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dan verwacht ik wel een speciaal verslag over de samenstelling van de demonstranten van jou.
Jij gaat er heen toch, dus ik neem aan dat je dan ook mededemonstranten spreekt. He, hoe vaak ben jij hier al geweest?quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb nooit hier geschreven wat dat is, jij onterecht wel.
Wil jij het weten, kom maar langs
Het stuk waar gedemonstreerd wordt, is echter wel A12 maar geen autosnelweg.quote:Op vrijdag 15 september 2023 15:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een A betekent autosnelweg. De A12 is een autosnelweg.
Na 1x kan niemand zien wie er vaker komen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:03 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Jij gaat er heen toch, dus ik neem aan dat je dan ook mededemonstranten spreekt. He, hoe vaak ben jij hier al geweest?
En wie weet bevestigt dat wel wat ik zei, dus je kan helemaal niet weten of wat ik zei onterecht is of niet.
quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Na 1x kan niemand zien wie er vaker komen.
Je kan beter ophouden en je ongelijk toegeven en stoppen jezelfvoor schut te zetten.
Tsja Sjors. Vanaf morgen ben jij een werkschuwe beroepsdemonstrant die dit alleen maar doet om te shinen op je socials. Ik hoop dat je veel content kan creëeren en veel dollars binnenharkt als influencerquote:Op vrijdag 15 september 2023 16:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb nooit hier geschreven wat dat is, jij onterecht wel.
Wil jij het weten, kom maar langs.
Het zal mij niks verbazen als de meerderheid gewoon een betaalde baan hebben, maar helaas dat bekt, polariseert en demoniseert moeilijk
Lol ik zit niet op social media.quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tsja Sjors. Vanaf morgen ben jij een werkschuwe beroepsdemonstrant die dit alleen maar doet om te shinen op je socials. Ik hoop dat je veel content kan creëeren en veel dollars binnenharkt als influencer
Een A betekent autosnelweg.quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:04 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Het stuk waar gedemonstreerd wordt, is echter wel A12 maar geen autosnelweg.
Prima als je je er verder niet in wilt verdiepen en de feiten niet wilt kennen. Maar zeg dat dan gewoon.quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een A betekent autosnelweg.
Het is verder ook niet relevant, dit soort trucjes worden gebruikt om de overlast te minimaliseren.
De A in A12 betekent autosnelweg. Dat is een feitquote:Op vrijdag 15 september 2023 16:16 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Prima als je je er verder niet in wilt verdiepen en de feiten niet wilt kennen. Maar zeg dat dan gewoon.
Het is onderdeel van de A12. Een Autosnelweg. De overlast is enorm. 'Demonstreren' door die weg te bezetten is verboden. Het is geen grondrecht om een snelweg te bezetten. Ook niet als het een autoweg zou zijn.quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:14 schreef Stepperoller het volgende:
Te maximaliseren inderdaad door te liegen dat het een snelweg is. Kijk op Streetview de borden er maar op na.
Zeker maar die gaan jou niks aan.quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:06 schreef 4-elements het volgende:
[..]![]()
Je durft blijkbaar geen vragen te stellen aan mededemonstranten?
En welk ongelijk?
En het deel van de A12 waar gedemonstreerd wordt, is geen autosnelweg. Dat is een feitquote:Op vrijdag 15 september 2023 16:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De A in A12 betekent autosnelweg. Dat is een feit
de A12 houdt vóór dat gedeelte al zowat een kilometer op een autosnelweg te zijn. En de overlast is niet enorm, er zijn legio mogelijkheden erom heen te rijden. Dat de politie inzet 1 miljoen per dag kost... tsja die fossiele belastingvoordeeltjes kosten 100 miljoen per dag.quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is onderdeel van de A12. Een Autosnelweg. De overlast is enorm. 'Demonstreren' door die weg te bezetten is verboden. Het is geen grondrecht om een snelweg te bezetten. Ook niet als het een autoweg zou zijn.
Feiten! Zo moeilijk is het niet hoor
ik ben ook wel benieuwd hoeveel haters hier over die weg rijden en of ze uberhaupt dit stuk kunnen aanwijzen als ze een kaart voor zich krijgen zonder letters en getallen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:34 schreef viagraap het volgende:
[..]
de A12 houdt vóór dat gedeelte al zowat een kilometer op een autosnelweg te zijn. En de overlast is niet enorm, er zijn legio mogelijkheden erom heen te rijden. Dat de politie inzet 1 miljoen per dag kost... tsja die fossiele belastingvoordeeltjes kosten 100 miljoen per dag.
Dus dan zitten we op 101 miljoen verspilde Euro per dag...quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:34 schreef viagraap het volgende:
[..]
de A12 houdt vóór dat gedeelte al zowat een kilometer op een autosnelweg te zijn. En de overlast is niet enorm, er zijn legio mogelijkheden erom heen te rijden. Dat de politie inzet 1 miljoen per dag kost... tsja die fossiele belastingvoordeeltjes kosten 100 miljoen per dag.
Het voldoet gewoon aan alle eisen voor een autosnelweg, en dat staat ook in de link die je zelf post. Het heet de A12. De A staat voor autosnelweg.quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:23 schreef Leandra het volgende:
De A12 wordt pas tussen afrit 3 (Bezuidenhout) en Afrit 4 (Voorburg) een autosnelweg, bij het bordje "Einde bebouwde kom" zo ongeveer.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rijksweg_12
Behalve aan de eis dat het een autosnelweg is, want het is geen autosnelweg.quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het voldoet gewoon aan alle eisen voor een autosnelweg, en dat staat ook in de link die je zelf post. Het heet de A12. De A staat voor autosnelweg.
1. Als mensen de missiestatement van XR gelezen hebben en alsnog bij die club willen horen, acht ik ze vooral van het woke soort dat erg tegen racisme en seksisme en onderdrukking is, zolang het geen witte mannen betreft.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Probeer je met die opmerking over 'social media likes' aan te geven dat je twijfelt aan de motivatie van al die mensen? Zou hun motivatie oprechter zijn geweest als ze thuis in de tuin waren gaan zitten?
Jouw motivatie is in tegenstelling tot al die mensen wel oprecht?
Zo belangrijk vind je het dus ook niet. Ja komende 3 weken heb ik wat beters te doen maar daarna ben ik erbij! 😂quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:49 schreef NaarMensje het volgende:
Aankomende zaterdag wordt mijn tijd helaas nog elders benut ivm evenzogoed redelijke doeleinden. De week erop is m'n verjaardag en ben ik wel bereid om XR te joinen. Blijf volhouden goden!
Hahahaha ja dat is wel een goed punt manquote:Op vrijdag 15 september 2023 18:57 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Zo belangrijk vind je het dus ook niet. Ja komende 3 weken heb ik wat beters te doen maar daarna ben ik erbij! 😂
1 Jij leest daar iets wat jij heel graag wil lezen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
1. Als mensen de missiestatement van XR gelezen hebben en alsnog bij die club willen horen, acht ik ze vooral van het woke soort dat erg tegen racisme en seksisme en onderdrukking is, zolang het geen witte mannen betreft.
2. Aangezien de meesten, zo denk ik, die hele website van XR nooit gelezen hebben, ga ik ervan uit dat ze best zuivere intenties kunnen hebben aangaande 'het klimaat', maar niet helemaal snappen dat een middag op een stuk asfalt gaan zitten net zo nuttig is als het 'zitten in de tuin'.
3. Ik geloof inderdaad dat er een hoop volk daar meesjokt omdat social media en de media in het algemeen deze XR club een soort 'halo' heeft gegeven, en aangezien mensen graag achter allerlei hypes aanlopen, zitten er ongetwijfeld een hoop salon-klimaatactivisten tussen die na een noeste dag asfaltzitten 's avonds hun energieslurpende laptop weer aanslingeren om series te kijken en van allerlei andere luxe-artikelen gebruik te maken.
1. Er staat gewoon wat er staat.quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
1 Jij leest daar iets wat jij heel graag wil lezen.
2 is natuurlijk reinste kolder
3 zegt alles over jou
Als je het echt belangrijk vind en dan is het wel gek dat je de komende 20 mogelijkheden onmogelijk erbij kan zijn. Ik lach ze vooral hard uit, dat bevalt me tot op heden best wel goed. 👍quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:59 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Hahahaha ja dat is wel een goed punt manof wacht... wat wil je eigenlijk zeggen? Jij lijkt nogal te haten op hun idealen, wat doe jij precies om hun blokkades te blokkeren?
Hartstikke mooi vent. Gelukkig hebben ze mij ook niet nodig gehad en gaan ze dat ook niet hebben, het is een eer mijnerzijds om er deel van uit te kunnen maken.quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:03 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Als je het echt belangrijk vind en dan is het wel gek dat je de komende 20 mogelijkheden onmogelijk erbij kan zijn. Ik lach ze vooral hard uit, dat bevalt me tot op heden best wel goed. 👍
Ik rijd eigenlijk nooit auto.quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik ben ook wel benieuwd hoeveel haters hier over die weg rijden en of ze uberhaupt dit stuk kunnen aanwijzen als ze een kaart voor zich krijgen zonder letters en getallen.
Ik heb wel zo mijn idee gezien mijn geschiedenis op fok![]()
Roep dan niet hier van die onzin dat je ook komt maar stiekem weet je al dat je daar totaal geen zin in hebt. En iemand die roept dat hij de komende 20 dagen geen gaatje kan vinden voor zoiets essentieels kan ik niet serieus nemen!quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:05 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Hartstikke mooi vent. Gelukkig hebben ze mij ook niet nodig gehad en gaan ze dat ook niet hebben, het is een eer mijnerzijds om er deel van uit te kunnen maken.
Oh hemel op aarde, wat een ellende! FOK!user @DjDaano kan mij niet serieus nemen en lacht XR uitquote:Op vrijdag 15 september 2023 19:07 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Roep dan niet hier van die onzin dat je ook komt maar stiekem weet je al dat je daar totaal geen zin in hebt. En iemand die roept dat hij de komende 20 dagen geen gaatje kan vinden voor zoiets essentieels kan ik niet serieus nemen!
D66 heeft de samenleving goed getraineerd.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als er geen politie is en geen verkeersregelaars. Dan hebben ze een probleem met de mensen, nu hebben ze nergens last van.quote:Op vrijdag 15 september 2023 08:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Dat het snel afgelopen is.
Ik denk dat het een druk weekende daar gaat worden.
Ik ga me echt aansluiten voor mijn idealen maar vlieg eerst voor 2 weken naar bali en daarna heb ik mijn verjaardagsfeestje. 😂quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:10 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Oh hemel op aarde, wat een ellende! FOK!user @:Djdaano kan mij niet serieus nemen en lacht XR uitdE h0RrOr
Wat mij betreft stoppen we ook gewoon met politie inzet hieraan verspillen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:10 schreef StephanL het volgende:
Als er geen politie is en geen verkeersregelaars. Dan hebben ze een probleem met de mensen, nu hebben ze nergens last van.
Morgen zal wel weer druk worden ja. Al zie ik het liever anders
Ja inderdaad. Laat ze een paar maanden lekker zitten daar. Uiteindelijk zal de buurt wel ingrijpen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:13 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Wat mij betreft stoppen we ook gewoon met politie inzet hieraan verspillen.
En grappig genoeg woon jij helemaal niet in de buurtquote:Op vrijdag 15 september 2023 19:14 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Laat ze een paar maanden lekker zitten daar. Uiteindelijk zal de buurt wel ingrijpen.
Ga jij nu maar meeprotesteren als je een keer tijd hebt met je enorm drukke leven. 😂quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:19 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
En grappig genoeg woon jij helemaal niet in de buurtde keiharde realiteit is dat jij helemaal niets durft.
Je wil het per se met enorm lange tenen interpreteren.quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
1. Er staat gewoon wat er staat.
2. Vertel: wat levert het zitten op een stuk asfalt in concreto op
3. Wat zegt het over mij?
Mexdonels🤣🤣quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:21 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Ga jij nu maar meeprotesteren als je een keer tijd hebt met je enorm drukke leven. 😂
Nee, er staat gewoon wat er staat.quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je wil het per se met enorm lange tenen interpreteren.
2 je zei over deze demonstratie van XR: op een stuk asfalt gaan zitten net zo nuttig is als het 'zitten in de tuin'.
Dat is kolder, snap je zelf ook wel
3 dat je enorm subjectief en gekleurd bent
Een intellectueel zoals jij zou die afleidingsmanouvres toch niet nodig moeten hebben? Aannames doen over een groepje mensen en dat over alle demonstranten generaliseren, woke erbij halen, zonder aanleiding de intenties en motieven in twijfel trekken en nu dat demonstreren nog nooit iets bereikt heeft.quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, er staat gewoon wat er staat.
Doorgaans zouden onze woke kruisridders helemaal gaan steigeren wanneer iemand maar durft iets te zeggen over ras of geslacht als verklarende factoren voor gedrag. Maar XR, de lieveling van media en de progressieve ivoren toren, kan doen wat het wil.
En och ja, toegegeven... onze XR helden moeten wellicht een tripje nemen van hun achtertuin naar dat stuk asfalt... Maar in concreto is er geen enkel verschil tussen het zitten in je achtertuin en een middag op een weg gaan zitten. Effect? Nul.
Ik neem racisme en seksisme, waar het ook vandaan komt, uitermate serieus.quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een intellectueel zoals jij zou die afleidingsmanouvres toch niet nodig moeten hebben? Aannames doen over een groepje mensen en dat over alle demonstranten generaliseren, twijfel zaaien over de intenties en motieven en nu dat demonstreren nog nooit iets bereikt heeft.
Doe even normaal.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is niet je burgerrecht om een snelweg te bezetten. Hopen dat hij opgepakt en veroordeeld wordt
Overigens maak jij je hier bijna schuldig aan opruiing.
Het verschil is dat een XR 'vecht' tegen racisme, seksisme, intimidatie etc. Dus je kan wel doen alsof zij net zo zijn als FvD, PVV en al die andere clubs met racistische speerpunten omdat XR twee zinnetjes heeft met de woorden "witte man" (..), het is een een valse vergelijking.quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik neem racisme en seksisme, waar het ook vandaan komt, uitermate serieus.
Vreemde is alleen dat wanneer ik kritiek uitte en uit op rechtse en conservatieve bewegingen (FvD, PVV. neo-nazi's, KKK, fundamentalistische religies, de radicale arm van de Republikeinen) er nooit zoveel problemen waren en zijn.
Kritiek op XR, of D66, of woke... dat kan dan echt weer niet en is 'off-topic', 'pseudo-intellectueel' en 'vermoeiend'.
XR vecht helemaal niet tegen racisme, het doet er zelf volop aan mee.quote:Op vrijdag 15 september 2023 20:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het verschil is dat een XR ook 'vecht' tegen racisme of intimidatie. Dus je kan wel doen alsof zij net zo zijn als FvD, PVV en al die andere mensen onder de schrijven "witte man" (..) het is een een valse vergelijking.
Succes met zoeken
Oké. Ga jij morgen maar in je achtertuin zitten, om een statement te maken tegen dit onrechtquote:Op vrijdag 15 september 2023 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
XR vecht helemaal niet tegen racisme, het doet er zelf volop aan mee.
Maar kennelijk blijft het bon ton om racisme te vergoeilijken wanneer de juiste kleur genoemd wordt.
Dat heeft dus geen zin, dat is het punt.quote:Op vrijdag 15 september 2023 20:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oké. Ga jij morgen maar in je achtertuin zitten, om een statement te maken tegen dit onrecht
Dat doe ik, ik ga niet mensen oproepen of bejubelen om illegaal een snelweg te bezetten. Daar doe ik zelf ook niet aan mee.quote:
Het is geen snelweg.quote:Op vrijdag 15 september 2023 20:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat doe ik, ik ga niet mensen oproepen of bejubelen om illegaal een snelweg te bezetten. Daar doe ik zelf ook niet aan mee.
Dat is heel normaal
Volgens mij is de Utrechtsebaan (onderdeel van de A12) gewoon een snelweg. Dat er twee verkeerslichten staan en de maximale snelheid 70 km per uur is maakt het niet iets anders.quote:
ik heb altijd geleerd dat de start en eind van een snelweg wordt aangegeven met een verkeersbord. Dus vandaar dat dit stuk geen snelweg is. Daarnaat liggen snelwegen nooit in bebouwde kom.quote:Op vrijdag 15 september 2023 20:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij is de Utrechtsebaan (onderdeel van de A12) gewoon een snelweg. Dat er twee verkeerslichten staan en de maximale snelheid 70 km per uur is maakt het niet iets anders.
De andere kant. Het "ja maar het is een SNELWEG" en daarmee de suggestie doen alsof de A2 6 banen breed bij Utrecht bezet is, doet de werkelijkheid geweld aan. Die lui lekker laten gaan
Wat jij of ik ervan vinden maakt niet uit. Het is geen snelweg.quote:Op vrijdag 15 september 2023 20:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij is de Utrechtsebaan (onderdeel van de A12) gewoon een snelweg. Dat er twee verkeerslichten staan en de maximale snelheid 70 km per uur is maakt het niet iets anders.
De andere kant. Het "ja maar het is een SNELWEG" en daarmee de suggestie wekken alsof de A2 6 banen breed bij Utrecht bezet is, of een stuk weg waar de snelheid 130 km p/u is en levensgevaarlijke situaties hebben plaatsgevonden, doet de werkelijkheid geweld aan. Die lui lekker laten gaan
Rijkswaterstaat is het met je oneens.quote:Op vrijdag 15 september 2023 20:42 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Wat jij of ik ervan vinden maakt niet uit. Het is geen snelweg.
Ik kan de sloot achter mijn huis een kanaal noemen, of de vijver in mn tuin een oceaan vinden. Feit is dat het een sloot en een vijver zijn.
Waar staat dat bord dan?quote:Op vrijdag 15 september 2023 20:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik heb altijd geleerd dat de start en eind van een snelweg wordt aangegeven met een verkeersbord. Dus vandaar dat dit stuk geen snelweg is. Daarnaat liggen snelwegen nooit in bebouwde kom.
Rijkswaterstaat is het met mij eens.quote:Op vrijdag 15 september 2023 20:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Rijkswaterstaat is het met je oneens.
Google maps (klik hier) is het ook met je oneens Of pak een andere willekeurige kaart. Overal staat A12.
Wat is een A weg?
De A staat dan bijvoorbeeld voor autosnelweg
Ter hoogte van afslag 3.quote:
Dat is correct en tevens juist. Hierbij het bewijs.quote:
Dat stuk (voor het einde bebouwde kom) is geen autosnelweg.quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het voldoet gewoon aan alle eisen voor een autosnelweg, en dat staat ook in de link die je zelf post. Het heet de A12. De A staat voor autosnelweg.
Verder is het sowieso niet relevant, want zoals gezegd (en dat wordt hier ook aangetoond) gebruiken mensen het alleen om verwarring te zaaien en de overlast te bagatelliseren. ("Oh het is niet zo erg want het is geen snelweg"). Dat er een miljoen per dag aan politieinzet aan uitgegeven wordt is al genoeg om te zeggen dat de overlast bijzonder groot is. Daarnaast is de weg een belangrijke verkeersader en is het hele doel van die organisatie om overlast te veroorzaken.
Daarnaast is het illegaal om daar te demonstreren. Ook dat lijken veel mensen te vergeten als ze het goed uit komt.
Dat is gewoon een 'einde snelweg' bord toch?quote:Op vrijdag 15 september 2023 20:54 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat is correct en tevens juist. Hierbij het bewijs.
[ afbeelding ]
Bovendien is het een vrij recente foto, want ik zie de Escher afbeelding op het NN-gebouw staan.
Maar...maar...dat zou betekenen dat het gedeelte van de A12 na het bordje 'einde autosnelweg' geen autosnelweg is?quote:Op vrijdag 15 september 2023 20:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is gewoon een 'einde snelweg' bord toch?
Voor de bijzienden en ontkenners onder ons.
Je bedoelt de snelweg na het bordje 'einde snelweg'quote:Op vrijdag 15 september 2023 20:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat doe ik, ik ga niet mensen oproepen of bejubelen om illegaal een snelweg te bezetten. Daar doe ik zelf ook niet aan mee.
Dat is heel normaal
quote:Nederland geeft veel meer belastingvoordelen aan bedrijven voor het gebruik van olie, gas en kolen dan gedacht. Het gaat bij die zogenoemde fossiele subsidies om een jaarlijks bedrag tussen de 39,7 tot 46,4 miljard euro, zo blijkt uit gelekte Prinsjesdagstukken van klimaatminister Rob Jetten.
Het ministerie ging eerder uit van een bedrag van 4,5 miljard euro, milieuorganisaties kwamen in eigen berekeningen uit op 37,5 miljard euro.
Ruim 2000 euro per Nederlander. Wie dit durft te verdedigen is knettergekquote:Op vrijdag 15 september 2023 21:15 schreef Tourniquet het volgende:
Het is nog meer dan gedacht.![]()
Fossiele sector krijgt tussen 39,7 en 46,4 miljard euro subsidie, nog meer dan gedacht
[..]
Prima, dan is de naam misleidend. Maar akkoord, dan noem ik het geen snelweg. Functioneel maakt het niet uit, het is een belangrijke verkeersader en voetgangers zijn niet toegestaan.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Je bedoelt de snelweg na het bordje 'einde snelweg'
Jawel, want jij zegt 'doe normaal'. Normaal doen is niet illegaal de weg blokkeren.quote:Overigens is dat jij ergens niet aan mee doet, niet echt een argument, vind je wel?![]()
Tussen het verdedigen en per direct afschaffen zit nogal een verschil.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:16 schreef Mortaxx het volgende:
Ruim 2000 euro per Nederlander. Wie dit durft te verdedigen is knettergek
Maar protesteren heeft echt geen zin hoor.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:15 schreef Tourniquet het volgende:
Fossiele sector krijgt tussen 39,7 en 46,4 miljard euro subsidie, nog meer dan gedacht
[..]
Eens, er klopt geen reet van.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
het is alleen geen subsidie dus dat ga je met belasten niet terug krijgenquote:Op vrijdag 15 september 2023 21:15 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel van die protestanten "subsidie" in de vorm van HRA ontvangen...quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar protesteren heeft echt geen zin hoor.
Dat betekend dat we dus allemaal onnodig veel belasting betalen. Geef de consument dezelfde tarieven en het is opgelost. Iedereen tevreden en je hoeft geen euro subsidie meer te betalen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ze protesteren niet tegen subsidie of fiscale voordelen in het algemeen hè.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel van die protestanten "subsidie" in de vorm van HRA ontvangen...
Lekker op de man spelen joh, doet het altijd goed.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel van die protestanten "subsidie" in de vorm van HRA ontvangen...
jarenlang zijn we voorgelogen dat het om 4.5 miljard ging. Knap van XR dat ze dit nu op tafel hebben gekregenquote:Op vrijdag 15 september 2023 21:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar protesteren heeft echt geen zin hoor.
Dit soort dooddoeners aan een discussie toevoegenquote:Op vrijdag 15 september 2023 21:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb je hier een bron van want dit is volledig nieuw voor me?quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:15 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
jarenlang zijn we voorgelogen dat het om 4.5 miljard ging. Knap van XR dat ze dit nu op tafel hebben gekregen
Zouden ze wel moeten doen. HRA zorgt voor meer financiële ruimte om te consumeren --> meer consumeren betekent meer verbruik van fossiele brandstoffen, dus slecht voor het klimaat. Moeten ze per direct afschaffen vind ik.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:58 schreef GrumpyFish het volgende:
Ze protesteren niet tegen subsidie of fiscale voordelen in het algemeen hè.
die bron is een aantal posts hiervoor gepost. Meer lezen dan is niet alles volledig nieuw voor jequote:Op vrijdag 15 september 2023 22:31 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Heb je hier een bron van want dit is volledig nieuw voor me?
Nou inderdaad. En hoeveel pakt het vliegtuig naar Ibiza en hoeveel hebben er een uitkering! De echte schurken zijn de linkse klimaatdrammers, maakt niet uit hoeveel verborgen fossiele subsidie nog boven water komt!!1!quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Op de man? Reageer eens niet zo emotioneel.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lekker op de man spelen joh, doet het altijd goed.
Het probleem is natuurlijk dat je kan rekenen naar believen. Natuurlijk komt onder een Jetten daar een enorm hoog bedrag uit. Zet Kamp daar neer en het is zo weer die 4,5 miljard van weleer. Het is zo subjectief als maar zijn kan.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Spot on.quote:Op zaterdag 16 september 2023 08:07 schreef timmmmm het volgende:
Ik begrijp dat we geen geld meer uit mogen geven aan zaken die we in de samenleving echt nodig hebben, zoals brandstof?
Ik ben dan geen demonstrant maar hra is huizenbezitterssubsidie.quote:Op zaterdag 16 september 2023 07:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Op de man? Reageer eens niet zo emotioneel.
Het gaat mij eron dat ook de HRA geen subsidie is maar een belastingkorting en ik durf te wedden dat al die demonstranten dat ook zo zien. Ze vinden het echt geen "subsidie". En gezien een paar overdreven reacties hier zit ik niet heel ver van de waarheid imo.
Het is geen subsidie. Maar goed, we zien dat correct taalgebruik voor steeds meer mensen volstrekt onmogelijk is geworden.quote:Op zaterdag 16 september 2023 08:12 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Ik ben dan geen demonstrant maar hra is huizenbezitterssubsidie.
Als linkse klimaatdrammer ben ik het met je eens dat er best nog eens kritisch gekeken mag worden naar die benchmark. En dat het bedrag dat als fossiele subsidie wordt aangemerkt daar sterk afhankelijk van is.quote:Op zaterdag 16 september 2023 07:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk dat je kan rekenen naar believen. Natuurlijk komt onder een Jetten daar een enorm hoog bedrag uit. Zet Kamp daar neer en het is zo weer die 4,5 miljard van weleer. Het is zo subjectief als maar zijn kan.
Een duidelijk voorbeeld is energiebelasting. Die is in Nederland extreem hoog voor de consument. Dat is gedaan om de consument zuiniger te laten omgaan met energie. Zouden we bij bedrijven die veel energie gebruiken hetzelfde gaan doen, dan gaan ze failliet (of weg uit Nederland). Daarom doen we dat alleen bij consumenten.
Maar een verhoging van tarieven bij consumenten omslaan in een bedrag waardoor het onder de streep een voordeel is voor de fossiele industrie… dat is pas echt knettergek. Nietwaar?
Staatssteun dan. Ik kom voor mijn werk nog wel eens in aanraking met fiscale subsidieregelingen, en deze worden aangemerkt als staatssteun. En staatssteun is in de volksmond gewoon subsidie.quote:
quote:Maar goed, we zien dat correct taalgebruik voor steeds meer mensen volstrekt onmogelijk is geworden.
Zou het iets te maken hebben met docenten die een eenvoudige taaltoets niet kunnen halen?
Het valt ook niet onder staatssteun.quote:Op zaterdag 16 september 2023 08:25 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Staatssteun dan. Ik kom voor mijn werk nog wel eens in aanraking met fiscale subsidieregelingen, en deze worden aangemerkt als staatssteun. En staatssteun is in de volksmond gewoon subsidie.
[..]
Met de hoge energieprijzen is er voldoende incentive voor zakelijke gebruikers om zuinig te zijn denk ik.quote:Op zaterdag 16 september 2023 08:19 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Als linkse klimaatdrammer ben ik het met je eens dat er best nog eens kritisch gekeken mag worden naar die benchmark. En dat het bedrag dat als fossiele subsidie wordt aangemerkt daar sterk afhankelijk van is.
Dat is echter ook maar een deel van alle zaken die aangemerkt worden als fossiele subsidie, geloof ik. Niet het totale bedrag wordt op die manier bepaald.
Echter mag er ook wel kritisch gekeken worden naar manieren om ook zakelijke gebruikers zuiniger met energie om te laten gaan.
De regelingen waar ik mee werk wel.quote:Op zaterdag 16 september 2023 08:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het valt ook niet onder staatssteun.
HRA kost de staat ca. 9 miljard per jaar. Of dat nou aan de inkomstenkant (fiscaal geregeld) of uitgavenkant (uitkeren cash) zit maakt daarin voor mij niet uit.quote:Het is een algemene grondslagbepaling.
Ik heb geen idee met welke regelingen jij werkt en heel relevant lijkt mij dat ook niet voor de discussie.quote:Op zaterdag 16 september 2023 08:56 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
De regelingen waar ik mee werk wel.
[..]
HRA kost de staat ca. 9 miljard per jaar. Of dat nou aan de inkomstenkant (fiscaal geregeld) of uitgavenkant (uitkeren cash) zit maakt daarin voor mij niet uit.
XR gebruikt alle getallen in hun voordeel om het bedrag maar zo hoog mogelijk te doen lijken inderdaad. Ik vind het ook onzin om het feit dat de Nederlandse consument extreem hoge energiebelasting betaalt te vertalen naar fossiele subsidie voor bedrijven.quote:Op zaterdag 16 september 2023 07:57 schreef VEM2012 het volgende:
Het probleem is natuurlijk dat je kan rekenen naar believen. Natuurlijk komt onder een Jetten daar een enorm hoog bedrag uit. Zet Kamp daar neer en het is zo weer die 4,5 miljard van weleer. Het is zo subjectief als maar zijn kan.
Een duidelijk voorbeeld is energiebelasting. Die is in Nederland extreem hoog voor de consument. Dat is gedaan om de consument zuiniger te laten omgaan met energie. Zouden we bij bedrijven die veel energie gebruiken hetzelfde gaan doen, dan gaan ze failliet (of weg uit Nederland). Daarom doen we dat alleen bij consumenten.
Maar een verhoging van tarieven bij consumenten omslaan in een bedrag waardoor het onder de streep een voordeel is voor de fossiele industrie… dat is pas echt knettergek. Nietwaar?
Ik denk dat je slim genoeg bent om de boodschap van dit plaatje te snappen.quote:
Scheelt ook meteen dat ze dan andere landen niet zomaar binnenkomen. Kunnen ze de wereld ook niet meer vervuilen. Win winquote:Op zaterdag 16 september 2023 12:00 schreef asco het volgende:
Tijd voor een strafblad voor overtreders van de wet.
Behalve wat kansloze beroepswerkelozen was het dan wel klaar met de uitjes (inclusief die van enkele fokkers).
Maar aangezien dit Nederland betreft gaat deze farce nog wel even door.
Er wordt NU al van alles gedaan.quote:
Door deze protesten ja. Dit onderwerp was anders nooit op de radar gekomen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:28 schreef HowardRoark het volgende:
De eerste paradijsvogel met blauw en paars haar is alweer gespot. Het is te hopen dat deze vervelende mensen hardhandig van de snelweg worden verwijderd. Men brengt zichzelf en de verscheidene medeburgers in gevaar.
[..]
Er wordt NU al van alles gedaan.
Juist ja... Nederland is pas met klimaat bezig sinds een paar demonstranten een stuk asfalt bezetten.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Door deze protesten ja. Dit onderwerp was anders nooit op de radar gekomen.
Waar heb je het over? Het onderwerp staat al decennia op de agenda.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je bent ook slim genoeg om allang te weten waar ze precies tegen protesteren. Hou je niet zo van de domme.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Juist ja... Nederland is pas met klimaat bezig sinds een paar demonstranten een stuk asfalt bezetten.
Oh dat klopt, ik heb namelijk hun website bestudeerd, vandaar dat ik niets met die club van doen wil hebben.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je bent ook slim genoeg om allang te weten waar ze precies tegen protesteren. Hou je niet zo van de domme.
Wederom: lul niet zo dom. Het is overal in het nieuws, onmogelijk te missen. Jij weet precies waar hier tegen geprotesteerd wordt.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh dat klopt, ik heb namelijk hun website bestudeerd, vandaar dat ik niets met die club van doen wil hebben.
Affijn, we zijn nu week verder. Wat heeft al dat zitten op een wegdek in concreto opgeleverd?
Ja, iets wat nooit ingewilligd gaat worden.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wederom: lul niet zo dom. Het is overal in het nieuws, onmogelijk te missen. Jij weet precies waar hier tegen geprotesteerd wordt.
quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leg jij eens uit waar voor de honderste keer tegen geprotesteerd wordt dan. Is de boodschap na honderd keer protesteren anders? Ik wil graag bijblijven.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wederom: lul niet zo dom. Het is overal in het nieuws, onmogelijk te missen. Jij weet precies waar hier tegen geprotesteerd wordt.
Nou. Vorig jaar was nog de claimquote:Op zaterdag 16 september 2023 12:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Het onderwerp staat al decennia op de agenda.
Niet de regering, Jetten.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou. Vorig jaar was nog de claim
Het gebruik van fossiele brandstoffen wordt volgens de regering in Nederland met 4,5 miljard euro per jaar gestimuleerd.
Één jaar kater, sinds gisteren, heeft de regering het niet meer over 4,5 miljard maar over 45 miljard. Dat is ineens 10 keer zoveel![]()
Right back at XR.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou. Vorig jaar was nog de claim
Het gebruik van fossiele brandstoffen wordt volgens de regering in Nederland met 4,5 miljard euro per jaar gestimuleerd.
Één jaar kater, sinds gisteren, heeft de regering het niet meer over 4,5 miljard maar over 45 miljard. Dat is ineens 10 keer zoveel![]()
Dus ja het onderwerp stond inderdaad al op de agenda. Alles staat al decennia op de agenda. Dat iets op de agenda staat zegt niks over de uitvoering
Gewoon zoals elk communistisch regime ooit gedaan heeft: Massamoord, genocide en hongersnood. Want kapitalisme slecht.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Right back at XR.
Ben wel benieuwd hoe zie die antikapitalistische samenleving die ze voorstaan denken 'uit te voeren'.
Zucht, ik hap wel.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Right back at XR.
Ben wel benieuwd hoe zie die antikapitalistische samenleving die ze voorstaan denken 'uit te voeren'.
Ja, misschien even hun website lezen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zucht, ik hap wel.
Ze protesteren tegen de fossiele subsidies, niets anders. Dat is een feit, dat is het gegeven en dat is het enige.
Je denk toch niet dat ze hierna stoppen?quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zucht, ik hap wel.
Ze protesteren tegen de fossiele subsidies, niets anders. Dat is een feit, dat is het gegeven en dat is het enige.
Het boeit me geen ene flikker wat er op hun website staat, wat ik daar zeg is wat er speelt en daar heb je het maar mee te doen. Opbokken met die irrelevante beschuldigingen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, misschien even hun website lezen.
Maar ook wat fossiele subsidies betreft: dat moet naar nul, correct?
Eerder over het precedent dat geschapen wordt om, wanneer je je zin niet krijgt, maar op de weg te gaan zitten.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:44 schreef Panthera. het volgende:
Al die mensen die opeens bezorgd zijn over de verkeersdoorstroming in Den HaagFake outcry, zeker als je hier niet woont.
welke beschuldigingen?quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het boeit me geen ene flikker wat er op hun website staat, wat ik daar zeg is wat er speelt en daar heb je het maar mee te doen. Opbokken met die irrelevante beschuldigingen.
Ik en mijn collega’s rijden daar met de busquote:Op zaterdag 16 september 2023 12:44 schreef Panthera. het volgende:
Al die mensen die opeens bezorgd zijn over de verkeersdoorstroming in Den HaagFake outcry, zeker als je hier niet woont.
Het feit dat je continu door blijft hameren op die andere onderwerpen zegt één ding: ze hebben groot gelijk over het onderwerp waar ze over protesteren. Je durft dat alleen niet toe te geven, dus zoek je er maar wat andere zaken bij om de persoon/organisatie zwart te kunnen maken ipv de inhoud.quote:
Ik gebruik hun eigen woorden en hun eigen inhoudquote:Op zaterdag 16 september 2023 12:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het feit dat je continu door blijft hameren op die andere onderwerpen zegt één ding: ze hebben groot gelijk over het onderwerp waar ze over protesteren. Je durft dat alleen niet toe te geven, dus zoek je er maar wat andere zaken bij om de persoon/organisatie zwart te kunnen maken ipv de inhoud.
Er wordt geprotesteerd tegen fossiele subsidies, niets en dan ook echt niets anders. Dat is de context waar je het mee hebt te doen, al het andere zijn drogredeneringen om op de persoon te kunnen spelen. Je weet waar ze tegen protesteren, maar je hebt er niets tegenin te brengen. Ze hebben groot gelijk, zet dat ego van je nou eens opzij.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik gebruik hun eigen woorden en hun eigen inhoud![]()
Maar ik denk dat je gelijk hebt dat het gros van die dagjesmensen, ook vandaag, die website inderdaad niet eens gelezen heeft. Lekker dagje uit, beetje slogans roepen, klopje op de schouder wegens het redden van de wereld en vanavond weer netflixen.
Ik heb er al een en andere tegen ingebracht.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er wordt geprotesteerd tegen fossiele subsidies, niets en dan ook echt niets anders. Dat is de context waar je het mee hebt te doen, al het andere zijn drogredeneringen om op de persoon te kunnen spelen. Je weet waar ze tegen protesteren, maar je hebt er niets tegenin te brengen. Ze hebben groot gelijk, zet dat ego van je nou eens opzij.
Het is een vrij land inderdaad.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Eerder over het precedent dat geschapen wordt om, wanneer je je zin niet krijgt, maar op de weg te gaan zitten.
quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:52 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Het is een vrij land inderdaad.
Welke bus rijdt daar?quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:46 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ik en mijn collega’s rijden daar met de bus
Ik zie het inderdaad. Je kan omrijden via de Laan van NOI, kost je twee minuten waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:56 schreef StephanL het volgende:
[..]
Arriva lijn 385 vanaf Sassenheim station, naar Den Haag Centraal
Klopt, maar vervelend is het wel, laat staan voor de mensen die voor het stoplicht staan om naar de A12 te gaan en het wordt voor je neus platgelegd.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:57 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik zie het inderdaad. Je kan omrijden via de Laan van NOI, kost je twee minuten waarschijnlijk.
gewoon doorrijden, iedereen die daar zit gelijk de weg afquote:Op zaterdag 16 september 2023 12:57 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik zie het inderdaad. Je kan omrijden via de Laan van NOI, kost je twee minuten waarschijnlijk.
Nah het spijt me, dat is echt klein leed. Sla een kruispunt later links af en rijd via de Woogie Boogie Tunnel of ga bij Voorburg de A12 op.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:59 schreef StephanL het volgende:
[..]
Klopt, maar vervelend is het wel, laat staan voor de mensen die voor het stoplicht staan om naar de A12 te gaan en het wordt voor je neus platgelegd.
Ja dat lijkt me de manier, iedereen die iets doet waar je het niet mee eens bent uit de weg ruimen. Misschien kijken of er een leuk huis in Shanghai te koop staat?quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:01 schreef mschol het volgende:
[..]
gewoon doorrijden, iedereen die daar zit gelijk de weg af
quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jetten zegt het.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En waaruit bestaat een regering. De koning en....?
Ik denk dat Bunuel het wel met dit protest eens was geweest.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:07 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]ok dit is wel echt zulke dikke onzin dat het gewoon bijna zinloos is om er tegen in te gaan ook.
Waarom niet? Als je het ergens niet mee eens bent kun je gewoon wegen bezetten dus als dat geen probleem is...quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:04 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ja dat lijkt me de manier, iedereen die iets doet waar je het niet mee eens bent uit de weg ruimen. Misschien kijken of er een leuk huis in Shanghai te koop staat?
Jetten zet dat niet op persoonlijke titel, door hemzelf in Excel berekend, in de Prinsjesdagstukken hoor. De berekeningen komen van Centraal Planbureau en het Planbureau voor de Leefomgeving.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jetten zegt het.
En hij zit er grandioos naast.
Yep, vreedzaam een stuk asfalt bezetten of mensen omver rijden is exact vergelijkbaar.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom niet? Als je het ergens niet mee eens bent kun je gewoon wegen bezetten dus als dat geen probleem is...
Natuurlijk zit hij er grandioos naast, jij wist het in dat andwre topic meteen al. Je wist het zelfs al voordat je het gelezen had. Misschien is het 20 miljard, is het dan acceptabel of zelfs te weinig?quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jetten zegt het.
En hij zit er grandioos naast.
En waarom zouden ze moeten stoppen?quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:44 schreef StephanL het volgende:
[..]
Je denk toch niet dat ze hierna stoppen?
Omdat hun doel bereikt is. Ze verzinnen wel weer wat nieuwsquote:Op zaterdag 16 september 2023 13:24 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
En waarom zouden ze moeten stoppen?
Nee, ik weet het omdat ik het gelezen heb.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk zit hij er grandioos naast, jij wist het in dat andwre topic meteen al. Je wist het zelfs al voordat je het gelezen had. Misschien is het 20 miljard, is het dan acceptabel of zelfs te weinig?
Maar de interpretatie komt van hem. En daar gaat het hier om.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:12 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Jetten zet dat niet op persoonlijke titel, door hemzelf in Excel berekend, in de Prinsjesdagstukken hoor. De berekeningen komen van Centraal Planbureau en het Planbureau voor de Leefomgeving.
Het is niet vreedzaam.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:15 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Yep, vreedzaam een stuk asfalt bezetten of mensen omver rijden is exact vergelijkbaar.
Tegen de democratie en de rechtstaat.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:31 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zijn ze geweldadig tegen het astalt?
Dat rapport van minister Jettenquote:Op zaterdag 16 september 2023 13:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, ik weet het omdat ik het gelezen heb.
Nee, het zogenaamde rapport waar Jetten de methodiek van overneemt. Wel bij de les blijven hequote:Op zaterdag 16 september 2023 13:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat rapport van minister Jetten
Voor iets wat helemaal niet klopt en wat jij helemaal hebt gelezen is het opvallend dat je niet veel verder komt dan dat het niet klopt. Dat maakt niet veel indruk
Jij hebt de gelekte Prinsjesdagstukken in handen en hebt uitgevonden dat de berekeningen van het CPB en PBL niet kloppen? Doe 's een linkje?quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, ik weet het omdat ik het gelezen heb.
Ja. Als je bezorgdheid is dat de politie deze inzet niet kan (of wil dragen), dan zou ik gewoon die weg afsluiten en die lui laten zitten.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:44 schreef nostra het volgende:
Lekker laten zitten die lui en zo min mogelijk politieinzet aan besteden.
Of gewoon die lui oppakken en in de cel gooien.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Als je bezorgdheid is dat de politie deze inzet niet kan
(of wil dragen), dan zou ik gewoon die weg afsluiten en die lui laten zitten.
Ik ben voor, beetje sensatie mag wel.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:01 schreef mschol het volgende:
[..]
gewoon doorrijden, iedereen die daar zit gelijk de weg af
Lijkt me niet een goedkope oplossing. Ook niet qua mankracht. De rechter gaat ze namelijk toch geen straf geven.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of gewoon die lui oppakken en in de cel gooien.
Het zou goed kunnen dat ik hier te simpel voor hoor. Maar help me dan even uit de brand; de hoogte van je grondslag hangt af van je hypotheekrenteaftrek, correct?quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee met welke regelingen jij werkt en heel relevant lijkt mij dat ook niet voor de discussie.
Als je een grondslag gaat aanmerken als ‘kosten’, dan is het verschil tussen alle inkomsten en de feitelijke inkomsten uit belastingen kosten.
Zoiets idioots zou denk ik niemand willen beweren.
quote:HRA als subsidie of kostenpost aanmerken is puur politiek, ingestoken door politieke motieven. Inmiddels wordt er overigens meer belasting geheven van woningeigenaren dan de hypotheekrenteaftrek zorgt voor lagere inkomstenbelastingheffing. Dus het beeld in de media is niet helemaal in lijn met de werkelijkheid. Een half verhaal zogezegd.
Boeit niet, dan zijn ze in ieder geval van de weg af.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me niet een goedkope oplossing. Ook niet qua mankracht. De rechter gaat ze namelijk toch geen straf geven.
Dag later staan ze er weer. Lost niets op. Behalve dat je heel veel kosten maakt en de politie nu al aan geeft de capaciteit niet te hebben.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Boeit niet, dan zijn ze in ieder geval van de weg af.
*richt actie groep 'Een Porsche voor Iedereen' opquote:Op zaterdag 16 september 2023 13:53 schreef FlippingCoin het volgende:
Als straks iedereen wegen gaat blokkeren omdat ze het ergens niet mee eens zijn, PVVers om de migratie of zo, dan is het einde zoek.
Gebeurt toch al wel een beetje.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:53 schreef FlippingCoin het volgende:
Als straks iedereen wegen gaat blokkeren omdat ze het ergens niet mee eens zijn, PVVers om de migratie of zo, dan is het einde zoek.
Welke snelwag pakken we.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:56 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
*richt actie groep 'Een Porsche voor Iedereen' op
Ik ben voor mijn moeder op zoek naar de argumenten of de onderbouwing dat er helemaal niks van klopt. Ik geloof jou natuurlijk. Alleen mijn moeder snapte er niks van toen ik tegen haar zei dat er niks van klopt want moredekka op fokquote:Op zaterdag 16 september 2023 13:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, het zogenaamde rapport waar Jetten de methodiek van overneemt. Wel bij de les blijven he
Gaat nog leuk worden.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Gebeurt toch al wel een beetje.
Kijk naar de boeren. En nu XR.
Ik denk dat het alleen maar meer gaat worden als ik zie hoe lang we van alles uitgesteld hebben, waardoor het nu nog meer pijn gaat doen.
Ik vind dit wel een evenwichtige reactie (vergelijkbaar met een FTM artikel dat ik op LinkedIn las laatst maar niet terug kan vinden): https://www.energiepodium(...)-zoek-naar-de-uitwegquote:Op zaterdag 16 september 2023 13:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben voor mijn moeder op zoek naar de argumenten of de onderbouwing dat er helemaal niks van klopt. Ik geloof jou natuurlijk. Alleen mijn moeder snapte er niks van toen ik tegen haar zei dat er niks van klopt want moredekka op fok
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |